Minua on alkanut ärsyttämään ja inhottamaan siskoni käytös. Itselläni on ollut huono itsetunto aina ja kerrankin olen löytänyt miehen, mutta tuntuu että olen samanlainen pska kun olen aina ollutkin. Ettei kukaan voi minusta kiinnostua. Syy tähän tunteeseeni on siskoni. Mies ei kuitenkaan ole (vielä?) mennyt siskoni luo, ja toivon todella ettei niin tee. Olen hyvin mustasukkaista sorttia kaiken lisäksi. Ensimmäistä kertaa kun siskoni tapasi poikaystäväni, he tietenkin tervehtivät ja vaihtoivat muutaman sanan. Se jo sai minut inhon partaalle että teki mieli oksentaa. Kysyin jälkeenpäin siskoltani että onko hän ihastunut mieheeni. Hän vastasi että ei ole. Kysyin ihan muuten vaan mielipidettä miehestä, niin sisko moitti miestäni. Ehkä hän teki sen vain miellyttääkseen minua? Mutta joka tapauksessa se tuntui lohduttavalta. Mutta nyt tilanne taas on se että tuntuu että siskoni yrittää jotenkin mielistellä miestäni. Aina kun he ovat samassa huoneessa ja siskoni puhuu jotain, niin hänen ääni on ihan erilainen. Miksi siskoni yrittää muuttaa puheääntään tapaa miehen seurassa? Olen huomannut että hänen olemuksensakin on ihan erilainen. vetää vatsaa sisään, katsoo salaa peilistä, laittaa erilaisia vaatteeita päälleen ja haroo hiuksia tms. Asia ällöttää minua todella ja se alkaa jo masentaa. Miksi siskollani on tarve esttää jotain muuta kun on? Ei hänen tarvitse mielistellä miehelleni, ei siihen ole mitään syytä. Ymmärrän, jos miesten silmissä haluaa näyttää viehättävältä, mutta että toisten kumppanien! Ei, siihen ei todellakaan ole mitään tarvetta. Pskanmarjat siitä mitä mieheni siskosta ajattele?! Eikös se niin ole. Sisko voisi pukeutua vaikka pskasäkkiin niin ok. En tajua tätä asiaa. :´(
Sisko yrittää olla haluttava poikaystäväni seurass
7
218
Vastaukset
- Jenniina111111
Voisiko olla niin, että siskollasi on hyvin hankala olla poikaystäväsi seurassa. Toisaalta hän haluaisi olla ystävällinen poikaystävällesi, ja toisaalta ymmärtää, että sinä olet erittäin ärsyyntynyt ja mustasukkainen tilanteesta. Siskollasi on ihan oikeus puhua poikaystävällesi ja poikaystävälläsi on oikeus puhua siskollesi. Sinä saatat nähdä asioita ihan erilaisina kuin ne ovat. Toisaalta halusin minäkin aikoinaan olla edustava, kun tapasin sisarusteni kumppaneita, miehiä ja naisia. Sillä ei kuitenkaan ollut tekemistä sen kanssa, että olisin jotenkin halunnut vampata ne.
Minusta ongelma olet sinä itse ja mustasukkaisuutesi. Et voi kahlita miestäsi etkä siskoasi. Missä on luottamuksesi? Parisuhdetta ei voi rakentaa mustasukkaisuuden ja omistushalun varaan. Se myrkyttää suhteen. Sinun pitäisi hakea tosissaan apua tuohon itsetunto-ongelmaan. Toivon, että pääset eroon vähitellen tuosta raastavasta tunteesta. - puhusiskollesi
Puhu ihan suoraan siskosi kanssa!
Sillähän se selviää.
Sisko (eikä ystävätär) EI SAA yrittää mitään tälläisessä tilanteessa!
Se on kaikista inhottavinta mitä on. Kyllä nuo merkit mitä kerrot ovat vamppaus-merkkejä. Sano suoraan siskollesi!
Voisit puhua myös vanhemmillesi asiasta. Ihan hyvä idea.
Tai elä tapaa siskoasi kun miehesi on mukana? Ei kai ole pakko?
Keksi jotain muuta menoa silloin.
Jos on sukujuhlat, niin elä mee miehesi kanssa. Jos kysyvät että miksi et, niin sano että siksi kun siskosi vaikuttaa yrittävän vampata.
Voithan lukea jonkun psykologisen kirjan mustasukkaisuudesta.
(Tuo edellinen "oikeus puhua" on kyllä turhan dramaattista. Sanaa "oikeus" käytetään ihan liikaa nykyisin.)- jenniina1111
Totta on, että käytin tuota sanaa "oikeus" tarpeettomasti, vaikka olisin voinut korvata sen sanalla "saa". Punainen lanka tekstissäni on kuitenkin kirjoittajan mustasukkaisuus, jonka hän itse tunnistaa itsessään. Nyt meillä on vain mustasukkaisen ihmisen kertomus tilanteesta. En uskoisi ihan täysillä tuota kertomusta, koska mustasukkaisella ihmisellä on kyky nähdä viattomatkin asiat ihan erilaisina. Joka tapauksessa mustasukkaisuudesta olisi päästävä eroon. Se on mykkyä itselle ja jokaiselle parisuhteelle.
- mustatsukat
Mustasukkaisuus on yksi helvetillinen asia. Olen elänyt sellaisen naisen kanssa ja tiedän sen haitan. Mieti mitä mies on sun seurassa kahden ja onko mahdollista että hän ei oikeasti sinusta välitä. Ehkä siskosi ei itse ole varma ja voihan siinä olla hieman kateellista menoa kun itselläsi on mies ja uskon että hän pitää miehesi ulkonäöstä. Ole vain ylpeä jos miehellesi toiset puhuu, tietenkin sun on pitää tietää että olet se mielitietty. Ja pukeutumisesta, anna pukeutua, ei kukaan halua näyttää uuden seurassa aivan reppanalta, älä kuitenkaan itse ala ns kilpaileen vaan pidä oma tyylisi ja ole oma itsesi. Miehesi ja siskosi tottuu toisiinsa ja homma normalisoituu. Toivottavasti saatte hyviä hetkiä. Naiset on aina Susia toisille, aina. Muista aina että mustasukkaisen ajattelutapa ruokkii pelkoa ja epävarmuutta ja mielikuvitukselle tulee jatkumo.
- yhdynnän-jälkeen
siskosi haluaa antaa miehellesi pillua.
ei se mies yhdestä panosta kulu joten älä välitä. - tyhmälle
Jo on tyhmiä edellisen tapaiset vastaukset.
Mistä näitä ääliöitä riittää? - Oma.mielipide
Olet mustasukkainen. Erittäin mustasukkainen. Siksi on mahdollista, että näet sen mitä haluat nähdä, tai siis mitä pelkäät tapahtuvan. Tarkkailet siskoasi ja tulkitset kaiken siten että nyt hän yrittää näyttää haluttavalta poikaystäväsi seurassa.
Ehkä se ei olekaan totta. Ajattele nyt sitäkin miten käyttäydyit kun siskosi ekaa kertaa poikaystäväsi. He tervehtivät ja vaihtavat muutaman sanan. Thats it, mutta silti sinä olit heti inhon partaalla ja aloit tenttaamaan siskoasi. Siis mistä? Siitä että hän tervehtii siskonsa poikaystävää?
Ehkä siskosi vain on ystävällinen poikaystävällesi, kuten kuka tahansa tavallinen ihminen olisi sisaruksensa kumppanille? Pitäisikö hänen sitten olla tyly häntä kohtaan, kohdella huonosti jne?
Veikkaan että suhteenne ei nykyisellä menolla kestä kauaa. Ei siksi että siskosi tai joku muu nainen veisi poikaystäväsi, vaan siksi että tuhoat itse suhteenne mustasukkaisuudellasi. Täytyisi varmaan lukita se poikaystäväsi johonkin pieneen koppin, jotta voisit jatkuvasti vahtia häntä, eikä hän vain vahingossakaan puhuisi muille naisille mitään.
Syy käytökseesi ja oloosi ei voi olla pelkästään siskosi käytös. Sinulla on selvästi pahoja itsetunto-ongelmia, joihin kannattaisi ehkä hakea apua terapiasta tms. Ei ollut vittuilua. Olen itsekin käynyt terapiassa ja saanut apua ongelmiini.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69984
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193924- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818