Olemme pahassa tilanteessa

Surullinenmies1

Olemme kolmekymppinen pari, olemme seurustelleet kolmisen vuotta. Suhde on alusta asti ollut aika hankala, koska mielestäni puolisoni suuttuu ja loukkaantuu liian helposti, eikä anna ikinä anteeksi, näkee aina syyn muissa.
On meillä tietysti hyviäkin aikoja.
Emme ole osanneet erota vaikka varmasti 90% pareista jo olisi eronnut. Olemme riidellessä käyneet toisiimme käsiksi(ei turpaan lyöntiä), rikkoneet omaisuutta, molempien suvut suututettu. Minun sukuni välit puolisooni ovat jopa lähes täysin katkenneet, kun puolisoni haukkui heidät, kun oli taas kerran loukkaantunut jostain.
Hänen vanhempansa ovat täysin loppu, kun olemme noin kolmena kertana viidestä käynnistämme saaneet täyden sodan heidän luona vkla viettäessä. Leppyvät kyllä yleensä kuukaudessa.
Ei meillä seksiäkään ole ollut vuoteen, eikä juuri läheisyyttä. Kun riita alkaa, ärsytämme niin paljon toisiamme, että se on melkein sairasta.
Puolisoni ärsyttää minua niin kauan, että teen taas jotain tyhmää(haukkuu mm. :ssa äitiäni huoraksi tai norsuksi).
Olen käskenyt hänen painua helvettiin vaikka kuinka monta kertaa kauniisti ja ilkeästi. Hän ei suostu lähtemään kodistani, hänellä ei ole mitään muuta elämää.
Olen kuitenkin sen verran kiltti ihminen, että en jaksa loputtomiin riidellä ja sitten tilanne taas rauhoittuu pariksi viikoksi ja olemme kuin kaverukset. Käymme töissä ja harrastuksissa. Tyttöystäväni alkaa puhua jostain lapsista ja itse olen lähinnä hiljaa, kun en jaksa aloittaa sotaa, vaikka tiedän ettei tähän elämään voi lapsia tehdä ja sen hänelle sanonkin, kun riitelemme.
Nyt on ollut taas pari viikkoa rauhaa. Veljeni soitti eilen ja uhkasi tyttöystävääni kunnianloukkaus syytteillä, jos ei pidä suutaan kiinni työpaikallaan, kun on haukkunut häntä siellä jollekin.
En uskaltanut sanoa koko asiasta, kun olisi alkanut kolmen päivän sota milloin ei saa nukkua vaan huutaa ja riidellä.
Olen sanonut hänelle, että pelkään tämän loppuvan vielä siihen, että puukko on toisella rinnassa.
Tämä on tällainen vuodatus. Ei ole oikein kysymystä edes, tiedän että pitäisi erota ja toivon, että joskus tämä painajainen olisi ohi.

Olen ehkä luonteeltani liian kiltti ja miettiväinen, toivon vain että asiat järjestyisi, vaikka eivät ne taida järjestyä.

16

407

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Surullinenmies1

      Tietenkin tässä taustalla on kaikkea muutakin kuin paha luonne. Minun alkoholinkäyttöä, hänen työttömyyttä ja turhautumista jne. ,mutta hän kokee tällöin jotenkin hyväksytyksi kiukutella muille. Viime työpaikasta lähti ovet paukkuen ja nytkin on vähän huonoja merkkejä ilmassa, kun kuuntelee hänen juttuaan ja vikojaan hänen työkavereista.

    • oppeliini1

      1) Miksi juotte viinaa ja teette itsestänne harkiten sekopäitä?
      2) Onko mielestänne ihailtava elämäntapa toimia kuin sadisti (viinahoyryisillä ja selvillä aivoilla)?
      3) oletteko kumpikin niin tosiaan saamattomia ettette pysty hankkimaan omia asuntoja! (uksi pieni alivuokralaishuone kelpaa!!!)
      4) Ole hyvä, älä luokittele itseäsi kiltiksi! Sinä olet suoraan sanoen t-y-h-m-ä!
      5) Tee itsellesi, naisellesi ja yhteiskunnalle palvelus ja ota oma asunto. Olet selvästi idioottimangneetti joten pysy naisista erossa!
      6) Kirjottaudu mille tahaansa ilmaisille (melkein) kursseille; ala kehittämään korviesi väliä.
      7) Mene auttamaan todellisia avuntarvitsijoita kuten vanhuksia, rampoja, köyhiä jne.
      sen sijaan etä huolellisesti ja harkiten yrität ja teet itsestäsi avuntarvitsijan!

      Lue oikein huolellisisti kaikki tuo ylläkerrottu ja ota opiksesi. Silloin pääset jo ison harppauksen eteenpäin!

    • keskustelukumppani

      Taidat olla sama kaveri, joka jo aiemmin (syksyllä) kyseli neuvoa parisuhteeseensa. Mielestäni sait silloin paljon viisaita neuvoja. Eivät muiden neuvot näköjään auttaneet, kun olette edelleen yhdessä?

      • Surullinenmies1

        Joo tyhmä varmaan olen. Viinankäyttöön ei meillä ole ryyppäämästä, vaan enemmänkin tissuttelua ja koen, että haen siitä vain itselle rentoutumiskeinoa. No nyt olen ollut kolme viikkoa ottamatta pisaraakaan, puolisoni ei juo sitäkään.

        En minä yksin omistamastani asunnosta mihinkään lähde. Uskon, että yksi päivä puolisoni on lähdettävä vaikka hänellä ei ole ketään auttamassa.
        Tarkoitin olevani siinä mielessä kiltti, että vaikka ymmärrän ettei suhteestamme tule mitään, toivoisin kumppanilleni hyvää enkä haluaisi kohdella ikävästi. Hän kyllä keksii vaina kaikkea ikävää, jos joskus erosta puhumme. Tiedän olevani väärin kiltti.

        Joo kyselin jo syksymmällä, silloin erosimme, mutta taas jotenkin palasimme ja luulin kumppanini muuttuneen. Pitkään oli hyvää aikaa, mutta nyt on taas oikeastaan palattu lähes samaan. Mitä nyt puolisollani on ollut edes määräaikaisia töitä, joten ihan niin paljon emme ole riidelleet.

        Itse vain odottelen seuraavaa riitaa ahdistuksella. Samalla toivon, että puolisoni löytäisi vaikka toisen miehen.


    • järkikäteen

      "luulin kumppanini muuttuneen..." no, voi hellanlettas! Ihminenkö muuttuu mielestäsi muutamassa viikossa/kuukaudessa? Kuten vanha sanonta kuuluu: tiikeri ei pääse juovistaan, ihminen muuttuu erittäin harvoin. Ja ei kai kukaan muu pysty rakentamaan välejänne, kyllä teidän itsenne täytyy se tehdä. Helpointa tietysti olisi löytää uusi kumppani ja siirtää ongelmat uuteen suhteeseen. Näin ei tarvitsisi muuttaa mitään itsessään eikä suhtautumisessaan elämään.

    • Surullinenmies1

      No kyllä se on helppo noin sanoa sivusta tai kun sinulla ei ole mitään tunnesidettä toiseen.
      Voin sanoa, että kumppanilleni on kaikki sanoneet, että hänen pitäisi muuttua ja lopettaa tuo ihmeellinen ylpeänä eläminen ja loukkaantuminen joka asiasta. Eipä vain mitään tapahdu. Lisäksi näkee joka asiassa vain negatiivista. Myrkyttää tunnelman. Jos vien syömään hänet, hän ei halua syödä, kun on niin kallista. Hetken päästä riidellään miksei me ikinä käydä missään..
      Itselläkin tissuttelu maistuu, nyt olen ollut kolme viikkoa tipattomalla, teen muutosta.

    • reborn

      Kuulostaa melko tutulta tilanteelta. Vajaa kaksi vuotta sinnittelin kanssa tuollaisessa äärimmäisen stressaavassa suhteessa. Avopuolisolla ainakin käytöksen perusteella, joku epävakaa persoonallisuus. Meni niin laidasta laitaan tunteet ja siinä piti yrittää jotenkin taiteilla ja myötäillä niitä oikkuja. Riitoja ja mielensä pahoittamisia oli paljon ja syy oli tietenkin aina minussa. Tottakai minussakin syytä oli ja aina välillä tuli pahastikin sanottua, kun tarpeeks oli nielly loukkauksia. Alkoa en paljon käytä itse, pientä tissuttelua kotona, muutama kalja välillä rentoutumiseen. Nainen sitä vastoin veti pari kertaa viikossa kunnon kännit baarissa ja humalassa oli sitten normaaliakin vaikeampi. Moneen kertaan yritettiin erota, mutta aina palattiin yhteen. Oli kuitenkin voimakkaita tunteita ja kiihkeää makuuhuoneen puolella. Sänky olikin oikeastaan loppuvaiheessa ainoa paikka, missä meillä meni hyvin ja vannottiin rakkautta. Kai se oli vaan jotain himoa sitten.
      Nainen käytti masennuslääkettä, mutta ei käynyt terapiassa, vaikka suostuttelin. Itsekin ahdistuin niin pahasti, että jouduin aloittamaan lääkityksen. Tajusin ettei tämä suhde tee hyvää kummallekkaan, mutta ei vaan päässyt millään irti. Oli kuin umpikujassa. Kaksi kuukautta sitten olin jo niin loppu, etten jaksanut enää sitä ja erottiin taas liekkö monennenko kerran. Tällä kertaa nainen laittoi n. viikon päästä viestiä, että on löytänyt uuden miehen. Olin toisaalta helpottunut, mutta myös ahdistunut ja surullinen. Poistin hänen numeron ja yritin unohtaa. Nyt hän välillä humalassa soittaa ja vannoo rakkautta. En jaksa kuunnella niitä puheita vaan lyön luurin kiinni. Nainen pyörii edelleen mielessä päivittäin, mutta pikkuhiljaa ei enää niin paljon. Uskoisin että ajan kanssa helpottaa ja oli oikea ratkaisu lopettaa ahdistava yhteiselo.
      Tsemppiä sinne, yritä päästä eroon kurjasta suhteesta. Ihmiset ei muutu, vaikka sitä kuinka toivoisi. Samat ongelmat tulee aina jossain vaiheessa vastaan.

    • Ei muuta kun alat kuntoilemaan ja käymään säännöllisesti salilla treenaamassa. Panostat ulkonäköösi ja asusteisiisi. Jos naisesi kysyy, että miksi olet alkanut tekemään niin, vastaat, että ihan omaksi ilokseksi, kun elämä on muuten niin tylsää. Käyt toisinaan ulkona ilman naisesi seuraa. Saat hänet ajattelemaan mielessään, että onkohan sulla joku toinen kun sä niin olet alkanut muuttumaan. Teet hänet mustasukkaiseksi. Stressatkoon hän vaihteeksi sinun sijastasi. Nauti sinä sen sijaan omasta elämästäsi.

    • Surullinenmies1

      Joo kuulostaa olevan aika paljon samoja merkkejä kuin minussa. Ainoa vain, että kumppanini ei käy kuin salilla ja töissä, kun niitä on ja muuten olettaa, että minä olen aina hänen kanssaan. Missään kavereilla emme voi käydä, kun kaikissa muissa on jotain vikaa.
      Hirveä riita tulee taas, kun pitäisi mennä parin viikon päästä isoäitini synttäreille (hän ei ole väleissä) ja illalla olisi työpaikan saunailta.
      Ahdistaa jo tämäkin, no ehkä yritän saada häntä taas lähtemään.

      Perjantaina hän taas avasi suunsa jostain lasten suunittelemisesta. Emmehän me helkutti pysty olemaan edes viikkoa keskenämme sovussa!! En vain jaksanut alkaa taas ennen vkla sotaa ja olin hiljaa.

      Tämä on tällaista selviytymistä ja tilanne on räjähdysherkkä.

    • lapasiariittää

      2 vaihtoehtoa olet joko trolli tai idiootti.Aja ulos välittömästö tollanen akka,kamat pihale ja lukot vaihtoon. Ole vittu mies kerrankin elämässäsi.

      • Surullinenmies1

        Olen tällainen jahkailija ja paremman toivoja. Uskon, että asiat järjestyy itsestään tai aika korjaisi asian.
        Nyt olen kyllä toivonut, että akka tajuaisi itse lähteä. Ei se taida. Yritän ensi kerralla taas saada hänet ulos, kun alkaa keskustelu. Tänään jo kyseli miksemme puhu meidän tulevaisuudesta. Jos olisin sanonut totuuden olisi täällä nyt järjetön sota, mutta tuskin hän silti suostuisi lähtemään. Taitaa olla liian kiintynyt, rakkautta tämä ei ole.


    • villalapanen

      Tämä mies vatkaa kuukaudesta toiseen onnetonta suhdettaan eikä saa mitään aikaiseksi. Emme me muut pysty eroamaan puolestanne, emmekä saa liittoanne toimimaankaan. Erotkaa tai kärsikää, mutta tehkää jotain!

    • Surullinenmies1

      Joo, olen varmaan jo tottunut tähän huonoon elämään. Kuuntelen vaan kateudella muiden elämää. Televisiosta en edes jaksa katso mitään Suomi loveja, kun ohjelmat lähinnä ahdistaa.
      Tätä huonoa suhdetta siis on kestänyt niin pitkään, että on jo tyytyväinen, kun ei tarvitse huutaa, riidellä, haukkua kolmea vuorokautta putkeen.
      Mistään vaikeista asioista emme puhu, emmekä etelä. Olemme vain, kunnes taas alkaa sota ja toivon, että tämä päättyisi.
      Toivon vaan, että kummallakin henki säilyisi. Tämä ei ole uhkaus, vaan valitettavasti riitamme ovat aika hurjia, ja lisäksi kumppanini puhuu joskus itsensäkin tappamisesta.
      Seksittömyyden vuosipäiväkin muuten meni.
      Tämä on minulle vain pientä terapiaa, kun puhuessani jollekin näitä, hän pitää hulluna meidän yhdessä olemista.

      • oppeliini1

        Miksi sinä VALITSET jatkuvasti jauhaa tuota samaa?
        Miksi sinä VALITSET elää tuon ihmisen kanssa?
        Miksi sinä VALITSET olla tekemättä asialle mitään?
        Miksi sinä VALITSET olla hakematta toista asuntoa?
        Miksi sinä VALITSET vain olla tekemättä mitään konkreettista asian eteen? Miksi, Miksi?

        Sinulla on kaikki maailman valta muuttaa elämäsi juuri sellaiseksi kuin haluat! Miksi VALITSET olla tekemättä sitä?


    • Äiti70

      Hyvä, että osaat pyytää neuvoja ja apua vaikkakaan täältä et konkreettisesti sitä saa. Oletko ajatellut mennä keskustelemaan tilanteestasi esim. kriisikeskukseen? Hyvä, että ymmärrät että lapsi parisuhteeseenne olisi virhe joka ei parantaisi elämäänne. Todennäköisesti kumppanisi masentuisi vain pahemmin. Taustoja tarkemmin tuntematta vaikuttaisi todellakin että epävakaa persoonallisuus hänellä on ja valitettavasti kuten ed on kuvattu tilannetta toisaalla niin vaikka kuinka oletkin kiltti ja hyväntahtoinen sekä empaattinen niin et pysty kumppaniasi saamaan tolpilleen. Hänen täytyisi hakeutua lääkärille ja saada psykiatrista apua. Tuollaisesta suhteesta orti pääseminen voi viedä vuosia ja riidat pahentua pahimmillaan juuri pelkäämälläsi tavalla. Kynnet näe enää vaihtoehtoa suhteellenne niin sinun on vain pakko luovuttaa. Se tarkoittanee sitä, että välit kumppaniisi täytyy katkaista täysin ja varmaankin useammaksi vuodeksi. Ette voi olla minkäänlaisessa yhteydessä, ei txt-viestiäkään siihen suuntaan. Kumppanisi toivottavasti ymmärtää hakea apua itselleen, kun sinä et ole enää hänen "turvanansa". Hänen tukenansa oleminen ei ole enää sinun tehtäväsi. Mieti kuinka kauan olet valmis ns. tuhlaamaan omasta elämästäsi tämän ihmisen vuoksi. Sinulla on vielä aikaa tavata terve ihminen kuka arvostaa ja rakastaa sinua ja osaa näyttää sen terveellä tavalla. Päätös on vain tehtävä, älä odota että jotain peruuttamatonta tapahtuu.

      • sirpaleetko

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Ei sairasta ihmistä pysty parantamaan omalla "hyvyydellään" vaan siinä sairastuu itsekin. Se on kuin noidankehä, josta on hyvin vaikea päästä ulos. Tästä termi läheisriippuvuus. MUTTA, onhan olemassa ammattihenkilöitä, lääkärit, psykologit, terapeutit jne. Vaimollasi olisi vielä toivoa, mikäli hänet saisi hoitoon. Ja sinä pääsisit rauhaan,


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5075
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3197
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1315
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe