septumi 13 vuotiaalla?

Tietoa_vailla_oleva

Sain kuukausi sitten päähänpiston, että voisin hankkia septumin, mutta en ole nyt sitten ihan varma että kannattaako.. Punnitsen napakorun ja septumin välilä, mutta ehkä pitäisin septumista enemmän. Kiva olisi, jos kirjoittaisit /asiallisesti/ omia kokemuksiasi; kivun määrästä, parantumisesta jne. Kiitos jo näin etukäteen ;D

6

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wuhg

      Huoltajan luvalla ikäraja on 14. Odota vielä vuos. Jokaisella on myös oma kipukynnys, monet sanoo, että kivuliain lävistys ja mulla se ei taas tuntunu missään, mutta nopeestihan se vaan nippasee. Hoitaminen oikeilla hoito-ohjeilla ja niitä noudattaminen tekee paranemisesta nopeeta. Eka viikko, kaks saattaa olla kipua kun koskee nenää, ja liikuttaa suuta alaspäin sekä pientä turvotusta hyvin mahollisesti. Nyt kohta 2 vuotta roikkunu nenässä ja hyvin voi!

      • Tietoa_vailla_oleva

        okei, kuinka suuri mahollisuus on sen tulehtumiseen? :o


      • Arvaamaton_septum
        Tietoa_vailla_oleva kirjoitti:

        okei, kuinka suuri mahollisuus on sen tulehtumiseen? :o

        Itse kävin hakemassa septumin n.kuukausi sitten olen siis 17.v :) ja kipu oli asteikolla 1-10/9 paikkeilla ja turvotusta ja koko naama oli kipee monta päivää ,tulehtu melkein heti vaikka en muuta tehnyt kun putsasin päivittäin .. en suosittele noin nuorelle. Vaikka tää on ihan kiva näkönen kipee on edelleen :/ ,verta tulI ja silmät vuosi :D


      • Tietoa_vailla_oleva

        voi ei.. D: voi olla että tässä vuoden aikana viisastun ja en ota, saa nähdä :D Mutta paranemisia ;o


      • dKJO
        Tietoa_vailla_oleva kirjoitti:

        okei, kuinka suuri mahollisuus on sen tulehtumiseen? :o

        Oikeilla hoito-ohjeilla ja noudattamalla niitä tulehdusriski on erittäin pieni. Jos on tulehtunu, on kyllä oma vika. Mulla oli taas tosi kivuton lävistys, en tuntenu ku painetta kun se meni läpi ja tietty silmät vuos, se on iha normaalia ja nii tapahtuu kaikilla :)


    • enkeksimitäään

      hankin itse puolivuotta sitten septumin, olin kolmetoista nyt neljätoista. kipu oli kamala, mutta suosittelen. nyt itse tein smileyn ja sekin on ihana :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2689
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      236
      2577
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2337
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1318
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1297
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      21
      1259
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe