Olen 20 vuotias nainen, minulla on kaksikymmentä kiloa liikaa ja haluaisin ne saada pois. Kaveri ehdotti, jos alkaisin syömään vähemmän hiilihydraatteja. Kuinka tehokkaasti sillä laihtuu ja kuinka paljon niitä hiilareita saisi syödä? Onko mitkä hedelmät sallittuja ja kuinka paljon? Pitääkö minun alkaa liikkumaankin? Ajanpuute tahtoo olla pieni este. Jos en liiku ollenkaan ja noudatan vähähiilihydraattista ruokavaliota, niin jääkö kroppaan sellaista löysää nahkaa vai kiinteydynkö kuitenkin? Yritin etsiä vinkkejä vähähiilariseen ruokavalioon, mutta melkein kaikissa mainitaan leipä. Kaveri juuri sanoi, että kun jättää leivän pois niin sekin auttaa.
Vähähiilarinen ruokavalio
3
82
Vastaukset
- näin_on
Vähähiilihydraattisella ruokavaliolla laihtuu alussa aika nopeastikin 1-1,5 kg viikossa.
Ohjeet makroravintoaineiden suhteille: 1 osa proteiinia, 2,5–3,5 osaa rasvaa ja 0,5–0,8 osaa hiilihydraattia. Proteiinin päivittäinen grammamäärä määräytyy kaavalla pituus – 100. Täten esimerkiksi 180 sentin pituisen ihmisen tulisi syödä 80 grammaa proteiinia, 200–280 grammaa rasvaa ja 40–64 grammaa hiilihydraattia päivässä. Kaavaa voi hiukan muuttaa oman vartalotyypin mukaan.
Suositellaan kananmunia, sisäelimiä, luuydintä, sianlihaa, kanaa, kalaa, rasvaisia juustoja ja kermaa., sekä kasviksia, kunhan ei liian suuria määriä. Ruokailukertoja tulisi päivässä olla kahdesta kolmeen.
Itse syön aamuisin useinmiten 10% jogurttia marjoilla kahvia. Lounas (10.30) vaihtelee. Tänään oli aladobia ja kananmunia sekä juustoa. eilen oli pekonia.
Illallinen 18.00 Eilen oli possua kermaisessa kastikkeessa ja lanttukuutioita pannulla pyöräytetty. Meillä on mukana aina pieni salaatti. - 456h454
Ei ole hyvä laihtua nopeasti, jää nahkat roikkumaan. Noin puoli kg viikossa on sopiva tahti.
- AloitinJo
Parikymppisellä nahka kiristyy viimeistään vuodessa laihduttipa millä vauhdilla tahansa ja vähähiilihydraattinen on hyvä tapa kun ei tarvitse nälässä kärvistellä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166003- 1972480
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan811856En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761487Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1871030- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7698