Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jatkaa vai ei?

Epätoivoinen89

Olemme seurustelleet vuoden 2013 kesästä ja eronneet tänä aikana 2 kertaa. Nyt erostamme oli kulunut jo lähes vuosi ja emme olleet koko vuoden aikana missään tekemisissä. Olemme viettäneet yhdessä aikaa viimeiset kolme viikkoa. Toinen on niin tuttu ja "turvallinen" ja tunteet ovat taas nousseet pintaan todella voimakkaina. Valitettavasti kyseinen mies on hieman alkoholismiin kallistuvaa sorttia ja 3 viikon aikana sitä on myös uponnut. Pelkään kyseistä miestä kännissä, enkä tiedä mitä hänen kanssa tekisin koska en ole saanut tähän päivään mennessä alkoholin käyttöä kuriin. :( Meillä on ikäeroa 17 -vuotta eli itse olen 26-vuotias ja mies on 43v. Olen umpikujassa, mitä teen? Yrittääkö tunteen takia vai hautaanko tunteet ja ajattelen järjellä?

6

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VaaleeÄssÄ

      Minä ainakin ottaisin jalat alle ja häipyisin kuvioista.Päätös on sinun kuitenkin mitä sitten odotat elämältä.?Aina ei tuota tulosta tuttu ja turvallinen.

    • Järkiensin

      Älä kuvittele, että voit rakkaudellasi parantaa tai muuttaa miehen. Kerrot pelkääväsi miestä kännissä: mikä siinä on turvallista? Tuttu pelko? Tunteet ovat voimakkaat, ja siksi et ehkä näe, että osa tunteista voi olla katteetonta toivoa siitä, että asiat alkaisivat sujua hyvin.

      Et ole umpikujassa vaan voit vallan hyvin päättää itse. Anteeksi, jos vaikutan tylyltä, mutta ensi sijassa sinun pitäisi rakastaa itseäsi. Miksi olla suhteessa, jossa pelkää sitä, jonka pitäisi olla rakas?

    • ootnuori

      JÄRKI!! EHDOTTOMASTI :)

    • Uutta_kohti

      Jätä se sika. NYT.

      Alkoholismi on sairaus. Jos sitä ei kykene hallitsemaan, muukin elämä yleensä on vähän niin-ja-näin. Saat aina olla peloissasi ja ihmetellä, mitä huomenna.

      Tietysti valinta on sinun. Suhteen aloittamiseen tarvitaan kaksi. Sen lopettamiseen riittää yksi.

    • 40v-sinkkumies

      Kohta kuolet jos et sitä juoppoa jätä. Moni nainen kuollut kun juoppo mies on suuttunut ja puukottanut naisen.

    • Jospatästäolisiapua

      Koeta ymmärtää, että hänellä on se ongelma, jota sinä et voi muuttaa millään tavalla. Itse hukkasin nuorempana elämästäni monta vuotta elämällä alkoholistin kanssa eli juuri ne vuodet, jolloin olisin ollut valmis perustamaan perheen ja tekemään lapsia. Mutta elämä on tämmöstä ja tunteet kuljettaa ihmisiä, mutta itseään pitää oppia myös samalla rakastamaan ettei anna kohdella itseään väärin sekä omia tunteitaan hallitsemaan ettei ole läheisriippuvainen. Kadun lähinnä sitä, että elelin suhteessa viisi vuotta liian pitkään ja annoin kohdella itseäni siten kuin hän kohteli. Vasta oman fyysisen sairauden myötä opin välittämään itsestäni ja tunsin, että itsestäni välitetään aidolla tavalla, kun minua hoidettiin, ja sitä kautta sain riuhtastua itseni irti suhteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe