Aloin miettimään, että tämä nykyinen taloustilanne ja asuntopula ei juurikaan vaikuta naisten aikaiseen itsenäistymiseen. Tiedän monia täysi-ikäisiä miehiä, jotka asuvat lapsuudenkodissaan, mutta vastaavia naisia hyvin vähän, ehkä pari. Aikoinaan myös ammattikoulussa meidän luokalla oli useita tyttöjä, jotka asuivat yksin 16-17 vuotiaana, mutta me kaikki neljä poikaa asuimme lapsuudenkodissa täysi-ikäisinä. Vanhin luokkamme pojista oli koulun päättyessä jo 26 ja ihan selkeä ATM, siinä missä itse olin tuolloin 18.
Vituttaa tällainen touhu, että naisten on pakko saada se oma panoluukku heti 16 täytettyään. Toivottavasti turvapaikanhakijoiden myötä paheneva asuntopula aiheuttaa sen, että myös yhä useampi nainen itsenäistyy myöhemmin.
Eksäni isä muuten oli aikoinaan hyvin tarkka tyttärensä (silloin 16v) menemisistä, ja se teki myös minun oloni turvalliseksi. Tosin sen takia mekin jouduimme tapailemaan salaa, mutta mielestäni se oli hyvä juttu että hänellä oli kotiintuloajat yms.
T2016: Naisten vs. miesten muuttaminen omilleen
44
145
Vastaukset
- 2626
Siis miehet/pojat ovat saamattomia ja mukavuudenhaluisia, naiset/tytöt aikaansaavia ja itsenäisiä - miksi ihmeessä se vituttaa sinua? Vituttaa taitaa olla väärä sana, sinua nolottaa poikien vuoksi.
- Ex----PUA
Yllätys että femakkokirppa syyttää miehiä siitä, että naisia susoitaan asuntojonoissa ja että kiimavittu hakeutuu jo nuorena jakamaan itseään.
No ilmankos ajauduitkin kurpparaivoon kun on taidettu itsekin jakaa jo hyvin varhain vittua ja panoluukku on muuttunut jo vuosikymmeniä sitten mummonkammariksi jossa elää vain kurppa ja sen kissat. - 617
Ex----PUA kirjoitti:
Yllätys että femakkokirppa syyttää miehiä siitä, että naisia susoitaan asuntojonoissa ja että kiimavittu hakeutuu jo nuorena jakamaan itseään.
No ilmankos ajauduitkin kurpparaivoon kun on taidettu itsekin jakaa jo hyvin varhain vittua ja panoluukku on muuttunut jo vuosikymmeniä sitten mummonkammariksi jossa elää vain kurppa ja sen kissat.No juu, miesten saamattomuus käännetään taas naisten suosimiseksi, hahhahhahaaa....
Ei setämiesraivoaja taaskaan parempaan pystynyt.
- Kilttiatm
Muutin omilleni alle 16 vuotiaana heti yläasteen jälkeen. Kotona oli asiat hullusti joten oli pakko päästä pois. Marssin asuntotoimistoon ja sanoin siellä että tarvii kämpän koska kotona vanhemmat juopottelee ja riitelee. Kävi siinä sossun tätejäkin sanomassa että vievät minut jonnekkin koulukotiin mutta sanoin että ette varmaan vie ja siitä lähtien olen asunut yksin.
- Nainen_28v
Ei kuitenkaan siis niin kiltti :P :)
- Iugg
Nainen_28v kirjoitti:
Meinaatko että parempi olisi muuttaa nimimerkki vaikka "jännäatm"
- tarralenkkari666
Nainen_28v kirjoitti:
Ei se olekaan kiltti mutta millä tavoin kuvittelet sen johtuvan epävakaasta perhe-elämästä?
- Nainen_28v
Iugg kirjoitti:
Meinaatko että parempi olisi muuttaa nimimerkki vaikka "jännäatm"
Joo! :P
- Nainen_28v
tarralenkkari666 kirjoitti:
Ei se olekaan kiltti mutta millä tavoin kuvittelet sen johtuvan epävakaasta perhe-elämästä?
Ei toi kommentti liittyny siihen mitenkään.
- Kilttiatm
Nainen_28v kirjoitti:
Miten tuo muuttaminen liittyy mun luonteeseen? Onko oikein todisteitakin että olen kohdellut naisia huonosti.
- Nainen_28v
Kilttiatm kirjoitti:
Miten tuo muuttaminen liittyy mun luonteeseen? Onko oikein todisteitakin että olen kohdellut naisia huonosti.
En siis puhunut naisten huonosta kohtelusta. Meinasin siis ihan "hyvässä hengessä" että tarvittaessa siis otat homman haltuun = yksin tuon ikäisenä muuttaminen vaatii kanttia. Ei siis kritiikkiä multa. Oma kiltteys näkyy niin että välillä ei pysty sanomaan mitä ajattelee / tekemään mitä haluaa.
- Ex-----PUA
Naisten pitäisi saada muuttaa vain miehen kanssa asumaan.
- tässä-selitys
Se ei johdu pano-luukku tarpeesta, vaan tyttöjen uskotaan pärjäävän omillaan: osaavan tehdä ruokaa, maksaa laskunsa, pestä pyykkinsä, hoitaa opsikelunsa ja työnsä itsenäisesti. Tytöt tekevät näitä jo nuoresta asti kotona ja niitä kehutaan siitä. Nuoret miehet ovat usein niitä avuttomia, joille perunat saa keittää ja kuoria, repiä ylös sängystä, patistaa hoitamaan asioitaan, irrottautumaan tietokoneeltaan/ puhelimestaan. Äidit eivät kerta kaikkiaan usko poikansa pärjäävän. Ehkä ne eivät kaikki pärjäisikään.
Tässä kohtaa voi kyllä kysyä, että "Mitä vittua, äidit ja isät?"
"... uskotaan pärjäävän omillaan: osaavan tehdä ruokaa, maksaa laskunsa, pestä pyykkinsä, ... "
Jos te ette esim. 16 vuoden jälkeen usko, että pentunne osaa tehdä noinkin ihmeellisiä asioita, niin mitä se sitten osaa ja mitä te olette sille opettaneet?
Kyllä toisaalta tiedän miehiä, jotka töissään saavat käsitellä miljoonien arvoisia ja tonnien painoisia koneita, mutta kotona pyykkikone on aivan liian monimutkainen miehen käytettäväksi.
- Nainen_28v
Olen asunut ekaa kertaa yksin ilman miestä vasta parin vuoden ajan (alaikäisenä muutin pois vanhemmilta miehen kanssa "panoluukkuun" = oma rauha). Olisi pitänyt kokeilla omillaan oloa jo paljon aiemmin. Joten kyllä jossain vaiheessa kaikkien kannattaa testata sitä, ihan höpöjä että nainen ei voisi (nuorenakin) asua yksin.
- Totuus1
Tässä se ero juuri onkin. Tyttö muuttaa poikaystävänsä kanssa yhteen asumaan, kun taas poika muuttaa vuoden pari vanhempana yksin asumaan tai johonkin opiskelijasoluun. Todellisuudessa pojat (tai miehet) itsenäistyvät nuorempana.
- Nainen_28v
Totuus1 kirjoitti:
Tässä se ero juuri onkin. Tyttö muuttaa poikaystävänsä kanssa yhteen asumaan, kun taas poika muuttaa vuoden pari vanhempana yksin asumaan tai johonkin opiskelijasoluun. Todellisuudessa pojat (tai miehet) itsenäistyvät nuorempana.
Toki riippuu miehestä, yksi tuttu asuu esim. 30-veenä (mies) edelleen äitinsä kanssa. Mutta todellakin, monille miehillä varmasti oma asunto / auto / elämä paljon tärkeämpää kuin meille likoille.
Sen verran haluan vielä lisätä, että tiedän myös paljon nuoria miehiä jotka muuttavat opiskelujen jälkeen parikymppisinä joko omilleen tai juoksunsa juosseen naisen kanssa yhteen. Eivät suinkaan kaikki jää pysyvästi asumaan lapsuudenkotiin.
Mutta tiedättekö moniakin naisia, jotka olisivat asuneet kotona esimerkiksi AMK:ta tai yliopistoa käydessä ja valmistumisen jälkeen muuttaneet omilleen? Minä tunnen yhden.- ei-harvinaista
Tiedän yhden, joka asui kotonaan 25-vuotiaaksi, kävi sieltä töissä omalla paikkakunnalla ja opiskeli. Sitten pääsi Helsinkiin yliopistoon ja siksi muutti pois kotoa. (liian pitkä matka kotikaupungista sinne)
- Rose_91
Totuus2016: Unohdat yhden melko tärkeän asian. Sinne kotiin ei noin vain jäädä opiskeluajaksi. Me kaikki emme ole kotoisin isommista kaupungeista. Ei minun kotipaikkakunnallani ollut ainuttakaan korkeakoulua eli jos opiskelemaan halusi niin muutettava oli 19-vuotiaana. Muussa tapauksessa olisin mielelläni asunut kotona hieman pidempään.
Mikset peris sitten ottanut tästä naisesta naista itsellesi? Eikös hän olisi ollut hyvä nainen sulle, jos kerran pidät sitä vanhempien luona asumista naisessa niin isona plussana.
Niin ja eikö sunkin olisi jo aika hieman itsenäistyä, kun sullakin sitä ikää alkaa olla jo kohta 26. Monet sun ikäiset alkavat olla jo parisuhteessa ja monilla sitä on sun iässä jo lapsiakin.Rose_91 kirjoitti:
Totuus2016: Unohdat yhden melko tärkeän asian. Sinne kotiin ei noin vain jäädä opiskeluajaksi. Me kaikki emme ole kotoisin isommista kaupungeista. Ei minun kotipaikkakunnallani ollut ainuttakaan korkeakoulua eli jos opiskelemaan halusi niin muutettava oli 19-vuotiaana. Muussa tapauksessa olisin mielelläni asunut kotona hieman pidempään.
Tämä on aivan totta. Kaikki kun eivät ole suinkaan kotoisin niistä isommista kaupungeista, joissa on yliopistot ja korkeakoulut. Eikä kaikkein pienemmissä kaupungeissa ja jossain syrjäseuduilla ole välttämättä edes ammattikoulujakaan, joten monilla nuorilla se omilleen muuttaminen on välttämätöntä, jos meinaa lähteä opiskelemaan.
DarkFear kirjoitti:
Mikset peris sitten ottanut tästä naisesta naista itsellesi? Eikös hän olisi ollut hyvä nainen sulle, jos kerran pidät sitä vanhempien luona asumista naisessa niin isona plussana.
Niin ja eikö sunkin olisi jo aika hieman itsenäistyä, kun sullakin sitä ikää alkaa olla jo kohta 26. Monet sun ikäiset alkavat olla jo parisuhteessa ja monilla sitä on sun iässä jo lapsiakin.Ei naisia niin vain oteta, ellei ole ytm. Oli mulla sen suhteen yritystä päällä, mutta ei asia edennyt mihinkään.
Niin ja tuosta iästä ja parisuhdekokemuksista tekisi mieli sanoa, että paraskin puhuja. Siihen on lähes kaksi vuotta, että täytän 26.Totuus2016 kirjoitti:
Ei naisia niin vain oteta, ellei ole ytm. Oli mulla sen suhteen yritystä päällä, mutta ei asia edennyt mihinkään.
Niin ja tuosta iästä ja parisuhdekokemuksista tekisi mieli sanoa, että paraskin puhuja. Siihen on lähes kaksi vuotta, että täytän 26.No mikä sitten oli syynä, ettei se sun yritys tuottanut tulosta?? Tai ehkä ette sittenkään olleet niin samanlaisia/tyylisiä, että olisitte välttämättä sopineet toisillenne, mene ja tiedä.
Kyllä mulla on hyvinkin varaa sua arvostella, sillä mulla kuitenkin on sua enemmän kokemusta niistä naisista ja parisuhteista. Ja mä kun en ole myöskään etsimässä mitään kokematonta neitsytnaista tai alaikäistä teinityttöä.
Niin no parin vuoden päästä täytät sen 26 ja silloin oot varmaan yhä samassa tilanteessa etsimässä edelleenkin sitä kokematonta teinineitsyttä. Lisäksi asut varmaan edelleen äitisi nurkissa ja harmittelet sitä, kun ne nuoret tytöt eivät edelleenkään kiinnostu niistä kotona asuvista kunnollista miehistä.
Vieläköhän muuten Bicky Royal-mies on parin vuoden päästä mukana kuvioissa:))))))- ATM-automaatti
DarkFear kirjoitti:
No mikä sitten oli syynä, ettei se sun yritys tuottanut tulosta?? Tai ehkä ette sittenkään olleet niin samanlaisia/tyylisiä, että olisitte välttämättä sopineet toisillenne, mene ja tiedä.
Kyllä mulla on hyvinkin varaa sua arvostella, sillä mulla kuitenkin on sua enemmän kokemusta niistä naisista ja parisuhteista. Ja mä kun en ole myöskään etsimässä mitään kokematonta neitsytnaista tai alaikäistä teinityttöä.
Niin no parin vuoden päästä täytät sen 26 ja silloin oot varmaan yhä samassa tilanteessa etsimässä edelleenkin sitä kokematonta teinineitsyttä. Lisäksi asut varmaan edelleen äitisi nurkissa ja harmittelet sitä, kun ne nuoret tytöt eivät edelleenkään kiinnostu niistä kotona asuvista kunnollista miehistä.
Vieläköhän muuten Bicky Royal-mies on parin vuoden päästä mukana kuvioissa:))))))"Niin no parin vuoden päästä täytät sen 26 ja silloin oot varmaan yhä samassa tilanteessa etsimässä edelleenkin sitä kokematonta teinineitsyttä."
Ja itse olet parin vuoden päästä yhä 27v ja etsimässä palstalta kaveria että uskallat lähteä Ruotsinlaivalle ;) - 176
DarkFear kirjoitti:
No mikä sitten oli syynä, ettei se sun yritys tuottanut tulosta?? Tai ehkä ette sittenkään olleet niin samanlaisia/tyylisiä, että olisitte välttämättä sopineet toisillenne, mene ja tiedä.
Vieläköhän muuten Bicky Royal-mies on parin vuoden päästä mukana kuvioissa:))))))Eiköhän se syy ole tuon tyypin mielenterveysongelmat. Hänhän hyppää lataamossa vähän väliä.
Naisilla on yleensä vanhempi jännäpoika, jonka panoluukkuun muuttavat. Naisten on myös helpompi saada vuokra-asunto, koska jännämiehet ovat pilanneet miesten maineen vuokralaisina.
Naiset myös menevät herkemmin lauman mukana ja trendinä on ollut, että nuoren muka "kuuluu" muuttaa "omilleen" eli veronmaksajien tukemaan asuntoon mahdollisimman pian. Miehet harvemmin välittävät siitä, mitä muut heistä ajattelevat ja tekevät siksi herkemmin trendistä poikkeavia ratkaisuja.Niin joo, ja koska miesten odotetaan itsenäistymisen jälkeen pärjäävän täysin omillaan, heillä on korkeampi kynnys lähteä, jos tulevaisuus on vähänkin epävarmaa. Naisten ei tarvitse tulevaisuutta pelätä, koska he ovat tottuneet siihen, että joku aina tarvittaessa huolehtii heistä.
- Yrjööö
HC-ätmel kirjoitti:
Niin joo, ja koska miesten odotetaan itsenäistymisen jälkeen pärjäävän täysin omillaan, heillä on korkeampi kynnys lähteä, jos tulevaisuus on vähänkin epävarmaa. Naisten ei tarvitse tulevaisuutta pelätä, koska he ovat tottuneet siihen, että joku aina tarvittaessa huolehtii heistä.
Voi vittu mikä idiootti säkin olet. Vellihousunilkit jää äitiensä helmoihin pyörimään kun ei niistä muuhunkaan ole. Naiset aikuistuu ja ottaa vastuun itsestään ja elämästään, mutta sitähän te palstapaskat ette voi myöntää. Ei mikään ihme ettei tollaset oksettavat vellihousut kelpaa, ei kukaan nainen ala varaäidiksi vapaaehtoisesti. MIES on aikuinen joka ei elele äitinsä nurkissa ja pode jotain helvetin maailmantuskaa pillunpuutteesta. Olette säälittäviä mt-potilaita, sinä etunenässä.
- että.silleen
HC-ätmel kirjoitti:
Niin joo, ja koska miesten odotetaan itsenäistymisen jälkeen pärjäävän täysin omillaan, heillä on korkeampi kynnys lähteä, jos tulevaisuus on vähänkin epävarmaa. Naisten ei tarvitse tulevaisuutta pelätä, koska he ovat tottuneet siihen, että joku aina tarvittaessa huolehtii heistä.
Muutin 19 kesäisenä miehen luo asumaan ja palasin takaisin lapsuudenkotiini n. 2 vuoden kuluttua. Asuttiin vuokralla, mutt veronmaksajien rahoja emme kuluttaneet, emme edes hakeneet avustuksia yhteiskunnalta.
Minun ei odotettu edes pärjäävän omillani...faija soitti tasaiseen tahtiin ett voisin palata kotiin koska tahansa. Kuten sitt lopulta teinkin, kun suhde oli loppuun kaluttu.
Siinä sä olet oikeessa ett...
"koska he(siis minä) ovat tottuneet siihen, että joku aina tarvittaessa huolehtii heistä."...pitää minun kohdalla ainakin paikkaansa.
Nyt olen 27 v. kohta jo 28v.
Seison nyt omilla jaloillani, teen omat päätökseni ja vastaan niistä itse.
En ole ylpeä tekemistäni virhe arvioista mutt olen myös oppinut niistä; elämään. Eikä minun vanhempani ole minulle katkeria tekemistäni typeryyksistä, eivät toki voi ylpeitäkään niistä olla. Ovat anteeksi antaneet kaikki aiheuttamani pettymykset ja harmit, ainakin niin ovat mulle uskotelleet. Ja miks en uskoisi heitä!
Miehiä tosiaan kohdellaan eritavoin tässä yhteiskunnassa, johtuen myös miesten itsestään ulospäin antamasta kuvasta, kyllä tässä pärjätään!
"Ilo pintaan vaikka sydän märkänis", siis miehet eivät kerro vaikeuksistaan silloin kun jotain olis vielä tehtävissä asioiden suhteen.
Eivät ole rutisioita silloin kun pitäis, mutt katkeroiduttuaan heidän ne "paskat jutut" tulevat pakostakin pintaan ja ne koetut vääryydet "kiehuu" pitkään mielessä.
Useimmat näistä syrjäytyneistä miehistä tarvitsis terapiaa...sitä nyt nykyään saavat korkeintaan pakolaiset.
Minä vaan en hyväksy sitä, ett miesten ongelmat kaadetaan kaikki naisten syyksi!
Ottaisitte itse ongelmat reilusti esiin, kertoen kansanedustajillenne!
Ihan vaan tiedoksi:
Miehiä valittiin kansanedustajaksi eduskuntavaaleissa 117 ja naisia 83. - ATM-automaatti
Yrjööö kirjoitti:
Voi vittu mikä idiootti säkin olet. Vellihousunilkit jää äitiensä helmoihin pyörimään kun ei niistä muuhunkaan ole. Naiset aikuistuu ja ottaa vastuun itsestään ja elämästään, mutta sitähän te palstapaskat ette voi myöntää. Ei mikään ihme ettei tollaset oksettavat vellihousut kelpaa, ei kukaan nainen ala varaäidiksi vapaaehtoisesti. MIES on aikuinen joka ei elele äitinsä nurkissa ja pode jotain helvetin maailmantuskaa pillunpuutteesta. Olette säälittäviä mt-potilaita, sinä etunenässä.
Taitaa vastuun naisen elämästä ottaa Kela, joka kustantaa kaiken kämpästä safkoihin ja bileisiin kun nainen "etsii itseään" ja "miettii mitä haluaa elämältä".
Nainenhan voi toimia näin vaikka kolmekymppiseksi asti, mihen puolestaan on elätettävä itsensä ja useissa tapauksissa naisensakin. Yrjööö kirjoitti:
Jonkun pitäisi sitten varmaan parantaa mut. :-/
- ATM-automaatti
että.silleen kirjoitti:
Muutin 19 kesäisenä miehen luo asumaan ja palasin takaisin lapsuudenkotiini n. 2 vuoden kuluttua. Asuttiin vuokralla, mutt veronmaksajien rahoja emme kuluttaneet, emme edes hakeneet avustuksia yhteiskunnalta.
Minun ei odotettu edes pärjäävän omillani...faija soitti tasaiseen tahtiin ett voisin palata kotiin koska tahansa. Kuten sitt lopulta teinkin, kun suhde oli loppuun kaluttu.
Siinä sä olet oikeessa ett...
"koska he(siis minä) ovat tottuneet siihen, että joku aina tarvittaessa huolehtii heistä."...pitää minun kohdalla ainakin paikkaansa.
Nyt olen 27 v. kohta jo 28v.
Seison nyt omilla jaloillani, teen omat päätökseni ja vastaan niistä itse.
En ole ylpeä tekemistäni virhe arvioista mutt olen myös oppinut niistä; elämään. Eikä minun vanhempani ole minulle katkeria tekemistäni typeryyksistä, eivät toki voi ylpeitäkään niistä olla. Ovat anteeksi antaneet kaikki aiheuttamani pettymykset ja harmit, ainakin niin ovat mulle uskotelleet. Ja miks en uskoisi heitä!
Miehiä tosiaan kohdellaan eritavoin tässä yhteiskunnassa, johtuen myös miesten itsestään ulospäin antamasta kuvasta, kyllä tässä pärjätään!
"Ilo pintaan vaikka sydän märkänis", siis miehet eivät kerro vaikeuksistaan silloin kun jotain olis vielä tehtävissä asioiden suhteen.
Eivät ole rutisioita silloin kun pitäis, mutt katkeroiduttuaan heidän ne "paskat jutut" tulevat pakostakin pintaan ja ne koetut vääryydet "kiehuu" pitkään mielessä.
Useimmat näistä syrjäytyneistä miehistä tarvitsis terapiaa...sitä nyt nykyään saavat korkeintaan pakolaiset.
Minä vaan en hyväksy sitä, ett miesten ongelmat kaadetaan kaikki naisten syyksi!
Ottaisitte itse ongelmat reilusti esiin, kertoen kansanedustajillenne!
Ihan vaan tiedoksi:
Miehiä valittiin kansanedustajaksi eduskuntavaaleissa 117 ja naisia 83."Miehiä valittiin kansanedustajaksi eduskuntavaaleissa 117 ja naisia 83."
Se on ihan sama kumpaa sukupuolta ne kansanedustajat on. Se ratkaisee kumman sukupuolen asiaa ne ajaa. Ja vastaus on naisten, koska miesten asiaa ajava ehdokas on luuseri, Miehen kun kuuluu pärjätä ihan omillaan. - että.silleen
ATM-automaatti kirjoitti:
"Miehiä valittiin kansanedustajaksi eduskuntavaaleissa 117 ja naisia 83."
Se on ihan sama kumpaa sukupuolta ne kansanedustajat on. Se ratkaisee kumman sukupuolen asiaa ne ajaa. Ja vastaus on naisten, koska miesten asiaa ajava ehdokas on luuseri, Miehen kun kuuluu pärjätä ihan omillaan.Hae sitt itsellesi uusi ehdokas...äläkä tuijota sokeana siihen ehdokkaan sukupuoleen!
- 21416
"Miehet harvemmin välittävät siitä, mitä muut heistä ajattelevat ja tekevät siksi herkemmin trendistä poikkeavia ratkaisuja."
Keksit vissiin omasta mielestäsi fiksun lauseen, jolla yrität puolustella miesten saamattomuutta ja mammanpokamaisuutta. Äidin helmoissa viipyminen on mukamas itsenäinen "trendistä poikkeava" ratkaisu.
- samalla.tavalla
Ainakin meidän lapset ovat lähteneet sukupuolesta riippumatta (armeija-aikaa lukuun ottamatta) samalla tavalla lukio-opintojen jälkeen opiskelemaan yliopistoon ja ensimmäinen oma asunto on siis ollut opiskelijakämppä. Mitään eroa sukupuolen suhteen tässä asiassa ei ole ollut. Tuskin tulevat opintojen jälkeen enää vanhempien ovea kolkuttelemaan.
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että lutkatyttäresi on nussinut bodattu- ja tatuoitukaluisten jyystärikarjujen kanssa? Tytärtäsi on pumpattu edestä ja takaa ja lopulta spermaa valui kaikista rei'istä paitsi ehkä korvista tai mistä vittu sitäkään tietää.
- samalla.tavalla
Totuus2016 kirjoitti:
Oletko koskaan tullut ajatelleeksi että lutkatyttäresi on nussinut bodattu- ja tatuoitukaluisten jyystärikarjujen kanssa? Tytärtäsi on pumpattu edestä ja takaa ja lopulta spermaa valui kaikista rei'istä paitsi ehkä korvista tai mistä vittu sitäkään tietää.
Turha yrittää provota.
- hyväelämäon
Onhan se tervettä asua yksin ennen kuin parisuhteeseen menee. Oppii huolehtimaan itse asioistaan. Siksi on hyvä muuttaa pois kotoa siinä ennen 20 ikävuotta, jotta voi sitten parikymppisenä jo vakiintua ja tehdä lapset nuorena.
Sellaista on hyvä ja kunnollinen elämä. - Maisa_2003
Grrrrr, saisinpa itsekin jo 16-vuotiaana oman panoluukun ;)
- Totuus1
"Naisten on hieman helpompi saada vuokra-asunto kuin miehen"
http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2010/05/14/vuokralaisen-elama-on-kieltoja-taynna/20106918/310
http://yle.fi/uutiset/vuokrataan_naiselle-_mies_ei_kelpaa_vuokralaiseksi/5863161 - 5plus20
Muista Timpan viisaat opetukset: kaikki me tremme virheitä, eikä toista ihmistä voi omistaa.
- tätineuvoo
Minä olin 24v kun vasta muutin kotoa pois. Olen joskus aiemminkin täällä aiheesta kertonut ja mun mielestä se on hyvin suositeltavaa kaikille, jos ei kumppania ole löytynyt tai se ei niin päällimmäinen elämäntarkoitus olekaan. Toki se vaatii sen, että vanhempien kanssa tulee tosi hyvin toimeen ja se on heille ok. Tiedän montakin tapausta, että vanhemmat suorastaan pakottaa kakaransa ulos kämpästään heti kun täyttää 18 tai jo jopa ennen sitä, mikä on tosi surullista.
Itselläni oli tosi hyvä sauma takoa rahaa omaa asuntoa varten, tein töitä koko ajan ja asuin kotona, sain säästettyä omaan asuntoon ja muutin suoraan omistusasuntoon kun kotoota muutin. Yksin oon asunut koko ajan ja asuntolainani on maksettu jo nelikymppisenä, mikä on kiva tietää tässä vaiheessa, moni ottaa vasta nelikymppisenä lainan ja makselee sitä 20-30 vuotta.
Minä suosittelen nuoria pysymään kauemmin kotona keskieurooppalaiseen tyyliin. Jos ette halua säästää rahaa omaan asuntoon kuten minä, niin matkustelkaa tai tehkää jotain muuta mistä nautitte! Se on se AINOA hetki nuoren aikuisen elämässä kun on niin sanotusti "ylimääräistä rahaa".
On surullista, että nuoret haluavat jo 16-18 vuotiaina kotoota pois, sen ikäset on ihan kakaroita vielä. Ymmärrän jos ei vanhempien kanssa tuu toimeen, mutta jos tuutte toimeen niin nauttikaa siitä ajasta!!! Se on sitä ainoaa vapaamatkustajan aikaa, kun kaikki rahat ei mene jonkun läävän maksamiseen. Voitte te seurustella silti jos haluatte, miksi pitäisi heti muuttaa yhteen, katselkaa rauhassa tuleeko siitä suhteesta jotain, harvoin ne ekat suhteet kuitenkaan kestää. Erityisesti nykyisen huonon talouden aikana suosittelen tätä, että olkaa kotona niin kauan kuin suinkin saatte ja kestätte olla. Ja kestäkää kateellisten vittuilut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898176
- 896268
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556188Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344771- 423256
- 503245
- 442799
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per462740- 482712
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572672