Asiaa valitettavasti paremmin tuntevina ehkä osaatte kertoa, meneekö se näin: http://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksi/2016011420959678_lz.shtml
Itse en ainakaan tunnista näistä itseäni kuin korkeintaan ensimmäisestä kohdasta. Enkä ole väkivaltainen.
Onko tässä listassa jotain perää?
8
109
Vastaukset
- hirveää
Menee ja tutulta kuulostaa. Äsken taas tilanne päällä. Rettuutti ja heitteli vuodevaatteet päälleni. Sitten kuulin kun riehui vielä olohuoneessa ja ovi kävi. Pakkaseen tai minne lie paineli.
- ei-kiveen-kirjoitettua
Hohhoijaaaaaa......
Tuollaiset listat ja luetellut merkit on vain suuntaa-antavia. Ne voivat kieliä väkivaltaisuudesta - tai sitten ei. Ihminen ei ole niin suoraviivainen, että voit vetää viivan A:sta B:n. Siinä välillä on kaikki variaatiot.
Jos toisen käytös arveluttaa, jos tuntee että nyt jokin ei ole ihan kohdallaan, ole tarkkana. Väkivaltaa, henkistätai ruumiillista EI saa hyväksyä.
Nuo ed. kirjoittajan dramaattiset purkaukset ovat tyypillisiä juuri heille, jotka jäävät ja nielevät. Niille joille kimaltava marttyyrinkruunu on tärkeintä!- Miten.On
Tietenkin. Lähinnä ajattelin niitä joilla on tai on ollut tuollainen suhde, niin nyt jälkiviisaana katsellen että onko jotain perää.
On muuten mielenkiintoista sekin, että joillekin naisille osuu aina kohdalle väkivaltainen mies, toisille taas ei koskaan. Mistä tämä johtuu? Etsivätkö jotkut naiset esimerkiksi nimenomaan romanttisia alkuhuumassa hemmottelijoita, jotka sitten osoittautuvat lopulta samanlaisiksi kuin edellisetkin?
- rakkauvesta-se
Yhdellekään naiselle ei AINA satu väkivaltaista miestä.
On olemassa paljon naisia jotka suorastaan (tiedostamatta) hakevat juuri sellaista miestyyppiä. Vähän "renttu" mies vetoaa heidän äidinvaistoihinsa. He uskovat vakaasti pystyvänsä parantamaan miehen, vieläpä sen jälkeen kun heidät on hakattu muusiksi Tämä on kauan tunnettu ilmiö, niin älytöntä kuin se onkin! Olet kai kuullut: ei meidän Osku sitä tahallaan tee. Ressukalla ollut vaan niiiiiiiiiin paha lapsuus ja liian vähän leluja. Ja varmaan se pipokin kiristänyt ja kaverit kiusanneet ja jne. Se rakastaa mua kyllä ja mä sitä, miten sen kävis jos sen jättäisin!? Kuka sen nyrkkeilysäkki sitten olis? Voi Osku kultalutukkamutunahöppeliskuukuu! - tuijatuu
Kyllähän nuo merkit kaikki sopivat väkivaltaisen ihmisen käytökseen. Tosin on sitten vielä ne ihmiset, joilla ei tuollaisia ennusmerkkejä esiinny, ja sitten he kuitenkin ovat väkivaltaisia. Ja toisaalta löysin listalta exäni, joka ei kuitenkaan ollut sillä tavalla väkivaltainen, että olisi käynyt käsiksi käsiksi keneenkään, ei minuun eikä muihin. Henkinen väkivalta oli sitten sitäkin pahempaa, täysin kestämätöntä viimein.
Kun tunnepuolella ei ole kapasiteettia käsitellä pettymyksiä tai harmin aiheita, otetaan fyysinen puoli käyttöön, kun sen uskotaan sentään toimivan. Jos ihmiseltä kuitenkin puuttuu tämä fyysisen puolen käyttö, sitten kehitellään entistä pirullisempia henkisiä väkivallan muotoja. Ei riitä, että toinen eristetään ystävistään ja omaisistaan, vaan näitä puolison elämään liittyviä "muita" ihmisiä mitätöidään, haukutaan, kohdellaan ilkeästi, ivataan, kaivellaan heikkouksia esiin jne. Kaikella pyritään ilmeisesti olemaan itse se puolison elämän suuri ja ainoa "kunkku." Ketään muuta ihmistä ei saa arvostaa eikä pitää minään. Myös kaikkia puolison sanomisia käytetään häntä vastaan ja niitä otetaan esille ihan oudoissa asiayhteyksissä, vuosienkin takaa: "sähän sanoit silloin niin!"
Kaikkein tympein esimerkki (omasta elämästäni): Ollaan vieraiden kanssa, ja henkisen väkivallan harjoittaja ei osallistu keskusteluun juurikaan muuten kuin tarttumalla puolisonsa sanoihin, heittelemällä ylimielisiä kommentteja, mitätöimällä tämän puheet jne. Enimmän ajan hän istuu ja tuijottaa puolisoaan, seuraten tarkkaan tämän käytöstä ja keskustelua vieraiden kanssa, koko ajan sellainen ovelan ivallinen ilme kasvoillaan. Odottaen koko ajan, milloin voi puuttua asiaan ja oikoa puolisonsa sanomisia: "no voi hoh hoh, ei se silloin ollut, sä et kyllä mitään muista etkä tiiä!" "Siis kenestä sä nyt oikein puhut?" "Mitähän se tuollakin tarkoitti?" ja sitä rataa.
Lopulta toinen tulee enemmän tai vähemmän hulluksi.
Itse osasin kyllä tunnistaa tyypin, kun olin sitten vapailla markkinoilla viimein. Jostain kumman syystä tunnistin jopa ulkomuotoon liittyviä yhtäläisyyksiä, vaikka ehkä ne sitten ennemminkin olivat tietynlaisten eleitten ja ilmeitten käyttöä ja ihmisen yleistä tapakäyttäytymistä.
Eli kyllä, ottakaa nuo ennusmerkit todesta! Tuo, että ei siedä yhtään itseensä kohdistuvaa viatontakaan huumoria, on yksi varmaan selvimmistä merkeistä. - Aboriginaali
Raiskausilmoituksista yli viidennes perättömiä
|Turun Sanomat | 30.6.2010 3
Perättömät raiskausilmoitukset ovat viikoittainen ongelma poliisille. Viranomaisten arvion mukaan yli joka viides poliisin tietoon tulleista raiskausväitteistä osoittautuu perättömäksi. Nämä tapaukset eivät johda syyteharkintaan ja oikeuskäsittelyyn.
Vuosittain poliisi kirjaa noin tuhat raiskausilmoitusta ja yli tuhat lievempää ilmoitusta seksuaalisesta hyväksikäytöstä.
Rikosylikonstaapeli Marja Vuento Helsingin poliisilaitokselta kertoo, että aiheettomien ilmoituksen määrä on kasvanut samaa tahtia naisten alkoholin kulutuksen kanssa.
– Iso osa perättömistä ilmoituksista tehdään kännissä ajattelemattomasti. Joku voi haluta ilmaisen kyydin taksikuskilta, toinen sepittää raiskausväitteen välttyäkseen putkayöltä ja kolmas selittää hätävalheen puolisolle tai kotiväelle. Kun kanssaihminen ottaa sitten yhteyden poliisiin, puheita on vaikea perua, Vuento kertoo.
Perättömissä väitteissä nimetään tekijäksi usein ulkomaalaistaustainen mies tai miehet. Rikoskomisario Ville Hahlin mukaan tähän on kaksi syytä.
Ulkomaalaistaustaiset ovat esimerkiksi pääkaupunkiseudulla noin joka toisessa raiskaustapauksessa epäiltyinä.
– Toiseksi, jos ilmoituksen tekijä nimeää tekijäksi tummaihoisen, häneltä ei odoteta niin tarkkoja tuntomerkkejä kuin jos tekijä olisi kantasuomalainen, Hahl selvittää.
Suuri perättömien ilmoitusten määrä sitoo poliisin resursseja, mutta ilmoitukset tekevät hallaa myös seksuaalirikosten todellisille uhreille.
– Siskot tekevät mielettömän karhunpalveluksen toisille naisille. Raiskauksen uhreja kohdellaan vähintäänkin asiallisesti nykypäivänä, mutta poliisi joutuu kuulusteluissa varmistamaan tarinan todenperäisyyden, Vuento sanoo.
Koska raiskauksella ei yleensä ole silminnäkijää, poliisiviranomaiset ja oikeuslaitos joutuvat punnitsemaan uhrin ja väitetyn tekijän puheiden luotettavuutta.
– Vuosien kokemuksella on myönnettävä, että oikeusmurhia tapahtuu molempiin suuntiin, Vuento toteaa.
--------------------------- - mv094uig90g
Paitsi ehkä nelonen (muista eristäminen) pätee vältettäviin naisiin. Aloituksesta ei käynyt ilmi, onko AP nainen vai mies? Mutta yleisesti samat pätevät molempiin sukupuoliin, vaikka toimitatavat ja väkivallan konkreettinen muoto eroaa.
- Kaupantäti
Meillä se olin minä mies jota sai hakata,raapia,sylkeä päälle ja heitellä esineillä. Vaimo muisti aina aika ajoin sanoa mulle että ketään ei ikinä usko että sä oisit vaan puolustanu ittees. Oli ehkä oikeessa, joten otin vastaan mitä tarjottiin. Tuolloin olin isossa kunnossa voimailuharrastuksen myötä,jujutsutausta ja pitkä kokemus baarien ovilta ja laivavahdin työstä,ja hän oli joku 60kg ja hoikka. Harvoin tuo väkivalta fyysisesti sattui,kaularangassa ikuinen muisto käsikaukusta ja jokunen arpi ku ois ehkä vaatinu tikkejä ja siks näkyy,mutta henkisesti se oli taistelua. Lasten kohtalolla pelottelu ja uhkailu uppos koska olin nähnyt että sopivassa mielentilassa hän varmasti pystyy mihin vaan. Kun laiset alkoi oireileen, hain apua. Ei exä tuntenu lapsia niin hyvin että olis tota oireilua nähnyt edes ja väitti lastensuojelullekin että ei todellakaan oireile. Onneks,vaikka merkinnät puuttuu,lapset avautu lopulta tk:ssa.
Siitä sen enempää...mun pointti on että mä en ikinä ole yhdenkään ihmisen edes kuullu pystyvän kaikkeen sellaseen henkiseen väkivaltaan mihin eukko pysty mua, ja eron jälkeen lapsia kohtaan. Ja olen kyllä nähny mimmosia ihmiset on kun oikein keittää, niin tämä tapaus on niin karmiva. Sitä aistii välittömästi että nyt ei olla tavallisen ihmisen kans tekemisissä, vaan jonkun niin sairaan jolla ei ole rajoja. Tähän liittyy yks illanistuminen exän ja siskonsa kanssa, josta välillä mietin että miten ois käyny jos.. Exä oli uhkaillu mua usein myös alanaailmasiskollaan, ja kuinka multa lähtee henki. Kaikes rauhas istutaan,tää nainen on ottanu leipäveitten kun tulivat tupakilta. Kaikki tuntu pelleilyltä,sekin kun otti löysän kuristusotteenkin. Mut sit korjaili asentoaan ,heilutteli leipäveistä lähempänä mun kasvoja..heti kun tunsin että rupes kunnolla kuristaan,tartuin ranteeseen jota seurasin ja "saara" lensi voltin lattianurkkaan. Exä nauroi kokonajan minkä takia toi tilanne mietityttää..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768