Miehen antama sormus olikin täyttä rihkamaa :-(

Katinkultaa

Olemme olleet yhdessä jo kohta 3vuotta miehen kanssa.Sormusten ostosta puhunut monet kerrat odottanut koska mennä kauppaan katsomaan.Mies perusteli huonoa rahatilannettaan ja samaan aikaan ostaa kalliita viinoja joihin uppoaa kymmeniä euroa kuukaudessa
tämä yhtälö ei ihan täsmää.jotain muuta taustalla on.Nyt jouluna hänen äidillään ollessamme istuttiin syötiin jne.hänen äiti kaivoi jostain sormuksen ja ohjasi miehelleni joka laittoin minun sormeeni tajusin heti ettei ollut aito.mies sanoi tylysti siinä nyt se sormus sulle !!! En tiedä mitä sanoa en tod.aio pitää kyseistä nikkelipaskaa mainitsin vain että nytkö ollaan kihloissa että ilman kaiverruksia ym kihlajaisjuhlia :-( ja hänellä ei sormusta ole ei ilmeisesti tarvetta.todella pettynyt miehen kevytmielisyyteen en ole ansainnut kultaa vain tuon nolon halpis rinkulan.:-(

45

1532

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S24.nFemakotRy

Olet varsinainen harakka. Sormusko on merkki että rakastaa? Ja pöh. Ilman rinkuloitakin voi rakastaa. Ainoa mikä sinua kiinnostaa on se, jos mies ostaa sulle jonkun vitun 100 000 euron timantin ja se merkkaa vain rakkautta. Et ole rakkauden vaan rahan perässä. No olet oikealla palstalla, sillä kohta saat palstafemakoilta tyypillistä miesviha postia sanoin "jätä se köyhä sika"

• rajatonmies

Ennenkuin uhriudut yhtään enempää ja teet aiheesta maailmanlaajuisen sukupuolipoliittisen ilmiön, niin koita edes vähän ajatella asiaa aloittajan kantilta.

Joillekin naisille kosinta ja avioon menemiseen liittyvät rituaalit ovat syystä tai toisesta hirveän tärkeitä - tämä ei ole varmasti kenellekään yllätys tai uutta tietoa. Nämä naiset ovat itseasiassa usein aika perinteisen materialistisia - tasa-arvoinen feministi voi esimerkiksi ajatella, että hän ostaa itse sormuksen jos miehellä ei ole varaa.

Miehen käytös osoittaa aloittajan mielestä välinpitämättömyyttä, eikä se ole oikeastaan ihme. Sormus on halpa, eikä mies edes itse tarjoa sormusta, vaan siinäkin pitää olla miehen äiti apuna. Onhan tuo nyt aika säälittävää.

Vertaa tilanteeseen, jossa sinä toivot naiseltasi loistavaa seksiä, mutta nainen tarjoaakin vain käsityydyksen nahkahanska kädessään pimeässä huoneessa ja sanoo, että tätä se meidän seksi sitten tulevaisuudessakin tulee olemaan.

• RahallaRakkautta
        rajatonmies kirjoitti:

Ennenkuin uhriudut yhtään enempää ja teet aiheesta maailmanlaajuisen sukupuolipoliittisen ilmiön, niin koita edes vähän ajatella asiaa aloittajan kantilta.

Joillekin naisille kosinta ja avioon menemiseen liittyvät rituaalit ovat syystä tai toisesta hirveän tärkeitä - tämä ei ole varmasti kenellekään yllätys tai uutta tietoa. Nämä naiset ovat itseasiassa usein aika perinteisen materialistisia - tasa-arvoinen feministi voi esimerkiksi ajatella, että hän ostaa itse sormuksen jos miehellä ei ole varaa.

Miehen käytös osoittaa aloittajan mielestä välinpitämättömyyttä, eikä se ole oikeastaan ihme. Sormus on halpa, eikä mies edes itse tarjoa sormusta, vaan siinäkin pitää olla miehen äiti apuna. Onhan tuo nyt aika säälittävää.

Vertaa tilanteeseen, jossa sinä toivot naiseltasi loistavaa seksiä, mutta nainen tarjoaakin vain käsityydyksen nahkahanska kädessään pimeässä huoneessa ja sanoo, että tätä se meidän seksi sitten tulevaisuudessakin tulee olemaan.

Näinhän se on. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Jostain kumman syystä se materia vaan saa naisilta aina paremmat pisteet kuin köyhät rihkamat. Kai siksi suurinosa naisistakin äänestää vaan senvuoksi kun muutkin kokoomusta vaikka ovatkin köyhiä alas ajavaa porukkaa. Olkoonkin että ovat itse jossakin duunarin tonnilla töihin työssä.

• rajatonmies

No, yleensä ottaen naiset tähtäävät korkealle, mutta monet tyytyvät vähempäänkin, ihan kuin miehetkin. Ne suomalaiset naiset, joiden kanssa olen seurustellut ovat usein tienanneet enemmän kuin minä, joten uskoisin riippuvan yksilöiden suhtautumisesta rahaan.

Politiikkaa puhumalla ja yhteiskunnan epäkohdista valittamalla ei mies saa naista eikä nainen miestä, kahdenkeskisillä puheilla ja teoilla vaan.

• kysyjä776

Eikö se ajatus olekaan tärkeintä, vaan materia?

• 15plus12

Onko pikkasen törkeää käytöstä sinulta häh??? Olkoon mikä sormus tahansa mutta jos miesystäväsi äiti on mukana ja saat jonkun ehkä suvussa pyörineen "nikkelipaskan" niin sinä nyrpistät nokkasi kun ei neidille kelpaa. Toivottavasti ukko älyää jättää sut mitä pikimmiten! Tuollaista diivaa kukaan täysjärkinen jaksa katella.

• kemistä.terve

Viinaan kymmeniä euroja kuukaudessa. Näkisitpä kun poltan pilveä, menee 400 euroa viikossa.

• Pitkätukka47v

Kyllä pilvenpoltto tulee paljon halvemmaksi ku dokaaminen.

• Mä kun lähden dokaa raflaan stadiin, niin mulla menee 500-600€ illassa. Pitäiskö alkaa polttaa dullaa, kun se on noin halpaa.

• katinkultaa

Kiitos "asiallisesta" palautteesta. Ja sormus on edelleenkin hyllyllä, koska se värjää sormeni mustiksi sekä saan allergiaa siitä. hopeapinnoite myös kulunut ikävän näköisesti pinnalta pois eikä tod.ole kauniin näköinen enään. olkaa mitä mieltä lystäätte.

• VesijohtovesiKutittaa

On se jännä että ne kaikkein arvokkaimmat ei allergiaa aiheuta. Mutta kukin tyylillään:) Minullakin turpoaa suu kirjolohen mädistä mutta sammen mädistä ei. En voi myöskään syödä naudan filettä mutta siperian vuorikauriin kyllä. Skodan verhoilukin aiheuttaa atooppisen ihon mutta RollsRoycella pystyn ajamaan ongelmitta töihin.

• Hytgv

Jalometallit eivät aiheuta allergiaoireita. Suosittelen paluuta koulunpenkille.

• qyyyt
        VesijohtovesiKutittaa kirjoitti:

On se jännä että ne kaikkein arvokkaimmat ei allergiaa aiheuta. Mutta kukin tyylillään:) Minullakin turpoaa suu kirjolohen mädistä mutta sammen mädistä ei. En voi myöskään syödä naudan filettä mutta siperian vuorikauriin kyllä. Skodan verhoilukin aiheuttaa atooppisen ihon mutta RollsRoycella pystyn ajamaan ongelmitta töihin.

Mielestäni aloittajalla viiraa.... Mutta myös tämä sinun vastauksesi on älytön. Kuten joku muukin kirjoitti, jalometallin eivät aiheuta allergioita. Sen sijaan muut metallit voivat aiheuttaa.

Itse olen pahasti allerginen esimerkiksi kromille, mikä ei ole huisin yleinen allergia.

• rajatonmies

Onko sinulla huumorintajua? Ymmärrätkö esimerkiksi sarkasmia?

• edellinen

Ymmärrän, hyvää sellaista. ;)

• voiettä2

Jos suhteenne on arvokas miehellesi ja merkitset hänelle koitan panostaa hän ja valikoi sormuksenkin sinua ajatellen. Mies ja hänen äitinsä ovat juntteja ja maalaistolloja. Sormus kertoo paljon altavastaajana Niin kuin lahjakin. Eri asia on köyhä ja hyväsydämine antaja. Jos piisaa rahaa viinaan ottaisin hatkat.

• NeitiMaalta
        voiettä2 kirjoitti:

Jos suhteenne on arvokas miehellesi ja merkitset hänelle koitan panostaa hän ja valikoi sormuksenkin sinua ajatellen. Mies ja hänen äitinsä ovat juntteja ja maalaistolloja. Sormus kertoo paljon altavastaajana Niin kuin lahjakin. Eri asia on köyhä ja hyväsydämine antaja. Jos piisaa rahaa viinaan ottaisin hatkat.

"maalaisjuntteja"

Ikävä YLEISTYS, ilmeisen sivistyneeltä kaupunkilaisfriidulta!?

Maalla asuu keskimäärin fiksua porukkaa. Kaikkea ei tuoda, eikä saada valmiina eteen. Maalla asuvat pärjäävät luonnon keskellä, ne jotka eivät pelkää rauhaa ja hiljaisuutta toisin kuin kaupunkilaiset.

Maalla on myös pakko opetella tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa, koska yhteen hiileen on pakko puhaltaa, jotta pärjää.

Kaupungissa taas ei ole edes pakko tervehtiä naapuria ja ruoan voi tilata lähimmästä pizzeriassa kotiin kannettuna. Ja netissä voi sitten nimitellä maalaisia junteiksi... Jeps! Se on todella "sivistynyttä" :D

• Sormusten ostosta olette puhuneet mutta ette naimisiin menosta? Mikä sormus siis on kyseessä?

Kihloissa ollaan silloin, kun toinen on kosinut ja toinen vastannut myöntävästi, siihen ei tarvita sormuksia eikä kihlajaisjuhlia.

• söoksölsdlö

Aivan. Lisään toki vielä, että osa ihmisistä pitää myös pienet kihlajaisjuhlat perheille ja lähimmille ystäville, ja se on ok, perinteistä. Moni ei kuitenkaan moisia pidä. Me kutsuttiin molempien vanhemmat kahville, ja se oli siinä. Leivoin kyllä pullaa ja oli pullo kuohariakin. Sama tehtiin niillä kerroilla kun lapsen tulosta ilmoitettiin. Aina on syytä juhlaan.;)

• Päivystävänainen

Ei tuossa nyt kuulosta sormus olevan se isoin ongelma. Eikö kenestäkään muusta kuulosta että ei kovin onnellista ole meno muutenkaan? ;) Sormus on materiaa, miten suhde muuten? Rakastatko, tunnetko olevasi rakastettu?

• eikiitoksensanaa

Ei auttanut vaikka ostin kaksi sormusta ,vieraan miehen matkaan läks,lappu pöydällä loput saat pitää ja hänen laskunsa......

• EnKoskaanEnäänNaimisiin

Ostit liian halpoja. Naisen rakkaus on sidoksissa siihen mikä on sormuksen hintalappu.

• Nyt täytyy todeta, että vakka on löytänyt kantensa. ;-)

• Katinkultaa

Mitä sitten vaikka olisikin.

Menepäs naureskelemaan omalle palstallesi.

• Katinkultaa kirjoitti:

Mitä sitten vaikka olisikin.

Menepäs naureskelemaan omalle palstallesi.

Jos kuukauden kalliit viinat saa muutamalla kympillä, niin ei kai kallis sormuskaan voi enempää maksaa?

• avokki

Kihlajaisjuhlat? :D Älä nyt naurata. Jos joskus naimisiin asti pääset, niin satsaa hääjuhlaan. ;)

• Laatunainen75

Hei! Täällä ihan pimeitä vastauksia, ihmisiä on monenlaisia, älä ota itseesi...
      Ymmärrän sinua täysin miksi pahoitit mielesi:-)
      Laatua sen olla pitää, sen kerran kun sormuksen ostaa!
      Ja jos mies kehtaa tuollaista paskaa tunkea sormeeni, niin loukkaantuisin myös syvästi. Miettisin vakavasti pitäisikö monoa antaa ukon takapuoleen, kun ei naiseen satsaa ja arvosta tuon vertaa!
      Jos mies taas ostaa kunnon kihlasormuksen, niin sitähän pitää ehdottomasti hienosti juhlia, samppanjaa ym...:-)

• Kitupiikki

Ostaako nainen sampanjat ja kustantaa juhlat?

• ösokpkoe

Ymmärrän että tuo "kosimisen" tapa on törkeä. Toisaalta, ei miestä voi pakottaa kosimaan, vai kuinka? Jos mies ei halua sinua kosia, niin sitten ei kosi. Sinä olet toiveesi esittänyt. Jos tilanne ei sinulle riitä, niin voit lopettaa suhteen. Se on ehdottomasti sinun oikeutesi.

Mutta tuosta materiasta... Minä menin mieheni kanssa kihloihin jo vuosia sitten, ja rahatilanne oli silloin hieman heikko. Ostimme alelaarista sormuksen, maksoivat n. 10e/kpl, eli ei todellakaan arvokkaat. Mutta kelpasivat meille! Naimisiin mennessä ei uutta sormusta ostettu. Nyt ollaan oltu naimisissakin jo 6 vuotta, eikä ole ollut syytä materiaalisista syistä sormusta uusia, vaikkakin rahatilanne on huimasti parempi, kuin opiskellessa. Joskus ollaan naureskeltu, että jos vaikka 10v päiväksi hankitaan kultasormukset.=D

Mielestäni rakkaudessa rahallisilla asioilla ei sormuksen suhteen saisi olla merkitystä. Omat vanhempani ovat olleet naimisissa jo 40 vuotta, ja eivät kumpikaan käytä sormuksia, kun ovat aikoja sitten jääneet pieniksi. Eikä haittaa yhtään.:)

• Aivan.sama

Niipukas idiootti. Et ansaitse minkäänlaista miestä :) Minä ja tyttöystäväni menimme sanallisesti kihloihin eikä ostettu mitään symboolia sen kunniaksi. Ei pidetty juhlia, lisäksi vain vanhempamme tietävät koko asiasta. Naimisiin kai emme kuitenkaan koskaan mene, ainakin näin ollaan puhuttu. Koska mitä väliä on nykyään tuolla liitolla, ei yhtään mitään. Kohta homotkin siihen vihitään ja sakramenttina se on menettänyt merkityksensä aikoja sitten. Jokaisessa uskonnossa ja kulttuurissa on nykyään ''avioliitto''.

Ajatelkaa ennen kuin sanotte tai teette mitään.

• varsinaistaRomantiikkaa

Menitte sanallisesti kihloihin?!! Ja teidän kihloihin menosta ei tiedä kukaan muu kuin vanhempasi. Salli mun nauraa :D .. en ole koskaan kuullut mistään noin idioottimaisesta kihlauksesta.

Oletko epävarma "kihloihin" menosta vai miksi salailet asia? Ette mene koskaan naimisiin.. hoh hoijaa mikä romanttinen parisuhde! Vaikuttaa kyllä kaikkea muuta kuin tosi rakkaudelta.

• vasennimetön

Kihlaus on lupaus naimisiin menosta noin vanhanaikasittain kirjaimellisesti otettuna. Modernimpi tulkinta on lupautuminen toisilleen "kunnes kuolema meidät erottaa" eli uskollinen rakkaus. Jos kihlaus puretaan, sitten lupautuminen raukeaa jommankumman aloitteesta. Ei mikään hullunkurinen juttu ollenkaan mielestäni. He ovat varmaan keskenään asiasta sopineet kaunein sanoin.
        Itse en koskaan ole ollut naimisissa, valitettavasti. Lasten isän kanssa pidin kaksitoista vuotta kihlasormusta, ja olin tähän järjestelyyn itse ihan tyytyväinen. Vieläkin on alaston olo vasemmassa nimettömässä, ja harmittaa kun nykyinen miesystävä ei halua edes kihlasormuksia. Suhde on päättymässä monen vuoden jälkeen juuri tähän erimielisyyteen muodollisen sitoutumisen tarpeellisuudesta.

• miesOnIdiootti

Törkeää käytöstä mieheltäsi!! En ihmettele ollenkaan, että sinusta tuntuu pahalta. Olisin itse kokenut samoin. Miehen käytös osoitti kuinka paljon arvostaa ja rakastaa sinua. Anna kenkää tommoiselle kusipäälle! Antsaitset enemmän :)

• poppipop

Teidän ongelma ei liene pelkästään rihkamasormus, vaan kaikki mitä kertomuksesi sisälsi. Suhteenne todella uhkuu sinun aliarvostamista, rakkaudesta ei ole tietoakaan. Miehelle alkoholi merkitsee enemmän kuin sinä. Se on yksin todellinen hälytysmerkki parisuhteessa. Äitinsä avustamana vielä onnistuu pitämään sinua pilkkanaan rihkamasormuksella. Tyyli, jolla se annetaan on täysin ala-arvoinen "siinä nyt se sormus sulle !!! ".

Tämän ketjun vastaukset ovat myös suurelta osin ala-arvoisia. Mikä ihmisiä vaivaa? Miksi pidetään luonnollisena, että kumppania voi kiusata mielin määrin, kohdella huonosti, puhua rumasti ja tylysti? Asiaa oli ainoastaan "miesOnIdiootti":n kirjoitus, johon yhdyn täysin:
      "Anna kenkää tommoiselle kusipäälle! Antsaitset enemmän :)"

• S24.nFemakotRy

Sinulle ongelma ei ole avaajan kirjoitus vaan feministinen ajatusmaailma. Odotat vain yhdenlaisia vastauksia. Herää kysymys miksi täällä naiset edes kysyy mitään palstalta koska jo valmiiksi päässä on ajatus että haluan vain tietynlaisia vastauksia lue myötäileviä. Kaikki vastaväitteet ovat vääriä. Se mikä mua tällä palstalla kyllästyttää on se että vastaukset ovat ainoastaan riippuvaisia siitä kumpaa sukupuolta aloittaja on. Jos tuon avauksen olisi tehnyt mies ei naisilta olisi tullut tänne ensimmäistäkään myötäilevää vastausta se on meinaan koettu tekemällä tänne samoja avauksia kokeeksi ensin naisen sitten miehen allekirjoittamana. Siksi täällä ns neuvot saa työntää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos haluatte todenmukaista kohtelua niin tehkää sukupuolettomia avauksia. Nämä: Mieheni sitä ja mieheni tätä tyyppiset avaukset kertovat jo heti otsakkeessa että nyt haetaan taas pelkkää myötätuntoa ei todenmukaisia neuvoja.

• gjgdjds

Avaajan kirjoitushan tuossa on ongelmana. Nimittäin ap:n kumppanilla ei ole parisuhteeseen tarvittavia vuorovaikutustaitoja. Sanoa töksäyttää, kohtelee ala-arvoisesti ap:ta. Ei tämä ole sukupuolisidonnaista.

Tokihan ap tekee itselleen väärin sietäessään moista toimintaa kumppaniltaan. Jokainen asettaa omat rajansa. Jos tämä kirjoitus oli miehen aloittama, niin vastaisin täysin samalla tavalla.

• S24.nFemakotRy
        gjgdjds kirjoitti:

Avaajan kirjoitushan tuossa on ongelmana. Nimittäin ap:n kumppanilla ei ole parisuhteeseen tarvittavia vuorovaikutustaitoja. Sanoa töksäyttää, kohtelee ala-arvoisesti ap:ta. Ei tämä ole sukupuolisidonnaista.

Tokihan ap tekee itselleen väärin sietäessään moista toimintaa kumppaniltaan. Jokainen asettaa omat rajansa. Jos tämä kirjoitus oli miehen aloittama, niin vastaisin täysin samalla tavalla.

Voisin lyödä isonkin summan vetoa, että et vastaisi kuten ei moni muukaan palsta nainen. Täällä on vallalla joku miehiin kohdistuva viha ja katkeruus eli suomeksi sanottuna feminismi, joka näkyy erittäin selvästi lukemalla näitä avauksia ja tulkitsemalla kumman sukupuolen avauksia ne ovatkaan. Kun näitä keskusteluja selaat, niin mikään tiedemies ei tarvi olla, kun jo selviää mikä on koko parisuhde palstan perimmäinen ajatus. Se on vain miesten mollaus ja oman katkeruuden purku.

• seta_xyz
        S24.nFemakotRy kirjoitti:

Voisin lyödä isonkin summan vetoa, että et vastaisi kuten ei moni muukaan palsta nainen. Täällä on vallalla joku miehiin kohdistuva viha ja katkeruus eli suomeksi sanottuna feminismi, joka näkyy erittäin selvästi lukemalla näitä avauksia ja tulkitsemalla kumman sukupuolen avauksia ne ovatkaan. Kun näitä keskusteluja selaat, niin mikään tiedemies ei tarvi olla, kun jo selviää mikä on koko parisuhde palstan perimmäinen ajatus. Se on vain miesten mollaus ja oman katkeruuden purku.

Sinäkö et sitten ole katkera naisille? Välillä ainakin hyökkäävä lähestymistapa naisia kohtaan. Tuskin sillä mitään hyvää saa aikaiseksi, vaikka mistä suunnasta katsoisi.

Jotenkin jää hämäräksi miksi ihmiset ajattelevat jonkin asian johtuvan sukupuolesta. Joku teki tai sanoi jotain, koska on "nainen" tai "mies". Eihän se niin mene. Kuten ei mene siinäkään muussakaan vastaavassa. Ihonväri, ihmisen ikä, kansalaisuus ym. ym.

Vielä hämärämpää, että ajattelet tämän palstan olevan vain miesten mollaamista varten. Ei ole. Mikään nettipalsta ei oikeasti ole kenenkään mollaamista varten. Ihan oikeasti. Itsekin olen kirjoittanut tänne monia kirjoituksia, joissa en yhdessäkään mollaa ketään. En myöskään ole katkera. Pois sellainen minusta! Elämä on ihmisen parasta aikaa, jokainen päivä maan pinnan yläpuolella on hyvä päivä. Rakastan ihmisiä - tai ainakin mukavia, jotenkin kiehtovia, ja mielenkiintoisia sellaisia.

Jos ihmiset eivät osaa käyttäytyä, haukkuvat, arvostelevat, tuomitsevat, kiukuttelevat, valittavat > kirjoittelevat mitä sattuu, niin se on heidän häpeänsä. En jaksa lukea sellaisia juttuja.

• eukkonen

Ymmärrän sinua täysin, sillä itselleni kävi vähän tuolleen myös. En halua enkä ole halunnut kihloihin mutta mies silti "kosi" tökerösti. Rihkamasormusta tarjotteli ja sekin olisi itse pitänyt ostaa. Rahasta ei kyse (hänellä esim.kalliit harrastukset). Enemmäkin hänen pihiydestä. Eikä ilmeisesti arvosta minua tarpeeksi. Loukkaantui siitä vielä, kun asiallisesti sanoin etten kihloihin halua, jatketaan vaan muuten seukkaamista. Kyllähän tuo "episodi" fiilistä laski, että katsotaan nyt sitten miten edetään jatkossa. Romantiikka kaukana.

• seta_xyz

Sormus olikin rihkamaa. Oletko nyt ihan varma, että se on teidän suhteenne ainoa ongelma? Etkö huomaa kumppanisi käytöksessä mitään mietittävää, erikoista? Mitä oikeastaan odotat parisuhteelta? Entä kumppanilta? Voiko hän käyttäytyä miten huvittaa? Oletko ilmaissut miltä hänen toimintansa sinusta tuntuu ja mitä toivot? Ja ennenkaikkea: onko teillä iloa suhteessanne? Hauskaa ja mukavaa?

Itselläni on ystäviä laidasta laitaan. Mukaan mahtuu myös pienituloisia. Yksi varaton pari meni juuri avioon. Sormukset olivat kirurgiterästä, ei jää rantuja sormeen, maksoivat muutaman kympin. Jos kumppanisi laittaa kymmeniä euroja viinaksiin, mutta sinulle ei itse järjestä sormusta, niin se vain kertoo hänen arvostuksistaan.

• alkuper.kirjoittaja

Siinäpä se lyhyesti. Suhteellista mihin kukakin on valmis satsaamaan eli koen ja tunnen olevani arvoton/tois-sijainen miesystävälleni ja kyllä olen hänelle puhunut että haluan olla muutakin kuin vain se tyttöystävä jos yhteistä tulevaisuutta vähääkään on.
        En ymmärrä sitäkään kun annetaan tyhjiä lupauksia niitä siten odotellaan vaaleanpunaisin lasien läpi.. että josko tänä vuonna vaiko ensikesänä :( Niinpä niin harmittaa joku raja odotuttamisellakin minusta on..

• qpoklklsd

Se vaan täällä tuntuu olevan kaikille selvää, että myös sinun arvomaailmasi on yhtä vino kuin miehen. Kyllä, mies toimi tökerösti. Ei kosintaa tehdä noin. Sormuksen arvolla ei ole minkäänlaista merkitystä, mutta kosinnan hetken pitäisi olla kunnioittava ja merkityksellinen. Miehesi ei millään muotoa ole osoittanut, että kunnioittaa sinua.

Ja sitten sinä puolestasi... Kitiset siitä, että paljonko euroja menee sormukseen. Huoh. Mutta silti hingut naimisiin sellaisen miehen kanssa, joka ei kunnioita sinua. Miksi??? Miksi et itsekään arvosta itseäsi? Onko sinulla mitään muita arvoja elämässäsi, kuin materialistisia arvoja?

Mitä sitten jos menette naimisiin tulevana kesänä ja saat kalliin sormuksesi? Mitä se muuttaa? Oletko niin naivi, että luulet sen muuttavan suhdettanne jollain tavalla? Se kallis sormus ja vihkitilaisuus eivät tee teistä läheisempiä, toisianne kunnioittavampia tai rakkaampia toisillenne. Saatte kivan hetken ja helyt käteen. Se ei paljoa paina. Parin vuoden sisällä olette taas yksi erotilastoja piristävä ex-pari.

Ensin perusasiat kuntoon. Miettikää vasta sitten niitä vihkimisiä. Sormuksilla tai ilman.

• jhkjk
        alkuper.kirjoittaja kirjoitti:

Siinäpä se lyhyesti. Suhteellista mihin kukakin on valmis satsaamaan eli koen ja tunnen olevani arvoton/tois-sijainen miesystävälleni ja kyllä olen hänelle puhunut että haluan olla muutakin kuin vain se tyttöystävä jos yhteistä tulevaisuutta vähääkään on.
        En ymmärrä sitäkään kun annetaan tyhjiä lupauksia niitä siten odotellaan vaaleanpunaisin lasien läpi.. että josko tänä vuonna vaiko ensikesänä :( Niinpä niin harmittaa joku raja odotuttamisellakin minusta on..

Miksi roikut tuollaisessa suhteessa?

" koen ja tunnen olevani arvoton/toissijainen miesystävälleni "

Ongelmana tuossa on se, että koet ITSE arvottomuutta itsestäsi. Ellet tuntisi, olisit jo ns. nostanut kytkintä, ja jättänyt moisen miesystävän. Ei ole kyse sormuksesta, vaan siitä, että suostut jatkamaan suhdetta, jossa sinua kohdellaan huonosti ja tökerösti. Ei pelkästään miehen taholta, vaan myös hänen äitinsä.

• toinen.stoori

Tuossa piilee totuuden siemen. Minä olin nuori ja epävarma omasta arvostani ja tulkitsin, että seurustelun alkuvaiheesta alkaen ajoittain kokemani epämiellyttävä ja välinpitämätön kohtelu oli vain omaa syytäni ja tein itse tuolloin jotain väärin. Pitkähkön liiton aikana tajusin, että alkuvaiheen hälytyskellot olivat olleet oikeassa ja arvostus oli kiinni siitä kuinka ahkera ja terve olin ja mitä sain aikaan. Heikkoutta ei saanut näyttää. Yhtään korua en sormusten lisäksi saanut, vaikka toiveena olisi ollut mikä vain halpa kaulakoru joka olisi häneltä saatu. Sormukset olivat halvimmat, jotka kaupasta löytyivät, ja olin tosi onnellinen niistä:) Varoittava tunne takaraivossa voi olla oikeassa, ei aina, mutta niin kävi minun kohdallani ja kyse voi kyllä olla enemmästä kuin koruista. Rahanpuutekaan ei ollut esteenä kuin alussa. Olin silti onnekas moneen muuhun verrattuna, sillä fyysistä väkivaltaa liitossani ei ollut.

• Maria1986

Kyllä on todella outo mies! Pitäis sen verran arvostaa tyttö ystäväänsä, että ostaa kunnon sormuksen eikä mitään halpaa romua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe