Opettaja veti kaapista, pilasi suhteet kaikkiin :(

Hyvinmeni

Moro. Vähän taustatietoa ennen varsinaista "tarinaa". Eli oon 17 vuotias Jani niminen poika keskisuomesta. Opiskelen ammattikoulussa autopuolella asentajaksi ,koska autot ja muut koneet on kiinnostanut jo pienestä asti. Olen homo ja siittä tietää minun lisäkseni vain äiti, sisko, ja perhetuttu liikunnan opettaja.

Perjantaina liikunta tunnilla jostain tuli puheeksi erilaiset suhteet ja seksuaalisuudet luokan, sekä opettajan kesken, opettaja alko selittään ihmisyyden monipuolisuudesta ja kertoi koko luokkani kuullen että "tässäkin poppoossa on eri mieltymyksiä, esim onhan meillä jani ja kaikki tulevat toimeen hänen kanssaan homoudesta huolimatta", siinä uskossa että luokkalaiset siittä tietävät jo. Eivät tietäneet. Heti lauseen kuultuani säpsähdin ja silmät kostu heti vähän, koska oon oikeestaan aika ujo ja vasta olin kaikkien kanssa tulossa toimeen. Kyseinen opettaja tajusi että kertoi jotain jota ei olisi saanut kertoa. Lähdin kesken tunnin kotiin , musertuneena miettien että mikä tulisi olemaan seuraava siirtoni, ja tulin siihen päätökseen että viikonloppunahan menen muutaman kaverin kanssa salille, ja siellä vois koittaa puhua asioista. Tämä tuntui suunnitelmalta.

Loppu perjantain olin kotona miettimässä asioita kuten et miten mahtaa kaikki tämän paljastuksen ottaa, sana kuitenkin leviää suhteellisen pienessä koulussa nopeasti kaikkien korviin.

Noin kello 15.30 samana päivänä äitini lähti asiakas tapaamiseen illaksi (on arkkitehti joten siksi illan töissä). Koulusta koitettii soittaa mutsille mutta hänen kännykkänsä oli kiinni työaikana. Olisivat soittaneet hänelle sen takia koska oisin saanut maanantain vapaaksi jotta voi rauhassa miettiä asioita. Ja koska äitiin ei yhteyttä saatu niin soittivat isälle joka ei homoudesta tiennyt etukäteen. Puhelimessa kerrottiin varmaan et 'möläytti vahingossa homoudesta kaikille'

Tuon jälkeen alko asiat sit mennä pahemmin pieleen: isä soittaa mulle (ei asu saman katon alla vanhempien eron takia) ja raivoaa täyttä kurkkuaan ettei hänen luokseen olisi enään asiaa , homoushan on iljettävä sairaus ja vasten kaikkia normeja, sekä tuo hänelle vai huonoa mainetta koska poikansa on pettänyt koko suvun sekä lähinmäiset ja onhan raamattukin asiaa vastaan. Hänelle ei tarvitse sanaakaan enään puhua ennenkuin olen normaali. Hänen sanojensa mukaan.
Hän kuulosti niin vihaiselta puhelimessa että siinä tilanteessa vähän jopa pelkäsin mitä hän aikoo.
Tässä vaiheessa hain jo nenäliinoja herkkänä poikana. Ei tuntiakaan tuosta niin frendi lähettää viestin ettei halua mua mukaansa salillekkaan koska saattaisivat muut luulla häntäkin 'alemman sortin ihmiseksi'. Ja paras kaverini katkaisee välit kunnei ole normaalia olla sekä homo ja opiskella kyseistä alaa. Se siittä reissusta sitten. Loppu illaksi sammutin kännykkäni etten pahoittasi mieletäni kenenkään muiden yhteydenotoista.

Tuntien päästä kello on jo päälle keski yön, ja avaan jälleen kännykän katsoakseni mahdolliset viestit äidiltä koska kellohan oli roimasti yli hänen arvioidun työaikansa. Ja olihan häneltä viesti tullut että on myöhässä hirvi-kolarin takia. Samalla katsoin muutkin tulleet viestit joissa kaikissa sama sisältö josta tuli selväksi että olen vain pieni kuvottava hintti joka joutuu hakatuksi jos minut vain nähdään kulkevan jossain, tuollain tiivistettynä. Saakohan nyt pelätä oman turvallisuudenkin takia?

Koskaan ennen en ole ollut näin peloissani ja murtunut, eikä edes ketään kaveria jolle puhua. On vain äiti ja sisko ketkä eivät ole hylänneet. Sisko on sanonut että voin kertoa kaiken mikä vaan vähänkään painaa mieltä tai vastaavaa mutta hänkin on toisella puolella suomea opiskelemassa.

Miten ihmeessä kehtaan enään kulkea missään jos kaikki ovat tuota mieltä?
Kellään sattuis olemaa mitää vinkkei joilla pääsis kaikesta tuskasta yli? Itku silmässä tätäkin kirjotan, ja kirjotanki tänne vaan sen takia kunnei muille voi jutella. :(

36

365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No olipa stoori.

Mikään ei ole epämukavampaa kuin tulla pakko-outatuksi ja vielä julkisesti.

Mutta omalta kohdaltani voin sanoa, että vaikka tämä on sinulle nyt maailman kertaheitolla mullistava asia, niin tästäkin asiasta pääsee yli, on se miten hankalan tuntuinen julkinen nöyryytys tahansa. Mikä ei tapa, niin se vahvistaa. Minun lapsuudessani minulle sattui ala-asteella vastaava kiusallinen tapaus, jolloin minulla meni kesken oppitunnin ns. kuset housuun, koska opettaja ei päästänyt minua lähtemään vessaan.

Voit kuvitella, että siinä on aihe, josta puhuttiin pitkään, koska minäkin olin pieni, arka ja ujo rillipää. Silti, tässä vielä ollaan ja asia on sellainen, jonka voin mainita ilman häpeää. Se on sattunut ja sille ei mitään voi, eikä takaisin ottaa. Sen kanssa on opittava elämään eikä jäädä märehtimään sitä loputtomiin ja rakentaa koko loppuelämänsä sen varaan, että nyt meni väärin ja elämä pilalla, ennemmin kuin siten, että otat itse tilanteen haltuun ja hyväksyt tapahtuneen ja jatkat koulua seuraavana päivänä. Annat naljailujen mennä korvista läpi.

Mielenlujuutta se vaatii, mutta tässä tapauksessa näet vuosien päästä, että tämä oli se hetki, jolloin sinusta tuli aikuinen. Ota se elämääsi rikkautena, älä haittana, koska sinulla on nyt kokemus, jota hyvin harvalla tulee olemaan. Ehkä ei kokemus, joka on miellyttävä, mutta jonka voit kääntää positiivisuudeksi ja vahvuudeksi, aluksi ylipääsemättömältä vaikuttanut este, mutta josta esteestä olet päässyt yli entistä vahvempana.

Tukeudu niihin henkilöihin, joiden kanssa voit jutella. Sisko ja äiti - ja varmaan sen openkin tulisi jutella ainakin sinun ja äidin kanssa yhdessä, koska alunperin varmaankaan ei ollut hänelläkään tuo tarkoitus. Jos joku uhkailee koulussa, niin sanot sille opelle, että pistää uhoilijat kuriin, kun ope on kerran koko paletin aloittanut, niin ottakoonsa vastuun.

Keskity koulussa asioihin, joissa olet hyvä, älä siihen, mitä sinusta selän takana puhutaan, koska fakta on, että homoista puhutaan _aina_ ja kun tätäkin palstaa lukee, niin lähinnä paskaa ja harhaluuloja, ei asiallisia neuvoja kukaan jaa, vaan keskitytään leimaamaan toiset ilman parempaa tietoa.

Alkupölinän jälkeen koulussakin suurin osa silti varmasti huomaa, että sinä olet edelleen se sama ihminen kuin ennenkin. Isäsikin tarvitsee aikaa sulatella, mitä on kuullut, kyllä hänkin aikaa myöten sisäistää asian, vaikka nyt onkin ilmeisesti möläyttänyt, mitä ensiksi mieleen tulee.

Muista: Hyvälle auton asentajalle tuovat kaikki autonsa korjattavaksi - nekin, jotka puhuvat muuten sinusta, mitä puhuvat. Ikävä juttu, mutta käännä katse tulevaisuuteen ja jatka opintoja, älä mene karkuun.

• yksvain

Voi Jani älä anna masentaa itseäsi, ota asia niin että nyt ystävyys punnitaan, ne jotka kääntävät sinulle selkänsä eivät ole ystäviäsi, oikeat ystävät eivät homouden vuoksi hylkää, pistä pää pystyyn ja ole oma itsesi ihan varmasti löydät niitä ihan aitoja oikeita ystäviä. Minä olen hetero mummeli mutta minulla on ilo tuntea useampikin homomies ja kaikki ovat ihania, sydämellisiä, aitoja ihmisiä, älä anna kenenkään lannistaa itseäsi, pää pystyyn ja rintarottingille, toivon sinulle kaikkea hyvää!!.

• sympppis

tuli minullekkin ihan paha mieli tuosta tarinasta. ja vaikken homo olekkaan voin kuvitella tilanteesi täysin. fakta on ettei ne kaverit jotka päätti ettet kuulukkaan joukkoon, olleet aitoja kaveraita kuitenkaan. aitoja oikeita ystäviä tulee varmasti. nyt koitat vain käydä normaaliin tapaan koulua ettei tule poissaoloja ´sillä nehän joutuu käsittääkseni korvaamaan jälkeenpäin, ja jos naljailua, kiusaamista tai uhkailua esiintyy niin sitten ilmoitat opettajalle. ellei se ala auttamaan niin minä tilanteessasi tekisin rikos ilmoituksen, onhan kyseessä vakava asia kuitenkin. ja isällesi koitat antaa vain aikaa sulatella asiaa, uskon että hänkin tajuaa että loppu pelissä olet hänen lapsi, ja täysin sama ihminen kuin olet 17 vuoden ajan hänelle ollut. kaikke hyvää jani sinulle, voi mennä vaikka puhumaan kuraattorille tai koulu psygologille, se saattaa auttaa tilannettasi oman mielenterveyden kannalta.

• Hyvinmeni

Kiitos viesteistänne niistä tuli vähän parempi mieli. tänään aamulla menin kouluun normaalisti, kuitenkaan en linjaautolla niinkuin normaalisti vaan äidin kuljetuksella.
      joka sekin oli sittemmin väärin tehty kun heti autosta ulos astuttuani paikallinen "kovis-jengi" tuli naljailemaan etten bussilla uskaltanut tulla , ja heittivät koulureppuni maahan. Sen onneksi osasin aavistaa eikä se kovin siten haitannutkaan, vaikka henkisesti se kipeää teki kun porukka näyttää yläpeukkua näille, ja nauraa päälle.
      Sen jälkeen sitten oppi tunnille ja miten sattuikaan niin oli ryhmätyö sopivasti päivän aloittajana. Siinä sitten jonkin lainen ryhmä pitäis kasata, melkein se onnistuikin ja eräs henkilö oli tulemassa luokseni, mutta se menikin jo aivan liian helposti, luokan perältä kuului huuto "etkai säkään ny oikeesti ton hintin kanssa halua olla", ei hän sittenkään halunnut tulla mun kanssa, mutta katseellaan hän näytti että olisi kyllä halunnut muttei kehdannut muiden huutojen takia. Kiva. onneksi opettaja huomasi tilanteen ja tuli sanomaan että voisin mennä juttelemaan kuraattorille, ja hän järjestäisi kuraattorin aikatauluun tilaa juuri täksi hetkeksi.

jotenkin vain tuntui ettei se kuraattorikaan ymmärtänyt tilannettani eikä auttanut yhtään että koitin totuutta kertoa että hänenkin poikansa oli heti aamusti ottamassa
      laukkuani. tuli vain kahta kauheampi olo kuraattorin juttelun jälkeen kunnei hän tosissaan ottanut minua sitten ollenkaan.

ei lounaallakaan sympatiaa mistään löytynyt kun yksin jouduin istumaan, uskon että se on varmasti kaikille nuorille kova paikka kun muut näkee ettei kukaan oel hänen kanssaan. muut ottivat jopa tuolin toisesta pöydästä ja meni muiden pöytien päähän
      vaikkei välttämättä haluisikaan, mutta kun koulu on niin pieni niin silloin kaikki haluaa olla "samaa massaa" ja samaa mieltä kaikesta.

tiistaina eli huomenna/seuraavana päivänä en kylläkään haluaisi kouluun mennä tämän kauhu päivän kokemuksilla. oon vaan jokseenkin niin arka etten kestä toista julkista nöyryytystä.

• Parasympatikus

Hei Jani.

Pakko sanoa, että tuntui todella rankalta lukea sinun kokemastasi. Voin vain kuvitella mitä olet käynyt läpi todella lyhyessä ajassa. Vaikka tuntuukin pahalta, ei kannata jäädä paikalleen liian pitkäksi aikaa. Voin myös kuvitella miten ikävältä tuttava-liikunnanopettajastasi tuntuu.

Itse olen 18-vuotias homo jyväskylästä. Mikäli kaipaat jota kuta kelle jutella, niin kikkaa: aboywithdream

• Hmmmmmmn

Onkohan tää tarina totta? Vaikea kuvitella, että opettaja tolla tavalla todella outtaisi jonkun julkisesti...

• truuvainen

Voihan se totta olla , itsekkin muistan omasta nuoruudestani tapauksen jossa opettaja vahingossa möläytti terveystiedon tunnilla ettei yhdellä tyypillä ollut ettei nuorukaisella ollut isää ollenkaan, oli vain kaksi äitiä. siittä sitten alkoikin mylläkkä ja päättyi sitten siten että kyseinen opettaja erotettiin virastaan. tuollain siis noin 10v sitten. ihmisiä on moneen, jotkut ajattelee vasta sanomisen jälkeen ja jotkut taas miettii etukäteen mitä sanoo. ihminen opettajakin on, joka saattaa tehdä virheitä. joten miksei olisi totta. tää on vain mun mielipiteeni :)

• 316

Toisaan niinkuin joku tuossa ennemmin sanoikin että opettaja on ihminen myös ja virheit ihmiselle sattuu, kaiken näkösiä mokia on mahdollisuus tapahtua.
      ei opettaja muuten varmaan olisi noin avoimesti sanonut asiaansa, muutenkuin luulemalla että asiasta kaikki jo etukäteen on tietoisia. minä itse olen 19v ja homo myöskin, se on kaikkien tiedossa koulussa ja töissäkin, siittä vitsailee sekä luokkalaiset ,työkaverit, ja jotkin rennot opettajatkin. eikä vitsaile pahalla vaan ihan keventääkseen ilmapiiriä.
      Koitat jani nyt olla reippaana etkä anna muiden pahoittaa mieltäsi. pahalta tuntuu kyllä jos muiden mieli on noin vääristynyt. Mutta jos vain siivutat kaikki negatiivisen etkä ota pilkkaa ja kiusaamista raskaasti, niin ehkä porukka alkaa tajuamaan ettei edes kannata huudella mitään ilkeyksiä kunnet anna vasta kaikua joka ruokkii kiusaajia.
      itsekkin olen alun perin todella pienestä koulusta (noin 100 oppilasta) ja tiedän että
      jos joku on erimieltä jostain asiasta niin hän on täysi nolla koko koulussa.

voimia sinulle jani! :)

• perrrrkele

Aaahhaha nauran itteni kuoliaaksi, jos helvetti soikoon on homo ja käy jotain ton kaltasta ni ei vittusaatana tartte tulla pillittämään tänne! valinnut itse on oman puolensa silloin pitää vain tulla toimeen sen kanssa jos kaikki ei mene niinkuin suunnittelee. sittekun mulla joskus lapsi on ja hänestä tulisi homo ni olisin samaa mieltä tän hintin isän kanssa, ei tarttisi olla mun kanssa enään yhteydessä sais vaihtaa nimensäkkin ettei ole mun nimeä pilaamassa tollatteella

• perrrrkele

kitukoot mahollisimman paljon tuollaiset hintit, oksettaa ajattellakkaan et tollanen vois olla omalla luokalla, itsekkin autopuolella amiksessa, homot pilaa tänkin alan maineen. hintit homojen alalle saatana!

• NoniinTaas_
        perrrrkele kirjoitti:

kitukoot mahollisimman paljon tuollaiset hintit, oksettaa ajattellakkaan et tollanen vois olla omalla luokalla, itsekkin autopuolella amiksessa, homot pilaa tänkin alan maineen. hintit homojen alalle saatana!

Ekaks ei kukaan valitse olevansa homo, hetero tms. Eli olitko aiemmin kiinnostunut myös miehistä, mutta päätit ryhtyä heteroksi?! Ennemmin onnistuu veden päällä kävely, kuin oman seksuaalisuuden valitseminen. Toiseksi seksuaalisuus on vaan pieni osa meitä, en usko että kyseinen henkilö menee kouluun harrastamaan seksiä, luultavammin opiskelemaan ammattia/tulevaisuutta varten. Loppu on sun omaa ongelmaasi, ei tarvitse kaataa toisten niskaan. Tsemppiä aloittajalle!

• minävaanjoo

Voi ei, kamala lukea tuota :(, mutta asiassa on positiivinen puolikin: nyt voit olla ihan oma itsesi, heti kun alku hämmennys katoaa. vaikea kuvitella miltä tuollainen tuntuu kunnei vastaavaa ole mulle koskaan taphtunut. Mutta paljon voimia sulle jani :*

• kaapissvielä

Ensinkin Jani sun pitää muistaa että et anna muiden pahoittaa mieltäsi, vaikka kuinka satuttaisi niin koitat kaikella voimalla vaan unohtaa mielen pahoittajan. olit rohkea kun menit kaikesta huolimatta kouluun, itse en ole kertonut vielä kenellekkään homoudestani ja ikääkin on jo 20 vuotta ja jos itselleni tapahtuisi tämän kaltainen tilanne niin todennäköisesti vaihtaisin koulua ja koittaisin alusta, en todellakaan kestäisi kaikkea sitä huomiota oon niin nössö. jos se kuraattori ei auta tilannettasi yhtään niin sitten vaihtoehtona on koulupsykogoli, ja luulisi että se opettajakin on tukenasi ketä paljastuksen teki.
      tseppiä paljon!

• Vaikka trollitutkani hieman hälyttääkin, niin siitä huolimatta haluan toivottaa jaksamista sinulle Jani.

Ihmiset osaavat olla täysiä kusipäitä, mutta se ei ole sinun vikasi.

• fgfgfgfggf

Netistä on vaikea hakea tukea ja neuvoja, etenkään täältä, kun täällä on valtavasti trolleja. En tiedä onko homoilla omaa yksityistä forumia, esim. ranneliike vai mikä se nyt olikaan? Onko se sellainen? Jos ap. on tosi juttu, niin trollien haukut eivät tietenkään tapa, muttei myöskään mukavalta tunnu.

Valitettavasti minulla ei ole neuvoa. Juttelisin asiat halki jonkun opettajan, rehtorin tms. kanssa, jotta kiusaaminen loppuisi ja opettajat eivät enää toiste tekisi tuollaisia virheitä, sillä tuo on anteeksiantamaton virhe. Ja en välittäisi isästä, jos se vielä asuu muualla. Saa mädäntyä omassa rauhassaan, sanon minä. Toisaalta en itse välitä omasta paskasta isästäni, etten ole paras sanomaan mikä olisi fiksuin päätös.

Mutta olet hyvä ihminen sellaisena kuin olet. Olet vain turhan nuori joutua kohtaamaan tuollaisia vastoinkäymisiä. Se miten niistä selviät tulee olemaan käännekohta kasvussasi aikuiseksi (ja ihmisenä). Jos kiusaaminen jatkuu, opettajat eivät siihen puutu jne., niin sinun tilanteessasi vaihtaisin koulua. Valitettavasti Suomessa on yhä todella surkea tilanne koulukiusaamisen suhteen. Oma siskoni sairastui masennukseen jouduttuaan koulukiusatuksi ja joutui vaihtamaan koulua, eikä siitä ole niin montaa vuotta aikaa. Kiusaajat saavat opiskella rauhassa, mutta kiusatut ajetaan pois. Sen sijaan voisit suhtautua asiaan kuin uutena alkuna, jos vaihdat koulua. Se voi olla vaikeaa järjestää, mutta itse lähtisin sille tielle, mikäli keskusteluista ei ole apua. Vaihtoehtoja ei ole hirveästi: joko kohtaa ongelmat pää edellä tai ottaa takapakkia ja etsii muita ratkaisuja.

En voi kuin toivottaa voimia ja jaksamista. Älä unohda sitä, että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Kunhan pääset aikuisuuteen asti, asiat helpottuvat, kun voit salata paremmin yksityisasiat ja olet paljon kestävämpi vastoinkäymisissä, sen lisäksi monet aikuistuvat ikänsä mukaisesti eivätkä enää välitä siitä onko joku homo vai ei.

• Lihas_kimppu

Jos joudut pahaan tulitukseen, voit aina sanoa isällesi, että liikuntaopettajasi sanoi sinua homoksi. Sinä et sitä tehnyt. Voit olla varma, että isäsi tuliset hiilet kohdistuvat opettajaasi eivätkä sinuun.

Pahimmassa tapauksessa pyydä setan aktivistien apua. Voidaan miettiä yhdessä, miten saat elämäsi järjestykseen.

• JaksamistaJani

minä olen koko elämäni elänyt kaapissa ja olin jo yli 60 kun tulin ulos kaapista.

Teinkin sen sitten oikein ryminällä ovet paukkuen, sillä tein sen lehden sivulla melkein koko sivun jutussa. Tiesin, että se juttu on lauantain lehdessä. Minulla oli maha täynnä perhosia, kun pelkäsin, että mitä saan kuulla. Olin varma, että taivas putoaa niskaani, mutta yllätys olikin todella positiivinen, sillä en saanutkaan kuulla mitään ikävää.

Kesti puoli vuotta ennenkuin sain ensimmäisen kerran kuulla asiasta. Sitten meni vuosi lisää, että sain kuulla toisen kerran. Nyt elän täysin julkisesti erilaisen ihmisen elämää eikä kukaan sano minulle enää mitään tästä asiasta. Saan toki välillä huomata, että en ole joidenkin mielestä niin kovin mieluisa tuttavuus, mutta onneksi pitävät mölyt mahassaan

Jos eivät pitäisi mölyjä mahassaan, niin sanon kyllä takaisin. Pahinta oli se, kun poikani sai kuulla, että millainen isä on. Koulun kovanaama meni pojalleni vinkumaan minusta. Sitä sen kovanaaman ei olisi pitänyt tehdä, sillä poikani veti sitä turpaan. Jopa opettajat olivat sitä mieltä, että poikani teki oikein, kun opetti koulun kovanaamaa.

• Hyvinmeni

Vastaan nyt tällälailla erillisenä kommenttina pariin viestiin kunnen oikeestaan jaksa keskittyä lainailemaan tekstejä .
      Niin , onhanse paha täältä hakea mitään apuja tai vastaavaa , sen tiedostankin , mut koitaniin saada jotain keskustelua aikaan jotta ainakin minulle tulisi ehkä perempi mieli kun edes joku ymmärtää , ja on mua auttanutkin muutama kiva viesti. Minä itse en tiedä yhtäkään palstaa joka olis homoille suunnattu, tai oikeestaan ei oo mitään kokemustakaan mistään sellaisista.

Välit isään ois kiva saaha kuntoon kun on ollut tähänkin mennessä auttava ja tärkeä ihminen mulle , mutta toisaalta sitten se opettajakin on niin kiva etten haluaisi kokonaan häneen kohdistaa syyllisyyttä tässä asiassa. Joten kait ne suhteet ajan kanssa paranee edes vähän, luulisin.

Tänään kuitenkaan en mennyt kouluun vaikka olisi ollut vain muutama tunti opiskelua ja jäin vain kotiin koiran kanssa, kotiin jääminen tuntui kaikkein luonnisimmalta vaihtoehdolta vaikka jotenkin olisin sinne kouluun halunnut kuitenkin kun olisi niin lyhyt päiväkin ollut , loppunut olisi jo kello 12. Vähän päivemmällä n. Klo 15 tuli ahdistunut olo kun olin sisälläkin kuluneen päivän ollut joten pienelle lenkille uskaltauduin, kaupungilla törmäsin tähän henkilöön ketä olisi aiemmin tullut samaan tunti ryhmään muttei sitten tullukkaan, oli kuulemma pahoillaan tapahtuneesta ja kertoi että hän ei välitä vaikka homo olisinkin. Se lämmitti mieltä :) . Hän kuitenkin totesi tuotapikaan, vajaan minuutin jutustelun jälkeen että täytyy mennä, sillä kaverit odottivat. Kaverit odottivat.. noh ei kait siin sitte muuta. Ei hän kuitenkaan koulussa varmaan uskalla näyttää avoinmielisyyttään ja toden näkösesti pysyy näiden muutaman koviksen kanssa samassa porukassa vielä ainakin tovin jos toisenkin?

• Veggsu

Kun sanoit, että opettaja on oikeasti kiva, näen sen mahdollisuutena. Hän on aikuinen ihminen, joka ymmärtää tehneensä väärin ja möläytyksensä vuoksi mitä luultavimmin hyväksyy homot. Pyydä rohkeasti apua.

• opevaan

Koulukaverit tai työkaverit eivät ole ystäviä. Ne on ihmisiä joiden kanssa pitää elää. Niiden mielipiteistä ei paljon kannata välittää. Vallankin teinit on henkisesti vielä kovin raakileita.
      Toiseksi 17v ei vielä tiedä onko homo vai hetero tai siltä väliltä. Aika näyttää.

• 1320

Koulun pitäisi antaa asennekasvatusta luokallesi ja koko koululle ottaa nollatoleranssi kiusaamiseen. En ymmärrä, miten kuraattori ja rehtori voivat olla noin kädettömiä. Kiusaajaporukalle määräaikainen erottaminen koulusta ja jos eivät palatessaan takaisin ole oppineet käyttäytymään, niin sitten heidät voi potkia kokonaan pihalle. Et ole tehnyt mitään väärää, joten sinun ei pitäisi olla se, joka jää kotiin ja jälkeen opinnoista. Voisitko pyytää äitiäsi ottamaan yhteyttä koulun rehtoriin? Ehkä viesti menisi hänen kauttaan paremmin perille, jos eivät sinua usko. Yksi vaihtoehto on, että äänität kiusaamisen/haukkumiset puhelimellasi ja viet todisteet poliisille, jos koulu ei senkään jälkeen ota asiaa käsittelyyn.

Kuten joku ehdottikin niin ota yhteyttä Setaan niin saat varmasti vertaistukea näkisit, että asiat tulee olemaan tulevaisuudessa paremmin, vaikka nyt on vaikeaa.

• pysy.vahvana

Luin tarinasi ja on hirvittävää läpikäydä tuollaista. Tilanne on melkein pahin mahdollinen eli tuolla "miehellisellä" ja homofobisella autoalalla.

Jos haluavat erilaisen neuvon tilanteeseen, niin neuvoisin sinua ansaitsemaan kunnioituksen taas takaisin ja olemaan itsenäinen. Jos joku haastaa riitaa, älä näytä olevasi heikko ja älä pelkää vaikka vetää jotain uhittelijaa turpaan, mikä ei ole oikein tehty, mutta se on voimakas osoitus siitä että pidät reviiriäsi. Todista, ettet ole mikään "heikko hintti" jota noin vain voi pyöritellä.

Mitä tulee sinun ja isäsi väleihin, niin isät voivat pettyä poikiinsa monesta muustakin asiasta, kuin se että on homo. Aikanaan saatte välinne varmasti korjattua.

• itsekinopettaja

Kaikki opettajat ova perseestä. Suurin osa heistä on NARSISTEJA.

• Kylläsesiitätoivottavast

No tuskin siitä opettajasta tuntuu hyvältä. Mutta joka tapaukses älä tee mitää typerää. Kato miten asiat menee vaikka kesään asti

• hihihintti

Kannattaa ensi kerralla mennä liikkatunnille suihkuun muna ojossa ja sanoa että nyt alkaa RUNKKUKISA! Se kenen mällit lentää pisimmälle saa palkinnoksi lämpimäiset suikkiin.

• cvawerg3w44u8i

Tuntuu aluksi vähän uskomattomalta koko stoori, mutta varmasti ihan todellinen tapaus. Kaiken kukkuraks kun tilanteesee joutuu ihan yht' äkkiä, täs tapaukses maikan outtaamana. Minkä kokoisessa koulussa opiskelet? Koska tuskin nyt jokainen autoalan opiskelijakaan on mikään homofoobikko. Joukossa on varmasti myös jokune myötämielisempi, joiden kanssa voi tulla toimeen. Toki pienissä piireissä ei välttämättä "suvakitkaan" kehtaa lyöttäytyä heikompien puolelle oman maineen tahraantumisen pelossa. Toinen juttu on se että kuraattorilta tai muiltakaan "ammattilaisilta" voi olla vaikea saada toivotunlaista ymmärrystä jos eivät itse kuulu vähemmistöön tai ole muuten aiheeseen vihkiytyneet. Mutjoo, tsemppiä jokatapaukses!

• jonakinpäivänäkaduttaa

Hakemattakin tulee "Enkeli-Elisa" mieleen tätä lukiessa, eikä syyttä. Tarinan monet yksityiskohdat haiskahtavat sepitetyiltä, siis fiktiolta, niinkuin osa on täälläkin huomannut. Lisäksi aloittajan kielen tyyli ja lauserakenteet ovat joissain vastausviesteissä liian samansuuntaisia, että niiden kirjoittajaa voisi edes parhaalla tahdolla pitää eri henkilönä. Kirjoittaja on toki pyrkinyt häivyttämään tekstinsä tunnuspiirteitä erilaisilla muotoseikoilla, onnistumatta siinä kuitenkaan riittävän hyvin.

Hyvä nyrkkisääntö on, että jos epäilyksesi herää jonkun totena esitetyn kirjoituksen luotettavuudesta ja paikkansa pitävyydestä, niin todennäköisimmin epäilyksesi osuu silloin oikeaan.

Enkeli-Elisasta voi lukea täältä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Enkeli-Elisa

• Tarinan mahdollisesta uskottavuudesta tai kirjoittajan vilpittömyydestä tai rehellisyydestä huolimatta - miksei hänelle voi vastata niinkuin vastaisi jos/kun tilanne on totta?

Skepsismin sijaan voisi osoittaa ripauksen inhimillisyyttä. Jos tarina on huijaus, niin mitä sitten? Keneltä se on pois, jos annat rehellisiä neuvoja? Huijarilta? Sinulta? Kyse ei ole mistään miljoonasta eurosta, jonka tyhmyyksissäni lahjoitan pois. Mitään muuta ei mene kuin vastaamiseen käytetty aika.

Joku toinen voi lukea neuvon ja saada siihen jotain apua omaan tilanteeseensa, vaikka se ei olisi aivan aloituksessa kuvatun kaltainen. Nähdä, että asiallistakin tukea löytyy kaikkien trollien joukostakin, joskus sekin pieni toivonkipinä riittää yksinäiselle ja kiusatulle.

---

Jopa nimimerkki perrrkele, jonka typeryydelle vastaan tässä kuten kenelle tahansa kaltaiselleen nettikiusaajalle, voi tajuta olevansa se tämän tarinan pahis, typerä amiksen koulukiusaaja, josta aloittaja puhuu ja tulleensa tästä outatuksi ja naurunalaiseksi pelleksi tässä ketjussa.

En homomiehenä voi kuulkaas millään tajuta, miten nimimerkkinsä mukainen kiusaaja perrrkele kokee olevansa heteromiehekkäällä alalla, jos päivät pitkät rassataan pakoputkia kädet vaseliinissa :D

Sen tajuan, että perrrkele on selvästi aloittajaa syvemmällä kaapissa ristiriitaisten tunteidensa kanssa, eikä liene ihme, jos hänen jatkuvasti täytyy pyyhkiä rasvoja trasseliin :D Saattaa jopa olla, ettei tule auton alta lainkaan pois kiusallisen erektionsa takia, kun tsekkailee toisten oppilaiden pyllyjä, ah niin houkuttavasti tyrkyllä, kun ovat kumartuneina konehuonetta korjaamaan... Perrrkele saattaa samasta syystä olla koulun ainoa oppilas, joka ei tarvitse tunkkia nostamaan autoa, jonka alla on :D

Aloittaja on muuten se, joka pääsee koulukiusatuksi tulemisestaan varmasti yli entistä vahvempana henkilönä ja löytää itselleen ymmärtävän kaverin ja pitkäaikaisen rakastavan suhteen, koska ei anna tämmöisen henkisesti vammaisen perrrkele-kiusaajan vaikuttaa elämäänsä. On se minullekin onnistunut.

Ja perrrkele on sitten aikanaan se, josta saa lukea, että perhe ei ymmärrä ja ero tuli, kun vasta 6-kymppisenä uskalsi tulla kaapista kymmenien vuosien anonyymin ukkomiespuskaseksielämän ja homofobisen ylimiehekkään nettinillityksen, ryyppäämisen ja perheväkivaltaisuuden jälkeen.

Ja se, jota silloinkin, aikuisena ja elämän ehtoopuolella, ajatusmaailmaansa ja omaan napaansa jumittuneena, kiinnostavat vain amis-pojat :/

• Veggsu

Minua on homoteltu yläasteella, pipoa heitelty ja vatsaan isketty nyrkillä. Nuorepana oli iltoja, joilla mietin, että "mitä jos he katuisivat". Koulukiusaaminen on ihan todellinen ongelma. Yllättävin asia on, että koulukiusaaminen loppui, kun luokan tytöt kielivät asiasta opettajille. Sovittelu pisti pisteen tapahtumille ja lukio oli onnellisinta aikaa aikoihin. Numerot paranivat, tunsin olevani fiksu ja suosittu.
        Pari jopa sanoi katuvansa, etteivät puolustaneet mua aiemmin.

Nyt aikuisena minä olen vahva ja halua on auttaa. Autan, vaikka et olisi homo. Viimeksi menin väkijoukon läpi vapauttamaan uimahallin pukukaappiin ahdetun pojan. Toivon, että meitä on muitakin. Tarpeeksi huudat apua, niin avunpyyntö kyllä kuullaan.

• jonakinpäivänäkaduttaa

"... miksei hänelle voi vastata niinkuin vastaisi jos/kun tilanne on totta?"

En ole sitä vastaan, vaikka niin näytätkin ajattelevan. Kuten itsekin sanot, joku voi saada apua omaan tilanteeseensa siitäkin huolimatta että kyse on täysin fiktiivisestä tarinasta. Varmasti moni sai apua Enkeli-Elisankin tarinasta.

Mutta edellisestä huolimatta, se mitä kirjoitin tarinan todennäköisestä fiktiivisyydestä, on kyllä paikallaan sanoa ääneen, koska merkit ovat selvät ja jokaisen itse arvioitavissa. Muuten seurauksena olisi vääristynyt (ideologisoitunut) keskusteluilmapiiri, jossa olisi kiellettyä/ paheksuttua sanoa perusteltua epäilystään ääneen, vaikka moni kirjoituksen luotettavuutta mielessään epäilisikin. Hyvin moni kuitenkin edelleen arvostaa sitä, että jonkun asian totena kertominen (oli se sitten kasvotusten tai netissä) on myös oikeasti tapahtunut.

• No, kuinka tarina on jatkunut?

• homppelihoi

Tarina jatkui niin, että sinä kolkkasit tuon liikan maikan ja menit jumppasaliin muna pystyssä. Otit tämän keskustelun aloittajan eteesi ja sanoit että tältä näyttää iiiiiiihana homoseksi ja survoit pikkupilisi pojun peppureikään.

• I don't care to belong to a club that accepts people like me as members.
        - Groucho Marx

;)

• homppelihoi kirjoitti:

Tarina jatkui niin, että sinä kolkkasit tuon liikan maikan ja menit jumppasaliin muna pystyssä. Otit tämän keskustelun aloittajan eteesi ja sanoit että tältä näyttää iiiiiiihana homoseksi ja survoit pikkupilisi pojun peppureikään.

ja höps!

Homppelihoi kuulostaa ketjua häiriköidessään ei miehekkäältä vaan henkilöltä, jolle sepitetty juttu on totuutta tärkeämpi, eli hän on tämän ketjun Enkeli-Elisa tai mv-lehden lukija.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta

Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi
      Ikävä
      43
      3594
    2. Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!

https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!
      Maailman menoa
      442
      3197
    3. Kiitos rakastamani,

tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan
      Ikävä
      29
      2885
    4. Nainen, olen huolissani sinusta

Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!
      Ikävä
      83
      1947
    5. Ollaanko me päästy

Toisista yli vai mikä on tilanne
      Ikävä
      87
      1537
    6. Kello käy ja ilta pimenee

Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun
      Ikävä
      254
      1390
    7. Mikä siinä naisessa

Sinua kiehtoo?
      Ikävä
      128
      1380
    8. Miksi et lähesty

kaivattuasi jos olet kiinnostunut? Palstailu ei auta asiaa. 🤔
      Ikävä
      110
      1320
    9. SEO!! Pyhäsalmi

Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs
      Pyhäjärvi
      72
      1163
    10. Ruumisvaunut

Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.
      Kuhmo
      34
      1039
    Aihe