Miten on? Erkaneeko Jeesus silloin pois sydämmestä ja tulee sitten jos uskova katuu tehdyn synnin ja anoo anteeksi? Vaiko sitten kun antautuu taas Jeesukselle tehden parannusta ja pyytää Jeesusta luokseen, niin ovat taas sitten yhtä Jeesuksen kanssa.
Onko Jeesus uskovassa uskovan langetessa syntiin?
27
122
Vastaukset
On toteltava Jeesusta ja pidettävä Hänen sanansa. Jeesus vatii meiltä kuitenkin pitää hänen sanansa ja synnintekeminen ei varmasti ole Jeesuksen sanan pitämistä.
Joh. 14:23
Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.Uskoon tulossa ihmisestä tulee uusi luomus Jumalan lapsi. Hän kokee usein pelastuksen ja uudestisyntymisen hyvin voimakkaasti. Hän kokee tunnemaailmassaan että Jumala ja Jeesus rakastaa minua. Hän kokee siis Jumalan läsnäolon elämässään. Hän kokee myös autuasta synnittömyyttä. Hän kokee olevansa täysin armahdettu kaikki synnit ovat poissa. Hän voi kokea itsensä todellakin aivan uutena ihmisenä joka on vapaa entisen ihmisen synneistä. Ja tämä kokemus on Jumalan antama ja Raamatullinen tuntemus.
Sitten lapsi alkaa kasvamaan ja oppimaan hengellisiä asioita. Oppiminen voi olla tuskallista. Sillä jokaiselle uskovalle tulee hetkiä, päiviä, kuukausia ja jopa vuosia jolloin kaikki tunteet pelastuksesta ja jopa Jumalan läsnäolosta ja rakkaudesta otetaan pois. Tätä vaihetta olen kuullut uskovien kuvaavan sillä kun isä laskee lapsensa sylistään lattialle ja antaa hänen kompuroida ja opetella kävelemistä omin jaloin.
Uskovalle tulee siis se päivä jolloin isä laskee lapsensa sylistään lattialle. Mutta isä seuraa lastaan ja autaa heti kun hänellä tulee ongelmia. Isä nostaa, kantaa ja pelastaa. Myös uskossa varttunut vanhempi uskova voi kokea että Jumala häippäsi ja jätti. Mutta nämä ovat normaaleja uskon koetuksia. Tällaisina aikoina Jumala tahtoo opettaa uskovaa juurtumaan Jumalan Sanaan. Muussa tapauksessa uskova juurtuis tunteisiinja ja se ei ole Jumalan tahto. Uskomme tulee perustua Jumalan Kirjoitettuun Sanaan, ei tunteisiin.- tomumaja.ei.kirj
>>Sitten lapsi alkaa kasvamaan ja oppimaan hengellisiä asioita. Oppiminen voi olla tuskallista. Sillä jokaiselle uskovalle tulee hetkiä, päiviä, kuukausia ja jopa vuosia jolloin kaikki tunteet pelastuksesta ja jopa Jumalan läsnäolosta ja rakkaudesta otetaan pois.<<
Niin mutta jos lapselle tulee hätä, hän haluaa polttavasti saada Jumalaan kotaktin tottakai. Mutta jos tuollainen vaihe on eikö silloin pidä rukoilla Jeesusta tulemaan tykö sydämmeen ja että se tuntuu sydämmessä.
Niinkuin kerroin aijemmin tuolla kuinka lankesin ja tuskallisia hetkiä koin. Miksi koin tuollaisen Herran ilmestyksen, olinhan uskossa mutta vain langennut syntiin, jota en peitellyt. No oli miten oli en siihen löydä vastausta kuitenkaan, kuin että synti on anteeksi annettu. tomumaja.ei.kirj kirjoitti:
>>Sitten lapsi alkaa kasvamaan ja oppimaan hengellisiä asioita. Oppiminen voi olla tuskallista. Sillä jokaiselle uskovalle tulee hetkiä, päiviä, kuukausia ja jopa vuosia jolloin kaikki tunteet pelastuksesta ja jopa Jumalan läsnäolosta ja rakkaudesta otetaan pois.<<
Niin mutta jos lapselle tulee hätä, hän haluaa polttavasti saada Jumalaan kotaktin tottakai. Mutta jos tuollainen vaihe on eikö silloin pidä rukoilla Jeesusta tulemaan tykö sydämmeen ja että se tuntuu sydämmessä.
Niinkuin kerroin aijemmin tuolla kuinka lankesin ja tuskallisia hetkiä koin. Miksi koin tuollaisen Herran ilmestyksen, olinhan uskossa mutta vain langennut syntiin, jota en peitellyt. No oli miten oli en siihen löydä vastausta kuitenkaan, kuin että synti on anteeksi annettu.>>>Niinkuin kerroin aijemmin tuolla kuinka lankesin ja tuskallisia hetkiä koin.<<<
Sinulla on herkkä omatunto. Siksi koet tuskaa synnistä.
>>>Miksi koin tuollaisen Herran ilmestyksen, olinhan uskossa mutta vain langennut syntiin, jota en peitellyt. <<<
Herra ilmestyi ja auttoi konkreettisesti niin että sait kokea anteeksisaamista.
Syy tähän on se minkä kerroit tuossa.
>>>No oli miten oli en siihen löydä vastausta kuitenkaan, kuin että synti on anteeksi annettu.<<<
Syntisi on varmasti annettu sinulle anteeksi eikä kukaan voi tehdä sitä tyhjäksi. Olet Jumalan lapsi langenneessakin tilassa. Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja vanhurskas nousee yhtä monta kertaa kuin lankeaa. Siis syntiin langennut uskova nousee eikä jää makaamaan tuleen. Hän nousee vanhurskaana koska hänen vanhurskautensa on Kristus hänessä. Sinussa olevasta Kristuksesta ei tullut syntistä sinun langetessa syntiin. Ei myöskään sinusta tullut heti syntistä lankeemuksen tapahduttua.
Sananlaskut:24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."Jaikal91 kirjoitti:
>>>Niinkuin kerroin aijemmin tuolla kuinka lankesin ja tuskallisia hetkiä koin.<<<
Sinulla on herkkä omatunto. Siksi koet tuskaa synnistä.
>>>Miksi koin tuollaisen Herran ilmestyksen, olinhan uskossa mutta vain langennut syntiin, jota en peitellyt. <<<
Herra ilmestyi ja auttoi konkreettisesti niin että sait kokea anteeksisaamista.
Syy tähän on se minkä kerroit tuossa.
>>>No oli miten oli en siihen löydä vastausta kuitenkaan, kuin että synti on anteeksi annettu.<<<
Syntisi on varmasti annettu sinulle anteeksi eikä kukaan voi tehdä sitä tyhjäksi. Olet Jumalan lapsi langenneessakin tilassa. Seitsemästi vanhurskas lankeaa ja vanhurskas nousee yhtä monta kertaa kuin lankeaa. Siis syntiin langennut uskova nousee eikä jää makaamaan tuleen. Hän nousee vanhurskaana koska hänen vanhurskautensa on Kristus hänessä. Sinussa olevasta Kristuksesta ei tullut syntistä sinun langetessa syntiin. Ei myöskään sinusta tullut heti syntistä lankeemuksen tapahduttua.
Sananlaskut:24:16 "Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen, mutta jumalattomat suistuvat onnettomuuteen."Jaikal. Kiitos!
Jeesus ja Isä tulivat opetuslapsiin Pyhässä Hengessä. He ovat uskovissa täällä maan päällä. Pyhästä Hengestä Jeesus sanoi: "Hän on PYSYY teidän luonanne ja ON TEISSÄ OLEVA".
Joh 14:17 "totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
Pyhä Henki on siis "pysyvää laatua". Pyhä Henki ei ole arka lintu joka pakenee heti kun syntiä tai muuta vaikeutta tulee. Pyhä Henki on tullut uskovan Puolustajaksi. Pyhä Henki on toinen Puolustaja. Puolustaja lähtee viimeisenä. Puolustajan tehtävä on Puolustaa. Jos Hän lähtisi heti kun syntiä on tullut, Hän ei olisikaan Puolustaja, ei ainakaan hyvä Puolustaja. Mitä sitä sellaisella "henkivartijalla" tekee joka häippäsee heti kun ilmenee ongelmia? Jeesuksen lähettämä Puolustaja on hyvä ja kärsivällinen puolustaja.
Uskovalla on Puolustaja myös Isän luona taivaassa. Hän on Herra Jeesus Kristus. Hän on ensimmäinen Puolustaja.
Uskoon tulossa uskova saa Pyhän Hengen sinetin. Se on pelastuksemme tae ja se on myös lapseuden Henki. Tämä Henki ei myöskään lähden helposti. Sillä jos Pyhän Hengen sinetti lähtee ihmisestä, ihminen menettää Jumalan lapsioikeuden ja pelastuksen. Jumalan lapseus ei perustu ihmisen onnistumisiin eikä voimakkaaseen kilvoitteluun. Lapsioikeus perustuu SYNTYMÄÄN. Jumalan lapsi on Jumalan lapsi syntymänsä perusteella, ei tekojensa ja onnistumistensa perusteella. Hän on syntynyt Sanasta ja Pyhästä Hengestä: Jumalasta.
Kukaan maallinenkaan isä ei hylkää lastaan heti kun lapsi tekee pahoja tekoja. Lapsi ei lakkaa olemasta isän lapsi vaikka tekisi mitä. Myös Pyhän Hengen sinetti istuu kovin tiukasti uskovassa.
Pietari kirjoittaa uskoville: "te saavutatte uskon päämäärän, sielujenne pelastuksen" 1 Piet 1:9 ei siis mitään kysymysmerkkejä vaan lohdullinen totuuden toteaminen.- mummikainuusta
Olemme siis armon alla ja armossa. ja siitä käsin elämme uskonelämää. Olis kamalaa, jos Pyhä Henki pomppais sillon pois, kun teemme syntiä. ja kun saamme anteeksi, tulis takas. Silloin meidän pelastus olisi meidän teoistamme riippuvainen. Ollaan vaan ristin juurella ja armon alla!
mummikainuusta kirjoitti:
Olemme siis armon alla ja armossa. ja siitä käsin elämme uskonelämää. Olis kamalaa, jos Pyhä Henki pomppais sillon pois, kun teemme syntiä. ja kun saamme anteeksi, tulis takas. Silloin meidän pelastus olisi meidän teoistamme riippuvainen. Ollaan vaan ristin juurella ja armon alla!
Ainakin murehtii Pyhä Henki ja laittaa tunnon vaivan uskovalle.
mummikainuusta kirjoitti:
Niin, sinä sanoit sen hyvin. Pyhä Henki ei ole mikään hyppijä joka hyppii sisään ja ulos meidän onnistumistemme mukaan. Ei myöskään Herra Jeesus hypi sillä tavalla sisään ja ulos.
Jaikal91 kirjoitti:
Niin, sinä sanoit sen hyvin. Pyhä Henki ei ole mikään hyppijä joka hyppii sisään ja ulos meidän onnistumistemme mukaan. Ei myöskään Herra Jeesus hypi sillä tavalla sisään ja ulos.
Pitäis tähän vielä hiukan. On sellainen laulu kuin, "Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämmeen". Näistä lauluistakin saadaan sellaista ehkä väärää käsitystä. Tuo laulu on uskovien laulama laulu ja hyvin suosittu.
Nuo sellaiset että Jeesus on kaukana, rukouksia ei kuulla, pyydetään Pyhää Henkeä tulemaan jne... Niistä muodostuu kuulijalle helposti ihann erilainenn kuva.tomumaja- kirjoitti:
Pitäis tähän vielä hiukan. On sellainen laulu kuin, "Tule Pyhä Henki, tule köyhään sydämmeen". Näistä lauluistakin saadaan sellaista ehkä väärää käsitystä. Tuo laulu on uskovien laulama laulu ja hyvin suosittu.
Nuo sellaiset että Jeesus on kaukana, rukouksia ei kuulla, pyydetään Pyhää Henkeä tulemaan jne... Niistä muodostuu kuulijalle helposti ihann erilainenn kuva.Löysin tässä joku aika sitten uuden hengellisen laulun. Tämä laulu siunaa minua. https://www.youtube.com/watch?v=ZPxB0k7VvXo
- mummikainuusta
Jaikal91 kirjoitti:
Löysin tässä joku aika sitten uuden hengellisen laulun. Tämä laulu siunaa minua. https://www.youtube.com/watch?v=ZPxB0k7VvXo
Tämä laulu kannattaa jokaisen kuunnella! Ristin luona ainoastaan Isä armahtavi lastaan....ristin luona kiusatulla paras paikka on... Paikassa, jossa on meidän syntimme sovitettu! Kuinka ihana laulu!
Tämä on itseasiassa tuttu laulu, mutta jäänyt jonnekin unohduksiin...
Kun olet Jaikali linjalla, niin mitä tarkoittaa kun joskus kuulee sanottavan Jeesus on kaukana? Tai sitten uudistuu uskossa? Onko siis Pyhä Henki ennen tuota uudistumista uskovassa tai kun Jeesus on kaukana?
Mitä Jeesus sanoi uskoville Matt 28:20 jakeessa?
Tuliko Jeesus käymään kylässä kauniina ja hyvinä päivinä ja sitten vetäytyy pois kun taistelu käy kuumana ja sotilas haavoittuu ja jää jopa makaamaan maahan? Minkälaisen Jeesuksen sinä tunnet? Minä tunne sellaisen Jeesuksen joka on tullut olemaan ja jäämään uskovan luokse ja uskovaan. Tämä Hänen olemisensa meissä ei perustu meidän onnistumisiin. Se perustuu Jeesuksen suorittamaan täysin onnistuneeseen ja täydelliseen sovitukseen. Se perustuu Jumalan rakkauteen uskovaa kohtaan. ihminen saa Jeesuksen läsnäolon elämäänsa uskomalla Häneen ja ottamalla Hänet vastaan. Ja tämä kaikki tapahtuu ARMOSTA.
Matteuksen evankeliumi:28:20 "ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.""
Uskovan tuntemukset pelastuksesta ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen läsnäolosta vaihtelevat. Mutta Jeesus ei ole vaihteleva. Hän ei jätä eikä hylkää lastaan.
Jeesus on meidän kanssamme JOKA PÄIVÄ, tuntui meistä miltä tahansa.
Hänen läsnäolonse ei ole meidän tunteista kiinni.
Uskovan rakkaus Jeesukseen voi haalentua. Silloin myös Jeesuksen kokeminen omassa elämässä haalentuu. Mutta Jeesus on hänen kanssaan silloinkin. Uskovan uudistuminen tapahtuu kun Jumala kohtaa uskovaa ja virvoittaa hänen henkensä. Uskovan tulee luottaa Jumalan Sanaan. Omat tunteet ovat huono mittari hengellisissä asioissa.
Jeesus ei asu sydämessä, vaan on Isänsä oikealla puolella, Jeesus lähetti Pyhän Hengen maailmaan ja Pyhä Henki asuu uskovissa - tai sitten ei. Mutta Jeesus on kirkastetussa ruumiissaan, ja se ruumis voi olla vain yhdessä paikassa kerrallaan, Jeesus ei ole henki, vaan lihaksi tullut Jumala, tosi ihminen, tosi Jumala. Jeesus ei siis asu uskovissa, vaan Pyhä Henki. Daavidkin pyytää Jumalalta ettei ottaisi pois Pyhää Henkeä häneltä rikottuaan useampaa kymmentä käskyä:
"Jumala, luo minuun puhdas sydän
ja uudista minut, anna vahva henki.
Älä karkota minua kasvojesi edestä,
ÄLÄ OTA MINULTA POIS PYHÄÄ HENKEÄSI.
Anna minulle jälleen pelastuksen riemu
ja suo minun iloiten Sinua seurata,
niin opetan tiesi Sinusta luopuneille,
ja he palaavat Sinun luoksesi."
[Ps. 51:12-15]
Raamatussa sanotaan satoja kertoja, että uskovat ovat Kristuksessa. Eikä Raamatussa kutsuta Jeesusta sydämeen, se on tätä nykyistä täysin epäraamatullista slangia, jota ei pitäisi käyttää. Jeesusta ei oteta vastaan, Pyhä Henki otetaan vastaan, Jeesukseen uskotaan; kuuliaisuus & luottamus.Joh. 14:23
>>Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.<<
Kyllä asuu kun Jeesus on luvannut kerta tulla asumaan. Minussakin sydämmessäni asuukin Isä, Poika ja Pyhä Henki.2.Korinttolaiskirje:
13:5 Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.- luetaankosanaa2
Nyt ei mennyt ihan oikein George !
Mitä Jeesus sanoo:
Joh. 14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
Entäpä Paavali:
Gal. 2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
Miten selitätä nämä Raamatunkohdat George ? tomumaja- kirjoitti:
Joh. 14:23
>>Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.<<
Kyllä asuu kun Jeesus on luvannut kerta tulla asumaan. Minussakin sydämmessäni asuukin Isä, Poika ja Pyhä Henki.Niin tuohan ei tarkoita sitä, että Jeesus itse persoonana kirjaimellisesti asuisi ihmisessä, vaan Hänen mielensä asuu meissä - se tarkoittaa sitä, me emme enää elä itsenäisesti oman tahtomme mukaan kapinassa Jumalaa vastaan - vaan Kristuksen kaltaisesti kantaen Hänen ristiään joka päivä, miten Jeesus voisikaan kirjaimellisesti olla kaikissa uskovissa kun Hän on Isänsä luona taivaassa ja pystyy olemaan vain yhdessä paikassa kerrallaan - sehän on mahdotonta, siksi Pyhä Henki lähetettiin maan päälle, Hän pystyy olemaan samanaikaisesti eri puolilla maailmaa, kun Jeesus päätti tulla ihmiseksi niin se oli ikuinen päätös ja Jeesus tulee olemaan aina ihminen - ruumiissaan, joten on turha väittää muuta. Me elämme Hänen elämäänsä meissä, Pyhän Hengen kautta - elääksemme kuten Hän eli. Ei Jeesuskaan tehnyt ihmeitä tai aloittanut palvelustehtäväänsä ennen kuin täyttyi Pyhällä Hengellä... Jeesuksen seuraajat seuraavat Jeesuksen jalanjäljissä eläen kuten Hän eli.
Tuossa Johanneksen kohdassa (14:23) ei muuten puhuta sydämestä mitään - eikä tuossa 2. Kor 13:5, joten miksi puhut sydämestä? - No tietenkin se on sitä perinteistä muilta omaksuttua seurakunta tulkintaa, Raamattua kun ei lueta itsenäisesti vaan jonkun muun tulkinnan ja opin läpi... Taustalla on tietysti myös väärä tulkinta Ilmestyskirjan kohdasta 3:20, mikä ei kylläkään puhu sydämen ovesta vaan seurakunnan ovesta...
.
.
Paavali sanoo Galatalaiskirjeessä (2:19-20);
"Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, ELÄÄKSENI Jumalalle. Minä olen Kristuksen KANSSA ristiinnaulittu, ja MINÄ ELÄN, EN ENÄÄ MINÄ, VAAN KRISTUS ELÄÄ MINUSSA; ja MINKÄ nyt ELÄN LIHASSA, SEN MINÄ ELÄN JUMALAN POJAN USKOSSA, Hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni."
Sama maallikon UT:n mukaan:
"Totisesti lain tuomiolla olen kuollut lain uskonnolle, löytääkseni Elämän Jumalassa. Minä olen kuollut Ristillä yhdessä Kristuksen kanssa. Minä elän, mutta en enää minä, vaan Kristus elää minussa. Nykyinen maallinen elämäni on Elämää Jumalan Pojan Uskossa, Hänen, joka rakasti minua ja kuoli Ristillä minun edestäni, jotta minä saan Armon."
_____
"Mutta te ETTE OLE LIHAN vallassa, vaan HENGEN, JOS KERRAN Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa. Mutta jos Kristus on teissä, niin ruumis tosin on kuollut synnin tähden, mutta henki on elämä vanhurskauden tähden. Jos nyt hänen Henkensä, HÄNEN, JOKA herätti Jeesuksen kuolleista, asuu teissä, niin Hän, JOKA herätti kuolleista Kristuksen Jeesuksen, on eläväksitekevä myös teidän kuolevaiset ruumiinne Henkensä kautta, joka teissä asuu." [Room. 8:9-11]
.
.
.
Kysytäänpä sitten näin; Millä tavalla/Miten/Kuinka Jeesus elää uskovassa tai niin sanotusti uskovan sydämessä?
- Vastaus on: Pyhän Hengen kautta - ja uskon; jatkuvan kuuliaisuuden ja luottamuksen kautta. Ja niin sanotaan Raamatussakin, esim Efesolaiskirje 3:17:
14-17:
"Sentähden minä notkistan polveni Isän edessä, josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä, että Hän kirkkautensa runsauden mukaisesti antaisi teidän, sisällisen ihmisenne puolesta, voimassa vahvistua Hänen Henkensä kautta
>>ja Kristuksen ASUA >>>USKON KAUTTA<<< teidän sydämissänne,<<"
Eli Jeesus elää Pyhän Hengen ja uskon KAUTTA Jumalan lapsissa, mutta Jeesus ei kirjaimellisesti tai suoraan itse elä omana persoonanaan - henkenä uskovien sydämissä, sillä Jeesus ei ole henki, vaan tosi ihminen, ihmiseksi tullut Jumala. Pyhä Henki on se mitä jokainen Jeesuksen oma tarvitsee, mutta sen saaminen voi länsimaisessa yhteiskunnassa tuntua hyvin hankalalta. Ja sydämellähän tarkoitetaan tässä, ja Raamatussa yleisesti mm. tahtoa, mieltä, tietoisuutta, sielua jne... eli Kristus asuu uskon kautta tärkeimpänä asiana ihmisen elämässä?
Isä on yläpuolellamme, Poika keskellämme ja Pyhä Henki sisällämme, näin se Raamatun kokonaisilmoituksen mukaan menee...
- tomumajalle
"Miten on? Erkaneeko Jeesus silloin pois sydämmestä ja tulee sitten jos uskova katuu tehdyn synnin ja anoo anteeksi? Vaiko sitten kun antautuu taas Jeesukselle tehden parannusta ja pyytää Jeesusta luokseen, niin ovat taas sitten yhtä Jeesuksen kanssa."
Karmaisevaa harhaoppia, mutta ei sinun syytäsi tomumaja. Sinä kysyt asiaa vilpittömästi. Koska sinulle on opetettu väärin.
Ensinnäkin: Jeesus on vain ja ainoastaan syntisten vapahtaja ja auttaja, ei sellaisten omavanhurskasten, jotka syrjäyttävät Jumalan armon, luullen itse voivansa hyvillä teoillaan ja pyhityskilvoittelullaan pelastaa itsensä. Ei sellainen ihminen Jeesusta tarvitse. Jeesus on tällaiselle vain eräänlainen palkintojen jakaja. Tai näin tuo omavanhurskas luulee.
Jeesushan kulkee siellä missä syntiset ovat ja tarvitsevat Häntä. Käsitä tämä asia. Syntinen ei koskaan saa muuta itsestään luullakaan. Vaikka hän olisi pelastettu ja vanhurskas, hän on aina vain pelastettu syntinen ja syntinen vanhurskas.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että meidän pitäisi tieten tahtoen elää synnissä, silloin kun Pyhä Henki meitä puhuttelee ja kutsuu mielenmuutokseen, parannukseen. Parannus ei ole onnistuneita parannuksen tekoja, vaan mielenmuutos, jossa uskova näkee itsensä syntisenä ja itkien turvautuu Jumalan armoon.
Kun syntinen uskova tekee syntiä, ei PH poistu hänestä, mutta ilmaisee kyllä omalletunnolle, että älä jatka tällä tiellä. Juuri syntisenä ihminen kuitenkin tarvitsee Jeesusta. Kun huomaa tehneensä jotain sellaista, että omatunto syyttää ja Perkele kuiskuttaa, että no niin tässä se nähtiin, ei sinusta sitten uskovaksi ollutkaan, käske sen pitää turpansa kiinni. Juuri syntinen tarvitse Jeesusta ja Jeesus on juuri sitä varten, että Hänen kauttaan ihminen saisi armon Jumalan edessä. Ei niin pahaa asiaa, etteikö syntinen voisi rehellisesti tulla Jumalan eteen.
Joskus voi käydä niinkin, että uskova eksyy takaisin maailman humuun ja menoon, hän on huoleton, mutta sitten tulee pysäys. Sillä Perkele, aina tilaisuuden saadessaan, iskee uskovaan synnin kautta ja sen jälkeisellä masennuksella ja katumuksella. Vaikka nyt olisit (kuka tahansa meistä) joutunut kuinka kauas Jumalasta ja tunnet itsesi Jumalan hylkäämäksi ja kadotetuksi, itseasiassa tällainen epätoivo ohjaakin suorinta tietä Jumalan ja Hänen armonsa luokse. Tee mielessäsi parannus, käänny väärältä tieltäsi ja lähde Jumalaa kohti.
Ja mitä tapahtuu? Siellä seisoo Isä porttiin nojaten ja säälien katsellen, kun varsin kuraisen oloinen lapsensa ontuen lähestyy häntä. Katteettomia lupauksia ei kannata uudestaan yrittää Jumalalle antaa. Istutaan vaan ruokapöytään ja yritetään käyttäytyä nöyrästi Jumalan ruokapöydässä.- mummikainuusta
AAMEN! Tuon ymmärtää, kun itse ei ole vahva ja täydellinen ihminen (uskova). Tätä olen joutunut opiskelemaan viimeisten kuukausien aikana. Ja nyt en enää hätäile, että kun tein nuin, niin pelastus on mennyttä ja joudun hel....! Nyt saan mennä ristin juurelle ja antaa Jumalan armon hoitaa minua ja Jeesuksen veren pestä minut puhtaaksi! Se on Jumalan Rakkautta ihmistä kohtaan!
- YKSIN.JEESUS.ON.HERRA
KRISTUS meissä, KIRKKAUDEN TOIVO!(Kol.1:26-29 Rk38)
- aammunvaloa
http://www.kotipetripaavola.com/raamatullinensuhtautuminensyntiin.html
Ei hylkää Hän. - aamentotisesti
Jeesus on väkevä Herra.
- EtsikääNiinLöydätte
Pyhä Henki ei jätä sitä joka on kerran oppinut tuntemaan Jumalan. Jumalan oppii tuntemaan Jeesuksesta. Mitä lähempämä olet Jumalaa, sitä lähempänä on myös vihollisesi, Saatana. Anna puolustajasi puolustaa itseäsi. Hän on sinettisi otsallasi.
- thenwhatelse
Henkien erottamisen lahjaa voi käyttää. Tai olla käyttämättä.
- mummikainuusta
Näin on, mutta silloin se kohdistuu seurakunnan rakentamiseen. Niin kauan kuin uskot, että Jeesus on todella kuollut sinun syntiesi puolesta, olet myös tietoinen omasta syntisyydestäsi. Sinua huolettaa ja tunnet syyllisyyttä sekä hapuillen "katsot" ristiin, sinä olet vielä oikealla tiellä. (parannuksen tekeminen on katsoa ristiin, parannuksen tekeminen rypien itsesäälissä ei ole parannuksen tekoa=itsesääliä)
Tämä lahja erottaa henget on todella tärkeä näinä päivinä kaikkissa srk:ssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1262668
Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau562137Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.241721- 1291528
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3641288- 681283
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?711210- 891055
- 90979
- 128931