Bändikaverista tuli esille uusi puoli

ABC-1978

Melko paska otsikko, myönnän. En vaan nyt keksi parempaakaan.

Mut tosiaan, onko kenellekään koskaan käyny niin että bändikaverista on tullut esiin uusia puolia varsinkin muiden ihmisten läsnäollessa? Joskus vietettiin aikaa melko paljonkin yhdessä ja otettiin muutama olut ja paranneltiin maailmaa oikein urakalla. Nykyään bändijuttu on vähän lähtenyt edistymään kun itselle 'luovuus', jos niin voi sanoa otti harppauksen uudelle tasolle. Tämä johti siihen että multa tulee lähes kokoajan jotain uutta ideaa ja demoa. Toki olisin enemmän kuin iloinen jos muutkin soittajat saisivat jotain omia juttujaan esille. Niitä vaan ei tunnu tulevan kun kaikilla muilla joku ihme lamautunut kausi menossa. Bändikaverit diggailee ihan kympillä noista mun räpellyksistä, jolla nimellä itse niitä kutsun. Sinänsä ei ole ongelmia asian suhteen mutta nyt laulaja on alkanut käyttäytymään oudosti. Jos näemme esimerkiksi meidän yhteisiä kavereita (joihin muuten tutustui mun kauttani), bändin solisti tuntuu kokoajan vetävän jotain ihme juttua. Ihan kuin olisi kokoajan joku kumma rooli päällä. Kahdestaan tai bändijätkien kesken ollaan niin kaikki on ok mutta tämä tulee esille muiden seurassa. Jos vaikka otetaan sivulauseessa puheeksi tämä projekti niin alkaa vetämään jotain ihmeellistä tekonaurua ja sanomaan "yritä nyt ensin saada jotain tehtyä tän bändin eteen". Sinänsä hauskaa, sillä olen tehnyt 95% tällä hetkellä olevista biiseistä. Hänelle annoin vapauden tehdä sanat ja mahdolliset sovitukset joita nyt ollaan odoteltu jo useampi kuukausi. Ja tottakai muitankin ideoitakin saa heittää jos kokee että sävellyksissä on joku kohta jonka voisi vetää toisin. Joten kyse ei ainakaan siitä pitäisi olla että olisin mitenkään valtaamassa tätä bändiä itselleni vaan olen yrittänyt toimia nimenomaan päinvastoin. Silti jotenkin pelottaa että mitä tästä tulee. Ollaan vasta treenitasolla ja nyt jo alkaa tällaisia tilanteita tulemaan. Millaista se sit on kun joskus saadaan esimerkiksi ensimmäinen pikkukeikka heitettyä?

En haluaisi tähän mitään valtataistelua soittajien välillä vaan enemmänkin että oltaisiin tasa-arvoinen porukka jossa jokaisella on sananvaltaa asioihin. Olisi kiva kuulla jos jollain on ollut samoja kokemuksia. Meille tämä on ensimmäinen soittoprojekti ja meillä molemmilla tämä haave on kytenyt jo lapsesta asti joten voisiko tämä jotenkin vaikuttaa asiaan?

1

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla on yksi musiikkiprojekti nimeltään Tuura. Sen kahdesta jäsenestä selvisi sellaiset asiat että hekin osaavat tehdä biisejä, esimerkiksi yksi bändikavereistani oli säveltänyt ja sanoittanut itse yhden biisin jonka hän esitti yhdellä musiikkileirillä. Siitä tuli sellainen ajatus että se voisi sopia Tuuralle. Sitä paitsi olen tähän mennessään tehnyt joitakin raakileita Tuuralle ja olisi tosi kivaa jos Tuuran muut jäsenet olisivat myös biisinteossa mukana.

Ongelmana on vaan se ettei meillä on vielä yhteistä treenikämppää ja lisäksi osa bändin jäsenistä asuu kaukana. Olen jopa joutunut miettimään pitäisikö yhtyeeseeni hakea uusi laulaja kun edellinen laulaja on päättänyt vetäytyä bändihommista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      140
      1745
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      40
      1658
    3. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      63
      1410
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      1305
    5. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      209
      1154
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      277
      1107
    7. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      70
      1083
    8. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      19
      958
    9. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      74
      955
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      888
    Aihe