Millaisia kokemuksia? Vaikuttaa älyttömän ihanalle paikalle, mutta monen muun tallin kanssa olen ajatellut samoin ja totuus on paljastunut täysin erilaiseksi. Onko opetus hyvää, hevoset terveitä..? Ollaanko kaikille tasavertaisia? Kiitos etukäteen! :)
Ratsastuskeskus Aino
7
4089
Vastaukset
- Jostykkää
Laadukas talli on. Mutta mitä olen kuullut ja itse kokenut, niin isoissa ratsastuskouluissa ratsastajien välinen kilpailu on kova, eli jos et käy esim. valmennuksissa, tarkottaa että olet huonompi kuin valmennuksissa kävijät. Jotkut tykkää, jotkut ei. En itse menisi.
- Kashar
Kallis, ja jos haluat suuntautua kouluratsastukseen, niin ei paras paikka.
Ryhmäkoot on ihan älyttömät, jopa 7 ratsukkoa.
Itse aina mennnyt max4 ryhmissä, yleensä 3 tai 2 ryhmässä. - Heppahulluu
Itse olen ainossa jo yli vuoden ratsastellut ja on muuten ihana paikka! Tallissa ilmapiiri on mukava ja toisia ei todellakaan väheksytä vaikka ei kävisikään valmennuksissa tai enempää, kun yhden tunnin viikossa. Tilat ovat huippulaatua ja hevoset hyviä ja kokeneita. Maksimi ryhmä koko on ainossa tosiaan seitsemän ratsukkoa joka on sinään sä aika paljon, mutta pien ryhmä tunteja pidetään erikseen! (tosin niilllä hinta on tietenkin kalliimpi) Hinnat ovat ainossa muutenkin suht korkeat mutta tilat, opetus ja hevoset ovat todellakin niiden arvoisia. Lisäksi ainossa voi ihan yhtä hyvin suuntautua niin kuolu- kuin esteratsastukseen ja molemmissa oppetusta saa vaikka kuinka korkealle tasolle.
- Heppahulluu
Niin ja tosiaan hevoset ainossa ovat aivan terveitä. Lisäksi opetus on mielestäni huippu hyvää vaikka molemmilla opettajilla on hieman erillainen tapa opettaa.
- Anonyymi
Olen käynyt Ainossa noin 1,5v tätä kirjoittaessani tammikuun 2022 alussa. Päädyin Ainoon koska halusin tallin missä olisi laadukkaita ja herkkiä hevosia. Oman suht tasokkaan kouluhevosen aiemmin omistaneena on hankala löytää itseäni tyydyttäviä hevosia ratsastuskouluista. Aino on ollut kokeilemistani uusimaan talleista ainut jossa hevosten keskitaso on lähellä sitä mihin olen tottunut. Yleisfiilis tallista on siis ollut positiivinen. Tässä joitain sekä hyviä että huonoja puolia tallista!
Ainossa on tällä hetkellä 13 tuntikäytössä olevaa hevosta ( 1 kipeänä), eli kyseessä on normaalia pienempi ratsastuskoulu. Näistä 3 on lähellä ponikokoa, loput hevosen kokoisia. Normaalipituiselle ja -painoiselle tyttö/naisratsastajalle hevosvalikoima on koon puolesta juuri sopiva, mutta isokokoisemmille esim pitkille miesratsastajille tallissa saattaa olla vain 1-3 järkevän kokoista hevosta, eli hevosvariaatiota ei saata kauheasti tulla.
Hoitaessa lähes jokainen hevonen jota olen tähän asti laittanut valmiiksi on ollut erittäin rauhallinen ja hyvin käyttäytyvä eli ei pure, potki, näyki, luimistele tai muutenkaan arastele hoitotoimenpiteitä. Mielestäni hevosten käytös kertoo siitä että tallin hevoset ovat elämäänsä tyytyväisiä ja terveitä eivätkä stressaantuneita kuten ratsastuskoulussa tyypillisesti. Yksi hevonen on satuloidessa vähän ikävä, mutta muutoin sekin hyvin käyttäytyvä.
Ratsastuksellisesti näistä 13 hevosesta ehdoton enemmistö on herkkiä, osaavia (heA ), turvallisia, eteenpäinpyrkiviä ja mutkattomia ratsastaa. Myös isoliikkeisiä ja näyttäviä hevosia tallilta löytyy, joilla pääsee kunnolla harjoittelemaan omaa istuntaa. Koska ratsastajien keskitaso on tallilla korkea (lähes kaikki tunnit ovat heB ja siitä ylöspäin olevaa tasoa) hevoset pysyvät herkkinä ja osaavina eivätkä turru aloittelijoiden käsissä.
Ratsastuksellisesti hankalampia hevosia tallilla on tullut vastaan kaksi, joista olen kuullut negatiivisia fiiliksiä useammalta ratsastajalta. Kyseisillä hevosilla on tapana esim. jumitella, poikittaa ja pukitella raipan käytöstä. Toinen näistä on myös kankea, vino ja turta pohkeelle, erityisesti laukkatehtävät vaikeita. Itselläni kävi tallilla yhdessä vaiheessa niin, että minulla jaettiin kyseistä hevosta tunneille tahtomattani todella usein, ja moni tunti meni ns puoliksi hukkaan sillä en voinut esim laukkatehtäviin osallistua ollenkaan. Vasta toisen kerran jälkeen kun otin asian opettajan kanssa esiin tuli asiaan muutosta. Tämänkaltaiset hevoset toivoisin ratsastuskoulun vaihtavan sopivampiin hevosiin. Määrällisesti tosin sanoisin silti että tallilla on isompi prosentti positiivisia hevosia verrattuna moneen muuhun paikkaan, mutta täydellinen Ainokaan ei ole.
Mielestäni Ainossa on ollut erittäin hyvä ilmapiiri. Kenenkään arvosteluun en ole törmännyt, muut ratsastajat ja opettajat ovat olleet kannustavia ja normaalisti käyttäytyviä aikuisia. Tallilla ratsastavien keski-ikä on korkea (arvioisin että jopa lähempänä 30-35v), joten ihan jo senkään puolesta ei tallilla mitään draamaa pääse syntymään. Toisaalta itse nuorempana (19v) jopa kaipaisinkin lähellä omaa ikääni olevia tallilaisia joiden kanssa juoruta :D Ainossa ratsastajat ovat todellakin vain asiakkaita jotka tulevat ja lähtevät eikä tallilla ole sellaista tiivistä yhteisöä tai maneesin katsomossa notkuvia nuorisoporukoita kuten talleilla tyypillisesti on.
Tilat ovat hyvät ja siistit. Maneesi ja kentät hyvän kokoisia, etenkin estekenttä todella tilava. Maneesi myös talvisin niin lämmin että voi ratsastaa vaikka huparilla. Sitä jättikokoista maneesia Ainossa ei ole nykyään tosin enää ratsastuskoulun käytössä.- Anonyymi
Ratsastuskeskuksessa ei nykyisin enää ole minkäänlaista opetustoimintaa ja kaikki tuntihevoset on tietääkseni myyty pois. Asioista voi olla montaa mieltä, en ole aikuisena juurikin rahan takia harrastanut lajia. Olen kuitenkin käynyt katsomossa seuraamassa kouluratsastus- ja estekilpailuja. Ainon avajaisvaltti oli markkinoida itseään perheystävällisenä joka kaupunkilaisen retkipaikkana, jonne kaikki muka olisivat tervetulleita. Se aloitti kerskatapahtumilla, joissa kaupiteltiin de-lux krääsää, kultaa ja timantteja.
Aino yritti seuraavaksi boikotoida köyhät kaupunkilaiset pois ja tyylinä oli ökyrikkaiden hevosihmisten sisäpiirien oma biletys. Marko Björs ja kumppanit kiekuivat koko lantakasan ylimpinä.
Kaupunkilaisten mielipide muuttui ja Aino sai pahan maineen. Itselleni siellä vuotuiset käynnit ovat olleet pelkkää kesäistä ajanvietettä. Katsomot tärkeissäkin kilpailuissa ovat olleet osin tyhjinä, sillä ei kukaan normaalijärkinen ihminen uskalla mennä elitisteiksi brändänneiden vajokkien seuraan.
Tunnen myös hyviä talleja. Aino saattaa osata valmentaa mutta muuta hyvää siinä en ainakaan itse ole huomannut. Koska asun vieressä, piirrän ja maalaan, valokuvaan hevosia ja ratsukkoja, käyn kilpailuissa kotona syömässä enkä vie euroakaan moiseen nylkyripaikkaan. En tiedä mitä tulevaisuus tuo. Ehkä vielä käyn siellä joissakin kilpailuissa, ehkä en.
Mukavaa, että aihe kiinnostaa Suomi24 palstalaisia. Toivokaamme parasta ja pelätkäämme pahinta, mitä Ainon brändin kehitykseen tulee. Onneksi se ei ole ainoa talli Suomessa. Lähistöllä on polkupyörämatkailun päässä paljon mukavampia vaatimattomia luonnonläheisiä aidompihenkisiä talleja. Hintataso on törkeä kaikissa. Pelkkänä katsojana olen suosinut Poliisiratsastajien maneesia Helsingissä, sillä olen entinen poliisiylitarkastajan puoliso. En tiedä onko sekään entisellään. Tällä hetkellä pidän Ainoa pahana paikkana, monesta eri syystä. Seuraan kiinnostuksella missä talousjamassa se on sekoilujen jälkeen, vuoden kuluttua.
- Anonyymi
Aino on muuttunut pelkäksi ympäristöhäiriköksi! Tallitoiminta on lopetettu v. 2023. Siellä järjestetään hevoskilpailujen lisäksi narkomaaneille ja huumebisnekselle suunnattuja yleisökonsertteja. Suomen pahamaineisimmat alaluokkaiset roskaviihteen esittäjät, kiskurihintaiset pääsyliput, prostituutiolle otolliset saunamahdollisuudet ja K-18 säännöt puhuvat karmeaa kieltään. Ainoa markkinoi itseään elämystehtailulla.,
— Äijäviihde Järvenpäässä on aina ollut pelkkää paskaa.
Valehtelu Aino ratsastuskeskuksen ympäristöystävällisyydestä on samaa sosialistiprotokollaa, kuin kaikki muukin Järvenpään rahanhimoisten konnien keskuudessa. Raskasmetallipäästöt ja autot tuhoavat koko asutusalueemme.
Aino alkoi hyvin, rappeutui äkkiä pelkäksi seutukunnan haitaksi, häpeäksi. Asun näköyhteyden päässä. Autoja on parkissa kuin kaupunkialueella, vaikka kaupunki valehtelee Ainolan olevan muka suojattua maalaismiljöönä. Kuvottaa koko Aino ja Ainola. Yritän muuttaa ratsastuskeskuksen takia pois seudulta!
Eikka, järvenpääläisten ravintolahuorien isäntämies huushollaa kielletyt salakuljetusviinat K-18 huumeiltoihin Ainoon. Ovet ovat lujasti lukossa, ulkopuolisia ei päästetä todistajiksi maneesiin. Koko keskus pitäisi saada konkurssiin ja sen omistajat häädettyä maastamme tai vankilaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1176011Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631503894Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503295Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4702740Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2701755Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321423- 871406
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151356Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1591288- 771268