Ihmissuhde puustani katkesi suurin oksa!

kuinluotisydämmeen

Ensinnäkin olen pienellä maalaiskylällä asusteleva yksinäinen mies. Voin sanoa että varsinaisia ystäviä ei ole koska ensinnäkin vieraita minulla käy vain muutaman kerran kymmenessä vuodessa ja kyläkutsujakin tulee harvemmin kuin kerran vuodessa ja harrastusseuraa saan hyvä jos kerran vuodessa joten aika yksinäistä on. Joten kaikki ihmissuhde kontaktit tapahtuvat aina silloin kuin sattumalta törmään kaupassa tai jossain tuttuihin.

No niin siinä oli pieni alustus mutta nyt itse asiaan. Elikkä olen työsklennellyt jo viimeiset 10 vuotta eräässä laitoksessa avosuojatyöntekijänä ja samassa rakennuksessa mutta eri virmana toimii myös eräs autoalan huoltoliike. Ja siinä liikkeessä käy joka päivä ma-pe ja joskus aika paljonkin asiakkaita. Ja siellä puolen olen tavannut päivittäin sekä vanhoja että uusia tuttuja. No ihan kaikkia en mene jututtamaan vaan vain nuoria asiakkaita, ja vastaanotto on ollut koko 10 vuoden aikana muutamaa poikkeusta lukuunottamatta aika positiivista. Mutta nyt muutama päivä sitten iski salama. Nimittäin oma työnantajani ilmoitti että sieltä naapurivirmasta oli tullut valitus jonku asiakkaan toimesta jotain siihen tyyliin että olen kuulemma käyttäytynyt liian tunnettelevasti, vaikka kenehenkään en ole koskenut edes sormen päälläkään enkä muutenkaan puhunut mitään levottomia vaan keskusteluaihe on liittynyt joko autoihin ilmoihin jne. Mutta ilmeisesti sekin on ollut jollekkin ihmisiä pelkäävälle nirppanokalle liikaa. Joten tämähän aiheutti sen kuten otsikkokin antaa ymmärtää etten saa enää ollenkaan mennä jututtamaan niitä naapurin virman asiakkaita. Enkä syytä tästä omia työnantajiani enkä myöskään sitä naapurin virman henkilökuntaa vaan se kyseinen valittaja joka on minulle valitettavasti täysin anonyymi on saanut tämän kaiken aikaan. Joten tämän myötä minulta kuolee todella suuri osa sosiaalisesta elämästä. Joten kysymys kuuluukin että millä paikkaan tämän kaiken?

1

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oppeliini1

Onko lähiseudullasi mitään mahdollisuutta osallistua ilta- tai viikonloppukursseihin vaikka vain harrastumielessä?
      Tai onko sinulla autoa tai lähelläsi linja pysäkkiä takaamaan kulkumahdollisuudet lähimpään kurssituspaikkaan?
      Noissa pakostakin joutuu muiden kanssa tekemisiin - ei välttämättä saa sydänystäviä, mutta ainakin ihmisiä joiden kanssa voi vaihtaa ajatuksia.

Entä voisitko vapaaehtoisesti auttaa avuntarvitsijoita. Vanhuksia, liikuntakyvyttomiä, tarjoutua lumenluontiin pihalla, osallistua kunnan/kyläsi seuratoimintaan.

Entä laittaa kirjastosi ilmoitustaululle lappu jossa kerrot aloittamastasi muutaman kilometrin polkupyorämatkasta viikonloppuisin " kaikki tervetulleita osallistumaan mukaan".

Tai mene päivän visiitille naapurikuntaan tai kaupunkiin katso mitä siellä on tarjolla johon sinä voisit osallistua.

Totta, tuo kaikki vaatii aloituskykyä ja energiaa, mutta saattaa hyvinkin kannattaa. Ehdotan yrittämistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      281
      2926
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      52
      2313
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      348
      1997
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      115
      1733
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      108
      1675
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      212
      1375
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      66
      1317
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      68
      1253
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      58
      1232
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      77
      1181
    Aihe