Paha olo vie voimat

Herkkunassu

Kaikki alkoi n. 3 vuotta sitten. Mieheni on siitä lähtien huutananut ja repinyt lapsiamme kädestä kun lapset ovat tehneet jotain pahaa. Olen tietenki yrittänyt aina parhaani mukaan estää tapahtuneet. Meillä oli miehen kanssa ollut puhetta että mies laittaa avioeron vireille kun en jaksanut enää. No kuitenkin, aloin etsiä uutta miesystävää salaa mieheltäni ja löysinkin semmoisen vuosi sitten. Aloimme tapailla ja olin siinä uskossa että avioero oli vireillä. Mieheni sai tietää uudesta miesystävästä ja siitä se sitten eteni lievään pahoinpitelyyn ja raiskauksen, yms. Kerroin tapahtuneet uudelle miesystävälleni ja hän ilmoitti asiasta lastensuojeluun. Pääsin lasteni kanssa yhdeksi yöksi turvaan mutta seuraavana päivänä jouduimme palaamaan kotiimme kun mieheni oli saanut puhuttua sossuväen puolelleen. Hän osaa vetää kunnon shown kun semmoista tarvii.
Halusin epätoivoisesti miehestäni eroon ja uusi miesystäväni yritti kaikella tavalla siinä auttaa mutta en pystynyt kaikkea apua ottamaan vastaan koska mieheni uhkasi tappaa uuden miesystäväni jos jätän hänet. Kerran oli jotain pystykään hakemassa kellarista kun tiesi että miesystävä liikkui meilläpäin. Ja kaikki nähä tapahtui lasten kuullen. Alkukesästä tulin uudelle miesystävälle raskaaksi ja en vieläkään ollut päässyt mieheltäni turvaan. Raskaus päättyi joskus kolmannella kuulla ja siitä järkytyksen menetin muistini ja jouduin sairaalahoitoon kahdeksi kuukaudeksi. Lääkärit epäilivät psykoosia mutta vihdoin selvisi että kyse olikin traumaperäinen muistinmenetys. Tästä kaikesta seurasi sitä että lastensuojelu ei luottanut minuun lasten huoltajana koska muistissa oli ongelmia ja lapset saivat olla isällään kaikista uhkailusta, yms huolimatta. Muutimme siis erilleen osastojaksoni jälkeen. Päätös oli todella helpottava mutta oloni oli todella paha kun en saanut olla lasteni kanssa kuin valvotusti. Ex mieheni luona käy kyllä jotain työntekijöitä seuraamassa tilannetta ja itsekkin olen nyt muutaman semmoisen valvotun käynnin saanut viikoille. Nyt kun miehestä pääsin ja lasten kanssa pikkasen elämä on helpottunut niin uusi miesystäväni on väsynyt minun auttamiseen. Hänellä lisäksi 5 vuotias erityislapsi joka tuo lisähaastetta arkeen. Kaikki meni mielestäni hyvin kun yhtäkkiä hän ilmoitti ettei jaksa minua enää. Oli sovittu että hän muuttaa poikansa kanssa minun luokseni asumaan mutta kun hän oli saanut asuntonsa myytyä niin hän selkäni takana osti uuden asunnon itselleen kauempaa. Olen nyt aivan romuna ja selvisi että odotan hänelle jälleen vauvaa. Hän ei jaksa raskausaikaa kuulemma kun viimeksikin oli niin haasteellista sen muistinmenetyksen kanssa. Olen nyt aivan hukassa ja en pysty iloitsemaan mistään

14

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lapsi-ei-ole-lelu

      Paha ottaa kantaa kun kuulee vain toisen osapuolen version.
      Todella hyvä että ls. on tietoinen ja toimii! Lapset ensimmäisenä on saatava turvaan ja tasapainoiseen kotiin. Pikkuisen epäilyttää ettei teistä kummastakaan, sinusta ja ex ole tarjoamaan sitä, mutta vaikea tosiaan sanoa asiaa tuntematta.
      Hirvittää vain, että sinä juokset ympäriinsä tekemässä lapsia kenelle tahansa! Tajuatko, että lapsen synnytettyäsi sinulla on monta vuotta vastuullasi oikea ihmiselämä? Lapsi on täysin sinun armoillasi, se on valtava vastuu!
      Teidän pitäisi kummankin,niin sinun kuin lastenne isän saatava oma elämänne kuntoon ja raiteilleen, ennenkuin alatte miettimäänkään muuta. Tuli todella paha olo luettuani viestisi, lasten puolesta!

    • Olen lapsistani aina huolehtinut hyvin mutta väkivaltainen suhde vei voimani ja traumat siitä edesauttoi muistinmenetyksiini. Kirjoitin ehkä juttuni aika sekavasti ja uskon että olet ymmärtäny minut väärin. En ole mikään miehissä hyppijä

    • fchkmgdf

      Että mä inhoan tyhmiä ihmisiä. Jokainen lapsi ansaitsisi turvalliset aikuiset, rauhan ja rakkaudellisen kasvuympäristön.

    • Kaikkeni olen yrittänyt ja lastensuojeluki uskoo minuun kun olen saanut yksinkin olla lasteni kanssa. En kaipaa yhtään enempää negatiivista arvostelua vaan tukea ja ymmärrystä. Lapsillani ei ole ollut mitään hätää kanssani, enemmän minua huolestuttaa kun ovat isällään ja yksityinen firma ei ole paikalla näkemässä mitä sillä oikeasti tapahtuu

    • Oppeliini1

      Nainen, heti kun pystyt kävelemään synnytettyäsi taas uuden lapsen, joukse, ei, vaan lennä lääkärille ja sterilisoi itsesi.

      On ymmerrettâvää että haluaa ja etsii tukea toisita ihmisistä hädän keskellä, mutta levittää polvensa jokaiselle avuntarjoajalle, on jo liikaa!
      Sinulla on tarpeeksi huolta pitää itsesi kasassa . Sinun miesvalintasi on todella surkealla pohjalla, siis toimit idioottien mangneettina( kerrottuasi millaisisia miehiä vedät puoleesi). Joten lopeta miesten perässä laukkaaminen. Sterilisio itsesi ja ( siitä huolimatta) pidä polvesi kiinni!

      Saatuasi itsesi henkisesti kokoon, todista itsellesi ja yhteiskunnalle että olet parempi vanhempi kuin tuon pahoinpitelijä lastesi "isä".
      Tee kaikkesi että saat lapset itsellesi, hae
      Virkavallalta apua, muuta uhkailevasta pahoinpitelijämiehestä kauemmas.

      Tai olisiko parasta lapsille antaa heidät adoptioon vanhemmille jotka rakastavat, huoltavt ja opettavat lapsianne, jotka todella haluaisivat heidät?

      Ellei, voisiko vanhempasi ottaa sinut ja lapsenne luokseen?
      Oletko kysynyt seurakuntasi sielunpaimenelta apua?
      Tajuatko, siis ymmärrätkö todella, miten paljon voi omilla VALINNOILLA vaikuttaa omaan elämään.

      Ihminen EI ole kuollut puun lehti joka ajautuu sinne tänne. Luoja suuressa viisaudessaan on sallinut meille VALINNAN VAPAUDEN. Miksi sinä et vihdoin käyttäisi sitä parantaaksesi omaa ja lastesi elämää!?

    • Oottehnysitväärin

      Muistelette mennyttä ja vieroksutte nykyisyyttä. Molemmat yhtä pahoja.

      Maailmankatsomukses ruma, ei realistinen. Näät vaan paskaa vaikka kaikkee kaunista on jälell.

      Vaan et halunnut olla yksin. Maksoit ja maksat sen minkä pitää.
      Ei sulle helposti anteeks anneta, ku kaiken hylkäsit oman edun vuoksi.

      Nyt tiedät, pahan näät peilistä joka päivä. Ihminen on paha. Et vaan halua nähdä. Mikään ku ei menny niinkuin piti. Sulle tiedoks, kaikki menee sillee niiku pitää. Sinä vaan et sitä nää.

    • Tulipas noista kamala olo. En jaksa enää tätä elämää

      • Oppeliini1

        Tulipas noista kamala olo- täysin tarpeettomasti yrität tehdä itsestäsi marttyyria! Siinä ei kukaan voita yhtikäs mitään!

        Tuon sijaan ala hakemaan itsellesi ja lapsillesi turvallista kotia, pois tuon hirveän miehen ulottuvuudelta. ALA TOIMIMAAN äläkä ruikuta! Sinun on nyt fyysisesti alettava tekemää ja hoitamaan asioitasi, valitus ja ruikutus ei saa mitään aikaan, paitsi itsesi syvemmälle suohon!


      • huhhuhsentään

        Täällä olevista vastauksista voi nähdä, että täällä palstalla valtaosa ihmisistä on näemmä tunnekylmiä, täysin empatiakyvyttömiä ihmisiä. Itsekään en täysin hyväksy tuota, että olet jo uuden lapsenkin eri miehen kanssa alulle saattanut, mutta silti tilanteesi vaikuttaa kammottavalta ja ihmiset tekee virheitä. Olet kokenut väkivaltaa, raiskauksen, uuden suhteen päättymisen, mielenterveysongelmat ja lasten menettämisen. Kuinka paljon enemmän jonkun ihmisen pitäisi vielä kokea. Huolestuttava on tilanteesi. Koita löytää apua ap ja joku vertaistukiryhmä, jos löytyy. Lisäksi on hyvä huomata, että pelkkä asiantuntija-apu ei korvaa läheisten apua. Onko sinulla ketään hyvää ystävää tms? En voi kuin toivottaa voimia ja näen myös, että olet jaksamisesi äärirajoilla.


      • neuvoisinulle

        Minusta kuulostaa että tällä naisella on niin paljon ongelmia, että on hyväkin että lapset isällään, niin varmasti sossukin kattonut että äiti ei ole tarpeeksi tasapainossa hoitaakseen lapsia. Jos sinä olisit fiksu ap. niin hoidat itsesi kuntoon ja sen jälken haet yhteishuoltajuutta. Asiat saa kyllä järjestykseen jos sitä haluaa. ja jos lapsesi isä kohtelisi lapsia huonosti, se kyllä näkyisi sossulle ja lapset sijoitettaisiin muualle.

        ei kannata heittäytyä marttyyriksi ja pitää vihaa sisällään,mielummin mene ja puhu jollekin vaikka psyk. sairaanhoitajalle terveysasemalla että saat itsesi kuntoon. sinulla on kumminkin elämä sisälläsi,etkö halua tarjota sille kaiken hyvän ja iloisen äidin?


    • Kiitos" huhhuhsentään". Ei minulla oikein ole ketään kelle avautua. Tuolle miesystävälle sain kaikesta puhua ja se tuntui aivan ihanalle mutta nyt olen jäänyt ihan yksin. En luota ammattiauttajiin niin se on varma että sinne en mene. Olen nyt muutaman päivän vaan maannut sängys kun ei ole jaksanut tehdä mitään. Lapset tulevat ens viikon tiistaina ja saa mieleni varmasti paremmaksi silloin

    • minäkäänenjaksamaksaa

      juupa juu, ei ole ketään vaikka sairaalat ja sossu on käytettävissä.
      Onko se pakko naida joka ikisen äijän kanssa joka vastaan kävelee?
      Oletko kuullut ehkäisystä?
      Siis minua vituttaa ihan suunnattomasti sun pienten lastes takia!
      Niillä on paska faija joka riepoo ja raastaa niitä käsistä kun ne tekee väärin ja mutsi joka ei mitään muuta hädässään muka osaa ku etsii uuden äijän naimaan ja lisää kakaroita tekemään ja olemassa oleville lapsillesi tressiä lisäämään!!!!

      Rehellisesti sanottuna enpä tiedä kumpi teistä on pahempi lasten kannalta sinä vai ex-ukkos! Kummallakaan ei näköjään ole mitään muuta mielessä kuin paneminen!

      Onko sun mielees tullut se, että mitäs jos ottasit lusikan kauniiseen käteen, nousisit punkan pohjalta ja alkasit siivota, tehdä ruokaa ja pistää elämäs kuntoon ihan itse! Jättäsit miehissä juoksemisen muutamaks vuodeks tai jopa vaikka 10 vuodeks sikseen, keskittysit lapsiisi, työn hankintaan, siihen että kasvasit ihmisenä lastesi tarvitsemaks äidiksi ja vastuulliseksi aikuiseksi!
      Ei hyvää päivää ihan vihaksi pistää tollanen tyhmyys ja yhteiskunnan varoilla eläminen.

      • kalajapolkupyörä

        Juurihan hän arveli ettei enää jaksa elää..lukijan huomio.
        Aloittaja voisi mennä ensi-turvakotiin etsimään tarmonsiemeniä. Kyllä tästä vielä voi nousta. Pysy erossa eksmiehestäsi, kaikissa olosuhteissa kieltäydy menemästä yhteen hänen kanssaan. Ei nyt auta kuin opetella pärjäämään yksinkin, se on elämän kova läksy sinulle juuri nyt. Kyllä nainen voi olla muutakin kuin luuseri-sängyssämakaaja parisuhteen päätyttyä. Olet terapian ja ehkä masennuslääkityksen tarpeessa. Jos abortti on vielä mahdollinen, tee se! Jos ei, anna lapsi adoptioon. Realismia kehiin ja pienin askelin takaisin yhteiskuntaan.
        Toivon, että haavelisit esim. työpaikasta, koulutuksesta tai uudesta kodista lapsille. Sitten kun jaksat.. raskausaika on tunteiden pinnassaoloaikaa muutenkin, sinulle ei nyt saisi kaiken maailman katkeroituneiden luuserimiesten vihaviestejä sataa, älä lue niitä!


    • Töitä olis vaikka muille jakaa, en ole työtön. Olen nyt työvuoroja pikkasen vähentänyt kun saan lapsia tavata useammin. Uusi päätös tuli lastensuojelusta ja olen siis yksin lasten kans joka toinen vkloppu ja viikolla kahtena-kolmena päivänä. Kyllä sai lisävirtaa itselle tuosta päätöksestä. Elämäni aikana olen kahden miehen kanssa pannu niin onko se miehissä juoksemiseksi mennyt jonkun mielestä??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      428
      2993
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      360
      2071
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1222
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      937
    Aihe