Talviloma ja alle 10v. lapset kotona

MinäVainTäältäJostain

Mieheni pääsi juuri opiskelemaan, ja minä olen töissä, olen henkilökohtainenavustaja.
Meillä on kaksi lasta, toisella on mahdollisuus kokopäivähoitoon ja toisella ei, eli siis vanhimmalla olisi oikeus vain aamupäivä/iltapäivä hoitoon. Täällä on pitänyt ilmoittaa viimeistään perjantaina (5.2) tarve päivähoidolle talvilomaviikolle. Me laitoimme, että ei tarvitse hoitopaikkaa, minulla kun piti alunperin olla talviloma vko9
Miehelläni ei ole koulusta talvilomaa (koulu alkoi vasta viimeviikolla) ja kaikenlisäksi miehelleni sattuu juuri ensimmäinen työharjoitteluviikko juuri tuolle viikolle9. Sieltä ei voi olla pois.

Nyt työnantajani (avustettavan vanhemmat) ilmoittivat, että pitävätkin oman lomansa vasta myöhemmin, kun avustettavakin on muualla silloin, eli nyt minun yhtäkkiä pitäisikin mennä töihin viikolla9 ja olisin lomalla sitten vasta sillä viikolla kun avustettava on muualla ja hänen vanhempansa (työnantajani) pitävät loman.

Kun sanoin,että lapset ovat lomalla silloin viikolla9 ja hoidon tarpeesta sille viikolle on jo pitänyt ilmoittaa, että laitoimme "ei tarvitse",kun kerta sovittiin,että olen lomalla viikon9, niin työnantaja ilmoittaa, että joudut sitten pitämään palkatonta vapaata.
Eikös alle 10vuotiaan lapsen hoidosta ole jokin työsopimuslaki? vai käsittääkö se vain sairastuneen alle 10-vuotiaan? Enhän minä voi alle 10v. lasta yksin jättää.
Ja kun työnantaja kuitenkin ilmoittaa periaatteessa myöhässä tästä muutoksesta.

Lisäksi minulla on ollut välillä, todella lyhyellä varoitusajalla (saman päivän aamulla ilmoitettuja) reilusti yli 9tuntisia työpäiviä,en ole saanut ylityökorvausta näistä.

En nyt saa tähän hätään liitosta ketään kiinni ja minun pitää kuulemma tietää jo huomenna aamulla kun menen töihin, miten tuon viikon hoidan.

0

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

        Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
        Sinkut
        66
        4653
      2. Haistoin ensin tuoksusi

        Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
        Ikävä
        14
        2269
      3. Olet sä kyllä

        ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
        Ikävä
        25
        1794
      4. Hiljaiset hyvästit?

        Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
        Ikävä
        12
        1518
      5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

        Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
        Maailman menoa
        32
        1461
      6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

        Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
        Särkynyt sydän
        5
        1318
      7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

        Oot mikä oot ja se siitä
        Suhteet
        10
        1237
      8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

        Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
        Ikävä
        15
        1156
      9. 23
        1092
      10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

        Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
        Kotimaiset julkkisjuorut
        291
        1014
      Aihe