Mihin voin valittaa huijarista?

kljgökjhblkj

Eräs mies varasti minulta 1150e. Tein rikosilmoituksen, joka ei johtanut mihinkään. Mies sanoi kuulusteluissa "lainanneensa rahat, ja maksavansa ne takaisin". Tämä riitti syyttäjälle, syytettä ei nostettu. Mitä teen? Voiko kuka tahansa varastaa keneltä tahansa yli 1 000e, eikä siitä seuraa mitään? Mies on edelleen treffipalstoilla huijaamassa rahaa. Soitin tästäkin poliisille, eikä hän välittänyt yhtään. Mitä tehdä?

14

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgökjjlkäöjlkgjhkdf

      Tämä tapahtui siis yli vuosi sitten, enkä euroakaan ole saanut takaisin.

      • Kui_täh

        Olet löytänyt juuri oikean paikan.

        Täällä voi valittaa ihan niin paljon kuin haluaa.


    • lkgluijkglkjölkj

      Juuri niin. Varkaus tapahtui vuodenvaihteessa, itse pääsin kuulusteluihin toukokuussa, varas kävi siellä elokuussa, 2vko myöhemmin tuli syyttämättäjättämispäätös.

    • jhkgflkjölkjhölkh

      Treffipalstalla oli ilmoitus, jossa mies väitti olevansa "kunnollinen yrittäjä". Olin säästänyt rahaa erääseen metallilippaaseen, koska rakas koirani on sairas. Luotettavaksi luulevani mies penkoi paikat, kun nukuin. Hän siis myönsi kaiken, mutta sanoi "lainanneensa rahat" poliisille. Kukaan ei auta.

    • lkjs-xölkvölsköl

      Mies on 50v, asuu Kaarinassa, kalju, parta, silmälasit, lihava. On työskentelevinään kattotarvikealalla. Tutustuimme siis suomi24 -treffipalstan välityksellä.

      • hmmmssal

        Nimikirjaimet K S?


    • Harmihomma

      Rikosilmoitus varkaudesta on ainoa mitä pystyt tekemään viranomaisten suhteen.

      Ilmeisesti olet sen miehen kuitenkin kutsunut luoksesi, joten hän ei periaatteessa ole lain silmissä tunkeutunut kotiisi ja varastanut mitään.
      Ikävä kyllä se menee niin, että kun kutsut jonkun kylään niin omalla vastuulla lopulta.

      Jos et tunne ketään ns.pahiksia, jotka hoitelevat niitä velanperintähommia jne.. ;)

      Voit silti yrittää vielä kysyä apua poliisilta ja tehdä uuden rikosilmoituksen, teet topakasti selväksi ettet ole vapaaehtoisesti lainannut rahaa vaan varastanut.
      Viranomaisten kanssa pitää kaikki tilanteen asiat selvittää perinpohjaisesti. Ei saisi jättää epäilystä "lainaamisesta" vaan tehdä selväksi se.
      Tässä on toki sekin huono puoli, ettet ole nähnyt miehen vievän rahoja eikä sinulla ole muita todistajia itsesi lisäksi. Kokeilisin silti sinnikkäästi vielä kerran poliisiin yhteydenottamista. :)

      Ja jatkossa.. Piilota säästösi paremmin. Tilillä ne säilyisi turvassa.. ja mikäli olet sossun asiakas, niin jos saisitkin rahasi takaisin (siis aattelin vain sossun tyypiksi kun ei voi rahaa säästää tililleen).. ne vaikuttaisi tuleviin tt-tukiisi. Menettäsit rahasi tavallaan kuitenkin. Mies varmaan tiesi nämä asiat? Helppoa rahaa silloin.

      Ei tuntemattomia miehiä pidä kotiinsa kovin heppoisin perustein raahata. Oppirahat oli sentään vielä suht pieni summa sinun tapauksessasi.

      • MiksRahaaKotona

        Toinen voi olla, että on alalla, jossa saa tippejä, näillä monesti tipit kotona säilössä, kunnes jaksavat viedä pankkiin.


      • jhgflkhök

        Kiitos vastauksesta. Tämä auttoi paljon.. <3


    • jhgflksjfös

      Olen työkyvyttömyyseläkkeellä kaksisuuntaisen mielialahäiriön takia. Kutsuin miehen kotiini psykoosissa, ja hän tiesi tämän. Kuukaudessa käteeni jää 450e vuokran jälkeen. Näin pienillä rahoilla säästäminen on tehokkainta, kun kuun alussa pienen summan vaan kylmästi ottaa erilleen kotiinsa alkukuusta. Onko kriminaalipuolella jotenkin kunniakasta varastaa kaltaiseltani ihmiseltä?

    • lkjhlkjgjhgf

      Niin, olen "hullu". Toimitin poliisille toki myös lääkärintodistuksen sairaudestani. Luulin saavani apua, koska en siinä mielentilassa edes pystynyt puolustamaan itseäni. Kaikki kunnia moottoripyöräjengeille. Kovasti on ymmärtämys kasvanut heitä kohtaan.

    • hgfkjhlkhjlk

      (Eniten harmitti poliisin asenne -ei MITÄÄN VÄLIÄ, kun kyseessä oli kaltaiseni ihminen.)

    • fajöfö

      Olisit varmaan oikeutettu oikeusavustajaan.

      Joka tapauksessa, jos säilytät rahaa käteisenä isoja summia, pidä ne hyvin piilossa, mahdollisesti niin että ihan kaikki ei ole yhdessä paikassa. Etkä tietenkään kerro niistä yhtään kenellekään. Plus toki se että treffaat aluksi miehiä jossain muualla kuin kotonasi...

      • ölkhgjhfkjhfg

        Kiitos vastauksesta. Joo, olen oikeutettu ilmaiseen oikeusavustajaan. Olen vaan ollut niin ahdistunut ja masentunut tilanteesta, ettei ole ollut enää voimavaroja mihinkään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe