huonoin työnantaja

työntekijä

Aikaisemmin oli jo keskusteltu huonoista työpaikoista ja nyt keskustelun voisi uusia.

eli ...

Mikä on Suomen huonoin työntantaja (tunnetuista yrityksistä)?

Listatkaapa Suomen huonoimmat työnantajat (suurista ja tunnetuista yrityksistä).

Minusta oli R-kioski sellainen. Onko näin nykyään ? Onko siellä mikään muuttunut ?

31

8262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi muurahainen

      Minusta huonoin työnantaja on TietoEnator. Perusteluna on se, että siellä ei arvosteta työntekijää, maksetaan huonoja palkkoja ja jatkuvasti menossa pieniä yt-neuvotteluja, joita ei anneta julkisuuteen. Tässä oli pääkohdat, toki muitakin syitä löytyy.

    • Nogg

      Minusta Engel. Syitä: työntekijöitä ei arvosteta, työsopimusta tai työlainsäädäntöä ei noudateta, esimiehistä suurin osa vastenmielisiä ja epäluotettavia, huono ja vihamielinen työilmapiiri kaiken kaikkiaan.

      • ihme

        on varmasti yleinen suurien tuon alan firmojen ongelma. kyllä pienissäkin puljuissa ongelmia on, takana puhumista, suoranaista kiusan tekoa ja vielä työnjohdon puolelta. en viitsi nimetä kun pitäisi vielä ko. firmassa olla töissä.


    • tiedän

      Työntekijällä ei ole ihmisarvoa. Suuria ongelmia.

      • Karvaasti kokenut

        En sano työnantajista mitään, vaan epäoikeudenmukainen ryhmäurakka on täysin lehmän takapuolesta. Siinä asiat henkilöityvät ja se ei toimi. Tulee syyttelyjä jos teet liian vähän, syyttelyjä jos teet liian paljon. Niissä pärstkerroin otetaan käyttööön. Täyttä helvettiä!


    • jia22

      siis huonoin on kaisla/helasuo ja siihen kuuluvat jaokset, kusettavat työntekijöitä ja taloyhtiöitä minkä kerkiävät, isot prosentit tietysti mielessä.

      • Viuhti

        Olin alaikäisenä r-kioskilla töissä 2 vuotta. Palkkakuitteja en nähnyt kertaakaan, palkkakin vaihteli sitä myöten miten sattui, useiten kumminkin 5€/h, mutta tuli sentään aina ajallaan.
        Aamu- sekä iltatoimet siivouksineen piti tehdä omalla ajalla, palkatta.
        Ehkei tämmöinen toiminta koske jokaista r-kioskia, mutta tällaiseenkin törmää.


      • pettynyt
        Viuhti kirjoitti:

        Olin alaikäisenä r-kioskilla töissä 2 vuotta. Palkkakuitteja en nähnyt kertaakaan, palkkakin vaihteli sitä myöten miten sattui, useiten kumminkin 5€/h, mutta tuli sentään aina ajallaan.
        Aamu- sekä iltatoimet siivouksineen piti tehdä omalla ajalla, palkatta.
        Ehkei tämmöinen toiminta koske jokaista r-kioskia, mutta tällaiseenkin törmää.

        Silloin kun itse olin siellä töissä niin kyllä sitä on joka puolella sama meininki. Eipä sitä siksi ole turhaan moitittu PAM lehdessä. Vielä rankempaa oli sellaisessa kioskissa jossa oli kaikenmaailman myytävää mm. kahvia, peliautomaattia, paistotuotteita, videoita yms. Paljon sai työntekijä tehdä työtä ilmaiseksi. Niin ruokataukoja ei ehtinyt pitää ja vessassa ei koskaan saannut asioida rauhassa. Johtajat pistivät työntekijöitään halvalla. Heidän joululahjansa työntekijälle olivat aina suorastaan naurettavia. Kyllä ne kehtasivat hyviä työntekijöitä alistaa. Muuten työ oli vaihtelevaa ( kyllä liian vaihtelevaa kun sai kaikenmaailman työt tehdä aina kioskissa yksin ) Asiakkaat olivat kylläkin mukavia. Se taisi olla aino plussa koko puljussa.


    • keikkari

      TENAVA SIJAISPALVELU ESPOOSTA!

    • nimimerkki

      Keskolla jatkuvasti YT:t jossain päin meneillään.
      Pitkään palvelleet laitetaan kylmästi pihalle.
      Jos olet pomon kanssa vähänkin eri mieltä asioista saat tilaisuuden tullen potkut ja syy on taloudelliset syyt vaikka firma tekee koko ajan parempaa ja parempaa tulosta. Kaikista suorittavan tason työntekijöistä vedetään kaikki mehut mitä irti saadaan ja heitetään sitten raatoina ulos. On jopa ollut itsemurhatapauksia, kun ei enää ole jaksettu.

      • ....................

        Olen hakemassa Keskolle kesäksi töihin ja minua kiinnostaisi kuulla paremmin tätä työntekijöiden kohtelua? Hakemuksessa haettiin kesätyöntekijöitä hyvin monenlaisiin työtehtäviin. En ole suunnittelut uraa Keskolla, mutta tottakai haluaisin saada sellaisen työpaikan, jossa saa tehdä riittävän haastavia töitä.


      • nimimerkki14

        joo sinne ei kantsi mennä. eikä kyl paljoo keskolla ajaviin kuljetusliikkeisiinkään. on meinaa sen verran kireel vingutettu kaikki. järvisel ei sit missään nimessä.


    • kyllästynytpirkko

      Huonoin työnantajani on ollut yksityinen pysäköinninvalvonta firma..
      Palkka oli provikka ja sitä tuli vain jos asiakkaat olivat maksaneet sakot.. Ei mitään pohjapalkkaa. Lopetin tosin ilmaisen työn tekemisen eikä ne tappouhkauksetkaan kiinnostaneet

    • Se on syvältä

      Vr

      • ykiykiykiyki

        Siinä tapauksessa, jos ei pääse kyseiseen firmaan, ja joutuu tulla tänne s24:lle itkemään. ÄÄÄÄÄÄÄHHHÄHHÄHHÄHHÄÄÄÄÄÄÄÄ !!!!! Mitäs läksit. LÄÄÄÄÄÄHHHH...


    • Varokaa lessuja

      Lessujen omistama tai johtama firma on huonoin mahdollinen työpaikka

      • srtjjsrtry

        Joo kyllä näin on. Lestat ovat mukavia, mutta takanpäin yksiä piruja. Kasvotusten niistä ei ole mihinkään. Selän takana sitten suhmuroidaan.


    • Ei enää PTC

      Moi
      Kyllä minusta jyväskylässä toimiva Protacon yhtiöt kuuluvat suomen huonompiin työnantajiin.

      Entinen työtekijä

    • hankkikaa kunnon töitä

      Outokumpu crhome liian vähän työtä työn tekijää kohden. Kasvaa yhteiskunta kelvottomia paskahousuja tehtaiden syövereistä. Varsinki työntekijä puolella.

    • UuttaEtsin

      Kaukora Oy on huonoin: huonot palkat vaikka olisi 10 vuotta ollut talossa, ammattikoulutus, luokkahitsaajan pätevyys ja niidenkin mielestä ahkera (palkka jää reilusti alle 2000€/kk). Myös työntekijöiden terveydestä ei välitetä

      • KysynnänJaTarjonnanLaki

        Itäblokin maista saa halvempaa työvoimana.


      • ajattele.ite

        Metalliala alkaa olemaan jo lähes kauttaaltaan matalapalkka-ala, ei kannata enää vaivautua.

        Itse en tekisi alle 2500 euroa kk tuollaista duunia ja edellyttäisin että työpaikan olosuhteet ja työnkuormitus ovat kunnossa sekä työpaikan ilmapiiri sekä työturvallisuus ovat myöskin kunnossa.

        Näin ei enää tapahdu ja meno on hullumpaa kuin 90-luvun lamassa, palkkaa ei haluta maksaa ja kaikki kikyt ja kyttäämiset päälle sekä halpatyövoima vuokrafirmoineen pitää ammattilaiset poissa näistä paikoista lopunikää.

        Itse valitsin työttömyyden ja vuokrafirman välillä työttömyyden, ei vaan sopimusta synny paskoilla ehdoilla. Ei enää kiinnosta koko ala.


    • SuuntoHuonossaJamassa

      Suunto on työnantajana ja työpaikkana ollut viime aikoina yksi huonoimmista. Ammattipiireissä on ollut paljon puhetta, että Suunnolla johtaminen on erityisen huonoa. Suurin osa uudesta johtajistosta on entisiä Nokia Mobile Phonesin johtajia, jotka toivat mukanaan epäterveen johtamiskulttuurin.

    • Anonyymi

      Ammattiopisto Luovi, vuonna 2017 suuri puhdistus, 90 kokenutta osaajaa sai säälimättömästi kenkää.

    • Anonyymi

      Kone alkaa myös menettää otettaan. Ei nyt ehkä huonoimpien joukossa vielä mutta jyrkkä suunta alaspäin.
      Kyseinen pörssi-ihme on edelleen joillekin valituille henkilöille erinomainen tulonlähde. Erityisesti jos olet "player" ja sinua kiinnostaa asioiden siirtely ja kikkailu, ei niinkään tuloksen tekeminen. Silloin tämä on oiva työpaikka.

    • Anonyymi

      LTQ partners Oy -> jättää palkkoja maksamatta..

      ISS palvelut oy -> päälliköt jne ei siellä ymmärrä mistään mitään ja uhkailevat, huutavat ja paiskivat tavaroita (yritti heittää kuumat kahvit päälle mutta ei osunut) Onneksi yksi näistä mölyapinoista siirtyi LTQ:lle töihin...huutakoon ja mesotkoon siellä.

    • Anonyymi

      Sellainen joka pyrkii mahdollisimman minimi palkalla teettämään työt vaatien samalla erittäin joustavaa henkilökuntaa työaikajoustoihin ilman ylityökorvauksia, sekä moniaosaamista...

    • Anonyymi

      Autokoulu Epic polkee ihmisarvoja, ei yhtään arvostusta. Paska paikka

    • Anonyymi

      Olen ollut siviilipalveluksessa vanhan vaasan sairaalassa 2009-2010. Voin sanoa että täällä on työpaikkakiusaamista. On huudettu. Minua on solvanneet hinttariksi jotkut hoitajat, kiinteistönhoitaja, psykologi, "talousosaston" työntekijät, kanttiinin pitäjä, keittäjä/ruoan valmistaja, kaksi sihteeriä. Homokammoinen henkilökunta.

    • Anonyymi

      Jalon liikenne/jalobus turku
      Ainut plussa että maksoi palkat ajallaan, hirveät sosiaalitilat, vaikka kaikesta säästettiin silti yrityksen taloustiedot karmeaa luettavaa. kollegat sellaisia jotka vaikka asuisivat bussissa ja sen huomaa eli ei mitään muuta elämää, jotenkin surullista..
      Hyväksikäyttävät työvoimakoulutuksia.
      Muuten kaikki asiat firmassa päin per**ttä
      Onneksi ala vaihtui kokonaan..

    • Anonyymi

      Turun alueen paskafirmat, teollisuusyrityksiä joihin palkataan vuokrafirmojen kautta, kiertäkää kaukaa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe