Hei!
Rakastin Dawid Bowien laulua "The man who sold the world" (suom; Mies joka myi maailman" teini-iässäni.
Minulla on vuosikymmeniä vanhoja C-kasetteja- 1970 luvun lopulta Dawid Bowienkin levyjen nauhoituksia.
C-kasetti tekee taas tuloaan, ja ostoslistallani on pari pakettia C-kasetteja.
Myös vinyylilevyt tekevät tuloaan, ja aina niitä myyty on. Ensi sunnuntaina kotikaupungissakin levymessut jossa vanhat vinyylit vaihtavat omistajaa.
Päivitin hifipatterini juuri, ja huolsin minun rakkaat stereolaitteet jotka ostin 17- kesäisenä bensamyyjän palkalla 39 vuotta sitten. Oli aika huoltaa ne 39- vuoden käytön jälkeen.
Ovat huippulaitteet vieläkin, ja täysin kilpailukykyiset markkinoilla. Olivat kaupungin kalleimmat ja komeimmat stereot 1977. Maksoin osamaksua korkoineen 350,- /42 kuukautta. 10 000 silloista markkaa 1977 rahan ja palkkasuhteen arvolla.
Ostin kaiuttimetkin koko elämäksi 1977 kerralla. -Toistavat koko ihmisen kuulokyvyn alueen; 30 - 20 000 Hz. Levysoitin on 25 vuotta vanha Thorens. Siinä on tehtaalla asennetut kullatut RCA-liittimet.
Ostin nyt jokaiseen yksikköön kullatut audio-johdot.
Mutta yhden hankinnan tein 2015; Campridge Audion stereovahvistimen II-vahvistimeksi, sillä tässä on UBS- ja MP3 valmiudet.
Olen surrut Dawid Bowieta. Hän oli merkittävä henkilö minun teini-iässä;
Kuulkaa; https://www.youtube.com/watch?v=HSH--SJKVQQ
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Olen surrut teini-ikäni tärkeätä Rock- hirmua;
30
118
Vastaukset
Oli vahinko kun Dawid Bowiesta tuli aloitus, kun tarkoitus oli vastata sillä palstalla olleeseen Bowie viestiin.
Näin sattumalta yahoon tekstiä että Bowie julkaisi uuden levyn. Mietin samalla hetkellä Bowien uraa, jota en ole enää seurannut tarkasti, kuten en muutakaan Rock- maailmaa- iskelmämaailmaa- Lauleskelen itse hengellisiä lauluja viime vuodet ja säestän lauluni keikkapianollani.
Mieleeni tuli että minun pitää katsoa Bowien uran levyjä, ja katsoa jos tykkäisin jostakin. Samalla mieleeni tuli ajatus että kauanko Bowie laulaa ja kauanko hän elää.
Seuraavana päivänä luin uutisen että Bowie oli edellisenä päivänä samalla hetkellä kun häntä ajattelin kuollut 69- vuotiaana syöpään.
Hän jätti tämän viimeiseksi jo syöpään sairastuneena tehtynä levynä;
"Blackstar;" https://www.youtube.com/watch?v=kszLwBaC4Sw
Monet David Bowien laulut olivat minulle mieluisia teini-iässäni, kun Bowie aloitteli uraansa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaVielä;
Tässä Bowie on sairastava ja ikääntyneen näköinen ihminen.
Outoa katsella teini-ikäni alle 30- ikäistä rokkaria vanhempana ja lähtöä tekevänä sairastavana; Dawid Bowie; "Lazarus;" https://www.youtube.com/user/DavidBowieVEVO
Laulajien ääni kypsyy ajassa, ja on toista kuin 1970 luvun lopulla.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- noennytsanois
Taiteilijahan se Bowie kieltämättä oli mutta ei mikään rock -hirmu. Enemmänkin sellaista tytöille ja tyttöilijöille sopivaa yninää, nykyään kai sanottaisiin metroseksiksi kun miehinä itseään pitävätkin laittaa vaaleanpunaista paitaa päälle ja ovat olevinaan jotenkin trendikkäistä. Kunnon rockia pitää hakea muualta kuin Bowien tuotannosta.
Miksi aihetta käsitellään tällä palstalla. Oliko Bowie advari tai entisen sellainen?Hei!
Bowie ei ollut "advari," vaan ihan tavallinen brittinuori joka alkoi rämpyttämään.
Bowie oli rock- hirmu- sano mitä sanot- riippuu hiukan mihin vertaa, sillä en pidä rockia välttämättä että rockin pitäisi perustua vain rytmiin, ja kitaran rämpytykseen.
Bowien musiikki sai enemmän taiteen makua, mutta oli rockia mutta heavyakin seassa minusta.
Bowie oli tunnetusti bi- seksualinen, mutta en ole koskaan ajatellut teini-iässä sellaisia. Bowiella on kaiketi ollut huumeaikoinaankin tietenkin omaa elämää. Oli kaksi kertaa naisimissakin. Kondomeja kului vain ikäisteni likkojen kanssa.
Kaverit oli aina kaikessa iässäni kavereita, ei koskaan seksikumppaneita eikä edes sellaisia keskusteluja käyty. En uskovaisena ihmisenä koe mieltymystä vapaaseen seksiin.
En ymmärtänyt Bowien laulujen sanoja, joten Bowien minkäänlaisilla arvoilla ei ollut asiassa tekemistä asiassa miksi kuuntelin miten hän laulunsa sanoitti.
Arvostin sitä mikä oli vaikuttavaa kaupungin komeimmilla ja parhaimmilla stereoillani, jotka muuten huolsin juuri 39- vuoden käytön jälkeen.
Viimeinen yksikkö on vielä huoltomiehellä.
Ostin niihin kullatut audio-johdot jokaiseen yksikköön. Ovat huippulaitteet vielä tänäänkin. Tosi laatua. 20- vuotiaana hurmaannuin Manuel de Fallan oopperaan "La vida breve." Se oli konserttiäänistys radiosta eikä sille levytys vedä vertoja.
Nautin siitä vieläkin vanhalta C-kasetilta äärettömästi. Sitten samantien hurmaannuin Aulis Sallisen oopperoihin. "Punainen viiva" on ehdoton oopperasuosikkini, siinä on tosi suomalaisuutta, jylhää musiikkia ja kaunista lyyristä musiikkia.
Olen kuitenkin paljon vieraantunut maailman musiikista, ja olen monet vuodet laulanut itse ja säestänyt lauluni keikkapianollani vain hengellisiä lauluja. Suomalaisia ikivihreitä kauan lauloin ja soitin ensin. Kuitenkin metri ajatonta konsertti-musiikkia hyllyssäni viinyyleinä mm. saa minut kuuntelemaan taas paljon. Ostin II-stereovahvistiminen Campridge audion jossa on USB- ja MP3 valmiudet, ja voin kuunnella ja katsella netistä konsertteja.
Kuitenkin nostalgiset muistot saavat minut tykkäämään aina mm- Bowien lauluista joskus kuultuna. On monta LP:tä Bowieta C-kasetilla 1970-1980 luvun taitteesta.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaLisäys;
Minun teini-iässä soitti monet bändit. Rokki oli hyvin räkäistä, ja silloinen heavy ei ollut olemassa oleva termi vielä- vaan kutsuimme heavya "purkaksi."
Minun piti lisätä että siihen aikaan artistit olivat levy-yhtöiden armoilla.
Uskon että on paljolti levy-yhtiönkin ideaa tehdä Bowiesta naista välillä, koska hän oli kauniskasvoinen. Minä en koskaan ajatellut Bowien lava-olemusta vähääkään, vaan minulle oli vain musiikki se mihin huomiota kiinnitin. En koskaan ajatellut hänen lava-olemuksiaan, sillä tiesin että ne ovat levy-yhtiöitten luomia paljolti, ja laulajat noiden managerien armoilla paljolti.
Silloin kun ihmiset sekaantuvat huumeisiin ja lievempiinkin aineisiin, on tavallista että ihmisen himojen tyydytys ei meinaa loppua ja voi olla eläimen tasoista.
En koskaan ajatellut Bowiesta mitään muuta kuin pelkkää musiikkia- Huomasin joskus noita rokkareita miten ne vajosivat huumeiden mukana. Se näkyi päälle, ja sellainen keikkalava elämä oli hyvin raskasta uudistumis-elinvoimaisuus-vaatimuksissa luoda jatkuvasti uutta.
Myöhemmin Bowie oli kaikin puolin keski-ikäinen fiksu herrasmies ulospäin.
Mutta on mennyt vuosia että olen ollut out maailman musiikin ilmiöistä.
Nostalgiaa mielelläni kuuntelen, ja sellaisten taiteilijoiden lauluja tietenkin joskus, mutta en ole harrastuksissani pitänyt aikoihin.
Innostuin kaikenlaisesta musiikista elämäni varrella, ja en jaksa enää kuunnella rämpytystä. Jos haluan kuulla jonkun- niin laitan korvakuulokkeet ja istun tuoliin ja kuuntelen. Kotona taustalla ei mikään musiikki enää minulla menesty- hermostuttaa kaikki ääni- on pakko keskittyä kuulokkeiden kanssa kuuntelemaan, jos kuuntelen. Stereot toimivat kuulokkeilla- eivät taustamusiikkina.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaVielä;
Sellainen transverstiitti-lavaolemus mikä Bowiella oli välillä- ei Bowieen liittynyt sinänsä uskoisin. Sellainen on hyvin harvinaista, nimittäin ns. homot ovat maskuliinisia miehiä jotka ihailevat maskuliinisuutta. Minkäänlainen naisellisuus ei sovi ns. homon arvostuksiin.
Sellaiset olemukset joissa jotkut näkevät feminisyyttä, ovat nk. metroseksuaalisia- eli ovat puhtaita heteroita, mutta jotkut ovat haivaitsevinaan jotakin feminististä.
Naiset varsinkin erehtyvät tulkinnoissaan luullessaan metroseksuaaleja ns. homoiksi. Ihmiset muuttavat tapojaan elämän varrella, ei pidä ketään leimata.
- En kuitenkaan ole Bowiesta ajatellut mitään seksuaalista mielikuvissani, vain musiikkia, ja hänen lavaolemus oli välillä minulle vastenmielinen, ja tiesin sen levy-yhtiön kotkotukseksi, sillä levy-yhtiöt tekivät mitä tahtoivat saadakseen levyjä kaupaksi siihen aikaan. Myöhemmin vapaana taiteilijana Bowie- oli vapaa tuotamaan omaansa itse omin ehdoin.
Minä en tiennyt mikä on metroseksuaali, ja naureskelin saunaseurassani asialle ja kysyin mikä se sellainen mahtaa olla, kun joku sanoi nimittäin minua sellaiseksi.
Mies vastasi; "Se on sellainen kuin Sinä olet."
Minä en ole koskaan pystynyt miehiä tyydyttämään, se on minulle luonnotonta.
Voin olla turvallisin mielin sellaisista ajatuksista, ja asua rauhassa 1980- tyylin sisustus-kodissani jota jotkut nimittäneet naiselliseksi.
Minä rakastin sisustuslehtiä 1980 luvulla- ja minulla on sellainen 1980- luvun tyylin vaatimaton koti. Lundia hylykkö-ja pastellisävyt. Mutta en käytä tekstiilejä, sillä ahdas asunto on avarampi ilman tekstiilejä, mutta pidän pastelliväreistä ennen muita.
Minusta olisi tullut hyvä huonekalu-kauppias- ja olisin ollut minulle mieluisassa myyntityössä. Myin kuitenkin bensaa, kosketinsoittimia, ja autotarvikkeita tukussa.
Siunauksia
Jari Laurila
Keskustelija- iloinen_naurajaa
Olet ääliö. Bowie teki myös legendaarista rokkia.
- bigjack
iloinen_naurajaa kirjoitti:
Olet ääliö. Bowie teki myös legendaarista rokkia.
Ääliö olet itse. Bowien kama on tylleröille. Purple ja ACDC rulaa, se on rockia!
- iloinen_naurajaa
bigjack kirjoitti:
Ääliö olet itse. Bowien kama on tylleröille. Purple ja ACDC rulaa, se on rockia!
Olet täysi kusipää etkä tunne Bowien tuotantoa!!!!!
- kaapissako
Olet täysi kusipää etkä tunne Bowien tuotantoa!!!!!
Ei mene näköjään palikalle jakeluun popin ja rockin ero. Tätä sopii ihmetellä kun nauraja on olevinaan runsaasta rienauksesta päätellen kovin välkky hemmo.
Ettei vaan olisi paljastunut syy iloisen naurajan ongelmalliseen suhteeseen ympäristöön ja perinteisiin sovinnaisuussääntöihin. Hän ei suinkaan ole suonensisäisten ystävä, mutta tiedostaen tai tiedostamatta suolensisäiset asiat kiehtovat. Siitä johtuu myös akkamaisen yninän ja ladyboy -lookin hysteerinen ihailu sekä kaiken konservatiivisen kategorinen vastustaminen. kaapissako kirjoitti:
Ei mene näköjään palikalle jakeluun popin ja rockin ero. Tätä sopii ihmetellä kun nauraja on olevinaan runsaasta rienauksesta päätellen kovin välkky hemmo.
Ettei vaan olisi paljastunut syy iloisen naurajan ongelmalliseen suhteeseen ympäristöön ja perinteisiin sovinnaisuussääntöihin. Hän ei suinkaan ole suonensisäisten ystävä, mutta tiedostaen tai tiedostamatta suolensisäiset asiat kiehtovat. Siitä johtuu myös akkamaisen yninän ja ladyboy -lookin hysteerinen ihailu sekä kaiken konservatiivisen kategorinen vastustaminen.Hep-
Minun teini-iässä oli juuri parilla vuodella sivuutettu Beatlesien ja Elviksen aika.
Alkoi uudet tuulet, ja uusia tekijöitä oli iso joukko; Deep Purple, Slade, Uriah Heep, Dr Feelgood, Gary Glitter, ym, ym, jotkut olivat "purkka.bandejä" jota tarkoitti nykyinen heavy. David Bowie edusti hiukan edistyneemmän taiteen lajia, kuten myös suosikkini The Moody Blueskin. Näillä oli hiukan isommat pelit, kuin rummut, kaksi kitaraa, basso ja laulaja. Moody bluesin ja Bowien musiikissa oli isompia elementtejä. Olen kyllä pienestä pojasta kuunnellut Fenno-putkiradiosta radion "listan" joka sunnuntai klo 12, ja olen elämässäni kaikenlaisen musiikin lajista hetkeksi innostunut. Kaverit kutsuivat minua joskus "Pyssykylän levyksi" kun aina kuljin mankka kainalossa kysellen onko mitään uutta mitä nauhoittaa C-kasetille.
Ymmärrän hyvin 57 vuotiaana ajan saatossa tapahtuneet muutokset, ja vaikka en ole pop- rock- maailmaa seurannut 2-3 vuosikymmeneen niin aktiivisesti kuin teini-iässä, ja nuorena, niin toki muutoksia näkee ja kuulee lauluja pakostakin.
En tarvitse valistusta pop- musiikin ja rock musiikin erojen tulkintaan., Kiitos.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijakaapissako kirjoitti:
Ettei vaan olisi paljastunut syy iloisen naurajan ongelmalliseen suhteeseen ympäristöön ja perinteisiin sovinnaisuussääntöihin. Hän ei suinkaan ole suonensisäisten ystävä, mutta tiedostaen tai tiedostamatta suolensisäiset asiat kiehtovat. Siitä johtuu myös akkamaisen yninän ja ladyboy -lookin hysteerinen ihailu sekä kaiken konservatiivisen kategorinen vastustaminen.Vielä;
Mutta rock-roll: ina käsitän sen kaksi kitaraa, yksi basso, ja rummut laulaja rämpytyksen jota oli 1960-1970 luvulla. Metallistakin moni bändi oli heavyn lisäksi.
Sitten erotukseksi rock rollista on toinen käsite: "rock" johon Bowien laulut mahtuvat osa, mutta ei kaikki, menee heavyn puolellekin.
Så där lapsukaiseni tills vidare.
Tämä on ihanaa, olin 17 vuotias juuri nyt; vuosi 1975;
Kuuntele tarkkaavaisesti rock-rollia, lapsukaiseni;
https://www.youtube.com/watch?v=6nyeSGaBcrA
https://www.youtube.com/watch?v=9ILyWFhuf3Y
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- iloinen_naurajaa
kaapissako kirjoitti:
Ettei vaan olisi paljastunut syy iloisen naurajan ongelmalliseen suhteeseen ympäristöön ja perinteisiin sovinnaisuussääntöihin. Hän ei suinkaan ole suonensisäisten ystävä, mutta tiedostaen tai tiedostamatta suolensisäiset asiat kiehtovat. Siitä johtuu myös akkamaisen yninän ja ladyboy -lookin hysteerinen ihailu sekä kaiken konservatiivisen kategorinen vastustaminen.Olet niin saatanan tyhmä ja epämusikaalinen. Bowie on tehnyt urallaan räväkkää rokkia. Tästä on todisteena esim. Yli 14 minuuttia pitkä The Width of a Circle Ziggy Stardust Motion Picture elokuvassa ja tupla-CD:llä. Uskomatonta rockia ja Mick Ronson vetää pitkän Hendrix-vaikutteisen kitarasoolon.
Sinä vitun apina et vaan tunne muuta kuin pienen osan Bowien tuotannosta!!!! Minulla sen sijaan on alusta asti KAIKKI LEVYT 1980-luvun Tonight levyn saakka SAATANA PERKELE JUMALAUTA PIRU HELVETTI!!!!!!!!!!! - iloinen_naurajaa
jarinhotelli kirjoitti:
Hep-
Minun teini-iässä oli juuri parilla vuodella sivuutettu Beatlesien ja Elviksen aika.
Alkoi uudet tuulet, ja uusia tekijöitä oli iso joukko; Deep Purple, Slade, Uriah Heep, Dr Feelgood, Gary Glitter, ym, ym, jotkut olivat "purkka.bandejä" jota tarkoitti nykyinen heavy. David Bowie edusti hiukan edistyneemmän taiteen lajia, kuten myös suosikkini The Moody Blueskin. Näillä oli hiukan isommat pelit, kuin rummut, kaksi kitaraa, basso ja laulaja. Moody bluesin ja Bowien musiikissa oli isompia elementtejä. Olen kyllä pienestä pojasta kuunnellut Fenno-putkiradiosta radion "listan" joka sunnuntai klo 12, ja olen elämässäni kaikenlaisen musiikin lajista hetkeksi innostunut. Kaverit kutsuivat minua joskus "Pyssykylän levyksi" kun aina kuljin mankka kainalossa kysellen onko mitään uutta mitä nauhoittaa C-kasetille.
Ymmärrän hyvin 57 vuotiaana ajan saatossa tapahtuneet muutokset, ja vaikka en ole pop- rock- maailmaa seurannut 2-3 vuosikymmeneen niin aktiivisesti kuin teini-iässä, ja nuorena, niin toki muutoksia näkee ja kuulee lauluja pakostakin.
En tarvitse valistusta pop- musiikin ja rock musiikin erojen tulkintaan., Kiitos.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaJari, olet oikeassa. Bowie on tehnyt urallaan hyvää rokkiakin. Tuo Bowieta haukkuva ja rajoittava ääliö ei vaan tiedä mistään mitään. Joku teiniräkänokka varmaan. Minä olen soittanut sähkökitaraa yli 20 vuotta ja tunnen rockin. Bowien koko varhaistuotanto löytyy myös hyllystäni!!!!
- kalikkakokalahti
Olet niin saatanan tyhmä ja epämusikaalinen. Bowie on tehnyt urallaan räväkkää rokkia. Tästä on todisteena esim. Yli 14 minuuttia pitkä The Width of a Circle Ziggy Stardust Motion Picture elokuvassa ja tupla-CD:llä. Uskomatonta rockia ja Mick Ronson vetää pitkän Hendrix-vaikutteisen kitarasoolon.
Sinä vitun apina et vaan tunne muuta kuin pienen osan Bowien tuotannosta!!!! Minulla sen sijaan on alusta asti KAIKKI LEVYT 1980-luvun Tonight levyn saakka SAATANA PERKELE JUMALAUTA PIRU HELVETTI!!!!!!!!!!!Rajoittunut tässä ei ole muu kuin iloinen nauraja, joka ei uskalla tunnustaa väriään.
Poppi on pilipatapoppia ja kunnon rock on rock. Joku ziguzagu avaruuspelleily on yhtä rock kuin Carpentersien Space Encounters. Ronsonilla on yhtä paljon Hendrix vaikutteita kuin Niccolo Paganinilla. Bowie on yhtä rock kuin Michael Jackson. Siinä vähän palikalle faktoja pohdisteltavaksi.
Iloinen nauraja voi kuunnella poppiaan ja pukeutua vaikka pinkkiin alushameeseen. Ketään ei voisi kumpikaan niistä vähempää kiinnostaa. Kannattaisi oman hyvinvoinnin vuoksi olla oma itsensä niin ei tarvitsisi tulla paremmalleen uhoamaan. - iloinen_naurajaa
kalikkakokalahti kirjoitti:
Rajoittunut tässä ei ole muu kuin iloinen nauraja, joka ei uskalla tunnustaa väriään.
Poppi on pilipatapoppia ja kunnon rock on rock. Joku ziguzagu avaruuspelleily on yhtä rock kuin Carpentersien Space Encounters. Ronsonilla on yhtä paljon Hendrix vaikutteita kuin Niccolo Paganinilla. Bowie on yhtä rock kuin Michael Jackson. Siinä vähän palikalle faktoja pohdisteltavaksi.
Iloinen nauraja voi kuunnella poppiaan ja pukeutua vaikka pinkkiin alushameeseen. Ketään ei voisi kumpikaan niistä vähempää kiinnostaa. Kannattaisi oman hyvinvoinnin vuoksi olla oma itsensä niin ei tarvitsisi tulla paremmalleen uhoamaan.Olet vain epämusikaalinen kusipää. :-):-):-)
Olet vain epämusikaalinen kusipää. :-):-):-)
Tyylin yhtäläisyyksien perusteella näyttää siltä, että olet nimimerkin pyhpyh sielun veli.
- iloinen_naurajaa
v.aari kirjoitti:
Tyylin yhtäläisyyksien perusteella näyttää siltä, että olet nimimerkin pyhpyh sielun veli.
Haista vittu. Onko sinullakin vaikkua korvissa?
- pyhpyh
kalikkakokalahti kirjoitti:
Rajoittunut tässä ei ole muu kuin iloinen nauraja, joka ei uskalla tunnustaa väriään.
Iloinen nauraja voi kuunnella poppiaan ja pukeutua vaikka pinkkiin alushameeseen. Ketään ei voisi kumpikaan niistä vähempää kiinnostaa. Kannattaisi oman hyvinvoinnin vuoksi olla oma itsensä niin ei tarvitsisi tulla paremmalleen uhoamaan.Nyt vasta ymmärsin. Iloinen nauraja on kansainvälisemmin gay laugher. Kaapissa ahistaa ja siksi täytyy tulla tänne kiroilemaan ja kiukuttelemaan.
Toi ziguzagu luonnehdinta Bovien tekeleistä oli hyvä. Sellaista roskaahan rock musiikki on kautta linjan. Sellaista ei kuuntele kuin gay nauraja. - iloinen_naurajaa
pyhpyh kirjoitti:
Nyt vasta ymmärsin. Iloinen nauraja on kansainvälisemmin gay laugher. Kaapissa ahistaa ja siksi täytyy tulla tänne kiroilemaan ja kiukuttelemaan.
Toi ziguzagu luonnehdinta Bovien tekeleistä oli hyvä. Sellaista roskaahan rock musiikki on kautta linjan. Sellaista ei kuuntele kuin gay nauraja.Eipä muuta kuin haista sinäkin vittu! :-):-):-)
- nuuuh
Eipä muuta kuin haista sinäkin vittu! :-):-):-)
Kiitos, mielelläni. Siitähän sinä et taipumuksinesi mitään tiedä! :-):-):-)
Juu, Bowie oli kieltämättä taiteilija. Käytti omaa kroppaansa ikäänkuin työkaluna ilmentäessään erilaisia asioita joita hän halusi tuoda musiikkinsa kautta esiin. Bowie ei anna musiikissaan kenellekään mitään vastauksia - enemmänkin herättää kysymyksiä ja tavallaan voi herkempiä jopa eksyttää omille aika sekaville poluilleen.
Monia ärsyttää juuri se että hän jotenkin häikäilemättä käytti omaa kroppaansa ja vaatetustaan ilmentäessään omia ja muiden ihmisten vajavaisuuksia ja erilaisia niin monissa ihmisissä olevia tunteita ja kysymyksiä.
Jos jotain hyvää Bowista sanoisi niin se täytyy tunnustaa että hän oli rohkea siinä mitä teki ja sen mitä teki erittäin hyvin ja siksi hänestä tulikin maailman kuulu "tähti" (mikä sana muuten) ..
Tämä viimeinen "Black Star"julkaistiin pari päivää ennen hänen kuolemaansa ja sen voi nähdä eräänlaisena päätöspisteenä hänen aika sekavalle elämälleen joka jotenkin päättyi yhtä sekavana kuin se oli koko hänen taiteilija uransa aikana.
Mutta ei muuta kuin RIP - jokainen meistä saa kerran ylösnousemuksen .. uskoimme siihen tai emme ..
alex- erehtynyt
Alex: "jokainen meistä saa kerran ylösnousemuksen .. uskoimme siihen tai emme .."
Ai millaisen ylösnousemuksen ja mistä? - pyhpyh
Bowie herätetään jumalattomien ylösnousemuksessa eloon kaikkine synnin jälkineen kuulemaan tuomionsa ja sitten hän palaa tulijärvessä hänelle määrätyn ajan ennen tuhoutumistaan. Piste.
erehtynyt kirjoitti:
Alex: "jokainen meistä saa kerran ylösnousemuksen .. uskoimme siihen tai emme .."
Ai millaisen ylösnousemuksen ja mistä?Meidät kaikki herätetään kerran kuolleista - toiset iankaikkiseen elämään (ensimmäinen ylösnousemus) toiset ajalliseen (toinen ylösnousemus) .
alexpyhpyh kirjoitti:
Bowie herätetään jumalattomien ylösnousemuksessa eloon kaikkine synnin jälkineen kuulemaan tuomionsa ja sitten hän palaa tulijärvessä hänelle määrätyn ajan ennen tuhoutumistaan. Piste.
Osittain oikein - osittain väärin .. jos tarkoitat synnin hengellisiä seurauksia niin olemme samalla linjalla, mutta jos kysytään kuinka suuri ero on ensimmäisten mukana nousseiden ja toisessa ylösnousemuksessa nousseiden välillä voi vastauksemme olla erilainen - eroa minustakin on, mutta minun uskooni ei kuulu se että kukaan olisi kuolematon ilman sitä Jeesuksen ohjausta mikä tapahtuu ennen toista ylösnousemusta. Siis ensimmäisen ja toisen ylösnousemuksen välillä .
Iankaikkinen elämä ei ole mikään taikatemppu vaan seuraus siitä kuinka ja missä elämä eletään .. aivan samalla tavalla kuin kuolemakin on seuraus samoista syistä.
Huomaa myös että SYY siihen miksi jokainen saa ylösnousemuksen on, että Jeesus liunasti koko maailman sen synneistä.
alex- Erehtynyt
Eihän tässä ole mitään järkeä moneen kertaan herätellä ja tuhoutua.
- erehtynyt
pyhpyh kirjoitti:
Onko tämä pyhpyh joku tuomari joka tuomitsee?
Erehtynyt kirjoitti:
Eihän tässä ole mitään järkeä moneen kertaan herätellä ja tuhoutua.
Toisin sanoen olet sitä mieltä että kaikki elämä maapallolla on "järjetöntä" ?
Yritä ymmärtää .. että jos elämällä ei ole elämiseen tarvittavia edellytyksiä - se ei kerta kaikkiaan voi pysyä elossa. Kun tajuat tämän - alkaa Raamatun sanomakin ehkä aueta sinulle pikkuhiljaa.
Raamatussa on nimittäin kysymys juuri tästä - minkälainen elämä voi säilyä ja miksi .. ja Raamatun vastaus on täysin selvä - kaikki synti tuhoaa elämän ja jos miietit mitä synnillä tarkoitetaan niin sekin avaa silmiäsi ..
alex
- Toivovastaa
On hyvä, että sinäkin idiootti osaat surra kuolemaa. Osoittaa, että Toivoa on vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all462120Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔571859Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j351641- 361554
- 781258
- 631162
Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?2191081- 63972
- 49933
- 24914