max. 800 kcal päivässä diettini

Lumiauroora

Olen 21v nainen ja 169cm pitkä. Tällä hetkellä painan 75kg. Aloitin sunnuntaina max. 800kcal päivässä dietin. Ajattelin tulla tänne päivittämään kuulumisia ja aina sunnuntaisin vaa'alla käynnin jälkeen paljonko paino on pudonnut jos on. Liikuntaa harrastan 2-5h päivässä.

13

6915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älytöntä

      Epäilen, että tämä dieetti loppuu aika nopeasti.

    • 75kgmyös

      Mitä syöt tuohon 800 kcal?Ja liikut todella paljon???

    • Tarkoitus olisi olla tällä dietillä nyt 6vko aluksi ja sitten katson lisäänkö kaloreiden määrää esim. 1000kcal päivässä. Syön tuohon 800kcal hedelmiä, kasviksia maitotuotteita, kananmunaa ja pähkinöitä. Joskus harvoin saatan jotain herkkua maistaa mutta ihan minimaalisen vähän. Olen jo pidemmän aikaan noudattanut ovo-laktovegetaarista ruokavaliota, sen vuoksi en syö lihaa. Liikunta määrä on suuri, tiedän, mutta pidän liikunnasta ja se auttaa henkisestikin jaksamaan. Liikuntaan sisältyy kävelyä, juoksua, pyöräilyä, uintia sekä hiihtoa niin kauan kuin elit sallivat. Asun Pojois-Suomessa, joten vielä on ainakin pystynyt hiihtämään.

      • tuhkim

        Miksi et rupea sitten esim Gambridge kuurille koska kalorimääräsi päivässä noin alhainen ja ei lihaa??


      • En halua ostaa mitään kalliita paketteja laihdutukseen enkä muutenkaan käyttää rahaa, muuta kuin terveellisiin elintarvikkeisiin.


      • laih-duttaja

        Jos haluat laihduttaa ruokavaliolla, niin silloin sun on syötävä tarpeeksi. Tämä sen vuoksi, ettet laihdu lihaksista ja saa puutoksia, eikä elimistön toiminnat mene "sekaisin". Eli vähintään 1200 kaloria on syötävä ja enemmänkin, jos harrastat liikuntaa.

        Jos haluat vetää tiukan kuurin 800 kaloria, niin silloin ei ole muuta vaihtoehtoa, kuin käyttää ateriankorvikkeita, jotta saat kaikki ravintoaineet.
        Ei siinä ole mitään järkeä kuihduttaa lihaksia jollain 800 kalorin ruokavaliolla.
        Jos et halua käyttää ateriankorvikkeita, niin silloin sun syötävä kunnolla.
        Jollet osaa laihduttaa terveellisesti on parempi ettet laihduta ollenkaan.


    • Eli nyt on viikko mennyt painoa oli 13.3 75kg ja tänään 73kg. 2kg lähtenyt viikossa. Ihan tyytyväinen olen, kun ennen diettini aloittamista luin, että tällä dietillä laihtuu 1,5-2,5kg viikossa. Välillä tietenkin meinaa olla nälkä, mutta silloin syön esim. omenan, jos kalorit eivät vielä ole täynnä.

      • xxkkk

        Se on liian nopea laihdutusvauhti.Sopiva laihdutusnopeus on 3 kk Sehän tekee jo 6kg kahdessa kuukaudessa.Nopeasti laihdutetut kilot palautuvat yleensä takaisin korkojen kera.Jos haluaa oikeasti tulosta niin On jätettävä melkein kokonaan pois maitotuotteet,viljatuotteet ja sokeri.Vyötärön ympärysmitan mittauksella näkyy oikea laihtuminen.Laihtumisen alussa lähtee pelkkää nestettä 2 kg eikä se ole vielä mitään oikeaa laihtumista.Sopiva kalorimäärä laihdutukseen paljon liikkuvalla on päivässä noin 2000 kal.Kun peruskalorinkulutus on 1600 ja harrastaa liikuntaa esim hiihtoa tai pyöräilyä 2,5 tuntia päivässä.Kulutus siitä 500 kal tunnissa tekee 1500 kal.Eli 1600kal 1500kal=noin 3000kal Eli kalorivajaus 1000 kal ja kun yksi rasvakilo on 7000 kal.250 kalorin vajauksella laihtuu kilon kuukaudessa.250kalx 30 päivää=7500 kal eli kilo läskiä.Lihalla lähtee hyvin näläntunne samoin kananmunilla.Kananmunia ei sais syödä kovin paljon koska niissä on kolestrolia.Tiedän paljon laihduttamisesta.Minulla on tarkat taulukot kaapin ovessa.Siihen olen merkannut syönnit ja liikunnat pitkältä ajalta.Siitä taulukosta on selvinnyt monta asiaa laihduttamisesta.Painokäyrä taulukko on ollut jo ennestään käytössä jo 35 vuotta.


    • Viisuri

      Nostaisin kalorimäärän n 1500. Uskon, että laihtuminen tehostuu, kun liikut noin paljon. Ruuansulatuskin kuluttaa energiaa ja liian vähäinen kalorimäärä laittaa elimistön ns. säästöliekille. Nälässä ei kannata olla,lisää vielä jotain ruokavalioosi ja juo vettä ainakin 1,5-2 litraa per päivä.

    • Järkiintynyt

      Alle 1000 kcal diettiä ei suositella noudatettavaksi ilman lääkärin valvontaa!!!!!
      Noin vähäisen energian saanti runsas liikunta saattaa johtaa anoreksiaan, bulimiaan tai muihin syömishäiriöihin.
      Elimistö ei pysy tasapainossa vaan kuluttaa omia hivenaineita ja proteiineja.
      Kannattaa kyllä tosissaan miettiä, koska ravinto on paljon muutakin kuin kaloreita.

    • minun_mielipide

      Miksi pitää vähentää kaloreita, jos halua laihtua? Kysymys on ainoastaa siitä, mistä energia on kotoisin. Jos energia otetaan hiilihydraateista (sokeri), niin se vain nostaa insuliini tuotantoa ja sitä kautta vain lisää nälän tunnetta, eikä muutenkaan pidä nälkää kovin pitkään. Jos energia otetaan rasvasta niin nälkä pysyy loitolla useita tunteja.
      usein kuulee mainittavan VHH ruokavalion olevan rajoittavaa. Sitä se ei suinkaan ole, vaan joka päivä saa syödä itsensä kylläiseksi. Vaihtoehtoja löytyy satoja
      Laihduttamalla itsensä vähentämällä kaloreita, niin se vasta on rajoittavaa.
      Hyvä pekoni-muna aamiainen sisältää sekä rasvaa, että proteiinia.
      Puuroaamiainen sisältää paljon hiilihydraatteja (sokeria) vähän rasvaa ja proteiinia
      Vertailun vuoksi.
      pekoni
      rasvaa 83%
      Proteiinia 17%
      Energia 471 kcal

      Kananmuna 72%
      Proteiinia 27%
      Energia 194 kcal

      Kaurapuuro kevytmaidolla
      Rasvaa 23%
      Proteiinia 20%
      Imeytyviä hiilihydraatteja 54 %
      energiaa 92 kcal

      • lopsx

        Kun täällä on ihan selvästi otsikoitu nämä eri keskustelualueet aiheiden mukaan ja yksi alue on VHH-dieetti, niin miksi hitossa sun täytyy väkisin ängetä tännekin julistamaan tuota soopaa. Pysy omalla alueellasi näine hiilihydraatteinesi! @#$#@$!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1478
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1022
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe