Ero uskon veljellä ja valhe veljellä.

Suuri.ero

Uskon veli uskoo pysyvänsä loppuun asti Kristuksessa lankeamatta, Valhe veli on jo sydämessään päättänyt langeta.

41

92

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menestysteologiaa

Joopa joo taas !

Oppisi on täysin Raamatun vastainen, eli ettei mukamas uskova voisi langeta !

Otan yhden ainoan Raamatun lauseen, joka vie opiltasi jo pohjan:

Matteus 18
      21 Silloin Pietari meni hänen tykönsä ja sanoi hänelle: "Herra, kuinka monta kertaa minun on annettava anteeksi veljelleni, joka rikkoo minua vastaan? Ihanko seitsemän kertaa?"
      22 Jeesus vastasi hänelle: "Minä sanon sinulle: ei seitsemän kertaa, vaan seitsemänkymmentä kertaa seitsemän.

Siis veli tarkoittaa uskon veljeä !

Sinulle ja teille sen sijaan yksikin kerta olisi jo liikaa, eli asenteenne on TÄYSIN PIELESSÄ !

Siis oppinne mukaan uskova ei voisi kertaakaan langeta, vaan hän olisi mukamas valheveli silloin !

Olette niin sekaisin ja syvällä oppeinenne, että valo ei paista enää risu kasaanne !

Mutta tuossa samassa kohdassa Jeesus puhui juuri siitä, että KUN TE OLETTE anteeksiantamattomia, ei teillekään anteeksi anneta !

Millä mitalla siis mittaatte muille, sillä teillekin mitataan, eli sinun/teidän kannattaa lukea muukin Sana tuosta samasta Raamatun kohdasta ajatuksella !

23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
      24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
      25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
      26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
      27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
      28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
      29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
      30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
      31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
      32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
      33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
      34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
      35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."

• Suuri.ero

"Oppisi on täysin Raamatun vastainen, eli ettei mukamas uskova voisi langeta !"

Missä minä niin olen väittänyt, ettei niin voisi käydä?

• perusopetusta

Käsitteissä on hieman selventämisen varaa. Langeta syntiin ei tarkoita langeta pois Kristuksesta, jossa meillä on rikkomustemme anteeksisaaminen. Jos lankeamme pois Kristuksesta, tarkoittaa se sitä, ettemme ole Hänen armonsa alla vaan palaamme lain alle.

Valheveli, on henkilö joka ei tunne Kristinuskon keskeisintä asiaa, vaan roikkuu omillaan. Hänellä ei ole tietoa ja varsinkaan kokemusta Armosta ja totuudesta, ja on näin ulkona veljeyden perusteista. Alkuseurakunnan aikoina valheveljet saattoivat olla myös vakoilijoita, paljastaakseen kristittyjä. Tähän viittaisi Paavalin sana :"Vaaroissa valheveljien keskellä.." 2Kor. 11:26

• Suuri.ero

"Langeta syntiin ei tarkoita langeta pois Kristuksesta, jossa meillä on rikkomustemme anteeksisaaminen."

Teet siis Kristuksesta synninpalvelijan? Sanotko, että Kristuksessa teit ne teot mihin lankesit?

Kumpi teistä valehtelee Totuutta vastaan, sinä vai apostoli Johannes?

Apostoli Johannes kirjoittaa: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

Jeesus sanoo menkää pois minun tyköäni te laittomuudentekijät.

Johannes jatkaa: "Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä."

Ja sinä sanot, että voit olla Kristuksessa ja silti tehdä syntiä, jolloin teet Kristuksesta synnin tekijän. Vaikka Raamattu sanoo, että Hänessä ei ole syntiä.

Ja vielä Johannes kirjoittaa: Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Valehteliko siis apostoli Johannes ja onko Kristus synninpalvelija, vai oletko sinä valehtelija ja synninpalvelija?

• perusopetusta
        Suuri.ero kirjoitti:

"Langeta syntiin ei tarkoita langeta pois Kristuksesta, jossa meillä on rikkomustemme anteeksisaaminen."

Teet siis Kristuksesta synninpalvelijan? Sanotko, että Kristuksessa teit ne teot mihin lankesit?

Kumpi teistä valehtelee Totuutta vastaan, sinä vai apostoli Johannes?

Apostoli Johannes kirjoittaa: "Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus."

Jeesus sanoo menkää pois minun tyköäni te laittomuudentekijät.

Johannes jatkaa: "Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä."

Ja sinä sanot, että voit olla Kristuksessa ja silti tehdä syntiä, jolloin teet Kristuksesta synnin tekijän. Vaikka Raamattu sanoo, että Hänessä ei ole syntiä.

Ja vielä Johannes kirjoittaa: Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.

Valehteliko siis apostoli Johannes ja onko Kristus synninpalvelija, vai oletko sinä valehtelija ja synninpalvelija?

Kannattaisi lukea tarkkaan Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje, joissa paneudutaan asiaan. Jokainen ihminen tekee syntiä, halusi tai ei. Mitä enemmän ihminen on Pyhän Hengen kuljetettavana, sitä tietoisemmaksi hän tulee siitä, miten hänen tulee vaeltaa. Täysin synnitöntä hänestä ei tule koskaan. Johannes itsekin kirjoittaa:" Jos sanomme ettei meissä ole syntiä, ei totuus ole meissä." Tämän hän kirjoitti uskoville.

"Ja sinä sanot, että voit olla Kristuksessa ja silti tehdä syntiä, jolloin teet Kristuksesta synnin tekijän. Vaikka Raamattu sanoo, että Hänessä ei ole syntiä."

Paavali selittää juuri tätä kohtaa. Ihminen huomatessaan lankeavansa ja tehdessään syntiä ajattelee tekevänsä Kristuksesta synninpalvelijan. "Pois se, hän sanoo ja tarkoittaa ettei tule rakentaa uudelleen lain tietä pelastuakseen.

Kysymys ei ole synnin hyväksymisestä vaan siitä tosiasiasta,että hurskainkin ihminen lankeaa. Mutta hän nousee ja tietää, että hänellä ei ole muuta paikkaa kuin Kristus. Laki palvelee siinä että se ajaa Kristuksen luokse, koska sen täyttäminen ei ihmiseltä onnistu. Juuri siksihän Kristus tuli ja kuoli puolestamme, täytti lain, viimeistä piirtoa myöten. Uskovan elämä on kasvua Kristukseen ja Hengessä vaeltamista, niin ettemme lihan himoa täytä.

Paavali kehoittaa toisaalla:"Pankaa tekin pois synti, joka niin helposti teidät kietoo" Meidän tulee jatkuvasti uudistua hengeltämme, muuten paadumme. Kukaan ei koskaan pelastuisi ellei Kristus olisi kuollut kaikkien syntien tähden, tehtyjen ja tekemättömien, pienten ja suurten.

Ainut taistelu mikä ihmisellä on isossa mittakaavassa on USKONTAISTELU, joka on pysyttäytymistä Kristuksen armossa ja rakkaudessa. "Pysykää minun rakkaudessani"

Kristus ei ole synninpalvelija vaan lain täyttänyt, täydellinen uhri Jumalalle.

• Suuri.ero
        perusopetusta kirjoitti:

Kannattaisi lukea tarkkaan Galatalaiskirje ja Roomalaiskirje, joissa paneudutaan asiaan. Jokainen ihminen tekee syntiä, halusi tai ei. Mitä enemmän ihminen on Pyhän Hengen kuljetettavana, sitä tietoisemmaksi hän tulee siitä, miten hänen tulee vaeltaa. Täysin synnitöntä hänestä ei tule koskaan. Johannes itsekin kirjoittaa:" Jos sanomme ettei meissä ole syntiä, ei totuus ole meissä." Tämän hän kirjoitti uskoville.

"Ja sinä sanot, että voit olla Kristuksessa ja silti tehdä syntiä, jolloin teet Kristuksesta synnin tekijän. Vaikka Raamattu sanoo, että Hänessä ei ole syntiä."

Paavali selittää juuri tätä kohtaa. Ihminen huomatessaan lankeavansa ja tehdessään syntiä ajattelee tekevänsä Kristuksesta synninpalvelijan. "Pois se, hän sanoo ja tarkoittaa ettei tule rakentaa uudelleen lain tietä pelastuakseen.

Kysymys ei ole synnin hyväksymisestä vaan siitä tosiasiasta,että hurskainkin ihminen lankeaa. Mutta hän nousee ja tietää, että hänellä ei ole muuta paikkaa kuin Kristus. Laki palvelee siinä että se ajaa Kristuksen luokse, koska sen täyttäminen ei ihmiseltä onnistu. Juuri siksihän Kristus tuli ja kuoli puolestamme, täytti lain, viimeistä piirtoa myöten. Uskovan elämä on kasvua Kristukseen ja Hengessä vaeltamista, niin ettemme lihan himoa täytä.

Paavali kehoittaa toisaalla:"Pankaa tekin pois synti, joka niin helposti teidät kietoo" Meidän tulee jatkuvasti uudistua hengeltämme, muuten paadumme. Kukaan ei koskaan pelastuisi ellei Kristus olisi kuollut kaikkien syntien tähden, tehtyjen ja tekemättömien, pienten ja suurten.

Ainut taistelu mikä ihmisellä on isossa mittakaavassa on USKONTAISTELU, joka on pysyttäytymistä Kristuksen armossa ja rakkaudessa. "Pysykää minun rakkaudessani"

Kristus ei ole synninpalvelija vaan lain täyttänyt, täydellinen uhri Jumalalle.

Sinun kannattaisi hyljätä kaikki vääryys ja puhua sydämessäsi totta. Ihmisten edessä voit näyttää aidolta uskovalta, mutta Jumala tuntee sydämesi. Et voi olla Hänen palvelijansa kun kätket sydämeesi asioita, mitkä tasan tarkkaan tiedät sydämessäsi vääriksi. Sinä myös tiedät, että sinun tulisi ne jättää, mutta yrität siitä huolimatta oikeuttaa niitä ja siksi sinulla ei ole todellista yhteyttä Häneen.

Katsotaan mitä Roomalaiskirje sanoo!

Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,

ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Paavali ei jätä arvailun varaa.

"Täysin synnitöntä hänestä ei tule koskaan."

Tämä lauseesi jo riittää kertomaan, ettet tunne Jumalan Vanhurskautta, vaan pyrit pystyttämään omaasi.

"Johannes itsekin kirjoittaa:" Jos sanomme ettei meissä ole syntiä, ei totuus ole meissä." Tämän hän kirjoitti uskoville."

Luepa eteen päin, Johannes jatkaa tuosta.

Paavali puhuu synnin ruumiista:

"Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja."

Paavali tarkoittaa sitä, että hän on hajoittanut maahan synnin ruumiin eli lihansa ja elää Hengen mukaan, jolloin hän ei ole lain alla, vaan armon, koska hän on kuollut itselleen, niin hän on kuollut pois laista, mutta jos hän tekisi syntiä, silloin hän ei eläisi enää Hengen mukaan vaan lihansa ja silloin hän ei olisi itselleen kuollut, eläen Hengessä vaan lihassaan, joka tarkoittaa, ettei hän olisi armon alla vaan lain ja laki sanoo silloin hänelle "kuolemalla sinun on kuoltava" mutta itselleen kuollut on laista vapaa.
        Laki on pantu syntisille.

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan –

"Laki palvelee siinä että se ajaa Kristuksen luokse, koska sen täyttäminen ei ihmiseltä onnistu."

Kristukselta se onnistui ja Hän jätti meille Henkensä. Herätys!

"Kristus ei ole synninpalvelija vaan lain täyttänyt, täydellinen uhri Jumalalle."

Jumala ei tahdo uhria, vaan kuuliaisuutta, mutta kuuliainen uhri tarvittiin, jotta sen kautta ihminen synnistä puhdistettuna ja vapautettuna saisi luvatun Hengen ja jonka voimasta Henki, johtaisi ihmistä kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle , sen Hengen minkä Jumala lupasi jo edeltä profeettojensa suun kautta:

"minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

Tee todellinen parannus, puhdistaudu kaikesta vääryydestä, hylkää sydämestäsi se minkä tiedät saastuttavan ja usko se lupaus minkä Hän on antanut, Hän antaa Henkensä sinuun, jonka voimasta voit vastustaa kaikkea Perkeleen kavalia juonia.
        Omassa voimassasi olet liian heikko, ennemin tai myöhemmin lankeat himon käydessä liian raskaaksi, mutta tästä orjuudesta Kristus nimenomaan tuli meidät vapauttamaan ja Hän on luvannut näin: Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Pue päällesi Hänen vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi, lihasi eli sinä itse, et muutu piirun vertaa. Se tulee hylätä ristille himoineen ja haluineen. Hänessä sinäkin saisit todellisen levon.

• perusopetusta
        Suuri.ero kirjoitti:

Sinun kannattaisi hyljätä kaikki vääryys ja puhua sydämessäsi totta. Ihmisten edessä voit näyttää aidolta uskovalta, mutta Jumala tuntee sydämesi. Et voi olla Hänen palvelijansa kun kätket sydämeesi asioita, mitkä tasan tarkkaan tiedät sydämessäsi vääriksi. Sinä myös tiedät, että sinun tulisi ne jättää, mutta yrität siitä huolimatta oikeuttaa niitä ja siksi sinulla ei ole todellista yhteyttä Häneen.

Katsotaan mitä Roomalaiskirje sanoo!

Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
        Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?

kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
        sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.

Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!
        Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut,

ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi!

Paavali ei jätä arvailun varaa.

"Täysin synnitöntä hänestä ei tule koskaan."

Tämä lauseesi jo riittää kertomaan, ettet tunne Jumalan Vanhurskautta, vaan pyrit pystyttämään omaasi.

"Johannes itsekin kirjoittaa:" Jos sanomme ettei meissä ole syntiä, ei totuus ole meissä." Tämän hän kirjoitti uskoville."

Luepa eteen päin, Johannes jatkaa tuosta.

Paavali puhuu synnin ruumiista:

"Mutta jos meidät itsemmekin, pyrkiessämme vanhurskautumaan Kristuksessa, on havaittu syntisiksi, onko sitten Kristus synnin palvelija? Pois se!
        Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja."

Paavali tarkoittaa sitä, että hän on hajoittanut maahan synnin ruumiin eli lihansa ja elää Hengen mukaan, jolloin hän ei ole lain alla, vaan armon, koska hän on kuollut itselleen, niin hän on kuollut pois laista, mutta jos hän tekisi syntiä, silloin hän ei eläisi enää Hengen mukaan vaan lihansa ja silloin hän ei olisi itselleen kuollut, eläen Hengessä vaan lihassaan, joka tarkoittaa, ettei hän olisi armon alla vaan lain ja laki sanoo silloin hänelle "kuolemalla sinun on kuoltava" mutta itselleen kuollut on laista vapaa.
        Laki on pantu syntisille.

Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan –

"Laki palvelee siinä että se ajaa Kristuksen luokse, koska sen täyttäminen ei ihmiseltä onnistu."

Kristukselta se onnistui ja Hän jätti meille Henkensä. Herätys!

"Kristus ei ole synninpalvelija vaan lain täyttänyt, täydellinen uhri Jumalalle."

Jumala ei tahdo uhria, vaan kuuliaisuutta, mutta kuuliainen uhri tarvittiin, jotta sen kautta ihminen synnistä puhdistettuna ja vapautettuna saisi luvatun Hengen ja jonka voimasta Henki, johtaisi ihmistä kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle , sen Hengen minkä Jumala lupasi jo edeltä profeettojensa suun kautta:

"minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.
        Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne."

Tee todellinen parannus, puhdistaudu kaikesta vääryydestä, hylkää sydämestäsi se minkä tiedät saastuttavan ja usko se lupaus minkä Hän on antanut, Hän antaa Henkensä sinuun, jonka voimasta voit vastustaa kaikkea Perkeleen kavalia juonia.
        Omassa voimassasi olet liian heikko, ennemin tai myöhemmin lankeat himon käydessä liian raskaaksi, mutta tästä orjuudesta Kristus nimenomaan tuli meidät vapauttamaan ja Hän on luvannut näin: Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Pue päällesi Hänen vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi, lihasi eli sinä itse, et muutu piirun vertaa. Se tulee hylätä ristille himoineen ja haluineen. Hänessä sinäkin saisit todellisen levon.

Voi veli hyvä, haluaisinpa nähdä sinun elämästäsi vaikka yhden ainoan päivän. Jeesus tarkensi lakia ja sanoi: "Joka katsoo naista himoiten, on jo tehnyt huorin hänen kanssaan. Näitä riittäisi vaikka kuinka ja paljon. Joka pienimmässä on väärä on suuressakin väärä.

Mutta toisaalta voisin ajattella, onhan hienoa että on sellainen ihminen kuin nim. Suuri.ero, jonka ei koskaan tarvitse enää pyytää keneltäkään mitään anteeksi koska hän ei tee syntiäkään missään. Olet siis kävelevä ilosanoma monien himojen vaivaamille ihmisille, he voivat katsella sinua ja ihastella, oi jospa minäkin olisin tuollainen!

Sinä olet siis Jeesus 2?

"Pue päällesi Hänen vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi, lihasi eli sinä itse, et muutu piirun vertaa. Se tulee hylätä ristille himoineen ja haluineen. Hänessä sinäkin saisit todellisen levon."

Siis lahjavanhurskaus, ei sitä joka tulee omasta synnittömyydestä vaan Jeesuksen ristinkuoleman tähden.

Olet nuori ja toivottavasti vielä oppivainen. Perkele uittaa sinua mennen tullen omassa hurskaudessasi ja synnittömyydessäsi. Kova on koulu tiedossa.

• Suuri.ero
        perusopetusta kirjoitti:

Voi veli hyvä, haluaisinpa nähdä sinun elämästäsi vaikka yhden ainoan päivän. Jeesus tarkensi lakia ja sanoi: "Joka katsoo naista himoiten, on jo tehnyt huorin hänen kanssaan. Näitä riittäisi vaikka kuinka ja paljon. Joka pienimmässä on väärä on suuressakin väärä.

Mutta toisaalta voisin ajattella, onhan hienoa että on sellainen ihminen kuin nim. Suuri.ero, jonka ei koskaan tarvitse enää pyytää keneltäkään mitään anteeksi koska hän ei tee syntiäkään missään. Olet siis kävelevä ilosanoma monien himojen vaivaamille ihmisille, he voivat katsella sinua ja ihastella, oi jospa minäkin olisin tuollainen!

Sinä olet siis Jeesus 2?

"Pue päällesi Hänen vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi, lihasi eli sinä itse, et muutu piirun vertaa. Se tulee hylätä ristille himoineen ja haluineen. Hänessä sinäkin saisit todellisen levon."

Siis lahjavanhurskaus, ei sitä joka tulee omasta synnittömyydestä vaan Jeesuksen ristinkuoleman tähden.

Olet nuori ja toivottavasti vielä oppivainen. Perkele uittaa sinua mennen tullen omassa hurskaudessasi ja synnittömyydessäsi. Kova on koulu tiedossa.

"haluaisinpa nähdä sinun elämästäsi vaikka yhden ainoan päivän."

Jumala näkee kaiken, Hän tuntee sydämeni.
        Minä taas haluaisin nähdä, että Jumalan Sana saisi sinussa tilaa ja pääsisi kasvamaan niin, että tuottaisit hyvää hedelmää

"Jeesus tarkensi lakia ja sanoi: "Joka katsoo naista himoiten, on jo tehnyt huorin hänen kanssaan."

Niin sanoi, ja sanoi myös, että yksikään huorintekijä ei peri taivastenvaltakuntaa.

Etkö usko mitä Jeesus Kristus sanoi? Jos sinä himoitset naisia, niin olet huorintekijä. Miksi luulet, että Hän tekisi sinun kanssa poikkeuksen?

Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, sinä opetat, että Hän vapauttaa tekemään syntiä.

"Joka pienimmässä on väärä on suuressakin väärä."

Ja pieni hapatus hapattaa koko taikinan.

"Mutta toisaalta voisin ajattella, onhan hienoa että on sellainen ihminen kuin nim. Suuri.ero, jonka ei koskaan tarvitse enää pyytää keneltäkään mitään anteeksi koska hän ei tee syntiäkään missään."

Kun pysyn Kristuksessa, Pyhän Hengen johdatuksessa, en tee syntiä. Sillä Pyhä Henki ei johda ketään tekemään syntiä.

Et sinä minua pilkkaa, sinä pilkkaat Kristusta Jumalan Sanaa. En ole puhunut omaani, vaan sen mitä Jumalan Sana sanoo.

"Sinä olet siis Jeesus 2?"

En ole, vaan Jeesus yksi ja ainoa, asuu minussa ja vaikuttaa kaiken Pyhän Hengen voimasta.

Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen KESTÄÄ.

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette KOSKAAN LANKEA; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.

Mutta hänelle, joka voi VARJELLA teidät LANKEAMASTA ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

"Siis lahjavanhurskaus, ei sitä joka tulee omasta synnittömyydestä vaan Jeesuksen ristinkuoleman tähden."

Minähän kirjoitin tuohon näin "Pue päällesi HÄNEN vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi"

Sinä et usko Häneen, et usko mitä Jumalan Sana lupaa. Et ole Hänessä.

• perusopetusta
        Suuri.ero kirjoitti:

"haluaisinpa nähdä sinun elämästäsi vaikka yhden ainoan päivän."

Jumala näkee kaiken, Hän tuntee sydämeni.
        Minä taas haluaisin nähdä, että Jumalan Sana saisi sinussa tilaa ja pääsisi kasvamaan niin, että tuottaisit hyvää hedelmää

"Jeesus tarkensi lakia ja sanoi: "Joka katsoo naista himoiten, on jo tehnyt huorin hänen kanssaan."

Niin sanoi, ja sanoi myös, että yksikään huorintekijä ei peri taivastenvaltakuntaa.

Etkö usko mitä Jeesus Kristus sanoi? Jos sinä himoitset naisia, niin olet huorintekijä. Miksi luulet, että Hän tekisi sinun kanssa poikkeuksen?

Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, sinä opetat, että Hän vapauttaa tekemään syntiä.

"Joka pienimmässä on väärä on suuressakin väärä."

Ja pieni hapatus hapattaa koko taikinan.

"Mutta toisaalta voisin ajattella, onhan hienoa että on sellainen ihminen kuin nim. Suuri.ero, jonka ei koskaan tarvitse enää pyytää keneltäkään mitään anteeksi koska hän ei tee syntiäkään missään."

Kun pysyn Kristuksessa, Pyhän Hengen johdatuksessa, en tee syntiä. Sillä Pyhä Henki ei johda ketään tekemään syntiä.

Et sinä minua pilkkaa, sinä pilkkaat Kristusta Jumalan Sanaa. En ole puhunut omaani, vaan sen mitä Jumalan Sana sanoo.

"Sinä olet siis Jeesus 2?"

En ole, vaan Jeesus yksi ja ainoa, asuu minussa ja vaikuttaa kaiken Pyhän Hengen voimasta.

Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen KESTÄÄ.

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette KOSKAAN LANKEA; sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen iankaikkiseen valtakuntaan.

Mutta hänelle, joka voi VARJELLA teidät LANKEAMASTA ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,
        hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

"Siis lahjavanhurskaus, ei sitä joka tulee omasta synnittömyydestä vaan Jeesuksen ristinkuoleman tähden."

Minähän kirjoitin tuohon näin "Pue päällesi HÄNEN vanhurskautensa, älä enää yritä pystyttää omaasi"

Sinä et usko Häneen, et usko mitä Jumalan Sana lupaa. Et ole Hänessä.

"Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, sinä opetat, että Hän vapauttaa tekemään syntiä."
        Teit väärän tulkinnan, tahallisen, siis synnin.

• Suuri.ero
        perusopetusta kirjoitti:

"Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, sinä opetat, että Hän vapauttaa tekemään syntiä."
        Teit väärän tulkinnan, tahallisen, siis synnin.

Onko Jeesus Kristus sovittanut sinun tulevat syntisi?

• perusopetusta
        Suuri.ero kirjoitti:

Onko Jeesus Kristus sovittanut sinun tulevat syntisi?

"Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme"

• Suuri.ero
        perusopetusta kirjoitti:

Eli piikki on auki mielestäsi?

• jari-pekka--65
        perusopetusta kirjoitti:

Aamen. Ja ihan kaikki. Tuossa joku kysyy, että tulevat synnitkin?

No kyllä. Ihan kaikki. Jeesuksen uhri oli täydellinen. Jo yli 2000 vuotta sitten Jumala vuodatti Rakkautensa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Kaikki tulevat synnitkö? Kyllä. Jo ennen kuin minua oli edes olemassakaan, oli Jeesus kantanut kaikki minun syntini, aivan kaikki.

Sovitus on täydellinen. Niin on Jumala Jariakin rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa...

Ei tarvi pyytää Rakastamaan, koska se on jo vuodatettu. Ei tarvi ansaita Rakkautta, koska se on jo vuodatettu.

Kunnia Herralle.

• Suuri.ero
        jari-pekka--65 kirjoitti:

Aamen. Ja ihan kaikki. Tuossa joku kysyy, että tulevat synnitkin?

No kyllä. Ihan kaikki. Jeesuksen uhri oli täydellinen. Jo yli 2000 vuotta sitten Jumala vuodatti Rakkautensa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.

Kaikki tulevat synnitkö? Kyllä. Jo ennen kuin minua oli edes olemassakaan, oli Jeesus kantanut kaikki minun syntini, aivan kaikki.

Sovitus on täydellinen. Niin on Jumala Jariakin rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa...

Ei tarvi pyytää Rakastamaan, koska se on jo vuodatettu. Ei tarvi ansaita Rakkautta, koska se on jo vuodatettu.

Kunnia Herralle.

Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, Jari opettaa, että Hän vapauttaa tekemään syntiä. Se tuli selväksi.
        Jari on esimerkki valhe veljestä.

Mutta "perusopetukselta" toivoisin vielä vastausta, että onko se piikki auki sinun mielestäsi?

• jari-pekka--65
        Suuri.ero kirjoitti:

Raamattu sanoo, että Jeesus Kristus vapauttaa synnistä, Jari opettaa, että Hän vapauttaa tekemään syntiä. Se tuli selväksi.
        Jari on esimerkki valhe veljestä.

Mutta "perusopetukselta" toivoisin vielä vastausta, että onko se piikki auki sinun mielestäsi?

Vastaan vielä tämän kerran. Mun mielipiteet ei ratkaise suuntaan tai toiseen. Vain Jumalan mielipide ratkaisee. Se mitä Raamattu sanoo.

Raamattu sanoo, että joka tahallaan tekee syntiä tultuaan totuuden tuntoon, sen edestä ei ole uhria. Siis joka tahallaan tekee. Tietentahtoen. Joka harjoittaa syntiä.

Syntiin lankeaminen on eri asia. Se ei ole suunniteltua tahallista synnin harjoittamista.

Synnin harjoittaja hyväksyy synnin, eikä tee siitä parannusta. Ei käänny Jeesuksen puoleen, vaan paaduttaa itsensä.

Syntiin lankeaja tiedostaa langenneensa ja kääntyy Jeesuksen puoleen ja tunnustaa langenneensa ja saa myös anteeksi. Aina.

Siinä on se ero. Synnin tahalliseen tekemiseen ei ole siis mikään piikki auki.

• Suuri.ero
        jari-pekka--65 kirjoitti:

Vastaan vielä tämän kerran. Mun mielipiteet ei ratkaise suuntaan tai toiseen. Vain Jumalan mielipide ratkaisee. Se mitä Raamattu sanoo.

Raamattu sanoo, että joka tahallaan tekee syntiä tultuaan totuuden tuntoon, sen edestä ei ole uhria. Siis joka tahallaan tekee. Tietentahtoen. Joka harjoittaa syntiä.

Syntiin lankeaminen on eri asia. Se ei ole suunniteltua tahallista synnin harjoittamista.

Synnin harjoittaja hyväksyy synnin, eikä tee siitä parannusta. Ei käänny Jeesuksen puoleen, vaan paaduttaa itsensä.

Syntiin lankeaja tiedostaa langenneensa ja kääntyy Jeesuksen puoleen ja tunnustaa langenneensa ja saa myös anteeksi. Aina.

Siinä on se ero. Synnin tahalliseen tekemiseen ei ole siis mikään piikki auki.

"Raamattu sanoo, että joka tahallaan tekee syntiä tultuaan totuuden tuntoon, sen edestä ei ole uhria. Siis joka tahallaan tekee. Tietentahtoen. Joka harjoittaa syntiä."

Lisäsit sitten taas ripauksen Jaria. Raamattu ei sano, joka "harjoittaa" , vaan joka tekee.

Ketä sinä yrität Jari huijata? Kauanko jatkat tuota teatteria? Et voi Totuutta vastaan mitään. Jumala tuntee sydämesi ja se on väärä Herran edessä.
        Sinä et ole luopunut sydämestäsi kaikesta minkä tiedät vääräksi, et ole ristiinnaulinnut lihaasi himoinesi ja haluinesi, vaan yhä toimit niiden mukaan, himon käydessä raskaaksi.
        Et voi tuntea Totuutta, koska itse elät valheessa, pettäen vain itseäsi.

Tee todellinen parannus, ennen kuin on liian myöhäistä.

"Eräällä miehellä oli viikunapuu istutettuna viinitarhassaan; ja hän tuli etsimään hedelmää siitä, mutta ei löytänyt.
        Niin hän sanoi viinitarhurille: 'Katso, kolmena vuotena minä olen käynyt etsimässä hedelmää tästä viikunapuusta, mutta en ole löytänyt. Hakkaa se pois; mitä varten se vielä maata laihduttaa?'
        Mutta tämä vastasi ja sanoi hänelle: 'Herra, anna sen olla vielä tämä vuosi; sillä aikaa minä kuokin ja lannoitan maan sen ympäriltä.
        Ehkä se ensi vuonna tekee hedelmää; mutta jos ei, niin hakkaa se pois'."

• woewoe

Viisas uskova elää jatkuvasti samassa tietoisuudessa kuin Paavali: minussa ja minun lihassani ei ole mitään hyvää. Jumalan armoon on luotettava nöyrästi päivä ja hetki kerrallaan.

Jumalan perille vievä armo ei riipu pätkääkään siitä miten varmoja me olemme siitä, että pääsemme perille. Pikemminkin päinvastoin. Kokemus on osoittanut, että ne, jotka ovat varmimpia vaelluksestaan, lankeavat varmimmin. Jumala rakastaa heikkoja, sillä terveet eivät tarvitse parantajaa.

• jaikalii91

Hyvä kirjoitus sinulta wowoe. Tuli tällaisia ajatuksia:

Jumala ei tietenkään rakasta syntiä mihin uskova lankeaa, etkä sinä sitä tarkoitakaan. Mutta Jumala rakastaa lankeilevan uskovan sydämen asennetta syntiin ja Jumalaan itseensä. Uskova tunnustaa syntinsä ja pyrkii siitä eroon. Jumala rakastaa uskovan suhtautumista Häneen Rakastavana anteeksiantavana armahtavana Jumalana. Jumala rakastaa uskovan turvautumista Häneen ja Hänen armoonsa ja Jeesuksen ristinvereen. Siinä on pelastuksemme ja pyhityksemme joka riittää. Heikkoudentuntemuksemme vie meitä lähelle Jeesusta Kristusta ja nojautumaan yksin Hänen ansioonsa. Sitä Jumala rakastaa. Tällainen suhtautuminen ja suhde Jeesukseen pelastaa heikonkin uskovan.

Efesolaiskirje:
        2:13 "mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."

Roomalaiskirje:
        5:9-10 "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"

Heb 10:10-19 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,"

• Suuri.ero

"Paavali: minussa ja minun lihassani ei ole mitään hyvää. Jumalan armoon on luotettava nöyrästi päivä ja hetki kerrallaan."

Woewoe väitätkö siis, että Paavali eli lihansa mukaan?

En minäkään väitä, että lihassani on mitään hyvää, mutta väitän, että Jumalan Pyhä Henki, joka asuu minun sisimmässäni on Hyvä ja jonka voima painaa lihani ristille, kun olen kaikkeni antanut Hänen käsiin, niin etten enää elä seuraten ja täyttäen omia himoja ja halujani. Vaan Hänen Sanansa elää minussa.

• Suuri.ero
        jaikalii91 kirjoitti:

Hyvä kirjoitus sinulta wowoe. Tuli tällaisia ajatuksia:

Jumala ei tietenkään rakasta syntiä mihin uskova lankeaa, etkä sinä sitä tarkoitakaan. Mutta Jumala rakastaa lankeilevan uskovan sydämen asennetta syntiin ja Jumalaan itseensä. Uskova tunnustaa syntinsä ja pyrkii siitä eroon. Jumala rakastaa uskovan suhtautumista Häneen Rakastavana anteeksiantavana armahtavana Jumalana. Jumala rakastaa uskovan turvautumista Häneen ja Hänen armoonsa ja Jeesuksen ristinvereen. Siinä on pelastuksemme ja pyhityksemme joka riittää. Heikkoudentuntemuksemme vie meitä lähelle Jeesusta Kristusta ja nojautumaan yksin Hänen ansioonsa. Sitä Jumala rakastaa. Tällainen suhtautuminen ja suhde Jeesukseen pelastaa heikonkin uskovan.

Efesolaiskirje:
        2:13 "mutta nyt, kun olette Kristuksessa Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä."

Roomalaiskirje:
        5:9-10 "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;"

Heb 10:10-19 "Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan. Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään. Todistaahan sen meille myös Pyhä Henki; sillä sanottuaan: "Tämä on se liitto, jonka minä näiden päivien jälkeen teen heidän kanssaan", sanoo Herra: "Minä panen lakini heidän sydämiinsä ja kirjoitan ne heidän mieleensä"; ja: "heidän syntejänsä ja laittomuuksiansa en minä enää muista." Mutta missä nämä ovat anteeksi annetut, siinä ei uhria synnin edestä enää tarvita. Koska meillä siis, veljet, on luja luottamus siihen, että meillä Jeesuksen veren kautta on pääsy kaikkeinpyhimpään,"

"Uskova tunnustaa syntinsä ja pyrkii siitä eroon."

Mikä synti on jaikal sellainen, mitä Jeesus ei sovittanut ristillä?

Mikä on sellainen synti mistä Hän ei ihmisiä vapauttanut?

Hän teki tyhjäksi perkeleen teot ristillä, jos synti ei ole perkeleen teko, niin mikä sitten?

Mikä on sellainen synti, mihin ei Kristuksen ristintyö Jaikalin kohdalla riitä?

Omien sanojesi perusteella et pysty olemaan tekemättä syntiä. Niin miten voit olla Hänen seuraajansa, jos kuitenkin olet vielä synnin orja, kun synti vielä hallitsee sinua? Jos taas et ole orja eikä se hallitse sinua, niin miksi silloin teet syntiä?

• Suuri.ero

Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.
      Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.
      Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

• Suuri.ero

Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos joku pitää minun sanani, hän ei ikinä näe kuolemaa.-Jeesus Kristus

• Joopajoojaniinniin

Juudaksen kirje 1

17 Mutta te, rakkaani, muistakaa nämä sanat, mitkä meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat edeltäpäin puhuneet,

18 sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan".

19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

20 Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä

21 ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.

22 Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;

23 toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.

24 Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

25 hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

Uskokaa mieluummin Sana kun Ihmisten höpinät joka on perittyjä oppeja ja pyörii seurakunnissa totuutena vaikka ne ovat valheita. Koska Sana sano Pyrkikää sen tähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea; ja että Hän voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen,

Nykyään opetetaan että olisi muka ihan Normaali elämä Kristittyinä lankea joka hetki ja tarvita kääntyä ja tehdä parannusta kuolleista töistä synneistä ja saastasta. Uskokaa mieluummin Jumala joka VOI Auttaa jokainen joka tulee Hänen luo . Jos todella USKOO ja Luottaa Häneen eikä itseä niin alkaa tapahtua ja ihminen pääsee vapaaksi Synneistä.

2. Piet. 1:10

Pyrkikää sentähden, veljet, sitä enemmän tekemään kutsumisenne ja valitsemisenne lujaksi; sillä jos sen teette, ette koskaan lankea;

• VarmaMerkki

Lopun aikojen varmin merkki on eksytykset, joista Jeesus varoittaa Matteus 24:ssä 4 kertaa. Jumalan sielujen taloudessa on 3 ihmityyppiä ihmisiä, juutalaiset, uskovat ja pakanat, ja vihtahousulla kiire eksyttää uskovia pois kaidalta tieltä ja hyvin näyttää onnistuvan kun on jäämässä vain jäännös eli Remnants of Believers.

• Ottakaa_kantaa

Ensin pitäisi nyt määritellä, mitä lankeamisella tarkoitetaan. Onko se uskon epäilyä tai jopa siitä luopumista? Vai onko se esim. kymmenen käskyn rikkomista? Vai onko se ns. kristillisten arvojen vastaista toimintaa (esim. ei ole hyvä lähimmäinen aina toisille)? Vai onko se sitä, ettei kirjamellisesti noudata Jeesuksen kaikkia oppeja (esim. ei tee lähetystyötä ja luovu omaisuudestaan)?

Määritelmästä riippuen voidaan jokainen katsoa jollain tavalla "valhe veljeksi".

• Suuri.ero

Autuas se mies, joka kiusauksen kestää, sillä kun hänet on koeteltu, on hän saava elämän kruunun, jonka Herra on luvannut niille, jotka häntä rakastavat!
        Älköön kukaan, kiusauksessa ollessaan, sanoko: "Jumala minua kiusaa"; sillä Jumala ei ole pahan kiusattavissa, eikä hän ketään kiusaa.
        Vaan jokaista kiusaa hänen oma himonsa, joka häntä vetää ja houkuttelee;
        kun sitten himo on tullut raskaaksi, synnyttää se synnin, mutta kun synti on täytetty, synnyttää se kuoleman.
        Älkää eksykö, rakkaat veljeni.

• jari-pekka--65

Kristus pysyy minussa lankeemuksistani huolimatta. Se on Rakkautta. Jumalan Rakkaus ei voi hylätä.

• Suuri.ero

Jos Jumala ei ole säästänyt luonnollisia oksia, ei hän ole säästävä sinuakaan.
        Katso siis Jumalan hyvyyttä ja ankaruutta: Jumalan ankaruutta langenneita kohtaan, mutta hänen hyvyyttänsä sinua kohtaan, jos hänen hyvyydessänsä pysyt; muutoin sinutkin hakataan pois.

• totuudenjokaontotuudesta

He he ? Miten ihminen voi noin syvästi pettää itse ! Tuo ei ole Pyhä Raamatusta lainkaan !

• Suuri.ero
        totuudenjokaontotuudesta kirjoitti:

He he ? Miten ihminen voi noin syvästi pettää itse ! Tuo ei ole Pyhä Raamatusta lainkaan !

Roomalaiskirje 11:21-22

• Suuri.ero
        Suuri.ero kirjoitti:

Roomalaiskirje 11:21-22

P.S Taisit kuitenkin tarkoittaa Jaria tuolla?

• totuudenjokaontotuudesta
        Suuri.ero kirjoitti:

P.S Taisit kuitenkin tarkoittaa Jaria tuolla?

Aivan koska Rakkaus ei rakastaa lankeaminen ! Ja Rakkaus on se että Jumala Rakastaa meidät niin paljon että Tahtoo ettei me lankeamme ja Antaa myös eväitä että me pysymme pystyssä. Koska katso ettet sä kaadut jos seisot kehottaa Pyhä Raamattu ! Ja Raamattu sano sinulle että Hän oksentaa sut ulos jos et tee parannus.
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

• totuudenjokaontotuudesta kirjoitti:

Aivan koska Rakkaus ei rakastaa lankeaminen ! Ja Rakkaus on se että Jumala Rakastaa meidät niin paljon että Tahtoo ettei me lankeamme ja Antaa myös eväitä että me pysymme pystyssä. Koska katso ettet sä kaadut jos seisot kehottaa Pyhä Raamattu ! Ja Raamattu sano sinulle että Hän oksentaa sut ulos jos et tee parannus.
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!

16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.

17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

18 Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

19 Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus.

20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.

21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.

Olisit vaan pysynyt poissa savonarola.

Mikä teillä on kun sana totuus tarkoittaa aina jotain pahaa?

On hyviäkin asioita jotka on totta.

• tottaon
        auroraboreallis kirjoitti:

Olisit vaan pysynyt poissa savonarola.

Mikä teillä on kun sana totuus tarkoittaa aina jotain pahaa?

On hyviäkin asioita jotka on totta.

Niin löytyy! Mutta siihenkin lisätään pientä hapatusta niin että sillä saadaan hapatettu ja pilattu koko Rakkauden. Sellainen on se uuskarimaattisten hapatus ja opetus.

• "Kristus pysyy minussa lankeemuksistani huolimatta. Se on Rakkautta. Jumalan Rakkaus ei voi hylätä."

- Ethän kannata 'Kerran pelastettu, aina pelastettu' -oppia?

• Suuri.ero

Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa,

• palautte

Sinä kiivailet uskovia vastaan, veli hyvä. Kannattaisi oppia tuntemaan sen juonet, joka on tullut tappamaan ja tuhoamaan, ettei kantaisi sen soihtua, vahingossa.

• Vain.Jumala.on.hyvä
        palautte kirjoitti:

Sinä kiivailet uskovia vastaan, veli hyvä. Kannattaisi oppia tuntemaan sen juonet, joka on tullut tappamaan ja tuhoamaan, ettei kantaisi sen soihtua, vahingossa.

Kiivailen Totuuden puolesta, heidän valheitaan vastaan. Perkele on tullut tappamaan ja tuhoamaan ja synti on se mikä heidät tuhoaa elleivät luovu vääryydestään.
        Heidän sielunsa on vaarassa, heidän tulee tehdä todellinen parannus, eikä pelleillä Pyhän Jumalan kanssa.
        Jos et tätä ymmärrä, olet yksi heistä, jolla ei ole puhdas omatunto Herran edessä.

• Vain.Jumala.on.Hyvä
        Vain.Jumala.on.hyvä kirjoitti:

Kiivailen Totuuden puolesta, heidän valheitaan vastaan. Perkele on tullut tappamaan ja tuhoamaan ja synti on se mikä heidät tuhoaa elleivät luovu vääryydestään.
        Heidän sielunsa on vaarassa, heidän tulee tehdä todellinen parannus, eikä pelleillä Pyhän Jumalan kanssa.
        Jos et tätä ymmärrä, olet yksi heistä, jolla ei ole puhdas omatunto Herran edessä.

P.S "Ja kuka on, joka voi teitä vahingoittaa, jos teillä on kiivaus hyvään?"

"Kova tulee kuritus sille, joka tien hylkää; joka nuhdetta vihaa, saa kuoleman."

• tuotatottaon

Aivan näin !! ja kun he eivät rakastaneet tämä totuus että he tulis tulla puhtaita ja pyhiä siinä seurakunnassa joka nostetaan ylös niin Jumala viiemeisiä aikoina lähetti villitseviä henkiä heille toronton herätyksessä.

• UskoToivonen

Jeesus perillepääsevistä:

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
      35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
      36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
      37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
      38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
      39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
      40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'. ( Matt. 25. )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      18
      4001
    2. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      126
      1464
    3. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      93
      1298
    4. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      313
      1241
    5. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      61
      1184
    6. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      72
      1130
    7. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      45
      1104
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      961
    9. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      86
      895
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      48
      838
    Aihe