Mitä jos pomo on väärässä?

koulutettujunnutalossa

Tilanne on se, että olen uudessa työpaikassa ja yhdessä asiassa pomo perusteli asian ihan huuhaatiedolla. Minulla on pomoa parempi koulutus ja tiedän, että asia ei ole pomon sanomalla tavalla. Miten kannattaa tilanteessa toimia? Tehdä niinkuin pomo sanoo vai antaa lähde omaan tietooni vai valittaa korkeammalle pomolle?

4

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemusta_on

      Haluatko säilyttää hyvät suhteet pomoosi vai keikuttaa hänen tuoliansa jo työsuhteen alussa. Olet vasta tullut taloon. Jos tuolla asialla ei ole isoa merkitystä työn tekemisen kannalta, niin miksi tehdä asiasta numero ja osoittaa omaa viisauttansa. Kypsä ihminen ei niin tee. Kannattaako ehdoin tahdoin laittaa esimies "naurun alaiseksi" Parempi kuin teet kuten pomo asian esittää ja sillä sipuli. Kyllä niitä osaamisen ja esittämisen paikkoja jatkossa varmasti tullee jos olet toimen mies ja jos olet edes pikkaisenkaan niin hyvä kuin kerrot olevasi.

      • rockkivi4356734523

        Pomomme kuntasektorilla kantaa papereita toimistollemme näyttääkseen kunniaarvoiselta pikku-pomolta.Saamme hihittelykohtauksia hänen lähestyessään ja paikalle tullessaan otamme virkamies ilmeen ja aanelonen ojentuu hänen kätösistään pöydällemme.
        Sitten muutama sana säästä ja päivänpolitiikasta ja siinähän ne pomomme työt olikin.
        Papereiden vilkaisun ja repimisen jälkeen heittelemme niillä kolmosia roskikseen.


    • sdjlsdkflsdflk

      Etkö voi perustella pomollesi että tiedät asianlaidan koulutuksesi perusteella olevan toisin. Tietysti mitättömästä pikkuasiasta ei kannata alkaa vääntämään mutta jos kyseessä on merkittävä asia niin silloin saattaa jotain kannattaa mainitakin.

    • nextdoortoalice

      Pomot perustelevat asioita milloin milläkin, mutta viimekädessä pomo päättää. Perustelut voivat olla joskus persuustimesta, mutta päätös on pomon ja hän vastaa seurauksista. Jos asialla ei ole työtuloksen kannalta suurempaa merkitystä, niin yleensä asian kannattaa antaa olla. Jos pomo rikkoo työsuojelumääräyksiä, niin silloin on syytä yhteyttä ylempiin tai työsuojeluvaltuutettuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe