Kieltätyminen ajattelemasta ja keskustelemasta ..

alex.kasi

Niin mitä se tarkoittaa .. siis että muutamat eivät kerta kaikkiaan USKALLA keskustella uskonasioista. Tämä on tämän ketjun aihe.

Olen täysin varma että muutamat palstan ateistit PELKÄÄVÄT ASIAKESKUSTELUJA USKONASIOISTA - aikuismaisten keskustelujen sijaan he jopa yrittävät estää muitakin keskustelemasta .. usein esiintymällä erittäin typerästi .. puhumalla Jumalaan uskovista ihmisistä halveksien sekä itseään kohottaen ja kehuen.
Tätä on nyt jatkunut suunnilleen yhtä kauan kuin tämä palsta on ollut olemassa (muistaakseni se perustettiin joskus vuonna 2006) ja loppua ei ole näkyvissä ..
Heidän typerät kirjoituksensa ovat kuin kopioita toisistaan - paljon ihmisten halveksintaa ja esimerkiksi kiroilua kerta toisen perään ..

Kysynkin ; MIKSI?

Näistä kirjoituksista päätellen voisi ajatella että syitä on monia - monet ovat esimerkiksi ENTISIÄ adventisteja - ja siksi tulee hakematta mieleen että heidän kirjoittelujensa takana on jonkinlainen KATKERUUS josta heidän on lähes mahdoton päästä eroon. Toisia syitä voisi olla esimerkiksi että LAPSUUS ja koko elämä on ollut ateismin vaikutuksen alla - siis tavallaan samanlaisen "katkeruuden" vaikutuksen alla kuin nämä palstan kirjoitukset osoittavat. Luonnollisesti voi sellaiset asiat kuin PELKO, HUUMEIDEN käyttö, ITSELUOTTAMUKSEN PUUTE, tehdä sen että tietyistä asioista ei kerta kaikkiaan voida keskustella - mutta ei voida olla kirjoittamattakaan. Siis se on kuin jonkinlainen ansa jonka ihminen on itse asettanut itselleen ja jossa hän jopa uskoo viihtyvänsä. Yksi tärkeä syy on varmaan myös näiden syiden aikaan saama YKSINÄISYYS - ei ole omaa elämää, ei ystäviä ja jotenkin palsta tarjoaa näille ihmisille ikäänkuin paikan jossa voi "kohdata" samoja vaikeuksia potevia .. mikä luonnollisesti voi helpottaa omaa tukalaa elämää.

Siis ketjun aihe on: Miksi ateistit kirjoittavat näitä asiattomia (toinen samanlainen kuin edellinen) kirjoituksiaan vuosi toisen perään - ja miksi he eivät uskalla keskustella uskonasioista .. yllä muutamia omia ajatuksiani mitä sanotte te - niin uskovat kuin ateistit itse ..?

alex

28

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alexpuhuuasiaa

Ateistien kirjoitusten taustalla näyttää ainakin yhden kohdalla olevan huumeiden (=kannabiksen) käyttö ja alkoholiriippuvaisuus. Kenties myös pelko todellisuuden kohtaamisesta ja siksi asiakeskustelu heidän kohdallaan tyssää kiroiluun ja pilkkaan.
      Sinua, Alex, arvostan suuresti terveiden ja raamatullisten näkemystesi johdosta mm. kuolema ja helvetti kysymyksissä.

• Kiitos .. minä yritän pysyä Raamatun kokonaissanomassa ja jos jotain hyvää kirjoituksistani löytyy niin se on Raamatun ansiota .. Raamattu on todella täynnä viisautta ja kertoo asioista rehellisesti ja ilman "tykkäämisiä" .. Voisi sanoa että Raamattu kertoo totuuden .. mikä joillekin voi olla karvaskin .. ja sekin voi luonnollisesti olla näiden asiattomien ateististen kirjoitusten taustalla, että ei haluta tunnustaa että asiat ovat niin ikävästi kuin ne ovat ja siksi mieluimmin käytetään vaikka omaa tuskaisuutta hetkeksi helpottavia huumeita.

Parempi ratkaisu sellaiselle ihmiselle olisi keskustella asioista rehellisesti ja avoimesti ja sen voi jopa tehdä nimettömänä nimimerkkiä käyttämällä. Kyse on ASIOISTA ei ihmisestä ..

alex

• T.Akvaviitti

Jospa katsahtaisit peiliin !

Jotenkin saan kuvan ,että olet mielestäsi ainoa älykkö. "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi". Jako vuohiin ja lampaisiin ei ole kenenkään oikeus ei myöskään leimasinta jolla tuo tehtäisiin ole yksinoikeudella kenellekkään annettu. Aivan yhtä vaikea on todistaa omistavansa avaimen taivasten valtakuntaan tai valtakirjaa muinaisuudesta jonkin maan,rahan tai valtakunnan omistamiseen. Kas kun leima ja allekirjoitus puuttuu. Itsehän toki sellaisen voi tulostaa vaikkapa sen sijaan että todistelee tuota copy/paste menetelmällä. Mitä taas tulee keskutelupelkoon on jokaisella oikeus keskustella tai olla keskustelematta mistä tahansa asiasta siihen ei ole vielä sanktiota.

• Korjataan : En ole mielestäni mikään älykkö - enkä edes luule olevani ..
        Ja tuomitsinko minä jonkun? Minä en ainakaan tarkoittanut tuomita vaan puhua ASIOISTA - joista sinun mielestäsi siis EI SAA PUHUA .. (Kysymys herää tahtomattakin että miksi ei?)

Ei tässä ollut kyse vuohista sen enempää kuin lampaista tai taivaan portin avaimista, vaan kysymys on yksinkertaisesti MIKSI muutamat palstalla kirjottavat vuodesta toiseen - etupäässä ateistit - mutta eivät periaatteessa koskaan voi keskustella uskonasioista ? Tämä on palsta jossa on tarkoitus tehdä niin .. ateisteille on oma palsta ateismista keskustelua varten..

Asia on nimittäin niin että he kirjoittavat täällä vuodesta toiseen kuitenkaan osallistumasta koskaan keskusteluun siten että Raamatun näkökantoja tutkittaisi ilman ateistisia ennakkoluuloja..

Ja keskustellahan saa jokainen - sinäkin - enhän minä ole sitä edes halunnut kieltää - mutta kysymys onkin että MIKSI muutamat kiertävät uskonnollista keskustelua vuodesta toiseen - mutta kuitenkin ovat palstalla.

Annoit muuten hyvän esimerkin siitä kuinka itse asiaa voi välttää kun vastailee aloituksiin.. :))n käänsit koko asian aloittajaa vastaan .. kiertäen siten itse asian .. mutta kysymykseni on yhä sama MIKSI? täällä tehdään näin - kysyn etupäässä ajatellen niitä jotka eivät muuta teekään kuin halveksien muita (etupäässä uskovia ja erittäin usein adventisteja) toistavat itseään vuodesta toiseen.

YRITÄ pysyä asiassa .. jos se on sinulle suinkin mahdollista ..

alex

• Alex kirjotti: «Kysynkin ; MIKSI?»

Olet ennenkin kysynyt, miksi. Aina, kun kysyt miksi-kysymyksen, tulet esittäneeksi väitteen. Jos väite on perätön, kysymykseen ei voi vastata.

Jotta tuosta syntyisi keskustelua, sinun olisi tarkennettava, kenestä on kysymys ja miten väittämäsi asia ilmenee.

Omalta osaltani voin kuitata jotakin heti. Minua ei ainakaan vaivaa katkeruus eikä yksinäisyys. Minulla ei ole ongelmaa alkoholin eikä minkään huumeiden kanssa.

Tässä sitten läjä välttämättömiä vastakysymyksiä:

1) Ketkä eivät uskalla keskustella uskonasioista? Miten se ilmenee?

2) Kuka on yrittänyt estää muita keskustelemasta uskonasioista? Miten? Jos joku sanoo toisen mielipidettä typeräksi tai esiintyy ylimielisesti, se ei estä ketään keskustelmasta. Noihin syyllistyvät uskovatkin usein.

3) Kiroilua, halveksintaa ja vihaamista on tuonut esiin nimimerkki Iloinen nauraja. Käytät monikkomuotoa. Onko siis muita?

• No, olipas taas - että kysymykseni oli aiheeton -tai perätön !! :) - höpö höpö .. sinun tulisi ehkä lukea palstaa hieman toisestakin näkökulmasta - eikä ainoastaan ateistisesta ..

Että esität tuollaisia vastakysymyksiä osoittaa vain mihin sinun silmäsi ovat suunnatut kun luet tätä palstaa .

Kuinka monesti täällä on kirjoitettu halventavasti Jumalasta (kaikenlaisilla nimillä ja sekoitettu erilaisia uskontoja sen motiiviksi - onko se rehellistä mielestäsi? ) ja näin ei tee vain yksi ihminen - mutta minä esitin kysymyksen MIKSI näin tehdään ja en kirjoittanut kenenkään nimeä, koska halusin keskustella asiasta .. en ihmisistä .. mutta näköjään se sattui sinuun ..

Tarkoitus olisi keskustella Raamatun opetuksista .. ilman vääristelyjä - ja ottaa esiin eri näkökantoja - ja tehdä se ilmapiirissä jossa jokainen voisi olla mukana - ilman että keskusteluja tahallisesti sabotoidaan - mutta rehellisesti sanoen muutamat eivät muuta teekään - hämmästyttää ettet ole sitä pannut merkille ..

Tai on se sinusta uskon asioista keskustelua - että (esimerkiksi) kutsuu Jumalan Poikaa kaikenlaisilla hävyttömillä nimillä kerta toisen jälkeen .. tai tekee sen saman Jumalasta ja kutsuu Jumalaan uskovaisia halveksivilla nimillä tai esimerkiksi mielisairaiksi .. ja kerta toisen jälkeen -- vuodesta toiseen .. Tämä on selvä fakta .. ja aloituksessa esitin kysymyksen MIKSI muutamat (ei ainoastaan yksi) tekevät näin ? Eikö sinullakaan ole muuta sanottavaa kuin vain väittää että näin ei muka ole ? ja haluat vääntää tämänkin keskustelun ihmisiin -- pois itse asiasta .. Siis miksi kierrät kysymyksen ?

Tarvitseeko minun konkretisoida kaikki ennen kuin myönnät kuinka asiat ovat?

alex

• alex.kasi kirjoitti:

No, olipas taas - että kysymykseni oli aiheeton -tai perätön !! :) - höpö höpö .. sinun tulisi ehkä lukea palstaa hieman toisestakin näkökulmasta - eikä ainoastaan ateistisesta ..

Että esität tuollaisia vastakysymyksiä osoittaa vain mihin sinun silmäsi ovat suunnatut kun luet tätä palstaa .

Kuinka monesti täällä on kirjoitettu halventavasti Jumalasta (kaikenlaisilla nimillä ja sekoitettu erilaisia uskontoja sen motiiviksi - onko se rehellistä mielestäsi? ) ja näin ei tee vain yksi ihminen - mutta minä esitin kysymyksen MIKSI näin tehdään ja en kirjoittanut kenenkään nimeä, koska halusin keskustella asiasta .. en ihmisistä .. mutta näköjään se sattui sinuun ..

Tarkoitus olisi keskustella Raamatun opetuksista .. ilman vääristelyjä - ja ottaa esiin eri näkökantoja - ja tehdä se ilmapiirissä jossa jokainen voisi olla mukana - ilman että keskusteluja tahallisesti sabotoidaan - mutta rehellisesti sanoen muutamat eivät muuta teekään - hämmästyttää ettet ole sitä pannut merkille ..

Tai on se sinusta uskon asioista keskustelua - että (esimerkiksi) kutsuu Jumalan Poikaa kaikenlaisilla hävyttömillä nimillä kerta toisen jälkeen .. tai tekee sen saman Jumalasta ja kutsuu Jumalaan uskovaisia halveksivilla nimillä tai esimerkiksi mielisairaiksi .. ja kerta toisen jälkeen -- vuodesta toiseen .. Tämä on selvä fakta .. ja aloituksessa esitin kysymyksen MIKSI muutamat (ei ainoastaan yksi) tekevät näin ? Eikö sinullakaan ole muuta sanottavaa kuin vain väittää että näin ei muka ole ? ja haluat vääntää tämänkin keskustelun ihmisiin -- pois itse asiasta .. Siis miksi kierrät kysymyksen ?

Tarvitseeko minun konkretisoida kaikki ennen kuin myönnät kuinka asiat ovat?

alex

Ihan varmuuden vuoksi tein numeroidut vastakysymykset yhdestä kolmeen. Miksi-kysymyksiisi sisältyvät väitteet vaativat vastakysymyksiä.

Nyt vastaamatta jäivät niistä numerot 1, 2 ja 3. Vaihdoit aihetta vähän niistä sivuun.

• Sinulta jäi vastaamatta aloituksen MIKSI - kysymykseen - sen sijaan halusit minun alkavan puhumaan ja luettelemaan palstalaisia .. ja luulit kai että olisin niin typerä että tekisin työtä käskettyä .. eikö niin .. :)) siis höhö .. Jokainen joka on kiinnostunut voi löytää vaikka kuinka monia uskovia halveksivia aloituksia ja vastauksia kirjoitettuina eri nimimerkeillä - ja periaatteessa ei sanota mitään muuta kuin mollataan. Tämä on ihan totuus vaikka se ei sinun silmääsi ole pistänytkään .. ja nyt minä kysyi MIKSI - ja yritin tuoda esiin mahdollisia syitä ja ... kuten aina kalikka kalahti ..

Kun te ateistit ette ole kiinnostuneet uskonasioista vähääkään - miksi te siitä huolimatta olette täällä selittämässä kuinka ihmiset MUKA ajattelevat ja uskovat - vaikka puheenne on täyttä soopaa ..

Minusta olisi reilumpaa puhua asioista rehellisesti .. ja USKOA siihen mitä eri ihmiset sanova ja sen jälkeen ottaa kantaa - mutta jostain syystä se ei ole ateisteille mieluisaa tapa keskustella - mieluummin luetaan jostain jotain ja yleistetään se sitten periaatteessa kaikkien uskovaisten - ja ettenkin adventistien uskoksi .. aivan kuin adventistit olisivat yksi ihminen .. heitä on maailmassa noin 20 miljoonaa ... siis kolme neljä kertaa niin paljon kuin suomalaisia ..

Miksi ateisteilla on tämä tarve ..

Ei ole mitään järkeä väittää, että ihmiset ajattelevat sellaisen yksinkertaisen kaavan mukaan jonka te haluatte saada itsenne uskomaan .. -ja kun te olette sitä sitten muutaman vuoden palstalla jankuttaneet - niin alatte itse uskomaan että juu näin se on .. :)) siis ?? :)) .. Voi että .. e tiedä nauraako vai itkeä ... sillä voiko enää yksinkertaisempaa aivopesua tehdä .. kuin pestä omat aivonsa uskomaan että tietää toisten ihmisten ajatukset.

Ja jos/kun teille kirjoittaa että ei se ihan noin mene .. vaan esimerkiksi näin .. saa vastauksen että tuota ei ymmärrä kukaan ... ja siksi on se ateistinen väite yhä muka totta .. :)) ??!!

Sanoisin että ateisteissa on paljon niitä jotka kun kun tulee "seinä" eteen sanovat että se on seinän vika ..

Ja kaiken kukkuraksi selitellään (VAIKKA SINÄ SITÄ ET OLE HUOMANNUTKAAN) että kuinka mielenvikaisia uskovat ovat .. salliko Suomen laki tällaista ja onko se normi siellä Suomessa - ja jos on niin olette aika tavalla jäljessä tässäkin asiassa ..

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Sinulta jäi vastaamatta aloituksen MIKSI - kysymykseen - sen sijaan halusit minun alkavan puhumaan ja luettelemaan palstalaisia .. ja luulit kai että olisin niin typerä että tekisin työtä käskettyä .. eikö niin .. :)) siis höhö .. Jokainen joka on kiinnostunut voi löytää vaikka kuinka monia uskovia halveksivia aloituksia ja vastauksia kirjoitettuina eri nimimerkeillä - ja periaatteessa ei sanota mitään muuta kuin mollataan. Tämä on ihan totuus vaikka se ei sinun silmääsi ole pistänytkään .. ja nyt minä kysyi MIKSI - ja yritin tuoda esiin mahdollisia syitä ja ... kuten aina kalikka kalahti ..

Kun te ateistit ette ole kiinnostuneet uskonasioista vähääkään - miksi te siitä huolimatta olette täällä selittämässä kuinka ihmiset MUKA ajattelevat ja uskovat - vaikka puheenne on täyttä soopaa ..

Minusta olisi reilumpaa puhua asioista rehellisesti .. ja USKOA siihen mitä eri ihmiset sanova ja sen jälkeen ottaa kantaa - mutta jostain syystä se ei ole ateisteille mieluisaa tapa keskustella - mieluummin luetaan jostain jotain ja yleistetään se sitten periaatteessa kaikkien uskovaisten - ja ettenkin adventistien uskoksi .. aivan kuin adventistit olisivat yksi ihminen .. heitä on maailmassa noin 20 miljoonaa ... siis kolme neljä kertaa niin paljon kuin suomalaisia ..

Miksi ateisteilla on tämä tarve ..

Ei ole mitään järkeä väittää, että ihmiset ajattelevat sellaisen yksinkertaisen kaavan mukaan jonka te haluatte saada itsenne uskomaan .. -ja kun te olette sitä sitten muutaman vuoden palstalla jankuttaneet - niin alatte itse uskomaan että juu näin se on .. :)) siis ?? :)) .. Voi että .. e tiedä nauraako vai itkeä ... sillä voiko enää yksinkertaisempaa aivopesua tehdä .. kuin pestä omat aivonsa uskomaan että tietää toisten ihmisten ajatukset.

Ja jos/kun teille kirjoittaa että ei se ihan noin mene .. vaan esimerkiksi näin .. saa vastauksen että tuota ei ymmärrä kukaan ... ja siksi on se ateistinen väite yhä muka totta .. :)) ??!!

Sanoisin että ateisteissa on paljon niitä jotka kun kun tulee "seinä" eteen sanovat että se on seinän vika ..

Ja kaiken kukkuraksi selitellään (VAIKKA SINÄ SITÄ ET OLE HUOMANNUTKAAN) että kuinka mielenvikaisia uskovat ovat .. salliko Suomen laki tällaista ja onko se normi siellä Suomessa - ja jos on niin olette aika tavalla jäljessä tässäkin asiassa ..

alex

No yritetäänpä sitten itse vastailla näillä ehdoilla.

Ensinnäkin, kaikkein ala-arvoisimmat kuraviestit voi vain suodattaa pois. Niitä on täällä suomi24-areenoilla vähän joka paikassa. Ei niihin tarvitse reagoida mitenkään. Jos jaksaa, voi tehdä ilmoituksen sopimattomasta viestistä. Koirat haukkuvat, mutta antaa karavaanin kulkea.

Tällä palstalla ei tietääkseni ole ketään, joka ei uskalla keskustella uskonasioista. Miksi-kysymys sisältää väärän tiedon. Ainakaan minulla ei homma ole tippaakaan uskalluksen puutteesta kiinni.

Se, että esimerkiksi sinä et pysty antamaan järjellistä vastausta siihen, miksi Raamattua on pidettävä Jumalan sanana, ei minusta ole uskalluksen puutetta, vaan sitä, että et oikein tajua kysymystä.

Täällä ei tietääkseni kukaan ole yrittänyt estää ketään muita keskustelemasta uskonasioista. Taas miksi-kysymys sisältää perättömän väitteen. Miten se estäminen edes periaatteessa ja teknisesti olisi mahdollista?

En ole havainnut muiden kuin nimimerkki Iloinen nauraja harrastavan kristinuskoa vastaan suunnattua kiroilua, halveksintaa ja vihaamista. Siis satunnaiset tunnistamattomat möläyttelijät pois lukien. Ateisteja ja liberaaleja kristittyjä kohtaan sitä on harrastanut nimimerkki pyhpyh, mutta siitä ei kai nyt ollut kysymys.

Nyt uudessa viestissäsi olet livauttanut sivulauseeseen väitteen, että ateistit eivät ole kiinnostuneet uskonasioista vähääkään. Ei pidä paikkaansa. Monet ateistit pohtivat uskonasioita ja uskomisen perusteita. En tiedä, mitä tarkoitat sillä, että ateistit ovat selittäneet soopaa siitä, miten muut ajattelevat.

Täällä on niitä, jotka uskovat Raamattuun kirjaimellisesti, kuitenkin eri tavoin, ja sitten on monen muun sortin uskovaisia ja uskomattomia. Jos et ajattele siten kuin joku sanoo uskovien ajattelevan, voit varmaankin mainiosti kertoa, mikä siinä oli pielessä ja miten oikeasti ajattelet. Silloin se on käsitelty, vaikka kukaan ei muuttaisikaan käsityksiään. Haastetta viestinnälle.

Tämä oli aika jännästi muotoiltu: «Voi että .. e tiedä nauraako vai itkeä ... sillä voiko enää yksinkertaisempaa aivopesua tehdä .. kuin pestä omat aivonsa uskomaan että tietää toisten ihmisten ajatukset.»

Suosittelen sekä itkua että naurua spontaanisti sen mukaan, mikä on tullakseen. Ne ovat ihan terveellisiä toimintoja.

Olet aika monta kertaa esittänyt tällä palstalla väitteitä toisen keskustelijan motiiveista ja tunnetiloista. Uskotko oikeasti olevasi selvänäkijä?

En tiedä, ketä tarkoitat tuolla viittauksella siihen, että joku uskoo tietävänsä toisten ajatukset, koska tuskin tarkoitit itseäsi.

Mikä ihmeen seinä tulee vastaan ateismissa? Jos Jumala ilmaisee itsensä niin ateisti luultavasti tervehtii ystävällisesti. Sitä odotellessa, mikä se seinä on ja mistä sitä moititaan? Aivan käsittämätöntä.

• NäemmeTaaksesi

Uskonasioilla elvistelijä on aina yhden asian uskoja, ei hänen kanssaan kannata keskustella koska hänellä ei ole muita vaihtoehtoja. Siis poistukaamme avarampiin ajatuksiin ! ;))))))

• Palstalla on paljon uskovia - joten voit aivan varmasti saada paljon asiaa heidän mielipiteistään jos halua on ..

Tässäkin jälleen tuli esimerkki juuri siitä kuinka täällä keskustellaan .. kun ei ole mitään sanomista, niin mollataan ihmisiä .. MIKSI ? Mikä oli tämänkin vastauksesi motiivi? Olis mukava saada rehellinen vastaus ..

alex

• Alexpuhuuasiaa

Alex on ihan oikeassa siinä, että " Raamattu kertoo totuuden .. mikä joillekin voi olla karvaskin .. " Valitettavasti monen uskovan usko ei perustu Raamattuun, vaan siihen, mitä pappi tai kirkko sanoo. Tuntuu aivan käsittämättömältä se välinpitämättömyys, jolla monet suhtautuvat Raamattuun. Onhan kysymyksessä iankaikkinen kohtalomme. Luulisi jokaisen ottavan selvää, mitä Raamatussa sanotaan ja seuraavan oppimaansa omaksi parhaakseen ja siunaukseksi lähimmäisilleen.

• iloinen_naurajaa

Alex, perkele. Jumala on KUOLLUT. SIKSI aiheesta ei kannata enää keskustella. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAA!!! :-):-):-)

• ##aiheesta ei kannata enää keskustella##

Kuinka niin "enää" ?
        Ethän sinä ole keskustellut tähänkään asti .. tai oletko tosiaan luullut että tuo tyhjän nauraminen on keskustelua?

alex

• Onko Alex sinusta perkele, ylisen jumala?

Milloin Jumala on kuollut? Mitä hän teki sitä ennen?

• iloinen_naurajaa
        v.aari kirjoitti:

Onko Alex sinusta perkele, ylisen jumala?

Milloin Jumala on kuollut? Mitä hän teki sitä ennen?

Jeesus ryyppäsi niin perkeleesti viiniä ja homoili opetuslastensa kanssa. Sekoilunsa ja harhojensa takia hänet nakutettiin ristille riippumaan.

Jumala siis kuoli noin 2000 vuotta sitten. Hänen saastainen ruhonsa mädäntyi ja maatui. Ei koskaan herännyt henkiin tai "noussut ylös". :-):-):-)

• iloinen_naurajaa kirjoitti:

Jeesus ryyppäsi niin perkeleesti viiniä ja homoili opetuslastensa kanssa. Sekoilunsa ja harhojensa takia hänet nakutettiin ristille riippumaan.

Jumala siis kuoli noin 2000 vuotta sitten. Hänen saastainen ruhonsa mädäntyi ja maatui. Ei koskaan herännyt henkiin tai "noussut ylös". :-):-):-)

Olet siis sitä mieltä, että Jeesus oli Jumala.

Mikä on tietolähteesi tämän ryyppäämisen ja homoilun osalta? Oletko saanut jumalallisen ilmoituksen?

• iloinen_naurajaa
        v.aari kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että Jeesus oli Jumala.

Mikä on tietolähteesi tämän ryyppäämisen ja homoilun osalta? Oletko saanut jumalallisen ilmoituksen?

HAHAHAAHAHAAHAHAAA!!!! Tosikoita on aina mukava härnätä!!! :-):-):-)

Jotenkin alkaa kuitenkin epäilyttämään että sinulla on aika huono mielikuvitus - erotukseksi esimerkiksi bushmannista joka keksii uusia jumalankuvia tämän tästä joita sitten tarjoaa uskoville .. Olet nyt kertonut tämän saman "vitsisi" muutaman vuoden ajan - kerta kerran jälkeen - ja ainoa joka nauraa ja on koskaan nauranut olet sinä .. muut enimmäkseen haukottelevat .. jos sitäkään.

alex

• iloinen_naurajaa
        alex.kasi kirjoitti:

Jotenkin alkaa kuitenkin epäilyttämään että sinulla on aika huono mielikuvitus - erotukseksi esimerkiksi bushmannista joka keksii uusia jumalankuvia tämän tästä joita sitten tarjoaa uskoville .. Olet nyt kertonut tämän saman "vitsisi" muutaman vuoden ajan - kerta kerran jälkeen - ja ainoa joka nauraa ja on koskaan nauranut olet sinä .. muut enimmäkseen haukottelevat .. jos sitäkään.

alex

HELVETTI. Tietenkään minä en usko Jeesuksen olleen Jumala. Jumalat ovat mielikuvitusolentoja kuten joulupukki eikä niitä ole KOSKAAN ollut olemassa. Joten väännetään nyt saatana sekin vaarille rautalangasta, että "Jumala on kuollut" on Nietzschen toteamus ja kuuluisa sellainen. Jumala on "elänyt" typerysten mielikuvituksessa ja kun viisammaat ovat tajunneet asiantilan, "Jumala on kuollut".

Hauskaahan tämä. Pelleä on myös hauska pompittaa.

• iloinen_naurajaa
        v.aari kirjoitti:

Hauskaahan tämä. Pelleä on myös hauska pompittaa.

Pelle olet itse. :-):-):-) Minä en ole koskaan ollut adventisti, olen sellaiseen aivan liian älykäs HAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!

• kaikenkokenutjo
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Pelle olet itse. :-):-):-) Minä en ole koskaan ollut adventisti, olen sellaiseen aivan liian älykäs HAHAHAHAHAHAHAAAAAAA!!!!!

Iloinen_nauraja ehkä sinusta voi tulla viellä oikein hyvä uskova, elämäsi on vasta alkupuolillaan niin luulet olevasi tämän maailman napa, mutta kun ikää tulee niin huomaa itsekkin kuinka tyhmä olenkaan ollut.

• iloinen_naurajaa
        kaikenkokenutjo kirjoitti:

Iloinen_nauraja ehkä sinusta voi tulla viellä oikein hyvä uskova, elämäsi on vasta alkupuolillaan niin luulet olevasi tämän maailman napa, mutta kun ikää tulee niin huomaa itsekkin kuinka tyhmä olenkaan ollut.

Olen keskittynyt elämässäni vain muutamiin asioihin ja tullut niissä hyväksi: 1) ohjelmointi (aloitin 11-vuotiaana ja nyt hallitsen noin 10 ohjelmointikieltä 2) logiikka 3) filosofia 4) sähkökitaran soitto 5) kannabiksen kotikasvatus

Näillä pärjään enkä halua tulla mielisairaaksi, ts. sairastua uskontoon.

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAA!!!!

HELVETTI. Tietenkään minä en usko Jeesuksen olleen Jumala. Jumalat ovat mielikuvitusolentoja kuten joulupukki eikä niitä ole KOSKAAN ollut olemassa. Joten väännetään nyt saatana sekin vaarille rautalangasta, että "Jumala on kuollut" on Nietzschen toteamus ja kuuluisa sellainen. Jumala on "elänyt" typerysten mielikuvituksessa ja kun viisammaat ovat tajunneet asiantilan, "Jumala on kuollut".

Logiikka - ? Yritä ajatella .. ja tehdä ero Jumalan ja Jumaluuden välillä ...
        Suunnilleen samaan tapaan kuin teet eron oikeudenmukaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden välillä - tai todellisen rakkauden ja rakkaudettomuuden välillä.

Ymmärrätkö?

alex

• iloinen_naurajaa
        alex.kasi kirjoitti:

Logiikka - ? Yritä ajatella .. ja tehdä ero Jumalan ja Jumaluuden välillä ...
        Suunnilleen samaan tapaan kuin teet eron oikeudenmukaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden välillä - tai todellisen rakkauden ja rakkaudettomuuden välillä.

Ymmärrätkö?

alex

EN YMMÄRRÄ. :-):-):-)

• alex.kasi
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

EN YMMÄRRÄ. :-):-):-)

? etkö ymmärrä eroa oikeudenmukaisuuden ja epäoikeudenmukaisuuden välillä ?

alex

• Kysyn_vaan

"Kysynkin ; MIKSI?"
      Miksi kysyt ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      58
      2563
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      47
      2291
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      61
      1974
    4. Keskisarjan puheet

Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?
      Suomussalmi
      313
      1452
    5. Kaikki on hyvin rakkaani

Ja tulee olemaan.
      Ikävä
      79
      1319
    6. En enää uskalla laittaa sulle viestiä

Naiselta miehelle ****
      Ikävä
      64
      1266
    7. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      68
      1118
    8. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      63
      1032
    9. Kai jaksat vielä?

Olisi sääli jos et…
      Ikävä
      79
      966
    10. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      25
      962
    Aihe