Mitä teen ?

onnetontako

Tänä vuonna tulee 58 vuotta ikää ja nyt olen ollut yli vuoden työttömänä.
Kaikkea on opiskeltu vähän ja tuntuu, että ei vaan työtä löydy ja olen ihan tosi helppoa etsinytkin. Kun ei saa edes helppoakaan työtä ( haravointia) niin on käynyt mulle. Vai vieläkö kelpaan jonnekin ? Olisiko eläkeikä jo lähellä minua ?
Saan työmarkkinatukea ja toivottavasti laittaisivat sitten jonnekin minut töihin tai harjoitteluun ( 9 e/h ) jota olen tehnyt melkein aina.
Mutta enhän voi saada karenssia kun en vaan ole saannut töitä.
Täytyy odotella taas jahka virastosta soittaisivat mulle kun nykään ei sinne virastoon vain kävellä enään kuin ennen.

6

101

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rilakkuma

Mitä työtä olet aiemmin tehnyt? Tai opiskellut? Entä jos tarjoat työtäsi laskutuspalvelun kautta?

• Oletonnellinen

Sullahan on kaikki hyvin. Toimeentulo turvattu loppuelämäksi. Itse sun tilanteessa lähtisin talviksi Pattayalle ja kesät viettäisin Euroopassa.

• 4plus6

Vähän vaikeaa kenenkään nykyään päästä töihin oikein mihinkään josta kohtuullista palkkaa maksetaan. Kyllä nykyisillä 25-40 vuotiailla pitkään työttöminä olleilla tulee vaikeaa olemaan jos eläkeikään asti elävät, kun ei tällä valtiolla silloin ole rahaa maksaa oikein mitään eläkkeitäkään varmaan.

• monitekeekin

Minä tekisin niin että odottelisin eläkkeelle pääsyä. Käyt vain työkkärissä ajallaan.

• kyykytettymies

-terve. itte olen 56v. ammatteja on ja osaamista on, mutt palkka töihin en kelpaa.
      ja mulle laittavat urakalla karensseja. te hallinnon karenssien vuoksi, olen joutunut menemään kuntouttavaan työtoimintaan, kun se oli ainoa keino päästä karenssista pois.
      olen siis syrjyäytetty te hallinnon toimesta. virallisesti.
      ja on kauheeta katsella syrjäytettynä suomalaisena, kun ulkomaalaisillekin turisteille kaikki tarjotaan ilmaiseksi, mutta meitä suomalaisia kyykytetään.
      - siksi en äänestä valtapuolueita, ne ajaa ulkomaalaisten asiaa vain.

• terves

Miksi saat karensseja ? Vai oletko kieltäytynyt jostakin mm.kursseista tai 9 e/pvä työharjoittelusta ym. eihän ketään voi karenssilla laittaa jos ei vaan ole päässyt minneen ?Olet ilmeisesti kieltäytynyt jostakin ? ja siintähän karenssi tulee ....?
        Miten muuten elät sen karenssiajan ? ja voithan hakea uudelleen te toimiston listoille ....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      97
      4193
    2. 71
      3445
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3064
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2356
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      206
      2141
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2071
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      801
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      766
    Aihe