Luotettava pikku paku?viat?

pakut

Pikku pakun osto edessä,katsellu scudo,transit connection,partner,berlingo,caddy,muita pikku pakuja ei taida olla?
Onko tuo taka akseli ongelma vaan partner/berlingossa?
Vai saako scudossa laakerit kiristettyä?
Oon katsellu 2000 luvun alun pakuja ajettu 200tkm n.

Onko kaikissa tavaratila samankokoinen?
Onko koneissa eroja 1.9d ilmeisesti aika nuha pumppu?
Kaikkihan on yksilöitä mut mikä on luotettavin?vai onko suuria eroja?

7

3294

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • transutt

      Transit paras pikku autoista.

    • KivojaValojaKojelaudassa

      Jos 200tuhatta on lähtökohta niin eikait kukaan ihan aikuisten oikeasti oleta enää mitään viatonta huippuvehjettä löytävänsä?
      Jopa isoissa pakuissa tuo tuntuu,muovista ja kertakäyttöelektroniikasta sekä heikoista tekniikan osistahan ne kasattu on ja mahdollisimman halvalla tietysti.
      Kiertonopeus ja autokannan uudistuminen on päivän sana niin henkilö kuin pa.
      Kas kun nuo pikkupakut on ajateltu kestämään nippanappa tuon 200tuhatta tai 10v noin karkeasti eikä nuo isoveljetkään pahemmin enempään ole tarkoitettuja.
      Tekohengittämällä saa minkä tahansa "kestämään"mutta pikkasen on tyyristä ja epävarmaa kyytiä siitä huolimatta kun tehtaan tekeleelleen tuumittu käyttöikä vaan on loppu.
      Suomen arktiset olosuhteet ja surkeat tiet jotka viimeistelevät halppisnivelten tuhon kuin elektroniikan kypsymisen takaavat ettei päästä Etelä-Keski-Euroopankaan lukemiin ja sitten ne rahdataankin tänne=)
      Ennen oli systeemit toiset,nyt on niin hienoa,herkkää ja heppoista,kestävyys ei kuulu sanastoon mutta parhaan tuotteen saanee Japanilaisperäisistä tai Koreaan viittaavista merkeistä joissa tuo kokoonpanon ja tekniikan toimivuuden laatu on mukana parhaiten.
      Sanokoot kukin mitä lystää,kantapään kautta on ollut Euromerkkejä vaan "Nipponiin" on päädytty ja pysytäänkin.
      Paras konsti on pysytellä erossa noin isoja kilometrejä nielleistä nykypakuista,valitettavasti se on jo paljon hienolle tekniikalle vaikka auto voi päältäpäin olla kuinka siisti tahansa.

    • tiäks

      200 tkm ei ole millekään nykyautolle mikään matka. Päin vastoin jos ei tuota matkaa kestä niin älä osta sit on tosi pommi.

    • JaHöpönlöpön

      Kyllä tiän ja ihmettelenpä suuresti miten tuollaisia heittelet ihan pokkana koska kyllä täällä syvissä riveissä tiedetään että siinä 100tuhannen korvilla alkaa ensimmäinen rumba huoltokorjaamoihin viimeistään kunhan takuuajan murheet saatu korjautettua eli on sähkövikaa,nivelmurheita,jakohihnan ja vesipumpun vaihtoa hihnakoneissa kuin vikavalojen kuittailuja ym" kivaa" merkki kuin merkki.
      Periatteessa ne kyllä kestää koska nykyöljyt ja tekniset ratkaisut mahdollistaa sen,vaan heppoiset muoviset ratkaisut,huonosti km/pakkasta ja surkeita teitä kestävät kulutusosat ja ne alihankkijoiden halvimmat kiinalaiset elektroniikkaosat eivät vaan kestä aikaa&olosuhteita koska tarkasti laskettu se takuuaika ja miten hyvää kannataa teettää alihankkijoilla=liian hyvää ei kannata tehdä,maksaa.

      Esimerkkejä löytynee pilvinpimein ja seuraavat kertokoot kokemuksiaan ...niitä rehellisiä joihin voin ex-autostani(2005 Transit Ev)kertoa ennen 165km kohdalla vaihtoon syksyllä mennessä uusitun mm:etupyörän laakerit,etukelkan kumipuslat,koiranluut,ruiskutuspumppu(jopa 2kertaa koska 1nen tilattu &takuukorjattu ja penkkiajettu Ford vaihtopumppu oli viallinen),vesipumppu-ohj.tehostinyhdistelmä,startti ym pientä norm kulutusosien lisäksi tokikin.
      Vaihtohetkellä vesipumppu taas vuosi,ruostevauriot maalipinnassa muistuttivat tilkkutäkkiä paikkamaalailuineen joka levisi pikavauhtia teit mitä teit,alusta oli paksussa ruosteessa(vaikka ruostesuojasinkin ,mutta olisi pitänyt tehdä uutena jo),pakoputki vuosi,jarrulevyt olisi pitänyt uusia,umpio vuosi ym.
      Auto erittäin huolellisella pidolla yks käytössä koko ikänsä ns autoperheessä jossa myös harrastevehkeitä,huollot tiptop kuin korinhoitokin,huollettu aina Fordilla/pikkujutut itse ja oikeita todellisia km siis vaihtohetkellä 165tkm ja olin 2 omistaja n50tkm eteenpäin.

      Aika hyvin siis alle 200tkm "hanskassa"viattomin km, eikö?

    • tiäräks

      Et taida erottaa normaalien kulutusosien vaihtoa oikeista vioista ??
      Esim. jakohihnan vaihto on normaali huoltotoimenpide monissa autoissa tietyn km jälkeen. Samoin renkaat pitää vaihtaa kun ne on kuluneet ja pakoputki, ei noi ole vikoja ymmärräks sää ?? Joskus katsastusmies käskee vaihtaa niveliä ei nekään ole ikuisia. Pyyhkimen sulatkin pitää vaihtaa kun ne on kuluneet ymmärräks sää ?? Ei se polttoainekaan siä tankissa pysy sitäkin pitää aina lisätä, - vuotaaks tankki silloin ?? Pitääks vaihtaa uuteen ?

    • autojskaikki

      Kävin ajamassa 8000e vm 2007 Caddy ja scudo vm 2000. 1000e. En huomannut ajettavuudessa mitään eroa.

    • Tiäränmä

      Jakohihnan vaihto on tokikin "normaali"huoltotoimenpide sillä edellytyksellä että A:autoon asennettu moinen lapsus B:autolla ajettu jo niin paljon että se pitää vaihtaa/vaihdattaa ja samalla yleensä vesipumppukin hihnoja kun paikat levällään.
      Tuolla isossa maailmassa jossa olosuhteet on leppoisemmat ja autot järkihintaisia on herttasen yhdentekevää onko jakohihna vai ei,kas kun se kestää ja ajatelu kestävän koko autolle suunnitellun käyttöiän...paitsi näissä kalliiden autojen Skandinavian maissa Suomessa&Norjassa joissa käyttöikä täytyy tuplata vähintäänkin.
      Kuluvat osat eivät mitenkään outoja missään merkissä ja niiden vaihtotarve on normaalia eli kirveen löit omaan jalkaasi tuossa piikissä mutta otappa huomioon tuon Transun kokonaisajomäärä ja ne viat äläkä mitään pyyhkimensulkia,pakoputkia,renkaita tai vuosittaisia nivelvaihtoja tähän vedä omaa "älykkyyttäsi" korostamaan....

      Nivelmurheetkin johtuu surkeasta laadusta osista ja surkeista olosuhteista jotka kypsyttää ne hyvinkin pienillä km lukemilla kuten pyöränlaakeritkin jotka mielestäni eivät ole kulutusosia noin pienillä km lukemilla vielä.
      Kyllähän ruiskutuspumput ja vesipumputkin on kulutustavaraa,mutta onko ne noilla lukemilla sitä vai vasta 300-500 tuhannessa?
      Jaa,no vaikeampi sanoa noilla kriteereilläsi mikä ei olisi kulutustavaraa autossa!
      Penkit jousineen kuluu,katkaisimet myös,saranatkin toki,radion säätimet,vanteet voi murtua ja tuulilasi naarmuuntuu/säröilee ja korikin toki happanee maaleineen kuten pohjakin ja kumimatotkin hapertuu,muoviosat puskureista lampunlaseihin,jarrurummut urautuu,letkut hihnat perstuu ym eli liekö siellä mitään ei kulutusosia ollenkaan eli hei: taidatkin olla Ford takuuosaston miehiä jotka laativat takuuehdot joihin ei tietty kuulu ne kuuluisat "kuluvat osat" takuuaikana ja sen kauemmin loppujenkaan osien ei tarvi kestää,ostakoot uuden auton ja sitä nopeammin mitä heppoisimmista osista vehje tehty tai latokoot tilinsä varaosatiskillemme&korjaamopalveluihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi persuilla ei ole firmoja?

      Kuten vasemmisstolaisilla, esim. Sannalla MA\PI. Eikö ole aika erikoista?
      Maailman menoa
      91
      7181
    2. Persut hommasivat Suomeen 35 000 pientä lasta v. 2015

      Onko Riikka Purra nyt tavoittelemassa tätä samaa historiallista persujen utopiaa? Purram kaksinaamaisessa pelissä vaadit
      Maailman menoa
      27
      7109
    3. Purran tuhoja tuskin saadaan koskaan korjatuksikaan

      Purra on aiheuttanut Suomen taloudelle karmaisevat tuhot. Sen lisäksi Purra on ajanut myös suuren osan Suomen kansasta k
      Maailman menoa
      119
      6438
    4. Miksette persut irtisanoudu Kirkin lausunnoista?

      Kirkhän muun muassa vaati raiskattuja naisia pidättäytymään abortista ja vaimoja alistumaan aviomiestensä tahtoon. Mik
      Maailman menoa
      97
      5538
    5. Persujen kaksoisstandardit: Räsäsen uhkailu paha, Virran uhkailu hyvä

      Tässä taas nähdään kuinka kaksinaamaista porukkaa persut ovat. Mitäs persut tähän?
      Maailman menoa
      45
      5434
    6. Demarikultin uhri kertoo

      Demarikultin uhri kertoo: “En saanut mennä edes suihkuun ilman lupaa” – Seksuaalisen hyväksikäytön uhri kertoo vuosistaa
      Maailman menoa
      63
      5255
    7. Miksi vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa?

      Vasemmistolaiset eivät omista yhtään firmaa joka työllistäisi ihmisiä. Miksi? No siksi, että jos vasemmistolainen perus
      Maailman menoa
      42
      5141
    8. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      3
      5064
    9. Sanna valittiin Euroopan huonoimmaksi pääministeriksi

      Sannan kaudella Suomi oli ainut maa missä bkt laski. Kannattaa huomata, että luvut valitsi Sannan huonoimmaksi. Ihmiset
      Maailman menoa
      27
      4635
    10. Purran vuoro kiihoittua Lepomäen sääristä

      "Ulkoministeri Elina sanoo, ettei muuta pukeutumistaan sen mukaan, kenet tapaa, ja että hän ei suostuisi peittämään kasv
      Maailman menoa
      19
      3775
    Aihe