Pikku pakun osto edessä,katsellu scudo,transit connection,partner,berlingo,caddy,muita pikku pakuja ei taida olla?
Onko tuo taka akseli ongelma vaan partner/berlingossa?
Vai saako scudossa laakerit kiristettyä?
Oon katsellu 2000 luvun alun pakuja ajettu 200tkm n.
Onko kaikissa tavaratila samankokoinen?
Onko koneissa eroja 1.9d ilmeisesti aika nuha pumppu?
Kaikkihan on yksilöitä mut mikä on luotettavin?vai onko suuria eroja?
Luotettava pikku paku?viat?
7
3026
Vastaukset
- transutt
Transit paras pikku autoista.
- KivojaValojaKojelaudassa
Jos 200tuhatta on lähtökohta niin eikait kukaan ihan aikuisten oikeasti oleta enää mitään viatonta huippuvehjettä löytävänsä?
Jopa isoissa pakuissa tuo tuntuu,muovista ja kertakäyttöelektroniikasta sekä heikoista tekniikan osistahan ne kasattu on ja mahdollisimman halvalla tietysti.
Kiertonopeus ja autokannan uudistuminen on päivän sana niin henkilö kuin pa.
Kas kun nuo pikkupakut on ajateltu kestämään nippanappa tuon 200tuhatta tai 10v noin karkeasti eikä nuo isoveljetkään pahemmin enempään ole tarkoitettuja.
Tekohengittämällä saa minkä tahansa "kestämään"mutta pikkasen on tyyristä ja epävarmaa kyytiä siitä huolimatta kun tehtaan tekeleelleen tuumittu käyttöikä vaan on loppu.
Suomen arktiset olosuhteet ja surkeat tiet jotka viimeistelevät halppisnivelten tuhon kuin elektroniikan kypsymisen takaavat ettei päästä Etelä-Keski-Euroopankaan lukemiin ja sitten ne rahdataankin tänne=)
Ennen oli systeemit toiset,nyt on niin hienoa,herkkää ja heppoista,kestävyys ei kuulu sanastoon mutta parhaan tuotteen saanee Japanilaisperäisistä tai Koreaan viittaavista merkeistä joissa tuo kokoonpanon ja tekniikan toimivuuden laatu on mukana parhaiten.
Sanokoot kukin mitä lystää,kantapään kautta on ollut Euromerkkejä vaan "Nipponiin" on päädytty ja pysytäänkin.
Paras konsti on pysytellä erossa noin isoja kilometrejä nielleistä nykypakuista,valitettavasti se on jo paljon hienolle tekniikalle vaikka auto voi päältäpäin olla kuinka siisti tahansa. - tiäks
200 tkm ei ole millekään nykyautolle mikään matka. Päin vastoin jos ei tuota matkaa kestä niin älä osta sit on tosi pommi.
- JaHöpönlöpön
Kyllä tiän ja ihmettelenpä suuresti miten tuollaisia heittelet ihan pokkana koska kyllä täällä syvissä riveissä tiedetään että siinä 100tuhannen korvilla alkaa ensimmäinen rumba huoltokorjaamoihin viimeistään kunhan takuuajan murheet saatu korjautettua eli on sähkövikaa,nivelmurheita,jakohihnan ja vesipumpun vaihtoa hihnakoneissa kuin vikavalojen kuittailuja ym" kivaa" merkki kuin merkki.
Periatteessa ne kyllä kestää koska nykyöljyt ja tekniset ratkaisut mahdollistaa sen,vaan heppoiset muoviset ratkaisut,huonosti km/pakkasta ja surkeita teitä kestävät kulutusosat ja ne alihankkijoiden halvimmat kiinalaiset elektroniikkaosat eivät vaan kestä aikaa&olosuhteita koska tarkasti laskettu se takuuaika ja miten hyvää kannataa teettää alihankkijoilla=liian hyvää ei kannata tehdä,maksaa.
Esimerkkejä löytynee pilvinpimein ja seuraavat kertokoot kokemuksiaan ...niitä rehellisiä joihin voin ex-autostani(2005 Transit Ev)kertoa ennen 165km kohdalla vaihtoon syksyllä mennessä uusitun mm:etupyörän laakerit,etukelkan kumipuslat,koiranluut,ruiskutuspumppu(jopa 2kertaa koska 1nen tilattu &takuukorjattu ja penkkiajettu Ford vaihtopumppu oli viallinen),vesipumppu-ohj.tehostinyhdistelmä,startti ym pientä norm kulutusosien lisäksi tokikin.
Vaihtohetkellä vesipumppu taas vuosi,ruostevauriot maalipinnassa muistuttivat tilkkutäkkiä paikkamaalailuineen joka levisi pikavauhtia teit mitä teit,alusta oli paksussa ruosteessa(vaikka ruostesuojasinkin ,mutta olisi pitänyt tehdä uutena jo),pakoputki vuosi,jarrulevyt olisi pitänyt uusia,umpio vuosi ym.
Auto erittäin huolellisella pidolla yks käytössä koko ikänsä ns autoperheessä jossa myös harrastevehkeitä,huollot tiptop kuin korinhoitokin,huollettu aina Fordilla/pikkujutut itse ja oikeita todellisia km siis vaihtohetkellä 165tkm ja olin 2 omistaja n50tkm eteenpäin.
Aika hyvin siis alle 200tkm "hanskassa"viattomin km, eikö? - tiäräks
Et taida erottaa normaalien kulutusosien vaihtoa oikeista vioista ??
Esim. jakohihnan vaihto on normaali huoltotoimenpide monissa autoissa tietyn km jälkeen. Samoin renkaat pitää vaihtaa kun ne on kuluneet ja pakoputki, ei noi ole vikoja ymmärräks sää ?? Joskus katsastusmies käskee vaihtaa niveliä ei nekään ole ikuisia. Pyyhkimen sulatkin pitää vaihtaa kun ne on kuluneet ymmärräks sää ?? Ei se polttoainekaan siä tankissa pysy sitäkin pitää aina lisätä, - vuotaaks tankki silloin ?? Pitääks vaihtaa uuteen ? - autojskaikki
Kävin ajamassa 8000e vm 2007 Caddy ja scudo vm 2000. 1000e. En huomannut ajettavuudessa mitään eroa.
- Tiäränmä
Jakohihnan vaihto on tokikin "normaali"huoltotoimenpide sillä edellytyksellä että A:autoon asennettu moinen lapsus B:autolla ajettu jo niin paljon että se pitää vaihtaa/vaihdattaa ja samalla yleensä vesipumppukin hihnoja kun paikat levällään.
Tuolla isossa maailmassa jossa olosuhteet on leppoisemmat ja autot järkihintaisia on herttasen yhdentekevää onko jakohihna vai ei,kas kun se kestää ja ajatelu kestävän koko autolle suunnitellun käyttöiän...paitsi näissä kalliiden autojen Skandinavian maissa Suomessa&Norjassa joissa käyttöikä täytyy tuplata vähintäänkin.
Kuluvat osat eivät mitenkään outoja missään merkissä ja niiden vaihtotarve on normaalia eli kirveen löit omaan jalkaasi tuossa piikissä mutta otappa huomioon tuon Transun kokonaisajomäärä ja ne viat äläkä mitään pyyhkimensulkia,pakoputkia,renkaita tai vuosittaisia nivelvaihtoja tähän vedä omaa "älykkyyttäsi" korostamaan....
Nivelmurheetkin johtuu surkeasta laadusta osista ja surkeista olosuhteista jotka kypsyttää ne hyvinkin pienillä km lukemilla kuten pyöränlaakeritkin jotka mielestäni eivät ole kulutusosia noin pienillä km lukemilla vielä.
Kyllähän ruiskutuspumput ja vesipumputkin on kulutustavaraa,mutta onko ne noilla lukemilla sitä vai vasta 300-500 tuhannessa?
Jaa,no vaikeampi sanoa noilla kriteereilläsi mikä ei olisi kulutustavaraa autossa!
Penkit jousineen kuluu,katkaisimet myös,saranatkin toki,radion säätimet,vanteet voi murtua ja tuulilasi naarmuuntuu/säröilee ja korikin toki happanee maaleineen kuten pohjakin ja kumimatotkin hapertuu,muoviosat puskureista lampunlaseihin,jarrurummut urautuu,letkut hihnat perstuu ym eli liekö siellä mitään ei kulutusosia ollenkaan eli hei: taidatkin olla Ford takuuosaston miehiä jotka laativat takuuehdot joihin ei tietty kuulu ne kuuluisat "kuluvat osat" takuuaikana ja sen kauemmin loppujenkaan osien ei tarvi kestää,ostakoot uuden auton ja sitä nopeammin mitä heppoisimmista osista vehje tehty tai latokoot tilinsä varaosatiskillemme&korjaamopalveluihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau353632Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433100Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4482656Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1781958Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1441873Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat271483- 381335
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781192