Mitä ruokaa kokkaisit

kittymiss

treffikumppanille joka tulee kylään?

82

325

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun Rouva Ratikka kävi ensimmäisen kerran Suomessa, syötiin joulun kunniaksi tietysti jouluruokia. Minua huvitti suuresti graavilohen syöminen soijakastikkeen kanssa ja kinkun syönti wasabi-tahnalla höystettynä. Sitten syötiin blinejä, kalakukkoa, poronkäristystä ja kaikki viimein mustaa makkaraa.

Jos sinkkuuntuisin, tarjoaisin tietysti porsasta, että pysyisin kaukana viherpiiperöistä ja muslimeista.

• mites_sitten

jos muija on muslimi,kai se possun vetaisee kun nautana syöttää. lähtiissä voi sanoa,tulipa porsasteltua...röh...röh..röööööh....

• mites_sitten kirjoitti:

jos muija on muslimi,kai se possun vetaisee kun nautana syöttää. lähtiissä voi sanoa,tulipa porsasteltua...röh...röh..röööööh....

Sianlihan syönnin kieltohan vanhoissa uskonnoissa johtaa juurensa siitä, että sitä ei aikoinaan kypsennetty tarpeeksi ja ihmiset kuolivat trikiiniin. En kai minä niin huonoa kokkia huusholliini huoli...

• scrg kirjoitti:

"kinkun syönti wasabi-tahnalla höystettynä. "

Ei sittenkään niin kaukaa haettua. Monin paikoin Euroopassa käytetään piparjuurta sian mausteena ja oma makuaistini sanoo, että sinappi ja piparjuuri toimii aika hyvin toistensa korvikkeina. Ja wasabi sitten taas on piparjuuren sukulainen ja noh...

http://www.huffingtonpost.com/entry/fake-wasabi-horseradish_us_561bd666e4b0082030a33959

No ei RR hullummaksi kokiksi olekaan paljastunut. Minä vain olen niin rajoittunut syömisineni.

• Kilttiatm

Poronkäristystä

• Luolamadonna

Vokkia.

(Naurua)

• VOKki---i

VastaanOttoKeskus??

• VOKki---i kirjoitti:

VastaanOttoKeskus??

Nyt on taas tilannekomiikka kohdallaan. ;-)

• erkki-täti

Riippuisi treffikumppanista, ja hänen ruokavaliostaan.

Jopssain vaiheessa treffailua olisi varmasti paikallaan tarjota välilihaa, au naturel?

• herkuttelevaherra

Välilihasoppa onkin hyvää.

• Mikropizzaa. Jälkiruuaksi maksalaatikkoa kylmänä. Juomaksi olutta.

• Ikis__M

Vähän riippuisi treffikumppanin mieltymyksistä mutta jos ei mitään tietoa etukäteen niin ehkä kalaa laittaisin ja lisukkeeksi pitkästä aikaa jotain salaattisekoitusta veivaisin, itselle pelkästään kun tulee harvemmin noita lisukkeita tehtyä.

• withoutalc

Shamppanjaa, riippuen kylästä tietenkin.

• vihatipunen

Pukisin itseni sinappihuntuun.

• Vau!

• Nainen_28v

En uskaltaisi kokata mitään. Liian kovat suorituspaineet.

• Ikis__M

Naisen kuuluu kokata jos mies tulee kylään, jos kokkaa se tulee uudestaankin vaikkei ihan priimasuoritus olisikaan.

• että.silleen

Bekingin ankkaa lisukkeeksi kuskus ja sekalainen vihannessalaatti. Niitä appelsiini leipäsiä en tarjoile, mutt patonkia olis tarjolla.
        Tosin saisin pitää ruokabileet heti perään ystävilleni. Ankka painaa 2-3 kg eikä sitä määrää lihaa ihan pian syö. Valmis ankka pakastettuna on nolo, ankan nahka ei ole enää sit sulatettuna rapea ja hyvä. Koettu on sekin.
        Jälkiruuaksi tiikerikakkua ja pala vaniljajäätelöä; hyvän kahvin kera.

Myönnän suoraan ett brassailen nyt!
        Emo on opettanut minut tekemään Bekingin ankkaa joskus 6vuotta sitten ja olen tehnyt sitä kymmenkunta kertaa kotona, sukujuhliin jouluksi.

• erkki-täti
        että.silleen kirjoitti:

Bekingin ankkaa lisukkeeksi kuskus ja sekalainen vihannessalaatti. Niitä appelsiini leipäsiä en tarjoile, mutt patonkia olis tarjolla.
        Tosin saisin pitää ruokabileet heti perään ystävilleni. Ankka painaa 2-3 kg eikä sitä määrää lihaa ihan pian syö. Valmis ankka pakastettuna on nolo, ankan nahka ei ole enää sit sulatettuna rapea ja hyvä. Koettu on sekin.

Emo on opettanut minut tekemään Bekingin ankkaa joskus 6vuotta sitten ja olen tehnyt sitä kymmenkunta kertaa kotona, sukujuhliin jouluksi.

Heiii....Pekingin ankka vai Beijing duck?

Ja jos laittelet aitoa pekingin ankkaa, niin sinulla pitää olla melkoinen hiillosuuni. Leivinuunistakin sellaisen saa, mutta se siis vaatii kuuman hiilloksen moneksi tunniksi, ei riitä hiipuva lämpö.

Pekingin ankka kypsytetään ensin keittämällä ja sitten hiilillä ylläpidetyissä isoisssa uuneissa, otetaan ankkka ulos ja valellaan ja kypsytetään lisää. En ole kuullut koskaan että yksikään ihminen olisi valmistanut yhtä ankkaa kerrallaan ruoaksi :)

Sähköuunilla ei pekingin ankkaa laiteta. Ei tosiaankaan Pekingin ankkaa, mutta ehkä Bekingin ankkaa? Ja miksi lisukkeiden kanssa lennähdät Pohjois-Afrikkaan, couscous? Salaatti? Miksei kiinalaisen, erittäin perinteisen kiinalaisen ruoan kanssa asiaan kuuluvat kiinalaiset lisukkeet, jotka ovat linjassa?

Mutta kerta se on ensimmäinenkin. Pirun eksoottista ainakin.

• Nainen_28v
        Ikis__M kirjoitti:

Naisen kuuluu kokata jos mies tulee kylään, jos kokkaa se tulee uudestaankin vaikkei ihan priimasuoritus olisikaan.

Aika vanhakantainen oletus? Jos pitäisi olla ravintolatason suoritus niin mä olen hautaan asti yksin. :P

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

Ja jos laittelet aitoa pekingin ankkaa, niin sinulla pitää olla melkoinen hiillosuuni. Leivinuunistakin sellaisen saa, mutta se siis vaatii kuuman hiilloksen moneksi tunniksi, ei riitä hiipuva lämpö.

Pekingin ankka kypsytetään ensin keittämällä ja sitten hiilillä ylläpidetyissä isoisssa uuneissa, otetaan ankkka ulos ja valellaan ja kypsytetään lisää. En ole kuullut koskaan että yksikään ihminen olisi valmistanut yhtä ankkaa kerrallaan ruoaksi :)

Sähköuunilla ei pekingin ankkaa laiteta. Ei tosiaankaan Pekingin ankkaa, mutta ehkä Bekingin ankkaa? Ja miksi lisukkeiden kanssa lennähdät Pohjois-Afrikkaan, couscous? Salaatti? Miksei kiinalaisen, erittäin perinteisen kiinalaisen ruoan kanssa asiaan kuuluvat kiinalaiset lisukkeet, jotka ovat linjassa?

Tuossa nyt on sitä justiinamaisuutta :D Ei kai sen välttämättä tarvitse olla ihan kaikkien sääntöjen mukaan laitettu kunhan on hyvää, näkyy noita ohjeitakin olevan moneen lähtöön:

https://www.google.fi/#q=pekingin ankka

Ja miksei voi ottaa couscousia lisukkeeksi, se on hyvää kuten varmaan myös salaatti, siis hyvää hyvää hyvää hyvä jälkiruoka tekee varmasti ihan tyytyväisen treffikumppanin eikä useimmat edes tajua että on joku juttu "vääränlaista". Jos tajuaa ja sanoo siitä niin ehkä se voi olla hyväkin niin että että.silleen voi sitten jättää seuraavat treffit väliin kun ei siitä mitään tulisi kuitenkaan jos toinen heti eka treffeillä vaatii täydellisyyttä ihan prikulleen noissa.

• Ikis__M
        Nainen_28v kirjoitti:

Aika vanhakantainen oletus? Jos pitäisi olla ravintolatason suoritus niin mä olen hautaan asti yksin. :P

Ei kun nimenomaan ei pidä eikä tarvitse mutta jos vähän edes yrittää se ilmaisee sellaista huolenpitoa jota mies arvostaa vai ajattelitko viestiä että jatkossakin syödään sitten ulkona joka päivä. sitäpaitsi, meille miehille kyllä kelpaa ihan tavallinen arkiruoka, ei sen tarvitse mitään gurmeeta olla.

• että.silleen
        erkki-täti kirjoitti:

Olen itsekäs, en tykkää itse inkiväärist ja sipulin ym yhdistelmistä makeahkon ankan nahan/lihan kanssa. Tietysti siihen vois soveltaa sellaisen mukavan riisi lisukkeen mukaan.
        Kuskus on vaan helpompi tehdä äkkiä ja se on sopivan neutraali jättäen makunautinnon hyvin sille paahdetulle ankalle.
        Emolla oli tilava kaasu-uuni käytössään... Ja kun sen ankan nahka on hunajalla valeltuna kuivunut pari päivää... niin uskon sen paahtuvan myös sähköuunissa missä on grillivastus.

Pitää joskus ihan kokeilla varmuuden vuoksi...nahka pois jos ei onnistu sähköuunissa ja lintu paloiteluun, sen voi käyttää sitten kuin kanaviilokin. Tai vaihtoehtoisesti tehdä siitä lintukeiton juureksilla.

Koskaan ei saa luovuttaa ruuan valmistuksessa jos jokin menee pieleen. Aina voi yrittää korjailla "soppiaan" ja viimeinen korjaus on se kun hävittää todistus aineiston vähin äänin! Sekin on Emon kertoma opetus!

Emon huushollissa kaikki muut osasivat tehdä perusruokia, paitsi faija.
        Meidän oli opeteltava tekemään itse ruokaa, veljienikin.

• erkki-täti
        Ikis__M kirjoitti:

Tuossa nyt on sitä justiinamaisuutta :D Ei kai sen välttämättä tarvitse olla ihan kaikkien sääntöjen mukaan laitettu kunhan on hyvää, näkyy noita ohjeitakin olevan moneen lähtöön:

https://www.google.fi/#q=pekingin ankka

Ja miksei voi ottaa couscousia lisukkeeksi, se on hyvää kuten varmaan myös salaatti, siis hyvää hyvää hyvää hyvä jälkiruoka tekee varmasti ihan tyytyväisen treffikumppanin eikä useimmat edes tajua että on joku juttu "vääränlaista". Jos tajuaa ja sanoo siitä niin ehkä se voi olla hyväkin niin että että.silleen voi sitten jättää seuraavat treffit väliin kun ei siitä mitään tulisi kuitenkaan jos toinen heti eka treffeillä vaatii täydellisyyttä ihan prikulleen noissa.

Minä kun sitä olenkin nähnyt ihan paikan päällä miten sitä Perkeleen Kvaakkua keitetään ja paistellaan!!!!

Sitten lisukkeisiin: lisukkeet valitaan ruoalle kuin kehykset taululle. Ne tuovat tasapainoa aterialle ja täydentävät sitä. Jos haluaa hifistellä Pekingin ankalla tai vaikkapa keväisellä parsalla, niin kaikki mitä tarjotaan siinä sivussa pitää olla linjassa.

Enpä minä sitä itse ainakaan tarjoaisi parsan kanssa ketsuppia ja ranskalaisia, enkä kvaakun kanssa couscousia, jos ei olisi halal-kvaakku. Että tiedä sinäkin se!

Että onpas sekin nyt ihan pirullista että tästäkin asiasta tehdään Justiina-case. No, tehkääpä ihmiset paskaa ihan mistä haluatte, kyllä se ankka paskaksi muuttuu joka tapauksessa, laittoi sen sitten ihan miten hyvänsä ja oli se halal tai ei.

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

Minä kun sitä olenkin nähnyt ihan paikan päällä miten sitä Perkeleen Kvaakkua keitetään ja paistellaan!!!!

Sitten lisukkeisiin: lisukkeet valitaan ruoalle kuin kehykset taululle. Ne tuovat tasapainoa aterialle ja täydentävät sitä. Jos haluaa hifistellä Pekingin ankalla tai vaikkapa keväisellä parsalla, niin kaikki mitä tarjotaan siinä sivussa pitää olla linjassa.

Enpä minä sitä itse ainakaan tarjoaisi parsan kanssa ketsuppia ja ranskalaisia, enkä kvaakun kanssa couscousia, jos ei olisi halal-kvaakku. Että tiedä sinäkin se!

Että onpas sekin nyt ihan pirullista että tästäkin asiasta tehdään Justiina-case. No, tehkääpä ihmiset paskaa ihan mistä haluatte, kyllä se ankka paskaksi muuttuu joka tapauksessa, laittoi sen sitten ihan miten hyvänsä ja oli se halal tai ei.

Epäilemättä se on tosi hyvää kun viimeisen päälle laittaa kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mutta jos nyt ei ihan mahdottoman tärkeät juhlat ole kyseessä niin minusta ihan hyvin voi ottaa osasen sieltä ja toisen täältä, pääasia kuitenkin kun lienee että kaikilla on mukavaa, ruoka on hyvää ja sitä on riittävästi. En minä varmaan saisi ikinä mitään ruokaa laitettua jos pitäisi mennä täysin ohjeen mukaan, melkein aina joutuu vähän joustamaan jossain ja korvaamaan jotain jollain muulla kun se ohjeessa oleva jotain on päässyt loppumaan tai sitä ei ollut ensinkään.

• erkki-täti kirjoitti:

Tähänkin sopii Alfred Y

https://www.youtube.com/watch?v=bwvlbJ0h35A

• erkki-täti
        scrg kirjoitti:

Tähänkin sopii Alfred Y

https://www.youtube.com/watch?v=bwvlbJ0h35A

Hauska video, oikeasti!

Mutta miksi kukaan kävisi vaikkapa teidän suosittelemaanne "emäntäkoulua", koska niissähän opetetaan ihan huonoja asioita? Jos ei ole tarvetta ymmärtää ateriakokonaisuuksia eikä valmistustapojen vaikutusta asioiden nimeämiseen, niin silloinhan kaikki oppi on turhaa.

Voin tarjota k-kaupasta ostamani grillatun broilerin omassa ravintolassani Bekingin ankkana, kunhan olen muistanut heittää päälle k-kaupasta ostamaani hoy sin -kastiketta ennen lämmitystä (ja muuten hoy sin kastike ei ole pekingin ankan valeluliemi). Ja lämmitykseen riittää kaasukäyttöinen uuni, my lord, miten vielä vähennetäänkään kypsennyksen tuomaa makua?

Varmasti yhtä hyvin sitten sitten kelpaa parsaksi tölkitetty parsa, ja kastikkeeksikin käy ihan mainitsemani ketsuppi, koska eihän nyt tarvitse nipottaa?

Samalla tavalla maksatte valittamatta ostamanne hampurilaiset, joissa on pihvinä eineslihapullia, koska sama asia kuin pihvi?

Pitsaksi kelpaa k-kaupan pakasteesta tuunattu lätty. Onhan se pitsa?

Tässä kaikki mitä mietin:

https://www.youtube.com/watch?v=QlRZ7bfiZCk

• Nainen_28v
        Ikis__M kirjoitti:

Ei kun nimenomaan ei pidä eikä tarvitse mutta jos vähän edes yrittää se ilmaisee sellaista huolenpitoa jota mies arvostaa vai ajattelitko viestiä että jatkossakin syödään sitten ulkona joka päivä. sitäpaitsi, meille miehille kyllä kelpaa ihan tavallinen arkiruoka, ei sen tarvitse mitään gurmeeta olla.

En haluaisi ikinä antaa signaalia että mä sitten häärin nyrkin ja hellan välissä ja hoidan samalla lapset, asunnon, pihan, miehen halut ja vielä omani. :D jos kyse ois vain rakkauden osoituksesta niin ok, voisin tehdä jotain perusmättöä (ellen ihan panikois)!

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

Hauska video, oikeasti!

Mutta miksi kukaan kävisi vaikkapa teidän suosittelemaanne "emäntäkoulua", koska niissähän opetetaan ihan huonoja asioita? Jos ei ole tarvetta ymmärtää ateriakokonaisuuksia eikä valmistustapojen vaikutusta asioiden nimeämiseen, niin silloinhan kaikki oppi on turhaa.

Voin tarjota k-kaupasta ostamani grillatun broilerin omassa ravintolassani Bekingin ankkana, kunhan olen muistanut heittää päälle k-kaupasta ostamaani hoy sin -kastiketta ennen lämmitystä (ja muuten hoy sin kastike ei ole pekingin ankan valeluliemi). Ja lämmitykseen riittää kaasukäyttöinen uuni, my lord, miten vielä vähennetäänkään kypsennyksen tuomaa makua?

Varmasti yhtä hyvin sitten sitten kelpaa parsaksi tölkitetty parsa, ja kastikkeeksikin käy ihan mainitsemani ketsuppi, koska eihän nyt tarvitse nipottaa?

Samalla tavalla maksatte valittamatta ostamanne hampurilaiset, joissa on pihvinä eineslihapullia, koska sama asia kuin pihvi?

Ei kun se in hyvä jos käy emäntäkoulun ja oppii tekemään paremmin mutta kun niitä ei ole pitkilleen ollut niin voidaan vähän joustaa eikä vaadita kotioloissa ihan viimeisen päälle suoritusta.

Tuo kuvailemasi käy ihan hyvin kotioloissa jos siitä tulee kuitenkin syötävää, tottakai jos sitten ravintolaa pyörität vaatimustaso on vähän suurempi. Olen itsekin pekingin ankkaa maistanut en ihan pekingissä mutta sielläpäin ja oli hyvää kun oli oikein kai sitten laitettu ja siihen varmaan vertaisin ravintosuoritusta.

Tuo video, liikaa viiniä?

• Ikis__M
        Nainen_28v kirjoitti:

En haluaisi ikinä antaa signaalia että mä sitten häärin nyrkin ja hellan välissä ja hoidan samalla lapset, asunnon, pihan, miehen halut ja vielä omani. :D jos kyse ois vain rakkauden osoituksesta niin ok, voisin tehdä jotain perusmättöä (ellen ihan panikois)!

Perusmättö on ihan ok, annat jo silläkin signaalin ettei mies joudu noita ihan kaikkia mainitsemiasi aina hoitamaan.

• erkki-täti kirjoitti:

Hauska video, oikeasti!

Ah. Näitä ihmiset tarkoittaa "kissavideoilla" :D

• Ikis__M kirjoitti:

Perusmättö on ihan ok, annat jo silläkin signaalin ettei mies joudu noita ihan kaikkia mainitsemiasi aina hoitamaan.

Minäkin olen ollut ihan otettu, jos joskus ensimmäisillä visiiteillä naisen luona olen saanut lämpimiä voileipiä.

• että.silleen
        erkki-täti kirjoitti:

Moikka sullekin, tajusin juuri mistä on kysymys. Minä en ole kokki enkä keittiön chef, kuten sinä. Minä teen kotonani sitä mitä minä osaan ja miten sen sitt osaankin kunhan on syötävän hyvää!
        Ankka nyt vaan on hyvää kun pinta on rapeaksi paahtunut ja liha vielä mehevää.
        Minua ei haittaa mitä osia lisukkeista on vaihdettu, onko resepti alkuperäinen tai onko se hiilloksella paahdettua ankkaa. Tietysti jos menee huippu ravintolaan ja tilaa Bekingin Ankkaa ja saa kanaviillokin niin nostaisin varmaan ...Haloon!
        Ihan eri asia... jos menen illalliselle jonkun ystävän luo... ymmärrätkö nyt?

Setä rauhoittuu nyt vain...en aio kutsua ketään syömään seka sotkujani, joten en aiheuta kenellekään suurta pettymystä ateriasta.
        Mutt tiedoksesi: meillä varmaan syödään vielä tätä fusku Begingiläistä jouluisin, pääsiäisenä ja joskus syksyisinkin ihan muuten vaan.

"Sitten lisukkeisiin: lisukkeet valitaan ruoalle kuin kehykset taululle. Ne tuovat tasapainoa aterialle ja täydentävät sitä. Jos haluaa hifistellä Pekingin ankalla
        niin kaikki mitä tarjotaan siinä sivussa pitää olla linjassa."
        -Perustuu keittiön ammattilaisen näkemykseen, enkä lähde viivalle sinun kanssasi tästä asiasta, jonka pystyt hoitamaan ammattitaidolla!

• erkki-täti
        Ikis__M kirjoitti:

Ei kun se in hyvä jos käy emäntäkoulun ja oppii tekemään paremmin mutta kun niitä ei ole pitkilleen ollut niin voidaan vähän joustaa eikä vaadita kotioloissa ihan viimeisen päälle suoritusta.

Tuo kuvailemasi käy ihan hyvin kotioloissa jos siitä tulee kuitenkin syötävää, tottakai jos sitten ravintolaa pyörität vaatimustaso on vähän suurempi. Olen itsekin pekingin ankkaa maistanut en ihan pekingissä mutta sielläpäin ja oli hyvää kun oli oikein kai sitten laitettu ja siihen varmaan vertaisin ravintosuoritusta.

Video oli kissanoksennusta, se minulle tulee mieleen, kun sotketaan ihan kaikki nimistä alkaen.

Ja sitten, "että.silleen": miten ihmeessä voit edes tarjota ns. kiinalaista ruokaa, tai ylipäätään aasialaista ruokaa, jos et pidä esim. inkivääristä? Ei sitä voi jättää pois. Miltei kaikissa aasialaisissa ruoissa on mausteena inkivääri, sitruunaruoho ja chili. Siihen sitten muunnellaan sivuun muuta. Kiinalaiset ruoat ovat poikkeus, eli pohjoisen Kiinan ruokaan ei sitruunaruoho välttämättä kuulu, mutta inkiväärimukula on sielläkin miltei aina mukana.

Sano sitten mieluummin, että tarjoat "parkanon ankkaa" tai vastaavaa, jos et laita edes helpoilta ja toteutettavilta osin sitä alkuperäistä mitä lupaat!

Ja sinun Beking-ankkasi ei ole millään tavalla Pekingin ankkaa: ei mausteiden eikä kypsennyksen kautta. Siksi sillä onkin oiva nimi, Beking-ankka. vähän niinkuin Vuittonilla on Viutton, ja Burberry on Barberry (Kiinassa).

Kyllä lähtökohdat ja periaatteet pitäisi tuntea, ennenkuin lähtee soveltamaan.

Ajattelepa, kuinka inhottavaa olisi kun joku tarjoaisisinulle sultsinan, joka osoittautuisi ohukaiseksi, jossa on sisällä vaniljakiisseliä?

Joku roti nyt jo kotikokeillekin, kele.

• ATM-automaatti

erkki-tädillä on melkoinen pätemisen tarve :/

• erkki-täti
        scrg kirjoitti:

Minäkin olen ollut ihan otettu, jos joskus ensimmäisillä visiiteillä naisen luona olen saanut lämpimiä voileipiä.

Minusta alkaa tuntua, että lämmin voileipä on parasta mihin moni nykyään pystyy!

Siinä tapauksessa pelissä on paljon, ja stressitaso korkealla. Lämmin voileipä on kuitenkin aina ihanaa, vaikka olisi vain juustoa päällä.

Parempi mennä yksinkertaisen kautta, kuin sotkea asioita.

Mutta tämä nyt vain oli eltaantuneen kurpan mielipide. Ehkä joku innokas lokki tykkä, että uunissa kuivahtaneetetanat paahtiksen päällä ovat ranskalaisen keittiön uusin hitti?

• erkki-täti
        ATM-automaatti kirjoitti:

erkki-tädillä on melkoinen pätemisen tarve :/

Minä kun vain yritän puolustaa jokaisen kansan oikeuksia omiin kansallisruokiinsa.

Niitä ei saa yhtään kukaan mennä sotkemaan.

On Pekingin ankka, ja on Bekingin ankka aka peurungan närhi.
        On olemassa "pot-au-feu" ja on olemassa lihakeitto.

Ja jos sitten sanotaan, että minulla on pätemisen tarve, niin lukekaapa lehdistä joskus näistä asioista. Karjalanpiirakka on oltava tietynlainen leivonnainen, ihan samalla tavalla kuin macaron.

Pitää tietää mistä puhuu, ennenkuin alkaa syyttää pätemisestä.
        Mutta tavallaan pädenkin, toki haluttomasti. Koska haluaisin, että jokainen ymmärtäisi yksinkertaiset lait ja periaatteet ruoan suhteen, ja toisaalta myös karkeat säännöt.

Ruoka on yksinkertainen asia, mutta kovin sitoutunut ympäristöönsä. Se outo alkuperäinen ympäristö pitää ymmärtää jollain tasolla, jos mielii tarjota muuta kuin omaaansa.

• että.silleen
        erkki-täti kirjoitti:

Video oli kissanoksennusta, se minulle tulee mieleen, kun sotketaan ihan kaikki nimistä alkaen.

Ja sitten, "että.silleen": miten ihmeessä voit edes tarjota ns. kiinalaista ruokaa, tai ylipäätään aasialaista ruokaa, jos et pidä esim. inkivääristä? Ei sitä voi jättää pois. Miltei kaikissa aasialaisissa ruoissa on mausteena inkivääri, sitruunaruoho ja chili. Siihen sitten muunnellaan sivuun muuta. Kiinalaiset ruoat ovat poikkeus, eli pohjoisen Kiinan ruokaan ei sitruunaruoho välttämättä kuulu, mutta inkiväärimukula on sielläkin miltei aina mukana.

Sano sitten mieluummin, että tarjoat "parkanon ankkaa" tai vastaavaa, jos et laita edes helpoilta ja toteutettavilta osin sitä alkuperäistä mitä lupaat!

Ja sinun Beking-ankkasi ei ole millään tavalla Pekingin ankkaa: ei mausteiden eikä kypsennyksen kautta. Siksi sillä onkin oiva nimi, Beking-ankka. vähän niinkuin Vuittonilla on Viutton, ja Burberry on Barberry (Kiinassa).

Ajattelepa, kuinka inhottavaa olisi kun joku tarjoaisisinulle sultsinan, joka osoittautuisi ohukaiseksi, jossa on sisällä vaniljakiisseliä?

Kyllä minä inkivääriä käytän itsekin, ihan kipulääkkeenäkin, teen teetä silloin.
        Tarkoitin etten tykännyt sen ankan lisukkeista jotka maistui inkiväärille. Onhan siinä marinaadissakin inkivääriä mukana...ei se muuten maistuisi siltä miltä lopputuloksen pitää maistua.
        Luumuista mun ei varmaan kannata sulle paljon edes mainita, mutt niitäkin minä käytän...taatusti ainakin jouluna, vaikka olisivat kuinka väärää sorttia ankan kanssa sinusta. Joskus on ollut myös vihreitä tai keltaisia vahapapuja tarjolla.
        Minä en tiedä edes mitä riisiä kuuluu tarjota kiinalaisen ruuan kanssa. Minä olen käyttänyt Basmatiriisiä kiinalaisessa pannussa, lautaselle pohjaksi ja lihat päälle!
        Espanjalaisessa paellassa Risellan puuroriisiä tai basmatia, hyvin ovat kelvanneet, kukaan ei ole valittanut.
        Varmaan siksi etteivät osaa edes sitä vähää mitä minä osaan kokata.

• erkki-täti
        että.silleen kirjoitti:

Kyllä minä inkivääriä käytän itsekin, ihan kipulääkkeenäkin, teen teetä silloin.
        Tarkoitin etten tykännyt sen ankan lisukkeista jotka maistui inkiväärille. Onhan siinä marinaadissakin inkivääriä mukana...ei se muuten maistuisi siltä miltä lopputuloksen pitää maistua.
        Luumuista mun ei varmaan kannata sulle paljon edes mainita, mutt niitäkin minä käytän...taatusti ainakin jouluna, vaikka olisivat kuinka väärää sorttia ankan kanssa sinusta. Joskus on ollut myös vihreitä tai keltaisia vahapapuja tarjolla.
        Minä en tiedä edes mitä riisiä kuuluu tarjota kiinalaisen ruuan kanssa. Minä olen käyttänyt Basmatiriisiä kiinalaisessa pannussa, lautaselle pohjaksi ja lihat päälle!
        Espanjalaisessa paellassa Risellan puuroriisiä tai basmatia, hyvin ovat kelvanneet, kukaan ei ole valittanut.

No onpa outoa, että juot teenä inkivääriä, mutta et tykkää siitä (ja sipuleista) esim. ruoassa.

Joku muu voisi ehkä tykätä? Vai teetkö ruokaa itsellesi?

Luultavimmin kukaan ei kehtaa sanoa totuutta. Syövät mitä tarjotaan. Ja niinhän se pitää ollakin, mutta brassailla ei kannata, nolaat itsesi. Ja Bekingin ankkaloinen ei ole Pekingin ankkaa, yleisö ehkä kuitenkin tietää ja sinä et.

Ja kukin tavallaan ja silleen, mutta tietyt säännöt kyllä on olemassa. Vähän niinkuin liikennesäännöt. Voit laittaa esim. joulutortun sisälle vaikkapa hanhenmaksapateeta, mutta joulutorttu se ei sitten enää ole.

Eli tarkoitan sitä, että kaikki on vapaata koettavaksi ja iloittavaksi, paitsi nimitykset. Ja niitä suojaa aika moni lakikin onneksi jo.

Mutta joo, syökääpä ankkanne ihan missä muodossa haluatte.

• Nainen_28v
        Ikis__M kirjoitti:

No ei tietenkään joudu, tasa-arvo kunniaan :)

• Nainen_28v
        scrg kirjoitti:

Ihana. <3 Kaipa sen mukaan että jos se laittaja tekee sen rakkaudesta niin kaikki maistuu hyvältä. :)

• Luolamadonna
        että.silleen kirjoitti:

Jos sulla on tuollainen riisipngelma, niin kipaisepa jossain orientaalissa butiikissa ja osta säkki kunnon käsittelemätöntä riisiä. Sushiriisikin käy.

• Ikis__M
        erkki-täti kirjoitti:

Niin no tähän nyt vielä sen lisäisin että vaikka teoriassa sitruunaruohon ja inkiväärimukulan vaatisikin kiinalainen niin itse kun joskus siellä vähän aikaa ollut syrjemmässä pekingistä niin ei siellä ollut niissä eväissä hirveästi hurraamista yleisesti ottaen noin niin kuin käytännössä. Sen pekingin ankan ne teki h..tin hyvän mutta noin muuten liharuuat aika ankeita, paras liha lähetetään juurikin pekingiin, kun materiaalia niukanlaisesti ja kyllä, paremmat wokit minä teen kotona vaikka pakkasesta poimituista materiaaleista ihan vain sitäkautta kun se matsku on vähän parempilaatuista vaikkei ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan menisikään.

• että.silleen
        erkki-täti kirjoitti:

No onpa outoa, että juot teenä inkivääriä, mutta et tykkää siitä (ja sipuleista) esim. ruoassa.

Joku muu voisi ehkä tykätä? Vai teetkö ruokaa itsellesi?

Luultavimmin kukaan ei kehtaa sanoa totuutta. Syövät mitä tarjotaan. Ja niinhän se pitää ollakin, mutta brassailla ei kannata, nolaat itsesi. Ja Bekingin ankkaloinen ei ole Pekingin ankkaa, yleisö ehkä kuitenkin tietää ja sinä et.

Ja kukin tavallaan ja silleen, mutta tietyt säännöt kyllä on olemassa. Vähän niinkuin liikennesäännöt. Voit laittaa esim. joulutortun sisälle vaikkapa hanhenmaksapateeta, mutta joulutorttu se ei sitten enää ole.

Eli tarkoitan sitä, että kaikki on vapaata koettavaksi ja iloittavaksi, paitsi nimitykset. Ja niitä suojaa aika moni lakikin onneksi jo.

Mutta joo, syökääpä ankkanne ihan missä muodossa haluatte.

En minä siitä inkivääriteestä tykkää, mutt en tykkää kipulääkkeistäkään, ja kipulääkkeen korvikkeena juon sen teen! Ei varmasti auta hirveään särkyyn, mutt rasitus jomotusta se tee lieventää. Jätän nyt nämä selittelyt ja teen ihan niinkuin lystään minkäkin mausteen ja rahalla ostamani ankan kanssa!

Toivoen ettei kukaan ilmianna minua kiinalaisille ankan väärin käsittelystä ja ruuan väärästä nimityksestä. Kuitenkin olen onnellinen etten ole pilannut jenkkien ruokakulttuuria eli "hampurilaisia", sieltä tulisikin sitt jo korvausvaatimukset varmaan miljoonissa dollareissa.

Vielä siitä hiivatin inkivääristä, mulla on sitä myös valmiiksi kuivattuna ja jauhettuna purkissa...käytän sitä esim. maustekakkuihin.
        Schweppes:in Ginger Ale on mulla siiderin t. viinin sijaan usein ruokajuomana.
        Sipuulia syön joka muodossa paitsi raakaa valkosipulia.

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Kukin makunsa mukaan, minulle miehet kokkaavat. Tänä vkl sain katkarapuherkkusienirisottoa. Hervottoman hyvää.

• Ikis__M
        2626 kirjoitti:

Kukin makunsa mukaan, minulle miehet kokkaavat. Tänä vkl sain katkarapuherkkusienirisottoa. Hervottoman hyvää.

Epäilemättä ja hyvä kun osaat arvostaa, kyllä me miehet ollaan hyviä missä vaan mutta mukavaa on jos meillekin joskus kokataan.

• 2626
        että.silleen kirjoitti:

Vesi kielellä :p

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Epäilemättä ja hyvä kun osaat arvostaa, kyllä me miehet ollaan hyviä missä vaan mutta mukavaa on jos meillekin joskus kokataan.

Kokkaisin mielelläni pupuselleni, mutta hän ei voi tulla luokseni kissojen vuoksi :/ Jämähtänyt siihen, että kipitän hänelle viinipullon kanssa.

• Ikis__M
        2626 kirjoitti:

Kokkaisin mielelläni pupuselleni, mutta hän ei voi tulla luokseni kissojen vuoksi :/ Jämähtänyt siihen, että kipitän hänelle viinipullon kanssa.

Tuo on kyllä ihan ymmärretävä syy ja kyllähän se vinkkukin lämmittää mutta entäpä jos joskus yllättäisit viemällä vinkun kylkiäisenä myös jotain syötävää, tekisit valmiiksi vaikkapa jotain hyvää keittoruokaa, se vain paranee mitä kauemmin muhii eikä haittaa vaikka jäähtyisikin välillä.

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Olen syönyt Pekingin ankkaa Pekingissä, mutta se ei ole tärkeää, ihmettelen sitä emäntäkoulua. Minun sukupolveni oppi leipomaan ja keittämään kotona. Nelivuotiaana tein ensimmäisen kakkuni, tietysti äidin valvoessa vieressä.

• 2626
        Ikis__M kirjoitti:

Tuo on kyllä ihan ymmärretävä syy ja kyllähän se vinkkukin lämmittää mutta entäpä jos joskus yllättäisit viemällä vinkun kylkiäisenä myös jotain syötävää, tekisit valmiiksi vaikkapa jotain hyvää keittoruokaa, se vain paranee mitä kauemmin muhii eikä haittaa vaikka jäähtyisikin välillä.

Pupu rakastaa ruoanlaittoa, ja rakastaa ruokkia minua. Pari kertaa tullut luokseni, intialaista kanakeittoa, mutta ne katit....

• NIin.ei.ole

ei ole ikinä käyny treffikumppania kylässä...

• tietysti__

silakkafileitä paistettuna tai -rullia uunin kautta. vähän muusia,rehuja väriksi ja pullo viinaa tai kevyempää maun mukaan.
      silakan haju jo antaa enteitä ajasta syönnin jälkeen...kuten tiedätte.
      kyllä muu kala myös käy,tapoja laittaa on monia. hieman se aivastuttaa,kun ja jos ei lainkaan tiedä tulijan makuajatelmia ruokalajeista tai esim. allergioista puhumattakaan.
      ei etu- eikä takaruokia,tuo riittää liiaksikin. em. vinettoja,musaa,juttua ja toivottavasti naurua viimeistään syönnin päälle...miel. heti alusta saakka kun sisään astuu.
      kyllä noilla yön yli pärjää jos ei ole nirppanokka...sellaista ei kukaan tietysti toivokaan,vaikka heitäkin löytyy joka lähtöön.

• rumamaija

Kanaa.

• Tuohon tilanteeseen ostaisin kaksi einesmaksalaatikkoa: toisen rusinoilla ja toisen ilman, jotta treffikumppani saisi valita sen mukaan kummasta pitää enemmän.

• että.silleen

Nyt minä protestoin, sen maksalaatikon pitää olla ehdottomasti Saarioisten ja rusinoilla! Sokeroitua puolukkasurvosta pitää myös tarjota! Reikäleipää voita.

Onneksi huomenn on VP, saan nukkua pitkään.Tänään kukun niin kauan kun jaksan!

• flowersreally

Maksalaatikosta (ja kissavideoista) tuli mieleen yksi katti, joka oli saanut itse tehtyä maksalaatikkoa. Ei kelvannut enää kaupan loora.

• flowersreally kirjoitti:

Maksalaatikosta (ja kissavideoista) tuli mieleen yksi katti, joka oli saanut itse tehtyä maksalaatikkoa. Ei kelvannut enää kaupan loora.

Kotieläimet saavatkin käyttäytyä sen mukaan aistit ohjaavat, joten jos joku ei tuoksu ja maistu parhaalta, niin palvelijat toimittakot jotain muuta. Aikuisilta ihmisiltä moinen käytös osoittaa hankalaa luonnetta ja huonoa soveltuvuutta arjen haasteisiin. Siksi einesmaksalaatikko ilman puolukoita käy hyvästä testistä.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Kotieläimet saavatkin käyttäytyä sen mukaan aistit ohjaavat, joten jos joku ei tuoksu ja maistu parhaalta, niin palvelijat toimittakot jotain muuta. Aikuisilta ihmisiltä moinen käytös osoittaa hankalaa luonnetta ja huonoa soveltuvuutta arjen haasteisiin. Siksi einesmaksalaatikko ilman puolukoita käy hyvästä testistä.

Oletko päässyt toteuttamaan tuon testin?

• flowersreally kirjoitti:

Oletko päässyt toteuttamaan tuon testin?

Ihan teorian ja taktiikan asteella ollaan. Ajattelin, että jos esittäisi sopivan kädetöntä keittiössä, niin se olisi hellyttävää ja herättaisi vaikka jonkinlaisen hoivavietin. Tai sitten se vaan koettelisi sopivasti huumorintajua.

• flowersreally
        scrg kirjoitti:

Ihan teorian ja taktiikan asteella ollaan. Ajattelin, että jos esittäisi sopivan kädetöntä keittiössä, niin se olisi hellyttävää ja herättaisi vaikka jonkinlaisen hoivavietin. Tai sitten se vaan koettelisi sopivasti huumorintajua.

Veikkaisin jälkimmäistä.

• 2626
        scrg kirjoitti:

Minulla on sukulainen, hyvin kaunis nainen. Mies halusi tehdä tuttavuutta, kysyi tehtäisiinkö ruokaa yhdessä. Täti helähti nauruun, en osaa laittaa ruokaa. Mies naureskeli, että noin kaikki naiset sanoo, heh, mutta ok, hän tulee kokkaamaan. Hän tuli, kysyi missä kattilat. Otti kattilan, jolloin silloin viisivuotias serkkuni kysyi "mikä tuo on?". Mies katsoi silmät suurina, ei voi olla totta, sinä et tosiaankaan laita ruokaa...

• helppohomma

Pitsaa sitä voitais sitten yhdessä kasata :)

• EnnenOlin

Pidän kyllä ruoanlaitosta. En voi kertoa käyttämiäni reseptejä, ettei minua tunnistettaisi.

Nykyään tilanne on se, etten tahdo hirveästi kokkailla, enkä sanoa kauniita sanoja. En tahdo kenenkään kiintyvän turhaan itseeni. Olisipa toisin...

Jonkun nakin tai patongin voisin tarjota... kehua vartaloa ihanaksi tai huulia pehmeiksi.

• minikaloriat

Broilenfilettä pannulla paistettuja ja fetasalaattia. Jälkiruaaksi vadelma-ananas rahkaa.

• aikuinenmiesmunapystyssä

Menin torstainan naisen luokse kylään ekan kerran jonka olen tuntenut kuukauden. Se oli kokannut mulle hyvää ruokaa joten se taitaa tykätä minusta.

• Risottoa johon mä runkkaan. Sitten teen spermasta jääpaloja joita laitan drinkkeihin.

• tee-mitä-haluat

Itse tekisin huonoa ruokaa, sillä treffiseura ei ole vielä mitään. Jotain säälittävää pöperöä. Samalla voit huomata, että miten hän valehtelee pitävänsä pahasta ruasta. Jos oikeasti tykkää pahasta ruoasta, niin tiedät, ettet ikinä soita sille enää.
      Valitse siis paha ruoka. Näennäisesti sitten kuohujuoma, vaikka pommakki.
      Mielenkiintoisia tuollaiset treffiruokailut.

Itse lämmittäisin vaan jonkun pussisapuskan.. sellaisen "lisää vesi" ja keitä 7 min. Siihen leipä ja vesi juomaksi. Olisi alle 10 euroa ja tulisi hyvä olo.

• cmaket

Katuisin. Ehkä sanoisn tavataan muualla.

• aiettäh

Kun mulla viimeks oli suuri kunnia ruokkia mies, mä tylsästi paistoin kalapuikkoja ja laitoin riisiä sen kanssa. Ja mies kehui että oli niin hyvää. En minä jaksa tuntitolkulla hellan ääressä häärätä, ihan kunnon perusmättö riittäköön ja ain on kelvannut.

• pintaa_syvemmälle

MAKKARAA vaan pöytään, perkele!

• ehkäyhdessälaitamme

En minä laita ruokaa. Mies on jo luvannut olla kokki.

• PikkuLikka

Riippuu tosiaan treffiseurasta ja hänen ruokavaliostaan mitä laittaisin ja kuinka paljon olisin valmis näkemään vaivaa ruuanlaiton suhteen. Sivistyneelle ytm:lle kokkaisin kasvislasagnea ja jotain raikasta salaattia, ruokajuomaksi tietysti jotain hyvää viiniä. Mukavalle ktm:lle kokkailisin jotain kotoisaa, vaikkapa kanaa ja perunamuusia tai uuni juureksia, ja tietysti hyvää salaattia myös. Rennon jännämiehen kanssa satasaisin kaljaan ja myöhemmin tilattaisiin pitsaa. Ätmeistä minulla ei ole kokemusta, enkä tiedä mitä ne syövät. Ilkeälle ätmille tarjoilisin luultavasti lattialle asetetulta kertsikkalautaselta rotanmyrkkyä.

• 2626

"Ilkeälle ätmille tarjoilisin luultavasti lattialle asetetulta kertsikkalautaselta rotanmyrkkyä."

Oikea asenne :D

• Ikis__M

siinä se taas nähtiin, sivistynyt ei saa ollenkaan lihaa ruokaansa, mukava joutuu syömään itselleen ähkyn perunamuussilla ja ätmit tapetaan. Jännämies on ainoa joka saa kiskaista kännit ja pitsaakin tarjoillaan.

• Ikis__M kirjoitti:

siinä se taas nähtiin, sivistynyt ei saa ollenkaan lihaa ruokaansa, mukava joutuu syömään itselleen ähkyn perunamuussilla ja ätmit tapetaan. Jännämies on ainoa joka saa kiskaista kännit ja pitsaakin tarjoillaan.

Mutta se lasagne on todella hyvää ja myöskin työläs valmistaa, joten sitä ei ihan kenelle tahansa kokata ja ketmille oli myös juuresvaihtoehto.. annoskoko on myös mahdollista pitää kohtuullisena. No.. jännämiehet on mukavia, eikä tarvitse turhaan hienostella, kaljaa, seksiä ja pitsaa = hyvät treffit, ainakin minun mielestä.

Millä ätmiä sitten ruokitaan?

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Mutta se lasagne on todella hyvää ja myöskin työläs valmistaa, joten sitä ei ihan kenelle tahansa kokata ja ketmille oli myös juuresvaihtoehto.. annoskoko on myös mahdollista pitää kohtuullisena. No.. jännämiehet on mukavia, eikä tarvitse turhaan hienostella, kaljaa, seksiä ja pitsaa = hyvät treffit, ainakin minun mielestä.

Millä ätmiä sitten ruokitaan?

Tuommoisia ne kaikki naiset on. Sitten kun juoksut on juostu ja tarpeeksi jännämiesten kanssa kaljoiteltu, ptsoiteltu ja sekstailtu ne ei olekaan enää kovin "pikku" :D

Riippuu varmaan ätmistä mutta suosittelisin suhteellisen kevyttä, vaikka lohikeittoa hyvän ruisleivän kera ja salaattia, näin jää tilaa vielä pikkunaposteltaville sohvalla kun alatte ätmin kanssa katsomaan jotain ällöromanttista leffaa. Toisin kuin jännämiestä ätmiä pitää lämmittää himmeässä valaistuksessa leffalla, kaivautmalla kainaloon ja pikkuhiljaa pusuttelemalla ettei se vaan säikähdä liikaa suorasukaisuutta ja karkaa kotiinsa kesken kaiken.

• Ikis__M kirjoitti:

Tuommoisia ne kaikki naiset on. Sitten kun juoksut on juostu ja tarpeeksi jännämiesten kanssa kaljoiteltu, ptsoiteltu ja sekstailtu ne ei olekaan enää kovin "pikku" :D

Riippuu varmaan ätmistä mutta suosittelisin suhteellisen kevyttä, vaikka lohikeittoa hyvän ruisleivän kera ja salaattia, näin jää tilaa vielä pikkunaposteltaville sohvalla kun alatte ätmin kanssa katsomaan jotain ällöromanttista leffaa. Toisin kuin jännämiestä ätmiä pitää lämmittää himmeässä valaistuksessa leffalla, kaivautmalla kainaloon ja pikkuhiljaa pusuttelemalla ettei se vaan säikähdä liikaa suorasukaisuutta ja karkaa kotiinsa kesken kaiken.

Kuules, olen hyvin tarkka. Jos syön pitsaa, seuraavat pari päivää mennään salaatilla ja kanalla, tai pavuilla.. Hmm, tässä kun puhutaan, alkaa taas menneiden kokemusten ja kommenttien palaset loksahdella kohdilleen..

Lohikeitto on kyllä hyvää..mutta en pidä romanttisista elokuvista, ennemmin draamaa tai kauhua. Mitenköhän ne sopii ätmille? Jos elokuva olisi liian pelottava ätmille, se saisi kyllä yrittää kaivautua minun kainaloon, mutta sen pitäisi sitten olla todella pieni yksilö, jotta se voisi tehdä niin.

• Ikis__M
        PikkuLikka kirjoitti:

Kuules, olen hyvin tarkka. Jos syön pitsaa, seuraavat pari päivää mennään salaatilla ja kanalla, tai pavuilla.. Hmm, tässä kun puhutaan, alkaa taas menneiden kokemusten ja kommenttien palaset loksahdella kohdilleen..

Lohikeitto on kyllä hyvää..mutta en pidä romanttisista elokuvista, ennemmin draamaa tai kauhua. Mitenköhän ne sopii ätmille? Jos elokuva olisi liian pelottava ätmille, se saisi kyllä yrittää kaivautua minun kainaloon, mutta sen pitäisi sitten olla todella pieni yksilö, jotta se voisi tehdä niin.

Kyllä ätmille pelottavin varmaan olisi se romanttinen suutelointikohtauksineen mutta joo, jotain historiallista draamaa sitten vaikka kun se kauhuhan saattaisi sinutkin saada ajattelemaan ettet tiedä siitä ätmistä oikeastaan mitään, mikälie kirvemurhaaja :D

• hyi_olkoooon

Pieni yksilö kaivautumassa naiseen. Miten kuulostaakin hävyttömältä.

• Fiksu-ja-kunnollinen

Muussia ja lihapullia itse tehtynä, salattia ja vettä juotavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. T:ltä J-miehelle

Se kaunein jäi välillämme kokematta Sen olisin halunnut kokea. Miten olisit pitänyt mua hyvänä. Sen yhden kerran. Se oli
      Ikävä
      61
      6116
    2. Missä meetwursti on keksitty?

Tapasin hiljattain erikoisen rouvan Prisman leikkelehyllyjen välissä pälyilemässä. Kun tulin kohdalle, rouva alkoi raivo
      Ruoka ja juoma
      64
      2788
    3. Terveiset kaipauksen kohteelle

tähän alle 👇👇👇 !!
      Ikävä
      166
      2617
    4. Finnairin lento myöhästyi PS:n kansanedustajan häiriköinnin vuoksi:

Poliisi poisti koneesta Ensimmäisen kauden kansanedustaja ja everstiluutnantti evp. Tomi Immonen häiriköi Finnairin lenn
      Maailman menoa
      380
      2213
    5. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      29
      1762
    6. Miten se pihvi pitää oikeaoppisesti paistaa?

Törmäsin erikoiseen episodiin eräässä ABC-ravintolassa. Pysähdyin kahvikupilliselle ja kohta ravintolan toisesta nurkast
      Ruoka ja juoma
      40
      1743
    7. Mikä kaivatussasi

kiehtoo?
      Ikävä
      72
      1439
    8. 105
      1378
    9. Jos saisit tilaisuuden

Kertoa mitä tunnet häntä kohtaan niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      86
      1315
    10. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      110
      1303
    Aihe