Hain neuvonantajan paikkaa, epäonnistuen

KimalaisenLento

Hei!

Osaako joku kertoa onko saamani kohtelu asiallista. Kävin firman sisällä työhaastattelussa eri osastolle lähinnä neuvonantajan rooliin. Käynti päättyi onnettomasti.

Astelin sisään tuohon juhlavaan osastoon, joka sijaitsee toisella puolella kaupunkia minun osastooni verraten. Työnjohtaja otti vastaan, muttei suostunut katsomaan silmiin. Esittelin itseni ja hän huusi minulle PÄIVÄÄ niin että ikkunalasit helisi. Hän kertoili joutuneensa suuren puhevoimmakkuutensa takia asennuttamaan lisäseinän ääntä imemään, jotta muu osasto ei saastuisi huutamisesta. Joka tapauksessa tervehdys noteerattiin osaston toisellakin puolella. Kuulustelu alkoi kiperillä kysymyksillä terveydentilastani. Tietääkseni terveydentilaani ei tarvitse selvittää mikäli olen jo yritykseen päässyt sisälle. Hän vaati nähtäväkseen kaikki epikriisit viimeisen viiden vuoden ajalta ja kelakortin. Haastattelu päättyi tiedoksiantoon jossa todettiin minun olevan hölmö. Lähdin ajamaan itku kurkussa takaisin omalle osastolle kunnes hän seuraavana päivänä ilmestyikin minun osastolle. Hän vaati välittömästi keksimään erään laitteen, pyörän kaltaisen, uudelleen ja piirtämään siitä kuvan. Tein työtä käskettyä, liitin kuvaan 3D piirroksen, osaluettelon kalleimmista osista ja karkean kustannuslaskelman työajasta ja osista. Välittömästi hän kertoi että tuon osaisi ja tietäisi lapsikin. Tämän jälkeen hän piirsi vapisevin käsin postit-lapulle lapsenomaisen kuvan omasta visiostaan ja ilmoitti että tälläinen sen olla pitää. En käsittänyt piiroksesta mitään, sillä se näytti salvador dalin viimeisiltä töiltä. Myöskin toimintamekanismi oli mielestäni täysin älytön, itseasiassa jopa toimimaton. Kuitenkin hän teki selväksi että en kelpaa suunnittelutehtäviin kun en unohdin piirtää laitteeseen CE merkinnän. Hän lupasi edelleen ilmoittaa yrityksemme toimitusjohtajalle että olen täysin epäpätevä. Hän on vanhempi suunnittelija, joten en uskaltanut kyseenalaistaa hänen tietämystään.

Mihin minun tulisi valittaa saamastani kohtelusta. Mielestäni olen lähes keskinkertainen työntekijä, mutta en kuitenkaan ihan nolla.

1

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KainoKenonen

      Olet joutunut ammattilaisten joukkoon. Onko sinulla aikaisempaa kokemusta sellaisesta? Minulla on. Jouduin nimittäin kerran töihin pyöräillessäni viiden pyöräilijän saartamaksi enkä onnistunut lukuisista yrityksistäni huolimatta irrottautumaan tästä porukasta. Monesti yritin kääntää Jopoani sivuun mutta en onnistunut, aina tielläni oli jokin näistä pyöräilijöistä. Vauhtimme oli myös huomattavan suuri ja pelkäsin keskipakoisvoiman tuhoavan jonkin elintärkeän osan arvokkaasta polkupyörästäni jonka olin ostanut osamaksulla läheisestä kierrätyskeskuksesta. Mietin myös korvaisiko pyörälle myönnetty takuu kyseisen rikkoutumisen? Hengästymiseni takia(johtuu vuosia sitten sairastamastani flunssasta eikä esim. tupakoinnista) en pystynyt kommunikoimaan muiden pyöräilijöiden kanssa vaan poljin kuin vimmattu. Maisemat vilisivät silmissä tunnista toiseen ja mietin jo miten selitän töistä myöhästymiseni johtajalle. Eräässä tiukassa kurvissa eräs pyöräilijöistä suistui alas jyrkänteeltä iloisesti jodlaten. En voinut jäädä kyselemään hänen vointiaan tai jodlaussävelmän sanoittajaa. Hieman myöhemmin saavuimme keskelle kansanjoukkoja ja pysähdyimme. Jostain syystä päälleni puettiin vihreä paita jonka kerrottiin olevan Maillot Vert. Ja minun kerrottiin olevan Ranskan ympäriajossa(Le Tour de France) ja vieläpä kärki nelikossa. Olin juuri ajanut 194 kilometriä aikaan 3h 51min 45 sek ja keskinopeuteni oli ollut 50,34km/h. Katsoin Joponi punaisena hehkuvia ketjuja ja päästövärin saaneita vanteita. Vanteiden puolatkin säkenöivät joten tiesin niiden olevan todella kuumat.
      Etsin käsiini puhelimen ja soitin lähimmälle esimiehelleni. Pyysin häneltä muutamaa vapaapäivää voidakseni ajaa kilpailun(Le Tour de France) loppuun(n. 3500km) mutta sen tämä nuori insinööri tarmokkaasti kielsi. Samalla hän määräsi minut saapumaan välittömästi työpisteelleni ja aloittaa lattialaminaatin asennuksen.
      Useat Joponi osat olivat vaurioituneet ylikuumenemisen takia eikä takuu korvannut niitä koska kierrätyskeskuksen työnjohtaja piti kuumenemista sabotaasina.
      Kerroin esimiehelleni menestymisestäni Ranskan Ympäriajossa(Le Tour de France) ja hän suositteli minulle liittymistä työpaikan sähly-joukkueeseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      151
      2604
    2. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      419
      2237
    3. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      44
      2114
    4. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      122
      1415
    5. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      233
      1330
    6. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      119
      1199
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1153
    8. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      1097
    9. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      124
      1074
    10. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      66
      998
    Aihe