Hoikempana matkalle

Meeand

Aloitin dieetin vuoden alusta, eli eilen tuli kaksi viikkoa täyteen. Lähtöpaino oli 92,5kg ja pituus 173cm, eli BMI:n mukaan merkittävä ylipaino. Dieettaan laskemalla kaloreita ja pyrin syömään vähemmän hiilihydraatteja, mutta mikään karppaaja en ole. Esimerkiksi tummaa leipää menee päivittäin kaks ohutta viipaletta, mutta käytä Vaasan "Minihiilari"-merkkistä leipää.

Nyt oli eilen paino 89,5kg, eli 3kiloa on kahdessa viikossa mennyt, siihen olen tyytyväinen. Kannustimena mulla on maaliskuun alussa varattu etelänmatka, mutta olis kyllä tarkoitus jatkaa sen jälkeenkin. Onko täällä samanlaisia kohtalotovereita, jotka suunnilleen samoin painoin ja keinoin laihduttavat? Olisi kiva vertailla kokemuksia. Turhan monet viestit julistavat, että kuuri alkaa huomenna ja sitten on kaikenlaisia suunnitelmia, mutta toteutus jääkin puolitiehen.

59

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoikemmax

      Kuulostaa maltilliselta dieetiltä, voi onnistuakin, toivotaan. Itse painoin 104 kiloa, ja pituutta on 170cm, joten tarve laihduttamiseen on tosiaankin. Aloitin myös vuoden vaihteessa, ja nyt on mennyt neljä kiloa, josta varmaan puolet nestettä. Laihdutan myös kaloreita laskemalla, liikunta ei oikein ole mun juttu näin lihavana.
      Miten sun liikunta Meeand?

    • Meeand

      Mä käyn kaks kertaa viikossa vesijuoksemassa tunnin kerrallaan. En myöskään tykkää oikein himoliikunnasta, mutta kävely ja vesijuoksu tuntuvat ihan mukavalta.

      Mä juon pari litraa vähintään kivennäisvettä päivässä, Lidlistä ja noin 64centillä puolitoista litraa Siti merkkistä vettä, joka vielä sisältää 40centin pantin, joten ei ole hinnalla pilattua. Välipalana tai jälkkärinä käytän noita mehukeittoja, joissa on alle 10 kcal sadassa grammassa.

      Kertokaa muutkin kokemuksia ja ennen kaikkea teidän vinkkejänne, jotka auttavat pysymään tavoitteessa.

    • Meeand

      Tulenpa päivittämään, kun kerran aloitinkin ketjun. Kolme viikkoa tuli tänään täyteen ja motivaatiota riittää vielä. Tänään oli miinusta alusta laskien 3,9kg, eli painoin 88,6kg. Olen mielestäni jaksanut hienosti, vaikka totuuden nimessä, nälkääkin joutuyu ajoittain näkemään. Mutta se ikäänkuin kuuluu asiaan, kun kerran laihiksella ollaan. Ja mikä jännintä, olen oppinut jopa tykkäämään nälkäisenä olosta, se tuo jotenkin niin tyytyväisen tunteen.

      Edelleen menen sillä alle 100kcal päivässä dieetillä. Kalorit katson sekä netin kaloritaulukoista tai lasken suoraan paketeista. Mun on helppoa olla aamu ja päivä syömättä, joten oon hyödyntänyt sitä. Syön päivän ekan ja suurimman aterian joskus kolmen maissa, n. 400kcal ja toisen kerran syön suunilleen 19.30, jolloin syön Vaasan minihiilari ruisleipä viipaleen leikkeleineen. Päivästä riippuen syön lisäksi aterioiden välissä pari desiä rasvatonta maustamatonta jugurttia sokeroimattoman puolukkahillon kanssa TAI vähäkalorista mehukeittoa TAI mandariinin.

      Näillä jatkan, saa nähdä, miten ensi viikolla.

      • Meeand

        ^ Tossa oli virhe. pitäis siis olla alle 1000kcal päivässä.


      • näin_on

        Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ei tarvitse nähdä nälkää.
        Sokerit pois ruokavaliosta, niin muuta ei tarvitse. Ihmiset eivät käsitä kuinka paljon he syövät päivittäin sokeria. Jopa a laihduttaessa syövät sokeria, koska uskovat kevytmaito tuotteiden olevan apuna laihduttamisessa. Asia on juuri päinvastoin. Ihminen tarvitsee energiaa, jota ei saa muualta kuin sokerista tai rasvasta.
        Sokeripitoiset ruoat lihottaa ja valitettavasti sitä sokeria on joka paikassa. Viljatuotteet sisältää sokeria. Peruna sisältää sokeri. Kevyt maitotuotteet sisältää sokeria.
        Sokeri on muutenkin terveysriski.
        VHH-ruokavaliolla tavoitetaan myös terveyttä, mitä jollain nälkä dieeteillä ei saavuteta, vaan päinvastoin, koska systeemi kärsii puuttuvista ravinteista.
        Sokeri riipuvaiset ovat tehneet sokerittoman tammikuun Facebook sivustolla, jossa on jo yli 15 tuhatta jäsentä, että siitä vaan jos haluaa kiloja vähentää terveellisesti.

        https://www.facebook.com/events/732909966808753/


      • ihmisetovaterilaisia
        näin_on kirjoitti:

        Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ei tarvitse nähdä nälkää.
        Sokerit pois ruokavaliosta, niin muuta ei tarvitse. Ihmiset eivät käsitä kuinka paljon he syövät päivittäin sokeria. Jopa a laihduttaessa syövät sokeria, koska uskovat kevytmaito tuotteiden olevan apuna laihduttamisessa. Asia on juuri päinvastoin. Ihminen tarvitsee energiaa, jota ei saa muualta kuin sokerista tai rasvasta.
        Sokeripitoiset ruoat lihottaa ja valitettavasti sitä sokeria on joka paikassa. Viljatuotteet sisältää sokeria. Peruna sisältää sokeri. Kevyt maitotuotteet sisältää sokeria.
        Sokeri on muutenkin terveysriski.
        VHH-ruokavaliolla tavoitetaan myös terveyttä, mitä jollain nälkä dieeteillä ei saavuteta, vaan päinvastoin, koska systeemi kärsii puuttuvista ravinteista.
        Sokeri riipuvaiset ovat tehneet sokerittoman tammikuun Facebook sivustolla, jossa on jo yli 15 tuhatta jäsentä, että siitä vaan jos haluaa kiloja vähentää terveellisesti.

        https://www.facebook.com/events/732909966808753/

        ketä laihduttaa mikin. ei siihen ole yksioikoista tietä. ihmisillä on nykyään usein aineenvaihduntasairauksia, joiden kanssa laihduttaminen noudattamalla ainoastaan tätä atkins-mukaelmaa ei onnistu. olen siitä hyvä esimerkki. urheilin, kuin hullu ja tein kaiken niin kuin piti, ei onnistunut. ainoa, mikä kohdallani on toiminut on nutrilett, syytä siihen en tiedä, olen aiemminkin ollut erittäin niukkaenergisellä diietillä. Vuosikausia söin kaksi palaa ruisleipää ja purkin raejuustoa päivässä ja pahimmillaan pyöräilin 40 kilometriä päivässä. ja tämä tarina on tosi, ei ole syytä täällä nimettömänä valheita kertoa.
        joskus on tullut mieleen, että keskitysleiriltä olisi tullut selvittyä ruoan puolesta. saattaa olla huono vertaus, mutta on mielessä käynyt.


    • Meeand

      En ymmärrä, miksi nämä VHH-fanaatikot eivät pysy omalla sivullaan, vaan tulevat paasaamaan joka ketjuun omaa kirosanomaansa.
      Sehän on vain kiva, jos jokainen löytää itselleen sopivan tavan laihtua, mutta tuollainen oman keinon tuputtaminen muistuttaa jo kiihkouskovaisten käännytystä. Joku vikahan tuossa VHH:ssa pitää olla, kun sitä pitää noin väkipakolla syöttää. Luulis, että jos on noin mainio dieetti, kaikki harrastaisivat sitä.

      • minun_mielipide

        Vhh - ruokavalio aiheuttaa eniten keskusteluja, että jotain vikaa/hyötyä siinä täytyy olla. Lisäksi VHH palstalla on eniten häiriköitä. Ilmeisesti nämä häiriköt ovat lääketehtaiden lobbareiden avustajia ja muutama on eksynyt myös tänne.
        VHH on paras, maksuton ja terveellisin laihdutus muoto, niin miksi siitä ei saisi laihdutus ketjussa kertoa myös sellaisille ihmisille, jotka myös ajattelee terveyttä. Jokainen tietysti saa itse tehdä mitä haluaa itsensä laihduttamiseksi aina lihavuusleikkauksesta alkaen, mutta muitakin konsteja on.
        Vähähiilihydraattisella foorumilla on henkilöitä, jotka ovat jo menettäneet terveytensä, meinaan kyvyn ajatella asiallisesti.


      • Meeand

        Mutta kun teille on oma otsikkonnekin, niin miksi pitää tunkea muiden keskusteluun? Jos olisin kiinnostunut karppaamisesta, osaisin kyllä hakea siitä tietoa netistä ja keskustella sille varatulla paikalla.


    • järkeäniihintouhuihin

      Tällä foorumilla on ikuisia pettyjiä jotka laihduttavat koko ikänsä olematta kertaakaan edes lähellä oikeaa ihanne painoaan! Mielenterveys palsta voisi olla heillekin parempi foorumi.

    • Meeand

      Neljä viikkoa tuli täyteen ja paino on 87,7 eli alotuspainosta (92,5kg) pudotusta 5,8kg. Olen nyt ollut tämän viikon matkoilla ja joutunut syömään noutopöydästä aamiaisen ja päivällisen, mutta olen pysynyt tiukkana, jättänyt jälkkärit väliin ja korvannut perunan uunijuureksilla. Hyvin on paino pudonnut täällä olo aikanakin.

    • oikeallatiellä

      Juurikinn oikea linja jätä kaikki turhat höttöhiilarit väliin niin hoikistut entisestään!

    • viriiliveke

      Puustinen haluaa päästä sun pöksyihis, taitaa olla vähän ihastunut.

    • Meeand

      Mulla on tullut näköjään tonne edelliseen postaukseeni laskuvirhe, eli pudotusta on 4,8kg, mikä sekin on mielestäni ihan hyvä tulos. Ehkä se on parempikin, että menee maltillisesti. Olen ollut siis täällä kylpylässä viikon verran ja oon vielä kolme päivää. Täällä on ollut hyvä käydä joka päivä kuntosalilla pyöräilemässä, soutamassa ja juoksumatolla. Sen jälkeen vielä uintia, niin kyllä tekee hyvää.

    • kylpylässä

      ootko virossa?

      • Meeand

        Suomessa olen, Ruissalossa. Hyvin olen pystynyt vastustamaan kiusauksia, vaikka ateriat (aamiainen ja päivällinen) on haettava noutopöydästä. Jälkkärin olen useinmiten jättänyt kokonaan, samoin leivän, annoskoon olen pitänyt minimissä ja suosinut paljon tarjolla olevaa salaattiaineistoa. Kyllä sitä näköjään pystyy missä vaan pudottamaan painoa, kunhan on itsekuria ja vahva motiivi. Mulla on oma vaakakin matkassa ja ihan täällä ollessa on tullut pudotusta 700g.


    • valintojavain

      Noutopöytä on oikeastaan paras laihduttajalle kun pystyy annokset itse kasaamaan ja jälkiruokaa kun katselee niin voi miettiä et onko se parempi jättää sinne pöytään kuin kasata omalle vyötärölle.

    • Hoikemmaksi

      Aloitin 25. 1 2016 . Alku paino oli 121 Kg . Syön neljä viisi kertaa päivässä , päivä alkaa puurolla . Kaura tai neljän viljan , yleensä jo 5-6 aikaan aamulla . 9-10 aikaan lautasellinen salaattia , pari kananmunaa , raejuustoa . Noin 14-15 aikaan lautasellinen keitettyjä kasviksia , kaksi kalkkuna tai kana filettä , hieman raejuustoa . Kello 18 lautasellinen hedelmäsalaattia . Kello 21 rasvaton rahka mihin sekoitan marjoja , puolukkaa , mustaviinimarjaa tai mustikkaa . Näin noin suunnilleen syöden eilen tuli viikko täyteen . Paino eilen 115,5 . En tiedä jatkuuko pudotus yhtä hurjana mutta ainakin jatkan samalla linjalla .

    • lisää_ruokaa

      Meeand, minun mielestäni sinä olet jojoilu linjalla, liian vähän kaloreita ja syöminen iltapainotteista. Onko se matkalla kiva olla vähän laihempi, jos kesällä taas painaa entistä enemmän? Vaikka kirjoitus kuulostaa ilkeältä, niin sen on tarkoitus auttaa.

      • valintojavain

        höpö höpö tuossahan on ihan hyvät määrät ruokaa ensin laihduttajalle ja myöhemin normaalipainon ylläpitämiseen. Mikäli muutoksia haluaa niin hedelmäsalaatin (mikäli purkista) vosi korvata pikku omenalla tai mandariinillä ja vihersalaatia enemmän jos nälkä vaivaa, myös kourallinen pähkinöitä on hyvä lisä.


    • Pikkuhilijjaa

      Kaksi viikkoa sitten aloituspainoni oli 94,2 kg. Nyt 88 ,7 kg .
      Nälän tunteeseen alkaa pikkuhiljaa tottumaan.
      Menee mustikkaa , neljän viljan hiutaleita , tai kaurahiutaleita, puolukoita , talkkuna jauhoa ,raastettua porkkanaa , liukasteena rypsiöljyä . Pääosin. Myöskin maustamatonta rahkaa . Kaikki sekoitetaan astiassa ja hieman vettä . Kuumennetaan mikrossa. Veden kera nautitaan . Ei koskaan sokeria . Lisäksi vitamiinit mukaan.
      Tätä kun vaan jaksaa niin paino laskee . Tavoite on päästä 84 kiloon siis -10 kg.

    • Meeand

      Se on totta, että kummasti sitä alkaa kuurin edetessä tottumaan näläntunteeseen, eikä enää pelkää nälkäisenä oloa. Sillä onhan se niin, että jokainen, joka laihduttaa, näkee ajoittain nälkää, vaikka kuinka jotkut mainostavat dieettejä, joissa ei muka tarvitse nälkää nähdä.

      Mulla oli alussa juuri se tyhjän vatsan kanssa olo kaikista vaikeinta. Silloin tuli oleskeltua kaiken maailman laihdutuspalstoilla motiivia vahvistamassa ja vertaistukea hakemassa. Nyt sujuu jo hyvin.

      Joku tuolla manasi, että kilot tulee kesäksi takaisin, vaikka matkaksi saisinkin painoa pudotettua. So what? Vaikka kyllä tää viiden kilonkin pudotus toi jo niin hyvän mielen, että uskoisin jatkavani matkankin jälkeen, joka on 1.3. - 9.3. Huomenna palaan kotiin täältä kylpylästä, joten sujuu taas oman rytmin mukaan syömiset.

      Tsemppiä kaikille, jotka jatkavat hyvin alkanutta kuuriaan!

      • öosddjfäkj

        No en minä ole ainakaan nälkää nähnyt laihduttaessani. Nälän iskiessä oli sitten ruoka-aika, eikä minun ainakaan tarvinnut siinä kärvistellä tai tottua näläntunteeseen.


    • Meeand

      Jaaha, nyt sitten on ensimmäinen paikoillaan junnaus kohdalla, eli viikkoon ei ole tullut pudotusta. Edelleen tänään 87,7kg eli se 4,8kg:n pudotus vuoden vaihteesta. Olen nyt kotiutunut sieltä kylpylästä, joten on helpompaa laskeskella kaloreita ja menen sillä entisellä tyylillä eli kahden kolmen maissa ateria, n.400kcal, ja sitten puol kahdeksan maissa Vaasan minihiilari ruisleipäpala leikkeleineen. Välipaloina, hedelmä (mandariini tai omena) ja pari desiä rasvatonta maustamatonta jugurttia sokeroimattoman puolukkahillon kera.

      Mulla on tosiaan ihan helppoa olla aamulla ja aamupäivällä syömättä, joten jatkan sitä mallia, vaikka kuinka sanottaisiin, että pitää syödä aamulla. Jos kerran tämä tyyli toimii mulla, niin miksi muuttaisin sitä? Vielä on kolmisen viikkoa aikaa matkaan, jonka aikana varmaan kiloja tulee muutama takaisin, mutta aion kyllä jatkaa kesää kohden kuuria.

    • Meeand

      Hitaasti nyt edetään. Tänään oli aamupaino 87,3kg eli pudotusta vuodenvaihteesta 5,2kg. Mulla on kaksi kuuria hidastavaa asiaa, kilpirauhasen vajaatoiminta (Thyroxin lääkitys on kyllä päällä) sekä ikä, olen jo kuuskymppinen. Aineenvaihdunta on jo ikäiselläni hidastunut, mutten anna sen vaikuttaa liikaa, vaan taistelen sitäkin tarmokkaammin ylikiloja vastaan!

      Matka lähenee ja joitain uusia vaatteita olen jo hankkinut siitä ilosta, että jonkinverran on jo kevennystä tullut. Kurinalaista puuhaahan tämä on, houkutuksille ei saa antaa myötä. Tänäänkin houkutti niin ostaa laskiaispulla, mutta söin sen sijaan mandariinin ja join vähäkalorista mehukeittoa makean nälkään. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa!

      • hyvinmeneesulla

        Tosi hienosti sulla on mennyt. Saat olla itsestäsi ylpeä.
        Kilpirauhasen vajaatoiminta hidastaa ihan mielettömän paljon aineenvaihduntaa, ihan kaiken ikäisillä ihmisillä ja heille eli meille painon pudottaminen on kiven takana ja se repsahduskin sattuu helpommin, kun mitään ei tapahdu.
        Itselläni tippuu paino alle puoli kiloa viikossa eli alle kaksi kiloa kuussa. Paino samoissa lukemissa kanssasi.
        Tuntuu niin turhalta yrittää ja yrittää, kun tuntuu, että mitään ei tapahdu.
        Toivotan sulle paljon tsemppistä ja, että olet oikein tyytyväinen itseesi ja matkaasi, kun sen aika koittaa!


      • Meeand

        Kiitos paljon kannustuksestasi, se tuntui mukavalta. Juu, kilpirauhasen vajaatoimintahan tässä on ollut osasyyllinen painon nousuunkin, mutta näköjään sitkeästi taistelemalla niitä kiloja saa hitaasti pudotettua. Ei anneta periksi vaan pinnistelyä.


    • Meeand

      Nyt oli aamupaino 86,9kg, eli pudotusta alusta 5,6kg. Hitaasti mennään. Näyttää olevan yksinpuhelua täällä, mutta päivitän ainakin tuohon matkan alkuun eli 1.3. asti.

      • Celden

        Tuossa iässä saat kovasti ryppyjä kun laihdutat, varsinkin jos pyrit laihtumaan nopeasti.Elikä nyt malttia laihdutukseen, hitaasti hitaasti ja hitaasti. Ehkä mieluummin hieman pyöreä, kuin ryppyinen rusina.
        Itse olen samaa ikäluokkaa, painonhallintaa harrastan, mutten oikeastaan laihduta. En käy vaakalla, en diettaa.
        Pyrin syömään täysipainoista, terveelistä normiruokaa, herkkuja vain juhlatilaisuuksissa.
        Kuulostaa helpolta, mutta houkutuksia vastaan taisteltava toki jatkuvasti.


      • Meeand

        No mun vauhti ( 3ķg kuussa) ei nyt ketään kurtista, ei paljon hitaammin enää voi mennäkään :D.


    • päiväkerrallaankilotpois

      Mä olen seurannut sun projektia, itse asiassa ollaan aika samassa tilanteessa, aloitin dieetin 27.01. lähtöpaino oli 92,5kg. Tänä aamuna 87,5 kg. Eli aika samaan tahtiin mennään, tsemppiä! (y) PS. mun vaaka näyttää kesäkuussa 72kg :)

    • Meeand

      Hei, nyt on paino junnannut lähes paikoillaan pitempään. Pääsin 86,7kg:oon, eli miinusta 5,8kg, mutta siitä ei ole suostunut alenemaan sitten millään. Ja matkakin on ensi tiistaina, joten tämän kuurin eka tavoite "hoikempana matkalle" kyllä onnistui, mutta olin kuvitellut helpostikin laihduttavani kymmenen kiloa, mutta siis nippanappa kuuteen kiloon jäi. Toki tuntuuhan tämäkin saavutus hyvältä ja pikkuisen näkyykin peilistä hoikempi olemus, mutta matkan jälkeen sitten jatkan taas kesää kohti. Matkalla (9 päivää Espanjassa) en kaloreita laske, vaikken aio tarkoituksella mitenkään mässäilläkään, mutta hyvää ruokaa erilaisissa paikoissa aion ihan hyvällä omallatunnolla nauttia.

    • Meeand

      Hah hah, tänään meni vielä sata grammaa alemmas eli 86,6kg. Saa nähdä, jos sais sen 6 kilon täyteen ennen matkaa, se ois psykologisesti tärkeää :). Tänään ostin uuden ihanan matkalaukun!

    • Meeand

      Huomenna lähtö matkalle ja tänään näytti vaaka aamulla 86,4kg eli pudotusta 6,1kg, hyvä minä! Onhan tää ollut hirveen hidasta ja sitkeessä on kilot olleet, mutta onneksi edes tämän verran sain alas.

      (Mulla on toi kilpirauhasen vajaatoiminnan lääkitys vähentynyt, eli aineenvaihdunta entisestään varmaan hidastunut, joten senkin vuoksi olen tyytyväinen, että sain putoamaan. Vuoden alussa söin vielä 0,1mg Thyrosinia päivässä, mutta mulle tuli niin kovat hikoiluoireet, etten kestänyt, vaan annos puolitettiin. Matkan jälkeen kontrolloin kilppariarvot.)

    • Meeand

      Hei, aloittaja täällä! Matka oli ihana ja sieltä palasin 9.3. Matkan aikana kertyi pari lisäkiloa ja olen nyt aamupainoltani 87,5kg, joten tästä on hyvä jatkaa kesää kohti. Nautin matkalla täysin siemauksin erilaisista ruuista, joista mieleenpainuvin oli tosi hyvä paella, jota kokki valmistikin 40min eli ei ollut mikään mikroateria. tuo kuuden kilokin pudotus ennen matkaa tuntui hyvältä ja voin suositella, että pienikin kevennys lisää matkustusnautintoa!

      Palattuani paino oli jotain päälle 88 kiloa, mutta nyt olen saanut taas arjen rutiineista kiinni ja tosiaan 87,5 kilossa olen. En enää ole ihan niin tiukalla kuurilla, koska nyt ei ole mihinkään kiire, mutta hyödynnän alkuvuodesta päälle jäänneitä rutiineja syömisissäni eli jätän edelleenkin päivittäiset kahvipullat väliin ja annan ruokailujen välillä nälänkin tulla enkä mässytä koko ajan jotain.

      Syyskuussa on perhepiirissä kirkkohäät tulossa, joten olisi kiva moneen vuoteen laittaa mekko päälle, joten sitä voisin pitää seuraavana tavoitteena ja sinnehän on aikaa, joten voin tässä samalla muokkailla pysyvämmänkin tavan syödä terveellisesti menemättä liiallisuuksiin.

      • D1-karppiatri

    • Meeand

      Puoli kiloa pudonnut ja aamupaino oli tänään 87 kg tasan.

    • Meeand

      Tänään oli paino 86,3kg. Olen ollut nyt paljon sallivammalla tyylillä, en enää millään 1000 kalorin kitudieetillä. Nyt pääsiäisenä olen jopa syönyt vähän mämmiä kerman kanssa! Pääasia laihduttamisessa on mulla se, että JATKUVA herkkujen syönti on pannassa ja annoskoot kohtuullisia. Muuten syön tavallista kotiruokaa, mutta mulla on edelleen päivän ensimmäinen ateria alkuiltapäivästä, koska aamuisin ei vaan ruoka maistu, niin käytän sitäkin hyväkseni. Siis yksi päivän pääateria ja lisäksi iltapalalla joku pieni ruisleipä päällisineen. Hedelmä välipalana. Juon yhä päivittäin kolme litraa kivennäisvettä.

    • Meeand

      Tänään oli aamupaino tasan 86 kg. Odotan innolla, että pääsen alle sen ja paino olis ekaa kertaa moneen vuoteen 85 plus jotain. Vaikkei sais liikaa noita numeroita tuijottaa, niin kyllä ne vaan mieltä kohottaa ne alenevat luvut! Kesää kohden hoikempana matka jatkukoon.

    • onnistunkohan

      Minulla myös matka motivaationa , mutta enemmän kiloja tapettavana kuin aloittajalla.

      • Meeand

        Matka on tosi hyvä motivaatio, ja voin vakuuttaa, että jo tuo kuuden kilon (tai vaikka vähän vähemmänkin) pudotus tuntui kivasti ja lisäsi matkan antamaa nautintoa. Yritä vaan sitkeästi noudattaa diettiäsi, niin kyllä se palkitsee! Onnistut varmasti.


    • Meeand

      Aloittaja täällä. Hitaasti jatkuu tämän "elämänmuutoksen" vaikutukset, tänään oli aamupaino 85,8kg eli nyt on siis vuoden alusta paino pudonnut 6,7kg. Mutta eihän tässä mihinkään ole kiire, loppuelämä aikaa. Vointi on ollut hieno ja kolestrolilääkkeet olen voinut lääkärin suostumuksella lopettaa.

    • Meeand

      Meeand täällä. Tämän aamun paino 85,4kg, kokonaispudotus 7,1kg. Pikkasen huolestuttaa tämä viimeisen viikon vauhti, mutta eiköhän se taas tasaannu. Mukaan on tullut myös jonkinasteisia anorektisia ajatuksia, vaikka paino on vielä lievän ylipainon puolella. Mutta yhä enemmän nautin tyhjästä vatsasta ja ajoittain on huono omatunto syönnin jälkeen. No, täytyy kuullostella, eiköhän se ole ihan vaan normaalia vielä.

    • Meeand

      Aamupaino 85,1kg. Nyt on mennyt viikossa kilo alaspäin. Mikähän kumma humpsahdus tässä on kyseessä? yleensä mun tahti on ollut suunnilleen puoli kiloa/vko eli noin kaksi kiloa kuussa, joka on musta ihan hyvä ja maltillinen tahti.

    • Weerak

      Kerro mitä ja miten olet syönyt. Maltillinen painon pudotus on ainoa menetelmä, joka voisi tuottaa pysyviä tuloksia.Onnittelut siitä!
      Itse haluaisin pyrkiä samaan.

    • Meeand

      Vaihteeksi päivitys aloittajalta. Tänään oli paino 84,5kg eli vuoden alusta tasan 8kg. Vauhti on ollut aika tarkalleen kaksi kiloa kuussa, joka on tuntunut hyvältä. Välillä otan tiukemman spurtin ja välillä jopa herkuttelen esim. iltapäiväkahvin kanssa pieni pulla. Mutta näitä herkutteluja ei ole läheskään joka päivä, eikä joka viikkokaan.

      Lähinnä mun laihdutuksessa on painopiste ollut kalorien laskeminen niin, että pyrin syömään 800 -1200 kcal päivässä. Tällä viikolla pidin jopa kolme nutraupäivää pelkillä keitoilla, kun olin pikkusen syönyt yli kaloritavoitteen.

      Mulle ei maistu aamulla ruoka, joten syön päivän pääaterian joskus klo 14. Se on joko joku keitto ja yksi leipä tai jotain vähäkalorista sapuskaa (keitettyjä kasviksia, broileria, lihaa tai kalaa). Sen jälkeen syön välipalana jonkun hedelmän tai maustamattoman rahkan sokeroimattoman puolukkahillon kanssa. Joskus noin klo 20 syön sitten Vaasan minihiilari ruisleivän (yksi pala, jossa siis kansi ja pohja) kevyine leikkeleineen. Juon vähintään 3 - 4 litraa kivennäisvettä päivässä, muki aina vieressä.

      Tässä kuurissani on varmaan paljon moitittavaa, mutta parasta siinä on se, että se on minun näköiseni. Näin söin ennen kuuriakin eli vasta iltapäivällä päivän pääateria ja sitten illalla iltapa. Ero oli määrissä ja laadussa sekä ennen kuuria oli epäterveellisiä naposteluja pitkin iltapäivää ja iltaa.

      • Lihavuustri

        Aika erikoista, että tuolla kalorimäärällä ja noin vähällä syömisellä laihdut noin vähän.Jos minä 60 vee/ 75 kg söisin noin vähän, kuihtuisin olemattomiin. Olisitko joutunut nk "säästöliekille"?


      • Erikoista

        No mutta tähän on hänen " näköisensä"kuuri.


      • frgelriuqh

        Miksi juot kivennäisvettä noin paljon? Siinä kärsii jo hampaat.


      • Kljoiijoij
        frgelriuqh kirjoitti:

        Miksi juot kivennäisvettä noin paljon? Siinä kärsii jo hampaat.

        Todella järkyttävä määrä, siis jopa 4 litraa.Apua.


    • Meeand

      Ei kai kivennäisvesi tee mitään hampaille, vai tekeekö? Mä olen ottanut ton juomisen niinkuin korviketoiminnaksi napostelulle, ja mulla on koko ajan vesimuki vieressäni koko päivän, joten kyllä sitä kivennäisvettä menee sellainen 3 - 4 litraa päivässä.

      Lisäksi mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta, johon Thyroxin lääkitys, olisiko se sitten syynä, miksi tämä painon pudotus on ollut niin vaikeaa ja hidasta. Mutta edelleen olen (84,3kg tänään aamulla) pysynyt tässä saavutetussa tasossa, vaikken ole viime viikkoina oikein jaksanut panostaa kuuriin, vaan pikkasen syönyt yli tuhannenkin kalorin.

    • Meeand

      Aloittaja tässä. Päivitys pitkästä aikaa. Aamupaino tänään 83,2kg, joten taas on kilo pudonnut viime päivityksestä. Hidastahan tämä on, mutta mihin tässä on kiirettä, valmiissa maailmassa. Enää en ole ollut niin orjallisesti kuurilla, ja tänäänkin söin mansikoita ja kermavaahtoa, sillä tämä on nyt muuttunut elämäntavaksi, eikä enää ole ryppyotsainen kuuri. Syön siis maltilla, mutta annan silloin tällöin myös nautintojen kuulua päivääni. Avainsana on kai määrissä sekä laadussa. Mietin, mitä syön ja syön sitä kohtuudella. Silloin tällöin herkuttelen jollain pienellä ja paino tässä PIENELLÄ. Kuten tänään pieni kulhollinen kotimaisia mansikoita ja päälle pursotettu valmista kermavaahtoa, nam!

      • Pallas.Athena

        Oli kivaa seurata rauhallista ja järkevää laihdutusta pitemmältä ajalta.
        Se alku vie aina enemmän kiloja veden mukana, muta sitten se rauhoittuu tuollaiseen 1/2 kg viikko, ja on varmasi eniten rasvaa.
        Antaisit kehon nyt rauhoittua pari kuukautta uuteen painoonsa ja
        alkaa syksymmällä uusi -2kg/kuukausi.
        Käytin itse samaa pore-vesi temppua täyttääkseni mielitekojani.
        Ne kevyt'tuotteet eivät täytä minua, eivätkä vie mielitekoja pois.
        Itse nuolaisin kermajäätlöä kahvini kanssa ja tyydyin 1/2 dl.
        Kevytjäätelöä olis mennyt paljon enemmän. Harvoin syön jätskiä.
        Mutta käytän 10% yoghurttia vain nokareen, ja se juhlistaa aina.
        Kun ottaa pois yhden nautinnon, on saatava terveempi tilalle.
        Minä hoitelen ihoa, jalkoja, käsiä ja nautin liikunnan eri muodoista.
        On tullut muutaman kerran elämässä kausia, jolloin on istuttu ja levitty, mutta ne on karissut parissa kuussa pois.
        Samoin nyt alkuviikot -1kg/viikko, mutta se on nestettä vielä.
        Nauti nyt kesästä ja uutukaisesta kehostasi!


      • Meeand

        Kiitos kannustavasta viestistäsi. Onkin ollut kiva huomata, kuinka vaatteet istuu paremmin tässä lähes kymmenen kiloa hoikemmassa vartalossa, sekä kunto on kohonnut, enää ei yhtä paljon hengästytä, eikä hikoiluta. Sinäkin tunnut sisältänenn sen hoikemman olon "salaisuuden", kysehän on valinnoista. Jostain täytyy luopua, muttei suinkaan kaikesta. Ja on löydettävä ne ilon aiheet muusta, kuin oraalisesta nautinnosta eli ruuan syömisestä. Kun jostain luopuu, on keksittävä tilalle jokin uusi ja terveellinen vaihtoehto.


    • P-.Athena

      Elämässä on ollut kausia, jolloin siitä kevyestä keijusta
      on tullut pöyreä pörriäinen.
      Paljon istumista kursseilla, töissä, netissä TV:n edessä
      ja kas kummaa, kun vyötärö leviää hartioiden mittaiseksi.
      Mutta sain muistutuksen, että reippaasta tunnin
      aamukävelystä saa apua siihen lihomisen vaivaan.
      Olen juuri ollut pesulla, nyt pienet kahvi ja
      voimistelut jolloin saan ryhdin oikein ja löydän
      kävelylihakset joita harjoitella raittiissa ilmassa.
      Jotkut hölkkäävät ja se kuulema nopeuttaa rasvojen
      työllistämistä, mutta minulla on käsissä pienet painot,
      joita puristelen kävellessä ja kuminauha taskussa, että
      pääsen rannalla puiden suojassa vähän voimistelemaan.
      Minulla tahdonvoima on olematon, mutta keho kieltäytyy
      väärästä ravinnosta kävelyjen jälkeen.
      Yösyönnitkin olen kyennyt korvaamaan mieluisalla
      yoga-DVD:llä eikä sen jälkeen halua kuin vettä.
      Muutama kerta aurinko-yoga liikkeitä ja
      vilu karisee ja lihakset heräävät henkiin.
      Proteiinijuomia voi ottaa mukaan joskus
      illalla tai matkoille ettei syö mitä vain.
      Muuten kannattaa pysyä puhtaissa raaka'aineissa.
      Onnea vain tällekin päivälle ja jos joskus liukastutaan
      lihottavaan niin uusin ottein vain jatkossa! Eikös?

    • Meeand

      Täällä aloittaja. Ajattelin päivittää tilannettani. Olen nyt pysynyt melko ennallaan, aamupaino oli 83,5kg. En ole sitä saanut laskemaan, mutta olen joutunut kyllä välillä skarppaamaan, kun on meinannut lähteä lapasesta kesän nautinnot.

      Sen olen huomannut, että keventynyt olo on ihan selvästi lisännyt arkiliikuntaani, joten sekin auttaa pysymään saavutuksessani. Edelleen minulla on tarkoitus päästä seiskalla alkavaan lukuun, se olis upeeta! Syyskuussa on sukulaisen häät ja sinne aion laittaa vihdoinkin mekon ja nauttia niistä! Eli jatkanpainon pudotusta ja toivotan kanssakilvoittelijoille menestystä omissa urakoissaan!

    • Meeand

      Sattuipas mukavasti, kun just eilen päivittelin ja tänään sitten oli humpsahtanut paino alaspäin, eli tänään uusi ennätys 82,6kg! Nyt siis lähtöpainosta sata grammaa vaille kymmenen kiloa! Olin kyllä ennen joulua jo 94 kiloakin, joten ihan hyvin voin sanoa, että olen keventynyt reippaasti yli 10 kiloa. Ja kyllä se tuntuukin. Juuri tulin tunnin pyörälenkiltä, enkä ollut pariin vuoteen pyöräillyt ennen tätä kesää. Tekee mieli liikkua ihan eri tavalla.

      Tätä "kuuria", joka on jo muuttunut elämäntavaksi, en edelleenkään tee kituuttamalla. Mulla on oma aikataulu päivän syömisissä ja ruokamäärät ovat pieniä. Sen sijaan mulla on melkein koko ajan kuulunut myös yksi kahvipulla päivässä, jonka syön kahdessa eräsää, ensin iltapäiväkahvilla lounaan jälkeen puolikas ja iltaleivän jälkeen joskus puoli kahdeksan jälkeen toinen puolikas. Ja kivennäisvettä menee edelleen runsaasti. Näin helteellä on saattanut mennä lähes neljä litraa, mutta korjaan suolataspainoa ylimääräisillä sillipaloilla ja lisäämällä suolaa tarvittaessa aterioihin.

      • P-Athena2

        Itselläni paino pysähtyi 69kg, vaikka cm häviää tasaisesti koko ajan.
        Syön terveellisesti, mutta en kykene jättämään hiilareita kokonaan.
        Liikkuminen on vähentynyt olosuhteista johtuen. Mutta alan sen taas.
        Olen laihtunut tammikuusta vain 7kg, mutta olen tyytyväinen.
        Tämä muotoutuminen vie minulta näköjään koko vuoden! Entä sitten?
        Voin hyvin, eikä rypyt tule harmittamaan liian nopeasta laihdutuksesta! Nuorena pudotin 5kg kuussa normaalipainostani.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe