Miehet ja keskustelutaito

puhettapuhumisesta

Miten te käsitätte keskustelutaidon?
Mistä te _haluaisitte_ puhua naisen seurassa?

19

77

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rumamaija

Toka eksäni oli suomalaiseksi mieheksi harvinaisen keskustelutaitoinen. Hän itsekin totesi, että suomalaiset miehet eivät yleensä tunteistaan puhu. Mutta hän olikin monella tapaa "maailman mies", ja todennäköisesti sovinkin parhaiten yhteen sellaisen maailmaa kiertäneen ja nähneen miehen kanssa.

Keskustelutaito mitataan siinä, miten erilaisista asioista kykenee naisen kanssa keskustelemaan. Mitä laajemmista asioista, sen parempi. Omissa suhteissani olen kyennyt keskustelemaan mistä tahansa. Hyvään keskustelutaitoon kuuluu myös, että jos suhteessa tulee ongelmia, niistä puhutaan sen sijaan että vaikenisi ja menisi pettämään.

• wotson

Toisin sanoen aiherepertuaarin laajuus on keskustelutaidon mitta? Entäs jos vastapuoli ei kykene keskustelemaan yhtä "laajasti", onko hän silloin huonotaitoinen keskustelija...?

• helmiä.sioille

Samapa se. En minä halua lopulta keskustellaa mistään kenenkään seurassa. Se vaan lopulta menee siihen, että moni muu(myös naiset) haluavat keskustella kanssani milloin mistäkin. Eipä siinä mitään, minähän keskustelen silloin kun mulle sopii ja haluan keskustella milloin mistäkin... :)

• wotson

Koetko kuitenkin, että on olemassa joku aihe, josta sun on helppoa puhua muiden seurassa? Siis miesten tai naisten. Vai menetkö aina tunteen flowssa?

• helmiä.sioille
        wotson kirjoitti:

Koetko kuitenkin, että on olemassa joku aihe, josta sun on helppoa puhua muiden seurassa? Siis miesten tai naisten. Vai menetkö aina tunteen flowssa?

Mulle on hyvin helppo puhua lähes mistä tahansa. Aina ei vaan jaksa. Ja joskus ne keskustelun tarpeessa olevat ei sitä ymmärrä... :(

Mutta jos jotkut aiheet pitäisi nostaa esiin, niin musiikki ja ihmiset sekä ihmisten käyttäytyminen eri tilanteissa. Niissä parissa aiheessa olen kuin kala vedessä. :D

• wotson
        helmiä.sioille kirjoitti:

Mulle on hyvin helppo puhua lähes mistä tahansa. Aina ei vaan jaksa. Ja joskus ne keskustelun tarpeessa olevat ei sitä ymmärrä... :(

Mutta jos jotkut aiheet pitäisi nostaa esiin, niin musiikki ja ihmiset sekä ihmisten käyttäytyminen eri tilanteissa. Niissä parissa aiheessa olen kuin kala vedessä. :D

Puhut mieluummin muista kuin esim. itsestäsi?

• helmiä.sioille
        wotson kirjoitti:

Puhut mieluummin muista kuin esim. itsestäsi?

Joo. Muut ihmiset ovat paljon mielenkiintoisempia kuin minä. :)

• HC-ATM

Yli 180-senttiset miehet ovat keskustelutaitoisia.

• xxxzzzccc

Totta. Veljeni on 165cm pitkä ja on jäätävä tuppisuu. Jostain syystä naisia sillä on aina riittänyt.

• Se on jotain mystiikkaa jota en vaan osaa tai ymmärrä. Minulla on vähän sanottavaa mutta kuuntelen kyllä ihmisiä sujuvasti.

• työnnärakastyönnä

Kuuntelet nussitessa kun naisesi voihkii nautinnosta allasi.

• karlsson

Mun mielestä keskustelutaito on sitä, että osaa kuunnella ja vastata, kysyä ja kuunnella taas, opponoidakin, eikä provosoituneenakaan alennu ainakaan herjaamaan.
      On tullut vastaan todella taitavia keskustelijoita sekä niitä, joilta ei irtoa kuin muutama lause ja sitten pitää jo vaihtaa aihe kevyempään.
      Naisen seurassa toivon yleensä, että se nainen olis välillä hiljaa ja vaan kuuntelisi mua. Kuuntelisi ja kuulisi mitä mä sanon eikä vain olettaisi ymmärtävänsä mun ajatuksiani tai hihittäisi jännityksestä koko ajan.

• Mieheltä vaadittava keskustelutaito on sitä, että murisee matalalla äänellä tummien kulmien alta jotain ennen kuin johdattaa naisen sänkyyn.

• aPUA--

Älä höpötä.
        Niqab päähän nyt, kiitos. Hymyile vähän.

• ätminen

Keskustelen jos saan yhteyden naiseen. Harvemmin saan joten pääosin olen hiljaa. Naisten keskustelunaiheet ei yleensä sytytä. Heti pitäs kertoo koko elämäntarinansa jota nainen sitte pääsis kommentoimaan. Kai se on sitä jotain naisenlogiikkaa sitte.

• crux

Joskus olisi mukava puhua myös huolista ja murheista, ikävästä ja kaipauksista ilman että vastapuoli asettuu lääkärin rooliin, puhuu serotoniineista ja hoitomuodoista. Mielestäni murheet kuuluvat elämään enkä lähtisi ihan heti diagnosoimaan niitä kuten nykyään tuntuu olevan tapana.

• spotme

Mä haluisin puhuu naiselle autoista mutku ei ne jaksa kuunnella ja harvalla on ees ajokorttiakaan vielä.

• deeku

Keskustelutaito. No se on sitä et osa heittää oikeenlaista läppää joka tilanteessa eikä skagaa itteesä pihalle. Mä olen päässy joskus hyviin keskusteluihin donnien kanssa ja hyvää siitä on seurannu. :-) Naiselle pitää osaa bamlaa vähä eri tyyliin kun jannuille.

• Mies3210

Kyllähän minä osaisin keskustella naiselle siitä, että miten seuraavaksi pannaan, mutta se latistaisi tunnelman. Muita syitä keskustella naisen kanssa en ole vielä huomannut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      57
      6816
    2. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      41
      4785
    3. Romillt veressä

Miten pystyy ajamaan 4 romillen humalassa
      Suomussalmi
      75
      2577
    4. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      41
      1969
    5. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      18
      1688
    6. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      8
      1502
    7. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      30
      1497
    8. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      15
      1319
    9. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      24
      1234
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      1127
    Aihe