Tre, två, ett...pian ne taas alkavat!!

sveafil

Nimittäin Ruotsin euroviisubiisien valinnat - parasta tv-viihdettä keväisin :).

http://www.svt.se/melodifestivalen/tavlingen/

1. osakilpailu Göteborgissa helmikuun 6., Malmö 13.2., Norrköping 20.2., Gävle 27.2., Halmstad 5.3. ja finaali Tukholmassa 12.3. Suomen Krista Siegfrids osallistuu kappaleella Faller Malmön osakilpailussa tällä kertaa Ruotsin viisuehdokkaana!

14

83

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sveafil

      No nytpäs on... Suomen ja Ruotsin 1. osakilpailu 6.2. samaan aikaan klo 21-22.30. Suomen yle 2lla ja Ruotsin ylefemmalla. Olen kuullut Suomen kappaleet, joten minun tv:ni auki ylefemmalla :).

    • sveafil

      Ruotsin 1. osakilpailusta suoraan finaaliin Robin Bengtsson Constellation Prize ja Ace Wilder Don't Worry. Kumpikin biisi peittoaa täysin tänään Suomen 3 finaaliin mennyttä kipaletta. Ikävä kyllä.

      • Surkeinta

        Ylläri pylläri. Suomi tulee 30 vuotta jäljessä Ruotsista. Niin musiikillisesti kuin muutenkin. Ja jengi laulaa rajalla-


      • Se_sama
        Surkeinta kirjoitti:

        Ylläri pylläri. Suomi tulee 30 vuotta jäljessä Ruotsista. Niin musiikillisesti kuin muutenkin. Ja jengi laulaa rajalla-

        Niin siis rajalla-rajat kiinni! Ja valoshowsta vastaa polttopullojen heittelijät. Voi Suomi mikä takapajula!


    • sveafil

      2. osakilpailusta finaaliin David Lindgren We Are Your Tomorrow ja Wiktoria Save Me. Suomen Krista Siegfriedsin Faller tippui toisessa äänestyksessä eli ei mennyt Andra Chansen/Toinen mahdollisuus-kisaan. Täysin oikea äänestystulos. Ruotsalaiset muuten pilailivat Suomen viisukarsinoilla, joihin muka oli suora videoyhteys ja insertissä näytettiin joku 70- tai 80-lukulainen ruotsinkielinen pilailulauluesitys... Voi ottaa joko vitsinä tai v_ _ _ _iluna ;).

    • sveafil

      Ruotsin MF 3. osakilpailusta finaaliin menivät Oscar Zia Human ja Lisa Ajax My Heart Wants Me Dead. Molemmat biisit todella hyviä popmelodioita ja jälkimmäisestä osakunnia Suomelle, sillä pietarsaarelainen Sara Forsberg aka SAARA on yksi lauluntekijöistä ;).

    • sveafil

      MF 4. osakilpailusta finaaliin Molly SandénYouniverse ja Frans If I Were Sorry. Mollyn biisi kuulosti Loreenin voittokappaleelta ja Fransin biisi ja esitys tyylillisesti samanlainen kuin Suomen paradise Oskar eli Axel Ehnström aikoinaan... Yleisesti ottaen lauantainen 4. semi oli mielestäni heikoimpia tarjonnaltaan. Nyt onkin enää jäljellä Toinen mahdollisuus/Andra chansen ja Finaali, josta jo neljän semin perusteella on tulossa kovatasoinen.

      • sveafil

        Ruotsissa on reilut 9,8 miljoonaa asukasta ja heistä yli 3 miljoonaa seuraa jokaista MF osakilpailua: http://bloggar.expressen.se/tvbloggen/
        Eli kolmasosa ruotsalaisista on kiinnostunut ja seuraa/osallistuu aktiivisesti vuosittaisen viisubiisin etsintään - ei ihme että musiikkiin satsataan ja Ruotsi voittanut ESC-pystin 6 kertaa.

        Suomessa suosio ei ole yhtä suurta, mutta jonkin verran lisääntynyt?
        http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-2000001128537.html
        Suomen melkein 5,5 miljoonaisesta väestöstä UMK semejä on seurannut noin 300 000 ja finaalia 690 000 henkilöä.


    • ruotsissa
      • sveafil

        Frans on tosin saanut eniten hittejä youtubessa, mutta silti soisin Robinin voittavan. Tuo huuliharppukohta on hieno.
        https://www.youtube.com/watch?v=U2HPDlVdSyk
        Vaikka sinänsähän se on ihan sama meille suomalaisille :D


    • sveafil
      • sveafil

        Minun korvaan noista 12 miellyttävämpiä ova Lisa Ajax ja My Heart Wants Me Dead, Robin Bengtssonin Constellation Prize sekä Molly Sandénin Youniverse. Paremmuusjärjestykseen en noita kolmea osaa laittaa, mutta hyviä ovat!


      • sveafil

    • olajapeter

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 104
      1959
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1887
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1865
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1370
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1320
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1306
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1291
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe