Todettakoon, että se oli kyllä paras todistus koko kiväärilinjalta, eli n. 500 oppilaan joukosta. Tuossa oppilasjoukossa oli myös 22 kaltaistani kanta-aliupseeri, kaksi sotilasteknikkoa ja yksi sotilaskapellimestari.
Jos jollakulla täällä on parempi RUK:n todistus, hän varmaan näyttää sen.
Kukkopoika miettii orrella, että tulenko alas
35
124
Vastaukset
Mitä helvetin älykääpiöitä täällä taas surffailee, viikonloppulomat näköjään hoitolaitoksista alkaneet.
- Vaari-vain-ain
Oletkos sinä Amispoppari käynyt armeijan ja RUKin ?
Vaari-vain-ain kirjoitti:
Oletkos sinä Amispoppari käynyt armeijan ja RUKin ?
Molemmat käyty, lisäksi kolmeen kertaan UN.
On mitä suurinta idiotismia laskea leikkiä mielenterveysongelmaisista. Nyt olemme sujut. Päivänjatkot.
- pankkopojuapataan
OikeistoSosDem kirjoitti:
On mitä suurinta idiotismia laskea leikkiä mielenterveysongelmaisista. Nyt olemme sujut. Päivänjatkot.
Olipas tyylikäs ojennus avaajalle! Respektiä!
- No.niin
Amispoppari kirjoitti:
Reservin upseerikin kyllä olen, sillä RUK:n kävin ylikersanttiaikanani 1963-64. Olen yksi niistä neljästä toimiupseerita, jotka ylennettiin kapteeneiksi ensimmäisinä puolustusvoimissamme vuoden 1979 alussa.
Kolmikertainen YK:n rauhanturvaaja olen, yhteensä neljättä vuotta Kyproksella, Siinailla ja Golanilla. - Oikeistodemari-
Samaa mieltä
- Anonyymi
Amispoppari kirjoitti:
Oletpa mahtava. Varmaan runkutettu kunnolla.
- Taitaa.lähde.olla.tuolla
vaari_vain
Kun tuossa jouduin antamaan tietoiskun sotilasurastani siitä niin kiihkeästi kiinnostuneille, niin täytynee tyydyttää sinunkin uteliaisuuttasi, kun kahteenkin kertaan jo tälläkin avauksellani näyt noita kyselevän.
Olen kyllä tainnut joskus aikaisemminkin näyttää RUK:n todistukseni, mutta et liene sitä nähnyt. Tässähän se on:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/29218_389094439181_7634878_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/29218_389094444181_4083666_n.jpg?lvh=1
Tässä on ”lautanen”, jonka kääntöpuolen teksti kuuluu: J.K.Korhonen RUK:n 114 kurssin 2.K:n priimus. Lahj. Haminan Sotilaskotiyhdistys ry.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685019181_5153393_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685009181_494439_n.jpg?lvh=1
Todettakoon, että se oli kyllä paras todistus koko kiväärilinjalta, eli n. 500 oppilaan joukosta. Tuossa oppilasjoukossa oli myös 22 kaltaistani kanta-aliupseeri, kaksi sotilasteknikkoa ja yksi sotilaskapellimestari.
Jos jollakulla täällä on parempi RUK:n todistus, hän varmaan näyttää sen. Ettei teidän vähemmälle jääneiden tarvitsisi kateuksissanne nostella noita ikivanhoja viestejä, joiden linkitkään eivät aukea eikä tarvitsisi kertoa enempää mitättömyydestänne etsiessänne minua puskista, joissa en koskaan ole, laitan tähänkin viestin, jonka äsken jätin omalle avaukselleni:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Minä olin sotaväessä vain työssä, hankkimassa elantoa itselleni ja perheelleni. Työpaikkojani olivat UudJP, Huoltokoulu, Puolustusvoimain Tutkimuskeskus, Topografikunta, Esikuntakoulu ja Pääesikunta. Noista olin kolme kertaa komennuksella YK:n rauhanturvatehtävissä.
Minulla oli monenlaisia töitä, joissa etenin kasvaneen kokemukseni ja saamani lisäkoulutuksen myötä. Aloitin varusmieskouluttajana perusyksikössä ja aliupseerikoulussa, sitten jatkoin varuskunnan muonittajana, kartoitustöissä, esikunnissa hallintopuolella, henkilökunnan kurssien opettajana ja kurssinjohtajana. Rauhanturvatehtävissä olin ensiksi komppanian vääpelinä, myöhemmillä kerroilla esikunnassa komentotoimiston toimistoupseerina.
En ollut varsinaisesti kyllästynyt entiseenkään tehtävääni vaihtaessani uuteen, mutta halusin kehittyä ammatissani uusien kokemusten kautta. Tehtäviini pääsin aina omasta anomuksestani, paitsi kahteen viimeiseen, opettajaksi Esikuntakouluun ja toimistoupseeriksi Pääesikuntaan menin pyydettynä. Kyllä ne uudet tehtäväni olivat aina edellisiä arvostetumpiakin ammattikunnan keskuudessa ja varmaan myös korkeiden esimiesten mielestä, kun niissä parhaiten myös uralla eteni.
Aina pyrin olemaan töissäni mahdollisimman hyvä, ja kaikesta päätellen siinä myös onnistuin. Sain uralta sen, mitä silloin saatavissa oli. Ja kun tuli mahdollisuus lähteä eläkkeelle ja päästä siviilitöihin, saamaan uusia kokemuksia ja myös palkkaa eläkkeen lisäksi, heti käytin sen mahdollisuuden hyväkseni.
Myös siviilityössäni pyrin olemaan mahdollisimman hyvä ja sitä myös arvostettiin ja mukavasti etenin silläkin urallani. Kun työnantaja halusi minut varata niin, että olisin jäänyt sen palvelukseen mahdollisen kriisinkin tullen, empimättä suostuin. Mielessäni eivät edes häivähtäneet kertausharjoitukset ja mahdollisuus niiden kautta yletä reservin majuriksi; sotilasammatillisestikaan en katsonut niitä tarvitsevani ja katsoin res.majurin arvoa paljon tärkeämmäksi etenemisen siviiliurallani, joka sitten toteutuikin.
Varusmieskersantiksi ylenneenä keväällä va-kersantiksi jäädessäni tarkoitukseni oli olla aktiivipalveluksessa vain kesä, sillä syksyllä aioin mennä opiskelemaan ihan muulle alalle. Mutta kun sen ensimmäisen kesän aikana tapasin naisen, josta tuli vaimoni jalasteni äiti, oli järkevämpää jäädä ilmaiset opinnot tarjoavalle sotilasuralle kuin lähteä velaksi opiskelemaan. En tuota ratkaisuani ole koskaan katunut.
En siis ollut kutsumussotilas. Mutta kukapa olisi, sillä kutsumus ei elätä. Mutta ihan antaumuksellinen sotilas minusta tuli. Ja ura tarjosi itsellenikin monenlaista mielenkiintoista ihan varsinaisissa tehtävissänikin ja lisäksi rauhanturvareissuilla ja ammatillisessa yhdistystoiminnassa. Ja - mikä parasta - mahdollisuuden päästä nuorena täydelle eläkkeelle ja tienaamaan lisää mielenkiintoisissa siviilitöissä! Ei sitä muutoin olisi saanut tällaista eläkeläiselämääkään, josta jo kohta 20 vuotta olen nauttinut, mm. puolitoimisena maailmanmatkaajana - ja katkeran kateuden aiheena niille, joiden elämä on vain tällä kepupalstalla.- Perseerkki_taas
tilittää surkeaa elämäänsä...
Oliskohan jo tuhannes kerta??
Niin.-..
Olen kyllä yllättynyt kielenkäytöstäsi, enkä nyt tarkoita itseäni evp upseeria kohtaan, vaan muutenkin. Kovin olet minutkin teilannut luuloissallasi. Hyvin..hyvin rumasti. Arvonantosi muitakin kohtaan on olematonta, jotka ei nyt sinua kehua rääpellä. Itse en ole koskaan, enkä tule olemaankaan, mikään "kynänikkari". Itsellä arvot ihan muualla. Toimiston naiset hoiti senpuolen, kun raakileen heille antoi kirjoituksesta. Monesti kävivät kysymässä, neuvomassa, että laitetaanko tuo mieluummin noin...
Aina saivat tahtonsa läpi. Heillä oli silmää tekstin oikeinkirjoituksiin.
Oikeastaan ei viitsisi edes pidemmälle jatkaa. Enkä jatkakkaan !
Sepä siitä.
En jatka tästä pidempään.
Enkä haluakkaan olla mikään "uskonkappale".
Uskokaa mihin haluatte, meillä kaikkilla siihen oikeus.
Hyvää illanjatkoa kaikkille.- Satusetä.Pankdersen
Tarkoitatko kenties itseäsi tuolla evp upseerilla???
"Toimiston naiset hoiti senpuolen, kun raakileen heille antoi kirjoituksesta. Monesti kävivät kysymässä, neuvomassa, että laitetaanko tuo mieluummin noin..."
Sitä ei lainkaan ole syytä epäillä, etteikö joku (esim. kansakoulun opettaja) olisi sinua kirjoittamisessa opastanut. Toimiston naiset kylläkin ovat ihan omaa keksintöäsi, eli fantasiaa. Miksi olet yllättynyt minun kielenkäytöstäni, jos et pidä yllättävänä eräiden kielenkäyttöä minua kohtaan? Eiköhän se heidän kielenkäyttönsä ole ollut hyvin…hyvin paljon rumempaa kuin minun.
Sinua kohtaan en ole käyttäytynyt mielestäni rumasti kun olen sanonut rehellisen mielipiteeni, että et voi oikeasti olla reservin majuri. Tuskin edes RUK:n suorittamisen perusteella, kun sinnekin pääseminen edellytti jo opintoja, joissa olisi opittu kieltäkin, ja siellä menestymisessä tarvittiin myös kirjallisia taitoja kokeissa. Aktiiviupseerina ainakaan et ole voinut palvella. Aktiiviupseerit ovat ylioppilaita, eikä ylioppilas kirjoita siten kuin sinä. Upseerin tärkein ase oli ja on edelleen sana. Hänen täytyy hallita äidinkielemme sekä suullisesti että kirjallisesti. Ei ole sellaisia upseeritehtäviä, joissa noita taitoja ei tarvittaisi.
Majuriksi päästäkseen upseeri on joutunut palvelemaan myös esikunnissa, joissa kirjallinen sanankäyttö on upseerilta ehdottomasti vaadittava taito. Eivät ne konekirjoittajat tai muut toimistotytöt ole majuria korkeammalle koulutettuja niin, että he pystyisivät korjailemaan majurin konsepteja, eivät edes uskaltaisi niin tehdä. Eivät niin tehneet toimistoaliupseeritkaan. Ja tavallasi tehtyjä kirjallisia esityksiä ei olisi esikunnasta ulos päästetty. Ja jos kirjallisessa esitystaidossa on suuria kieliopillisiakin puutteita, ei silloin asianomaisen suullinenkaan esitystaito voi olla sellainen, jolla pärjättäisiin kentälläkään tai missään tehtävässä upseerina.
Mutta ei suullinenkaan eikä varsinkaan kirjallinen esitystaito ole ihmisen mitta. Vaikka nuo taidot olisivat ihmisellä puutteellisetkin, hänellä voi olla paljonkin muita tärkeitä taitoja ja tietoja. Hän voi olla ihan hyvä ammattimies monilla aloilla, voi menestyä myös vaikka yrittäjänä alalla, jolla nuo taidot eivät ole ratkaisevan tärkeitä. Ja hän voi olla monin tavoin oikein hyvä ihminen. Täällä esiintynyt nimim. uusi-ukki oli tästä hyvä esimerkki. Hänen kirjallinen esitystaitonsa oli puutteellinen, mutta hän oli menestynyt hyvin yrittäjänä ja oli oikein hyvä ihminen. Olen tavannut miehen ja tiedän hänen historiansa. Mutta hän ei yrittänyt olla enempää kuin oli, ja korosti olevansa vain kansakoulupohjalla ja sotilasarvoltaan rakuuna.
Olet näyttänyt täällä, että myös sinulla on tietoja monilta aloilta, ainakin sähkötekniikan alalta varmasti parempia kuin esim. minulla, samoin metsänhoidosta - vaikka nuoruudessani sillä alalla olinkin - kalastuksesta, kaloista ja varmaan monelta muultakin alalta. Ja voit olla hyvinkin taitava ja monipuolinen elinympäristössäsi ja monessakin mielessä ihan kunnon mies. Mutta sotilasalalta tietosi ja varsinkin käsityksesi ovat niin ”erikoisia”, että jos oikein vakavissasi yrität uskotella olevasi res.majuri, sinulla täytyy ns. viirata sen verran pahasti, että suosittelisin hankkiutumista ”päälääkärin” tutkittavaksi.
Ehkäpä kuitenkin olet vain trolli, joka pelleilläkseen esiintyy tuolla nikillä. Tuohon viittaisi myös tuo profiilikuvasi. Kukaan, joka olisi oikeasti res.majuri ei laittaisi tuollaista, jonka voidaan katsoa lähinnä tarkoittavan pyrkimystä häpäistä majurin arvoa, eli että se arvo ei mitään arvomerkkejä tarvitse.- Jombbenrakasidolijohtaj
kapi_ kirjoitti:
Miksi olet yllättynyt minun kielenkäytöstäni, jos et pidä yllättävänä eräiden kielenkäyttöä minua kohtaan? Eiköhän se heidän kielenkäyttönsä ole ollut hyvin…hyvin paljon rumempaa kuin minun.
Sinua kohtaan en ole käyttäytynyt mielestäni rumasti kun olen sanonut rehellisen mielipiteeni, että et voi oikeasti olla reservin majuri. Tuskin edes RUK:n suorittamisen perusteella, kun sinnekin pääseminen edellytti jo opintoja, joissa olisi opittu kieltäkin, ja siellä menestymisessä tarvittiin myös kirjallisia taitoja kokeissa. Aktiiviupseerina ainakaan et ole voinut palvella. Aktiiviupseerit ovat ylioppilaita, eikä ylioppilas kirjoita siten kuin sinä. Upseerin tärkein ase oli ja on edelleen sana. Hänen täytyy hallita äidinkielemme sekä suullisesti että kirjallisesti. Ei ole sellaisia upseeritehtäviä, joissa noita taitoja ei tarvittaisi.
Majuriksi päästäkseen upseeri on joutunut palvelemaan myös esikunnissa, joissa kirjallinen sanankäyttö on upseerilta ehdottomasti vaadittava taito. Eivät ne konekirjoittajat tai muut toimistotytöt ole majuria korkeammalle koulutettuja niin, että he pystyisivät korjailemaan majurin konsepteja, eivät edes uskaltaisi niin tehdä. Eivät niin tehneet toimistoaliupseeritkaan. Ja tavallasi tehtyjä kirjallisia esityksiä ei olisi esikunnasta ulos päästetty. Ja jos kirjallisessa esitystaidossa on suuria kieliopillisiakin puutteita, ei silloin asianomaisen suullinenkaan esitystaito voi olla sellainen, jolla pärjättäisiin kentälläkään tai missään tehtävässä upseerina.
Mutta ei suullinenkaan eikä varsinkaan kirjallinen esitystaito ole ihmisen mitta. Vaikka nuo taidot olisivat ihmisellä puutteellisetkin, hänellä voi olla paljonkin muita tärkeitä taitoja ja tietoja. Hän voi olla ihan hyvä ammattimies monilla aloilla, voi menestyä myös vaikka yrittäjänä alalla, jolla nuo taidot eivät ole ratkaisevan tärkeitä. Ja hän voi olla monin tavoin oikein hyvä ihminen. Täällä esiintynyt nimim. uusi-ukki oli tästä hyvä esimerkki. Hänen kirjallinen esitystaitonsa oli puutteellinen, mutta hän oli menestynyt hyvin yrittäjänä ja oli oikein hyvä ihminen. Olen tavannut miehen ja tiedän hänen historiansa. Mutta hän ei yrittänyt olla enempää kuin oli, ja korosti olevansa vain kansakoulupohjalla ja sotilasarvoltaan rakuuna.
Olet näyttänyt täällä, että myös sinulla on tietoja monilta aloilta, ainakin sähkötekniikan alalta varmasti parempia kuin esim. minulla, samoin metsänhoidosta - vaikka nuoruudessani sillä alalla olinkin - kalastuksesta, kaloista ja varmaan monelta muultakin alalta. Ja voit olla hyvinkin taitava ja monipuolinen elinympäristössäsi ja monessakin mielessä ihan kunnon mies. Mutta sotilasalalta tietosi ja varsinkin käsityksesi ovat niin ”erikoisia”, että jos oikein vakavissasi yrität uskotella olevasi res.majuri, sinulla täytyy ns. viirata sen verran pahasti, että suosittelisin hankkiutumista ”päälääkärin” tutkittavaksi.
Ehkäpä kuitenkin olet vain trolli, joka pelleilläkseen esiintyy tuolla nikillä. Tuohon viittaisi myös tuo profiilikuvasi. Kukaan, joka olisi oikeasti res.majuri ei laittaisi tuollaista, jonka voidaan katsoa lähinnä tarkoittavan pyrkimystä häpäistä majurin arvoa, eli että se arvo ei mitään arvomerkkejä tarvitse.Voi Sinua taas HHMkvaV:ni! Älä viitsi puhua "sotilastiedoista" yhtään mitään kun et ainakaan täällä ole osoittanut tietäväsi/ymmärtäväsi niistä edes perusasioita.
- VaiMukaSotilas
Nyt meni majurilta uskottavuus,jos sellaista koskaan ollutkaan.
Varsinainen Itku-Iikka koko ukko. Vetäisi hameen päälleen. - IhanIhmeissäni
Jombbenrakasidolijohtaj kirjoitti:
Voi Sinua taas HHMkvaV:ni! Älä viitsi puhua "sotilastiedoista" yhtään mitään kun et ainakaan täällä ole osoittanut tietäväsi/ymmärtäväsi niistä edes perusasioita.
Onko se armeija tosiaan niin outo pulju. Sotilasasioista mitään tietämättömät/ymmärtämättömät etenee siellä parhaiten. Ei missään muualla niin tapahtuisi että alaltaan vähimmillä tiedoilla ja ymmärryksellä olevat parhaiten menestyisivät.
- Taso.oli.heikkoa
IhanIhmeissäni kirjoitti:
Onko se armeija tosiaan niin outo pulju. Sotilasasioista mitään tietämättömät/ymmärtämättömät etenee siellä parhaiten. Ei missään muualla niin tapahtuisi että alaltaan vähimmillä tiedoilla ja ymmärryksellä olevat parhaiten menestyisivät.
Silloin oli, kun oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja oli suhteet kunnossa mitalin myöntäjiin, ylennyksiä tuli. Nämähän esikunnissa ronkki päältä, heikoilla taidoillaankin.
Nykyisin on tasoa. Vähemmän enään nämä toimistotasoiset saa juhlia.
Heihän osaamisensa pääosin oikeinkirjoituksissa silloin.
Joka kaukana sotilaan taidoista. - Jombbenrakasidolijoht
Taso.oli.heikkoa kirjoitti:
Silloin oli, kun oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja oli suhteet kunnossa mitalin myöntäjiin, ylennyksiä tuli. Nämähän esikunnissa ronkki päältä, heikoilla taidoillaankin.
Joka kaukana sotilaan taidoista.Tuo pitää täysin paikkansa!!!
- Jombbenrakasidolijoht
Onhan noita esimerkkejä "parhaiten edenneistä" pilvin pimein: Niinistö presidenttinä, Halonen presidenttinä, Soini ulkoministerinä, Rinne puheenjohtajana jne.
Yhteistä heille kaikille on, etteivät kyvyt olisi minkään järjen mukaan johtaneet tuollaiseen etenemiseen.
Muitakin, merkittävämpiä asioita on täytynyt olla edesauttamassa. - NykyisinOnTasoa
Taso.oli.heikkoa kirjoitti:
Joka kaukana sotilaan taidoista.Oikeinkirjoitus kuuluu yleissivistykseen, sitäkö ei majurin arvoiselta edellytetä.
- Ei.tuo.vielä.mitään
Siinä puljussa kirjoitustaidottomuus on vaatimuksena majuriksi ylentämiselle. Vaativimpiin johtajan tehtäviin pääsee vain, jos mielessä on aina miehen pylly ja munakarvat.
- Anonyymi
kapi_ kirjoitti:
Miksi olet yllättynyt minun kielenkäytöstäni, jos et pidä yllättävänä eräiden kielenkäyttöä minua kohtaan? Eiköhän se heidän kielenkäyttönsä ole ollut hyvin…hyvin paljon rumempaa kuin minun.
Ehkäpä kuitenkin olet vain trolli, joka pelleilläkseen esiintyy tuolla nikillä. Tuohon viittaisi myös tuo profiilikuvasi. Kukaan, joka olisi oikeasti res.majuri ei laittaisi tuollaista, jonka voidaan katsoa lähinnä tarkoittavan pyrkimystä häpäistä majurin arvoa, eli että se arvo ei mitään arvomerkkejä tarvitse.Tämä kirjoitus valaisee pitkälti asiaa, miksi "majuri" on yhä niin helkkarin katkera ja kateellinen Kapia kohtaan. On käsittämätöntä, miksi "majurin" satuiluun pitäisi hänen itsensä mielestä uskoa, koska kaikki viittaa siihen ettei hänen upseeriutensa ole totta. Onko kysymyksessä patologinen valehtelija ja kaikki muukin kertomansa pelkkää levotonta höpinää?
Onhan Pystykin narauttanut höpöpuheesta tämän Ruotsin armeijan vierailevan asiantuntijan siitä metsätiluksillaan olevasta kaikille kuntalaisille avoimesta kuntoradasta ja alppimajansakin paljastui sveitsiläisen hiihtokeskuksen omaisuudeksi. Miksi "majurin" lomakuvat ovat mallia a la Google Maps eivätkä itsekuvattuja? Miksi "majuri" ei sitten itse todista omaa upseeriuttaan, koska todistustaakka on hänellä itsellään? Olisi paljon muutakin mainittavaa kyseisen hupiukon kirjoittamisista, mutta jääköön ne nyt tässä omaan arvoonsa, koska litania olisi lähes loputon.
Kiitos Kapille selkeästä tulkinnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämä kirjoitus valaisee pitkälti asiaa, miksi "majuri" on yhä niin helkkarin katkera ja kateellinen Kapia kohtaan. On käsittämätöntä, miksi "majurin" satuiluun pitäisi hänen itsensä mielestä uskoa, koska kaikki viittaa siihen ettei hänen upseeriutensa ole totta. Onko kysymyksessä patologinen valehtelija ja kaikki muukin kertomansa pelkkää levotonta höpinää?
Onhan Pystykin narauttanut höpöpuheesta tämän Ruotsin armeijan vierailevan asiantuntijan siitä metsätiluksillaan olevasta kaikille kuntalaisille avoimesta kuntoradasta ja alppimajansakin paljastui sveitsiläisen hiihtokeskuksen omaisuudeksi. Miksi "majurin" lomakuvat ovat mallia a la Google Maps eivätkä itsekuvattuja? Miksi "majuri" ei sitten itse todista omaa upseeriuttaan, koska todistustaakka on hänellä itsellään? Olisi paljon muutakin mainittavaa kyseisen hupiukon kirjoittamisista, mutta jääköön ne nyt tässä omaan arvoonsa, koska litania olisi lähes loputon.
Kiitos Kapille selkeästä tulkinnasta.Ei tänne saa kuvia laittaa kts Kapinkin kuvia niin ne poistettu. Muistan miten sanoi Ruotsissa käyneensä seuraajaosastossa. Siitä palstan demut käänsi kertausharjoituksiksi. Kuntorataa en muista nähneeni. Alppimaja taitaa olla omaa keksintösi. Miksi everstiluutnantin pitäisi todistuksiaan laittaa esille, tuskin nyt niin hölmö olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tänne saa kuvia laittaa kts Kapinkin kuvia niin ne poistettu. Muistan miten sanoi Ruotsissa käyneensä seuraajaosastossa. Siitä palstan demut käänsi kertausharjoituksiksi. Kuntorataa en muista nähneeni. Alppimaja taitaa olla omaa keksintösi. Miksi everstiluutnantin pitäisi todistuksiaan laittaa esille, tuskin nyt niin hölmö olisi.
Luulitko itse itsesi pankkoeverstiluutnantiksi ylentänyt, nyt kai jo sitten entinen pankkomajuri, ettet kärähtäisi tuosta längvitsintäyteisestä mongerruksestasi? Turhaan muistiasi kaivelet, kun muut ne kyllä muistavat.
" Muistan miten sanoi Ruotsissa käyneensä seuraajaosastossa. Siitä palstan demut käänsi kertausharjoituksiksi. Kuntorataa en muista nähneeni. Alppimaja taitaa olla omaa keksintösi."
Noista kaikista sinut on käräytetty, hupiukko.
- Olenhan.miestenmies
Kirjootukset on sivuseikka.Kunnon mies ei niihin kiinnitä huomiota.
- Kaltaiseni_aliupseerit
ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.
- Jombenikiihanajoht
Kaltaiseni_aliupseerit kirjoitti:
ovat yhteiskunnan pohjasakkaa.
Sotilas, johon ei voi luottaa on todellakin pohjasakkaa.
- OpeOulusta
Säälikää kapia, miksikö?
Reppana syntyy korvessa karjakon äpäränä,karjakko hylkää isopäisen äpäränsä.
Heikkolahjaisena ei pysty kouluttautumaan, van lusii ankean elämänsä suojatyöpaikassaan aliupseerina.
Kaikki naiset hylkäävät resupekan, jopa mustalainen.
Ei ole ollut helppoa Paloheinän paksun pojan elo.... - Anonyymi
Nyt tämä itseään huippu upseerina pitämä on palautettu aliupseeriksi, kun nämä Sdp upseerit on lopetettu v2001. Sanoikin majurin olevan upseereista tyhmimmillään, itsensä asetti everstiluutnantin yläpuolelle. Nyt palautuneet aliuseereiksi. Voi demari
toverinsa pitää vaikka marsalkkana, mutta aliupseereja nyt kuitenkin ovat. - Anonyymi
Kyllä nyt tipahti orren alapuolelle aliupseeriksi.
- Anonyymi
Näin on näreet.
- Anonyymi
Tää on sitä jotain itsekehun ja Vc käynnin väliltä>
"Kun tuossa jouduin antamaan tietoiskun sotilasurastani siitä niin kiihkeästi kiinnostuneille, niin täytynee tyydyttää sinunkin uteliaisuuttasi, kun kahteenkin kertaan jo tälläkin avauksellani näyt noita kyselevän.
Olen kyllä tainnut joskus aikaisemminkin näyttää RUK:n todistukseni, mutta et liene sitä nähnyt. Tässähän se on:
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/29218_389094439181_7634878_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/29218_389094444181_4083666_n.jpg?lvh=1
Tässä on ”lautanen”, jonka kääntöpuolen teksti kuuluu: J.K.Korhonen RUK:n 114 kurssin 2.K:n priimus. Lahj. Haminan Sotilaskotiyhdistys ry.
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685019181_5153393_n.jpg?lvh=1
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash2/31368_393685009181_494439_n.jpg?lvh=1
Jos jollakulla täällä on parempi RUK:n todistus, hän varmaan näyttää sen."! - Anonyymi
Pankkiksella meni kasetti sekaisin. Aisa-Ossi näyttää kaivelleen menneitä.
- Anonyymi
Varmaan 3x rokotettukin, priimus tasoon.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su1538513- 664724
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1404383Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene233972Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko353513Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.423490Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla383378- 483143
Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?422891- 492654