voiko asiakastaan/potilasta pyytää kahville

kahvikutsuaodottava

Mikä on nykyinen sopiva käytäntö, jos esim. lääkäri tai vaikka fysioterapeutti haluaisi tutustua henkilökohtaisella tasolla asiakkaaseen.

Voiko hän, mies tai nainen tehdä vapaasti ensimmäisen aloitteen, vai tuleeko siitä moitteita joltain taholta? Vai onko kyse kunkin omista periaatteista?

Mielestäni voi pyytää asiakasta kahville, jos vain niin haluaa tehdä:)

11

2399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asdasdadww

Oletko itse tuossa tilanteessa se asiakas/potilas?
      Mun mielestä parempi olisi paljon parempi jos asiakas itse kysyisi niin ei tule ongelmia.

• hoitsuliini.nainen

Eettisten sääntöjen mukaan ei voi.
      Eli et itse ole hoitaja vaan potilas/asiakas, muuten tietäisit tämän.

• etikettivirheitäkö

Ok, pitäisikö silloin soittaa hänen henkilökohtaiseen numeroon, vai meneekö taas väärin, jos kutsun kirjoittaa työpaikan sähköpostiin?

• siitä.vain

Jos itse olisin kyseisten ammattien harjoittaja niin en kyllä pahastuisi jos joku naispotilas laittaisi kahvikutsun tekstarilla tai sähköpostilla..

• 6262
        siitä.vain kirjoitti:

Jos itse olisin kyseisten ammattien harjoittaja niin en kyllä pahastuisi jos joku naispotilas laittaisi kahvikutsun tekstarilla tai sähköpostilla..

Ätmin fantasia.

• Naispotilas ei saa lähettää kahvikutsua mieslääkärille, koska se olisi hypergamiaa.

• hope_not

Sori mutta ei saa. Terveys- ja sosiaalihuollon puolella on työntekijöille säännöt asiasta, pahimmillaan on potkut tiedossa. Vaikka ilmeisesti niitä lipsumisia joskus tapahtuu. En tiedä onko muissa ammateissa yhtä tiukat ohjeet? As.palvelija - asiakas?

• pinetreee

Saa seksin suunta menneä asiakas->hoitaja mutta ei hoitaja->asiakas !!

Seksin suunta on määrätty!

• miespotilas

Voi pyytää. pyysin kerran yhtä hammaslääkäriä kahville ja se suostui. Asun tälläsen pikkupaikkakunnalla ja se hammaslääkäri on nykyään mun avovaimo

• asdujyrfvdx

Hieno juttu ja voimaannuttava viesti:) menikö 10 vai 20 vuotta ennenkuin sait napattua tuon kultakimpaleen itsellesi?

Mahdoton voi siis muuttua mahdolliseksi:)

• etikettivirheitäkötehnyt

Siis, onko niin, että jos haluaa tutustua hoitajaansa, pitää ensin vaihtaa toiseen hoitajaan ja sitten tehdä uusi kahvikutsu ja henkilökohtaiseen numeroon. Onnistuisiko näin paremmin?

Tietenkin pitäisi vielä selvittää tarkalleen henkilön siviilisääty, kun on niin kaikenlaisia kombinaatioita nykysuhteissa. Voi käyttää sormusta vaikkei ole tai on naimisissa, tai kihloissa vaikkei muuta kuin omalla päätöksellä, mutta enää vain nimellisesti, kun ei ole viitsinyt vaan eropapereita täydellä, kun toisaalta hyvät välit edelleen ns. exään...

Entä paras vaihtoehto?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      529
      2599
    2. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      52
      2235
    3. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      206
      2186
    4. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1608
    5. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1489
    6. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      50
      1396
    7. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1349
    8. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      62
      1151
    9. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      94
      1141
    10. Unohdettu parannuksen kaste

Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?
      Kaste
      693
      1045
    Aihe