"Jumalan työ"

Hece

Vauvakastelijat sanovat, että vauvakaste on ”Jumalan työ”. He eivät sen kummemmin asiaa perustele. Minä näen siinä selvästi pakanapapin ja vanhempien työn osuuden mutta Jumalan työtä minä en siinä havaitse.

Pappi joutuu ensin pelottelemaan vanhemmat lapsen helvettiin menemisellä, jos hän ei omakätisesti pääse ripottelemaan vettä vauvaparan päälle. Pappi joutuu pukemaan ylleen mustan kauhtanansa ja ajamaan taksilla tai omalla autolla kastepaikalle. Siellä pappi ryyppää kahvit ja toimittaa omituiset rituaalinsa. Papille maksetaan palkkaa mokomasta toimenpiteestä, pappi siis tekee selvästi työtä.

Lapsen äiti joutuu valmistamaan vauvalle valkoisen kauhtanan, kutsumaan omaisia ja tuttuja juhliin mukaan, keittämään kahvit ja pesemään vauvan vaipat, kun vauva pelästyy mustakaapuista outoa miestä.

Pappi ja äiti siis tekevät työtä mutta Jumalan työn osuutta minä en tässä näe. Itse asiassa minä olen aivan varma, että Jumala ei lähde mukaan näin hämäräperäisiin hankkeisiin eikä ihmisten pelotteluun. Ei ainakaan se Jumala, jonka minä tunnen.
Saatana sitä vastoin pelottelee ihmisiä mielellään ja hallitsee kokonaisia kansakuntia pelon ja propagandan avulla.

186

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahkolaiselle

Kyllä pitää olla sokea, jos ei näe kastetta Jumalan työnä. Emme ole koskaansanoneet että vauvakaste on Jumalan työ, vaan että kaste on Jumalan työ.

Tuossahan se sanotaan ihan suoraan:
      "ja minä en tuntenut häntä; mutta hän, joka lähetti minut vedellä kastamaan, sanoi minulle: 'Se, jonka päälle sinä näet Hengen laskeutuvan ja jäävän, HÄN on se, joka kastaa Pyhällä Hengellä'." Eli Jeesus kastaa.

Se tulee myös esille kohdissa Ap.t. 2:38, Ef. 5:26, Room. 6, Matt. 28:19, Ap.t. 22:16, Kol. 2:11, 1. Piet. 3:21, Joh. 3:5, Tit, 3.5 jne jne

Jumala toimii kasteessa kuten on luvannut. Sinun ei sitä tarvitse uskoa.

Perusteletko sinä sen, miksi syntien anteeksiantaminen ja Pyhän Hengen lajoitus sekä uudestisyntyminen olisi ihmisen teko? Perusteletko se miksi kaste olisi asetettu uskon tunnustamiseksi?

• oluterilainenkastekaihi

kommentisi kertoo kaiken oleellisen siitä kuinka pihalla voi ihmispolo olla kun oma uudestisyntymä on jäänyt tapahtumatta.

jälelle jää fraasikokoelma jota survotaan raamattuun väkisten joka reijästä ja nurkasta koko luterilaisen harhan voimalla.

kaikki mitä tuossa lahkolaisell eosoitat on päin seiniä, paikastaan ja kontekstistaan reväistyjä irtojakeita joilla ei ole mitään tekemistä aiheessa.

mitään jumalan tekemää kastetta ei ole olemassakaan silloin kun vesikasteesta puhutaan, siinä ei ole jumalalla mitään työtä eikä tehtävää, Hän vastaanottaa kiitollisuudella näyrän ihmisen askeleen Hänen perässään ja siunaa sen, siinä kaikki.

Hengellä kastaminen on kokonaan toinen asia eikä kuulu taas mitenkään tähän vesiaiheeseen.

• papparaiselle
        oluterilainenkastekaihi kirjoitti:

kommentisi kertoo kaiken oleellisen siitä kuinka pihalla voi ihmispolo olla kun oma uudestisyntymä on jäänyt tapahtumatta.

jälelle jää fraasikokoelma jota survotaan raamattuun väkisten joka reijästä ja nurkasta koko luterilaisen harhan voimalla.

kaikki mitä tuossa lahkolaisell eosoitat on päin seiniä, paikastaan ja kontekstistaan reväistyjä irtojakeita joilla ei ole mitään tekemistä aiheessa.

mitään jumalan tekemää kastetta ei ole olemassakaan silloin kun vesikasteesta puhutaan, siinä ei ole jumalalla mitään työtä eikä tehtävää, Hän vastaanottaa kiitollisuudella näyrän ihmisen askeleen Hänen perässään ja siunaa sen, siinä kaikki.

Hengellä kastaminen on kokonaan toinen asia eikä kuulu taas mitenkään tähän vesiaiheeseen.

Kommenttisi kertoo kaiken oleellisen, pappa! Uudestisyntyminen ei ole jäänyt tapahtumatta kun on kastettu ja uskoo Jeesukseen.

Kääkllä Raamatun ilmoitus on vain "fraasikokoelma" Kaikki yo. kohdat ovat kastekohtia, jotka kristityt ovat alusta alkaen nähneet kastekohdiksi.

Jumalan tekemä kaste on juuri vesikaste, jossa saadaan Pyhä Henki. Vain yksi kaste, ei usemapia kasteita. Mitään "ihmisen askelta" ei ole kasteessa vaan se on yksin Jumalan tekoa. Ei ole mitään askelopetusta Raamatussa, valitan kääkkä

Hengellä kastaminen ei ole toinen asia, vaan vesikaste = Pyhän Hengen kaste.

• summasummarumnääs
        papparaiselle kirjoitti:

Kommenttisi kertoo kaiken oleellisen, pappa! Uudestisyntyminen ei ole jäänyt tapahtumatta kun on kastettu ja uskoo Jeesukseen.

Kääkllä Raamatun ilmoitus on vain "fraasikokoelma" Kaikki yo. kohdat ovat kastekohtia, jotka kristityt ovat alusta alkaen nähneet kastekohdiksi.

Jumalan tekemä kaste on juuri vesikaste, jossa saadaan Pyhä Henki. Vain yksi kaste, ei usemapia kasteita. Mitään "ihmisen askelta" ei ole kasteessa vaan se on yksin Jumalan tekoa. Ei ole mitään askelopetusta Raamatussa, valitan kääkkä

Juuri näin!

Uudestikastajat: on olemassa kaksi kastetta
        Raamattu: Yksi kaste

• YksikasteAikuisena
        summasummarumnääs kirjoitti:

Juuri näin!

Niin eihän se vauvakaste oikeastaan olekkaan kaste vaan perinnäissääntöjen mukainen toimitus.

• näinsevaanonveljet
        YksikasteAikuisena kirjoitti:

Niin eihän se vauvakaste oikeastaan olekkaan kaste vaan perinnäissääntöjen mukainen toimitus.

Mitään vauvakastetta ei ole erikseen. On vain kaste, joka on niin vauvoille kuin vaareillekin. Uudestikaste on perimmäissääntö pahimmasta ppästä

• gjfjfdjejwjk
        summasummarumnääs kirjoitti:

Juuri näin!

yksi kaste = äidin lapsivesi kaste
        lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden kaste on rikollisuuden saatanaa jumaloivien pirullinen rituaali rikos, josta rikoksena vastuuta ei ota kirkko eikä papisto VAAN ASETTAVAN SEN RIKOLLEN LASTEN VANHEMMILLE PERKELEEN PERISYNNIKSI.
        NÄIN PAPPI VALEHDELLEN KIRJOITTAA:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/11977916
        "Hei Mirka,
        Kaste ilman kirkkoonliittämistä ei ole mahdollista.
        Kirkkojärjestyksen mukaan kirkkoonkuuluvien vanhempien on kastatettava lapsensa.
        Sallikaa lasten tulla Jeesuksen opetuslapsiksi ja Taivaan Isän lapsiksi kasteen kautta!
        t. Maarit-pappi"

JUMALA JA JEESUS EI OLE KASTETTA TAI/JA LAPSIKASTETTA ASETTANUT
        JOTEN
        PAPPI VALEHTELEE RIKOLLISESTI VÄÄRÄÄ TODISTUSTA JAKAVANA saatanan palvelijana.

Jeesus siunasi lapsia, ja samassa tilaisuudessa, toisin lapsia kohteleville Jeesus antoi myllynkivien käyttöohjeet.

Lapsikaste, on MYÖS Suomen Perustuslain vastainen rikos.
        Siis surullisen kuuluisa valtion kirkko saa uskonvapauden nojalla, rikollisesti kastaa lapsia vaikka se RIKKOO IHMISEN; LAPSENKIN OMAA OIKEUTTA USKONVAPAUTEEN:
        http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1999/19990731
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ihmiset ovat yhdenvertaisia lain edessä.
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

Joten
        lapsia kastattavista KIRKKO PAPISTOINEEN, tekee perisynti rikollisia!

Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
        http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
        'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

Lapsikaste, on MYÖS Suomen Perustuslain vastainen rikos.
        Siis surullisen kuuluisa valtion kirkko saa uskonvapauden nojalla, rikollisesti kastaa lapsia vaikka se RIKKOO IHMISEN; LAPSENKIN OMAA OIKEUTTA USKONVAPAUTEEN:
        Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus
        Ketään ei saa ilman hyväksyttävää perustetta asettaa eri asemaan sukupuolen, iän, alkuperän, kielen, uskonnon, vakaumuksen, mielipiteen, terveydentilan, vammaisuuden tai muun henkilöön liittyvän syyn perusteella.
        Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä, ja heidän tulee saada vaikuttaa itseään koskeviin asioihin kehitystään vastaavasti.
        Sukupuolten tasa-arvoa edistetään yhteiskunnallisessa toiminnassa sekä työelämässä, erityisesti palkkauksesta ja muista palvelussuhteen ehdoista määrättäessä, sen mukaan kuin lailla tarkemmin säädetään.

Perustuslain 11 §:n mukaan "Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."

• Luderinmatille

Kyllä Matti Luder! Me uskomme sinua!!! :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

• hlkjekh
        papparaiselle kirjoitti:

Taitaa tuo "papparainen" olla ei-uskova ...

• Tässäpätodiste

Apostolien teot
      3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
      3:7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
      3:8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.

Kenen nimessä Pietari paransi ramman? Eikö Jeesuksen Kristuksen nimessä? Ei siis omassaan. Mitä tarkoittaa Jeesuksen Kristuksen nimeen parantaminen? Tarkoittaako se, ettei Jeesuksella ole mitään tekemistä parantamisen kanssa vaan että Hänen kallisarvoista nimeään käytetään korottamaan Pietarin persoonaa? Eikö se tarkoita sitä, että Jeesus Kristus on parantaja ja että tuossakin Apostolien tekojen tapauksessa Pietari oli vain välikäsi, jota Jumala käytti? Tämä raamatunkohta osoittaa, että kun parannetaan Jeesuksen Kristuksen nimeen, parantajana on Jeesus Kristus itse, ei Pietari.

Matt. 28:19: Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Kenen nimeen kastetaan? Eikö Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen? Ei siis kasteta kastettavan eikä kastajan nimessä. Mitä tarkoittaa Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen? Tarkoittaako se, ettei kolmiyhteisellä Jumalalla ole mitään tekemistä varsinaisen kastamisen kanssa? Eikö se tarkoita sitä, että todellisena kastajana on Isä ja Poika ja Pyhä Henki ja että kastava ihminen on vain välikäsi, jota Jumala käyttää, kuten Pietarikin oli vain välikäsi parantaessaan Jeesuksen Kristuksen nimeen? Näin siis kasteessa on läsnä itse iankaikkinen ja pyhä Jumala kastaen ihmisen Jeesukseen Kristukseen ja lukien kastetun hyväksi kaikki kasteeseen liittämänsä armonlupaukset, jotka hyödyttävät kastettua, mikäli kastettu ei ole kiinni teko-opissa vaan turvautuu armoon.

• vauvaaeivoiopettaa

Muissa evankeliumeissa on ensin opettakaa ja sitten kastakaa!

• vauvavoidaankastaa
        vauvaaeivoiopettaa kirjoitti:

Muissa evankeliumeissa on ensin opettakaa ja sitten kastakaa!

Ei järkestyksellä ole väliä. Voidaan ensin kastaa tai ensin opettaa. Tapauskohtaista.

• jahätäkastehetikylvönper

>täälläkinpäin luterilaiset vauvat pesee hampinsa valkaisevalla tahnalla jo viikkoja ennen laskettua aikaa!

EI ole järjestyksellä väliä.

• kääkälle

Pappa taas kirjoittaa sekavia. Lopeta jo se kaljankittaaminen, sairas kääkkä!

• IkivanhaErehdys

Se on Jumalan teko, että evankeliumia julistetaan. Hän saa Hengellään aikaan, että kristitty haluaa kertoa Herrastaan. "Minä uskon, siksi minä puhun."
      Sydämessä syntyvä usko on aina Jumalan teko.
      Senkin voi pohjimmiltaan nähdä Jumalan teoksi, että uskova haluaa uskon kuuliaisuudessa ottaa raamatullisen kasteen.
      Lapsikastetta ei ole Raamatussa, joten sitä ei voi nähdä Jumalan teoksi.
      Se on lähinnä ikivanha erehdys ja ihmisen teko. Vanhassa liitossa juutalaisiksi tultiin syntymän ja kahdeksanpäiväisenä suoritetun ympärileikkauksen kautta. Uusi liitto perustuu uskolle, eikä syntyperälle. Uuden liiton "jäsenyys" tulee uskon ja tunnustuksen kautta. Oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä. Se ei ole käsillä tehty niin kuin lapsikaste.
      Lapsikasteelle perustuva kansankirkollisuus lähtee vanhan liiton hengestä. Sellainen sai alkunsa kunnolla keisari Konstantinuksen jälkeen. Sellaista mallia ei ollut alussa.

• Johnnylle-songwriterille

"Sydämessä syntyvä usko on aina Jumalan teko."

Hassua, jos Jumala ei sitten voi tätä tekoaan tehdä pienille lapsille...

"Senkin voi pohjimmiltaan nähdä Jumalan teoksi, että uskova haluaa uskon kuuliaisuudessa ottaa raamatullisen kasteen."

Ei ottaa kastetta, vaan tulla kastetuksi. Se ei ole Jumalasta jos ihminen haluaa kasteella itselleen kunniaa ja tekee sen oman edun tähden. Se on Jumalasta, jos uskoontulult haluaa Jumalan lapseuden ja osallisuuden Kristuksesta ja tämän takiaa hakeutuu kasteelle.

"Lapsikastetta ei ole Raamatussa, joten sitä ei voi nähdä Jumalan teoksi."

Se on siellä. Pietarikin oikein lupaa, että teidän lapsillenne lupaus on annettu. Hassua että jos Raamatussa ei ole lapsikastetta, niin uudestikastajat kastavat lapsiakin. Eikö tässä ole ristiriita? Onko Raamatussa vanhuskaste? Pitääkö eri ihmisryhmille olla aina oma kaste?

"Oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä. "

Raamattu puhuu juuri kasteesta sydämen ympärileikkauksena. Kasteessa siis tapahtuu tämä Kristukseen liittämienn

Kansankirkollisuudessa on hyvät ja huonot puolensa. Mitään tarkkaa seurakuntamallia ei ole Raamatussa.

• Hece

Johanneksen evankeliumi:
      4:1 Kun nyt Herra sai tietää fariseusten kuulleen, että Jeesus teki opetuslapsiksi ja kastoi useampia kuin Johannes
      4:2 - vaikka Jeesus ei itse kastanut, vaan hänen opetuslapsensa -
      4:3 jätti hän Juudean ja meni taas Galileaan

Apostolien teot:
      1:4 Ja kun hän oli yhdessä heidän kanssansa, käski hän heitä ja sanoi: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet.
      1:5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."

No niin, käsitellään se Pyhän Hengen kaste nyt aluksi.

Ensimmäisestä lainauksesta näemme, että opetuslapset kastoivat ihmisiä jo Jeesuksen toiminnan alkuvaiheessa. Opetuslapsi tarkoittaa sellaista ihmistä, joka uskoo Jeesukseen, seuraa Jeesusta, kuuntelee hänen opetustaan, on uskossa, siis uudestisyntynyt, on käynyt kasteella ja palvelee Jeesusta. Jeesus käski tehdä ihmisistä opetuslapsia, opetuslapsia tehdään opettamalla ei kastamalla.
      Toisesta lainauksesta näemme, että Jeesus lupasi Pyhän Hengen kasteen opetuslapsilleen siinä vaiheessa, kun hän oli nousemassa taivaaseen. Helluntaina tuo kaste tulikin sitten. Lue Apostolin teoista-

Vesikaste ja Pyhän Hengen kaste ovat eria asioita. Jeesus todellakin kastaa Pyhällä Hengellä, se on totta.

Vielä kannattaa ottaa esille tämä jae.
      Johannes:
      3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jeesus ei puhu tässä kasteesta vaan vedestä. Tämän asian olen käsitellyt toisaalla. Jeesus puhuu tässä elävästä vedestä.
      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14041054/tuhatvuotinen-valhe

• Dence

"opetuslapsia tehdään opettamalla ei kastamalla."

Taas väärin. Koitahan lukea mitä Jumalan Sana sanoo. Opetuslapsia tehdään kastamalla JA opettamalla.

Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä, eikä ole olemassa muta kuin tämä yksi kaste. Raamatun mukaan on vain yksi kaste, jossa Jeesus pesee vedellä Sanan kautta ja lahjoittaa Pyhän Hengen ja syntien anteeksiannon.

"Jeesus puhuu tässä elävästä vedestä."

Ei puhu, vaan Jeesus puhuu vedestä. Ja vesi ja Henki yhdessä ovat kaste. Elävästä vedestä puhutaan muualla, tässä puhutaan vain vedestä, minkä voi ihan itse Raamatuta tarkistaa.

• Paras.paikka
      • Meingott

Katsopa, lindroosilaisuutta. Sai jälleen ilmaista mainostilaa.

• Hece

Minä en ole täällä houkutellut ketään mihinkään seurakuntaan. Esim lestadiolaiset voisivat kastaa uudestisyntyneet jäsenensä vaikka itse oikealla kasteella. Jokainen saa itse valita mitä tekee. Voi mennä tietysti kasteelle helluntaiseurakuntaan tai vapaakirkkoon tai babtistikirkkoon. Jehovalaisten kirkkoon ei kannata mennä.
      Nykyaikana seurakunnat ovat menneet pilalle monella tavalla, esim. menestysteologian takia tai hillittömän ylistyksen ja tanssimisen takia. Kannattaa olla pikkusen varuillaan. Jos Jumala kehoittaa sinua menemään johonkin seurakuntaan kasteelle niin mene. Minä kävin kasteella helluntaiseurakunnassa jo kauan aikaa sitten mutta helluntaiseurakunnat eivät enää ole samanlaisia.

• Hece

Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Suosittelen kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se ei varmasti ole ainakaan väärin.

• Dence
        Hece kirjoitti:

Apostolien teot:
        2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
        10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.

Suosittelen kastamaan Jeesuksen Kristuksen nimeen. Se ei varmasti ole ainakaan väärin.

Jeesuspa ei käskenyt kastaa Jeesuksen nimeen, vaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen. Tätä noudatetaan kristikunnassa, poisluettuna muutamat lahkot, joiden opetus ei ole kristillistä.

• harhat.pois
        Dence kirjoitti:

Jeesuspa ei käskenyt kastaa Jeesuksen nimeen, vaan "Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen" nimeen. Tätä noudatetaan kristikunnassa, poisluettuna muutamat lahkot, joiden opetus ei ole kristillistä.

3. KASTE "ISÄN JA POJAN JA PYHÄN HENGEN NIMEEN"
        3.1: HtBL LSm-HAB WHBn WRWh HQDS saada kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen sekä Q:T:W:L:Y:W:T katoliset ovat lukuarvoiltaan 1116.
        3.2: HtBLH LSm-HAB WHBn WRWh HQDS kaste Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja K:W:P:R:W:T luopiot, harhaoppiset ovat lukuarvoiltaan 1121.

- tuo matteuksen evankelimin loppu28:19 on katolien lisäys, harhaoppi.

Lukuarvot paljastaa sen.

3.6: LHtBYL LYsWs KRYstWs BSm HAB WHBn WRWh HQDS kastaa Jeesukseen Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimessä ja 666 SS-MAWT WSSYm WSS kuusisataa kuusikymmentä kuusi ovat lukuarvoiltaan 2869.
        Edellä olevat gematriset esimerkit paljastavat totuuden: Katolinen kaste (vihmonta) ja muiden kirkkokuntien kasteet (vihmomalla tai upottamalla) Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen eivät ole Raamatullisia. Kaste Jeesuksen nimeen kelpaa, mutta ei ole alkuperäinen.
        Monet ovat huomanneet, että Raamatusta on poistettu jakeita. Harvemmat tietävät, että on tapahtunut päinvastaistakin. Alussa mainittu Matteuksen evankeliumin lopussa oleva lähetyskäsky on yksi esimerkki sellaisesta.

3.4: LA ThZW-LNW NKhWT DBRW-LNW hLQWT hZW MHTLWT älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita (Js 30:10), MtBYL LKRYstWs LSm HAB WHBn WRWh HQDS kastettu Kristukseen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, H:W:A D:R:S A:L-H:M:T:Y:m hän kääntyy vainajien puoleen ja T:W:a:B:T X:D:Y:Q:Y:m vanhurskaille kauhistus ovat lukuarvoiltaan 2766.

Lapsikaste / kaste kolmeen nimeen on harhaoppi.

Jos viitsisitte ottaa selvää asioista, ette kirjoittelisi tästä lapsikasteen harhasta laisinkaan, vaan tunnustaisitte, että olette olleet harhateillä

• Hece

Luterilaisen ja lastadiolaisen seurakunnan suuri ongelma on siinä, että nämä seurakunnat eivät tee ihmisistä Jeesuksen opetuslapsia opettamalla. Usein he sanovat tekevänsä opetuslapsia kastamalla. Opetuslasten opettaminen vie paljon aikaa, se kestää oikeastaan koko elämän ajan. Siksi seurakunnassa täytyy olla useita luotettavia opettajia ja profeettoja, jotka opettavat seurakuntaa.

Luterilaisten ja lestadiolaisten opetus on pielessä vesikasteen, Pyhän Hengen kasteen, pelastuskäsityksen ja Pyhän Hengen armolahjojen ja Pyhän Hengen virkojen osalta nyt ainakin. Toisin sanoen se on pielessä aika totaalisesti. Nämä seurakunnat eivät tee Jeesuksen opetuslapsia opettamalla. He opettavat jäsenilleen ainoastaan oman propagandansa tärkeimmät pääkohdat.

Käytännössä tämän voi todeta helposti kadulla kysymällä ihmiltä, ovatko he Jeesuksen opetuspsia. En kyllä suosittele kysymään, sieltä voi tulla melkoinen kirousryöppy vastaan.

• vainluterilainen

Voisitko opettaa minulle jotakin? Olen luterilainen.

• Dence

Luterilaiset tekevät opetuslapsia kastamalla JA opettamalla, kuten Jeesus käski. Luterilaisuudessa opetetaan oikein vesikasteesta. Mitään erillistä Pyhän Hengen kastetta ei ole asetettu. Armolahjaopetus on myös raamatullista. Samaa ei voi sanoa uudestikastakokouksien muminasta, joka on täysin epäraamatullista.

Miksi tehdä Jeesuksen opetuslapsia opettamalla, kun Herra itse käski tehdä niitä kastamalla ja opettamalla??

• näin

Kumpaanko uskon tässä asiassa lahkopappiin,vai ensimmäiseltä vuosisadalta olevaan tietoon kirkkoisistä alkaen esim ireneus ,joka oli polykarpoksen oppilas,Johannes-kristillisyyden eli Apostolien ajan,siis aivan alusta mitä näistä asioista on olemassa tietoa, kaikki tämä tieto on jokaisessa luotettavassa oppilaitoksessa saatavana joissa kristinoppia,Jumaluusoppia opetetaan.Mutta ei se tunnu menevän perille 1100-jälkeen tulleen kastekäytännön omaaville anababmismin uskoville,mutta totuus on toinen.Kaikki siis kastettiin,eikäl uetella että pappa,ja mamma tai lapset sai kasteen koska kaikki sai.

• sakastinsavuhaisee
        Dence kirjoitti:

Luterilaiset tekevät opetuslapsia kastamalla JA opettamalla, kuten Jeesus käski. Luterilaisuudessa opetetaan oikein vesikasteesta. Mitään erillistä Pyhän Hengen kastetta ei ole asetettu. Armolahjaopetus on myös raamatullista. Samaa ei voi sanoa uudestikastakokouksien muminasta, joka on täysin epäraamatullista.

Miksi tehdä Jeesuksen opetuslapsia opettamalla, kun Herra itse käski tehdä niitä kastamalla ja opettamalla??

No nyt menee ihan pitkin kinttuja selitykset.

kuten aina kun on lutterin harhalapsista kyse.

• papalle
        sakastinsavuhaisee kirjoitti:

No nyt menee ihan pitkin kinttuja selitykset.

kuten aina kun on lutterin harhalapsista kyse.

Ei kyllä veli-näin selittää asian ihan oikein. Jokainen voi asian itse tutkia, niin myös pappa

• rrkkl

Kahden eli kolmen todistus on pätevä!" Raamattu
      "Kaikki asiat pitää kahden eli kolmen todistuksella kiinnitettämän!" Uusi Testamentti
      Kasteen todistajia eli kummeja pitää olla kaksi tai kolme!
      On myös ainakin kolme kirkon opettajaa kirkon alkuajalta, jotka todistavatt lastenkastamiskäytännön olevan peräisin apostoleilta! Augustinus , Origenes todistivat tavan kastaa lapsia olevan peräisin apostoleilta ja Tertulianuskin kehoitti vanhempia kastamaan lapsensa.
      Kirkon käytäntö kastaa lapset on peräisin apostoleilta!
      Aikamosta tuhuutta on alkaa kumoamaan kirkon opettajiakin!
      Kastekäytännöistä on taas todistus Kahdentoista apostolin opetuksessa, jossa on esitetty kastekäytännöt, joissa mainittu myös luterilainen käytäntö!
      Olisi hyvä tutustua nuihin, kun Didakhe eli Kahdentoista apostolin opetus löytyy nentistäkin luulisin, mutta ainakin Apostolisien isien kirjasta.
      Sunnuntainvietto pakanoille on mainittu Kahdentoista Apostolin opetuksessa ja Barnabaan kirjeessä! Tuo ilmoitus kulki apostoleilta piispojen ja pappien perimätietona suulliisesti ja sitten kirjoittivat ne ylös Apostolisiin sääntöihin, jotka tallenettu Ortodoksisen kirkon kanoneihin, jotka on suomennettuna..

• osataanjoulkoa

..nuihin.. siellä taitaa olla melkoinen vaari kynän varressa, tuollaisia sanoja ei käytä kukaan ellei ole vähintään 40- luvulla syntynyt!

muutenkin tuo pöhkö litania on ollut esillä sataan kertaan että jokohan se olisi nyt viimeinen!

• Hece

1.Kor. 3:18 Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
      3:19 Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
      3:20 ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi."

1.Kor. 2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      2:6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      2:7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      2:8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
      2:9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
      2:10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      2:11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.

Luotatko sinä Jumalan viisauteen vai luotatko sinä omaan viisauteesi tai ehkä sinä luotat viisaiden ihmisten viisauteen, jos et itse pidä itseäsi viisaana. Oletko sinä hengellinen ihminen vai Hengetön ihminen. Onko sinulla vino pino erilaisia epäjumalia, jotka sinä olet asettanut Jumalan ja Jumalan sanan yläpuolelle: tohtoreita, pappeja, piispoja, paaveja ja kirkkoisiä. Jos näin on niin sinä et ole uskossa. Sinä uskot johonkin epäjumalaan ja sinä ehkä noudatat joitan uskonnollisia tapoja mutta sinä et usko Jeesukseen eikä sinulla Hengen yhteyttä Jeesuksen kanssa.

Miksi jotkut ihmiset pitävät niitä kirkkoisiä niin tärkeinä? Tai miksi katoliset kutsuvat pappejaan isiksi. He osoittavat halveksuntansa Jumalaa ja Jeesusta kohtaa sillä tempulla samalla, kun he nostavat itsensä isän asemaan, mokomat harhaoppiset lastenkastelijat.

• Hece

Jatkoa edelliseen.
        Matteuksen evankeliumi:
        23:9 Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa.

• Hece

Vauvoja ei kasteta upotuskasteella vaan ns. valelukasteella tai ripottelukasteella. Katolinen kirkko kuitenkin aloitti vauvakasteet vasta tuhatluvulla, sitä ennen se kastoi aikuisia upotuskasteella. Katolinen kirkko tietää, että Raamattu puhuu nimenomaan upotuskasteesta.

Varmaankin siinä kävi siinä kävi tällä tavalla. Katolinen kirkko yritti aluksi kastaa vauvatkin upotuskasteella, käytettiin tynnyriä tai isoa saavia apuna, mutta siinä ilmeni hyvin usein tiettyjä ongelmia. Vauva pelästyi outoa mustaa miestä ja äkillistä upottamista veden alle. Sehän muistuttaa vähän vesikidutusta. Vauvalle lipsahti hyvin usein paskat ja pissat housuihin. Ei ollut kaunista katseltavaa, kun rääkyvä vauva nostettiin ylös vedestä. Kastevesi värjäytyi hitaasti ruskeaksi ja vauvan ulosteen haju levisi koko kastehuoneeseen.

Ymmärrettävää kyllä katolinen kirkko alkoi harrastamaan valelukastetta vauvojen osalta, upotuskastetta se kai vieläkin käyttää aikuisten kohdalla. Totuus on kuitenkin se, että Raamattu puhuu upotuskasteesta. Valelukaste ei ole raamatullinen kaste, eikä apostolit käyttäneet valelukastetta eivätkä myöskään kastaneet saavissa vauvoja.

Järki jo sanoo, että vauvoja ei tarvitse kastaa.
      Uskovaisten ihmisten pienet vauvat ovat Jumalalle otollisia ilman kastetta, pienet vauvat kuuluvat samaan pelastuspakettiin uskovaisten vanhempiensa kanssa noin 12-14 vuotiaiksi asti. Joskus siinä vaiheessa Jumala odottaa heidän viimeistään tekevän oman uskonratkaisunsa ja menevän kasteelle. Tiedetään, että monet lapset ovat tehneet uskonratkaisun jo paljon aikaisemmin.

• Dence

Raamattu ei puhu upostuskasteesta hölkäsen pöläystä. Veden määrällä kasteessa ei ole mitään merkitystä. Valeleminen ja pirskottaminen käyvät yhtä hyvin. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa kastaa. Raamattu ei puhu sellaisesta mitään. Eli valelukastekin on raamatullinen kaste, koska kaste perustuu Jeesuksen työhön ja Jumalan Sanaan, ei veden määrään.

Vauvoja kastettiin jo apostolisena aikana, kuten asiaa tutkimalla selviää.

Järki sanoo, että vauvoja eu tarvitse kastaa. Jumalan Sana sanoo, että tarvitsee. Tämän maailman viisaat eivät kasta vauvojaan. Jumalan Sanalle kuuliasiet kastavat.

" pienet vauvat kuuluvat samaan pelastuspakettiin uskovaisten vanhempiensa kanssa noin 12-14 vuotiaiksi asti"

Hassua kun Raamattu ei puhu tällaisesta yhtään mitään, eikä anna mitään ikärajalukemia. Tämä on uudestikastajien lisäystä Jumalan Sanaan.

"Joskus siinä vaiheessa Jumala odottaa heidän viimeistään tekevän oman uskonratkaisunsa ja menevän kasteelle

Tämä on juuri tätä uudestikastajien teko-oppia. Ihminen ratkaisee, ihminen menee kasteelle, ihminen blaa blaa. Jumalan teot jävät täysin toissijaisiksi. Ihminen ei voi uskoa itselleen ratkaista. Sen Jumala antaa. Eikä kukaan kasteelle mene, vaan kaste saadaan.

• Hece

Sana babtize sisältää jo sen ajatuksen, että siinä kastetaan upottamalla. Erilaisia verbejä on sitten veden ripottelemista varten.

• valitan
        Hece kirjoitti:

Sana babtize sisältää jo sen ajatuksen, että siinä kastetaan upottamalla. Erilaisia verbejä on sitten veden ripottelemista varten.

ana "babtize" tarkoitaa, kastaa, upoettaa, pestä, kastella. Tämän sanan avulla ei siis kerrota miten kaste tapahtuu. Valitan.

• Valitettavasti
        Dence kirjoitti:

Raamattu ei puhu upostuskasteesta hölkäsen pöläystä. Veden määrällä kasteessa ei ole mitään merkitystä. Valeleminen ja pirskottaminen käyvät yhtä hyvin. Ei ole olemassa mitään oikeaa tapaa kastaa. Raamattu ei puhu sellaisesta mitään. Eli valelukastekin on raamatullinen kaste, koska kaste perustuu Jeesuksen työhön ja Jumalan Sanaan, ei veden määrään.

Järki sanoo, että vauvoja eu tarvitse kastaa. Jumalan Sana sanoo, että tarvitsee. Tämän maailman viisaat eivät kasta vauvojaan. Jumalan Sanalle kuuliasiet kastavat.

" pienet vauvat kuuluvat samaan pelastuspakettiin uskovaisten vanhempiensa kanssa noin 12-14 vuotiaiksi asti"

Hassua kun Raamattu ei puhu tällaisesta yhtään mitään, eikä anna mitään ikärajalukemia. Tämä on uudestikastajien lisäystä Jumalan Sanaan.

"Joskus siinä vaiheessa Jumala odottaa heidän viimeistään tekevän oman uskonratkaisunsa ja menevän kasteelle

Tämä on juuri tätä uudestikastajien teko-oppia. Ihminen ratkaisee, ihminen menee kasteelle, ihminen blaa blaa. Jumalan teot jävät täysin toissijaisiksi. Ihminen ei voi uskoa itselleen ratkaista. Sen Jumala antaa. Eikä kukaan kasteelle mene, vaan kaste saadaan.

Kasteelle raahataan vauvoja väkisin ja sanotaan, että se on Jumalan teko! Äly hoi!

• lahkolaiselle
        Valitettavasti kirjoitti:

Kasteelle raahataan vauvoja väkisin ja sanotaan, että se on Jumalan teko! Äly hoi!

Se ON Jumalan teko, ainakin jos on Raamattua uskominen.

• JärkiHoi
        Dence kirjoitti:

Se juuri on ihmisteko, kun vauva kastetaan! Ikäänkuin vauvojen vanhemmat ja papit vastaisivat vauvojen taivaaseenpääsyistä! Vauva ei ole syntiä tehnyt vaan perisynti on ainoa syy miksi k e n e n k ä ä n ihmisen k e h o ei pääse taivaaseen. Uskovat ihmiset saavat kirkastetun ruumiin niinkuin myös vauvat!

• Horkijäi

Se on Jumalan teko kun vauva kastetaan. Vauvat ja papit eivät uudestisynytä vauvaa tai anna syntejä anteeksi tai liitä Kristukseen, vaan kaikki tämä on Jumalan tekoa, joka tapahtuu kasteessa. Uskovat ihmisen saavat kirkastetun ruumiin. Myös vauvat jos ovat uskovia. Ilman uskoa ei taivaaseen mennä.

• Hece

Jeesuksen aikana fariseukset ja kirjanoppineet edustivat sen ajan juutalaisia perinteitä. Heillä oli omat perinnäissäännöt joita Jeesus ei hyväksynyt eikä noudattanut.

Matteuksen evankeliumi:
      15:3 Mutta hän vastasi ja sanoi heille: "Miksi te itse rikotte Jumalan käskyn perinnäissääntönne tähden?
      15:6 Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.

Markuksen evankeliumi:
      7:8 Te hylkäätte Jumalan käskyn ja noudatatte ihmisten perinnäissääntöä."
      7:9 Ja hän sanoi heille: "Hyvin te kumoatte Jumalan käskyn noudattaaksenne omaa perinnäissääntöänne.
      7:13 Te teette Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissäännöllänne, jonka olette säätäneet. Ja paljon muuta samankaltaista te teette."

Kolossalaiskirje:
      2:8 Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.

Nykyaikana luterilainen kirkko ja katolinen kirkko ja monet muut vauvakastajakirkot edustavat samalla tavalla perinnäissääntöjä, jotka he ovat itse laatineet. He eivät opetuksellaan tee Jeesuksen opetuslapsia vaan he tekevät perinnäissääntöjen opetuslapsia ja itsekin he ovat vain perinnäissääntöjensä orjia. Eivätkä he kaihda vääristellä Jumalan Sanaa.

Ihmiset eivät pelastu perinnäissääntöjen avulla.

• Dence

Kaste ei ole perimmäissääntö, vaan Jeesuksen asettama asrmonväline. Opetuslapsia tehdään kasteen ja opetuksen kautta. Nämä uudestikastajalahkot elävät omissa säännöissään ja opeissaan. Ne eivät edes ole kristillisä eikä niissä esiinny armon evankeliumia. Raamattua ne väärentävät minkä keriävät. Tässä pari esimerkki:

Joh. 3:5 he lukevat "elävästä vedestä ja Hengestä"
        Matt. 26:26 he lukevat "tämä kuvastaa minun ruumistani"
        1. Piet. 3:21 he lukevat "vesi ei pelasta kasteena"
        Ap.t. 2:38 he lukevat "kaste uskonne tunnustamiseksi ja uskonratkaisun merkiksi

Ihmisen eivät näiden oppien avulla pelastu. Yksin Jeesus pelastaa.

• Hece

Jeesusksen asettama kaste ja vauvakaste ovat kuin eri planeetoilta kotoisin.

• Dence
        Hece kirjoitti:

Jeesusksen asettama kaste ja vauvakaste ovat kuin eri planeetoilta kotoisin.

Jeesuksen asettama kaste, eli vauvakaste on tosiaan eri planettalta kuin 1000 vuotta vanha uudestikaste, jota ei alkukirkossa tunnettu

• dellojku
        Dence kirjoitti:

Jeesuksen asettama kaste, eli vauvakaste on tosiaan eri planettalta kuin 1000 vuotta vanha uudestikaste, jota ei alkukirkossa tunnettu

Ei ollu uudestikastettat apostolisena aikana, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

• kiitosjeesus

Synti ja saatana erottaa Jeesus yhdistää. Kyllä ritualismia kabbalismiasatanismia eksytyksiä omavanhurkautta farisealaisuutta maureja ja osmaneja arabeja on kirkot täynnä kun eivät pysty irrottautumaan faaraoistaan mooseksesta jne. Osa odottaa Jeesuksen ensimmäistä tulemista siksi on vääriä kristuksia vääriä profeettoja . Eläimiä uhraavia omia tekojaan kuin kain tarjoavia riittää. Nythän Kristus täytti lain. Missä ei Ole lakia ei Ole syntiäkään. Tapahtuu lain ja pappeuden muutos kun kristus tuli . Vanhan liiton lakiin käännyttäjiä . Jeesus toi vapauden armon . Kyllä jokaisen perheen oma lapsi toivotetaan tervetulleeksi taivaan lahjaksi ja siunataan heti vauvasta syntymälahjalla ylhäältä armosta .

• kiitostosiaan

Jokaisen perheen lapsi otetaan Jeesuksen omaksi kasteessa. Siunaaminen on myös kaunis tapa, muta siunaamalla ei saada Jeesusta omaksi tai pelastuta, kuten kasteessa tapahtuu

• Hece

Siinä tapahtuu väärä opetus, kun vauvoja kastetaan. vauvoista ei tule Jeesuksen omia väärän opetuksen ja valehtelun avulla.

• kiitostosiaan
        Hece kirjoitti:

Siinä tapahtuu väärä opetus, kun vauvoja kastetaan. vauvoista ei tule Jeesuksen omia väärän opetuksen ja valehtelun avulla.

Vauvoista tulee Jeesuksen opetuslapsia kasteen ja opetuksen avulla. Uudestikastajien valheet ja väärät opit uskonratkaisuinen ja synnittömine ihmsineen eivät tee kenestäkään uskovia.

• Hece

Mitenkähän ne vauvat ovat sisäistäneet sen saamansa opin.

• Dence
        Hece kirjoitti:

Mitenkähän ne vauvat ovat sisäistäneet sen saamansa opin.

Hyvin, kun kyse on Pyhän Hengen työstä.

• Hece

Apostolien teot:
      8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
      19:5 Sen kuultuaan he ottivat kasteen Herran Jeesuksen nimeen.

Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Mihinkä nimeen ihmiset pitäisi kastaa. Raamatusta löytyy ainakin neljä kohtaa, joissa kastetaan tai on kastettu Jeesuksen Kristuksen nimeen. Vain yksi sellainen kohta löytyy, jossa kastetaan Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Nythän on niin, että jokainen asia pitää kahden tai kolmen todistajan avulla todistaa. Tuo Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen ON TODISTETTU VAIN YHDEN HENKILÖN SUULLA. Siispä sitä ei voida pitää pätevänä. Itse asiassa tuohon Matteuksen evankeliumin lähetyskäskyyn liittyy muutakin epämääräistä. Sitä ei löydy kaikkein vanhimmista käsikirjoituksista ollenkaan. Se on lisätty erilaisella käsialalla ja erivärisellä kynällä joihinkin käsikirjoituksiin vasta jälestäpäin ilmeisesti katolisen kirkon toimesta. Muut evankeliumit ovat luotettavampia lähetyskäskyn suhteen.

Muutenkin tuo Matteuksen lähetyskäsky on virheellinen sillä ensin siinä ikäänkuin tehdään kansoista opetuslapsia mutta kuitenkin käytetään pronominia "heitä", jota puolestaan käytetään vain yksittäisistä ihmisistä. Jos olisi haluttu viitata kansoihin, olisi pitänyt käyttää pronominia "niitä". Toisin sanoen siinä on kielioppivirhe, eikä minun Jumalani tee kielioppivirheitä. Se ei ole Jumalan Sanaa, valitan.

• valitan

Taas neämme miten tämä uudestikastaja vähät välittää Jumalan Sanasta

"Mihinkä nimeen ihmiset pitäisi kastaa"

Mitähän se Jeesus tästä sanoi?

"Tuo Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen ON TODISTETTU VAIN YHDEN HENKILÖN SUULLA"

Kyllä, VAIN JEESUS antoi tällaisen ohjeen. VAIN JEESUS! Vain yksi henkilö sanoi myös "tämä on minun ruumiini" joten eihän tuollainenkaan todistus ole pätevä kun sen sanoi vain yksi henkilö, vai?

Kaikki varmaan näkevät millä tolalla on Jeesuksen uskominen tällä uudestikastajalla. Kaikki näkevät millaisen arvon hän antaa rakkaalle Vapahtajallemme ja syntiemme sovittajalle ja Hänen sanomisilleen.

"Se on lisätty erilaisella käsialalla ja erivärisellä kynällä joihinkin käsikirjoituksiin vasta jälestäpäin ilmeisesti katolisen kirkon toimesta"

Tämä on uudestikastajein satuja. Ei ole mitään todisteta, että näin olisi tapahtunut. Taitaa syynä tähän luulotteluun olla se, etteivät nämä lahkolaiseet ole valmiita hyväksymään Jeesuksen sanoja

"Muutenkin tuo Matteuksen lähetyskäsky on virheellinen sillä ensin siinä ikäänkuin tehdään kansoista opetuslapsia mutta kuitenkin käytetään pronominia "heitä", jota puolestaan käytetään vain yksittäisistä ihmisistä"

Taas aivan päin mäntyä selittää tämä uudestikastaja. Ensinnäkin kohdassa ei ole mitään aikajärjestystä, eikä mitään asiaa käsketä tekemään ENSIN. Jeesus vain käskee tekemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Ilman mitään määrystä siitä missä järjestyksessä. Uudestikastajathan ovat sitä mieltä että "ja" -sana kuvaa aina aikajäretsystä, joten teidän ikiomien kielioppisääntöjen mukaan Jeesus siis käskee ensin kastamaan. Mikä vie pohjan uudestikasteelta heti. Toiseksi "heitä" -pronominia käytetään nimenomaan "kansoista" joita Jeesus käskee opetuslapsikseen tekemään. Joten mitään kielioppivirhettä ei tuossa ole. Valitan. Yrität vavin kiertelemällä ja kaartelemalla saada oman opin etusijalle hylkäämällä Raamatun Sanan. Se on juuri se asia, mikä erottaa uudestikastajat kristityistä.

Tuokin kohta on Raamatussa ja se on Jumalan Sanaa, valitan.

• Hece

Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky on katolisen kirkon väärennös eikä "rakkaan Jeesuksen" sanoja. Sehän tuossa minun kirjoituksessani oli juuri pääasia. Kuulostaa jotenkin irvokkaalta, kun vauvakastelijat, jotka kieltäytyvät kastamasta Jeesuksen Kristuksen nimeen, alkavat puhumaan "rakkaasta Jeesuksesta".

• Hece
        valitan kirjoitti:

"Tuo Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen kastaminen ON TODISTETTU VAIN YHDEN HENKILÖN SUULLA"

Kyllä, VAIN JEESUS antoi tällaisen ohjeen. VAIN JEESUS! Vain yksi henkilö sanoi myös "tämä on minun ruumiini" joten eihän tuollainenkaan todistus ole pätevä kun sen sanoi vain yksi henkilö, vai?

Kaikki varmaan näkevät millä tolalla on Jeesuksen uskominen tällä uudestikastajalla. Kaikki näkevät millaisen arvon hän antaa rakkaalle Vapahtajallemme ja syntiemme sovittajalle ja Hänen sanomisilleen.

"Se on lisätty erilaisella käsialalla ja erivärisellä kynällä joihinkin käsikirjoituksiin vasta jälestäpäin ilmeisesti katolisen kirkon toimesta"

Tämä on uudestikastajein satuja. Ei ole mitään todisteta, että näin olisi tapahtunut. Taitaa syynä tähän luulotteluun olla se, etteivät nämä lahkolaiseet ole valmiita hyväksymään Jeesuksen sanoja

"Muutenkin tuo Matteuksen lähetyskäsky on virheellinen sillä ensin siinä ikäänkuin tehdään kansoista opetuslapsia mutta kuitenkin käytetään pronominia "heitä", jota puolestaan käytetään vain yksittäisistä ihmisistä"

Taas aivan päin mäntyä selittää tämä uudestikastaja. Ensinnäkin kohdassa ei ole mitään aikajärjestystä, eikä mitään asiaa käsketä tekemään ENSIN. Jeesus vain käskee tekemään opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Ilman mitään määrystä siitä missä järjestyksessä. Uudestikastajathan ovat sitä mieltä että "ja" -sana kuvaa aina aikajäretsystä, joten teidän ikiomien kielioppisääntöjen mukaan Jeesus siis käskee ensin kastamaan. Mikä vie pohjan uudestikasteelta heti. Toiseksi "heitä" -pronominia käytetään nimenomaan "kansoista" joita Jeesus käskee opetuslapsikseen tekemään. Joten mitään kielioppivirhettä ei tuossa ole. Valitan. Yrität vavin kiertelemällä ja kaartelemalla saada oman opin etusijalle hylkäämällä Raamatun Sanan. Se on juuri se asia, mikä erottaa uudestikastajat kristityistä.

Tuo nimimerkki ”Valitan” valehtelee jatkuvasti. Hän ei ainoastaan vääristele Raamatun sanoja vaan myös muiden keskustelijoiden sanoja härskisti ja mistään välittämättä. Oikea esimerkkiluterilainen, propagandan uhri, on siis kysymyksessä ja luterilaiset kun esiintyvät niin rehellisinä yleensä. Nytkin hän valehtelee esim. näin:
        ”Vain yksi henkilö sanoi myös "tämä on minun ruumiini" joten eihän tuollainenkaan todistus ole pätevä kun sen sanoi vain yksi henkilö, vai?”

Ehtoollisasia tulee esille kolmen evankeliumin kautta Raamatussa. Ei siis yhden kohdan kautta, vaan kolmen todistajan kautta.

Matteuksen evankeliumi:
        26:26 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi opetuslapsillensa ja sanoi: "Ottakaa ja syökää; tämä on minun ruumiini."
        Markuksen evankeliumi:
        14:22 Ja heidän syödessään Jeesus otti leivän, siunasi, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Ottakaa, tämä on minun ruumiini."
        Luukkaan evankeliumi:
        22:19 Ja hän otti leivän, kiitti, mursi ja antoi heille ja sanoi: "Tämä on minun ruumiini, joka teidän edestänne annetaan. Tehkää se minun muistokseni."

• Hece
        valitan kirjoitti:

Matteuksen evankeliumin alkuperäiset käsikirjoitukset ovat vieläkin tallella. Ne ovat katolisen kirkon holveissa. Periaatteessa kuka tahansa voi käydä sieltä tarkistamassa, puhunko minä totta. Sinne on päästetty vain muutamia rehellisiä kristittyjä tutkimaan niitä. Olen lukenut artikkelin tästä aiheesta kauan sitten mutta en muista enää tarkkoja nimiä ja yksityiskohtia. Kuitenkin ne harvat, jotka sinne päästettiin, todistivat, että Matteuksen evankeliumin lähetyskäsky ei näyttänyt samalta kuin ympäröivä teksti.

• oikeajärjestys
        valitan kirjoitti:

Miksihän tuo "valittaja" valittaa sitä, että Raamatussa on Jumalan Sanaa?
        "Tuokin kohta on Raamatussa ja se on Jumalan Sanaa, valitan."

Ilmankos se ei kelpaa hänelle, vaan Lutterin harhaiset selitykset ovat hänelle tärkeämpiä. Veden avulla yritetään tehdän opetuslapsia.
        UT:ssä opetuslapsia tehdään opettamalla eli saarnaamalla evankeliumia. Näin apostolit ja Paavalikin toimivat:
        "21. Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
        22. ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa"

Järjestys oli aina sama:
        Ensin saarnaaminen, sitten kastettiin vain ne, jotka ottivat sanan vastaan, eikä kaikkea kansaa!!!

Paavali ei kehoittanut ketään pysymään "kasteen armossa", kuten nuo harha-oppiset yrittävät vakuuttaa. Ja tuskin Paavali tuossa vahvisti vauvojen sieluja.

Yrittääköhän nimim, "valitan" kierrättää vauvoja, kun valittelee niin ahkerasti:
        " Yrität vavin kiertelemällä ja kaartelemalla ..."

• eeddbbsggsss
        valitan kirjoitti:

Yleensä luterilaisia on totuttu pitämään ahkerina ja rehellisinä. Ahkeruusmyytti on tuhottu aivan viime aikoina tekemällä kansainvälinen vertailu eri maiden työntekijöiden työajoista. Rehellisyysmyytti on tuhoutunut ainakin tämän keskustelun myötä lopullisesti. Nimimerkki ”Valitan”valehtelee härskisti ja häpeämättömästi. Hän esiintyy monilla muillakin nimimerkeillä. Lukemattomia kertoja hän on vääristänyt paitsi Raamatun jakeita myös minun sanojani. Yleensä hän vääntää minun sanat päinvastaisiksi ja esittää ne omina ajatuksinaan.

Toisaalta luterilaiset papit joutuvat ammattinsa puolesta valehtelemaan koko ajan. Aina kun he järjestävät kastetilaisuuden tai ehtoollisen, he joutuvat valehtelemaan. Myös monissa pelastukseen liittyvissä asioissa he joutuvat valehtelemaan. Heidän syntitaakkansa kasvaa suureksi valehtelemisen takia. Siinä kehittyy vuosikymmenten aikana eteväksi valehtelijaksi. Nimimerkki ”Valitan” saattaa hyvinkin olla jo piispan arvoinen mies luterilaisessa kirkossa ainakin härskin valehtelemisen taidon perusteella. Valehtelemisen myötä ihmisen persoonallisuuskin muuttuu. Saatana on lähellä sellaisia henkilöitä, jotka valehtelevat. Ei mikään ihme, että monista papeista on tullut pedofiileja.

• valitan
        eeddbbsggsss kirjoitti:

Yleensä luterilaisia on totuttu pitämään ahkerina ja rehellisinä. Ahkeruusmyytti on tuhottu aivan viime aikoina tekemällä kansainvälinen vertailu eri maiden työntekijöiden työajoista. Rehellisyysmyytti on tuhoutunut ainakin tämän keskustelun myötä lopullisesti. Nimimerkki ”Valitan”valehtelee härskisti ja häpeämättömästi. Hän esiintyy monilla muillakin nimimerkeillä. Lukemattomia kertoja hän on vääristänyt paitsi Raamatun jakeita myös minun sanojani. Yleensä hän vääntää minun sanat päinvastaisiksi ja esittää ne omina ajatuksinaan.

Toisaalta luterilaiset papit joutuvat ammattinsa puolesta valehtelemaan koko ajan. Aina kun he järjestävät kastetilaisuuden tai ehtoollisen, he joutuvat valehtelemaan. Myös monissa pelastukseen liittyvissä asioissa he joutuvat valehtelemaan. Heidän syntitaakkansa kasvaa suureksi valehtelemisen takia. Siinä kehittyy vuosikymmenten aikana eteväksi valehtelijaksi. Nimimerkki ”Valitan” saattaa hyvinkin olla jo piispan arvoinen mies luterilaisessa kirkossa ainakin härskin valehtelemisen taidon perusteella. Valehtelemisen myötä ihmisen persoonallisuuskin muuttuu. Saatana on lähellä sellaisia henkilöitä, jotka valehtelevat. Ei mikään ihme, että monista papeista on tullut pedofiileja.

Niin, tämä ninimerkki "Hece" ei usko Jeesuksen sanoja. Ne eivät hänelle kelpaa. Hän on valehtelija ja uudestikastajien propagandan uhri. Jeesus ei ole hänelle kyllin hyvä todistaja. Hän jatkuvasti vääristelee kristittyjen sanomisia puhumalla jostakin vauvakasteesta. Tämän jokainen voi itse lukea aloitusviestistä. Se jos mikä on propagandaa.

Myös Matteuksen lähetyskäskyn sisältö tulee esille muualla Raamatussa. Voimme luottaa Jumalan Sanaan.

UT:ssä opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla.

"Ensin saarnaaminen, sitten kastettiin vain ne, jotka ottivat sanan vastaan, eikä kaikkea kansaa!!!"

Jeesus kylläkin käskee kastamaan ja opettamaan kaikkea kansaa. Kaikkea kansaa ei kasteta, vaan ainoastaan ne, jotka ottavat Sanan vastaan ja näiden perhekunnat. Näin toimitaan yhä.

Paavali kehoitti tekemään parannuksen ja tulemaan kastetuksi. Uskossa pysyminen on juuri sitä kasteen armossa pysymistä ja tähän Raamattu juuri kehoittaa. Kasteen rmo on juuri usko Kristukseen. Eli se mikä pelastaa.

Uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekä tämä lahkolainen Hece eivät usko Jeesuksen selviä ja armorikkaita sanoja. Ne kuitenkin ovat Jeesuksen sanoja ja Raamattuun kuuluvia. Valitan

• valittakaamme
        valitan kirjoitti:

Niin, tämä ninimerkki "Hece" ei usko Jeesuksen sanoja. Ne eivät hänelle kelpaa. Hän on valehtelija ja uudestikastajien propagandan uhri. Jeesus ei ole hänelle kyllin hyvä todistaja. Hän jatkuvasti vääristelee kristittyjen sanomisia puhumalla jostakin vauvakasteesta. Tämän jokainen voi itse lukea aloitusviestistä. Se jos mikä on propagandaa.

Myös Matteuksen lähetyskäskyn sisältö tulee esille muualla Raamatussa. Voimme luottaa Jumalan Sanaan.

UT:ssä opetuslapsia tehdään kastamalla ja opettamalla.

"Ensin saarnaaminen, sitten kastettiin vain ne, jotka ottivat sanan vastaan, eikä kaikkea kansaa!!!"

Jeesus kylläkin käskee kastamaan ja opettamaan kaikkea kansaa. Kaikkea kansaa ei kasteta, vaan ainoastaan ne, jotka ottavat Sanan vastaan ja näiden perhekunnat. Näin toimitaan yhä.

Paavali kehoitti tekemään parannuksen ja tulemaan kastetuksi. Uskossa pysyminen on juuri sitä kasteen armossa pysymistä ja tähän Raamattu juuri kehoittaa. Kasteen rmo on juuri usko Kristukseen. Eli se mikä pelastaa.

Uudestikastaa-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa sekä tämä lahkolainen Hece eivät usko Jeesuksen selviä ja armorikkaita sanoja. Ne kuitenkin ovat Jeesuksen sanoja ja Raamattuun kuuluvia. Valitan

Niinhän se on, että sielunvihollinen panee valittamaan ja itkemään, mutta Pyhä Henki panee kiittämään ja ylistämään!!!

Taisi valittajalla mennä nimet sekaisin, sillä se oli Pietari, joka kehoitti ensin tekemään parannuksen ja sitten ottamaan kasteen!
        Mutta niinhän ovat muutkin asiat hänellä sekaisin.

Mistähän se vauva tekee parannuksen?

Onkyllä syytäkin valittaa tuollaista sekoilua.

• valitan
        valittakaamme kirjoitti:

Niinhän se on, että sielunvihollinen panee valittamaan ja itkemään, mutta Pyhä Henki panee kiittämään ja ylistämään!!!

Taisi valittajalla mennä nimet sekaisin, sillä se oli Pietari, joka kehoitti ensin tekemään parannuksen ja sitten ottamaan kasteen!
        Mutta niinhän ovat muutkin asiat hänellä sekaisin.

Mistähän se vauva tekee parannuksen?

Onkyllä syytäkin valittaa tuollaista sekoilua.

Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa valittaa koko ajan. Hän ei kiitä tai ylistä Herramme hyvyyttä. Ei todellakaan.

Pietari kehoitti tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen. Järjesttyksestä hän ei puhunut mitään.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa taas kyselee tuttuun tyyliinsä vauvan parannuksen teosta. Antaa trollin kysellä, eiköhän se Pyhä Henki hänelle vielä joskus asian valaisen. Joka tapauksessa huomaamme että parannus ja usko ovat hänelle vain ihmisen tekoja ja kykyjsen osoituksia, ei mitään Pyhän Hengen työtä ja lahjaa. Ehkä tämä kertoo kaiken uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin uskonnollisuduesta. Sitä se vain on, valitan.

• totuusontää
        valitan kirjoitti:

Niin, uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa valittaa koko ajan. Hän ei kiitä tai ylistä Herramme hyvyyttä. Ei todellakaan.

Pietari kehoitti tekemään parannuksen ja ottamaan kasteen. Järjesttyksestä hän ei puhunut mitään.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa taas kyselee tuttuun tyyliinsä vauvan parannuksen teosta. Antaa trollin kysellä, eiköhän se Pyhä Henki hänelle vielä joskus asian valaisen. Joka tapauksessa huomaamme että parannus ja usko ovat hänelle vain ihmisen tekoja ja kykyjsen osoituksia, ei mitään Pyhän Hengen työtä ja lahjaa. Ehkä tämä kertoo kaiken uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollin uskonnollisuduesta. Sitä se vain on, valitan.

Puhut täyttä asiaa, veli-valitan. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ei todellakaan ole kristitty ja Jeesusta ylistävä ja Hänen armostaan kiittävä uskova, vaan pelkää uudestikastaja, jolla kaikki perustuu ihmisen tekoihin. Uudestikastajat todella valehtelevat jatkuvasti, kuten tuokin etä Joh. 3:5 puhuu elävästä vedestä. Siitähän Jeesus nimenomaan ei puhu, vaan Hän puhuu vedestä. Sanan väärentäminen on ainoa keino saada uudestikastaminen Raamattuun. Epämielyttäviä kohtia sitten tuomitaan katolisen kirkon lisäykseksi, eikä niitä edes pidetä Jumalan Sanana. He eivät muista Herramme lupausta: "Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät katoa.".

Ja kuten olemme nähneet, uudestikastajat ovat johtajansa inttäjä-eksyttäjän tavoin hävinneet kaikki keskustelut! Hozaaaaa!!!!!

• valittakaamme
        valitan kirjoitti:

Aika nopea-oppinen tuo valittaja, kun tajusi heti, että tuo puhuja olikin Pietari eikä Paavali. Sattuuhan sitä.

Mutta on syytäkin valittaa tuollaista sekoilua:
        "Järjesttyksestä .."
        " kykyjsen osoituksia,"?????
        "uskonnollisuduesta", Hauska sana tuo "sudue"!!! Liittyykö se sudukoon?
        " etä Joh".. Kuinka etäällä tuo Joh on? Teiltä hän ainakin tuntuu olevan hukassa.

Totuussontaako se siellä taas pullistelee rintaansa? Hozaa.

Kilpailevatko nuo trolliveljet siitä, kuka sekoilee eniten? Tuo valittaja on toistaiseksi johdossa. Totuussontaa haluaa vielä sekoilukisan voittajaksi. Hänelle ei riitä rienauskilpailin voitto.

• näinsevaanonveljet
        valittakaamme kirjoitti:

Aika nopea-oppinen tuo valittaja, kun tajusi heti, että tuo puhuja olikin Pietari eikä Paavali. Sattuuhan sitä.

Mutta on syytäkin valittaa tuollaista sekoilua:
        "Järjesttyksestä .."
        " kykyjsen osoituksia,"?????
        "uskonnollisuduesta", Hauska sana tuo "sudue"!!! Liittyykö se sudukoon?
        " etä Joh".. Kuinka etäällä tuo Joh on? Teiltä hän ainakin tuntuu olevan hukassa.

Totuussontaako se siellä taas pullistelee rintaansa? Hozaa.

Kilpailevatko nuo trolliveljet siitä, kuka sekoilee eniten? Tuo valittaja on toistaiseksi johdossa. Totuussontaa haluaa vielä sekoilukisan voittajaksi. Hänelle ei riitä rienauskilpailin voitto.

Ny tulee kyllä niin levotonta tekstiä tältä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilta etten saa mitään selvää. Alekkain sanoja, jotka eivät edes ole sanoja. Mikä on "Järjesttyksestä"??? Tntä tuo "Liittyykö se sudukoon" Mikä on suduko? Jokin Marpanpalvontarituaali?

Tämä rienauskisan voittanut paskakasa uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on katkera siitä ettei ole uudestikastetta vieläkään Raamatusta löytänyt. Niin hänen pitää purkaa vihaansa täällä haukkumalla kristittyjä.

• 56344745353
        eeddbbsggsss kirjoitti:

ksjju rtdyyg ddjjdddjhjh

• eivoikuinihmetellä

Tarpeeksi kauan ja usein kun valehtelee se vale mnuuttuukin yllättäen ihan "todeksi ja sitten ei enää tarvitsekkaan valehdella vaan ollaan jo puolustamassa ikiaikaista "totuutta"!

näin sielunvihollinen toimii, siis tämä valheen suuri ISÄ!

ja jokainen joka tuota idiootimaista vauvan kastevaletta ja muita sakramenttivaleita puolustaa on samalla asialla karvakoiven kanssa.

Jeesusko muka opetti ihmissyöntiä, häh pölijät !!?

Jos vapaalla puolella olisi yhtä järjettömiä opinkappaleita koko vapaaosasto olisi ollut siperiassa jo sata vuotta, mutta nyt kun se tapahtuu isonkirkon ja valtion rahalla, se onkin se kuuluisa "totuus"!!

miksi ihmeessä ette ala myymään aneita!

• papalle

Tässä sama katkera uudestikastaja-papparainen puhuu mista opistaan: "Tarpeeksi kauan ja usein kun valehtelee se vale mnuuttuukin yllättäen ihan "todeksi ja sitten ei enää tarvitsekkaan valehdella vaan ollaan jo puolustamassa ikiaikaista "totuutta"!"

Jokainen joka uudestikastamista puolustaa on karvakorvan asialla. Se, joka Jeesuksen asettamia sakramentteja puolustaa, puolustaa itse Kristuksa.

Jeesus opetti että leipä ja viini OVAT hänen ruumiinsa ja verensä. Ihmissyönnistä hän ei maininnut mitään.

Tuo oli hyvin sanottu tuo "Jos vapaalla puolella olisi yhtä järjettömiä opinkappaleita" Kerta kaikkiaan! Nimittäin uudestikastajilla ei ole näitä opin kappaleita mitä Raamatussa on. Paavalin opetuskirjeet eivät kelpaa uudestikastajille. Jeesuksen asettamat sakramentit ovat heille kauhistus. Uudestikastajat eivät hyväksy kristikunann yhdeistiä, Raamattuun pohjautuvia uskontunnustuksia, eli siitä voidaan päätellä, mitä heidän "kristillisyytensä" on.

Mene nyt muualle, saias katkera uudestikastaja-papparainen! Tuollaista kännäävää kääkkää ei täällä kaivata! Lupasit jo ajat sitten jättää tämän palstan herrna haltuun, tee nyt kuten lupasit!

• näin

Onhan se kummaa kun Kristityn pitäisi olla ibesilli uudelleenkastajan mielestä,ei saisi olla tietoa eli viisautta.Sitten pitäisi olla 12-14 vuotias kun kastetaan,mistä se luku.Samoin Matteuksen opetus joka löytyy historiallisena tosiasianaon heidän mielestään puppua.Tämän on täyttä Jumalan sana vääristelyä,miksi? siksi että opetus sopii omaan lahkoon sopivaksi,siksi Sanasta ja historiallisita tosiasioista on kiemurreltava irti, ja kun ei muuta keksitä niin haukutaan eri kirkot ja niiden palveluksessa olevat työntekijät.Kasteen osalta he ovat ristiriidassa jopa oman oppaansa Novumin kanssa.Kastattakoon kukin itsensä vaikka viikon välein Raamatullisuus on siitä kuitenkin kaukana.

• Mistämoinen

Muissa evankeliumeissa mainitaan ensiksi opetus ja sitten kaste!

• koitajopäättäämihinuskot
        näin kirjoitti:

Onhan se kummaa kun Kristityn pitäisi olla ibesilli uudelleenkastajan mielestä,ei saisi olla tietoa eli viisautta.Sitten pitäisi olla 12-14 vuotias kun kastetaan,mistä se luku.Samoin Matteuksen opetus joka löytyy historiallisena tosiasianaon heidän mielestään puppua.Tämän on täyttä Jumalan sana vääristelyä,miksi? siksi että opetus sopii omaan lahkoon sopivaksi,siksi Sanasta ja historiallisita tosiasioista on kiemurreltava irti, ja kun ei muuta keksitä niin haukutaan eri kirkot ja niiden palveluksessa olevat työntekijät.Kasteen osalta he ovat ristiriidassa jopa oman oppaansa Novumin kanssa.Kastattakoon kukin itsensä vaikka viikon välein Raamatullisuus on siitä kuitenkin kaukana.

Mitähän sinä nyt taas satuilet Novumeista ja 12- vuotiaista??

• anniemestariampuja

En yleensäkkään ymmärrä uskonnollisuuden merkitysta joillekkin, että pitää uskoa johonkin tuonpuoleisiin asioihin, joista ei ole mitää fakta tietoa saatavilla on vain uskomuksia iänkaikkisesta elämästä yms...????

Entisajan filosofitkin ovat tuon jo tienneet...

"Ja selvää totuutta ei kukaan ihminen ole koskaan nähnyt eikä kukaan tule jumalista ja niistä asioista joista puhun sitä tietämäänkään; sillä vaikka hän onnistuisikin todella sanomaan miten asiat ovat, niin siitä huolimatta hän ei tiedä sitä, vaan kaikki on vain uskomuksia." (Ksenofanes)

• Bud_Spencer

Aloittajan mielestä Pyhä Raamattukaan ei taida olla kirjana mikään "Jumalan ilmoitus" vaan vain aivan tavallinen kirja.

• näinsevaanonveljet

Olet oikeassa. Aloittaja on uudestikastaja, jolle ei Jumalan Sana merkkaa mitään, vaan se on hänelle katolisen kirkon vääristelemä opus. Tätä juuri on uudestikastajuus.

• Hece

Aloittajan mielestä tällä sivustolla kirjoittavat vauvakastelijat ovat härskejä valehtelija. Röyhkeästi te vielä yritätte pistää sanoja minun suuhuni. Suosittelen jokaiselle, että lukee, mitä minä olen kirjoittanut, ovathan ne tekstit jokaisen luettavissa. Vauvakastelijat eivät kykene muuhun kuin Raamatun ja minun sanojen tahalliseen vääristelyyn. Eikö luterilaisesta kirkosta löydy yhtään normaalia ihmistä puolustamaan kirkon harhoja valheita.

• Dence

Aloittaja on uudestikastaja, eikä hän usko Jumalan Sanaa. Jokainen voi sen lukea hänen kirjoituksistaan. Tämä uudestikastaja kehtaa vielä haukkua lapsia kastavia ja Jeesuksen opissa pysyviä vauvakastelijoiksi. Mutta kerran hän joutuu siitäkin tilille. Luterilaisessa kirkossa ei hirveästi ole harhoja puolustettavaksi, sillä sen tunnustus on raamatullinen ja apostolinen.

Eikö täällä ole yhtään uudestikastajaa, joka pystyivi näyttämään uudestikasteen Raamatussa ja joka pystysi puolustamaan näiden lahkojen harhoja ja valheita?

• lahkolaisesta
        Dence kirjoitti:

Aloittaja on uudestikastaja, eikä hän usko Jumalan Sanaa. Jokainen voi sen lukea hänen kirjoituksistaan. Tämä uudestikastaja kehtaa vielä haukkua lapsia kastavia ja Jeesuksen opissa pysyviä vauvakastelijoiksi. Mutta kerran hän joutuu siitäkin tilille. Luterilaisessa kirkossa ei hirveästi ole harhoja puolustettavaksi, sillä sen tunnustus on raamatullinen ja apostolinen.

Eikö täällä ole yhtään uudestikastajaa, joka pystyivi näyttämään uudestikasteen Raamatussa ja joka pystysi puolustamaan näiden lahkojen harhoja ja valheita?

Olet oikeassa, veli-Dence. Todistan nyt aloittajan tekstistä, miten HÄN väristelee kristittyjen sanomisia.

"Vauvakastelijat sanovat, että vauvakaste on ”Jumalan työ”."

Tämä ei pidä paikkaansa. Kristittyjen mukaan kaste on Jumalan työ. Vauvakasteesta emme puhu erikseen.

" He eivät sen kummemmin asiaa perustele."

Asia on perusteltu näillä palstoilla täysin a perusteellisesti kymmenien Raamatun kohtien avulla. Myös tässä keskustelussa

"Pappi joutuu ensin pelottelemaan vanhemmat lapsen helvettiin menemisellä"

Missä kohtaa tämä tapahtuu? Raamatun mukaan jokainen joka ei usko, menee kadotukseen. Ei siinä tarvi enää ketään pelottelemaan, kun jokainen kristitty tietää Jumalan Sanan perusteella tämän. Se, että siihen tarvitaan pappia, on valhe.

"Siellä pappi ryyppää kahvit ja toimittaa omituiset rituaalinsa"

Jälleen näemme, miten tämä lahkolainen vääristelee, kun Kristuksen asettama kaste on "omituinen rituaali". Tyypin lahko ei kasta Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuten Jeesus käski. Siten tällainen apostolinen toiminta on hänelle "omituinen rituaali"

"Lapsen äiti joutuu valmistamaan vauvalle valkoisen kauhtanan, kutsumaan omaisia ja tuttuja juhliin mukaan"

Jälleen selvä valhe. Kastetilaisuuteen ei ole tarvis kutsua tuttuja mukaan. Myöskään kauhtanan käytöstä en näe mitään ohjetta.

"olen aivan varma, että Jumala ei lähde mukaan näin hämäräperäisiin hankkeisiin eikä ihmisten pelotteluun"

Eli tämä uudestikastaja ei lähde mukaan tähän Jeesuksen sanomaan: "joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen". Hän pitää sitä pelkkänä pelotteluna. Ja Jeesus sanoi nuo sanat vain yhdessä kohdassa, joten se ei varmaan ole ollenkaan pätevä ja selkeä kohta.

Mielipiteet on mielipiteäitä, mutta tästä voi jokainen palstalainen lukea miten tämä uudestikastaja vääristelee ja valehtelee, eikä hän usko Jumalan Sanaa. Saamme siis hänet kiinni siitä synnistä, josta hän kristittyjä syyttää. Tälle Jeesuksen asettamat sakramentit hylkäävälle uudestikastajalle pätevät hyvin Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen sanat, jotka on talletettu Luukkaan evankeliumiin:

"Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa, veli, kun otan roskan silmästäsi'? Ethän sinä näe edes hirttä omassa silmässäsi. Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

Aamen!

• Hece

Kyllä minä Jumalan Sanan uskon, sinä taas alat jälleen esiintymään minuna ja pistämään sanoja minun suuhuni. Etkö ymmärrä, kuinka sivistymätöntä ja moukkamaista tuollainen on.

Minä olen uudestisyntynyt evankeliumin kautta, olen käynyt kasteella, olen täyttynyt Pyhällä Hengellä monta kertaa, minulla on armolahjoja ja minä olen usein palvellut Jumalaa armolahjojeni avulla. Minä ymmärrän Jumalan Sanan paitsi teorian perusteella myös käytännön perusteella. Minä en tunne yhtään ihmistä, joka tuntisi Raamatun paremmin kuin minä.

• Dence
        Hece kirjoitti:

Kyllä minä Jumalan Sanan uskon, sinä taas alat jälleen esiintymään minuna ja pistämään sanoja minun suuhuni. Etkö ymmärrä, kuinka sivistymätöntä ja moukkamaista tuollainen on.

Minä olen uudestisyntynyt evankeliumin kautta, olen käynyt kasteella, olen täyttynyt Pyhällä Hengellä monta kertaa, minulla on armolahjoja ja minä olen usein palvellut Jumalaa armolahjojeni avulla. Minä ymmärrän Jumalan Sanan paitsi teorian perusteella myös käytännön perusteella. Minä en tunne yhtään ihmistä, joka tuntisi Raamatun paremmin kuin minä.

OHHHOH!

Kyllä on taas MAHTAVA todistus siitä, missä tämä uudestiakstajan turva on: Luetaanpa hänen tekstiään tarkemmin (montako minä sanaa löydätte?):

"MINÄ olen uudestisyntynyt evankeliumin kautta, OLEN käynyt kasteella, OLEN täyttynyt Pyhällä Hengellä monta kertaa, MINULLA on armolahjoja ja MINÄ olen usein palvellut Jumalaa armolahjojeni avulla. MINÄ ymmärrän Jumalan Sanan paitsi teorian perusteella myös käytännön perusteella. MINÄ en tunne yhtään ihmistä, joka tuntisi Raamatun paremmin kuin MINÄ."

Todella vakuuttavaa! Nostan hattua! Tässä on selvästi uskosi perusta! Yksi PIENI asia saavutuksistasi kuitenkin unohtui: Et maininnut Jeesusta ja Hänen työtäähn yhtään ainoa kertaa!!!!!!!!!!!!!!!!! (no mitä pienistä :DD)

Voin sanoa, että MINUN turvani ei ole armolahjat, ei ymmärrys eikä mikään oma teko tai suoritus, vaan yksin Kristus ja Hänen tekemänsä sovitus.

Kiitos todistuksestasi, Hece! Kaikki näkevät nyt millainen "kristitty" olet. Ja voin sanoa että itse tunnen kymmeniä ihmisiä jotka tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä. Sellaisia, jotka eivät hylkää epämiellyttäviä kohta ja tuomitse niitä Raamatun ulkopuoliseksi lisäykseksi. Sinä et siis usko Jumalan Sanaan. Piste.

• höhööö
        Dence kirjoitti:

OHHHOH!

Kyllä on taas MAHTAVA todistus siitä, missä tämä uudestiakstajan turva on: Luetaanpa hänen tekstiään tarkemmin (montako minä sanaa löydätte?):

"MINÄ olen uudestisyntynyt evankeliumin kautta, OLEN käynyt kasteella, OLEN täyttynyt Pyhällä Hengellä monta kertaa, MINULLA on armolahjoja ja MINÄ olen usein palvellut Jumalaa armolahjojeni avulla. MINÄ ymmärrän Jumalan Sanan paitsi teorian perusteella myös käytännön perusteella. MINÄ en tunne yhtään ihmistä, joka tuntisi Raamatun paremmin kuin MINÄ."

Todella vakuuttavaa! Nostan hattua! Tässä on selvästi uskosi perusta! Yksi PIENI asia saavutuksistasi kuitenkin unohtui: Et maininnut Jeesusta ja Hänen työtäähn yhtään ainoa kertaa!!!!!!!!!!!!!!!!! (no mitä pienistä :DD)

Voin sanoa, että MINUN turvani ei ole armolahjat, ei ymmärrys eikä mikään oma teko tai suoritus, vaan yksin Kristus ja Hänen tekemänsä sovitus.

Kiitos todistuksestasi, Hece! Kaikki näkevät nyt millainen "kristitty" olet. Ja voin sanoa että itse tunnen kymmeniä ihmisiä jotka tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä. Sellaisia, jotka eivät hylkää epämiellyttäviä kohta ja tuomitse niitä Raamatun ulkopuoliseksi lisäykseksi. Sinä et siis usko Jumalan Sanaan. Piste.

Hyvä tositus veli-Dence! Käytit tuon uudestikastajan omia kirjoituksia häntä itseään vastaan. Mahtaa sitä nyt harmittaa! :DD

• Hece

Matteuksen evankeliumi:
      28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

Tuo Matteuksen lähetyskäsky on virheellinen sillä ensin siinä ikäänkuin tehdään kansoista opetuslapsia mutta kuitenkin käytetään pronominia "heitä", jota puolestaan käytetään vain yksittäisistä ihmisistä. Jos olisi haluttu viitata kansoihin, olisi pitänyt käyttää pronominia "niitä". Toisin sanoen siinä on kielioppivirhe, eikä minun Jumalani tee kielioppivirheitä. Se ei ole Jumalan Sanaa, valitan.

Kaikki lukijat eivät ehkä tajua, mitä minä tällä asialla tarkoitin. Minäpä selitän. Kansojen kastaminen sopisi hyvin vauvakastelijoille, silloinhan vauvakastelu olisi lähes välttämätöntä. Mutta silloin törmätään tuohon pronominivirheeseen, jollaista Jumala ei tee. Toinen vaihtoehto olisi opetuslasten kastaminen, silloin pronomini olisi oikein, mutta se ei sovi ollenkaan vauvakastajille, sillä silloin vauvojen pitäisi olla Jeesuksen opetuslapsia ennen kuin heidät kastetaan. Jokainen ymmärtää, että vauvat eivät ole Jeesuksen opetuslapsia. Kumpikin vaihtoehto aiheuttaa suuria vaikeuksia vauvakastelijoille.

• näin

Täällä nyt on jo jollakin Matteuskin väärän sanan levittäjä, mitä vielä .Kyllä ne väittelyn argumentit nyt täytyy muualta löytää kuin Jumalan sanasta.

• juurikinnäin
        näin kirjoitti:

Täällä nyt on jo jollakin Matteuskin väärän sanan levittäjä, mitä vielä .Kyllä ne väittelyn argumentit nyt täytyy muualta löytää kuin Jumalan sanasta.

Juurikin näin! Pronominia "heitä" ei käytetä vain yksittäisistä ihmisistä, vaan myös kansojen kohdalla. Kyseessä ei ole mikään kielioppivirhe.

Jokainen ymmärtää, että vauva ei ole Jeesuken opetuslapsi ilman kastetta ja uskoa. Jeesus käskee tässä yksiselitteisesti kastamaan ja opettamaan kaikkia kansoja. Tämä ei sovi uudestikastajille, sillä heidän mielestään pitää olla opetuslapsi ennen kastetta. Siksi tästä kohdasa pitää päästä heti eroon. Mutta me kristityt tiedämme että tämäkin kohta on osa Jumalan ilmoitusta ja otamme sen ilomielin vastaan.

Käännettiin tuo Matteuksen lähetyskäsky miten vain, se ei kelpaa uudestikastajille.

• Älä.mene.helvettiin

Jeesus tahtoo auttaa kaikki omansa ottamaan vastaan puhtaan Raamatun opetuksen sellaisenaan. Mitään ei saa ottaa pois. Ilm. 22:18,19.
      Ja sen tähden kastamattoman hyväksyminen ehtoollisen viettoon on evankeliumin vääristämistä. Gal. 1:8,9. Pyhän Hengen Raamatussa antamien opetusten halventaminen on rakkaudettomuutta ja siis vakavan luokan synti, jopa kadotukseen johtava. 2 Piet. 3:16.
      Kasteasiaa vääristelevä tai halventava ihminen ei ole Jumalan johdatuksessa, vaan vieras henki vaikuttaa häneen. Ei ole siis kyse pelkästään väärin ymmärtämisestä.
      Onhan kaikille Raamattunsa lukeneille selvää, että kasteelle meno on välttämätöntä, samoin kuin parannuksen tekokin. Näin Raamattu sen opettaa:
      "Tehkää parannus (onko se välttämätöntä?) ja ottakoon kukin teistä kasteen (onko se välttämätöntä?).." Apt. 2:38.
      Miksi ajatellaan, että parannuksen teko on välttämätöntä ja kastekin ei olisi sitä? Nehän on molemmat opetettu Raamatussa yksiselitteisen selvästi.
      "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!"

• Hyvä.ja.selvä

Totta kirjoitat, "älä mene helvettiin".
      Osuva rinnastus parannus ja kaste. Jos toinen on tärkeä, miksi ei sitten toinenkin.

• ookiju

kollkkj hjhhhyuhg

• vauvaonpuhtain

Täällä nämä vapaamuurarikirkon lapset vaan jaksaa puolustaa isiensä harhakinttupolkuja yötä ja päivää !

no palkkanne odottaa eikä myöhästy.

vauva ei kastelemalla parane eikä kukaan taivaassa noteeraa sellaisia taikatempuja pennin vertaa.

Sen kelvollisempaa ihmistä ei ole kuin vastasyntynyt, eikä taatusti Jumala lue hänelle syytelistaa jos elämänsäkatkeaa heti alkumetreille.

Jumala ei sentään ole ihan niin hölmö kuin nämä lutteriparan pään tulosten uhrit!

• papalle

Pappa ei päätä sitä mitä taivaassa noteerataan. Olet sairas ja katkera vapaamuurari etkä yhtään eempää. Kasteessa saadaan Pyhä Henki ja Kristuksen lapseus, joten väitteesi kasteen hyödyttömyydestä ei pidä paikkaansa.

Kelvollisempaa ihmistä ei ole kuin Jeesus. Kaikki muut ihmiset oavt saastaisia ja kadotettuja ilman Kristusta. Kuten Paavalikin sanoo: "kaikki ovat syntiä tehneet ja kirkkautta vailla" Mitään poikkeusta vastasyntyneitten kohdalla ei Paavali mainitse.

Jumala ei ole hölmö, mutta tämä papparainen on kun pysyy tuossa baltasaren lahkon opissa, joka on kaukana siitä mitä apostolit ja Jeesus opettivat.

• hhnggggs

Tuossa linkissä vauvakaste on osoitettu vääräksi hyvin kiistattomasti ja loogisesti. Ei tarvita kuin lukutaitoa ja pikkusen järkevää ajattelua niin jo ensimmäisestä viestistä selviää, että vauvakaste ei toimi niinkuin vauvakastelijat väittävät.

• whwrhwhwh

Ylläolevassa linkissä uudestikaste on osoitettu kiistattomasti vääräksi ja vauvojen kaste raamatulliseksi. Ei tarvitse mitään muuta kuin lukutaitoa niin asian ymmärtää. Kaste toimii juuri niin kuin kristityt väittävät. Lahkolaisilla on omat kasteensa eikä niistä tarvitse välittää. Uudestikastetta ei ole Raamatussa.

• kjjjnhhhg

Vauvakastetta ei ole Raamatussa. Vauvakaste on pakanallinen kaste eikä se toimi ollenkaan niinkuin kristillisen kasteen kuuluu toimia.

• valitan
        kjjjnhhhg kirjoitti:

Vauvakastetta ei ole Raamatussa. Vauvakaste on pakanallinen kaste eikä se toimi ollenkaan niinkuin kristillisen kasteen kuuluu toimia.

Vauvakaste on Raamatussa. Tai siis kaste. Vauvoille ei ole omaa kastetta, vaan sama kaste on niin vauvoille kuin vaareillekin. Sen sijaan uudestikastetta ei ole Raamatussa ja se on viime vuosituhannen pakanallista keksintöä ilman Jumalan Sanan tuke. Valitan.

• sealkuperäinen
        valitan kirjoitti:

Vauvakaste on Raamatussa. Tai siis kaste. Vauvoille ei ole omaa kastetta, vaan sama kaste on niin vauvoille kuin vaareillekin. Sen sijaan uudestikastetta ei ole Raamatussa ja se on viime vuosituhannen pakanallista keksintöä ilman Jumalan Sanan tuke. Valitan.

Vaikka kuinka valitatte, niin emme tarvitse mitään linkkejä tai ihmisten keksimiä satuja.Jumalan Sana on tarpeeksi selvää siinä asiassa:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan , ne kastettiin." Ap 2:41

Tuossa on se ainoa oikea raamatullinen kaste, jota ei tarvitse uusia. Muut "kasteen nimellä" kulkevat seremoniat ovat ihmistekoja ja ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Valitettavaa näiden valittajien kannalta.

• Hece

Raamatussa on vain uskoon tulleiden uudestisyntyneiden ihmisten kaste eivätkä vauvat ole uskoon tulleita uudestisyntyneitä ihmisiä eikä kasteessa myöskään koskaan tapahdu uudestisyntymistä. Se on todistettu täällä:

Koska vauvojen kasteelle ei löydy mitään perustetta Raamatusta, se on pakanallinen kaste jo senkin takia, että se houkuttelee ihmisiä turvautumaan valheeseen pelastusasiassa.

• Dence
        sealkuperäinen kirjoitti:

Vaikka kuinka valitatte, niin emme tarvitse mitään linkkejä tai ihmisten keksimiä satuja.Jumalan Sana on tarpeeksi selvää siinä asiassa:
        "Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan , ne kastettiin." Ap 2:41

Tuossa on se ainoa oikea raamatullinen kaste, jota ei tarvitse uusia. Muut "kasteen nimellä" kulkevat seremoniat ovat ihmistekoja ja ovat yhtä tyhjän kanssa.
        Valitettavaa näiden valittajien kannalta.

Raamatussa ei ole mitään uudestisyntyneiden kastetta, vaan uudestisynnyttävä ja synnit anteeksi antava kaste. Kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen ja se on todistettu täällä:

Koska uudestikasteelle ei löydy mitään perustaa Raamatusta, se on vahingollinen viime vuosituhannen keksintö jossa ihminen yrittää korottaa omaa egoaan. Kristillinen kaste taas antaa Jeesuksen ja se kehottaa ihmistä turvautumaan siihen ainoaan asiaan, johon voi turvautua: Kristukseen. Uudestikaste taas turvaa ihmisen tekoihin.

• jågeqwg
        Dence kirjoitti:

Raamatussa ei ole mitään uudestisyntyneiden kastetta, vaan uudestisynnyttävä ja synnit anteeksi antava kaste. Kasteessa tapahtuu uudestisyntyminen ja se on todistettu täällä:

Koska uudestikasteelle ei löydy mitään perustaa Raamatusta, se on vahingollinen viime vuosituhannen keksintö jossa ihminen yrittää korottaa omaa egoaan. Kristillinen kaste taas antaa Jeesuksen ja se kehottaa ihmistä turvautumaan siihen ainoaan asiaan, johon voi turvautua: Kristukseen. Uudestikaste taas turvaa ihmisen tekoihin.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa yrittää epätoivoisesti tuota yhtä jaetta inttää, vaikka se ei kerro kasteesta mitään. Kasteopetus on muualla ja Jeesuksen käsky on tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Kaste on siis opetuslapseuttamisen väline, siis armoväline. Kaikki muut kasteet, siis uudestikaste, on hylättävä.

Valitettavaa tämän trollin kannalta kun mies on täällä vuosia taistellut oppinsa puolesta, mutta kristityt aina osoittavat Raamatulla hänen oppinsa vääräksi. Ja kun vielä veli-teeringan ystäviä liittyi uudestikastajista kirkkoon, niin se oli tälle vedenpalvolajje jotain aivan järkyttävää.

Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän näin raamatussa on hävinnyt joka ainoan keskustelun!

• sokeathalkopinonlatojat
        Dence kirjoitti:

NYt vaan kasaamaan halkopinoa, ja pitämään voitonjuhlia siellä sakastin nurkalla!

suomi on todella turvautunut Kristukseen, kaikesta sen huomaa kasteensa seurauksena !

koko taivas itkee näitä pähkähulluja asioitanne.

• näin

Kyllä Suomi on moneen muuhun maahan nähden vielä kristillinen , opetusta saa varmasti tarpeeksi ,mutta ennen esim.maanviljelijät siunasi peltonsa päässä kylvöt,nykyään haukutaan kun ei tule tarpeeksi tukiaisia, yleinen ilmapiiri on välinpitämättömämpi uskonasioita kohtaan,ihmiset oli ennen Jumalaa pelkääväisempiä .Oppi ei ole kadonnut mihinkään.

• kääkälle

Hyvin pappa sanoo että suomi ON TURVAUTUNUT, mm. sota-aikana täällä rukoiltiin kuin viimeistä päivää. Nykyään tilanne on uhonompi.

Ei täällä itke muut kuin tuo papparainen, jonka uudestikastetta ei Raamatussa ole. Sitä on syytäkin märistä. Taivas itkee noita uudestikastajien harhojen, joiden mukaan ihminen ei ole syntinen.

• dddttt555
        Dence kirjoitti:

Tuo henkilö valehtelee jatkuvasti tuon linkin sisällöstä.
        Oikeasti siellä todistetaan, että vauvakaste ei ole raamatullinen eikä vauvakaste uudestisynnytä.

• wegjåweg
        dddttt555 kirjoitti:

Oikeasti siellä todistetaan, että vauvakaste ei ole raamatullinen eikä vauvakaste uudestisynnytä.

Tuo uudestikastaja valehtelee koko ajan. Linkissä todistetaan uudestikaste epäraamatulliseksi. Siellä myös osoitetaan että kaste uudestisynnyttää. Vauvakasteesta eivät puhu muut kuin uudestikastajat. Muille se on vain kaste.

• merkillinen.nimi
        valitan kirjoitti:

" Vauvakaste on Raamatussa. Tai siis kaste. Vauvoille ei ole omaa kastetta, vaan sama kaste on niin vauvoille kuin vaareillekin. Sen sijaan uudestikastetta ei ole Raamatussa ja se on viime vuosituhannen pakanallista keksintöä ilman Jumalan Sanan tuke. Valitan "

- valitan,olet siis edelleenkin tuossa harhaopissasi.

Kastaa tulee Raaamatun mukaan vain ne, jotka tekevät parannuksen, uskovat evankliumin saarnan Jeesuksesta.

Ymmärtämätön vauva ei siihen kykene ja missään kohden Uutta Testamenttia, ei käsketä vauvoja kastamaan, vaan uskonsa tunnustavia Jeesuksen opetuslapsia.

Matteus 28:19 on katolilaisten lisäys, he rikkoivat Jumalan Sanan ilmoituksen.

uudestikastetta ei ole Raamatussa, eikä lapsikasteta.

Jos kastattaa / ottaa kasteen uskoon tultuaan, ei se ole uudestikaste, koska vauvakastetta ei mitenkään voi pitää Raaamtussa opetettuna kasteena.

Ef.5:
        5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra = Jeesus
        Yksi usko = usko Jeesukseen
        Yksi kaste, kaste uskovana Jeesuksen nimeen, ei ennen.

Tämä on Raamatun erehtymätön ilmoitus, sotikaa sitä vastaan, jos voitte.

• valitan
        merkillinen.nimi kirjoitti:

" Vauvakaste on Raamatussa. Tai siis kaste. Vauvoille ei ole omaa kastetta, vaan sama kaste on niin vauvoille kuin vaareillekin. Sen sijaan uudestikastetta ei ole Raamatussa ja se on viime vuosituhannen pakanallista keksintöä ilman Jumalan Sanan tuke. Valitan "

- valitan,olet siis edelleenkin tuossa harhaopissasi.

Kastaa tulee Raaamatun mukaan vain ne, jotka tekevät parannuksen, uskovat evankliumin saarnan Jeesuksesta.

Ymmärtämätön vauva ei siihen kykene ja missään kohden Uutta Testamenttia, ei käsketä vauvoja kastamaan, vaan uskonsa tunnustavia Jeesuksen opetuslapsia.

Matteus 28:19 on katolilaisten lisäys, he rikkoivat Jumalan Sanan ilmoituksen.

uudestikastetta ei ole Raamatussa, eikä lapsikasteta.

Jos kastattaa / ottaa kasteen uskoon tultuaan, ei se ole uudestikaste, koska vauvakastetta ei mitenkään voi pitää Raaamtussa opetettuna kasteena.

Ef.5:
        5. yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Yksi Herra = Jeesus
        Yksi usko = usko Jeesukseen
        Yksi kaste, kaste uskovana Jeesuksen nimeen, ei ennen.

Tämä on Raamatun erehtymätön ilmoitus, sotikaa sitä vastaan, jos voitte.

"Kastaa tulee Raaamatun mukaan vain ne, jotka tekevät parannuksen,"

Voi kun Jeesus käski kastaa ja opettaa kaikkia kansoja. Valitan.

"Ymmärtämätön vauva ei siihen kykene"

Kyllä kykenee koska usko on lahja

" ei käsketä vauvoja kastamaan"

Ei niin, eikä käsketä suomalaisia tai kuuroja tai naisia tai ei juuri mitään ihmisryhmää mainita erikseen.

"Matteus 28:19 on katolilaisten lisäys"

Se on osa Jumalan Sanaa. Valitan. Kaikkihan ne teille ovat lisäyksiä, jotka eivät oppiinne sovi.

"koska vauvakastetta ei mitenkään voi pitää Raaamtussa opetettuna kasteena"

Ei mitään perustaa tälle Raamatussa. Kastettavan ikä ei määrittele sitä onko kaste oikea. Jumalan teko on aina oikea.

"Yksi kaste, kaste uskovana Jeesuksen nimeen, ei ennen."

Tämäkin on oma lisäyksesi. Kaste Jumalan nimeen, ei Jesuksen nimeen.

Tämä on Raamatun erehtymätön ilmotus. Voitte vapaasti jättää Matteuksessa olevan lähetyskäskyn pois ja muutakin mikä ei teille sovi. Me kristityt pitäydymme Jumalan Sanassa.

• jknmjkiu
        valitan kirjoitti:

Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsiaasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuineet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.

Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

• cvdferes

ghfjfhty bnhmhju

• jkhihuy
        cvdferes kirjoitti:

ghfjfhty bnhmhju

jihujyty mujuhugtf

• hhhhjjjj
        dddttt555 kirjoitti:

matikasta maitopyörä

• bbeeeebbe

Tottakai ne nämä vauvakastelijat puhuvat toisilleen niinkuin he olisivat uskovaisia mukamas, niin ollaan olevinaan kristittyjä, vaikka oikeasti ollaan uskonnollisten perinnäistapojen orjia.

Toisen maailmansodan aikana osa kansasta rukoili kyllä mutta sodan jälkeen Jumalaa ei kiitetty eikä annettu kunniaa Jumalalle. Niin petollinen on tämä kansa Jumalaa kohtaan. Perkeleen nimi on tämä kansan huulilla paljon useammin kuin Jeesuksen nimi.

Luterilaista kirkkoa johtavat homot, ateistit ja muut Jumalan Sanan väärentäjät. Sellainen on tämä kristillinen kansa.

• ndhhdn

Minusta tuntuu että tämän palstan luterilaiset ovat nimenomaan niitä tosikristittyjä kun kerta Jeesukseen turvaavat. Uudestikastajista ei voi sanoa samaa, kuten tuon yhden uudestikastaja, Hecen, todistuksesta helposti näkee. Turva on muualla kuin Jeesuksessa.

Ovatko homot Jumalan Sana väärentäjiä? Jumalan Sanan väärentäjät johtavat uudestikastajalahkoja, joilla on aivan uusi ja Raamatulle vieras kaste tarjolla, uudestikaste. Ateistit eivät kirkkoa johda, valitan. Uudestikastajat tykkäävät paljon puhua homoista, tiedämme kaikki miksi.

Minä tiedän että uudestikastajilla on hirveä tarve pitää itseään kristittyinä, kuten mormoneilla ja jehovillakin. Siltikin mämä kaikki palvovat eri Jumalaa kuin Raamatussa. Siksi he ovat auttamatta kristikunnan ulkopuoella, koska eivät hyväksy edes näitä Raamatun tiivistäviä uskontunnustuksia. Siksi heillä on halu peittää tämä ja uskotella maailmalle olevansa niitä tosikristittyjä... sairasta!

• rrkkngggaa

Luuk.18:8 Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"

Matt.7:13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
      7:14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Nämä jakeet todistavat, että vauvakaste ei pelasta. Maailma on pullollaan vauvakastettuja mutta vain harvat pelastuvat.

• valitan

Nuo jakeet todistavat, että Jumala pelastaa. Se joka luottaa Jumalaan ja Hänen töihinsä, pelastuu. Uudestikastaat ovat pelastuksen ulkopuolella jos kuvittelevat omien ratkaisujen pelastavan.

Vauvakasteesta ei kukaan muu ole puhunut kuin uudestikastajat. Kaste kyllä pelastaa, kuten tästä näemme:

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että TE siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan KOSKA JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen PERUSTUKSENA ON Jeesuksen Kristuksen YLÖSNOUSEMUS."

Asiaapa ei voi enää selvemmin sanoa. Kaste pelastaa Kristukseen uskovat. Uudestikastetta ei Raamattu vain tunne. Valitan.

• Hece

Kaste kyllä pelastaa ne, jotka on oikein kastettu raamatullisella kasteella. Vauvakaste ei ole raamatullinen kaste.

• valitan
        Hece kirjoitti:

Kaste kyllä pelastaa ne, jotka on oikein kastettu raamatullisella kasteella. Vauvakaste ei ole raamatullinen kaste.

Raamattu ei tunne mitään raamatullista kastetta, se tuntee vain kasteen. Vauvan kastaminen jos mikä on raamatullinen kaste. Raamatullinen kaste on kaste vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on se raamatullinen kaste. Kaste siis perustuu täysin ihmisen ulkopuolella olevaan asiaan. On täysin naurettavaa väittää, että kaste ei ole oikea jos se tehdään jonkin tietyn ikäiselle ihmiselle. Raamatusta ei tällaisella perusteluja saa. Valitan.

• tässäonfaktaa
        valitan kirjoitti:

Raamattu ei tunne mitään raamatullista kastetta, se tuntee vain kasteen. Vauvan kastaminen jos mikä on raamatullinen kaste. Raamatullinen kaste on kaste vedellä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Se on se raamatullinen kaste. Kaste siis perustuu täysin ihmisen ulkopuolella olevaan asiaan. On täysin naurettavaa väittää, että kaste ei ole oikea jos se tehdään jonkin tietyn ikäiselle ihmiselle. Raamatusta ei tällaisella perusteluja saa. Valitan.

Kukaan ihminen ei voi siirtää toiseen ihmiseen mitään mistään Jumalan asiaan kuuluvasta eikä kuuluvaan sen nyt luulis tajuavan jo umpikuuri erkin poikakin.

Jumala ei ketään pelasta msitään mihinkään ilman että ihminen ENSIN ilmaisee tahtonsa siihen ja huutaa avuksi Herran Nimeä OMIEN syntiensä painamana.

millään vauvan kastamisilla ei ole pennin merkitystä asiassa eikä siitä mitään kohoa välikaton yläpuolelle.

Mitään Jumalantekoihmekastetta ei ole olemassakaan eikä siitä löydy mitäänmerkintää muualta kuin paavin ja lutterin papereista ja harhaisesta päästään.

• näinontotuus
        tässäonfaktaa kirjoitti:

Kukaan ihminen ei voi siirtää toiseen ihmiseen mitään mistään Jumalan asiaan kuuluvasta eikä kuuluvaan sen nyt luulis tajuavan jo umpikuuri erkin poikakin.

Jumala ei ketään pelasta msitään mihinkään ilman että ihminen ENSIN ilmaisee tahtonsa siihen ja huutaa avuksi Herran Nimeä OMIEN syntiensä painamana.

millään vauvan kastamisilla ei ole pennin merkitystä asiassa eikä siitä mitään kohoa välikaton yläpuolelle.

Mitään Jumalantekoihmekastetta ei ole olemassakaan eikä siitä löydy mitäänmerkintää muualta kuin paavin ja lutterin papereista ja harhaisesta päästään.

Mutta kun ei ole mitään omakohtaista uudestisyntymä äkoskaan tapahtunut näillekkään kastekuppikiivailijoille, niin ei voi odottaakkaan muuta kuin pimeää pimeyden päälle ja naurettavia perusteita sakramenteista ja Jumalantekokasteista.

vasta oma todellinen Hengen täyteys avaa silmät ja korvat niinkuin kävi Sakkeuksellekkin kohdatessaan Jeesuksen omana pelastajanaan!

merkit tulivat heti esiin ja uusi muuttunut mies ja luomus oli todellisuutta.

mihin katosi vanha kiero kuormastasyöjäSakkeus?

Jumalan Henki Jeesuskessa sen otti pois ja antoi tilalle uuden mielen ja uuden lihasydämen.

ilman tätä kaikki on pelkkää fariseusta ja isien turhaakin turhempaa vaellusta.

• papalle
        näinontotuus kirjoitti:

Mutta kun ei ole mitään omakohtaista uudestisyntymä äkoskaan tapahtunut näillekkään kastekuppikiivailijoille, niin ei voi odottaakkaan muuta kuin pimeää pimeyden päälle ja naurettavia perusteita sakramenteista ja Jumalantekokasteista.

vasta oma todellinen Hengen täyteys avaa silmät ja korvat niinkuin kävi Sakkeuksellekkin kohdatessaan Jeesuksen omana pelastajanaan!

merkit tulivat heti esiin ja uusi muuttunut mies ja luomus oli todellisuutta.

mihin katosi vanha kiero kuormastasyöjäSakkeus?

Jumalan Henki Jeesuskessa sen otti pois ja antoi tilalle uuden mielen ja uuden lihasydämen.

ilman tätä kaikki on pelkkää fariseusta ja isien turhaakin turhempaa vaellusta.

Papparanen se on taas vauhdissa

Raamattu tuntee oikein hyvin kasteen Jumalen tekona. Jo pelkkä Jumalan nimeen kastaminen kertoo sen. Jumala pelastaa kasteen ja uskon kautta, ei siinä karjuminen auta. Jumala tekee pelastuksessa ensimmäisen askeleen, ei ihminen.

Todellakin Pyhä Henki avaa korvat ja silmät mutta tälle papalle Henki ei toden totta ole vielä totuutta avannut. Fariseus on tämä papa ja kaljan kittaaja. Harmin paikka!

Me uudestisyntyneet kristityt nauramme tuon säälittävän papan märinälle

• eivätuskalla
        papalle kirjoitti:

Raamattu tuntee oikein hyvin kasteen Jumalen tekona. Jo pelkkä Jumalan nimeen kastaminen kertoo sen. Jumala pelastaa kasteen ja uskon kautta, ei siinä karjuminen auta. Jumala tekee pelastuksessa ensimmäisen askeleen, ei ihminen.

Todellakin Pyhä Henki avaa korvat ja silmät mutta tälle papalle Henki ei toden totta ole vielä totuutta avannut. Fariseus on tämä papa ja kaljan kittaaja. Harmin paikka!

Moittivatko pappinne koskaan Apostoleja sieltä seinälaatikoistaan?

• voihyvänenaika
        papalle kirjoitti:

ETTE TAJUA EDES Jumalan ja Jeesuksen välisyyttä jqa työjakoa!

• kusipäälle
        valitan kirjoitti:

Kaste on väärin, jos se tehdään ihmiselle, joka ei ole uskossa ja Jeesuksen opetuslapsi. Sellainen kaste on aivan tyhjänpäiväinen toimitus eikä sillä ole mitään tekemistä Raamatun tai kristinuskon kanssa.

• lahkolaiselle
        kusipäälle kirjoitti:

Kaste on väärin, jos se tehdään ihmiselle, joka ei ole uskossa ja Jeesuksen opetuslapsi. Sellainen kaste on aivan tyhjänpäiväinen toimitus eikä sillä ole mitään tekemistä Raamatun tai kristinuskon kanssa.

"Kaste on väärin, jos se tehdään ihmiselle, joka ei ole uskossa ja Jeesuksen opetuslapsi"

Tällaista opetusta ei ole Raamatussa. Kasteessa tullaan opetuslapseksi. Jeesus käski tehdä opetuslapsia kastamalla ja opettamalla, joten kaste on opetuslapseuttamisen väline. Pitää muistaa, että kaste ei perustu ihmisen uskoon, vaan se perustuu Kristuksen työhön ja ylösnousemukseen (1. Piet. 3:21). Uudestikastajille kaste on oma teko, joka on eräänlainen kypsyysmittari. Kristityiööe kaste on pelkkää armoa ja lahjaa. Siinä on iso ero.

"Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus". Jos kaste perustuu johonkin ihmisessä olevaan, ei voida olla koskaan varmoja siitä, olisko kaste oikea

• kusipäälle

Kaikki kasteeet Raamatussa on tehty uskossa oleville ihmisille. Sen voi jokainen lukea Raamatusta. Tuo mielikuvitususkossa oleva Raamatun vääristelijä on joutunut pahasti vauvakastepropagandan uhriksi eikä hän suostu kuuntelemaan mitään järkipuhetta eikä suostu myöskään lukemaan Raamattua niistä kohdista, kun Raamatun ilmoitus ei hänelle sovi.

• lahkolaiselle
        kusipäälle kirjoitti:

Kaikki kasteeet Raamatussa on tehty uskossa oleville ihmisille. Sen voi jokainen lukea Raamatusta. Tuo mielikuvitususkossa oleva Raamatun vääristelijä on joutunut pahasti vauvakastepropagandan uhriksi eikä hän suostu kuuntelemaan mitään järkipuhetta eikä suostu myöskään lukemaan Raamattua niistä kohdista, kun Raamatun ilmoitus ei hänelle sovi.

"Kaikki kasteeet Raamatussa on tehty uskossa oleville ihmisille."

Kyllä, mutta missä on perustelu siitä, että kaste on väärä, jos kastettavan usko ei ole oikea? Se että Raamattu vaikenee jostakin, ei tee siitä aepäraamatullista. Raamatu

Jos minä sanon, että Raamatussa olevat kasteen on tehty vin ihmisille jotka eivät asu Suomessa. Tästä siis sinun logiikkasi mukaan seuraa, että on kiellettyä kastaa ihmisiä jotka asuvat Suomessa. Tai jos Raamatussa ei ole naisehtoollista eriksen. niin naiset eivät saa ehtoolliselle mennä.

Tämä kusipäälahkolainen on oman propagandalahkonsa vanki, eikä hän uostu uskomaan Jeesusta, vaan hän muokkaa Raamattua omien harhojensa mukaiseksi. Surullista.

• kusipäälle
        lahkolaiselle kirjoitti:

"Kaikki kasteeet Raamatussa on tehty uskossa oleville ihmisille."

Kyllä, mutta missä on perustelu siitä, että kaste on väärä, jos kastettavan usko ei ole oikea? Se että Raamattu vaikenee jostakin, ei tee siitä aepäraamatullista. Raamatu

Jos minä sanon, että Raamatussa olevat kasteen on tehty vin ihmisille jotka eivät asu Suomessa. Tästä siis sinun logiikkasi mukaan seuraa, että on kiellettyä kastaa ihmisiä jotka asuvat Suomessa. Tai jos Raamatussa ei ole naisehtoollista eriksen. niin naiset eivät saa ehtoolliselle mennä.

Tämä kusipäälahkolainen on oman propagandalahkonsa vanki, eikä hän uostu uskomaan Jeesusta, vaan hän muokkaa Raamattua omien harhojensa mukaiseksi. Surullista.

Tämä vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovainen on sama nimimerkki kuin "Valitan". Aina vääristämässä ja valehtelemassa.

• lahkolaiselle
        kusipäälle kirjoitti:

Tämä vauvakastelija-kusipää-mielikuvitususkovainen on sama nimimerkki kuin "Valitan". Aina vääristämässä ja valehtelemassa.

Tämä kusipää-lahkolainen on sama kuin nimimerkki Hece. Aina vääristelemässä Kristuksen sanoja. Vedestä ja Hengestä ei kelpaa hänelle, kuten ei Jeesuksen lähetyskäskykään Matteuksen evankeliumissa.

• klooppi
        valitan kirjoitti:

Nuo jakeet todistavat, että Jumala pelastaa. Se joka luottaa Jumalaan ja Hänen töihinsä, pelastuu. Uudestikastaat ovat pelastuksen ulkopuolella jos kuvittelevat omien ratkaisujen pelastavan.

Vauvakasteesta ei kukaan muu ole puhunut kuin uudestikastajat. Kaste kyllä pelastaa, kuten tästä näemme:

"Tuon esikuvan mukaisesti teidät PELASTAA NYT KASTE, ei siksi että TE siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan KOSKA JUMALA TEKI kanssanne hyvän omantunnon LIITON Sen PERUSTUKSENA ON Jeesuksen Kristuksen YLÖSNOUSEMUS."

Asiaapa ei voi enää selvemmin sanoa. Kaste pelastaa Kristukseen uskovat. Uudestikastetta ei Raamattu vain tunne. Valitan.

ooo huh Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

Se että jotkut "kirkkoisät" ovat puhuneet lapsiaasteesta ei ole mikään todiste vauvakasteen puolesta. Kirkkoisien puheet eivät ole Jumalan Sanaa, sitä paitsi katolinen kirkko on vapaasti voinut manipuloida kirkkoisien puheita. Lisäksi nuo kirkkoisät ovat puhuineet lapsista, jotka ovat tulleet uskoon ja todistaneet uskostaan, eivät he ole puhuneet vauvoista.

• klpgigkguy
        lahkolaiselle kirjoitti:

Tämä kusipää-lahkolainen on sama kuin nimimerkki Hece. Aina vääristelemässä Kristuksen sanoja. Vedestä ja Hengestä ei kelpaa hänelle, kuten ei Jeesuksen lähetyskäskykään Matteuksen evankeliumissa.

kljopuyi nuhujufyf

• jotaintolkkuanäille

Voi sokeuden sakeutta näillä lutterin halkopinolaisilla!!

"Aina te vasustatte Pyhää Henkeä, niinkuin isänne niin tekin"!

Raamatussa ei ketään kasteta minkään käskyn mukaan, vaan vain ja ainoastaan uskoontulleet kastettiin, eikä kukaan Apostoli tottele Jeesuksen mukaluterilaista kastekäskyä eikä puhu sanan sanaa sellaisesta, ei pinintäkään viittausta moiseen pöljyyteen!

siittä ei pitäis olla vaikeaa repiä opetusta, mutta eihän se lutterille kelvannut kun mies ei päässyt irti paavinpalleista, ei läheskään, uskosta kyllä osasi maataan ja kansaansa puhdistaa!

Tiesitte varmaan senkin että ns. kristalliyö oli Lutterin syntymäpäille ihmeesti osunut mailmanhistorian hulluimmalle prosessille alkulaukaus!

• papalle

Voi pappa kun tulee taas sekavaa tekstiä. Raamatussa kastettiin Jeesuksen ohjeen mukaan ja tehtiin näin ihmisiä Jeesuksen opetuslapseksi. Uskontuleet ja näiden perheet kastettiin ja näin toimitaan yhä.

Sen sijaan baltasarern lahkon uudestikastetta ei ole Raamatusas misään. Jeesus tai apostolit ei sano sanallakaan mistään uudestikasteesta, mutta eihän se noita lahkolaisia haittaa.

• kusipäälle

Ei kukaan suoritakaan uudestikastamista paitsi luterilainen kirkko pienille lapsille, kun se kastaa ensin hätäkasteella ja sitten vielä toisella kasteella.

Vauvakastetta ei tietenkään pidetä kristillisenä kasteena ollenkaan. Se on verrattavissa pakanallisiin kasteisiin ja mielikuvituskasteisiin.

• lahkolaiselle

Ei hätäkastettutja kasteta koskaan uudestaan. Valehtelet taas tietoisesti. Luterilainen kirkko ei kasta uudestaan.

Kasteen kristililsyys ei perustu kastettavan ikään, vaan yksin Kristukseen. Vauvoja on kastettu alkuseurakunnasta lähtien. Uudestikaste on sen sijaan viime vuosituhannen keksintöjä. Uudestikaste on pakanallinen ihmisen teko

• arvovallaton.evlut
        lahkolaiselle kirjoitti:

Ei hätäkastettutja kasteta koskaan uudestaan. Valehtelet taas tietoisesti. Luterilainen kirkko ei kasta uudestaan.

Kasteen kristililsyys ei perustu kastettavan ikään, vaan yksin Kristukseen. Vauvoja on kastettu alkuseurakunnasta lähtien. Uudestikaste on sen sijaan viime vuosituhannen keksintöjä. Uudestikaste on pakanallinen ihmisen teko

" Ei hätäkastettutja kasteta koskaan uudestaan. Valehtelet taas tietoisesti. Luterilainen kirkko ei kasta uudestaan. "

- ei tietystkään kasta uudestaan, kun ei kasta lainkaan Raamatun mukaisesti uskovana ihmisenä olevia.

"Kasteen kristililsyys ei perustu kastettavan ikään, vaan yksin Kristukseen. "
        - ei kukaan väitä, että ikään kaste perustuisi. kasteen perustana on parannuksen teko / uskoontulo Jeesukseen. Vauvalle mahdotonta.

" Vauvoja on kastettu alkuseurakunnasta lähtien. "
        - taas puhut omiasi. Ns. lapsikaste tuli 200 -luvulla.

" Uudestikaste on sen sijaan viime vuosituhannen keksintöjä. Uudestikaste on pakanallinen ihmisen teko "

Uudestkastetta ei ole, uskoontulleet on kastettu Jeesuksen nimeen Jeesuksen ylösnousemuksen ja Taivaaseenastumisen jälkeen niissä seurakunnissa, kristillisissä yhteisöissä, joissa Jumalan sanalle on annettu sille kuuluva arvovalta.

Vauvoja ei kastettu, eikä pitäisi kastaa nytkään.

• arvovallatonukaste
        arvovallaton.evlut kirjoitti:

" Ei hätäkastettutja kasteta koskaan uudestaan. Valehtelet taas tietoisesti. Luterilainen kirkko ei kasta uudestaan. "

- ei tietystkään kasta uudestaan, kun ei kasta lainkaan Raamatun mukaisesti uskovana ihmisenä olevia.

"Kasteen kristililsyys ei perustu kastettavan ikään, vaan yksin Kristukseen. "
        - ei kukaan väitä, että ikään kaste perustuisi. kasteen perustana on parannuksen teko / uskoontulo Jeesukseen. Vauvalle mahdotonta.

" Vauvoja on kastettu alkuseurakunnasta lähtien. "
        - taas puhut omiasi. Ns. lapsikaste tuli 200 -luvulla.

" Uudestikaste on sen sijaan viime vuosituhannen keksintöjä. Uudestikaste on pakanallinen ihmisen teko "

Uudestkastetta ei ole, uskoontulleet on kastettu Jeesuksen nimeen Jeesuksen ylösnousemuksen ja Taivaaseenastumisen jälkeen niissä seurakunnissa, kristillisissä yhteisöissä, joissa Jumalan sanalle on annettu sille kuuluva arvovalta.

Vauvoja ei kastettu, eikä pitäisi kastaa nytkään.

"ei tietystkään kasta uudestaan, kun ei kasta lainkaan Raamatun mukaisesti uskovana ihmisenä olevia."

Kyllä kirkko kastaa sekä uskoontulevia aikuisia, että näiden peheitä.

"kasteen perustana on parannuksen teko "

Raamattu on täysin eri mieltä, sillä sen mukaan "sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

"Vauvalle mahdotonta"

Tästäkin Jeesus oli toisa mieltä.

"Ns. lapsikaste tuli 200 -luvulla."

Ei, vaan alkukirkossa.

"Uudestkastetta ei ole,"

Kyllä monet lahkot kastavat ihmisiä uudesti, toiset jopa kuudesta.

Vauvoja on kastetu aina ja tullaan aina kastamaan.

• kusipäälle
        lahkolaiselle kirjoitti:

Sinä valehtelet sillä minä tunnen ihmisiä, jotka luterilainen kirkko on kastanut uudestaan.

• lahkolaiselle
        kusipäälle kirjoitti:

Sinä valehtelet sillä minä tunnen ihmisiä, jotka luterilainen kirkko on kastanut uudestaan.

Sinä velehtelet, koska luterilainen kirkko ei kasta uudestaan.

• totuusontää
        lahkolaiselle kirjoitti:

Sinä velehtelet, koska luterilainen kirkko ei kasta uudestaan.

Puhut asiaa, veli-lahkolaiselle! Luterilainen kirkko tietää että on vain yksi kaste, eikä useampia tarvita.

• kloooipipio
        arvovallatonukaste kirjoitti:

"ei tietystkään kasta uudestaan, kun ei kasta lainkaan Raamatun mukaisesti uskovana ihmisenä olevia."

Kyllä kirkko kastaa sekä uskoontulevia aikuisia, että näiden peheitä.

"kasteen perustana on parannuksen teko "

Raamattu on täysin eri mieltä, sillä sen mukaan "sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

"Vauvalle mahdotonta"

Tästäkin Jeesus oli toisa mieltä.

"Ns. lapsikaste tuli 200 -luvulla."

Ei, vaan alkukirkossa.

"Uudestkastetta ei ole,"

Kyllä monet lahkot kastavat ihmisiä uudesti, toiset jopa kuudesta.

Vauvoja on kastetu aina ja tullaan aina kastamaan.

kkk hhh Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

• npf
        kloooipipio kirjoitti:

kkk hhh Apostolisena aikana ei ollut mitään uudestikastetta, koska siihen aikaan toimittiin oikein ja kastettiin vain uskoon tulleita ihmisiä. vauvakaste toi mukanaan mielikuvitusukonnon ja tuon mielikuvitususkonnon mukaan oikeasta kasteesta tehtiin "uudestikastamista" ja hyvin paha synti vauvakastelijoiden mielestä sillä vauvakastelijat pelkäsivät, että kukaan ei liittyisi heidän "kirkkoonsa" ellei ihmisiä pakoteta liittymään siihen väkisin vauvakasteen avulla. Tämä pelko ajaa edelleenikin lutterin pappeja kastamaan vauvaparkoja.

Apostolisena aikana EI ollut uudestikastetta, koska siihen aikaan kastettiin vain kerran uskoontulleet ja näiden perhekunnat; myös vauvat. Uudestikaste toi mukanaan mielikuvitususkonnon, jossa ihminen on synnitön, pelastumiseen ei tarvita uskoa, kaste on pelkkä vertauskuva, ehtoollisessa Kristus ei ole ruumiillisesti läsnä jne jne. Oikeasta kasteesta tehtiin joku "vauvakaste" jollaista ei mikään kristillinen yhteisö opeta. Kastetta ei määrää se minkä ikäiselle ihmisille se tehdään. Ei ole erikseen myöskään 34-vuotiaiden kastetta tai vanhuskastetta.
        Kristityt kastavat niin lapsia kuin aikuisiakin, koska Jeesus käski tehdä kaikista kansoista opetuslapsia kastamalla ja opettamalla. Pelolla ja halulla saada uusia äseniä ei ole asian kanssa tekemistä. Sen sijaan uudestikastajien uudestikaste, kuin myös joidenkin harrastama kuudestikaste, on pelkoa aiheuttava seremonia, jossa ihminen itse yrittää epätoivoisesti todistella jotakin. Raamatullinen kaste, jossa Jumala toimii, on uudestikastajille kauhistus.
        Kusipää-lahkolainen uudestikasteineen on harhassa ja se on näillä palstoilta näytetty mona kertaa. Kiitos siitä Jeesukselle!

• ihmellinenjoukkio

voiko näitä kastekiivoja pitää täysin järjissään olevina, sitä vaan ihmettelen, kun mikään päivänselvä ja kirkas totuus ei heidän tajuntaansa uppoa.

onko siis kyse pelkistä kiusatrolleista jotka nauravat partaansa, tai siihen yhteen haiveneen leukaperissään, kun joku perustelee sama mitä Sanalla!

vai olko lutteri samanlainen sokea hirvitys jonka työ päättyi kauheisiin asioihin, sopii miettiä mistä on kyse ja lapset seuraavat herraansa mitään kyselemättä!

• papalle

Niin voiko näitä uudestikastajia pitää selväjärkisinä kun ei uskota mitä Jeesus sanoo.

Onko tämä pappa pelkkä vapaamuuraritrolli joka haluaa muutella Jeesuksen selviä sanoja? Vai onko baltasar-setä se herra mitä seuraat, häh?

• seonhuomattu
        papalle kirjoitti:

Niin voiko näitä uudestikastajia pitää selväjärkisinä kun ei uskota mitä Jeesus sanoo.

Onko tämä pappa pelkkä vapaamuuraritrolli joka haluaa muutella Jeesuksen selviä sanoja? Vai onko baltasar-setä se herra mitä seuraat, häh?

Eipä tuo "papalle"" osaa muuta kuin kopioida toisen viestejä ja muuttaa ne päinvastaiseksi.
        Siihen ei paljon järkeä tarvita.

• trollille
        seonhuomattu kirjoitti:

Eipä tuo "papalle"" osaa muuta kuin kopioida toisen viestejä ja muuttaa ne päinvastaiseksi.

Samaa tuntuu tekevän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.

• seonhuomattu
        trollille kirjoitti:

Samaa tuntuu tekevän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa.

Niin kuten näkyy, "papalle" eli trollille ei noita älynlahjoja ole juuri suotu.
        Mutta kopiointitaidon hän on varmaan saanut sen taikaveden mukana.

• trollille
        seonhuomattu kirjoitti:

Niin kuten näkyy, "papalle" eli trollille ei noita älynlahjoja ole juuri suotu.
        Mutta kopiointitaidon hän on varmaan saanut sen taikaveden mukana.

Vielä vähemmän noita älynlahjoja on tällä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla, joka luulee Lutherin keksineen lapsikasteen. Varmaan se taikavesi, jota tuo trolli palvoo, on syypää tähän.

• seonhuomattu
        trollille kirjoitti:

Vielä vähemmän noita älynlahjoja on tällä uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -trollilla, joka luulee Lutherin keksineen lapsikasteen. Varmaan se taikavesi, jota tuo trolli palvoo, on syypää tähän.

Hyvinhän tuo kopiointi jälleen sujuu!!!
        Nuo haukkumisliturgiatkin sujuvat entiseen malliin. On sillä vedellä ihmeellinen taikavoima.

• trollille
        seonhuomattu kirjoitti:

Hyvinhän tuo kopiointi jälleen sujuu!!!
        Nuo haukkumisliturgiatkin sujuvat entiseen malliin. On sillä vedellä ihmeellinen taikavoima.

Niin sinun vededlläsi tuntuu olevan ihmeellinen taikavoima, uudestikasaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Minua ei sunun taikavetesi kiinnosta.

• tehotonta
        trollille kirjoitti:

Niin sinun vededlläsi tuntuu olevan ihmeellinen taikavoima, uudestikasaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Minua ei sunun taikavetesi kiinnosta.

Mitähän tuo trolli taas kasaa?
        " uudestikasaja-inttäjä."

Eikö sillä "vededlläsi" ole mitään vaikutusta kirjoitustaitoon? "Sunun" takavesi taitaa olla tehotonta.

• 99988877766
        seonhuomattu kirjoitti:

6877777 23432322

• 55998877

55998877

• 24513748995123415

884547961666611616116

• baskeristakovedetty

aaa onko tuo se hukutettujen lukumäärä, vaiko poltettujen?

vähän on liian iso luku kuitenkin epäilen!

• Nuo uudestikastajat on pimeitä mustia henkiä, jolle ei ole vertaa. Kuitenkin Raamatun Sana antaa mitä lupaakin kasteessa. Paavalille sanottiin näin vakavia sanoja kasteesta: "Ja mitäs nyt viivyttelet? Nouse ja anna sinus kastettaa ja pestä pois sinun syntis, ja huuda avuksi Herran nimeä." (apt.22:16).

• Edelleen tuo musta uudellenkastajan alkukirjoitus valehtelee. Kuinka usein juuri ne, jotka opettavat myös pienokaisten kastetta, perustelevat Raamatulla, että kaste on yksin Jumalan työ, sana ja asetus. Mitenkä nuo väärät pimeät henget valehtelevatkaan katkerasti, eivätkä sellaiset ole Raamatun mukaan perivä Jumalan valtakuntaa. Näin selkeä on Raamattu: "Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?" (Room.6:3).

• menekammioosijamieti

mieti hiukan kenestä olikaan kyse siinä "me kaikki"- sanaparissa!

vauvoillekko siinä puhuttiin vaiko aikuisille uskoon tulleille ja kasteen ottaneille häh mieti pöllö sitä, suututtaa tuolainen tauno joka ei tajua mailman yksinkertaisinta asiaa ja silti esiintyy opettajana huh kertakaikkiaan!!

miksi olet noin toope, mieti!

• papalle
        menekammioosijamieti kirjoitti:

mieti hiukan kenestä olikaan kyse siinä "me kaikki"- sanaparissa!

vauvoillekko siinä puhuttiin vaiko aikuisille uskoon tulleille ja kasteen ottaneille häh mieti pöllö sitä, suututtaa tuolainen tauno joka ei tajua mailman yksinkertaisinta asiaa ja silti esiintyy opettajana huh kertakaikkiaan!!

miksi olet noin toope, mieti!

Oho, pappa veti pultit. Älä sinä kääkkä suutu kun toinen opettaa raamatullista oppia. Ota opiksesi pappa!

Siinä puhuttiin kristityille. Ja kasteessa kristityksi tullaan. Ei ole ikärajoja sille.

• papaparazille
        papalle kirjoitti:

Oho, pappa veti pultit. Älä sinä kääkkä suutu kun toinen opettaa raamatullista oppia. Ota opiksesi pappa!

Siinä puhuttiin kristityille. Ja kasteessa kristityksi tullaan. Ei ole ikärajoja sille.

wehan raamatussa ei ole kuin yksi ainut lisälehti ja sekin lutterin tuopin alla kastunut ja sama tauti on papattajalla tuon psittakoosivaivan lisäksi.

päiväkotilapsikin nauraa teidän "Raamatulliselle" opetukselle.

• papalle
        papaparazille kirjoitti:

wehan raamatussa ei ole kuin yksi ainut lisälehti ja sekin lutterin tuopin alla kastunut ja sama tauti on papattajalla tuon psittakoosivaivan lisäksi.

päiväkotilapsikin nauraa teidän "Raamatulliselle" opetukselle.

Älä märise pappa! Tuollainen irstas vapaamuurari-pappa ei kuulu tälle palstalle. Et tiedä mitään raamatullisesta kasteesta etkä ole uskova kristitty.

Uudestikastajilla on Raamatussaan vain baltasaaren lisälehti, jossa on uudestikaste, jota ei apostolit tai Jeesus tuntenut.

Päiväkotilapset nauravat teidän uudestikasteelleen.

• varaanytaikasekannattaa
        papalle kirjoitti:

Älä märise pappa! Tuollainen irstas vapaamuurari-pappa ei kuulu tälle palstalle. Et tiedä mitään raamatullisesta kasteesta etkä ole uskova kristitty.

Uudestikastajilla on Raamatussaan vain baltasaaren lisälehti, jossa on uudestikaste, jota ei apostolit tai Jeesus tuntenut.

Päiväkotilapset nauravat teidän uudestikasteelleen.

puhuisit tohtorillesi.

hän kyllä tuntee vaivasi, psittakoosiin on apua olemassa.

kastemekkosikin hän voisi silittää samalla.

ainakin pientä lutterpatsasta vastaan!

kerro myös tarpeestasi puhua valetta varsinkin netissä.

• ofglcz
        varaanytaikasekannattaa kirjoitti:

puhuisit tohtorillesi.

hän kyllä tuntee vaivasi, psittakoosiin on apua olemassa.

kastemekkosikin hän voisi silittää samalla.

ainakin pientä lutterpatsasta vastaan!

kerro myös tarpeestasi puhua valetta varsinkin netissä.

Onko sinulla jokin salainen himo kastemekkoon, kun siitä jatkuvasti kirjoitat?

• pappaonsairas
        ofglcz kirjoitti:

Onko sinulla jokin salainen himo kastemekkoon, kun siitä jatkuvasti kirjoitat?

Kyllä, papalla on himo kastemekkoon kuten myös halkopinoihin ja Lutteriin. Tuo vapaa-muurari pappa on uskovan ivikuva.

Papap voisi mennä tohtorille tutkituttamaan päänsä. Psittaakoosiin lienee pappa sairastunut.

• ifcj
        pappaonsairas kirjoitti:

Kyllä, papalla on himo kastemekkoon kuten myös halkopinoihin ja Lutteriin. Tuo vapaa-muurari pappa on uskovan ivikuva.

Papap voisi mennä tohtorille tutkituttamaan päänsä. Psittaakoosiin lienee pappa sairastunut.

Psittakoosi on varmaan vakavaa mutta pappahan sen varmuudella tietää.

• pappaonsairas
        ifcj kirjoitti:

Psittakoosi on varmaan vakavaa mutta pappahan sen varmuudella tietää.

Kyllä, sairas ja katkera uudestikastaja-papparainen sen tietää :D

• synnitristille

Jeesus on ylipappi . Ikuisesti. Perhekunnat kastetaan Jeesuksen käskyn mukaan. uudelleenkastajista puolet on kastamattomia ja loput moneen kertaan kastettuja . Vauvatkin puhuu kielillä salaisuuksia Luojan kanssa kasteen jälkeen. Lopunaikoina tulee eksyttäjiä villitsevien riivaajien oppeja. Antikristukset vihaakin Jeesusta yli kaiken . Mutta Jeesus rakastaa vauvakastettuja yli kaiken.

• toopepulveriavaippoihin

No niin siinä on taas yks sekottaja lisää baskerinsa kanssa.

muistat kai hyvinkin kun huusit Herraa avuksi niin että vaunut tärisi!

• gkhkjl

Missä kohtaa Jeesuksen evankeliumia Jeesus käskee kastaa ihmisiä, pikku lapsiakin; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden jäseniksi?

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      HUOMATKAA SANA "PESTÄ" JOKA KÄYTÄNNÖSSÄ TARKOITTAA MYÖS "PESEYTYMISTÄ."

Tämä pelastaa "kaste pelastaa" päivittäin tuhansia mm sairaaloissa...
      Johanneksen evankeliumi:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt.

• oxikg

Joka päivä pesen omat jalkani

• kmmmk

Jos käytetään oikeaa kaste termiä sen kuuluisi olla "uskovien kaste".lapsi-uudesti-aikuiskaste ovat haukkumasanoja. Jos joku väittää että kasteessa uudestisynnytään niin väittäköön myös että Jeesus valehteli ryövärille kun sanoi tämän olevan heidän tappopäivänään paratiisissa .röväri pääsi paratiisiin pelkästään uskomalla Jeesukseen.

• kfukh

Sehän on hyvä asia kun ryöväri pääsi paratiisiin. Mutta ei siitä muuta opillista asiaa voi tehdä.

• gwgg
        kfukh kirjoitti:

Sehän on hyvä asia kun ryöväri pääsi paratiisiin. Mutta ei siitä muuta opillista asiaa voi tehdä.

Eikä ryövärin aikaan ollut olemassa uuden liiton kastetta.

• jfilfj
        gwgg kirjoitti:

Eikä ryövärin aikaan ollut olemassa uuden liiton kastetta.

Ei ollut mutta kai Jeesus päästi paratiisiin kenet halusi ja koska halusi.

• Jumala voi tehdä ja pelastaa miten vain, mutta meillä ei ole sellaisesta mitään sanaa tai asetusta. Kasteen lupauksessa on tuo pelastuksen sana.

• Johannes:

3:5 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.

Jeesus ei puhu tässä kasteesta vaan vedestä. Tämän asian olen käsitellyt toisaalla. Jeesus puhuu tässä elävästä vedestä.
      weha: "Kasteen vesi on nimenomaan, elävää vettä, Juuri sanan lupauksen voimasta"

• kaikkisekaisinsiellä

vai olet käsitelolyt ihan kuin olisit suurikin opettaja!!

harhaisen sekottaja olet ei mitään muuta. kuten koko sakki siellä sakastissa.

• vittumikäkääkkä

Harhainen sekottaja on tämä uudestikastaja-papparainen. Suksi nyt vittuun kääkkä ei tuollasen katkeran vanhuksen juttuja halkopinoista, luttereista ja sakasteista täällä kaivata paskan vertaa. Mee vammanen kääkkä muualle. Vitun sairas kusipää!

• väärähana
        vittumikäkääkkä kirjoitti:

Harhainen sekottaja on tämä uudestikastaja-papparainen. Suksi nyt vittuun kääkkä ei tuollasen katkeran vanhuksen juttuja halkopinoista, luttereista ja sakasteista täällä kaivata paskan vertaa. Mee vammanen kääkkä muualle. Vitun sairas kusipää!

Siinä taas ihanaa pakkokasteen hedelmää!
        "Hedelmistään te heidät tunnette"!!

Olisikohan se kastevesi vauvana ollutkin vahingossa likavettä?

• todistus
        väärähana kirjoitti:

Siinä taas ihanaa pakkokasteen hedelmää!
        "Hedelmistään te heidät tunnette"!!

Olisikohan se kastevesi vauvana ollutkin vahingossa likavettä?

Siinä taas uudestikasteen hedelmää. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän käytös on vahva todiste uudestikastetta vastaan.

• eimikäänkellokilise
        todistus kirjoitti:

Siinä taas uudestikasteen hedelmää. Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjän käytös on vahva todiste uudestikastetta vastaan.

Jos teissä olisi millin verran edes tervettä suomalaisuutta niin ette kaikkea vääntelisikieroon, mutta kun ei ole niin ei ole ja sen näkee kommenteistanne!

kukaan täysjärkinen ei aamenna tuollaista roskaa kuin tuon veetuilijan ropaskaa tuossa edellä., paitsi muutamat!

• papalle
        eimikäänkellokilise kirjoitti:

Jos teissä olisi millin verran edes tervettä suomalaisuutta niin ette kaikkea vääntelisikieroon, mutta kun ei ole niin ei ole ja sen näkee kommenteistanne!

kukaan täysjärkinen ei aamenna tuollaista roskaa kuin tuon veetuilijan ropaskaa tuossa edellä., paitsi muutamat!

Roskapaska-papparainen taas vauhdissa. Hän on vapaamuurari, eli häntä ei tarvi kuunnella.

• qooooo
        papalle kirjoitti:

Roskapaska-papparainen taas vauhdissa. Hän on vapaamuurari, eli häntä ei tarvi kuunnella.

hölökyn kölökyn

• inssivaan

"Taustalla ovat pappisoikeutensa menettäneen Miika Niemisen toimittamat kasteet. Kankaanpään kirkkoherra, kirkon konservatiiveja edustava Keijo Rainerma kertoi viime viikolla Ylen haastattelussa, että Niemisen olisi edelleen sallittu kastaa lapsia kirkon jäseniksi." (YLE Kotimaa 28.4.2016 klo 13:37)

Tämä on siis Luterilaisen kirkon kanta, eli lapset kastellaan kirkon jäseniksi!!!

• okijuhygftdres

jumalallenne on saatanallisuuden sarvet!

Luette kuin piru saatanallisuuden käsikirjaksi väsättyä raamattua!
      Lapsikastetta ei Jumala ja Jeesus ole asettanut saa lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne rikollisuuden herra jumala(t) sellaista valehta puolustus kyvyttömille lapsille tekevät!

"minä olen herra sinun jumalasi.." ei ole maailman kaikkeutta luonut

ja

"..sinulla ei saa olla muita jumalia." rikkoo jokaisen ihmisen oikeuksia!

Ihmiskunnan historia tuntuu ainakin satoja, ellei enemmänkin jumalana esiintyviä rikolisuuden oppien laatijia... Oppien, joilla terve järkisestä aivopestään mieleltään sairas rikollinen.

Mm. tällaista (lyhennettynä) aivopesu ohjelmaa suomessa käytetään...

Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...

koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:

'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:

'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'

'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'

'Olemme syntisiä'

Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:

'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

=================

Jeesuksen evankeliumia Johanneksen mukaan:

10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

Ilman Pyhää Isää ja ilman Pyhää Poikaa ei ole Pyhää Henkeä!

Luopumalla Heistä "YHDESTÄ" loupuu "HEISTÄ"

Pilkkaamalla Heistä YHTÄ, pilkaa HEITÄ.

Jeesuksen evankeliumia Markuksen mukaan:

3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;

3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."

=================

ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:

http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html

'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.

Tuollaisista, aivopestyistä syntisistä=rikollisista; koulutetaan ammattilais aivopesureita rikollisuuden ja sen perisynnin yllä pitämiseksi:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Pappi

Pappislupaus

Kirkkojärjestyksen mukaan Pappislupaus menee näin:

"Minä N. N. lupaan kaikkitietävän Jumalan edessä, että toimittaessani pappisvirkaa, jonka olen valmis ottamaan vastaan, tahdon pysyä Jumalan pyhässä sanassa ja siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa. En julkisesti julista tai levitä enkä salaisesti edistä tai suosi sitä vastaan sotivia oppeja. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa ja jakaa pyhiä sakramentteja Kristuksen asetuksen mukaan. Tahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaaTahdon myös oikein julistaa Jumalan sanaa. Kaikkea tätä tahdon noudattaa niin, että voin vastata siitä Jumalan ja ihmisten edessä. Tähän Jumala minua auttakoon."

HUOM!!!

Jumalan palvelemisen tahto on täysin kumottu pappislupauksen tässä lauseessa: "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa"

Luopukaa suomalaisiakin turmelevista rikollisuuksien opeista ja rituaaleista.

Lasten ja nuorten vanhempien tulee olla tarkkana rikollisen lapsikasteen, lasten kouluissa kouluttamisista jne ettei heistä aivopestä rikollisuudelle uhreja...

Lainattua tekstiä:

"Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukkomurhasta. " (IL)'

Mm lapsikaste on rikos josta kirkko ja papisto ei ota rikoksena vastuuta vaan asettaa sen lasten vanhemmille perisynniksi. Perisynti syntyy siitä, että rikollisten valheellisten oppien mukaan; kristityksi kastetun tulee kastattaa lapsensa jonka on myös kastettava lapsensa jne...

Tuollainen rikollisuus loppuu vain ja ainoastaa jos uskontunnustuksen kaltaiset uskovaiset järkiintyisivät edes sen verran, että kunnioittaisivat lastensa ja nuorten SUOMEN PERUSTUSLAILLA SUOJATTUJA oikeuksia. Kirkko ja sen aivopesty pappislupauksen herra jumallilleen antaneina EIVÄT suostu järjettöminä suojelmaan lapsia ja nuoria. Niistä, kristittyjen papistonkin tekemistä rikoksista saa jatkuvasti tietoa mm lasten raiskaamisista.

jatkuu

• äölkjhgf

...JOTEN SEN LASTEN JA NUORTEN RAISKAAMINEN ON SEKÄ PSYYKKISTÄ MUTTA MYÖS FYYSILLISTÄ VÄKIVALTAA.

Lapsiaan rakastavien vanhempien tulee tehdä kaikkensa omien lastensa psyykkisen ja fyysillisen terveyden puolesta.

ja

JÄRKEVIEN LASTEN TULEE MYÖS ASETTAA VAATIMUKSIA VANHEMMILLEEN RIKOLLISUUDEN TOIMIEN LOPETTAMISEKSI TERVEYDENSÄ TAKAAMISEKSI.

Rehelliset ihmiset, lukaa tarkoin ja miettikää, miksi suomen perustuslain rikkomista sallitaan!!!

YKSIKÄÄN SYLIVAUVA LAPSENA KASTETTU EI OLE ITSE JÄSENYYTTÄÄN LAPSIAKIN TAPPANEEN, TAPATTANEEN, RAISKANNEEN JNE RIKOLLISUUDEN JÄSENEKSI ITSE, OMALLA OIKEUDELLAAN VALINNUT!

"Finlex / Oikeusministeriö ja Edita Publishing
        2 luku
        Perusoikeudet
        6 §
        Yhdenvertaisuus

11 §
        Uskonnon ja omantunnon vapaus
        Jokaisella on uskonnon ja omantunnon vapaus.
        Uskonnon ja omantunnon vapauteen sisältyy oikeus tunnustaa ja harjoittaa uskontoa, oikeus ilmaista vakaumus ja oikeus kuulua tai olla kuulumatta uskonnolliseen yhdyskuntaan. Kukaan ei ole velvollinen osallistumaan omantuntonsa vastaisesti uskonnon harjoittamiseen."
        Huomatkaa, että "Lapsia on kohdeltava tasa-arvoisesti yksilöinä,.." on kaikkia alle 18 vuotiaita koskeva LAILLINEN OIKEUS IHMISYYTEENSÄ SEKÄ ASENTEISIINSA RIKOLLISUUSEN USKONMISIEN SUHTEEN.

saatanaa jumalanaan eksytetyt rikkovat eniten uskovapautta suojaavaa Lakia, jos sitä edes kannattee laiksi kutsua koska lapsien oikeuksia rikotaan jatkuvasti rikollisuudella, joka vetoaa toiminnaan uskonvapauteen!!!

• dksdkwkwqk

Että jaksatte Jumalan ja Jeesuksen pilkkaamiseksi valehella!

Missään kohtaan, saatanallisuuden käsikirjaksi väärettyä raamattua, Jeesus ei ole käskenyt kastaa KETÄÄN, LAPSIAKAAN; lapsiakin tappaneen, tapattaneen, raiskanneen jne saatanallisen rikollisuuden jäseniksi, uskovaisiksi tai edes pedofiilienne uhreiksi!

*usko ja kaste* EI PELASTA!
      JEESUS ON KIELTÄNYT USKOMASTA:
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      24:23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      24:25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      24:26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko. "
      TOIVOTTAVASTI uskontunnustuksen kaltaiset JÄRJETTÖMÄT JA YMMÄRTÄMÄTTÖMÄT OSAA TUON OPIN LUKEA JA YMMÄRTÄÄ!

JEESUS, OTTI ei uskossa olleen, kastamattoman ryövärin paratiisiin JA SITEN TODITI, ETTEI usko ja kaste ei pelasta!

JEESUS SIUNASI LAPSIA, ja toisin lapsia kohteleville, Jeesus samassa tilaisuudessa antoi myllynkivien käyttöohjeet! KOSKA OTETTA NE KÄYTTÖÖNNE? VAI OLISKO NE LAPSIAKIN TAPPANEEN JA RAISKANNEEN RIKOLLISUUDELLE VÄÄRIÄ TUOMIOITA?!

LISÄÄ saatanallisuuden käsikirjanne faktaa:
      Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
      Kaste ei synnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
      Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
      Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
      Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
      Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
      Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
      Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
      Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
      Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9)

JOS NÄMÄ FAKTA, JA SE TOTUUS, ETTEI LAPSIKASTE SANAKAAN OLE EDES saatanallisuudenne käsikirjassa OLE, NIIN OLETTE TODELLA SYVÄLLÄ SAATANALLISUUDESSA,
      HUOM!!!
      TOSIN saatanaa palvelevien EKSYTTÄJIINNE USKOVINA

SILLÄ

TÄSSÄ ON SE AITO, TODELLINEN JEESUKSEN ASETTAMA OPPI, JOKA PELASTAA TÄNÄÄNKIN TODENNÄKÖISESTI KYMMENIÄ TUHANSIA.
      Ottakaa opiksi ja järkeilkää valheellisuudenne uusiksi jos saatanalle uskollisia edelleen olette.

FAKTA:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaste#Luopuminen_paholaisesta
      "Kreikkalaisessa Uudessa testamentissa käytetään kastamisesta verbiä baptizō, "upottaa", "painaa veden sisään", "pestä", "kastaa", ja kasteesta substantiivia baptisma."
      SIIS EKSYTTÄJÄ herranne ottivat saatanalle parjaiten sopivan "kaste" sanan käyttöönsä eksytyksen helpottamiseksi
      MUTTA
      JEESUS TIESI PARATIISIN KÄÄRMEEN JA SITÄ PALVELEVIEN KIEROUDET JA ESIMERKILLISILLÄ TEOILLAAN SUOJA IHMISILLE TOTUUDEN NÄIN.
      JEESUKSEN EVANKELIUMIA Johanneksen mukaan:
      13:10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki.
      13:14 Jos siis minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, olette tekin velvolliset pesemään toistenne jalat.
      13:15 Sillä minä annoin teille esikuvan, että myös te niin tekisitte, kuin minä olen teille tehnyt."

TÄNÄÄNKIN SUURI MÄÄRÄ IHMISIÄ PELASTUU MM SAIRAALOISSA,
      JA
      TE saatanaa jumaloivina pikku piruina KIELLÄTTE EKSYTETTYINÄ JEESUKSEN JA JEESUKSEN ANTAMAN OPIN ESIMERKILLISEN TEKOJENKIN KERA.

HÄVETÄÄ, ETTÄ ANNATTE ITSEENNE PETTÄÄ...
      EI JUMALA JA JEESUS OLE RIKOLLISUUDELLE OPPEJAA ANTANUT VAAN IHMISYYDESTÄÄN LUOPUMATTOMILLE IHMISILLE!
      SIIS
      TEM JOTKA USKONTUNNUSTUKSISSANNE, OLETTE JUMALASTA JA IHMISYYDESTÄ LUOPUNEITA MIELELTÄÄN SAIRAAKSI AVOPESTYJÄ RIKOLLISIA, YRITTÄÄKÄÄ EDES IHMISTYÄ JA JÄRKIINTYÄ!!!

uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksenkin antaneita...
      'Meillä ei ole järkeä'

Ymmärtämättömyydenne:
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

Ihmisyydestänne luopuminen:
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

Jeesuksen seuraajat ovatkin kristillisiä eikä rikollisia kristittyjä:

Kristityt = Paavalin perustamien rikollisuuden seurakuntien uskovaisia.

-- -- -- -- -- -- -- --

KRISTILLISET=Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustamien seurakuntien JUMALASTA, IHMISYYDESTÄ, JÄRJESTÄÄN JA YMMÄRRYKSESTÄÄN LUOMATTOMIA seurakunnan järkeviä jäseniä.

• kmckkdkekdk

jk

SIIS "KASTE" SANA JEESUKSEN KÄYTTÄMÄ TARKOITTAA "PESTÄ" TAI/JA "PESEYTYÄ" ja sen rikollisuus korvasi saatanallisuuden "kaste" sanalla.

Suurempi saatallisuus oli poistaa "älä tee huorin" käsky (1992) ja laittaa "älä tee aviorikosta" käsky tilalle. Väärennös saa aikaan sen, että ei aviossa olevat saavat huorata itse itsensä helevettiin.
        ja avioliittoahan ei Jumala ja Jeesus ole asettaneet joten nyt muka sitäkin valette Jumalan ja Jeesuksen LAIN väärentämisellä tuetaan, SAATANALLISUUDESSA!

• faktaa_esille

palvelisitte sitä herra jumalaanne sen omalla nimellä tai sen todellisen herran, herra saatanan nimessä. olette raukkoja valehtelijoina...

Joh. Ilm. 22:18, 19 "Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Esimerkkejä vääristä todistuksista...:
      -"Jumala on avioliiton asettanut" on vale, Jeesuskaan ei sitä asettanut vaikka oli Kaanan häissä. Siihen hää tilaisuuteen ei tarvittu Jumalan, Jeesuksen, fariseuksien, papiston tai edes luterilaisuuden edustajaa.
      -"älä tee aviorikosta" on väärennetty 1992 vuoden raamattuun "älä tee huorin" käskyn tilalle jotta uskovaiset irstailisivat itsensä pois Jumalallisuudestaan.
      -"kastekäsky" on väärennetyn raamatun tekstiä. Kreikan kielen "kaste" merkitsee peseytimistä kuten Jeesuskin teki itselleen ja opetuslapsilleen mm pesemällä heidän jaltat. Se "kaste" / peseytyminen pelastaa maailmassa päivittäin todennäköisesti satoja tuhansia ihmisiä mm sairaaloissa.
      -"lapsikaste" jota ei raamattu tunne on rikollisen lisäys.
      -"kummi" sanaakaan ei edes väärennetty raamattu tunne.
      -"hätälapsikaste" valheellinen oppi.
      -"ehtoollinen" Jeesuksesta ulostusta tekevien pilkkaus rituaali.
      -"kolminaisuusoppi" on eksyttäjän oppi; ks. Johanneksen evankeliumi 10:30
      -"perisyntiä" ei raamattu tunne vielä mutta ehkä jo seuraavassa raamatun väärennöksessä sekin on.
      -"rakkauden kaksoiskäsky" ei ole Jumalan ja Jeesuksen oppia.
      -"rippi" sanaa ei ole raamatussa, rikollisten oma epäjumalallinen rituaali.
      -"rippisalaisuus" ei ole raamatussa, sillä suojataan lahkojen sisällä olevien rikollisia joutumasta maallisen oikeuden eteen, mm kirkon pedofiilit ovat tukea saaneet.
      -"ristiäiset" sanaa ei ole raamatussa. Se on lasten oikeuksia rikkova rituaali jossa lapsi "tapetaan" hengellisesti ja asetetaan hengellisesti kuolleen merkki Jumalan Valtakunnan kaltaisen lapsen otsaan.
      -sakramentit ei ole Jumalan ja Jeesuksen asettamia. Törkeää valetta.
      -"tuomiosunnuntai" ei ole raamatullinen eikä evankeliumin oppia niinkuin ei "tuomiokirkotkaan" joita omistavat seurakunnat jotka eivät ole Jeesuksen perustamia.
      -uskontunnustus lutherille ei ole edes väärennetyn raamatun oppia ja uskontunnustuksen kaltaisuus on Jumalasta ja ihmisyydestä luopumisen aivopesu oppi!

jne....

• njjnyuhgy9

herra jumalan opit töineen eivät ole Jumalasta!

Siis luterilainen EI saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!!!
      herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
      "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

herra epäjumalanne rikollisilleen antama käsky:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521
      "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan
      23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
      Jeesuksen evankeliumia Matteuksen mukaan;
      25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3335
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      121
      1355
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1285
    4. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      1038
    5. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1031
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      187
      1016
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      957
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      931
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      67
      910
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      78
      865
    Aihe