nyljetään kaikki

nyljetään

autovero nousi 60 euroa 1.12016 ja 1.1.2017 nousee lisää 36 euroa, elikkä 300euroa menee johonkin autoveroon kun ajaa "12 vuotta vanhalla pienellä autolla".
vaihtoehtoja on 4kpl.
1. joko ostaa 50 000euron äärimmäisen hybridi auton jonka päästöt on 0 ja silloinkin maksetaan veroa vielä 100e.
2. jättää autoilun kokonaan pois ja olla menemättä mihinkään kun ei ole varaa pitää autoa,eli perustoimeentulolla/sossuntuloilla asua ja olla käymättä töissä.
3. muuttaa työpaikalle/lähistölle asumaan jonnekkin kerrostalon ja teltan välimaastoon jolloin työpaikalle olisi 5km matka jonka voisi kävellä.
4.ajaa vain menemään välittämättä/maksamatta mistään veroista

13

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • silmäänkustu

      No tämä on nyt se persuvero. Nyt KAIKKI voivat ostaa uuden auton halvalla autoliikkeestä.

    • persujen.kusettama

      Eihän tuo paha ole jos kyse on autoverosta. Joku 60 euron nousu. Kerranhan se vaan kirpaisee, silloin kun ostaa uuden auton tai tuo Suomeen käytetyn ulkomailta.

      Ihan toista on ajoneuvovero joka maksetaan joka vuosi. Sekin nousee että saadaan persujen lupaama autoveron alennus maksettua.

      Pitäisi tehdä antipersut. Ajoneuvovero alas ja autovero ylös. Nykysysteemi hyödyttää vain rikkaita.

      • syyllisetmuualla

        Autoveroa ei käytännössä voida periä EU:ssa, koska ihmiset voivat työskennellä toisessa maassa ja liisata tai vuokrata auton mistä haluaa. Ainoastaa Suomen valtio rikollisesti estää tämän. Toki tämä 20-vuotinen SDP/Kokoomus/Kepu perseily on saamassa stopin.


    • Vähävarainen

      Omassa 1.0l autossa on viidessä vuodessa tuplaantunut käyttövero. Auton ostaessa erät olivat luokkaa 25€, nyt 2016 eka lasku 50€. Todella törkeää riistoa, aivan käsittämätöntä. Mihin lienevät rahat oikeasti menevän? Luultavasti poistan auton käytöstä ja ostan polkupyörän.

    • polkupyörällä

      Nyt on duunarinkin aika alkaa kiertää veroja ja maksuja!

    • JyrkiKäteinenBryssel

      Ei tuo ole paljoa. Mieti kuinka paljon mä tienaan!

    • AleksanteriStubbII

      Kaksi cafee Lattea saa tuolla Pariisissa. Ei voi pitää tuollaista nousua mitenkään merkkittävänä.

    • vanha-ruoska

      Mitäs ajat 12 vuotta vanhalla. Tottakai verokin on 12 vuotta vanhassa saastuttavassa koslassa kova. Osta uusi vähäpäästöinen auto, niin saat veronkin pienemmäksi.

      • 4567890

        Voin veikata, että minun 12 vuotta vanhassa 1.0L ruisku autossa on pienemmät päästöt, kuin sinun öky audissassi. Silti varmaan minulla korkeampi käyttövero kuin sinulla. Ei näillä palkoilla hybridejä paljon ostella. Köyhien riistoa tämä on.


      • autoveropuolueet

        Mitäs äänestit autoverodemareita, autoverokokoomusta, autoverovihreitä, autoverokeskustaa tai autoverovasemmistoa?


    • kohtapyörä

      Eipä innosta ostamaan normi kansalaista uutta autoa tai sitten vaihtamaan kun käyttöverot vaan nousee saatika vakuutukset. Ostin itse vähäpäästöisen auton v.2014 tyrmistyin kun marssin vakuutusyhtiöön että maksu oli korkeampi kuin aikaisemmassa autossa(1.8) vaikka on pienempi siis koneeltaan(1.6) perustelivat hintaa sillä että uusissa on enempi tekniikkaa...hohhoijaa täytyy sanoa...kyllä normi ihmisiä siis autoilevia rahastetaan törkeesti.

    • eläkevaarii

      Haista paska valtiovalta. Ajoin 40-v autolla ja maksoin autoveroa, ajoneuvoveroa, bensiiniveroa, korjauksista, renkaista ja varaosista ALV 24%. Maksoin niin helvetisti, pysäköintimaksuja ja ylinopeussakkoja mutta nyt se on loppu. Jäin eläkkeelle ja myin auton pois.

      Vaikka päivittäin ajaisin taksilla ajoni, jäisin silti voitolle.

    • autoon

      No nyt tuli asiaa. Varsinkin jos ostaa auton uutena ja ajaa 3 vuotta ja max. 5000km/v
      on silloin halvempaa ajella taksilla.
      En itsekään ymmärrä, vaikka olen suomalainen, miten ihmeessä tämä kansa kestää kaikki verot ja varsinkin autoon kohdistuvat.
      Nauti eläkepäivistä ja varsinkin stressittömyydestä, kun ei ole rahaa ja hermoja vievää koslaa.
      Valitettavasti tämä ei onnistu syrjäkylillä asuvalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe