Satuttamatta toista eroon miten?

emonen

Miten voi erota miehestä joka ei vuoteen ole rakastellut. Syytä ei pysty kertomaan, muttei halua erota. Pettämisestä ei ole kysymys.

7

107

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erosatuttaaaina

      Oletko edes ehdottanut, että menisitte tilanteenne kanssa asiantuntijan pakeille keskustelemaan? Jos hän ei siihen suostu ja ei ole halukas tekemään ongelmanne eteen mitään, siis tulemaan jotenkin vastaan, niin kyllä sinä voit hänelle kertoa, että haluat itse erota. Vuosi on pitkä aika ilman seksiä, jos ollaan vakituisessa parisuhteessa ja asutaan saman katon alla. Paljon tietysti merkitsee, mitä kukakin suhteessaan arvostaa ja mikä on tärkeää, ja minkä vuoksi voisi vaikka uhrata sen oman seksielämänsä, koska ilman seksiäkin tässä elämässä pärjää, mutta ilman vettä ja ruokaa ei. Ero kirpaisee aina, erottiinpa syystä tai toisesta, ja varmasti se satuttaa sinuakin.

    • notsimple

      Kun toinen ei halua erota, hän loukkaantuu automaattisesti jos sinä sanot haluavasi erota. Jos siis et halua satuttaa häntä, et eroa. Mutta realistisempaa tietysti olisi tehdä se mistä puhuu, sillä erosta puhuminenkin satuttaa häntä, joka ei halua erota. Mieti asetelmaa toisinäin (sinä et halua erota ja mies haluaa) niin ymmärrät mitä tarkoitan.

      • emonen

        Asetelma toisinpäin? Sattuisihan se todella minuun. Hänen kannaltahan ongelman ratkaisu olisi siinä. Hänelle riittää "kädestä pitäminen" suhde. Minulle ei ilmeisesti loputtomiin. Pattitilanne..


      • notsimple
        emonen kirjoitti:

        Asetelma toisinpäin? Sattuisihan se todella minuun. Hänen kannaltahan ongelman ratkaisu olisi siinä. Hänelle riittää "kädestä pitäminen" suhde. Minulle ei ilmeisesti loputtomiin. Pattitilanne..

        Pattitilanne on syntynyt vain siksi, koska sinä et uskalla päättää suhdetta, johon et ole tyytyväinen. Sinä otat mieluummin martyyrin paikan ja syyllistät kumppanisi.
        Hänellä on ongelmia, joita sinä, hänen kumppaninsa, et osaa /halua auttaa selvittämään, sinä haluat vaan erota. Miten reilu sellainen asenne sitten on, sitä passaa miettiä.
        Niin kuin sitäkin, miksi on annettu kaiken ajelehtia tuollaisena jo VUODEN ajan! Minusta sellainen ei ole mitään rakastamista. Se on jotain niin avutonta ja staattista neuvottomuutta, ettei sellaista saisi ikinä päästää tapahtumaan.
        Ja mikäänhän ei estä saman toistumista taas jonkun toisenkin kanssa, ellei tätä tilannetta nyt selvitetä jotenkin. Sen jälkeen kun tietää syyt seurauksiin, voi myös erota realistisella selityksellä, josta ei seuraa huono omatunto.


      • jshdfkjashdf
        notsimple kirjoitti:

        Pattitilanne on syntynyt vain siksi, koska sinä et uskalla päättää suhdetta, johon et ole tyytyväinen. Sinä otat mieluummin martyyrin paikan ja syyllistät kumppanisi.
        Hänellä on ongelmia, joita sinä, hänen kumppaninsa, et osaa /halua auttaa selvittämään, sinä haluat vaan erota. Miten reilu sellainen asenne sitten on, sitä passaa miettiä.
        Niin kuin sitäkin, miksi on annettu kaiken ajelehtia tuollaisena jo VUODEN ajan! Minusta sellainen ei ole mitään rakastamista. Se on jotain niin avutonta ja staattista neuvottomuutta, ettei sellaista saisi ikinä päästää tapahtumaan.
        Ja mikäänhän ei estä saman toistumista taas jonkun toisenkin kanssa, ellei tätä tilannetta nyt selvitetä jotenkin. Sen jälkeen kun tietää syyt seurauksiin, voi myös erota realistisella selityksellä, josta ei seuraa huono omatunto.

        Toisaalta, miten autat jotakuta, joka ei halua tulla autetuksi? Itse olin aika pitkään tilanteessa, jossa puolisolle riitti kädestä pitäminen ja nopea suukko poskelle töihin lähtiessä. Mulle ei, mutta kun asiaa yritti ottaa puheeksi - vaikka miten rauhallisesti ja rakentavasti - huomasi puolen minuutin päästä olevansa yksin asunnossa. Hän ei siis pelkästään kieltäytynyt puhumasta, hän poistui paikalta. Päälle päätteeksi vielä uhkasi tehdä itselleen "jotain", jos meidän suhde päättyy. Auta siinä sitten.


      • emonen

        Näinhän se menee, tuttu tilanne. Ihmettelen kommenttia (annettu ajelehtia). Miten auttaa ihmistä, joka ei halua tulla autetuksi. Miehelle asiasta keskustelu/puhuminen on paljon vaikeampaa, kuin naiselle. Minusta kyse on toisen ihmisen auttamisesta/ymmärtämisestä, eikä martyyrinä olemisesta. Itsehän suhteessa ,on" siaiskärsiä." Realististahan olisi otaa jalat alle ja juosta lujaa, kun apu ei kelpaa. Mielestäni pitää yrittää ja luovuttaa vasta, kun mikään ei auta.


    • VoimiaSinulle

      Todennäköisesti tulet kestämään seksittömyyttä vielä pitkään, koska välttelet toisen loukkaamista. Tunnistan tuon hyvin itsestäni. Itselläni meni 10v odottamiseen. Kun lopulta en enää odottanut seksiä, en ehdotellut enkä lähestynyt, niin miehen mustasukkaisuus nousi pintaan. Kysyi haluaisinko hänen lähtevän. Oli hiljaa ja lopulta sanoin että se voisi olla hyvä irtiotto tässä kohdin.

      Odotin 10 v. -Turhaan. En usko enää muutoksiin. Nyt ajatellen seksittömyyden olleen jonkinlainen vallankäytön väline. Tienaan paremmin, olen työelämässä itsenäisissä tehtävissä, olen puhelias ja minulla on paljon kontakteja jne. Joskus joku sanoi tuollaisten voivan vaikuttaa miehen itsetuntoon (myös seksuaalisuudessa). Silloin nauroin enkä uskonut. Nyt ajattelen asiaa eri tavoin.

      Mikään ei muutu, mutta kai vie aikansa ja itseään ei voi hoputtaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe