Vertaistukea kaivataan

voipallo

Heippa! Päätin vihdoin ja viimein aloittaa elämäntapa remontin ja haluan valottaa hieman itsestäni:
Olen parikymppinen nainen ja koko ikäni koittanut laihduttaa jo lapsesta saakka.
Olin jo lapsena ylipainoinen ja kiusattu painon takia:( jopa kotona joku aina huomautteli painosta (ei tahallaan vaan vahingossa ja jotenkin aina onnistuin kuulemaan keskustelut ja huomautukset joita minusta käytiin) en koskaan ollut super lihava vaan aina tavallista pyöreämpi.
Lapsena en syönyt herkkuja vaan terveellistä kotiruokaa ja leikin paljon ulkona silti olin lihava ja terveyden hoitajahan ei uskonut vaan paasasi ekaluokkalaiselle että pitää syödä rasvatonta juustoa ja lopettaa herkuttelu ja alkaa liikkumaan enemmän!
no minähän pikkutyttönä koitin asiasta kestulle vanhemmilleni ja kuuleviin korviin ei otettu...ikinä:( eli kukaan ei suostunut lähtemään viemään harrastuksiin tai maksamaan urheiluharrastusta (asuttiin kaukana kaikista harraste mahdollisuuksista)
ja se kun kukaan ei ymmärtänyt opettaa kuinka laihduttaa ja kukaan ei uskonut kun koitin selittää että tarvitsen apua painonpudotukseen(olin 7v eeeli kuka nyt lapsen painon pudotusta tukisi)
noh kärsin sitten kiusaamisesta ja epätoivoisesti koitin pudottaa painoa syömättömyydellä, väärintehdyillä vatsalihasliikkeillä ja unelmoimalla.... olin ylä-asteella kun vihdoin onnistuin laihtumaan ja sen sijaan että haukkuminen olisi loppunut niin ei! ihmiset oli tottuneet haukkumaan lihavaksi ja minähän uskoin kaiken:( eli olin mielestäni armoton läski vaikka painoin hieman normaalia vähemmän... eli en edes tajunnut nauttia siitä ajasta)
lopulta aloin seurustelemaan ja paino nousi takaisin ja olin taas läski:(
koitin pikadieettejä siis lukemattomia ja menestyksettä ja jälleen epäonnistuin aina.
Lopulta onnistuin pudottamaan painon aina 55-65kilon paikkeille ja taas lihoin takaisin monesti:( ja aina takaisin 75-78kiloon:( Nyt on tarttunut matkaan tietty OIKEANLAISTA tietoa ja taitoa, mutta mieheni joka ei siis liho vaikka söisi mitä on sellainen herkkuperse että ei mitään rajaa! Kotona on aina kaikkea hyvää kun en halua mieheltä niitä kieltääkään, mutta itselle on aina niin vaikeata olla herkuttelemasta kun olen niin armottoman huono itsekurinen:(
Ja mies yrittää parhaansa aina kun aloitan jonkun lukemattomista dieeteistä ja näen kyllä kuinka toinen niistä aina kärsii:( hän on nimittäin hyvin urheilullinen ja nauttii minun kanssa urheilusta, mutta valitettavasti ne salireissut päätyy aina riitaan koska hän ei ymmärrä huonoa itsetuntoani ja minä taasen en ymmärrä miksi pitää mennä muiden haukuttavaksi salille:(
mies lopettaa suurimpien herkkujen tuomisen kotiin, mutta rassukka syö niitä sitten autossa:`D ja en siksi enään kiellä tuomasta kotiin:) ja olenkin oppinut jo suurimmaksi osaksi vältteleen herkkuja:)
Ja tähän kohtaan: anteeksi epämääräinen ja sekava teksti!
koitan valottaa 15vuotta elämästäni ja kirjoittaminen on paitsi äärimmäisen tunteita herättävää myös todella hankalaa ilman silmälaseja (saapuu vasta ensiviikolla) joten suokaa anteeksi virheet ja hassusti muotoillut lauseet.
Eli kaiken jälkeen tilanne on tämä:
Aloitin uudestaan painon pudotuksen tilanteesta 73kg ja neljässä päivässä pudottanut painoa 2kg eli painan 71kg:)
Ja aloitin siis paastolla olen kokenut paaston loistavaksi motivaation herättäjäksi, mutta välillä on niin vaikeaa:( olen sortunut ja syönyt muutaman kerran ja nyt totaalisesti suutuin itselleni! Tämän täytyy nyt loppua! en aio olla enään läski!
ja kyllä aion pudottaa painoa rajusti ja rajuilla keinoilla vaikka tiedän että pitäisi syödä fiksusti, liikkua ja lopettaa haaveilu nopeista tuloksista, mutta ehkä kaiken paskan jälkeen mitä olen kuunnellut ja kaikkien yritysten jälkeen mitkä on onnistunut pilaamaan on motivaatio korkeammalla kuin ikinä! Ja päätin että laihdutan rajuilla ja kenties tyhmilläkin keinoilla ekat 15kg ja sitten kehtaan mennä salille ja aloittaa terveellisen ruokavalion, sillä olenpahan normipainoinen! Ja nyt kaipaan vaan ja ainoastaan kokemuksia, ideoita, kertomuksia jne jne niiltä ketkä ovat nopeasti ja ns väärällä tavalla pudottanut painoa:) eli en kaipaa saarnaamista enkä neuvoja miten pitäisi syödä fiksusti jnejne vaan nyt etsitään rajumpia keinoja:D
Tulen kysäiseen jeesiä oikeaoppisesta painonhallinnasta sitten kun olen sopivan painoinen:)

9

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fattix

      Et kertonut pituuttasi, joten on vaikea suhteuttaa painosi.

    • naminassu

      Itse tein tuollaisen hurjapäisen alkurutistuksen ja pudotin painoa muutaman kymmenen kiloa nopeasti. Nyt olen siirtynyt taas syömään maltillisesti ja kevyesti neljä kertaa päivässä.

    • Murmelimarmeli
    • näin_on

      Niin kauan, kun ruokavalio sisältää runsaasti hiilihydraatteja, niin turha on yrittää laihtua.
      Viljatuotteet ja peruna sisältävät paljon tärkkelystä, joka muuttuu kropassa sokeriksi.
      Ihmiset uskottelevat itselleen laihtuvansa syömällä kevyt maitotuotteita, jotka itseasiassa lihottavat, koska nekin sisältävät sokeria. Ihminen tarvitsee energiaa eikä sitä saa muualta kuin luonnon rasvoista ja hiilihydraateista (sokeria)

      • jo_22kg_laihtunut

        Ei sillä ole suuremmin väliä mitä syö, kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Syön lähes samoja ruokia millä lihoinkin. Peruna, kaurapuuro on maukkaita vähäkalorisia ruokia ja leipä taas hyvää. Annoskoko oli se ongelma ja rytmi. Liian paljon liian usein. Kaikkea saa syödä kohtuudella.


      • näin_on
        jo_22kg_laihtunut kirjoitti:

        Ei sillä ole suuremmin väliä mitä syö, kunhan syö vähemmän kuin kuluttaa niin laihtuu. Syön lähes samoja ruokia millä lihoinkin. Peruna, kaurapuuro on maukkaita vähäkalorisia ruokia ja leipä taas hyvää. Annoskoko oli se ongelma ja rytmi. Liian paljon liian usein. Kaikkea saa syödä kohtuudella.

        Eli pitää olla nälissään.
        VHH:n ruokavaliota noudatettaessa ei tarvitse olla nälissään. Ei tarvitse juosta itseään puolikuoliaaksi. (liikunta on kylläkin hyväksi) Joka päivä voi syödä hyvää ruokaa. Erilaiset vihannekset; kuten eri kaalit, kurpitsat tai munakoiso, puhumattakaan aniksesta ja tietysti monet juurekset antavat ruoalla paljon paremman maun kuin pelkkää tärkkelysta sisltävaä peruna tai pasta. Peruna tai pasta jotka ei maistu miltään varsinkin ranskalaiset, jos ei niiden päälle ajeta sokerista ketsuppia. (terveyshaitta)
        Mitä tarkoittaa vähäkalorisia ruokia?
        Ihminen tarvitsee keskimäärin 2000 kcal per päivä ja kaloreita saa ainoastaan rasvasta tai hiilihydraateista. Hiilihydraatit nostaa insuliinin tuotantoa, joka taas aiheuttaa useimmille näläntunnetta, joillekin jopa pahoinvointia, joka pitää hoitaa jollakin sokeria sisältävällä ruoka-annoksella kuten leipä viipaleela, jonka päällä on mahdollisesti kemianteollisuuden valmistamaa levitettä. Päälle juodaan rasvatonta maito, joka myös sisältää sokeria. Näinpä monilla sokeririippuvuus on alkanut.

        Ihminen syö tietämättään tavattoman paljon sokeria päivän mittaa, joka pitää haiman toiminnassa pitkin päivää, kunnes. Koska lähes kaikki tuotteet sisältää sokeria aina pakastevihanneksista pekoniin . Sokeri tappaa, mutta hissuksiin. Ensin elätetään lääketehdasta vuosia. Tämä on fakta. Tulokset ovat näkyvissä.
        Virallinen taho ei osaa selittää muuta kuin ihmiset käyttää liikaa suolaa ja eivät liiku. Elämme nykyaikaa, jolloin suositukset pitäisi päivittää, mutta eihän sitä tunnusteta että oltaisi väärässä.
        Päivittäiset liialliset sokeriannokset johtaa ennenpitään johonkin autoimmuuni sairauteen oli sitten mieltä hyvänsä.
        Jos päivän ruoka ei sisällä sokeria sisältäviä ruokia, niin tällaisia ongelmia ei tule.
        Normaalin ihmisen ravitsemus tiedot perustuu siihen, mitä media keirjoittaa ja se kijoittaa, mitä korruptoituneet ravivinto teraupeutit selittää.


    • voipallo

      Heippa! ap täällä kertoilee vähän kuulumisia:D
      paino jatkaa kivasti putoamista ja siis valotan vähän syömisiä:
      puolikasmaitorahka mustikoilla ja ilman sokeria tietty
      porkkaraastetta ja raejuustoa
      keitettyjä munia
      vihanneksia
      tässä on asiat mitä lähinnä syön ja vain silloin kun on ihan pakko ja näitäkin alle 500kaloria päivässä.
      ja tarkoitus on pienillä kaloreilla mennä ainakin 10kiloa alaspäin ja sitten ehkä 1000-1200kaloriin kun jaksaa taas liikkua ja löytää jotain liikunnan iloa:)
      sitten kun olen 55painossa niin siinä kohtaa jo terveellinen ja ravitseva ruokavalio liikuntaa säännöllisesti:)
      ja olen 167cm pitkä

    • elämäntaparemonttia

      moi!kirjotin paastosta ketjuun sairaudet,anoreksia,apua ja kannustusta paastoamiseen. lukase se ennen kun rupeet tosissaa paastoilee....kokemusta on.

    • asjdopjaweopifj

      Mitäs voipallolle nyt kuuluu? Onko kitukuurilla jaksettu olla vai repsahdus tullut?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe