Vauvakuume abortin jälkeen...

Epätoivoinen_

Hei,
Pakko kirjoittaa jonnekin.. Eli olemme 25-30 vuotiaita miehelläni on lapsi entisestä suhteestaan. Mies ei halunnut lasta silloin ja nainen huijasi miehen isäksi, mies olisi voinut lähteä, mutta yritti lapsen takia mutta ero siinä tuli. Me tapasimme vuosi heidän eron jälkeen ja mies kertoi minulle ettei heidän suhteessaan ollut ollut rakkautta aikoihin, mies vain yritti lapsen takia mutta huomasi, että riitaisa suhde ei ole hyväksi. Minä tulin raskaaksi pari kk siitä, kun aloimme tapailla ja molemmat tiesi, että vahinko voi käydä. Se sitten kävi. Päädyimme aborttiin, sillä halusin olla tuon täydellisen miehen kanssa, joka kohteli minua hyvin. Tästä on nyt yli vuosi aikaa. Mies ei siis ollut valmis toiseen lapseen niin äkkiä sen jälkeen, kun ennen oli tapahtunut mitä on tapahtunut. Abortissa sain tukea ja luulin että selviän siitä. Nyt minua on alkanut vaivata vauvakuume ja haluaisin lapsen. Mies on sanonut, että haluaa minun kanssasi lapsia muttei vielä. Meillä on olllut melko riitaisa suhde, joka alkoi jonkun aikaa abortin jälkeen. Mies ei halua tehdä riitojen keskelle lapsia ja ymmärrän sen, mutta tuntuu että aiheutan riitoja koska haluan lapsen niin kovasti ja olen kateellinen, että mies on isä jollekin muulle. Me tulemme miehen lapsen kanssa toimeen mitä parhaiten ja kun minulla ja miehellä menee hyvin meillä menee tosi hyvin mutta riidat raastavat meitä ja mies onkin alkanut miettimään onko parempi erota. Tämä on minulle todella vaikeaa, sillä tein abortin että saan olla hänen kanssaan ja toiveissa oma lapsi ehkä parin vuoden sisään. Nyt tämä raastava vauvakuume vaivaa minua koko ajan ja olen kateellinen miehen eksällä, koska hänellä on lapsi mieheni kanssa. En voi sietää eksää, eikä se miestäni haittaa, sillä hänkään ei pidä hänestä sillä eksä teki mitä teki. Mutta miten tästä kateellisuudesta voi päästä eroon? Onko kellään kokemuksia? Haluaisin olla miehen kanssa ja tehdä joskus lapsia, haluaisin jaksaa odottaa sinne asti. Abortti on vain alkanut kaduttamaan minua, sillä minulla voisi olla jo oma lapsi. Eniten ärsyttää se, että miehen eksä on saanut pitää lapsen ja minä en, siitä tulen kateelliseksi...

11

269

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikähyväpahaelämä

      http://www.vauva.fi/artikkeli/vauvakuume/vauvakuume_on_vahva_tunne

      Mikä ihmeen vauvakuume, voisitko selvittää päälle kolmekymppiselle kahdesta pidemmästä suhteesta eronnelle sinkkumiehelle, että mikä tuo vauvakuume on?

      Minulla ei sitten millään mahdu tajuntaani ajatus, että nainen alkaa painostaa miestä lapsen hankkimiseen jonkun vauvakuumeen perusteella.

      Naisen on täysin törkeää vaatia mieheltä lasta, naisen itse tekemällä itsenäisellä päätöksellä. Tai jollakin halulla, jonka jotkut kokevat ilmeisesti vauvakuumeeksi, kun pimppi on ns. "vastaanottavassa tilassa", jota myös ovulaatioksi kutsutaan.

      Kerro nyt ihan vilpittömästi ja konkreettisesti, millaisina oireina tämä vauvakuume ilmenee?

      Kyllä miehiäkin joskus panettaa niin helvetisti, mutta ei se tarkoita sitä, että on joku pakonomainen halu naida joku kohtu raskaaksi.

      Omasta mielestäni ihmiset tekevät lapsia aivan liian heppoisin perustein, ennen kuin edes kunnolla osaavat elää toistensa kanssa ja toisiaan tasa-arvoisina kumppaneina kunnioittaen.

      Ihan järkyttävää, jos lapsi joutuu sijaiskärsijäksi toimimattomaan parisuhteeseen, jonka osapuolet eivät osaa olla edes toisilleen ns "aikuisia".

      • valistaja

        Uutisia sinulle: mies voi olla vain siittäjä, ei äiti. Lisää uutisia: mies ei ole mikään fiksun ihmisyyden normi, ja nainen ei ole sekunda-mies, jota vaivaa epämiehekkäät heikkoudet kuten vauvakuume. Eläköön se sukupuolien välinen ero, ja oppikaamme el'ämään erilaisina mutta molemmat arvokkaina!

        Sinkkumies voisi vain katsella, kuunnella, arvostaa ja yrittää oppia Naisen maailmasta jotakin. Jos emme vuosituhansia olisi palvoneet mahtavaa miesjumaluutta, vaan maaemo-äitijumaluutta, maapallolla olisi asiat paremmin.
        Sinkkumies, miksi isäsi ja äitisi tekivät sinut, halusivat sinut synnyttää??
        Eikö isäsi mieluummin olisi halunnut ison Mersun, eikö äisisi olisi halunnut mieluummin kapean uuman ja terhakkaat rinnat muista intiimipaikoista puhumattakaan? Miksi hän pilasi kauniin vartalonsa punnertamalla sinut työllä ja tuskalla ulos? Siinäpä sinulle mietittävää, ja kysy äidiltäsi kun selvästi et tiedä!


      • joojoojoojojojoo

        En nyt millään jaksa provosoitua noin typerästä tekstistä, joka on täynnä itsestäänselvyyksiä ja kaiken lisäksi irti kontekstista. Joten painu vittuun idiootti.


    • Epätoivoinen_

      Juuri niin miehelle kävi entisessä suhteessa kun kumppani jätti ehkäisyn kertomatta miehelle.. Ymmärrän että se vaivaa vielä miestäni eikä ole valmis uudelleen isäksi. Mitta hän on sanonut minulle että halua joskus minun kanssani lapsia mutta minua ahdistaa niin paljon tekemäni abortti ja se että joudun elämään välillä miehen lapsen kanssa että haluan myös lapsen joka on meidän yhteinen, ei kenenkään muun. Se on vauvakuume, että haluan oman lapsen yhteisen, en jaksa katsoa vierestä toisen naisen lasta, joka si tenpustaan huolimatta pitää lapsen ja minä tein abortin vain että miehellä olisi hyvä olla ja nyt minulla ei ole.

      • vittumitäämmiä

        Siinä sitä vauvakuumetta on kerrakseen, kun jättää ehkäisyn pois kertomatta kumppanilleen ja ihan puskista sitten ilmoittaa miehelle: "Hei kultsi, meille tulee vauva".

        Mikä helvetti teitä "naisia" oikein vaivaa?

        Ehkä sinunkin pitäisi jättää ehkäisy pois ja itsekkäästi hankkiutua raskaaksi keinolla millä hyvänsä. Sitten näkisit ihan läheltä, miten mies reagoi tilanteeseen, kun kaksi naista on romuttanut hänen luottamuksensa vastakkaiseen sukupuoleen sataprosenttisesti.

        Ihan vitun sairasta. Hanki vaikka koeputkihedelmöityksellä lapsi, kun sulla on vaan HALU ja obsessio saada lapsi, viis miehen tunteista.

        Sinä et todellakaan taida käsittää miltä miehestäsi tuntuu, kun joku päästään sairas vauvakuumeilija on raiskannut hänet henkisesti aivan totaalisesti.


    • Kuunteleitseäsi

      Jos haluat juuri tuon miehen kanssa lapsia sinun täytyy odottaa vuosia ja niellä kaikki pettymys tuska. Itse en moiseen pystyisi. Parempi olisi erota ja hankkia lapsi miehen kanssa joka oikeasti haluaa lapsen, voi olla että ukkosi ei ikinä halua enää toista lasta. Lapsi ansaitsee rakastavat vanhemmat, toinen asia , pystytkö ikinä antaa anteeksi miehelle joka pakotti sinut tappamaan lapsesi? Sinulla voisi nyt olla vauva, minä en sinuna olisi edes kuunnellut miehen mielipidettä jos olisin halunnut pitää lapsen.

    • roxyroxy

      On ihan normaalia että tunnet surua abortin takia. Normaalia on myös katkeruus siitä että se toinen sai pitää lapsen mutta sinä jouduit luopumaan omastasi. Tuo on erittäin vaikea ja kipeä tilanne.
      Minusta sinun olisikin tärkeintä selvittää itsellesi abortin aiheuttama suru. Oletko tehnyt miehelle selväksi mitä tunnet? Vaatiko mies aborttia? Sanot hyvin että teit abortin jotta miehellä olisi hyvä olla mutta sinulla EI ole.
      Tunnetkohan sisimmässäsi katkeruutta myös miestäsi kohtaan tämän vuoksi? Onko sitä vaikea myöntää? Tämä alitajuinen katkeruus ja syytös miestä kohtaan ehkä aiheuttaa riidat välillenne. Sanot että riidat alkoivat abortin jälkeen. Pidät miestäsi ''täydellisenä'' ja sinun on siksi vaikea myöntää tätä .
      Olisiko siis parasta selvittää nämä asiat ensin, myös tuo katkeruus jota tunnet entistä naista kohtaan. Anna ajan kulua, puhu miehen kanssa. Mene terapiaan, puhu muiden abortin läpi käyneiden naisten kanssa.
      Muista, että todellisuudessa tuo entinen nainen ei ole syyllinen tilanteeseesi. Hän elää omaa elämäänsä eikä millään tavalla liity siihen mitä käyt läpi. Sinä vain vertaat omaa tilannettasi hänen elämäänsä ja teet johtopäätöksiäsi - mikä on täysin inhimillistä. Selvitä tämä asia itsellesi - ehkä terapiassa - niin olosi helpottuu.

      • brorerik2

        Ja vitut tuossa on mitään inhimillistä, katkeruus on sairautta, joka johtuu ihan itse tehdyistä TYHMISTÄ valinnoista. Turha mussuttaa muuta.


      • roxyroxy

        Sanoo hän joka elämästä ei mitään tiedä ja joka on itse täynnä katkeruutta.


      • ihanantäydellistä

        Ap:llahan on täydellinen mies, koittaisi nyt vaan nauttia täydellisesti täydellisestä elämästään, idiootti.


    • Nainen8787

      Millä tavalla tämä mies on täydellinen?

      Kertomuksen perusteella ei todellakaan kuulosta siltä.

      Miehellä ei ole mitään oikeutta vaatia naista tekemään aborttia. Hän on kahdesti ollut tulossa "vahingossa" isäksi. Jos ei ota vastuuta toiminnastaan, niin ei seksiä kannattaisi harrastaa ollenkaan.

      Abortti on naiselle aina iso asia, eikä sitä pitäisi tehdä hetken mielijohteessa. Hormonit saattavat mennä sekaisin vuosiksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      607
      4448
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      468
      3489
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      149
      3165
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      168
      2439
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      9
      2275
    6. 246
      1810
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1447
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1330
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1130
    Aihe