5/2 paasto

Painan 84,4 kg. Aloitin laihiksen keventäjien avulla n.2 viikkoa sitten ja olen pudottanut 87->84,4 kg eli parisen kiloa.
Tahti ei oikein miellytä. Liian hidasta näin kärsimättömälle ihmiselle kuin minä.

Ajattelinkin aloittaa 5/2 paaston ja eka 500 kalorin päivä on tänään. Elikkä menikö se niin että kaksi paastopäivää seitsemästä ? Vai kaksi paastopäivää viidestä?

Eiköhän se selviä..

Keventäjät-sivuilla mun päivittäinen suositeltu kalorimäärä on 1200 kaloria.

Tavoite 65 kg poikani syntymäpäivänä 19.8.

20 kiloa pitäis saada pois viidessä ja puolessa kuukaudessa.

Hyvää ystävänpäivää...

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minun_mielipide

      Ehkä 5/2 paasto on ok, en tiedä. Pitää kuitenkin muistaa saada riittävästi energiaa, joka koostuu rasvasta ei sokerista.

      • Minun piti silloin ystävänpäivänä, kun aloituksen kirjoitin, pitää eka paastopäivä, mutta toisin kävi.
        Pidän sen nyt tänään, ja huomenna toisen. Paino nyt:73,6 kg. eli-800g aloituksesta.

        ...vai että rasvaa? Itse ajattelisin että vitamiineja, eli hedelmiä.

        Ja sit jotain täyttävämpää, mistä sitä energiaa ja ehkäpä sitä rasvaakin saa. Jotain ruokaa, mutta kumminkin niin vähän ettei 500 kaloria ylity.

        Tavoite tälle päivälle on tämä paino jossa nyt olen ja huomenna 83,3 kg.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Minun piti silloin ystävänpäivänä, kun aloituksen kirjoitin, pitää eka paastopäivä, mutta toisin kävi.
        Pidän sen nyt tänään, ja huomenna toisen. Paino nyt:73,6 kg. eli-800g aloituksesta.

        ...vai että rasvaa? Itse ajattelisin että vitamiineja, eli hedelmiä.

        Ja sit jotain täyttävämpää, mistä sitä energiaa ja ehkäpä sitä rasvaakin saa. Jotain ruokaa, mutta kumminkin niin vähän ettei 500 kaloria ylity.

        Tavoite tälle päivälle on tämä paino jossa nyt olen ja huomenna 83,3 kg.

        Korjaus: 83,6 eikä 73,6 kg.

        Oliskin jo tuo 73... huoh


      • 5 normaalin ruuan päivää ja 2 paastopäivää


    • lisäälöytyytietoa

      Tuossa paastossa pidetään kahtena päivänä viikosta, johon kuuluu seitsemän päivää, kalorimäärä alle 500 kalorin ja muina viitenä päivänä syödään suhteellisen normaalisti. Sinun tapauksessasi tuo 1200 kaloria kuulostaa hyvältä.
      Tästä dieetistä tuli dokumentti, olikohan nimeltään tämä britti lääkäri Michael Mosley. Alun perin kyseistä koetta ei tehty laihduttamisen takia, mutta löydät netistä enemmän tietoa hakemalla tuolla nimellä ja 5/2 hakusanalla.

      • Googlasin ohjeidesi mukaan ja sain lisämotivaatiota paastoon. Se kuulemma voi parantaa veriarvojakin.
        Luin myös että ei saisi paastota niitä kahta päivää peräkkäin...miten olin juuri suunnitellut että teen, ja viikonloppu tulossa.
        Tämä nyt on luultavasti viimeinen kerta kun paastoan näin.

        Jatkossa en ota enään peräkkäisiä päiviä.

        Olen suunnitellut menun seuraavaksi kolmeksi päiväksi. Nyt on sunnuntai. Keskiviikkona on hautajaiset ja sen jälkeen muistotilaisuudessa täytyy syödä niinkuin muutkin.

        Torstai on seuraava paastopäivä.

        Ja luulisin että sitten viikonloppuna ois hyvä.

        Paino tän toisen paastopäivän alussa:82,6 kg, eli noin kaksi kiloa lähtenyt.

        Toki aloitinkin vasta viikonloppuna enkä siten kuten aluksi meinasin.

        Vielä 12 kiloa...että silleen.

        - Ortodoksitkin paastoavat... kilpailen heidän kanssaan.

        20.3 on palmusunnuntai.. missähän mitoissa sitä silloin ollaan...


    • warriorinjälkeläinen

      5/2 systeemi on hyvä, joskus paastosin tuolla systeemillä. 5pv viikossa syödään normaalisti ja kahtena päivänä viikossa 600kcal (mies kun oon). Ne kaksi kevyttä päivää voi olla peräkkäin tai eripäivinä.

      Tapoja on monia. Olen kokeillut erilaisia tapoja (paitsi en monenpäivän paastoja). Itse tykkään ja elämäntapani on warrior diet pätkäpaasto, sopii hyvin minulle, koska treenaan melkein joka päivä. Siinä syödään yhden kerran illalla kunnon ateria, päivä paastotaan. Päivällä voi tai on hyvä syödä jotain marjoja ja etenkin treenin jälkeen jotain proteiinipitoista.

      Tästä voi tutustua eri tapoihin pätkäpaastota.
      http://pätkäpaasto.fi/

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe