Jäätelöhän ei lihota vai?

Ketä ja mitä uskoa?

Niin siis. Olen ollut useamman kuukauden jo laihdutuskuurilla, ja nyt alkaa ihmetyttää.

Lihottaako jäätelö?

Olen syöny sitä aikas paljon, kun olin kuullut, että se ei lihottaisi (onhan se kylmää eikä keräänny elimistöön vaan sulaa tjsp). Kuitenkin painoa on tullut 18 kiloa lisää. Muuten olen yrittänyt liikkua säännöllisesti ja vähentää rasvaisten ruokien yms. syömistä.

Mikä avuksi?

Lisää liikuntaa, vai lihottaako se jäätelö ja miksi?

Kun monet kuitenkin sanovat, että se ei lihota.

Ketä pitäisi uskoa?

12

10639

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaapo

että kyllä se jäätelö tuppaa lihottamaan. ei siinä sen kummempaa.

• hele

sentään kuitenkaa ole niin paljon pystynyt syömään sitä jäätelöä että sillä olet lihonut...
      ..jospa laihdutat jotenkin muuten väärällä tavalla....

• tiina

jäätelössähän on rasvaa ihan helvetisti, joten totta kai se lihottaa ja paljon.

• bachini

jäätelöissä ole hirveesti rasvaa eikä kaloreita. Rasvan määrä riippuu ihan jäätelöstä. Nykyään saa jäätelöitä joissa on vain muutama prosentti rasvaa, ja hyvältä maistuvat. Itse henkilökohtaisesti syön mansikanmakuista soijajäätelöä, jossa on n. 4,5% rasvaa ja kaloreita noin 140 per 100g.
        Mutta kyllä se vähärasvainenkin lihottaa jos sitä päivittäin syö paljon kermajäätelöistä nyt puhumattakaan.

• Muodokas
        bachini kirjoitti:

jäätelöissä ole hirveesti rasvaa eikä kaloreita. Rasvan määrä riippuu ihan jäätelöstä. Nykyään saa jäätelöitä joissa on vain muutama prosentti rasvaa, ja hyvältä maistuvat. Itse henkilökohtaisesti syön mansikanmakuista soijajäätelöä, jossa on n. 4,5% rasvaa ja kaloreita noin 140 per 100g.
        Mutta kyllä se vähärasvainenkin lihottaa jos sitä päivittäin syö paljon kermajäätelöistä nyt puhumattakaan.

Kevytjäätelöt ovat oikein hyvää laihduttajan herkkua. Itse syön aina Carte Dóren suklaajäätelöä, jossa on vain 150 kcal/100 g eli yhdessä desilitrassa 75 kcal, mikä on saman verran kuin joissakin sokeroiduissa kevytjogurteissa. Mutta mikä tahansa, missä on kaloreita lihottaa, jos sitä syö liikaa, jopa hedelmät. Mutta kolmessa kuukaudessa ei helposti pelkällä jäätelöllä liho lähes 20 kg. Vaikka söisi kaikkein rasvaisinta kermajäätelöä, jossa on 250 kcal/100g, pitäisi sitä syödä yli 3,5 l päivässä, vaikka olisi pienikokoinen nainen ja vielä enemmän, jos on mies tai suurikokoinen nainen, tai harrastaa urheilua. Tavallista maustettua kermajäätelöä, 220 kcal/100g pitäisi pienikokoisen naisen syödä ainakin 4 l päivässä, jotta lihoisi 20 kg/3 kk.

• Komea Mies

Yhden vesigramman lämmittäminen yhden asteen tarvitsee 1 kalorin energiaa. Sadan gramman lämmittäminen yhden asteen tarvitsee 100 kaloria eli 0,1kcal. Jos jäätelö on alunperin -8 asteista ja se lämmitetään 37 asteeseen, menee energiaa 45 x 0,1kcal = 4,5kcal.

Sadassa grammassa jäätelöä on kuitenkin energiaa 150-250kcal eli lämmitykseen kuluva energiamäärä on aivan minimaalinen tähän verrattuna.

• Komea Mies

Niin jäi tuosta pois, että jäätelö ei tietenkään ole pelkkää vettä ja siksi sen ominaislämpökapasiteetti on pienempikuin veden. Tämä tarkoittaa sitä, että todellisuudessa energiaa lämmitykseen menee vielä edellä laskettua vähemmän.

• torikauppias

syö vielä makkaraa ja juo päälle kaljaa, eihän nekään lihota vaan sulaa pois. hah.

• dgds

No kai tu on jo vitsi??!!

• realisti

No tietenkin on!!!

• JäätelönFani

Tutkimuksen mukaan 1 tuutti päivässä= 10kg lisää vuodessa. Eli kyllä sitä kannattaa vähentää. Minulla se ainakin auttoi, jäätelö pois, ei tarvinut edes lisätä liikuntaa, 4kg/2vko!

• jou muthafuka :D

No hei halooOOO! ei mikää lihota jos sitä ei syö säännöllisesti päivittäi tai joka toine päivä ja niin edellee... HUOH! -_- koko aja jtn kysymyksii lihottaako se ja se lol hankkikaa elämä... eikä kilot yleensä johdu pelkästä jäätelöstä vaa siitä et työntää kaikki suuhunsa mitä jää kaapista syön terveellisesti ja pyöräilen joka paikkaan sekä teen vatsalihaksii 3 kertaa viikos noin 400-500 ja kyl paino pysyy iha samas ja on vastalihaksii ja kyl itekki herkuutelen aina välillä jäätelöllä jäätelöö itseasiassa syön eniten herkuista eikä oo lihottanu... vaa alipaino pysyy...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      30
      2836
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      143
      2696
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      137
      2227
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      116
      2153
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      13
      1910
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      178
      1450
    7. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      31
      1246
    8. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      95
      1214
    9. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1182
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      38
      1138
    Aihe