VUOKRATYÖ ja LOMARAHA?

Ei_vuoratöille

Aloitin vuokratyön syksyllä ja nyt lopetin sen - siis ilmoitin vuokrafirmaan etten enää ota heiltä töitä.

Työtä oli syyskuussa 8 päivää, lokakuussa 9 päivää ja joulukuussa 8 päivää. Työt olivat kestoltaan 1-5 päivää ja päivä oli aina 8 tuntinen.

Työsopimusta ei tehty kirjallisena, vaan suullisena ja palkaksi sovittiin 11 euroa tunti - palkkalaskelmassa tuntipalkka oli 12 euroa ja mistään loma- ja työajanlyhennysrahoista ei kuiteissa mainittu sanallakaan. Työt olivat rakennustöitä.

Maksettiinko minulle joka tilissä kaikki ulos vai mistä on kyse?

4

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liitonmies

Rakennusalalla lomaraha on 18.5% veronalaisesta ansiosta. Rakennusalalla työajanlyhennysraha (pekkasraha) ja arkipyhä korvaus on yhdistetty. Korvaus on vähän yli 7%, korvaus maksetaan joka tilissä.

• Apuaaaaaa

Olen extraajilla, muutama päivä sitten olin ensimmäistä päivää harjoittelemassa. Entuudestaan ei mitään kokemusta kassatyöskentelystä. Huomenna joudun työvuoroon yksin, ensimmäiseen varsinaiseen työvuoroon.
      Nyt minulla olisi muutama peruskysymys joihin toivon saavani vastaukset.
      1. Jos asiakas haluaa maksaa 25e käteisellä ja loput kortilla, miten tämä hoituu? Miten näpytellään?
      2. Asiakas unohti lompakon autoon ja viivakoodit on jo luettu. Pystyykö tapahtuman keskeyttämään ja jatkamaan lompakon haun jälkeen?
      3. Miten lahjakortti ladataan?
      4. Miten koko myyntitapahtuman pystyy lopettamaan? Kortti ei toimi ja käteistä ei ole.
      5. Muutama asia käteisen näppäilystä. Näppäilläänkö 6.50e 650? 0.50cent 050? 7.05e 705?

Olen siis s-ryhmällä ja kaikki vastaukset ovat tervetulleita

• huhhu

Josko vaatisit työhönperehdytystä.Näyttää olevan jäänyt konaan ilman sitä tämä kysyjä.

• KysyEsimieheltäsi

Tässä vastaukset:

1. Kysy esimieheltäsi.

2. Kysy esimieheltäsi.

3. Kysy esimieheltäsi.

4. Kysy esimieheltäsi.

5. Kysy esimieheltäsi.

Jos hän ei ole paikalla, niin soita hänelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      448
      3109
    2. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      141
      2288
    3. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      135
      2132
    4. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      29
      1624
    5. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1485
    6. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      208
      1344
    7. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      164
      1318
    8. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      8
      1106
    9. Millaiset hiukset kaivatullasi on?

Hiusten pituus, väri, suorat vai kiharat?
      Ikävä
      57
      1076
    10. Ootko miettiny koskaan

Et oot jonkun mielestä ihanista ihanin ❤️
      Ikävä
      37
      805
    Aihe