Tarvitsisin hieman mielipiteitä ja apua nykyisessä tilanteessani, eli olen nyt 4kk tapaillut mukavaa miestä ja olemme nähneet kerran pari viikossa. Asumme samassa kaupungissa, mutta aivan eri päissä ja kummankin työ on vuorotyötä, niin työajat ovat rajoittaneet näkemisiä. Olen pääsääntöisesti ollut hänen luonaan ja aina yötä, kun työt ovat sallineet. Seksiä ei ole ollut edes joka kerta, koska mies on alusta asti halunnut mulle painottaa, että viihtyy kanssani muutenkin ja ettei kyse ole vain seksistä. Seksi on kyllä taivaallista ja mies todella huomaavainen. Meillä on kyllä muuta hellyyttä ja keskustelutkin sujuvat todella.
Olemme molemmat alusta asti pystyneet olemaan täysin omat itsemme ja se on myös miestä ilahduttanut, että hän on mulle pystynyt olemaan niin avoin ja rennosti. Olen hänelle kertonut edellisestä suhteestani, joka päättyi siihen, että olin toinen nainen ja mies petti ja valehteli. Olen siis itse toipunut edellisestä suhteestani. Tällä miehellä on myös takanaan suhde, joka eteni tosi nopeasti ja nainen yhtäkkiä löysikin toisen ja lähti. Samassa veneessä siis olemme tavallaan ja kummatkin sovimme, että edetään hitaasti ja tutustutaan rauhassa ilman kiirettä. Hän kyllä myös sanoi jo päässeensä entisestä yli.
Alussa mies lähetteli paljon viestejä ja muutenkin yhteydenpitoa oli, kunnes tuli tosi paljon hiljaisempia aikoja. Mies otti kuin tavallaan takapakkia. Kysyin sitten jossain välissä, että haluaako hän enää tapailla ja ihmettelin hänen vähentyneitä yhteydenottojaan. Hän kertoi tosiasiassa olevansa huono pitämään yhteyttä, mutta halusi tapailla edelleen ja sanoi, että mielellään multa viestejä saa ja pyrkii niihin vastaamaan. Tapailumme jatkui, kunnes mies sanoi yhtäkkiä haluavansa taukoa. Vetosi stressiin ja työkiireisiin. Koska olen naisena sellainen, että en halua jäädä roikkumaan, totesin hänelle taukojen olevan yleensä niitä, jotka ei koskaan jatku. Kyselin myös, onko hänellä joku toinen. Ei kuulemma ollut.
Olimme pari viikkoa hiljaiselossa, kunnes mies otti yhteyttä niikuin mitään taukoa ei olisi ollutkaan. Jatkoimme tapailua ja jossain välissä mies humalassa sanoi, että oli pelästynyt omia tunteitaan mua kohtaan ja halusi siksi aikaisemman tauon. Siltikin sanoi, ettei vielä halua seurustella kanssani, vaan haluaa pitää tapailuna ja edetä rauhassa. Suostuin siihen, kunnes pari viikkoa sitten aloin ajattelemaan miehen motiiveja, koska emme olleet edes tavanneet toistemme ystäviä, vaikka molemmille ystävät ovat todella tärkeitä ja vietämme ystävien kanssa aikaa. Totesin miehelle, ettei suhteemme mielestäni etene ja en haluaisi jatkaa tällä linjalla loputtomiin. Pari päivää siitä keskustelusta mies pyysi mut ystävälleen istumaan iltaa. Tapasin siellä sitten hänen läheisimmät ystävänsä ja he kertoivat, kuinka mies on musta puhunut ja paljon ja meidän tapailusta. Pitivät meitä jo parina. Mies huomioi mua koko illan ja piti lähellään, sekä suutelikin avoimesti. Illan mittaan sanoin hänelle omat tunteeni, jotka olivat tosi vahvat. Mies sanoi myös tosissaan ihastuneensa muhun jo ihan alusta asti, mutta edelleen pelko mun lähtemisestä ja hänen omista tunteistaan oli olemassa. Vakuutin kaiken olevan hyvin ja etten ole lähdössä, ellei hän itse sitä haluaisi.
Tämän tapaamisen jälkeen mies taas kylmeni ja todella paljon. Yhteydenpito väheni todella ja viestien vastaukset olivat todella kylmiä ja lyhyitä. Koska itse olin niin ihastunut, oli omat viestini hänelle kaikesta huolimatta todella lämpimiä ja en tiedä olivatko liiankin siirappiset. Hän kyllä joihinkin vastaili, mutta niistä ei huokunut enää, että hänen tunteensa olisivat samat mua kohtaan. Pidin myös pienen tauon yhteydenpidossa, niin hän kyllä kysyi sitten kuulumisia. Hän ei ehdottanut enää tapaamista. Lopulta kysyin, että haluaako hän enää nähdä ja että tunteeni häneen tuntui aika yksipuoliselta, niinkun yhteyttelymmekin. Hän sanoi, että voimme vielä nähdä, muttei kommentoinut tunteisiin mitenkään. Kysyin sitten, että onko hänellä siis vielä tunteita ja hän vastasi mun tunteiden olevan valitettavasti yksipuoliset. Hän haluaisi olla kaveri. Menin täysin shokkiin. Mies sitten vielä soitti mulle ja sanoi, ettei hän halua seurustella, mutta kuitenkin voisi edelleen nähdä mua. Samalla mutisi, että haluaisi katsoa mitä tulevaisuudessa tapahtuu ja edetä rauhassa. Sanoi myös, ettei tiedä mitä haluaa ja sitä pitäisi miettiä. Sanoin hänelle, että kyllä hän varmaan seurustella haluaisi, koska mies oli alusta alkaen painottanut etsivänsä vakavaa seurustelusuhdetta ja haluavansa perheen, mutta totesin itse hänelle mun olevan sitten ilmeisesti väärä nainen, jos hänellä ei niitä tunteita ole ja hän vain hymähti hyväksyvästi asiaan. Sovimme nyt kuitenkin miettivämme tahoiltamme, mitä haluamme ja tapaisimme sitten ja keskustelisimme. En tosiaan tiedä mitä ajatella ja tehdä? Kannattaako mun vain lähteä kylmästi eteenpäin. Miten miehen tunteet voi noin vain lopahtaa ja onko kaikki toivo menetetty?
Mies ei tiedä, mitä haluaa
8
3188
Vastaukset
- Vierailijavaintässä
Omasta kokemuksesta painostaminen suhteeseen vie tuhoon. Anna aikaa. Jotkut vaan lämpenevät hitaammin. Jos et pysty niin ei sitten, jatka matkaa. Voihan olla ettei suhde mihinkään olisi edennytkään, mutta mistäs tiedät jos et katso kaikkia kortteja..
- Ajantuhlariko
Kiitos vastauksesta. Sitä olen miettinyt, että onko mies kokenut mut tunteideni kanssa painostavan häntä suhteeseen ja on siksi ahdistunut. Mutta toisaalta mietin omalle kohdalle asiaa, niin sanoisin varmasti tilanteen suoraan, että koen painostusta, en toteaisi tunteiden olevan yksipuoliset, jos ne eivät sitä olisi. Miksi mies sanoisi niin, jos ei tarkoita, vai onko miehet tässäkin asiassa niin erilaisia, että sanovat mielummin, ettei ole tunteita? Sehän on se kaikista pahin, kun olen ihmisenä sellainen, että luovuttaminen ei kuulu asioihin, joita todella haluan. Osa musta sanoo, että todellakin katsot ne kortit loppuun..tietenkin nyt miehen "ehdoilla". Mutta takaraivossa vaan sitten jyskyttää, että sillä miehellä ei olekaan niitä tunteita.. Olis joskus niin hienoa olla päivä mies ja päästä niiden pään sisään.
- PohdintaaPäivvän
Ajantuhlariko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Sitä olen miettinyt, että onko mies kokenut mut tunteideni kanssa painostavan häntä suhteeseen ja on siksi ahdistunut. Mutta toisaalta mietin omalle kohdalle asiaa, niin sanoisin varmasti tilanteen suoraan, että koen painostusta, en toteaisi tunteiden olevan yksipuoliset, jos ne eivät sitä olisi. Miksi mies sanoisi niin, jos ei tarkoita, vai onko miehet tässäkin asiassa niin erilaisia, että sanovat mielummin, ettei ole tunteita? Sehän on se kaikista pahin, kun olen ihmisenä sellainen, että luovuttaminen ei kuulu asioihin, joita todella haluan. Osa musta sanoo, että todellakin katsot ne kortit loppuun..tietenkin nyt miehen "ehdoilla". Mutta takaraivossa vaan sitten jyskyttää, että sillä miehellä ei olekaan niitä tunteita.. Olis joskus niin hienoa olla päivä mies ja päästä niiden pään sisään.
Omien tunteiden kautta, toisen tunteiden tulkinta on aika turhaa. Se miten sinä tekisit/ajattelisit, ei välttämättä kerro toisen tunteista/toiminnasta mitään. Toki ihmisiä ollaan kaikki ja omia havaintoja/kokemuksia/tietoa voi käyttää apuna.
Toisen ajatustenlukeminen ei kerta kaikkiaan vain onnistu, vain ihminen itse voi kertoa mitä tuntee/ajattelee, jos haluaa. ihminen voi itsekin tulkita tunteensa väärin ja myös valehdella jostain syystä. - Ajantuhlariko
No tämä on kyllä aivan totta. Ei auta kyllä muu, kun jatkaa eteenpäin ja koittaa unohtaa. Olipa miehen ajatukset sitten mitkä tahansa, en voi niitä kuitenkaan jäädä pohtimaan, vaikka kyllä mulla monta kysymystä päässäni miehelle vielä olisi, mutta ehkä annan ajan kulua ja josko hän sitten joku päivä haluaisi antaa vastauksia mulle oma-aloitteisesti. Olisin ne valmis kyllä kuulemaan, jos hänelle aikuisena miehenä on meidän yhteinen aika mitään merkinnyt.
- ei-kannata
Miehelle on vaikea sanoa, että ei rakasta ja he välttävät sitä viimeiseen asti. Sen mies on kuitenkin sanonut, joten näin asia varmasti on, hänellä ei ole sinua kohtaan tunteita. Ja jos näin on alusta asti, niin asetelma tuskin muuttuu. Mielestäni omien vahvojen tunteidesi takia sun ei kannata jatkaa seksisuhdetta ja ystävyyttä tähän mieheen. Saat siipeesi ja koska sinua on edellisessä suhteessa petetty, koet ne tunteet vielä uudestaan.
- Ajantuhlariko
Kiitos vastauksesta. Koskaanhan se ei ole helppoa sanoa ihastuneelle ihmiselle, että tunne on yksipuolinen. Tätä pohdinkin, että kun hän on niin sanonut, niin luultavasti sitä tarkoittaa. Se vaan oli jotenkin niin kylmä yhtäkkiä kaiken sen jälkeen, mitä ollaan toisillemme purettu ja kaiken yhteisen aikamme jälkeen. Harmittaa, että mies jopa tutustuttaa mut läheisimpiin ystäviinsä ja sitten hups vaan..ei tunnekaan enää mitään. Silti antoi vielä ymmärtää, että haluaa miettiä ja nähdäkin. Seksisuhteeseen en juurikaan hänen kanssaan pystyisikään, koska se ei ole alusta alkaenkaan ollut tässä meidän tapauksessa se juttu. Ystävyyskin tosiaan tuntuu vaikealle, koska emme voi olla sitäkään mielestäni normaalisti. Voiko siis olla, että mies sanoi vielä miettivänsä ja haluavansa nähdä vain lievittääkseen mun tuskaa?
- ei-kannata
Ajantuhlariko kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Koskaanhan se ei ole helppoa sanoa ihastuneelle ihmiselle, että tunne on yksipuolinen. Tätä pohdinkin, että kun hän on niin sanonut, niin luultavasti sitä tarkoittaa. Se vaan oli jotenkin niin kylmä yhtäkkiä kaiken sen jälkeen, mitä ollaan toisillemme purettu ja kaiken yhteisen aikamme jälkeen. Harmittaa, että mies jopa tutustuttaa mut läheisimpiin ystäviinsä ja sitten hups vaan..ei tunnekaan enää mitään. Silti antoi vielä ymmärtää, että haluaa miettiä ja nähdäkin. Seksisuhteeseen en juurikaan hänen kanssaan pystyisikään, koska se ei ole alusta alkaenkaan ollut tässä meidän tapauksessa se juttu. Ystävyyskin tosiaan tuntuu vaikealle, koska emme voi olla sitäkään mielestäni normaalisti. Voiko siis olla, että mies sanoi vielä miettivänsä ja haluavansa nähdä vain lievittääkseen mun tuskaa?
En minä tai kukaan muukaan voi tietää mitä mies ajattelee, hän itse vain tietää, mutta voi olla että noin on. Yhteydenottoja voi tulla koska hän varmaankin tykkää sinusta ihmisenä ja ehkä seksiäkin mielellään harrastaisi ilman sitoumuksia, mutta ajattele nyt ensisijaisesti itseäsi. Et tarvitse nyt mitään säätämistä, kun edellinen suhde meni niin kuin meni. Tiedän, että se on vaikeaa, kun on tunteita ja toisen seura lievittää ikävää.
Jos kuitenkin sorrut häntä tapaamaan niin älä soimaa itseäsi. Voithan itsekin ajatella, että nyt tätä, kunnes jotain parempaa. Älä kumminkaan elättele toiveita, yleensä mies ei turhaan sano, ettei tunteita ole. Yleisempää on uskotella muuta, vaikkei tunteita olisikaan. Siitä pisteet miehelle, että oli rehellinen. Vaikka ikävä toimintatapa onkin tuollainen roikottaminen mitä hän harrasti. - Ajantuhlariko
Olen siitä kyllä itsekin toisaalta helpottunut, kun kuitenkin kertoi vihdoin tunteensa oikean laidan. Voi olla niin, että yhteyttä ottaakin. Joka tapauksessa en itse aio tehdä aloitetta enää yhteyttelyyn ja se ei mulle ongelmia kyllä tuota. Opin siitä viime kertaisesta suhteesta kyllä kylliksi, mutta ainoa asia on se, että kyllä tässä vähän se luottamus ja usko horjuu tälläisien asioiden takia, vaikkei se tosiaan ole tämän nykyisen miehen vika ja kaikki ei ole samanlaisia. Oon itse vaan yleensä tosi hitaasti syttyvä, mutta tämä mies yllätti, että niinkin nopeasti tuntui, että olen nyt tavannut sellaisen, ketä olen elämään aina toivonut. Aina vaan kun ei voi voittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241