Adventismi on tasapainoinen usko

Konservatiivi

Adventistinen käsitys kristinuskosta on hyvin tasapainoinen ja pitkälti sen mukainen kuin mitä Lutherkin opetti. Luomista, lunastusta ja pyhitystä opetetaan tasasuuruisesti, korostamatta vain yhtä niistä. Erityisesti se on kiehtovaa, miten adventistit pitävät esillä Isää Jumalaa maailman luojana, asia, joka luterilaiselta kirkolta on aivan unohtunut.

Luonto, kasvikunta, eläinkunta, luomisoppi... Ne ovat hienosti edustettuina adventismissa. Olen pistänyt tämän merkille siksi, että olen itse luonnosta, yrteistä ja luontaistuotteista kiinnostunut vanhoillinen luterilainen, joka näkee kasveissa Jumalan parantavan voiman ja joka uskoo luomisoppiin.

Kaikkea hyvää toisen kirkkokunnan uskonveljille, toivoo konservatiivi.

64

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin. Ongelma vaan on siinä, että koko kristinuskonharha, puhumattakaan adventistisestakristinuskonharhasta on huijausta.
      http://www.evilbible.com

Mielikuvitusjeesuksen elämästä ja väitetystä kuolemasta ei ole mitään muita todisteita, kuin kristittyjen uusi satukirja.

Sori vaan, että pitää olla näin vittumaisen suora, mutta teidän jumalanne on epäjumala.

• yhtäsuorasitten

No pitää sitten olla yhtä suora ja todeta, että olet paholaisen pettämä.

• ##
        he-ma kirjoitti : ## Ongelma vaan on siinä, että koko kristinuskonharha, puhumattakaan adventistisestakristinuskonharhasta on huijausta.##

Luullakseni he-ma tarkoitti tuolla oikeastaan sanoa: ""Ongelmani on, että minulle koko kristinusko on harha, puhumattakaan adventistisesta kristinuskonharhasta mikä minulle on huijausta.##

Sitähän he-ma tarkoitti . sillä he-man ongelmat (tai kenen vain) eivät koskaan ole kaikkien ihmisten ongelmia. Uskontoja (myös kristinuskon suuntia) on paljon - mutta muiden uskon .. ei pitäisi olla he-man "ongelma".
        He-ma lajitteli myös ongelmansa siten että koko kristinusko on hänelle ongelma .. mutta erikoisen suuri ongelma hänelle on adventismi.

Olen ihan varma että näin se onkin - ja ei voi kuin valittaa että he-man elämään on tullut tällainen ongelma.

Kuka kantaa vastuun ihmisen teoista ? ja niiden seurauksista ?
        Juu, ihminen itse .. Tätä ei he-mankaan pitäisi unohtaa - vaikka ymmärtämätön onkin .. ihminen joko seuraa Jumalan tahtoa tai ei seuraa .. Ja Jumalan tahto on : "Elä oikeudenmukaisesti ja rakkaudellisesti" - mutta jos et elä niin älä unohda että kannat siitä myös vastuun ..

1. Sam. 8:7
        Niin Herra sanoi Samuelille: "KUULE KANSAN ÄÄNTÄ KAIKESSA, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan MINUT HE OVAT PITÄNEET HALPANA OLEMAAN HEIDÄN KUNINKAANSA.

Minun mielestäni ei kenenkään usko Jumalaan ja syntisen lunastukseen ole mikään ongelma - ongelma uskonnosta tulee vasta jos siihen sisälly vääryyttä ja valhetta - siksi olen sitä mieltä että esimerkiksi kaikkien uskontojen suurin harha - jos se on osa uskontoa - on usko ikuiseen piinaan, mikä uskonto sitten onkin kyseessä - se on TODELLINEN HARHA, jota yhä levitetään ympäri maailman (ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin).

Siksi minua ihmetyttää, koska he-ma on "kristinuskon vastustaja", että juuri adventismi on he-malle suurempi ongelma kuin esimerkiksi usko luotujaan ikuisesti piinaavaan Luojaan. Kuinka oikeudenmukaista he-man päättely on ?

Kuinka tämä on mahdollista? Kerrohan se he.ma.
        OTA HUOMIOON ... että sinä (he-ma) et itse usko kumpaankaan - sinä vain asetit kaksi kristinuskon haaraa vastakkain ja KERROIT MIELIPITEESI NIISTÄ - joten sinun uskostasihan ei silloin ole kyse .. vaan MUIDEN uskosta jota arvostelit ..

Siis kysyn:
        Miksi usko "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" (NIINKUIN MONET USKOVAT) on sinulle (he-ma) suurempi ongelma kuin usko oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan joka lunasti ihmiset synnin orjuudesta - ja teki sen sillä ainoalla oikealla tavalla mikä on mahdollista (NIINKUIN MONET MYÖS USKOVAT)

alex

• alex.kasi kirjoitti:

##
        he-ma kirjoitti : ## Ongelma vaan on siinä, että koko kristinuskonharha, puhumattakaan adventistisestakristinuskonharhasta on huijausta.##

Luullakseni he-ma tarkoitti tuolla oikeastaan sanoa: ""Ongelmani on, että minulle koko kristinusko on harha, puhumattakaan adventistisesta kristinuskonharhasta mikä minulle on huijausta.##

Sitähän he-ma tarkoitti . sillä he-man ongelmat (tai kenen vain) eivät koskaan ole kaikkien ihmisten ongelmia. Uskontoja (myös kristinuskon suuntia) on paljon - mutta muiden uskon .. ei pitäisi olla he-man "ongelma".
        He-ma lajitteli myös ongelmansa siten että koko kristinusko on hänelle ongelma .. mutta erikoisen suuri ongelma hänelle on adventismi.

Olen ihan varma että näin se onkin - ja ei voi kuin valittaa että he-man elämään on tullut tällainen ongelma.

Kuka kantaa vastuun ihmisen teoista ? ja niiden seurauksista ?
        Juu, ihminen itse .. Tätä ei he-mankaan pitäisi unohtaa - vaikka ymmärtämätön onkin .. ihminen joko seuraa Jumalan tahtoa tai ei seuraa .. Ja Jumalan tahto on : "Elä oikeudenmukaisesti ja rakkaudellisesti" - mutta jos et elä niin älä unohda että kannat siitä myös vastuun ..

1. Sam. 8:7
        Niin Herra sanoi Samuelille: "KUULE KANSAN ÄÄNTÄ KAIKESSA, mitä he sinulle sanovat; sillä sinua he eivät ole pitäneet halpana, vaan MINUT HE OVAT PITÄNEET HALPANA OLEMAAN HEIDÄN KUNINKAANSA.

Minun mielestäni ei kenenkään usko Jumalaan ja syntisen lunastukseen ole mikään ongelma - ongelma uskonnosta tulee vasta jos siihen sisälly vääryyttä ja valhetta - siksi olen sitä mieltä että esimerkiksi kaikkien uskontojen suurin harha - jos se on osa uskontoa - on usko ikuiseen piinaan, mikä uskonto sitten onkin kyseessä - se on TODELLINEN HARHA, jota yhä levitetään ympäri maailman (ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin).

Siksi minua ihmetyttää, koska he-ma on "kristinuskon vastustaja", että juuri adventismi on he-malle suurempi ongelma kuin esimerkiksi usko luotujaan ikuisesti piinaavaan Luojaan. Kuinka oikeudenmukaista he-man päättely on ?

Kuinka tämä on mahdollista? Kerrohan se he.ma.
        OTA HUOMIOON ... että sinä (he-ma) et itse usko kumpaankaan - sinä vain asetit kaksi kristinuskon haaraa vastakkain ja KERROIT MIELIPITEESI NIISTÄ - joten sinun uskostasihan ei silloin ole kyse .. vaan MUIDEN uskosta jota arvostelit ..

Siis kysyn:
        Miksi usko "luotujaan ikuisesti piinaavaan luojaan" (NIINKUIN MONET USKOVAT) on sinulle (he-ma) suurempi ongelma kuin usko oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan joka lunasti ihmiset synnin orjuudesta - ja teki sen sillä ainoalla oikealla tavalla mikä on mahdollista (NIINKUIN MONET MYÖS USKOVAT)

alex

Ongelman ydin on se, että te uskovaiset väitätte tuntevanne jumalan ja jopa yritätte hänen avullaan taikoja tehdä rukouksissanne.

Silti ette pyydettäessä pysty esittämään todisteen häivääkään jumalastanne.

Avustatte törkeässä jatketussa petoksessa tai syyllistytte siihen, jos rahaa keräätte.

Yksittäinen hullu ei ole vaarallinen, mutta joukkohulluuden, uskonnon vaikutus yhteiskuntaan on aivan liian suuri. Asialle pitää tehdä jotain!

• he-ma kirjoitti:

Ongelman ydin on se, että te uskovaiset väitätte tuntevanne jumalan ja jopa yritätte hänen avullaan taikoja tehdä rukouksissanne.

Silti ette pyydettäessä pysty esittämään todisteen häivääkään jumalastanne.

Avustatte törkeässä jatketussa petoksessa tai syyllistytte siihen, jos rahaa keräätte.

Yksittäinen hullu ei ole vaarallinen, mutta joukkohulluuden, uskonnon vaikutus yhteiskuntaan on aivan liian suuri. Asialle pitää tehdä jotain!

Sinun ongelmasi ydin (he-ma) ei ole muissa ihmisissä - näin se on ja sitä ei muuta mitkään selitykset..

Jokaisella saa olla oma käsitys - sinullakin - mutta että syyttää siitä muita ihmisiä on aika heikko esitys.

alex

• alex.kasi kirjoitti:

Sinun ongelmasi ydin (he-ma) ei ole muissa ihmisissä - näin se on ja sitä ei muuta mitkään selitykset..

Jokaisella saa olla oma käsitys - sinullakin - mutta että syyttää siitä muita ihmisiä on aika heikko esitys.

alex

Älä höpötä.

Valehtelet jumalastasi ja se tekee sinusta syyllisen petokseen.

• Vieläjäsen
        he-ma kirjoitti:

Älä höpötä.

Valehtelet jumalastasi ja se tekee sinusta syyllisen petokseen.

Siis totalitarianismia kannatat? Huh. Kukaan ei mielestäsi saisi ajatella toisin kuin itse ajattelet, koska kaikki muu on petosta. Sinä tiedät kaiken? Aika hurjaa.

Pitäisikö kaikki poliittisen puoleet kieltää, kun pettävät puhuessaan suuria jat tehdessään pieniä?

Entä kaikki arpajaiset, lupaavat miljoonia, vievät rahat? :)

Entä mainostoimistot?

Selvänäkijätkin taitavat kuulua samaan kategoriaan?

Taitaa löytyä pettäjä ateistejakin. Stalin aikanaan lupasi paratiisin ja loi surkeat olot, jossa vielä kymmeniltä miljoonilta vietiin henki.

Adventtikirkko on paljon tasapainoisempi kuin he-ma mielipiteissään. Kirkko kannattaa demokratiaa ja esim. kirkon uskonnonvapausjaosto on tukenut lakialoitteilla ja käytännön oikeusapua antamalla muihin ryhmiin kuuluvien ihmisten - myös ateistien samoin kuin ei kristittyjen ja toisiin kirkkoihin kuuluvien oikeuksia esittää julkisesti kantansa.

Olen ennemmin adventisti kuin he-malainen.

• Vieläjäsen kirjoitti:

Siis totalitarianismia kannatat? Huh. Kukaan ei mielestäsi saisi ajatella toisin kuin itse ajattelet, koska kaikki muu on petosta. Sinä tiedät kaiken? Aika hurjaa.

Pitäisikö kaikki poliittisen puoleet kieltää, kun pettävät puhuessaan suuria jat tehdessään pieniä?

Entä kaikki arpajaiset, lupaavat miljoonia, vievät rahat? :)

Entä mainostoimistot?

Selvänäkijätkin taitavat kuulua samaan kategoriaan?

Taitaa löytyä pettäjä ateistejakin. Stalin aikanaan lupasi paratiisin ja loi surkeat olot, jossa vielä kymmeniltä miljoonilta vietiin henki.

Adventtikirkko on paljon tasapainoisempi kuin he-ma mielipiteissään. Kirkko kannattaa demokratiaa ja esim. kirkon uskonnonvapausjaosto on tukenut lakialoitteilla ja käytännön oikeusapua antamalla muihin ryhmiin kuuluvien ihmisten - myös ateistien samoin kuin ei kristittyjen ja toisiin kirkkoihin kuuluvien oikeuksia esittää julkisesti kantansa.

Olen ennemmin adventisti kuin he-malainen.

Samat säännöt pitäisi yhteiskunnassa olla kaikille!

Emme voi sallia tilannetta, jossa olemattomia, vasta kuoleman jälkeen lunastettavissa olevia veikkausvoittoja voidaan myydä!

• Vieläjäsen
        he-ma kirjoitti:

Samat säännöt pitäisi yhteiskunnassa olla kaikille!

Emme voi sallia tilannetta, jossa olemattomia, vasta kuoleman jälkeen lunastettavissa olevia veikkausvoittoja voidaan myydä!

Ei muuta kuin kunnon stalinismiin vaan. He-masta uuden NKVDn pomo vahtimaan, ettei kukaan usko muuta kuin hän itse!?

Kuka muuten tieteellisesti todisti, että kuoleman jälkeen ei voi olla mitään??

Se taitaa olla aika selvä, ettei totalitarianismissä mitään todistaa tarvitse.

• Vieläjäsen kirjoitti:

Ei muuta kuin kunnon stalinismiin vaan. He-masta uuden NKVDn pomo vahtimaan, ettei kukaan usko muuta kuin hän itse!?

Kuka muuten tieteellisesti todisti, että kuoleman jälkeen ei voi olla mitään??

Se taitaa olla aika selvä, ettei totalitarianismissä mitään todistaa tarvitse.

Uskovainen väittää jumalan olevan olemassa, joten uskovaisella on todistusvastuu.

Uskovainen väittää kuoleman jälkeen olevan elämää, joten todistusvastuu taas uskovaisella.

Vai menetkö suoraan linnaan suorittamaan elinkaustistasi?

• Vieläkinjäsen
        he-ma kirjoitti:

Uskovainen väittää jumalan olevan olemassa, joten uskovaisella on todistusvastuu.

Uskovainen väittää kuoleman jälkeen olevan elämää, joten todistusvastuu taas uskovaisella.

Vai menetkö suoraan linnaan suorittamaan elinkaustistasi?

Olen kuvitellut aktiivisten ateistien edustavan jotenkin älykästä ja fiksua ajattelua, mutta tämä on sellaista puppua, että on pakko ottaa se jonkinlaisena vammaisena huumorina.

He-malaisessa maailmassa, siltä näiden kommenttien jälkeen tuntuu, kukaan ei siis enää koskaan saa ilman laillisen edesvastuun uhkaa sanoa mitään, mitä ei voida yleisesti hyväksytyn logiigan tai tieteellisin menetelmin todistaa. Emme saa kertoa vitsejä, emme voi nauttia taiteesta, en voi enää sanoa kaverille, että syö hampun siemeniä, se on hyvää terveydelle, jos joltakin on kuollut läheinen, en saa enää lukea Psalmia 23 lohdutukseksi, mutta mitä tehdä ateistille, joka on jämähtänyt marksismiin - pitäisi varmaan leikata puolet kielestä pois, kun saa puhua ateismista (vaikka sitäkään ei liene todistettu tieteellisesti) mutta katkoa toinen puoli eli se marksismi pois. Ongelmaksi jää se, ettei kapitalismiäkään ole todistettu oikeaksi. Ei siis saa puhua enää mistään. Lasten iltasatujen täytyy ainakin olla ehdoton tabu - he-ma haastaa niitä lukevat oikeuteen.

Mutta jos maailma menisi tällaiseksi, silloin myös joku, jonka he-ma on käännyttänyt pois kristillisestä uskosta voisi haastaa he-man oikeuteen ja väittää, että kristillinen usko, vaikka ei mahdollisesti olisikaan totta, olisi todennäköisesti suojellut häntä vaikka maksakirroosilta ja keuhkosyövältä.

Mutta kuulisin tästä mielelläni vähän lisää. Ajatuksesi alkavat olla hyvää mainosta kristillisyydelle ja aika huonoa ateismille.

• Vieläkinjäsen kirjoitti:

Olen kuvitellut aktiivisten ateistien edustavan jotenkin älykästä ja fiksua ajattelua, mutta tämä on sellaista puppua, että on pakko ottaa se jonkinlaisena vammaisena huumorina.

He-malaisessa maailmassa, siltä näiden kommenttien jälkeen tuntuu, kukaan ei siis enää koskaan saa ilman laillisen edesvastuun uhkaa sanoa mitään, mitä ei voida yleisesti hyväksytyn logiigan tai tieteellisin menetelmin todistaa. Emme saa kertoa vitsejä, emme voi nauttia taiteesta, en voi enää sanoa kaverille, että syö hampun siemeniä, se on hyvää terveydelle, jos joltakin on kuollut läheinen, en saa enää lukea Psalmia 23 lohdutukseksi, mutta mitä tehdä ateistille, joka on jämähtänyt marksismiin - pitäisi varmaan leikata puolet kielestä pois, kun saa puhua ateismista (vaikka sitäkään ei liene todistettu tieteellisesti) mutta katkoa toinen puoli eli se marksismi pois. Ongelmaksi jää se, ettei kapitalismiäkään ole todistettu oikeaksi. Ei siis saa puhua enää mistään. Lasten iltasatujen täytyy ainakin olla ehdoton tabu - he-ma haastaa niitä lukevat oikeuteen.

Mutta jos maailma menisi tällaiseksi, silloin myös joku, jonka he-ma on käännyttänyt pois kristillisestä uskosta voisi haastaa he-man oikeuteen ja väittää, että kristillinen usko, vaikka ei mahdollisesti olisikaan totta, olisi todennäköisesti suojellut häntä vaikka maksakirroosilta ja keuhkosyövältä.

Mutta kuulisin tästä mielelläni vähän lisää. Ajatuksesi alkavat olla hyvää mainosta kristillisyydelle ja aika huonoa ateismille.

Sinähän voisit noin järkevästi ajattelevana ostaa minulta taivasavoauton, jolla voit sitten taivaan lammaslaitumilla kyyditä jeesusta ympäri ketoja?

Hintaa on 20 000 euroa ja avaimet saat heti kuoltuasi. Kauppakirjaan merkitsemme, että mahdolliset valitukset kaupasta voi osoittaa vain ja ainoastaan taivaalliselle tuomioistuimelle, jossa ne myös käsitellään.

Osta nyt hyvä taivasauto minulta! Bensa riittää koko ikuisuudeksi!

• Vieläjäsen
        he-ma kirjoitti:

Sinähän voisit noin järkevästi ajattelevana ostaa minulta taivasavoauton, jolla voit sitten taivaan lammaslaitumilla kyyditä jeesusta ympäri ketoja?

Hintaa on 20 000 euroa ja avaimet saat heti kuoltuasi. Kauppakirjaan merkitsemme, että mahdolliset valitukset kaupasta voi osoittaa vain ja ainoastaan taivaalliselle tuomioistuimelle, jossa ne myös käsitellään.

Osta nyt hyvä taivasauto minulta! Bensa riittää koko ikuisuudeksi!

Eihän minun sinulta kannata sellaista ostaa, kun Jeesus antaa saman paremmin perustein ilmaiseksi ja vielä mukavia kokemuksia sen täyttymistä odotellessa.

• Pastorinna

Olisikohan tässä sellainen ongelma, että he-ma ja monet ajattelevat, että usko vie kaikki rahat. Näinhän asia ei ole. Kaikkien uskovien pitäisi ymmärtää, että armo on lahja. Armon voi saada kuuluu johonkin kirkkoon tai ei.

Kirkko on samoin ajattelevien yhteisö. Sen kiinteistön ja henkilökunnan ylläpito luonnollisesti jotakin maksaa. Jokainen järkevä uskova tietää, ettei kirkko häntä pelasta, mutta arvostavat sitä, että on yhteisö, jossa on samoin ajattelevia ja joka heidän mielestään tekee jotakin heidän puolestaan ja ajaa heille tärkeää asiaa eteenpäin.

Sopiva rinnastus tälle voisi olla vaikkapa kuntoilu. Kunnon hoitaminen, lenkkeily, punnerrukset, leuanveto, uinti, pallopelit - ovat ilmaista huvia tai melkein ilmaista - voihan siihen jotakin tarviketta tai pientä pääsymaksua mennä. Toiset kuitenkin haluavat liittyä kalliisiin kuntosaleihin, palkata personal trainerin tai ottaa jonkun muun rahaa vievän hankkeen. Hyvä että voivat. Ihmiset käyttävät rahaa siihen, mitä harrastavat. Ei kirkkokaan tämän kummempi juttu ole. Tarjoaa tilaisuuden jakaa asioita, saada tukea samoin ajattelevilta jne. Lisäksi edullisempi kuin kuntosali. Yleensä kirkot laittavat haavin kiertämään ja osallistuminen on vapaaehtoista, kun kuntosali ottaa käyttöoikeudet pois heti, jos rahat eivät ole ajoissa tilillä. :)

• Pastorinna kirjoitti:

Olisikohan tässä sellainen ongelma, että he-ma ja monet ajattelevat, että usko vie kaikki rahat. Näinhän asia ei ole. Kaikkien uskovien pitäisi ymmärtää, että armo on lahja. Armon voi saada kuuluu johonkin kirkkoon tai ei.

Kirkko on samoin ajattelevien yhteisö. Sen kiinteistön ja henkilökunnan ylläpito luonnollisesti jotakin maksaa. Jokainen järkevä uskova tietää, ettei kirkko häntä pelasta, mutta arvostavat sitä, että on yhteisö, jossa on samoin ajattelevia ja joka heidän mielestään tekee jotakin heidän puolestaan ja ajaa heille tärkeää asiaa eteenpäin.

Sopiva rinnastus tälle voisi olla vaikkapa kuntoilu. Kunnon hoitaminen, lenkkeily, punnerrukset, leuanveto, uinti, pallopelit - ovat ilmaista huvia tai melkein ilmaista - voihan siihen jotakin tarviketta tai pientä pääsymaksua mennä. Toiset kuitenkin haluavat liittyä kalliisiin kuntosaleihin, palkata personal trainerin tai ottaa jonkun muun rahaa vievän hankkeen. Hyvä että voivat. Ihmiset käyttävät rahaa siihen, mitä harrastavat. Ei kirkkokaan tämän kummempi juttu ole. Tarjoaa tilaisuuden jakaa asioita, saada tukea samoin ajattelevilta jne. Lisäksi edullisempi kuin kuntosali. Yleensä kirkot laittavat haavin kiertämään ja osallistuminen on vapaaehtoista, kun kuntosali ottaa käyttöoikeudet pois heti, jos rahat eivät ole ajoissa tilillä. :)

Rahojen hukkaan heittäminen on yksi ongelman.

Toinen on tämän tarpeettoman jumalameemin levittäminen. Yksinkertaiset ja ajattelultaan hitaat lankeavat tyhjiin lupauksiin ja taas on uusia maksajia rivissä.

Jos uskovaiset pitäisivät uskonsa ihan vaan omana tietonaan ja harrastaisivat taikuuttaan vaikkapa olohuoneissaan ja rahankeruu lopetettaisiin lailla, koko manaaminen loppuisi omaan mahdottomuuteensa.

Yksi asia on nimittäin varmaa. Jumalat eivät rahoita välitysmiestensä toimintaa itse, vaan ainainen rahantarve katetaan idioottimaiselta lammaslaumalta, joka ei ymmärrä paksun papin lihovan heidän kustannuksellaan.

• Vieläjäsen
        he-ma kirjoitti:

Rahojen hukkaan heittäminen on yksi ongelman.

Toinen on tämän tarpeettoman jumalameemin levittäminen. Yksinkertaiset ja ajattelultaan hitaat lankeavat tyhjiin lupauksiin ja taas on uusia maksajia rivissä.

Jos uskovaiset pitäisivät uskonsa ihan vaan omana tietonaan ja harrastaisivat taikuuttaan vaikkapa olohuoneissaan ja rahankeruu lopetettaisiin lailla, koko manaaminen loppuisi omaan mahdottomuuteensa.

Yksi asia on nimittäin varmaa. Jumalat eivät rahoita välitysmiestensä toimintaa itse, vaan ainainen rahantarve katetaan idioottimaiselta lammaslaumalta, joka ei ymmärrä paksun papin lihovan heidän kustannuksellaan.

Luin juuri hauskaa nettijuttua siitä, kuin ateisti Dawking rahastaa raskaalla kädellä kannattajiaan. Minimi USD 85/kk, jolla pääsee älypiiriin - saa jonkun sähköpostiviestin ja oikeuden ostaa alennuksella Dawkingin, julkaisuja, DVDt tai muuta oheistuotetta. Jos haluaa enemmän, esim evoluutiopiirin aamiaisen tai lounaan, jolla itse Dawking on paikalla on hintalappu USD 100.000. Ja on siitä ateistipiirissä erilaisia välimallejakin...

Sinua harmittaa, että uskovia höynäytetään, kun antavat rahansa sellaiseen, mikä sinun mielestäsi on huuhaata. Minua ei harmita yhtään, että yksinkertaiset ja ajattelultaan hitaat ateistit tekevät samoin - se huvittaa. Uskon nimittäin vieläkin ajattelun vapauteen.

Aika huvittava oli myös toisella nettisivulla ollut juttu siitä, kuinka aktiiviateisti suri sitä, ettei voinut osallistua ateistien toimintaan, kun oli työttömäksi jäätyään alkanut opiskella ja rahat olivat niin vähissä, ettei pystynyt osallistumaan ateistien tapaamisiin, jotka hänen kaupungissaan kaikki järjestettiin tyyriillä hintalapulla ravintoloissa tarjoiluineen.

• itse suhtaudun nykyisin epäluuloisesti adventismiin oltuani siellä aikanaan. Jouduin huonojen kokemusten takia poistumaan.

Joukossa on varmaan ihan hyviä ja vilpittömiä ihmisiä. Kuitenkin muunlaisiakin oli. Huolestuttavaa on tavaton keskusjohtoisuus USA:n keskuspaikasta sekä oudot lieveilmiöt. Pahinta on kyttäyskulttuuri joka on kuin DDR:ssä aikanaan. Uudelle seurakuntalaiselle määrätään päällystakki joka vahtii ihmisen tekemisiä ja osallistumisia kokouksiin ja ties mitä. Siinä kohtaa meni pahasti yli minun asteikkojeni.

Oli kokous jonne minutkin kutsuttiin kuuntelemaan ja menin. Kun kokous päättyi poistuin enkä jäänyt kenenkään kanssa juttelemaan. Ei kestänyt kauaa kun minut vaadittiin puhutteluun seurakunnan johtajan luokse ja siellä oli myös päällystakkini. Minulta ryhdyttiin tiukkaamaan miksi en ollut sanotussa kokouksessa. Ilmoitin siellä olleeni enkä ymmärtänyt mistä oikein oli kysymys. Sain päälleni moitteet siitä että en ollut kokouksessa, sillä perusteella että päällystakkini ei minua ollut nähnyt. Puolustin kantaani mutta minut leimattiin lopuksi valehtelijaksi. Siis kaksoissyytös vaikka olin syytön. Se oli liikaa ja asiaa harkittuani päätin jättää moisen seurakunnan enkä aio palata. En kaipaa tuollaista, minulla on aivan eri käsitys kristillisen seurakunnan toiminnasta.

• höpönlöpönpöö

Höpönlöpön.

• eikösniinollut

Vale tuli, mutta tulkoon määttelee skaalari.

• Lutherus

On suorastaan häväistystä liittää EGW amerikkalaislahkon ja Lutherin opit yhteen. Luther ei hyväksyisi adventismin aikalaskelmia, sunnuntain demonisointia ja tutkivatuomio oppeja osaksi kristinuskoa . Luther kauhistelisi adventismin kaltaista legalistista uskontoa.

• höpönlöpönpöö

siellä toinen höpönlöpön.

• etsittentätäkääntiennyt

Luther ja EGW opettivat vanhurskauttamisesta samalla tavalla. Jos et tiennyt. EGW oikein korostaa sitä, että Lutherilla oli oikea käsitys vanhurskauttamisesta.

• Konservatiivi

KESKUSTELIJOILLA NÄYTTÄÄ KARANNEEN MOPO KOKONAAN KÄSISTÄ - aloituksen aihetta ei kukaan ymmärtänyt, eikä siitä kukaan osaa puhua. Heti lähti sivuraiteille. Ylläpito voisi siis poistaa tämän aloituksen.

• Lutherus
        etsittentätäkääntiennyt kirjoitti:

Luther ja EGW opettivat vanhurskauttamisesta samalla tavalla. Jos et tiennyt. EGW oikein korostaa sitä, että Lutherilla oli oikea käsitys vanhurskauttamisesta.

EGW niinkuin muutkin kulttilahkolaiset poimii tuekseen palasia sieltä täältä saadakseen arvostusta. Mutta olisiko Luther pitänyt EGW opeista?

Tuskinpa vaan Luther olisi EGW juoniin lähtisi, vaan pitäytyisi kylmästi Raamatun oikeissa linjoissa. EGW ongelmaksi muodostui, että lähti sooloilemaan omiaan. Luther korosti "vanhurskas on elävä uskosta." EGW korosti ilmaisten toisin "vanhurskas on elävä sapattikäskystä." Sapattikäskyn nostaminen ylitse kaiken muun edelle elämän ja kuoleman kysymykseksi on jotain mitä en voi ymmärtää. Varsinkaan kristityksi väittävälle.

• höpönlöpönpöö

Noin höpisee sellainen, joka ei oikeasti tiedä mitään siitä, mitä EGW kirjoitti ja mitä ei.

Ethän sinä tosiaan ymmärrä, että 10 käskyä on voimassa ja niiden rikkominen edelleen syntiä. Siksi sapatin hylkääminen/rikkominen/vähättely/vastustus ja mitä muuta vastaakin on syntiä.

• höpönlöpönpöö kirjoitti:

siellä toinen höpönlöpön.

et naisrukka taida muita ihmisiä kunnioittaa

• iloinen_naurajaa

Aloittaja on täysi kusipää!!!

• Konservatiivi

Kiitos. Myös sinua rakastaa Jeesus. Sinutkin hän haluaisi vapahtaa.

• säälisinua

iloinen_nauraja mikä sinä olet arvostelemaan Jeesusta kun et edes usko häneen, olet ateisti ja huumeiden alainen ihmispoloinen.

• iloinen_naurajaa
        säälisinua kirjoitti:

iloinen_nauraja mikä sinä olet arvostelemaan Jeesusta kun et edes usko häneen, olet ateisti ja huumeiden alainen ihmispoloinen.

Kyllä minä uskon, että siellä kaukomailla noin 2000 vuotta sitten sekoili ja homoili sekopäinen juutalainen nimeltä Jeesus. HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAAAA!!! :-):-):-)

• säälisinua
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Kyllä minä uskon, että siellä kaukomailla noin 2000 vuotta sitten sekoili ja homoili sekopäinen juutalainen nimeltä Jeesus. HAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAAHAHAHAAAA!!! :-):-):-)

Et sitten olekkaa ihan ateisti, sinustahan on sitten viellä toivoa että jonain päivänä käännyt uskoon ja Jeesuksesta tulee ystäväsi, sitä minä toivon ainakin.

• voevoevoe231
        iloinen_naurajaa kirjoitti:

Olet säälittävä esimerkki ihmisestä, jonka ihmisyys on melkein lopullisesti jo tuhoutunut.

• iloinen_naurajaa
        säälisinua kirjoitti:

Et sitten olekkaa ihan ateisti, sinustahan on sitten viellä toivoa että jonain päivänä käännyt uskoon ja Jeesuksesta tulee ystäväsi, sitä minä toivon ainakin.

VITTU. OLEN ATEISTI. JEESUS OLI VITUN DORKA IHMINEN, EI JUMALA.

• opeissa on kyllä jotain vinossa, sen jotenkin ymmärsin, ei se ollut minusta puhdasta raamatun sanaa. Esim. minulle sanottiin kun sapattina, raskaan työn tekijänä olin hirvittävän väsynyt (6-päiväinen työviikko ja pitkät päivät) saavuttuani lauantain kokoukseen, että on synti olla väsynyt sapattina. Se oli minusta käsittämätöntä syyllistämistä. Etenkin köyhälle ihmiselle joka joutui lujasti työskentelemään elättääkseen perheensä.

Siitä tulikin mieleeni se tavaton into jolla bruttopalkasta haluttiin kymmenykset seurakunnalle. En mitenkään pystynyt sellaisia maksamaan, se oli täysin mahdotonta, jotenkuten nettopalkasta. SYYLLISTÄMISTÄ TAAS..

• advariveli

Rauhaa sinulle veli Saako sysyä? ovatko nuo kokemukset vanhoja vai tätä aikaa?
        Onhan meitä advareita monen laisia. Täytyy sanoa että itse en ole tuollaista nähnyt. Ymmärrän sinua veli että olet lähtenyt jos tuollaista kokee.
        Siunausta sinulle toivoo yks advari veli

• hohhoijaataas

Et sitten luota Jumalaan, että hän kykenee pitämään sinusta huolta, kun palautat hänelle täydet kymmenykset????????

• yksieläkeläinen

Itse olen eläkeläinen ja olen maksanut aina kymmenykseni ja ihmetellä täytyy kun rahaa on säästynytkin aika hyvin pankkiin, ja en elä mitenkään nuukasti, mutta en joutavasti kulutakkaa, ihan normaalia elämää, joten ei se rahattomuus johdu niistä kymmenyksien maksusta.

• Kiitos.olkoon.Kekkosen
        yksieläkeläinen kirjoitti:

Itse olen eläkeläinen ja olen maksanut aina kymmenykseni ja ihmetellä täytyy kun rahaa on säästynytkin aika hyvin pankkiin, ja en elä mitenkään nuukasti, mutta en joutavasti kulutakkaa, ihan normaalia elämää, joten ei se rahattomuus johdu niistä kymmenyksien maksusta.

"ei se rahattomuus johdu niistä kymmenyksien maksusta."

Kiitä Kekkosta. Sait elää Kekkoslandiassa, jossa työtä ja toimeentuloa oli tarjolla kaikille halukkaille.
        Tämän päivän nuoret tuskailevat kolmekymppisiksi, ennenkuin löytyy mitään työksi mainittavaa. Eläkekertymistä eivät heistä kaikki tule nauttimaan.

• yksieläkeläinen

Ei minun tarvitse kiittää Kekkosta eikä muitakaan, en saa suomesta eläkettä saan eläkkeen tästä maasta missä nykyisin asun.

• advariveli kirjoitti:

Rauhaa sinulle veli Saako sysyä? ovatko nuo kokemukset vanhoja vai tätä aikaa?
        Onhan meitä advareita monen laisia. Täytyy sanoa että itse en ole tuollaista nähnyt. Ymmärrän sinua veli että olet lähtenyt jos tuollaista kokee.
        Siunausta sinulle toivoo yks advari veli

on tästä jo vuosia aikaa, ei ole tätä päivää, Petyin pahasti tähän seurakuntaan vaikka koetin parhaani tehdä. Siihen aikaan vaan veroprosenttini oli hyvin korkea ja asuntovelka päällä ym. eikä elämiseen tahtonut jäädä paljon mitään. Tätä eivät nykyihmiset tunnu ymmärtävän eivätkä ymmärtäneet silloinkaan. Jouduin kahteen otteseen jopa ulosmittaukseen kun en kyennyt kaikkia maksujani maksamaan. Tilanne oli kaiken kaikkiaan käsittämättömän vaikea. No, turha tätä on jatkaa, ymmärrystä ei ole eikä tule.

• skaalari kirjoitti:

on tästä jo vuosia aikaa, ei ole tätä päivää, Petyin pahasti tähän seurakuntaan vaikka koetin parhaani tehdä. Siihen aikaan vaan veroprosenttini oli hyvin korkea ja asuntovelka päällä ym. eikä elämiseen tahtonut jäädä paljon mitään. Tätä eivät nykyihmiset tunnu ymmärtävän eivätkä ymmärtäneet silloinkaan. Jouduin kahteen otteseen jopa ulosmittaukseen kun en kyennyt kaikkia maksujani maksamaan. Tilanne oli kaiken kaikkiaan käsittämättömän vaikea. No, turha tätä on jatkaa, ymmärrystä ei ole eikä tule.

Hei! Kyky asettua toisen ihmisen asemaan on taitolaji ja sitä ei kaikilla advareilla valitettavasti ole. En ymmärtänyt tuota "kyttäyskulttuuria". Itse olen ollut advari kohta pari kymmentä vuotta, eikä minun kirkossa käymistä ole vahdittu. Silloin kun vielä oli piirikunta, piti heille tosin lähettää tilastot, kuinka paljon jumalanpalveluksissa on käynyt väkeä. Itse olen ollut joitakin kertaa sijaisena laskemassa, ettei kyseisen sapatin kohdalle tulisi 0 kävijää, ja tilastot vääristy, kun varsinainen laskija ei ole kirkossa. Mummothan sitä aina pelkäsi, että jos ei käy tarpeeksi väkeä, niin piirikunta vielä myy kirkon alta, jos rahapula tulee, eikä ole kirkossa tarpeeksi kävijöitä.

Nykyisin monet kertovat, että ovat rättiväsyneitä työviikon jälkeen, eikä kaikki edes tule sen takia kirkkoon joka sapatti, kun nukkuvat univelkoja pois. Kymmenysten palauttaminen on yksilön ja Jumalan välinen. Itse olin joitakin vuosia sitten rahastonhoitajana, kun asuimme toisella paikkakunnalla, eikä pastorit koskaan udelleet, että maksaako joku kymmenyksiä ja minkäverran. Nykyään suurin osa kymmenyksistä menee suoraan unioniin, kun on kaupunkikohtaiset viitenumerot käytössä.

• Stork7 kirjoitti:

Hei! Kyky asettua toisen ihmisen asemaan on taitolaji ja sitä ei kaikilla advareilla valitettavasti ole. En ymmärtänyt tuota "kyttäyskulttuuria". Itse olen ollut advari kohta pari kymmentä vuotta, eikä minun kirkossa käymistä ole vahdittu. Silloin kun vielä oli piirikunta, piti heille tosin lähettää tilastot, kuinka paljon jumalanpalveluksissa on käynyt väkeä. Itse olen ollut joitakin kertaa sijaisena laskemassa, ettei kyseisen sapatin kohdalle tulisi 0 kävijää, ja tilastot vääristy, kun varsinainen laskija ei ole kirkossa. Mummothan sitä aina pelkäsi, että jos ei käy tarpeeksi väkeä, niin piirikunta vielä myy kirkon alta, jos rahapula tulee, eikä ole kirkossa tarpeeksi kävijöitä.

Nykyisin monet kertovat, että ovat rättiväsyneitä työviikon jälkeen, eikä kaikki edes tule sen takia kirkkoon joka sapatti, kun nukkuvat univelkoja pois. Kymmenysten palauttaminen on yksilön ja Jumalan välinen. Itse olin joitakin vuosia sitten rahastonhoitajana, kun asuimme toisella paikkakunnalla, eikä pastorit koskaan udelleet, että maksaako joku kymmenyksiä ja minkäverran. Nykyään suurin osa kymmenyksistä menee suoraan unioniin, kun on kaupunkikohtaiset viitenumerot käytössä.

no on se hyvä että on asiat kohentuneet lähtöni jälkeen

• leipurihautakumpu

Kaikki uskomusjärjestelmät ovat vääriä ja ihmiskuntaa tuhoavia valtaan pyrkiviä jörjestelmiä. Jotkut usomusjärj.ovat tuhoisampia kuin toiset, kuten islam. Täydelliseen maailman hallintaan uskomuksen ja jumaluusopin perusteella on vaarallisinta mitä on, kuten olemme huomanneet islamisaation hivuttautuessa joka puolelle maailmaa. Valloitusoppi on yksinkertainen ja tehokas: kaikki keinot ovat sallittuja ja käytössä. Jossain se on pidemmällä kuin toisaalla.kuitenkin nämä keinot pettäminen, väkivalta, yht.kunnan tuhoaaminen sisältäpäin jnr.tukevat käyttöön kaikkialla. Uskonnottomat yht.kynnat tai vahvasti eurooppalaiset, kuten kiina, venäjä saattavat olla pelasuksemme islamismia vastaan. Tästä tulee pitkä ja paljon uhreja vaativa piina. Ensin täytyh saada sisiiarmeijat euroopasta. Keinlt tulevat käyttöön kunhan valtiokin tajuaa mitä on käynnissä.

• leipurihautakmpu

Valitan kännykkäni ja nakkisormieni yhdistelmää sekä suomi24 jatkuvaa tekstinsyötön viivästymä kirjoitusvirh.

• äläviittitaaskuule

Hällä väliä, koska puhut potaskaa.

• ne.on.ahneita.paskoja

Ei niille ahneille paskoille riitä edes ne kymmenykset, vaan pitää vielä saada talot ja tavarat. Se ahneus siellä adventtikirkon liiketoiminnassa on niin silmiin pistävää, että pöyristyttää. Vääryyttä tehdään leveä hymy kasvoilla ja näytettään sitä susiturkin päälle puettua lampaan taljaa. Susia ne adventistipastorit ja muut toisten hiellä ja vaivalla loisivat ovat ja se lammasturkki on niin repaleinen, että ne suden karvat paistaa läpi.

• iloinen_naurajaa

Naurioin katketakseni lampaantaljajutullesi, KIITOS!!!!! Totta puhuit!!! :-):-):-)

• monialöytyy

En ole kuullut koskaan että adventistit ottais keltään väkisin omaisuutta, jos ei joku halua antaa niin ei ne tule ovelle vaatimaan omaisuutta, vaan luterilainen kirkko kyllä on ottanut, muistan tapauksen kun vanhoilla vanhemmillani ei ollut rahaa maksaa kirkonveroja niin seurakunnasta lähetettiin mies vaatimaan heiltä kirkollisveroja, silloin ei saanut viellä mitään eläkkeitä eikä muitakaan avustuksia valtiolta joten piti omillaan elää. Äitini alkoi itkeä kun heillä ei ollut rahaa maksaa ja sanoi että helvettiinkö he nyt joutuu kun ei ole rahaa, hän uskoi vahvasti siihen mitä hänen luterilainen kirkko oli hänelle opettanut. että kyllä näitä tapauksia löytyy vaikka kuinka jos halutaan nostaa pahoja asioita esiin muistakin kirkoista.

• kuinlohkolaisuus

Seurakunnan lisääntyminen on enemmän.

• merirosvomeininkiä

"Seurakunnan lisääntyminen on enemmän."
        Se on vain maksavien asiakkaiden kalastelua. Tosin Suomen adventtikirkko kuihtuu kiihtyvällä tahdilla ja niin lujaa, että kohta pastorit pitävät niitä seminaareja vain toisilleen ja vain niin kauan, kuin rahaa on vielä hitusenkin siellä lahkon kassan pohjalla. Kukaan niistä pastoreita kun ei halua menettää sen uppoavan laivan ruumassa olevaa ryöstösaalista.

• höpönlöpönpöö

Sinulla on niin kieroutunut todellisuustaju, että suosittelen psykoterapiaa.

• raikas.tuulahdus
        höpönlöpönpöö kirjoitti:

Psykoterapeutin toimi on ihan kunniallinen, eikä tahtia haittaa, vaikka tieteenalan eurooppalaiset oppi-isät , Freud ja Jung olivat kuin paita ja peppu ja tukivat toisiaan niin hyvässä kuin pahassa, Freud seksistinä ( kaikki on seksiä) Jung utopistina ( kaikki on unta).

• ehkä.toisinpäin
        höpönlöpönpöö kirjoitti:

Pata kattilaa soimaa.

• tunnetaankohan

Olet hieman oikeassa ihmeiden puuttuessa.

• Hei!

Kyllä Jumalan kunnia Luojana on teema joka kulkee 1 Moos 2:1-4, Ilm 14:7.

Jeesus Kristus on Raamatun keskushenkilö- osa jumaluutta. Pyhä Henki; Joh 14 luku.
      Taivaalliset joukot elossa taivaallisessa palvelussa; Hebr 1:14, 4:14-16, 5-10 luvut.

Luin 1990 luvulla kotikaupunkini jokaisen kirjaston kaikki kirjat mitkä koskivat yrttejä, ja luontais- asiaa ja lisäravinteita. Myös kaikki reseptikirjat. 1990- luvulla.
      Tein oman ruokaremonttini 1990 luvulla tämän kirjallisuuden kannustamana.
      Niistä löytyi kultaisia asioita, ja huuhaankin oppi erottamaan, siis myyntitarkoituksessa tehdyt kirjat.

Minun blogini web- sivulla on kokonaisvaltainen luettelo mitä voi käyttää hätäravintona, ja mitä huoletta syödä siis ravintona, ei yrtteinä;
      http://jarinhotelli.blogspot.com/2013/02/kevyen-lompakon-reseptipankki.html

Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

• olenhuomannut

Saman asian olen huomannut, että adventismi on samankaltaisuutta Lutherin opetusten kanssa. Juuri näin.
      "--Luomista, lunastusta ja pyhitystä opetetaan tasasuuruisesti, korostamatta vain yhtä niistä. Erityisesti se on kiehtovaa, miten adventistit pitävät esillä Isää Jumalaa maailman luojana, asia, joka luterilaiselta kirkolta on aivan unohtunut.--

• Exap

En kuitenkaan muista Lutherin kirjoituksista mainintaa että luterilainen kirkko olisi porttokirkko tai että EGW:n tai ylipäätään kenenkään kirjoituksilla pitäisi olla jokin "profeetallinen arvovalta"; puhumattakaan jostakin "tutkivasta tuomiosta".
        Tällaisia hupaisia uskomuksia nykyadventismin mytologia on pullollaan.
        Eiköhän se nyt vaan ole niin että Luther kääntyisi haudassaan/tuonelassaan/taivaassaan tai ihan missä vaan missä sitten onkin jos lukisi tältä palstalta että adventismi olisi muka hänen oppiensa mukaista !

• senytvaanonfakta

Adventismi on lähempänä Lutheria kuin luterilainen kirkko. Se on fakta.

• minusta pitäisi palata siis Lutherin kirjoituksiin ja tutkia niitä koska ovat luterilaisen kirkon perusasiakirjoja aikanaan olleet ja niiden takia on tuhansia ihmisiäkin tapettu. Katolinen kirkko nimittäin ryhtyi vainoamaan kaikkia harhaoppisiksi leimaamiaan ihmisiä ja järjesti sotia joissa kuoli valtavasti ihmisiä. Oma esi-isänikin pakeni Valloniasta ensin Ruotsiin 1650-luvulla ja sitten Suomeen. Siitä on vasta noin 400 vuotta eli aivan äsken, ei kovin montaa sukupolvea. Täällä saivat vallonit elää melko rauhassa kuten Ruotsissakin. No tämä oli sivujuonne.

Lutherin kirjoitukset ovat vähän arkaa tavaraa tämän päivän luterilaiselle kirkolle eikä niitä haluta käsitellä. Miksi? Se selviää kun tutustut niihin. Ei välttämättä olekaan kivaa iltalukemista.

Joka tapauksessa ole sitä mieltä että Lutherin uskonpuhdistuksesta pitää puhua ja tutkia hänen kirjoituksiaan ja ottaa siitä parhaat osat ja hylätä kelvottomat, se voidaan kyllä tehdä. Sen tähden, olen sitä mieltä että raamattu ja Lutherin terve opetus ovat ihmiselle täysin riittävät, mitään muita oppeja ei sen lisäksi tarvita.

Ehkä tämä kannanotto osuu paremmin alkuperäiseen viestiin.

• sapattionpyhä

Kyllä suuri osa uskossa olevista luterilaisista tulee vielä liittymään sapatin pyhittäjien joukkoon, kun aika tulee ja pedon merkki jakaa ihmiset kahteen leiriin.

• osa on sitä ilman adv. srk:akin, ei siihen apulaisia tarvita.

• rivijäsen

Joo adventtiopissa ja Lutherin opissa on paljon yhteistä, mutta jos Luther nousisi haudasta ja yrittäisi liittyä adventtikirkoon niin joutuisi ensin parantamaan tapansa. Ainakin oluen kittaaminen pitäisi lopettaa. Jeesustakin katsottaisiin kyllä kieroon, muttei ehkä uskallettaisi sentään ojentaa.

• siismitähäh

Väitätkö sinä Jeesusta oluenkittaajaksi??????

• viinin.ystävä.jeesus
        siismitähäh kirjoitti:

Väitätkö sinä Jeesusta oluenkittaajaksi??????

Jeesus oli viinin kittaaja. Hän mielellään puheli viinipuusta ja sen hedelmistä pienessä maistissa. Olisi Jeesus oluttakin juonut, mutta sitä vain ei siihen aikaan vielä ollut saatavilla.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      65
      2957
    2. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2083
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1668
    4. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      24
      1520
    5. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1281
    6. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      16
      1267
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1196
    8. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      28
      1150
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1107
    10. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      62
      1001
    Aihe