Monet kerrat olen ollut kärpäsenä katossa kuuntelemassa kuinka vähättelevästi, halventavasti, ilkeästi ja julmasti naiset puhuvat elämänkumppaneistaan, aviomiehistään ja lastensa isistä. Oli kyseessä linja-auto, bileet, kahvila tai mikään vaan paikka. Joskus mies on jopa läsnä hiljaisena ja alistuneena. Koskaan en ole kuullut miesten haukkuvan naistaan julkisesti, en edes erotilanteessa vaan arki ja perhe on riittänyt, naista kehutaan ja arvostetaan. Miesten saunailloissa ei puhuta omasta kumppanista, koska tätä kunnioitetaan. Naisilla ei ilmeisesti ole tällaista kunniantuntoa, vai olenko väärässä?
Tuntuukin, että mies on se joka välittää ja rakastaa, eikä tavoittele kuuta taivaalta kun naiselle ei riitä mikään. Eikö naisilla ole omatuntoa, kun omaa kumppania, jonka pitäisi olla kaikkein tärkein haukutaan niin julmasti? Koskaan en ole kuullut naisten kehuvan miehiään. Nykynainen täyttää narsistisen käyttäytymismallin siinä mielessä, ettei kumppanin tarpeilla, tunteilla ja ajatuksilla ole väliä, vaan halutaan antaa muille naisille ylivertainen kuva omasta elämästä, jossa miehellä ei ole niin väliä. Materiaa ja muuta tavaraa pitää hankkia hullun lailla, miksi?
Hämmästelen myös suuresti sitä, miksi suomalainen mies hiljaisesti alistuu. Eikö miehillä omaa kunniantuntoa jäljellä? Jos mies nousisi vastarintaan, ansaitsisi hän myös naisen kunnioituksen. Kuka kynnysmattoa muka kunnioittaa? Naisten verbaaliset hyökkäykset ovat yksi rumimmista henkisen väkivallan muodoista, joka ei ylitä median uutiskynnystä juuri koskaan.
Olen kuullut myös, että seksilla kiristetään, jos mies ei suostu naisen kohtuuttomiin vaatimuksiin. Miehille tiedoksi, että seksiä saa muiltakin naisilta kuin omalta vaimolta, joten oikeutetusti vieraisiin vaan tai nainen vaihtoon. Mikäli kumppania ei kotimaasta löydy, niin suosittelen lämpimästi ulkomaille menoa, jossa vastaavaa kohtuuttomuutta miehiä kohtaan ei esiinny. Itse tein niin ja nyt onnellisempi kuin koskaan :)
Luulisi myös nykyäitien olevan huolissaan pojistaan, että millaiseen myllyyn ja nurkkaan nämä naisten toimesta ajetaan. Kenenkään, sukupuolesta riippumatta ei pitäisi alistua huonoon kohteluun.
Miksi naiset haukkuvat julkisesti miehiään?
46
288
Vastaukset
- eikaikki
Ei kaikki toimi näin....
Miehet saunailloissa puhuu "hoidoistaan, kehuvat niitä' jne....ei omia vaimojaan kuinka hyviä ne on sängyssä tms...kuin omassa olisi jotain vikaa.
Itse en halua että mies tekee kotitöitä tai valita mistään....vastapainoksi toivon seksiä päivittäin....en "vaadi" muuta mieheltäni. Vain läheisyyttä ja sexsiä.
Rakastan miestäni ja kehun häntä....toki saatan ääneen marista jos on pihdannut useamman päivän :(. Muita miehiä en katsele/nää-/en halua edes nähdä.- hoppiik
Ei ehkä kaikki naiset hauku, mutta aivan liian moni. Syitä on hyvä kysyä, koska kyseessä on kuitenkin henkisen väkivallan muoto.
- hmmmmmmm
Mistä tiedät mistä miehet saunailloissa puhuvat?
Voi tietenkin olla että mulla on sitten aina ollut outoja kavereita, mutta harvemmin kyllä saunassa naisista on puhuttu.
Mua ei mun naiset ainakaan mun läsnäollessani haukkuneet, selän takana sitten varmaankin. Sehän tuntuu olevan naisten synnynnäinen tapa. Enemmän naiset miehistä puhuu kuin miehet naisista (tiedän koska olen liikkunut aika paljon MYÖS naisporukoissa) vaikka ihan muuta aina väitetäänkin. - MietippäVähän
No eikai kukaan nyt hehkuta, että mun vaimo on kunnon kiimavittu, ottaa mielellään suuhun, haluaa viikottain peppuun ja sitä rataa, ihan kunnioituksesta ja rakkaudesta näin.
hmmmmmmm kirjoitti:
Mistä tiedät mistä miehet saunailloissa puhuvat?
Voi tietenkin olla että mulla on sitten aina ollut outoja kavereita, mutta harvemmin kyllä saunassa naisista on puhuttu.
Mua ei mun naiset ainakaan mun läsnäollessani haukkuneet, selän takana sitten varmaankin. Sehän tuntuu olevan naisten synnynnäinen tapa. Enemmän naiset miehistä puhuu kuin miehet naisista (tiedän koska olen liikkunut aika paljon MYÖS naisporukoissa) vaikka ihan muuta aina väitetäänkin.Miehet juoruavat! Tosi fakta. Sitä mitä siellä saunailloissa ym puhutaan en tiedä tarkalleen, mutta kyllä ainakin jos kaverit tms on samaa ämmää painanu ni kyllä vertaillaan..Luulet että tämä miesten haukkuminen on vaan sitä perus suomalaista asennetta kun mikään "ei saa olla hyvin" melankolisuus on pop..Siis kun ei ole oikeata syytä valittaa keksitään, ei kenenkään mies oieasti ole niin nolla kun muija sanoo, on vaan kiva ruikuttaa..
- Coffeehouse
Totta. Melkein joka kerta kun olen kahvilassa lukemassa päivän lehden (käyn noin kuusi kertaa viikossa), niin jostain viereisestä pöydästä kantautuu naisten keskustelu sellaisen ivallisen naurun kanssa, kuinka "se" oli taas tehny sitä ja tätä ja luullut sitä ja tätä. Sitten kuuluu sitä toisen naisen hurmosmaista neuvomista, kuinka sinun tulee tehdä niin ja näin ja kuinka se sinun mies on sitä ja tätä.
Kahviloissa noita keskusteluita usein kuulee.- Stadin-kundi
Onhan se jo mainoksissakin aina muu perhe naisen johdolla nauraa sille luuseri-isälle, joka häviää domino-piparimainoksessa aina piparinvedon (eli ei saa sitä keskiosaa) ja paahtoleipämainoksessa isä on sellainen surkimus, jolle nauretaan.
- vanhaherraeivanki
Kyllä tässä ihmettelee vanhempikin herra jo, että mistä suomalaisen naisen hirvittävä itsekkyys ja piittaamattomuus johtuu? Minua loukkaa syvästi tuollainen, että naiset haukkuvat miehiään julkisesti, kun tähän ikään mennessä en ole miesporukoissa koskaan vastaavaan törmännyt. Eipä näy naiset kommentoineen tätä ketjua, onkohan liian totta?
- hypergamiaa
"mistä suomalaisen naisen hirvittävä itsekkyys ja piittaamattomuus johtuu"
Ehkä suominaiset on saaneet liikaa valtaa, naiset tietää miten helposti miehet on korvattavissa joten kohtelee heitä siksi kuin roskaa.
Ainoastaan itseään korkeampitasoisempi mies saisi heidän kunnioituksensa.. - Ei_ihme
hypergamiaa kirjoitti:
"mistä suomalaisen naisen hirvittävä itsekkyys ja piittaamattomuus johtuu"
Ehkä suominaiset on saaneet liikaa valtaa, naiset tietää miten helposti miehet on korvattavissa joten kohtelee heitä siksi kuin roskaa.
Ainoastaan itseään korkeampitasoisempi mies saisi heidän kunnioituksensa.."Ainoastaan itseään korkeampitasoisempi mies saisi heidän kunnioituksensa.."
Niinpä, suurin osa miehistä on munattomia luusereita, mutta kun niitä korkeatasoisia ei riitä kaikille, siksi pitää tyytyä luusereihin. - eitosiaankaan
Silloinhan luuserit on just sun tasoa.
- knepeli
Näinä lopunaikoina,naisetkin nousevat miehiä vastaan,luullen itsestään vaikka ja mitä.Ovat olevinaan viisaita kaikkine valheviisauksineen,kaiken suvaisemalla,vaikkakin eivät sitten suvaitse toisin ajattelijoita,hyysätään mamuja ja h........Tulossa on vielä tosipahat ajat,joten nää pikkujutut jäävät niiden varjoon.Tää maailma ei enää paremmaksi tule,vaan pahenee entisestään,näin vaan kaikki tulee tapahtumaan ison kirjan mukaan,-vallitettavasti.
- setämiesheikki
Ei_ihme kirjoitti:
"Ainoastaan itseään korkeampitasoisempi mies saisi heidän kunnioituksensa.."
Niinpä, suurin osa miehistä on munattomia luusereita, mutta kun niitä korkeatasoisia ei riitä kaikille, siksi pitää tyytyä luusereihin.Sitähän se, kun mulkutusta kaipaa ja joku pitää olla tunteakseen olonsa "normaaliksi". Ei voi muuta ku nauraa :)
- tkdman
Jep. Entinen vaimo teki ihan samaa, minunkin paikalla ollessa. Ei tee enää. Ei ole minun vaimo, vaan saa olla jonkun toisen nenästä vedettävän riesana. Avointa vertailua muihin miehiin, muiden naisten kuullen jatkuvaa moittimistani ja tätä rataa. Tuntui, että hän sai jonkinlaista nautintoa tuosta nöyryyttämisestä. Olen läksyni oppinut. Sellaista seksiä ei olekaan, että sen takia pitäisi tuollaista sietää.
- voisikojokusanoa
Alkuperäinen kysymys, johon kukaan ei ole vielä vastannut. Toivottavasti joku nainen osaisi avata tätä. Hirveää joka tapauksessa ja ennen kaikkea raukkamaista toista eli miestä kohtaan.
- Nainen60-luvulta
Se on ollut vähän maan tapa, tai jotain sellaista. Väsymystä, kiirettä, ajan ilmiötä?
Kadun ja pyydän anteeksi. Heräsin asiaan jo ennen tätä kirjoittelua. Nyt kirjoittelun myötä kadun vielä enemmän. Huomaan olleeni todella tyhmä.
Seksillä en kiristä. enkä tule kiristämään. En myöskään avioerolla.
Tänään keskustelussa sivuttu asiaa. Kun lapset koulussa, pidämme vähän vapaata. Voi olla, että kunnon puhuttelu on tulossa. Väkivaltaa meillä ei ole, mutta oikeasti kyllä nyt selkäsaunan ansaitsisin. Hävettää niin, että taidan jopa ehdottaa.
Huh, mitä on tullut tehtyä, typerryyttäni.
Hyvä mies minulla on, ja Suomalainen mies on todella hyvä muutoinkin. Ehkä kuitenkin saisi olla myös jämäkämpi.
Tässä olisi nyt kyllä kehityksen paikka. - NäinkinVois
Nainen60-luvulta kirjoitti:
Se on ollut vähän maan tapa, tai jotain sellaista. Väsymystä, kiirettä, ajan ilmiötä?
Kadun ja pyydän anteeksi. Heräsin asiaan jo ennen tätä kirjoittelua. Nyt kirjoittelun myötä kadun vielä enemmän. Huomaan olleeni todella tyhmä.
Seksillä en kiristä. enkä tule kiristämään. En myöskään avioerolla.
Tänään keskustelussa sivuttu asiaa. Kun lapset koulussa, pidämme vähän vapaata. Voi olla, että kunnon puhuttelu on tulossa. Väkivaltaa meillä ei ole, mutta oikeasti kyllä nyt selkäsaunan ansaitsisin. Hävettää niin, että taidan jopa ehdottaa.
Huh, mitä on tullut tehtyä, typerryyttäni.
Hyvä mies minulla on, ja Suomalainen mies on todella hyvä muutoinkin. Ehkä kuitenkin saisi olla myös jämäkämpi.
Tässä olisi nyt kyllä kehityksen paikka.Se jämäkkyyskin on sellanen kahden kauppa, jos nainen antaa miehen olla mies, niin siitä tulee jämäkämpi ja jos ei niin siitä tulee tossumpi. Sellanen lumipallo-efekti vähän. Mutta ei toki nössöstä gangsteria tehdä pelkällä asennoitumisella, mut kyllä perusäijään voi aika iso vaikutus olla kumpaankin suntaan.
- minullesopiva
Minä en miestäni hauku, päinvastoin olen aina arvostanut ja toivottavasti osannut myös näyttää arvostustani riittävästi niin hänelle kuin myös muille. En vähättele, en halvenna, omaksi kumppanikseni valitsin ja oikein hyvän valitsinkin. Vastasinko nyt ap:n kysymykseen tyydyttävästi?
- miksetvastaa
Hienoa, että toimit noin, hatunnosto! Mutta vaikka itse et niin toimi, niin erittäin suuri osa naisista toimii ja käsittääkseni aloittaja kysyi niitä kulttuurisia syitä tähän. Niihin ei ole tullut vastausta.
- minullesopiva
Mahdollisesti kotona opeteltu? Meillä ei vanhemmat toisiaan haukkuneet, ei kotona eikä julkisesti joten....
Telkkarista ammenettu toimintamalli voisi olla toinen selitys, siellähän sitä näkee.
- SääliväMies
Olinpa tuossa kekkereillä ja kuuntelin kahvia ja kakkua syödessä, kuinka kolme naista kilpaili sillä kellä on tossuin mies, naureskelivat ivallisesti sille kuinka säälittäviä reppanoita heidän miehensä ovat. Sääliks kävi noiden miesten lisäksi, myös nämä kyseiset naiset.
- Mihinjäirakkaus
Kyllä minäkin sinkkunaisena olen ihmetellyt naimisissa olevien ainaista miehensä haukkumista, mikseivät sitten heivaa sitä jos siinä on niin paljon vikoja? Vast ikään olin naisten saunassa jossa miehiä lyötiin vyön alle oikein urakalla, en ymmärrä tällaista ollenkaan, ehkä on parempi pysyä vaan sinkkuna…
- miksiainanäin
Niinpä, en ymmärrä itsekään. Aika sydämetöntä ja hirvittävän julmaa toista osapuolta kohtaan. Miehillä on sentään kunnioitusta naista kohtaan, toisinpäin ei selvästikään.
- MiehetOnKivoja
Olen ihmetellyt ihan samaa. Sen täytyy olla jokin sisäänrakennettu juttu, sillä se tuntuu tulevan naisilta niin luonnostaan. Itse en sitä harrasta ja tunnen oloni todella kiusaantuneeksi kun joudun tällaiseen keskusteluun mukaan. Joskus tunnen suorastaan syyllisyyttä siitä että minulla on hyvä mies, koska ilmeisesti kenelläkään muulla naisella ei sellaista ole. Toisinaan olen saanut osakseni todella sarkastisia kommentteja, tyyliin "sun miehes varmaan teki ruokaa kun olit kipeenä". Koska en halua olla "se ämmä jonka mies on mukamas niin mahtava", vastaan vain jotain neutraalia "no joo, kyllä se teki ruokaa ja autteli kun olin niin vetämätön". Oikeasti haluaisin sanoa että "tottakai teki ruokaa, ihan niinkuin muutenkin arjessa tuemme toinen toistamme ja arvostamme toisiamme ja haluamme tehdä toisemme iloisiksi. Eikö sun miehes sitten muka tekis?"
Mielestäni se on todella rumaa käytöstä, ja jos naiset todella pitävät miehiään niin huonoina kuin antavat ymmärtää, niin se on kyllä surullista. Rohkenen kuitenkin väittää, että suurin osa siitä meuhkaamisesta tehdään vain meuhkaamisen ilosta. Ehkä senkin takia miehet alistuvat haukuttaviksi. He tietävät, että se on vain akkojen kotkotusta.- nohöhh
No en itsekään tiedä mikä järki ihan harrastuksena ja tavan vuoksi olisi kokoontua miehiä haukkumaan mutta kun totuus on todellakin se, että ei kaikki miehet mitään auttele ja silloin tällöin on päästettävä höyryjä pihalle jos aikoo jaksaa. Ymmärrät tätä ihan yhtä vähän kuin sellainen mieskin, jolla on itsellä mukavat oltavat, ja samoin kuin arvelet miestenkin tekevän pidät muiden pahaa oloa vain joutavana nalkutuksena mistä ei tarvitse välittää yhtään mitään. Tarpeeksi kun tätä kuviota jatketaan niin tulee se yllätysero, kukaan ei ole koskaan kuullutkaan että mikään olisi vikana ollut ja jos asian saa selitettyä perille asti niin kielletään että eihän se "tiskaamattomuus ole mikään syy erota" joten ei voi pitää paikkansa. Siinä on sitten mennyt elämästäsi muutama, ehkä kymmeniä vuosia että kukaan ei kuuntele eikä välitä mitä sinulla on asiaa, ei hyvällä eikä pahalla, ei isoa eikä pientä asiaa. Paitsi nyt sitten joku tuntematon kahvilassa viereisessä pöydässä salakuuntelee korva pitkällä, hienoa....
Jos tämä on sisäänrakennettu juttu niin varmasti se on alkanut jo siinä vaiheessa kun tyttölapsi alkaa puhumaan. Kukaan ei kuuntele ensimmäistäkään sanaa ja se sana on joku narinanalkutusjuttu. Näinkö? - MiehetOnKivoja
nohöhh kirjoitti:
No en itsekään tiedä mikä järki ihan harrastuksena ja tavan vuoksi olisi kokoontua miehiä haukkumaan mutta kun totuus on todellakin se, että ei kaikki miehet mitään auttele ja silloin tällöin on päästettävä höyryjä pihalle jos aikoo jaksaa. Ymmärrät tätä ihan yhtä vähän kuin sellainen mieskin, jolla on itsellä mukavat oltavat, ja samoin kuin arvelet miestenkin tekevän pidät muiden pahaa oloa vain joutavana nalkutuksena mistä ei tarvitse välittää yhtään mitään. Tarpeeksi kun tätä kuviota jatketaan niin tulee se yllätysero, kukaan ei ole koskaan kuullutkaan että mikään olisi vikana ollut ja jos asian saa selitettyä perille asti niin kielletään että eihän se "tiskaamattomuus ole mikään syy erota" joten ei voi pitää paikkansa. Siinä on sitten mennyt elämästäsi muutama, ehkä kymmeniä vuosia että kukaan ei kuuntele eikä välitä mitä sinulla on asiaa, ei hyvällä eikä pahalla, ei isoa eikä pientä asiaa. Paitsi nyt sitten joku tuntematon kahvilassa viereisessä pöydässä salakuuntelee korva pitkällä, hienoa....
Jos tämä on sisäänrakennettu juttu niin varmasti se on alkanut jo siinä vaiheessa kun tyttölapsi alkaa puhumaan. Kukaan ei kuuntele ensimmäistäkään sanaa ja se sana on joku narinanalkutusjuttu. Näinkö?Ymmärrän toki tämänkin kannan, että silloin tällöin on päästettävä höyryjä. Mutta silloin kääntyisin ennemmin hyvän ystävän puoleen enkä kailottaisi asiaani työpaikan kahvihuoneessa. Onko se sitten reilua miehen kannalta että kaikki ovat jo valmiiksi muodostaneet hänestä sellaisen mielipiteen että hän on laiska ja tyhmä ja ilkeä? Ja firman juhlissa illan päätteeksi joku Tyyne ottaa pari lasia liikaa ja käy hänelle kertomassa että "saisit kyllä kohdella Jaanaa vähän paremmin, senkin sika"? Jos mulle kävis naisena näin, en tiedä antaisinko miehelle ikinä anteeks.
Ehkä olen jotenkin naiivi, mutta jos se mies OIKEASTI on niin paska jätkä, niin eikö niistä asioista kannattaisi keskustella hänen kanssaan? Ja jos asioista ei päästä yhteisymmärrykseen niin pitäisikö sitten ennemmin erota kuin pahoittaa mielensä uudelleen ja uudelleen päivästä toiseen?
Sisäänrakennetulla jutulla (huono sanavalinta,sori) tarkoitin lähinnä sitä, että ainakin suomalaiseen tyyliin tuntuu kuuluvan sellainen itsensä vähättely. Varsinkin naiset ovat niin kateellisia toisilleen, että kaikenlainen itsensä kehuminen on tuomittavaa toimintaa. Kun jo valmiiksi ollaan sitä mieltä että tuo on kauniimpi, laihempi ja hauskempi kuin minä ja sillä on vielä noin mukava mieskin, niin jottei joudu täysin kaikkien vihaamaksi kannattaa heidän kateuttaan helpottaa sillä kuinka huonosti kaikki asiat muka ovat. Siis vaikka olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, niin on ikään kuin omaksi parhaakseen silti väittää että näin ei ole.
Pakko vielä sanoa, että se särähtää aivan jumalattomasti joka kerta korvaan, kun joku sanoo että "kaikki miehet on sikoja". Tätä mä en pysty edes kommentoimaan. - enymmärränykymaailmaa
Olet selvästi täysipäinen nainen ja siitä nostan hattua. Toivottavasti voisit opettaa muitakin naisia käyttäytymään noin. Silti on sanottava, että mainitsemasi "kotkutus" on miehiä kohtaan alistava diskurssi eli puhetapa joka naisille sallitaan. Miehille ei sallittaisi ikinä vastaavaa puhetapaa naisista. Miesten piirissä sitä pidettäisiin äärimmäinen kunniattomana tekona. Eikö naisilla ole siis kunniaa ja omatuntoa?
- nohöhh
MiehetOnKivoja kirjoitti:
Ymmärrän toki tämänkin kannan, että silloin tällöin on päästettävä höyryjä. Mutta silloin kääntyisin ennemmin hyvän ystävän puoleen enkä kailottaisi asiaani työpaikan kahvihuoneessa. Onko se sitten reilua miehen kannalta että kaikki ovat jo valmiiksi muodostaneet hänestä sellaisen mielipiteen että hän on laiska ja tyhmä ja ilkeä? Ja firman juhlissa illan päätteeksi joku Tyyne ottaa pari lasia liikaa ja käy hänelle kertomassa että "saisit kyllä kohdella Jaanaa vähän paremmin, senkin sika"? Jos mulle kävis naisena näin, en tiedä antaisinko miehelle ikinä anteeks.
Ehkä olen jotenkin naiivi, mutta jos se mies OIKEASTI on niin paska jätkä, niin eikö niistä asioista kannattaisi keskustella hänen kanssaan? Ja jos asioista ei päästä yhteisymmärrykseen niin pitäisikö sitten ennemmin erota kuin pahoittaa mielensä uudelleen ja uudelleen päivästä toiseen?
Sisäänrakennetulla jutulla (huono sanavalinta,sori) tarkoitin lähinnä sitä, että ainakin suomalaiseen tyyliin tuntuu kuuluvan sellainen itsensä vähättely. Varsinkin naiset ovat niin kateellisia toisilleen, että kaikenlainen itsensä kehuminen on tuomittavaa toimintaa. Kun jo valmiiksi ollaan sitä mieltä että tuo on kauniimpi, laihempi ja hauskempi kuin minä ja sillä on vielä noin mukava mieskin, niin jottei joudu täysin kaikkien vihaamaksi kannattaa heidän kateuttaan helpottaa sillä kuinka huonosti kaikki asiat muka ovat. Siis vaikka olisi onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä, niin on ikään kuin omaksi parhaakseen silti väittää että näin ei ole.
Pakko vielä sanoa, että se särähtää aivan jumalattomasti joka kerta korvaan, kun joku sanoo että "kaikki miehet on sikoja". Tätä mä en pysty edes kommentoimaan.Ahaa, noniin en ymmärtänyt näköjään. Tiedostan kyllä että se on oma puutteeni ja että maailma toimii melko suurella todennäköisyydellä ihan toisin kuin itse toimin tai kuvittelen miten maailma toimii. Minusta nimittäin on perin kummallista että
1. ....kukaan edes uskoo mitä joku sanoo jostain itselle tuntemattomasta ihmisestä. Itse haluan muodostaa oman mielipiteeni ilman apuja vaikka kaikkien murheet osaankin kuunnella sujuvasti. Ne murheet eivät vaan vaikuta mitenkään siihen miten itse suhtaudun puheiden kohteeseen, varsinkaan kun en edes tutustu tässä tapauksessa ko. ihmiseen puhujan vinkkelistä eli vaimona. Saati sitten että mennä nyt puuttumaan asiaan joka ei itselle kuulu. Vielä hämmentävämpää moinen toiminta on jos kaikki kuitenkin mitätöi puheet turhana nalkutuksena ja valituksena jota heitellään vain tavan vuoksi. Miten niitä voi kuitenkin samalla ottaa niin tosissaan että puuttuu siihen?
2. ...pidetään toisen ihmisen omainaisuuksiakin vielä omana ansiona tai puutteena tai toista ihmistä omaisuutena, joka on joku hyvä taikka huono. Ja omaisuus tai ominaisuus, tässä tapauksessa siis mies, voi aiheuttaa siis jopa kateutta. Miehiltä tämä suhtautuminen ihmiseen jonkinlaisena näyttelyesineenä on ollut pakko niellä mutta että naisetkin? Tähän liittyy kyllä tietenkin sekin että en ylipäänsä ymmärrä koko kateusasiaa tai varoa sitä, tai sitten se iskee allekirjoittaneeseen jossain muussa kohdassa ja muista asioista kuin useimpiin ihmisiin. Mutta minun mielestäni siis aikuinen ihminen kantaa vastuuta itse tekemisistään ja tekemättä jättämisistään ja ylipäänsä omasta itsestä vaikka olisikin suhteessa enkä ymmärrä miksi minä saisin kiitokset, haukut, tai kateuden siitä mitä mieheni tekee. Ne kuuluvat kaikki ko. toimijalle eli tässä tapauksessa miehelle itselleen sikäli kun jollakin on asiasta jotain mielen päällä.
Ja sitten ihan kertauksen vuoksi, mielestäni vastasin miten tämä kuvio menee siinä kohtaa kun koittaa miehelle puhua tai sitten kun ottaa viimein sen eron "koska toinen ei koskaan tiskannut". Oikeastaan koko juttuni koski tuota mitätöimistä enkä tiedä miten tämän nyt muutenkaan ilmaisisi tai vastaisi vielä erikseen kysymykseesi että eikö kannattaisi keskustella tai erota.
Ja kyllähän niitä eroajiakin löytyy. Saavat aika yleisesti tuomion myöskin ratkaisustaan muiltakin jos ex-puoliso ei edes hakannut eikä juonut liikaa eli oli toisinsanoen loistoyksilö. - MiehetOnKivoja
nohöhh kirjoitti:
Ahaa, noniin en ymmärtänyt näköjään. Tiedostan kyllä että se on oma puutteeni ja että maailma toimii melko suurella todennäköisyydellä ihan toisin kuin itse toimin tai kuvittelen miten maailma toimii. Minusta nimittäin on perin kummallista että
1. ....kukaan edes uskoo mitä joku sanoo jostain itselle tuntemattomasta ihmisestä. Itse haluan muodostaa oman mielipiteeni ilman apuja vaikka kaikkien murheet osaankin kuunnella sujuvasti. Ne murheet eivät vaan vaikuta mitenkään siihen miten itse suhtaudun puheiden kohteeseen, varsinkaan kun en edes tutustu tässä tapauksessa ko. ihmiseen puhujan vinkkelistä eli vaimona. Saati sitten että mennä nyt puuttumaan asiaan joka ei itselle kuulu. Vielä hämmentävämpää moinen toiminta on jos kaikki kuitenkin mitätöi puheet turhana nalkutuksena ja valituksena jota heitellään vain tavan vuoksi. Miten niitä voi kuitenkin samalla ottaa niin tosissaan että puuttuu siihen?
2. ...pidetään toisen ihmisen omainaisuuksiakin vielä omana ansiona tai puutteena tai toista ihmistä omaisuutena, joka on joku hyvä taikka huono. Ja omaisuus tai ominaisuus, tässä tapauksessa siis mies, voi aiheuttaa siis jopa kateutta. Miehiltä tämä suhtautuminen ihmiseen jonkinlaisena näyttelyesineenä on ollut pakko niellä mutta että naisetkin? Tähän liittyy kyllä tietenkin sekin että en ylipäänsä ymmärrä koko kateusasiaa tai varoa sitä, tai sitten se iskee allekirjoittaneeseen jossain muussa kohdassa ja muista asioista kuin useimpiin ihmisiin. Mutta minun mielestäni siis aikuinen ihminen kantaa vastuuta itse tekemisistään ja tekemättä jättämisistään ja ylipäänsä omasta itsestä vaikka olisikin suhteessa enkä ymmärrä miksi minä saisin kiitokset, haukut, tai kateuden siitä mitä mieheni tekee. Ne kuuluvat kaikki ko. toimijalle eli tässä tapauksessa miehelle itselleen sikäli kun jollakin on asiasta jotain mielen päällä.
Ja sitten ihan kertauksen vuoksi, mielestäni vastasin miten tämä kuvio menee siinä kohtaa kun koittaa miehelle puhua tai sitten kun ottaa viimein sen eron "koska toinen ei koskaan tiskannut". Oikeastaan koko juttuni koski tuota mitätöimistä enkä tiedä miten tämän nyt muutenkaan ilmaisisi tai vastaisi vielä erikseen kysymykseesi että eikö kannattaisi keskustella tai erota.
Ja kyllähän niitä eroajiakin löytyy. Saavat aika yleisesti tuomion myöskin ratkaisustaan muiltakin jos ex-puoliso ei edes hakannut eikä juonut liikaa eli oli toisinsanoen loistoyksilö.Eli jos olen ymmärtänyt oikein, sinusta miesten mollaaminen on ihan ok? Ja se perustuu ihan faktoihin, jos sitä ei kerta huvin vuoksi kokoonnuta tekemään? Kuitenkaan et oleta että ne, joille mollaat miestäsi, olisivat kanssasi samaa mieltä miehesi huonoudesta, koska kaikki muodostavat omat mielipiteensä? Alkaa mennä liian monimutkaiseksi.
”Ne murheet eivät vaan vaikuta mitenkään siihen miten itse suhtaudun puheiden kohteeseen”. Eikö niitä murheita juuri sen takia muille jaeta, että toivoo saavansa niiltä muilta ihmisiltä tukea ja ymmärrystä ja sellaista puolen ottamista sen uhrin hyväksi? Koska muutenhan se on ”vain joutavaa nalkutusta mistä ei tarvitse välittää yhtään mitään”?
Mikseivät naiset voisi olla miehistään toisilleen kateellisia? Tai tarkalleen ottaen toisen parisuhteesta? Jos toisen parisuhde toimii, tajutaan, että omassa on epäonnistuttu. Samalla lailla voidaan olla toiselle kateellisia hänen hoikkuudestaan, jos omat laihdutusyritykset ovat menneet pieleen. Joku itsevarma henkilö saattaa jopa vilpittömästi kehaista, jos on vaikuttunut jostain miehesi tekemästä asiasta. Ja samalla kehu luonnollisesti koskee vähän sinuakin, sillä olet tietysti sillä hetkellä ylpeä miehestäsi ja olet iloinen että aikanaan löysitte toisenne (eli valitsit hänet). Eikä sillä ole omistamisen kanssa mitään tekemistä.
Ja mitä semmoisella miehellä tekee joka ei huomaa puolisonsa pahaa oloa? Siis sellainen joka ei auta kotitöissä vaikka toinen kuinka nätisti pyytää ja meinaa itse hukkua niihin? Jos sellainen ymmärrys puuttuu mieheltä niin onko siitä muutenkaan mitään iloa? Jokainen kuitenkin valitsee itse sen miehensä (poikkeuksena vailla täyttä ymmärrystä olevat tai todella epävarmat yksilöt). Eli jos meni huonon ottamaan, niin oma vika.
Tässä alkaa nyt haiskahtaa oma katkeruutesi miehiä kohtaan. Alkuperäinen kysymyshän oli, että ”Miksi naiset haukkuvat julkisesti miehiään?”. Miten siis tiivistetysti vastaat tähän? Täällä on ollut paljon hyviä kommentteja, ja itse pidän nimimerkitönj:n tiivistyksestä, että ”Haukkuminen tulee pahasta olosta tai seuraleikkinä seuran mukaan.” Ja koska se haukkuminen ei ole kovin mukava tapa, niin pahaan oloon auttaa vain se, että pyritään puolison kanssa tavalla tai toisella molempia tyydyttävään ratkaisuun. Seuraleikin lopettamiseen puolestaan auttanee vain se, että jokainen ymmärtäisi miten pahalta se tuntuisi, jos miehet tekisivät samaa ja nauttisivat siitä miten pääsevät yhdessä haukkumaan vaimojaan. Ja siis osa naisista ihan oikeasti nauttii siitä (taustalla narsismia tai tossuttamisen tarvetta?), ja osa taas lähtee siihen mukaan koska haluaa kuulua joukkoon.
Sori, nää mun tekstit vaan venyy ja venyy, mutta tää on mulle jotenkin nyt sydämen asia. - nohöhh
Et ymmärtänyt ihan oikein. En ole mielestäni sanonut että miehen mollaaminen on ok. Jos koittaa ymmärtää miksi jotain tyhmää tapahtuu niin eihän se nyt sitä tarkoita että liput liehuen julistaisi sen tyhmän asian olevan fiksuinta mitä voi tehdä. Mukavan mustavalkoista meininkiä mutta muistuttaisin että se on melko helppo neuvoa maalta kun merellä on hätä. Ihan kiva hyvissä voimissa rakastettuna ja tuettuna ihmetellä kuinka niistä muista idiooteista ei ole mihinkään. Ja korostaisin nyt vielä että et luultavasti ole väärässä siinä mitä jonkun tietyn yksilön pitäisi mahdollisesti elämällään tehdä. Pystyn ymmärtämään miksi ko. yksilö ei saa aikaiseksi toimia fiksusti mutta se ei ole sama asia kuin sanoisin että linja, millä hän jatkaa, olisi erityisen fiksu. Alun perin muutenkin vastasin ainoastaan siihen kuinka et ymmärtänyt ilmiötä ja mielestäsi suurin osa meuhkaamisesta tehdään ainoastaan meuhkaamisen ilosta.
En oikein osaa tuohonkaan sanoa mitään jos tämä kaikki on liian monimutkaista. Jos se miehesi on sinun elämässäsi paras tukija niin mieti vaikka tällaista esimerkkiä: Sinua harmittaa tai mietityttää joku työasia ja kerrot sen kotona miehellesi koska haluat nyt vaan sanoa sen ääneen ja mahdollisesti halin. Tietäen että joudut oman työasiasi silti itse miettimään ja päättämään. Vai tiedätkö sinä? Olisiko mielestäsi ihan normaalia että miehesi ilmestyy työpaikallesi seuraavana päivänä hoitamaan sen sinun pulmasi pois päiväjärjestyksestä? Jos tukeminen, kuunteleminen ja pieni voimahali ei ole mahdollista ilman että se toinen ottaa vahvasti puolia asiassa ja jopa toimii puolestasi? Tai jos miehesi ei tulekaan työpaikallesi sekaantumaan niin onko se sinun mielestäsi merkki siitä että miehesi ei välitä kun ei tee mitään työasiallesi eikä se sinun ongelmasikaan tainnut olla oikea sillä kaiken järjen mukaan sinun olisi pitänyt muutenkin irtisanoutua jos muka noin hankalaa oikeasti on? Että olisit vaan hiljaa niin kauan kun et aio toimia jotenkin? Ja tukeminen on sitä että toiset toimii puolestasi? (vrt. "joku Tyyne ottaa pari lasia liikaa ja käy hänelle kertomassa että "saisit kyllä kohdella Jaanaa vähän paremmin, senkin sika"?)
Tiedät varmaan että nykyään se oikea löytyy varsin harvoin ekalla yrityksellä kenellekään. Jos ei olisi mahdollista että jokainen yksilö muodostaisi ihan itse suhteensa toiseen yksilöön niin ihan jokaikinen joskus eronnut olisi yksiselitteisesti pska jätkä tai likka ja ihan koko maailman olisi syytä olla samaa mieltä koska ko. yksilöiden pskuus olisi kylmä fakta. No eihän se ole mahdollista koska länsimaissa ei olisi sitten kukaan parisuhteessa koska kaikki olisivat pskoja. Yksilö, joka ei sopinut yhdelle, voi olla just hyvä toiselle. Tai se toinen on sen verran sopivampi että saa esiin toisessa ne paremmat puolet kun ekan kanssa löytyi vain huonommat puolet. Näin jo samassa roolissakin (eli puolisona) tilanne voi olla eri eri yksilöiden välillä. Saati sitten jos kyse on suhteista joissa roolit on erit, eli ei olla parisuhteissa. En siis ymmärrä miten joku voi tuntemattomasta ihmisestä päättää kuulopuheiden perusteella että ko. ihminen on pska koska asioissa on yleensä monia puolia ja ainakin sen toisen näkemys. Saati sitten mitä väliä sillä on sinulle vaikka kertojan työkaverin "Tyynen" osassa viekö joku roskista oma-aloitteisesti kotonaan: Et luultavasti ole aikeissa muuttaa samaan talouteen henkilön kanssa ja työkaverin puolisona eli tuttavan roolissa henkilö voi olla ihan kivaa seuraa silti vaikka ei kotona vie sitä roskista. En näe normaalina mennä niin syvälle toisten asioihin mukaan että suutahtaisi jollekin tuntemattomalle ihmiselle koska joku purkaa henkilöstä mieltänsä minulle ja olisi todella inhottavaa jos minun oletetaan ottavan puolia ja muodostelevan joukkueita ilman että saan itse edes tutustua kehenkään henkilökohtaisesti. Oikeastaan en itse ole menossa joukkueisiin mukaan muutenkaan ihan vaan siksi että saatan tulla molempien kanssa hyvin toimeen vaikka riitapukarit eivät tulisikaan toimeen keskenään koska niin kauan kun laittomuuksia ei tapahdu eli pahoinpitelyjä tms. niin kyse on yleensä enemmänkin vain erilaisista ihmisistä eikä kaikki sovi toistensa seuraan.
Olen pahoillani jos tämä kaikki on liian monimutkaista, liian pitkä tämä selitys nyt ainakin on ja loppujen lopuksi alkaa muistuttaa ihan liikaa lähinnä tilitystä siitä, saanko minä olla tätä mieltä vaiko en. En edelleenkään ymmärrä selitystä kateudesta mutta se on vain kertomus siitä että minä en ymmärrä ja pyysin jo tätä puutettani valmiiksi anteeksi. En yritä arvottaa tätä. Jos ihmiset ovat tällaisista asioista toisilleen kateellisia niin sitten ovat, loppujen lopuksi asiaa on kai turha jauhaa tämän enempää. Jos olen iloinen mieheni puolesta koska hän itse on tehnyt jotain siistiä niin en ymmärrä olla hiljaa ja saan turpaani ihan oikeutetusti koska muiden mielestä kehun itseäni enkä todennäköisesti itse edes ymmärrä mitä juuri tapahtui. Ehkä minusta ei tule tiimipelaajaa ihan syystä.
- nimimerkitönj
Olen kuullut itsekin joskus vieraiden kuin tuttujenkin puhuvan pahaa miehistään. Olenpa itsekin joskus syyllistynyt siihen menneessä elämässä. Varsinkin erotilanteessa tunneryöpyn vallassa.
Naiset on aika suhdekeskeisiä kaiketi ja heidän suhteensa tuntuu olevan koko elämä, joskaan siellä suhteessa ei aina saa suuta auki tai mies ei ota kuuleviin korviinsa mitä naisella on sanottavaa. Sitten siinä käy äkisti niin, että aletaan valittamaan ystäville sitä mikä suhteessa hiertää tai miehen käytöksessä.
Olen ollut huomaavinaan, että joissain naisporukoissa se on ikään kuin tapa. valitetaan kun ei ole valittamistakaan, huonoa huumoria toisen kustannuksella. Kai se opitaan kotoa ja kaveripiireistä?
Huomattavasti mukavempaa on kuitenkin jutella kumppanistaan positiivisia asioita. Sitäkään ei vain kaikkialla tahdota kestää, että jollain on asiat hyvin ja rinnalla mahtavan ihana ja hyvä kumppani. Vittuako tuut tänne kehumaan jne. Niin tai näin, aina väärinpäin. :)- haukkuminenonhyödytöntä
Minäkään en ymmärtänyt sitä miesten haukkumista, joka oli niin tavallista. Sitten tapahtui se ikävin; uskottomuus ja huomasin, että jopa silloin pidin vain itseäni p..na ja niin huonona vaimona, että petettävä oli. Kesti kauan ennenkuin sain ääneen sanottua, että p..an nain ja tähän ystäväni totesi, että tulihan se sieltä, kauan sitä piti odottaa. Siinä hetkessä tunsin itseni arvottomaksi kanaksi ja päätin, että teki mitä teki, mutta häntä en hauku sanallakaan.
Pääsinkin purkautumaan ammattilaisen hoiviin ja hänen kanssaan pystyi luottamuksellisesti kertomaan pahan olonsa, mutta hänellekään en puolisoani haukkunut. Yritimme vain etsiä hyvää ja sydämeen sopivaa ratkaisua koko perheelle. Muistan hänen sanoneen, että toivottavasti puolisosi ymmärtää, että vierellä kulkee nyt henkilö, joka ei ala riehumaan ja astioita heittelemään, vaan haluaa keskustella asiat selviksi.
Pitää tietää, mitä haluaa ja pitää uskaltaa olla kanalaumasta poikkeava. Kulkea rintarottigilla, vaikka säkätys kuuluu sivulla. Rakastuin kerran nuoruudessani ja jo silloin päätin, että kun naimisiin menen, niin se on ainutkertaista ja toista kertaa ei tule, tapahtuisi mitä tahansa. Tahdoin rakastaa, kun sitä kysyttiin, myös vastamäessä, tahtoessani en osannut kuvitellakaan, että joudun uskotontakin rakastamaan, mutta niin vain rakastin. Rakkautemme on se sama vapaa tila, jossa voi taas turvallisesti nautiskella elämästä ja tiedämme elämämme tärkeimmän henkilön - toinen toisemme. - nimimerkitönj
haukkuminenonhyödytöntä kirjoitti:
Minäkään en ymmärtänyt sitä miesten haukkumista, joka oli niin tavallista. Sitten tapahtui se ikävin; uskottomuus ja huomasin, että jopa silloin pidin vain itseäni p..na ja niin huonona vaimona, että petettävä oli. Kesti kauan ennenkuin sain ääneen sanottua, että p..an nain ja tähän ystäväni totesi, että tulihan se sieltä, kauan sitä piti odottaa. Siinä hetkessä tunsin itseni arvottomaksi kanaksi ja päätin, että teki mitä teki, mutta häntä en hauku sanallakaan.
Pääsinkin purkautumaan ammattilaisen hoiviin ja hänen kanssaan pystyi luottamuksellisesti kertomaan pahan olonsa, mutta hänellekään en puolisoani haukkunut. Yritimme vain etsiä hyvää ja sydämeen sopivaa ratkaisua koko perheelle. Muistan hänen sanoneen, että toivottavasti puolisosi ymmärtää, että vierellä kulkee nyt henkilö, joka ei ala riehumaan ja astioita heittelemään, vaan haluaa keskustella asiat selviksi.
Pitää tietää, mitä haluaa ja pitää uskaltaa olla kanalaumasta poikkeava. Kulkea rintarottigilla, vaikka säkätys kuuluu sivulla. Rakastuin kerran nuoruudessani ja jo silloin päätin, että kun naimisiin menen, niin se on ainutkertaista ja toista kertaa ei tule, tapahtuisi mitä tahansa. Tahdoin rakastaa, kun sitä kysyttiin, myös vastamäessä, tahtoessani en osannut kuvitellakaan, että joudun uskotontakin rakastamaan, mutta niin vain rakastin. Rakkautemme on se sama vapaa tila, jossa voi taas turvallisesti nautiskella elämästä ja tiedämme elämämme tärkeimmän henkilön - toinen toisemme.Sinä halusit antaa anteeksi, yrittää koska rakastat. Siihen ei kaikki kykene. On hienoa, että et alentunut haukkumaan tilanteessa, jossa yleensä viimeistään vastapuoli saa kuulla kunniansa ja kaiken mistä suhteessa ei olla pidetty. Se on varmasti yleisempää, kuin pitää itsehillintänsä toisen solvaamisen suhteen silloinkin kun hän jopa voisi sen ansaita.
Olet vahva ja haluat puhua asioista. Olisipa lopputulos ero tai suhteen korjaaminen, niin hyvä jos voi purkaa myös pettymyksensä jonkun kanssa. Jolle voi sanoa kaiken mitä asiasta ajattelee ja kokee.
Eipä se haukkuminen mitään korjaa, korkeintaan helpottaa hetkeksi kun sillä saa ylemmyyden tunteen hetkeksi vaan aikaan. Loppujen lopuksi koko pettymys on kuitenkin käsiteltävä ja opittava elämään sen kanssa. Mentävä eteenpäin.
- Aboriginaali
Miehen pitäisi asettaa naiselle rajat.
Naiset kaipaavat miehisiä miehiä, mutta löytävät usein vain liian kilttiä nyhveröitä. Parisuhteen ongelmien ydin onkin liiallinen tasa-arvo sanoo psykologi Tony Dunderfelt.
http://yle.fi/uutiset/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat/5254291
----------------------------------------------------------------- - voisikojokujokertoa
Onko yhtään sen verran fiksua ja analyyttistä naista olemassa vaiko vain itsekeskeisiä tyhjäpäitä, etteivät ne osaa vastata aloittajan kysymykseen???
- lueluelue
sulle on vastattu et lue kaikkia vastauksia?
- nimimerkitönj
Kysymys oli" Naisilla ei ilmeisesti ole tällaista kunniantuntoa, vai olenko väärässä?" " Eikö naisilla ole omatuntoa, kun omaa kumppania, jonka pitäisi olla kaikkein tärkein haukutaan niin julmasti?"
Johon pohdiskelin syytä.
"Naiset on aika suhdekeskeisiä kaiketi ja heidän suhteensa tuntuu olevan koko elämä, joskaan siellä suhteessa ei aina saa suuta auki tai mies ei ota kuuleviin korviinsa mitä naisella on sanottavaa. Sitten siinä käy äkisti niin, että aletaan valittamaan ystäville sitä mikä suhteessa hiertää tai miehen käytöksessä.
Olen ollut huomaavinaan, että joissain naisporukoissa se on ikään kuin tapa. valitetaan kun ei ole valittamistakaan, huonoa huumoria toisen kustannuksella."
Haukkuminen tulee pahasta olosta tai seuraleikkinä seuran mukaan. Vai haetko jotain tiettyä vastausta, vastaus valmiina?
- sinkkukomeamies
Itsse olen sinkku ja voi kuinka monesti olen tullut kämpilleni varatun naisen kanssa. Aina heiltä olen kysynyt ovatko onnellisia parisuhteissaan, eivät ole ja kyllä on hetken huuma ja jännitys kelvannut....samapa tuo mulle, itsehän elämänsä suuntaan voisivat vaikuttaa...jos uskaltaisivat :)
- Äläolenyhverö
Sen vain sanon naisena että olkaa miehet MIEHIÄ eikä mitään munattomia tossukoita. Älkää antako määräysvaltaa yksin naiselle. Teidän ei tarvitse sietää vähättelyä ja huutamista päivä toisensa perään.Ottakaa oma teille miehille kuuluva paikkanne. Älkää olko sylkykuppeja.
- noenpätiedä
Tökeröä käytöstä naisilta on tuollainen. Olen täysin samaa mieltä, mutta kyllä sen varmasti miehetkin osaavat, joten ei kannata kuitenkaan yleistää. Olen myös vahvasti sitä mieltä, että jos toinen niin kovasti ärsyttää, että hänestä pitäisi jotain negatiivista jollekin sanoa niin erota silloin pitää! Ihan rehellisesti ja suoraviivaisesti. Jos ei pysty nätisti toisesta puhumaan niin ero edessä. Silläkin on tietysti merkityksensä minkälaisella äänensävyllä asiat esittää: voihan sitä esittää iloisella, empaattisella ja innostuneella äänensävyllä, esimerkiksi että meidän Tomppa se on niin suloinen, kun se perjantai-iltaisin aina vetää sellaisen voimakkaan käsijumpan äänitehostein vahvistettuna ja sitten se nukahtaa suloisesti kuorsaten, jos ei ensin vähän ylimääräisiä nesteitä puhaltele ulos.
Toinen hyvä vinkki olisi vaikka sellainen, että suoraan ilmaisee ihmiselle mitä mieltä on hänestä. Kertoo vaikka kauppakeskuksessa tms. suureen ääneen että mitä sinä oikeesti voit toimia tuolla tavalla, ei pikkulapsikaan toimisi noin. - miehenänoloa
Tuo vain on suomalaisten naisten tapa.
Olen kuullut esim vaimoni puheluita siskoilleen tai naisystävilleen ja naisten kahvihuonekeskusteluja, niin kyllä hänen naisystävänsä puhuivat miehestä, miehen elimen koosta, kestävyydestä, muodosta jne, seksistä ja ihan kaikesta mitä voit vain kuvitella miehistään.
Noloa, mutta täysin totta.- noenpätiedä
Sorry nyt vaan, mutta ei naiset nyt ihan yleisesti puhu miesten elimen koosta, kestävyydestä ym. tuttaviensa kanssa. Toki erittäin hyvien ystävien kanssa voidaan puhua, että joku oli sitten hyvä sängyssä=hän on kestävä ja hänellä on iso. Mutta aika outo porukka kyllä tuollainen, jossa naiset keskustlisivat tuollaisista asioista. No kukin tavallaan.
- Anonyymi
Ei kannata yleistää. Ei kaikki naiset eikä kaikki miehet ole mitään, on persoonia suuntaan ja toiseen. Eilen todistin mm. yhden miehen kännipuheita kuinka on kamalaa kun on naimisissa eikä voi iskeä muita naisia tai ainakin pitää olla tosi tarkka ettei kukaan saa tietää. Mainitsin että aika inhottavasti sanottu, kun kuitenkin tiedän että hänen vaimo on mukava ja rento, kauniskin ja heillä on ihanat lapset. No loukkaantui mulle tietenkin kun ei kuulemma tarkoittanut mitään. Miksi sitten puhuu tuollaista paskaa julkisesti? Ja sitten todistin yhden ventovieraan naisen törkeää käytöstä meidän porukan sinkkumiestä kohtaan. Haukkui minkä ehti kun mies kerrankin rohkaistui, kävi esittäytymässä, pyytämässä asiallisesti tanssiin. Poistui ihan maansa myyneenä takaisin meidän seuraan. Jos kukaan mies käyttäytyisi noin, haukkuisi naisen vaatteet, ulkonäön ym. olisi syytteessä. Miehillä ja naisilla on eri säännöt, mutta onneksi pikkuhiljaa uudet sukupolvet näihin herää ja muuttaa asioita. Minä kävin porukan ainoana naisena kertomassa tälle naiselle että hänen käytös on loukkaavaa ja vaikka ei haluaisi lähteä kenenkään matkaan niin aina voi puhua ystävällisesti ja muita kunnioittavasti. Mutta hänellä tuntui olevan oikeutus käyttäytyä miten käyttäytyy eikä nähnyt itsessään mitään korjattavaa. Noh väisti luodin meidän porukan symppis mies.
- Anonyymi
Tuollainen akka saisi kyllä potkut perseelle hyvin nopeasti.
- Anonyymi
"Tuntuukin, että mies on se joka välittää ja rakastaa, eikä tavoittele kuuta taivaalta kun naiselle ei riitä mikään."
Ei pidä paikkaansa, et ole vain kohdannut vaativaa miestä. Kaikki miehetkään eivät ole samasta puusta veistettyjä.
"Koskaan en ole kuullut miesten haukkuvan naistaan julkisesti, en edes erotilanteessa vaan arki ja perhe on riittänyt, naista kehutaan ja arvostetaan. Miesten saunailloissa ei puhuta omasta kumppanista, koska tätä kunnioitetaan. Naisilla ei ilmeisesti ole tällaista kunniantuntoa, vai olenko väärässä?"
Se että sinulla on tuollainen kokemus tästä aiheesta, ei tee siitä mitään ultimaattista totutta vaan se on ainoastaan sinun henkilökohtainen näkemys tästä aiheesta. Kyllä ne JOTKUT miehetkin ei aivan KAIKKI haukkuvat tosi rumasti omaa elämänkumppaniansa, et vain ole sattunut törmäämään sellaiseen. - Anonyymi
Parisuhteessa on paljon asioita joita en jaksa katsella ja en ole ollenkaan enää varma haluanko sitä lainkaan. Olen menettänyt uskoni oikeaan rakkauteen naisen kanssa. Se näyttää olevan vaikeaa jopa mahdotonta minusta näyttää että se on erittäin harvinaista.
Mitä itse ajattelen parisuhteesta millainen sen pitäisi olla. Molemmat on toisen mielestä viehättäviä ja haluttavia pitävät huolta itsestään ja toisistaan haluavat elää terveellisesti molemmat osaa keskustella ja toisen seurassa haluaa olla ja nähdä vaivaa asioiden eteen kumppani on kärkipäässä tärkeys järjestyksessä. Kumppanin kanssa viihtyy vaikka sota alueella ympäristöllä ei ole merkitystä kuten ei myöskään varallisuudella tai titteleillä vain se ihminen on se pääasia. Parisuhde perustuu luottamukseen ja siihen että ollaan yhtä.
Mitä näen ympärillä. Molemmilla omat menot ehtivät tuskin näkemään toisiaan kaikki muu tulee ensin parisuhde sitten jos jää aikaa. Naiset ei puhu mitään ja jos puhuu ei mitään tärkeitä asioita. Demoneita on ullakolla vanhoista suhteista joita sovitellaan uuteen kaveriin. Tehdään joitakin omia arvioita todella hatarilla perusteilla yhdistellään asioita jotka ei liity toisiinsa mutta uskotaan niihin 110% eikä mikään todiste pysty sitä muuttamaan. Petetään surutta mihinkään ei voi luottaa. Haetaan rahaa ja valtaa korkeaa elintasoa että voi matkustella päivät pitkät. Sillä itse ihmisellä ei ole mitään merkitystä vaikka olisi sata vuotias mykkä ja väkivaltainen kunhan on rahaa. Danny on hyvä esimerkki. Järkyttävä ukkeli silti nuori nainen kumppanina koska statusta ja rahaa. Naiset on deittipalveluissa etsii todellista rakkautta mutta ovat silti hiljaa profiilissakaan ei lue juuri mitään ja jos lukee niin se on matkustelu tms jonka pitäisi olla toisarvoinen asia. Kuvaakaan ei välttämättä ole vaan se on huonekasvi tai aasinpää tms. Sitten jos laittaa viestin ei vastata ollaan hiljaa tai sitten vastataan sen verran että kysytään ammatti tms ja sitten jos se on väärä ollaan hiljaa tai sanotaan että ollaan liian erillaisia. Naiset kuvittelee että on olemassa jotenkin kahdenlaisia miehiä niitä jotka kiihottuu visuaalisesti esineellistää naisen heidän mielestään (todellisuus melkein 100% miehistä normaali mies) ja sitten niitä joiden muna seisoo kun kertoo että on käynyt lukion tai yliopiston tai sen naisen luonne nostaa penistä ja ulkonäöllä ei ole merkitystä. Voi sellaisia pari jostain löytyä. Näin väittäviä voi löytyä paljonkin mutta todellisuus on tuo visuaalinen juttu ja läskit ei vaan kiinnosta se on karu fakta. Deittipalstalla olevat naiset jos laihduttaisi ja lenkkeilisi niin ei menisi kauaa että heillä olisi kumppani mutta sitä ei voi tehdä siinä voi tulla hiki. Osa naisista näyttää siltä että on osallistumassa johonkin sketsihahmokilpailuun ja on vaatteiden alle lyöty täytettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 342373
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle472106- 442068
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3231863- 1191514
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161435Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan71308Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?101167- 411065
Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii661036