painon junnaus ja turhuus

jumijumi

heippa! onko muilla tälläisiä ongelmia kuten minulla... eli:
sain painon putoamaan 70kiloon, siinä oltiin sairaan kauan ja siiitä piiikkuhiljaa painon sain69kiloon jossa se taas TAAS junnaa jotenkin mulle tuo 70kilosta 65kilon alle on kaikista vaikein ja hitain vaihe:( kerran meni 6kk että sain itteni samasta tilanteesta 65kiloiseksi.... ja sitten se nousi 75kiloon ihan muutamassa kk josta aina sama vitun puolenvuoden tappelu että saa ne kälyset 5kiloa pois:( alle 65 en oo koskaan päässy ja se mua turhauttaa. ois ihanaa painaa se 55kiloa mutta ei ei niin ei!
oon parikymppinen nainen ja 168pitkä
syön noin 500-1200kaloria päivässä (oon joskus niin kiireinen että syön ekan kerran vasta illalla) ja juu tiedän että tosi huonoa jos syö alle 1000kaloria ja plaah!
liikun koiran kanssa 2xpäivässä (avokki hoitaa loput), hyötyliikun paljon ja joskus kun ehdin teen kotijumppaa jnejnejne...
en lisää sokeria mihinkään, en syö herkkuja, en syö rasvaista ruokaa eli käytännössä elän kasviksilla, marjoilla, puurolla, kanalla, rahkalla ja joskus satunnaisesti syön jauhelihaa tms... en mitään epäterveellistä ja silti oon armoton läski-.-!
juon kahvia ja vettä en muuta... alkaa pikkuhiljaa ärsyttää kun viikon laihdutus saldo on 100g:/ vituttaa! nyt niitä neuvoja ois kiva kuulla... siis sellasia hyväksi todettuja vinkkejä....
tarkoitus ois alkaa syömään 1200-1500kalorin eestä ja monipuolisesti ja terveellisesti niinkuin ennenkin kun oon laihduttanut, mutta just nyt seuraavat kaksviikkoa mennään vielä huonoilla tavoilla kun on niin armoton kiire.
ja nyt oon päättänyt että painan 55kiloa kesäkuussa! tässä on vielä hyvin aikaa painoa pudottaa nelisen kuukautta ja tarkoittaa että 3,5kiloa miinusta kuussa joten luulisi että aikaa on kyllä...

17

75

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jumijumi

      lähde puustinen vaikka kokkolaan ja jätä vastaamatta tuota samaa tyhmää viestiäsi muiden ketjuihin... piiste! en kaipaa sun surkeita neuvoja ja en kaipaa tietoa myöskään karppaajilta (ei oo mun juttu) eli nää muut ihmiset on tervetulleita laittaan neuvojaan

    • hpv

      Ensinnäkin läskin määrän luotettava mittaaminen on vaikeaa eli aika suuri osa näistä jumeista johtuu nesteen määrän vaihteluista. Käytätkö ruokapäiväkirjaa? Vyötärön mittaa kannattaa myös seurata ja kehonkoostumus mittauttaa. Mitens kilpirauhanen?

    • Painosi on nykyisellään ihanteellinen. 20v. sitten laihdutin 108 kgstä 68kg. Ruokaa hankittaessa ja syödessä muistettava painon muodostus. Hyvä vaaka ja tahdon lujuutta. Itselläni oli alkanut 2 tyypin sokeritauti ja siihen hyvä apu on normaalipaino. Älä mene liiallisuuksiin, sekin voi aiheuttaa sairautta. Tervettä kevättä.

    • poishätätilasta

      Syö enemmän, niin elimistösi pääsee pois hätätilasta.
      Sillä on hätätila, koska kärsit aliravitsemuksesta.
      Pidä oikein kunnon kaloripeijaiset viikonloppuna ja syö seuraavalla viikolla noin 1500-1700 kaloria päivittäin. Muista rasvan tärkeys, jotta kasvisten vitamiinit tulevat hyödyksesi.
      Muista vesi 1,5-2 litraa päivässä.

    • seyhtämieltäveku44

      jumijumi

      Anteeksi. En tajunnut että sinua kiinnostaa pelkät luuloyt eikä tieto.

      • veijoonkyllästynyt

        veijo puustinen: miksi sun pitää kirjoittaa joka viestiin aina samat jutut.Olet kirjoittanut myös iltapäivälehtien keskusteluihinkin samat juttusi.Hanki elämä ja lopeta toi jatkuva minä minä minä kirjoittelu.


    • serehellinenveku88889999

      veijoonkyllästynyt

      Omapahan on murheesi. Jatka samaan malliin, niin minäkin teen.

    • jumijumi

      ap täällä hei:)
      tarvii koittaa ensiviikolla ettii aikaa syömiselle:D ja juu pidän kyllä kirjaa syömisistä, mutta ongelmaksi on tullut toi armoton kiire mikä estää ruokaan paneutumisen:)
      paino tosiaan siis vaan päättänyt nyt jäädä tohon 69kg eikä siitä hievahda... vaaka heittää päivän aikana 69-69.6kg se on ja pysyy... aamuisin on tasan 69kg saas nähä onko huomennakin epäilen vahvasti.
      Kroppa on terve eli ei mitään ongelmia kilpirauhasissa tai muuallakaan:) ainoo ns. ongelma on ummetusXD sekin menee ohi sittenku syön taas enemmän...
      ja vettä menee se parilitraa päivässä.
      tänään ruokasaldo on seuraava:
      -puolikas kanafilee
      -parsakaalia
      -2xkeitetty kananmuna
      -mansikkajoqurttia 2dl seassa 2rkl pellavansiemeniä (liotan aina joqurttiin)
      ja aion ehtiä illalla vielä syömään kaurapuuron tms mustikoilla ja ehkä napsin vähän katkarapuja pakkasesta...
      kahvia menny 8kuppia ja vettä 1,5litraa joten sitä pitää vielä hörppiä.
      koiran käytän ulkona vielä kerran tänään ja hyötyliikuttu on hyvin...
      huomenna päivä uus ja ehkäpä sitä sitten koittaa vaikka ehtiä nappaan aamulla puuron tms.
      vinkkejä saa ihan kyllä laittaa:) otin jo tossa äsken laxoberonin että saa tän ummetuksesta johtuvan mahakivun pois:D (oikeesti tää on hirveetä) ja tiedäppä jos ois paino laskenut huomiseen mennessä kun saa viikon ruokalistan ulos mahastaXD
      mutta pyrin tuleen tänne tsekkaan uusia viestejä ja kommentoimaan miten painon kanssa nyt käy:D

      • laihuttja

        Moi. MInullekin tuli sama mieleen että olet syönyt liian vähän. Koitappa vetää kunnon buusti päivä tai kaksi:D Joskus pitää syödä enemmän että laihtuu,hassua.


    • jumijumi

      juu täytyy tästä oikein tankataXD ei vittu ku kuulostan jo joltain anorektikolta kun vedän päivässä 500kaloria ja laxojaXD OH GOD! oikeesti siis ei syömishäiriöö oo:D että ihan terve järkinen oon, mutta oon aina ollu tosi huono syömään siis kerralla isoja annoksia eli mun pitää syödä ihan älyttömän monta kertaa päivässä että saisin vedettyä yli 1500kaloria:D täytyy opetella syömään isompia määriä kerralla:D
      EI IHAN OIKEESTI ku kuulosta syömishäiriöiseltäXD!!! siis syön ihan terveellisesti:D:D:D
      elämä! mää meen nyt hukuttautuun mun iltapuuroon....

    • mies24

      Et ainakaan liian syömisen takia ole lihava. Tulee mieleen kaksi vaihtoehtoa:
      a) Syöt aivan liian vähän ja oudosti, joten elimistö on paniikissa ja yrittää välttää kaikkea turhaa energian kulutusta käydessään henkiinjäämistaistelua
      b) Sinulla ei ole lihasta ollenkaan, jonka takia kulutuksesi on olematon. Vahvistamalla lihaksia kulutuksesi kasvaa.

    • seauttavaveku1119

      jumijumi

      Hankkiudu hoitoon äläkä pelleile terveydelläsi.

    • onkonormaalia

      En tiedä onko oikea keskustelu mutta itsellä paino laskenut 65'stä 62'teen mutta kuitenkin välillä näyttänyt 64.tämä tapahtunut joulun jälkeen.Onko normaalia ? Ikää 14 ja poika olen.

    • juulas

      Kahdeksan kuppia kahvia päivässä kuulostaa aika paljolta, varmaan siksi kun itse juon tätä nykyä saman verran kahdessa viikossa... :D Mitä laitat kahvin sekaan? Pelkkä musta kahvi on hyvin vähäkalorista, pari desiä on ehkä 5 kcal, tilkka maitoa sekaan tekee siitä kupillisesta jo 10 kcal. MUTTA jos lisäät jokaiseen kahvikuppiin sokeria tai makeutusainetta, ongelmat alkavat. Jos lisäät vaikkapa yhden palan (2.5 grammaa) sokeria jokaiseen kahvikuppiin, saat siitä jo 20 grammaa päivässä. Se tekee 140 grammaa viikossa. 7,3 KILOA vuodessa - pelkästään siitä, että lisäät yhden palan sokeria kahvin sekaan. Fineli.fi mukaan sadassa grammassa on 406 kcal, eli vuodessa pelkästä sokerin lisäämisestä kahviin saa 29'700 kcal ylimääräistä energiaa.

      Et välttämättä laita sokeria kahviisi, mutta tämä oli vain pelkkä esimerkki siitä, että jokin hyvin pienikin asia saattaa mutkistaa painonpudotustasi. Pala sokeria ei tunnu pahalta, mutta kun sen asettaa isompaan skaalaan ymmärtää, että 2200 kcal päivittäin kuluttavalle tuollainen "8 kuppia päivässä, jokaiseen pala sokeria" tarkoittaa kahden viikon ylimääräisiä kaloreita.

      Lataa puhelimeesi joku ruokapäiväkirja, itse käytän FatSecretiä, ja syötä siihen kaikki syömäsi. FatSecret on siitä kätevä, että se näyttää myös ravinnon koostumuksen; paljonko on tullut kiskottua hiilareita, proteiineja jne... voi syöttää liikunnat ja painon kehityksen. En ole kokeillut muita sovelluksia joten voi olla fiksua vertailla muihin appseihin, tuo on ollut itelle kuitenkin ihan hyvä, samoilla tunnuksilla voi täydentää tietojaan myös netissä fatsecret.fi niin ei tarvitse aina kännykkää näpyttää.

    • jumijumi

      Heippa! siis juon kahvin rasvattomalla maidolla ja en käytä sokeria tms:)
      paino alkoi laskeen kauniisti, mutta! nousi sit viikonlopunjälkeen 69 takasin ku oli herkkupäivä:D ja tuli syötyä liikaa:) mutta eiköhän se tosta lähe nyt laskeen:D ainakin tuntuu olo ihan super energiseltä ja hyvältä eli taidan vetästä jonkun hyvän lenkin ja vähän kotijumppaa:D en oo koskaan koittanut noita sovelluksia, mutta taidanpa ladata kännykkään jonkin:) kiitti vinkistä!

    • määvaanjamunneuvot

      Mä suosittelen lämpimästi lihasten hankkimista.

      Mulla aika samat ongelmat kun sulla ja ainoo mikä auttaa on painoharjoittelu ja lihaksen kasvattaminen. Enkä nyt tarkoita mitään bodausta. Pari kertaa oon elämässäni sen virheen tehnyt, että oon jättänyt lihaskuntoharjoittelun pois ja ihmetellyt kun paino nousee, vaikka käytännössä en syönyt mitään :D Siis verrattuna siihen terveelliseen ja säännölliseen syömiseen mihin saliaikoina totuin. Jostain syystä mun kroppa ainakin kerää kaiken läskin heti ja paino nousee sinne 75kg takaisin silmäränpäyksessä kun lihas "katoaa". Ja sehän katoaa nopeesti jos ei sitä harjoita. Lihasmassa kun on kunnossa niin se 1500-2000kcal on päiväsaldona ihan ok mulle ja paino pysyy hienosti alle 70kg:ssa. Eli saan syödä ilman stressiä ja kyttäämistä. Elämänlaatu huomattavasti parempi näin.

      Lyhyesti: lihasmassa on mulla ainoo keino pysyvään painonhallintaan.

    • Rasvaa

      Noita kaloreita see helposti lisää kun syö rasvaisempaa ruokaa.. Eli syöt sen verran kuin tähänkin asti jos et enempää ehdi, mutta saat tarvittavan kalorimäärän.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe