Mielipiteennne tälläisistä pyöristä:
http://www.bikester.fi/379510.html
En nyt siis tarkoita just tuota mallia, mutta tuon sivun löysin kun hakusanalla etsin Singlespeed-pyörää. Kävisikö tälläinen perusajoon kaupunkiin jos ottaa vaan sopivan runkokorkeuden? Niin ja pyöriikö noissa koko ajan polkimet kun takarengas pyörii vai voiko ns. lepuuttaa alamäessä?
Mielipiteitä Fixie-pyöristä?
7
4021
Vastaukset
- kissansilmä
Tuossa pöyrässä näyttää olevan flip-flop takanapa, niin että pyörää voi käyttää tavallisena sinkulana tai sitten fixie, näin ymmärsin.
- Alkup_maantiepyöräi
Fixi on sopiva juuri tuollaiseen ajoon, eikä hinta päätä huimaa. Ainoaksi pyöräksi fixi ei sovi aloittelijalle, jos haluaa ajaa myös lenkkiä tai muuten pidempää matkaa.
Tuossa pyörässä on alurunko ja -haarukka. Jos hakee oikein mukavaa, ei niin tehokasta fillaria, niin teräsrunkoinen ja -haarukkainen olisi parempi vaihtoehto. Oma kaupunkifixini on teräsrunkoinen.
Flip flop napa voi olla joko fixed - fixed tai fixed - free, jolloin jälkimmäisessä on toisella puolella kiekkoa vapaaratas. Tuon pyörän tuotetiedoissa ei olut, kummasta on kyse.
Polkimet kannattaa miettiä tarkkaan. Fixi melkein tarvitsee lukot, vaikka häkeilläkin voi toki ajaa. Omassani oli alun perin jonkin aikaa kääntöpolkimet, joihin sain toiselle puolelle lukkokengän, toisen ollessa flätti. Vuoden jälkeen vaihdoin tavalliset LOOK'in lukkopolkimet, koska en ollut ajanut pyörällä kertaakaan ilman pyöräilykenkiä.
Kun pyörä tulee hyötypyöräilyyn, on yksi vaihtoehto ostaa sellaiset pyöräilykengät, joilla voi myös kävellä ja laittaa maastolukot. SPD klossien kanssa yhteensopivina tehdään ihan tavallisen vapaa-ajan kengän näköisiä kenkiä, joissa on taipuisa pohja. Markkinoilla on jopa sandaaleja. Jos olet ostamassa lukkuksia ensimmäistä kertaa, niin osta pyörä, kengät ja lukot samasta paikkaa, niin myyjä on vastuussa yhteensopivuudesta. - sellainen_se_on
Yksinkertaisille ihmiselle yksinkertainen pyörä.
- KellokoskenKimmo
Pari tyhmää kysymystä tälläisistä Fixie-pyöristä. Uusi juttu mulle.
- Minkälainen välitys esim. noissa Fixie Inc. pyörissä on, siis onko ne keveitä polkea? Vastaako se esim. mitä vaihdetta jos ajattelisi perinteistä retkipyörää?
- Mikä ihme on twospeed singula? Siis kaksivaihdenapa, mutta miten siinä vaihdetaan vaihdetta?- no_juu
twospeed singula ei ole sinkula. se on kaksivaihteinen, ei yksivaihteinen. jos käyttäjän ei tarvitse vaihtaa vaihdetta, se on automaattinen.
- KellokoskenKimmo
Onko sinä siis vaihteen vaihtajavipu ohjaustangossa? Mitä tarkoittaa tuo automaattinen?
- Alkup_maantiepyöräi
KellokoskenKimmo kirjoitti:
Onko sinä siis vaihteen vaihtajavipu ohjaustangossa? Mitä tarkoittaa tuo automaattinen?
Kaksi vaihteinen automaatti fillarissa on ihan samanlainen kuin auton automaattikin, siis se vaihtaa automaattisesti. Valmistajia ei ole kovin montaa, itse tiedän vain tuon SRAM:n vaihteen.
http://mccraw.co.uk/sram-automatix-review/
Jutussa on mainittu, että vaihde vaihtaa jo 60 rpm nopeudessa, joten sen käyttökelpoisuus on aika kyseenalainen. Fiksumpi vaihtoehto on potkaisemalla vaihdettava, joka oli hyvin yleinen aikaisemmin mm. Jopoissa.
http://www.sturmey-archer.com/en/products/detail/s2c-silver
Mutta kuten sanottua, nämä eivät ole fixejä, yksivaihteisia ilman vapaaratasta.
Fixiinkin saa kyllä "vaihteet" käyttämällä takakiekkoa, jossa on paikka rattaalle molemmin puolin. Eri puolille kun laittaa eri suuruisen takarattaan, voi vaihtaa kätevästi irrottamalla takakiekon ja kääntämällä sen toisin päin.
Jos toisella puolella on vapaaratas, muuttuu fixi käden käänteessä sinkulaksi. Minulla on toinen yksivaihteisista juuri tällainen. Toisella puolella on talvivälitys vapaarattaalla ja toinen puoli on kiinteä kesävälityksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703