Tiedoksi Kemin Kylli vapaaehtoisille

mnjhloiiutcvbjkooiu

Kuuntelin radio Pookin haastattelun tästä "hyvä mieli" kampanjasta. En ole pitkään eläneenä turhempaa kuullut. Jos todella haluatte tehdä jotain konkreettista josta tulee hyvä mieli avun saajalle, auttakaa niitä yksinäisiä vanhuksia, joilla ei ole ketään auttamassa. Menkää palvelutaloihin auttamaan vanhuksia kylvyssä, että pääsevät pesulle muulloin kuin kerran viikossa, eikä aina silloinkaan. Myös ulkoiluttaminen ilahduttaisi monia, jotka eivät enää itse pysty siihen. Käykää katsomassa sairaalassa yksinäisiä sairaita. Olen itse nuorempana hoitanut lapsiperheissä ilmaiseksi lapsia, auttanut yksinäisiä vanhuksia. Ja voin sanoa, että se tuotti niin minulle, kuin avun saaneille mielihyvää konkreettisella tasolla. Avuntarvitsijoita on vielä nykyisinkin paljon, auttaa voi jos haluaa. Pelkät lappuset tuskin ketään ilahduttaa, ei ainakaan kovin pitkäksi aikaa. Valitettavasti nykyisin unohdetaan ne oman maan avuntarvitsijat, jotka ovat aikoinaan tähän maahan veronsa maksaneet, ja ansaitsevat arvokkaan elämän vanhuuden tullessa.

48

166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tamaarrus

Poloiset miehet tulevat maista, joissa on sota. He tarvitsevat hymyjä ja sydämiä. Toivottavasti eivät vain yksittäin kuljevat miehet pelästy, kun lauma Kyllejä ympäröi yksinäisen miehen ja vie matkassaan suojelukseen.

• mäkimonttu

Ketjun aloittaneelle.Hieno kirjoitus justiin näin pitäisi menetellä. Kunnia niille joille se kuuluu. Miltä kuulostaa jos viime kapinan aikana nuoret suomalaiset miehet olisivat häipyny maasta pallit tanassa?Kuka täällä nyt isännöisi.Kysyn vaan

• Kyllimummo

Hyvä kirjoitus ja ajankohtainen.
        Vanhustenhoito vaan ei ole mediaseksikästä.

• Mediaseksikkyys

on siitä kiinni kuka siitä kertoo, ja suurimmalla paatoksella osaa olla aktivisti jossain haluamassaan tapahtumassa.
        Jos tavis siitä kertoo, se ei ole mitään, mutta jos jo aiemmin tunnettu mediapersoona siitä kertoo, se on just siinä, mediseksikkyyden ajan hermolla olemista.

• nmjhuyfvbhjkiuytrrm

Ikävä kyllä moni nuori armeijan käynyt, on sanonut, ettei enää tämän laittoman maahanmuuton jälkeen, ole mitään mieltä puolustaa tätä maata. Tuskin nämä sotilaskarkurit tänne jäävät, lähtevät taas muualle turvapaikkaa hakemaan.
      Olin itse aikoinaan ylpeä pojistani kun kävivät pidennetyn armeija jakson. Nyt en enää tiedä, onko meillä maata mitä puolustaa, sen on vallanneet jotkut muut.

• Tylleröi

No huumoria ihmiset..

Toki ei köytöstapoihin ja omaan juttunsa ryhmäytymistä tarvita.

• Ajatolla

tylleröille
      Ei oikeen mennyt perille mitä yritit kertoa.

• Tylleröi

Että tarviiko hyvän mielen jakamisseen ryhmää? Tai jos olet jotain mieltä, koet jonkun asian olevan sun juttu. Tarviiko siihen taustajoukon ja ryhmäytymisen? Ei minusta...

Tuli pari kirotusvirettä, syytämme autocorrectia :)

• KyllinSiskot

Tämä on yksi suuri vitsi koko Kemin Kyllit. jakavat sydänlappusia ympäri kaupunkia vailla minkäänlaista järjen hiventä. ÄO ei näillä tyypeillä taida olla kovin korkealla tasolla.

• Tylleröi

Eikö se ole kiva kun joku on kiva?

• nmjkiuuytfgvbnkkijjuhytt

Kemissä yksityinen Terveystalo, jonka kanssa solmittu sopimus hoitaa maahanmuuttajia. Lasku Kelalle suoraan. Voiko parempaa palvelua saada? Monella paikkakuntalaisella ei ole vara käydä täällä, vaan joutuu jonottamaan kunnalliseen arvauskeskukseen.

• MietitäänVähän

Niin, mutta turvapaikanhakija saa vain aivan välttämättömimmän hoidon ja luonnollisesti kaikki hakijat käyvät perustasoisessa tarkastuksessa, että ei tulisi tänne kulkutauteja.

Ja kylleillä on hyvä ajatus. Haluavat tehdä kaikkien päivän paremmaksi, mitä vikaa siinä on? Ja tuossa porukassa kyllä on niitä, jotka myös tekevät vapaaehtoistyötä vanhustenkin hyväksi. Hyvä vasta veto sille uudinin luuseri porukalle, joka haluaa vain vastakkainasettelua ja vieläpä avoimesti uhkaavat kantasuomalaisia (heitä joita suvakeiksi kutsuvat). Odinit ei tee yhteiskunnalle mitään hyvää, ovat olleet kuluja vain. Turha pelätä, että oodinit tekisi jotain vapaaehtoistyötä esimerkiksi vanhusten hyväksi.

• Turmeloinen

"Ja ja ja kylleillä on hyvä ajatus. Haluavat tehdä kaikkien päivän paremmaksi, mitä vikaa siinä on?"
        Kyllejä ei kiinnosta pätkääkään Kemin vanhukset ja sairaat. Haluavat vain hyysätä nuoria ulkomaisia miehiä, kun se on seksikästä. Ehkä he kostuvat tai kastuvat siitä itsekin.

• hininin

Totta, joka sana hyvin sanottu.

• jeeejeee7
      • Kemiläine

Melko vajakki pitää olla, että uskoo magneettimedian juttuja. Tuollaiset lehdet on suunnattu niille, joilla ei ole älyllistä kapasiteettia edes sen vertaa, että osaisi itse ottaa asioista selvää, saati vielä ymmärtäisi sitä.

• Skdlkdkdldk
        Kemiläine kirjoitti:

Melko vajakki pitää olla, että uskoo magneettimedian juttuja. Tuollaiset lehdet on suunnattu niille, joilla ei ole älyllistä kapasiteettia edes sen vertaa, että osaisi itse ottaa asioista selvää, saati vielä ymmärtäisi sitä.

Eli Odinin Retardit on hyvä kohderyhmä.

• Erkois.lol

Voi harmi kun en ole perjantaina Kemissä. Olisn kyllä mennyt katsomaan tätä kylli-tätien tempausta. Käykää joku katsomassa ja raportoikaa tänne , niin saa taa nauraa.

• siinäs-luet

• Rättipäille_koloa

You are precious (Sinä olet tärkeä) aivan kuten kehaluavat. Kannattaa googlata, liittyy hyvinkin pitkäti raamatun sanomaan toi lause,
        Mitähän muslimit tykkää?
        Nämä ei ole muslimeja. https://www.youtube.com/watch?v=ts8jMpqTAUk

• KaaIeppi

• Voi elämän kevät!

• Nirsnarks

• maukuja

no tämä on ekoren touhua

• Jeppiski

Tässäkö se paljon hehkutettu kyllien partiointi sitten oli? Ehkä kymmenkunta kylliä kävi siis antamassa medialle haastattelut kulttuurikeskuksessa ja kävelykadulla ja painuvat sitten koteihinsa. Kuulemma aika kiusallisia tilanteita muutenkin aiheuttaneet useammalle tyypille, kun ovat menneet lisäilemään heitä facebook ryhmiin ilman lupaa.

• nbhgyukjhhgfrtresv

Tietooni ei kyllä ole vielä tullut Kyllien vapaa ehtoisesta toiminnasta palvelutaloissa kuin muissakaan yksityisissä talouksissa, jossa avuntarve olisi paikallaan. Pelkät sydänlappuset tuskin tuovat kenenkään mieleen iloa, jos oikeaa apua tarvitaan.

• voikiesus

Saman näköisiä keski-ikäisiä kukkahattutätejä, kuin muissakin spr.n hommissa. Ei mitään uutta. Villasukkaa, pullaa ja kyllikkejä turvapaikanhakijoille.

Ei suomalainen vanhus ole niin eksoottinen. Suomalaisen vanhuksia auttamalla et pääse lehteen ja median lemmiksiksi. Tällaisella touhulla pääsee.
      Sitä paitsi onhan musta muna eksoottisempi, kuin vanhuksen paskavaippa.

• njhuytfvbjkoliiuyttr

Valitettavasti vanhukset eivät itse enää jaksa pitää puoliaan tässä "hyvinvointi" yhteiskunnassa, jossa kaikki apu ja rahoitus keskitetään maahanmuuttajiin, jotka ovat sentään nuoria terveitä miehiä, suurimmaksi osaksi. Sen takia juuri tarvitaan aktiivisia ihmisiä jotka pitävät myös vanhuksien asioita esillä, heitä unohtamatta. He jotka ovat tämän rakentaneet ovat ansainneet hyvän ja inhimillisen vanhuuden.

• faaraota

Ryhmässä on vissii 200 Kylliä. Onko joku tutkinut löytyykö jäseniltä rikoksia historiasta? Kuitenkin katupartioinnista kyse niin olisi kaiken etu tämä selvittää.

• KiinniJäi

Ryhmän vetäjällä (Katja H) on. Ajeli autolla parikuukautta sitten lapsikatras kyydissään Ruotsiin. Takaisin tullessa tulli pysäytti eikä naikkosella ollu mitään henkkareita saatika ajokorttia mukanaan. Poliisit paikalle ja sakot tuli.
        Väitti vieläpä ettei tiennyt että sellaisia edes tarvitaan.

• Lisäkädettarpeen

Hyvä ehdotus niin Kyllit kuin Oodinin soltut auttamaan vanhuksia ja muita avuntarvitsijoita vanhainkoteihin ja muihin vastaaviin paikkoihin. Ketjuin aloittaja voi alkaa näyttää esimerkkiä ja mennä myös auttamaan ja kerro sitten kokemuksistasi täällä ole hyvä. Esimerkin voimalla parempaan maailmaan vai mitä?

• nmjhuygftyvbjjiooiu

Ketjun aloittaja on aikoinaan auttanut, jos luet aloituksen vähän tarkemmin. Ei kannata olla ylimielinen hyvää esitystä kohtaan. Olet itse myös joskus vanha, ja saatat tarvita toisten apua.

• eeerrrree

Pikkuisen lapsellista touhua, kuinkahan kauan nämä typykät jaksavat patseerata Kemin kaduilla?Julkisuuden kipeitä naikkosia koko sakki.Höpö,5höpö ja hevonhumppaa koko homma.

• önoo

Voihan jyssäys ! Ompa vaan kyllit
      Mutta asiaan aloittajan juttu oli hyvä ja asiallinen. Kyllien ajatus sinänsä aika pyyteetön Jonka tarkoituksena on rohkaista näitä lähinnä muslimimiehiä kontaktiin valtaväeston lähinnä naisten kanssa, musliminaisehan eivät kadulla kuljeksi.
      Viesti joka annetaan ei ole oikea, lähi-idän maissa ei ole soveliasta naisen lähestyä tuntematonta miestä kadulla jos näin tekee tarkoittaa aina alistumista
      eli suomeksi tee minulle mitä tahdot.
      Voi Voi kyllit ! minkä karhun palvelukset teette !
      Odotan kauhulla kesää kun nuoret tytöt kulkevat kaduilla kesähepeneissä.
      Toivotaan, että kyllit jatkaa partiointiaan ja ovat turvana myös kesällä.
      15 vuotta Beirutissa asuneena tunnen muslimi tavat.

• Höpönlöppänät

Höppänöitä akkaporukoita ja yhtä höppänöitä ukkoja pasteeraa kaduilla.ohimenevä ilmiöhän tämä on.huvittunutta julkisuutta hakevat.

• Holokyösti

Olen täysin samaa mieltä aloittajan kanssa. Yleensäkin katupartionnista on nyt tehty varsinainen ongelma vaikka ongelmat on meillä edessäpäin.

• nbhjhuyyttcvbnjkooiiuuyt

Orpo totesi taannoin, "katupartiot työllistävät poliisia." Miten tämä nyt oikein on tulkittavissa, melkein joka päivä lehdessä ilmoitus, poliisioperaatiosta jossakin vastaanottokeskuksessa, tänään viimeksi, jossa maahanmuuttajat tappelevat keskenään. Katupartioita (valvontaa) on ollut ennenkin, joissakin paikoissa, esim. Kemin venesatamassa, ja joissakin muissakin kunnissa omakotialueilla. En ole vielä nähnyt yhtään median kirjoitusta, jossa katupartiota poliisit ovat käyneet rahoittelemassa?

• kemin.logiikkapartio

Missä lehdessä? Ai mitä widdua lehdessä vai iltta sanomiza? Hahaha...sähän uskot varmaan joulupukkiinkin.

Vastaanottokeskukset, no kyllä varmaan säkin rähisisit jos sut lukitaan yöksi lukkojen taakse ja securitas vartioi, ettei uusnatsit mene polttopulloja heittämään seiniin !!!

• Paavoauttamaan
    • nmnjhuyytrdvbnjuuy

Ei pidä tuomita katupartioita, jollei aihetta ole. Vasta tehdyn tutkimuksen mukaan katupartiot hyväksytään enimmistön keskuudessa, elleivät syyllisty rikolliseen toimintaan. Kansa kokee turvattomuutta, kun poliisien aika monen partion voimalla menee vastaanottokeskuksissa, jostain kummallisesta syystä.

• Haluaatietää

Missä tutkimuksessa? Voisitko laittaa linkin kyseiseen tutkimukseen.

• yyaa

Minun mielestäni näiden katupartioiden ilmestyminen aiheutti,ainakin itselle mielikuvan ,että nyt on tavallisilla kansalaisilla hätä ja täytyy pelätä turvapaikanhakijoita ihan tosissaan.Ei tämä kyllä millään lailla edistä sitä ,että voisimme pikkuhiljaa tutustua heihin ja yrittää tulla toimeen heidän kansaan,sillä se on tosia asia ,että he ovat nyt täällä ja moni heistä tänne jääkin. Tämä naistensakki on mielestäni vitsi.Enempää en siitä sanokkaan etten tule loukanneeksi ketään.

• nmkjkiuuytffvbjkoiiuy

Uhkaavana koen ainakin itse sen kun kymmenen hengen miesjoukko tulee jalkakäytävällä vastaan, yksikään ei heistä väistä, osa ajaa vielä pyörillä. Yksi heistä ajoi mieheni päälle takaapäin. Olisi mukava jos antaisivat edes vähän tietä. Mutta tuntuu, että muiden on väistettävä. On kohteliasta huomioida myös tiellä liikkuvat muut ihmiset, varsin kun kun kyseessä on vanhemmat ihmiset. Kun ajellaan pyörillä neljä rinnakkain, ei siinä auta kuin itse hyppiä ajoradalle, joka on myös vaarallista.

• yltäkyllitäti

Onko niillä miespuolisilla "katupartioilla" vanhuksia mukana?
      Siinähän olisi mainio tilaisuus ulkoiluttaa samalla vanhuksia.

• Haluaatietää

Voisivat myös käydä kolaamassa lumet vanhuksien pihoilta ja käyttää heitä turvallisesti kaupassa. Miksi eivät päivystä ravintolojen edessä ja tarjoa turvallista saattoapua neitosille kotiin, tietenkin jos neitokaiset itse tahtovat, väkisin ei saa tuppautua seuraan.

• ilonalady

Mamumiehet kyttäävät vain nuoria, alaikäisiä tyttöjä. Kemin "Kyllikkejä" ei pelota, koska ikä ja ulkonäkö suojelee mamumiesten hyökkäyksiltä. Katupartiot suojelee niitä, jotka ovat vaaravyöhykkeessä. SPR:n kutupartiot ja kyllikit auttamaan vanhuksia, hopi hopi.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2538
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1878
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      76
      1853
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      82
      1328
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      65
      1248
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1208
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1078
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1070
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      914
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      71
      913
    Aihe