Irti ei pääse!!

Jepjuu

Pienen pieni riippakivi kintussa:
Vuokrafirman kanssa veivattu jos jonkinlaisesta asiasta. Mikään ei ole helppoa muuta kuin se että olet hiljaa ja teet duunis. Onnessani olin kun irtos duunia ja kipasin vuokrafirmalle laittamaan nimeni papruun. Jippii melkein vuodeksi työtä. Työt alkoi, onnea riitti sitten 3kk ja ulos koska firmalla ei ollutkaan enään työtä. Eipä siinä mitään osasin jotenkin varautua mutta sittempäs se vääntö alkoikin TE-keskuksen ja liiton kanssa.Voi sissus sentään. Koska sopimus oli tehty melkein vuodeksi niin vuokrafirma katsoo että olen töissä vaikka työt kyseiseltä firmalta minne minut palkattiin loppui. Vaadin saada työtodistuksen kyseiseltä työajalta siis minkä olin työssä siinä tehtaassa koska sinnehän mä menin vaan eihän sitä saa. Vaadin,vaadin,vaadin. Ehei koska työ jatkuu niin siis vuokrafirman listoilla. No lopulta sain työtodistuksen eli siis lapun jossa luki että olen ollut kyseisen firman palveluksessa(ei siis vuokrafirman) ja TYÖ JATKUU EDELLEEN. Eli paperista kävi hyvin selväksi että olen ollut tehtaassa duunissa ja työni siellä jatkuu edelleen.Ja paskat se mitään jatkunut eikä kukaan uskonut.Vuokrafirman ei tarvitse kirjoittaa mitään muuta koska he katsovat että työni jatkuu edelleen koska tehtaalla saattaa huom.saattaa tulla töitä joskus. Arvatkaa jouduinko vääntämään että TE-keskus ymmärsi asian. Jumaliste mulla ei ole työtä vaikka paperissa lukee että työ jatkuu edelleen kyseisessä yrityksessä. Paperissa kun luki että olen ollut kyseisellä tehtaalla työssä ja työ jatkuu edelleen.Olisivat edes laittaneet että työ loppui kyseisessä yrityksessä mutta työ jatkuu vuokrafirmassa vaan eipä ei.
Hihat paloi ja soitin v.firmaan,samalla kerroin että lähden kökkimään teiltä niin juu voihan aina lähteä mutta karenssi pamahtaa päälle. Toisekseen mulla on se irtisanomisaika. Ja tietenkin pitää olla syy....eli jos toista duunia sais niin empä lähde ennen irtisanomis aikaa.Kaverille kävi just näin. Puhelimeen ei vastata kun on asiaa mutta kun soittaa keskuksen kautta niin jopa vastataan.Miksiköhän...ai niin se mun numero näkyy puhelimessa eli sillähän voi olla jotain vääntöä taas. Ihan vaan kun joskus ovat vastanneet että no hei Hilma mitäs sinä.... :)
Kun työ loppui tehtaalta jo het 3 kk jälkeen 2015 niin kertyneet lomarahat maksetaan sitten vasta työsuhteen päätyttyä eli 2016 vuoden kesällä koska työhän jatkuu edelleen hah hah. Niin kauan kun olen sopimukseen kirjoittanut niin siihen asti rahat on ja pysyy firmalla. Sorry vaan mutta itselläni ei ole hyvää kokemusta näistä firmoista. Palkat on tulleet ajallaa on ainut lohtu.Niissäkin kyllä saa olla tarkkana.Ja hei se punainen vaate sitten ...keskustelu työkaverin kanssa joka on samalla firmalla...Heh. Me kylläkin sovittiin kavereiden kanssa että puhutaan kaikki keskenään ja vertaillaan palkkanauhoja. Kerrotaan jos ollut jotain hankaluutta jne....juttua piisaa. Niin ja jos jotain epäselvää kannattaa kysyä suoraan työpaikalla johdolta.Niin minä tein ja sain oikean vastauksen kaikkeen.Vuokrafirman nainen kertoi kaikkea ruusuista ja kaunista työtilanteesta,kaikki oli aina kauheen hyvin...heh ja me odotettiin mikä päivä joudutaan pois työn vähyyden takia. Että näin!!Älkä ny riehaantuko tää on vaan mun kokemus josta haluun irti pian...vielä 3kk jäljellä ja sit olis siiderin paikka tai muumilimpan hitokseen olen onnellinen ja sen jälkeen kirjoitan soppareita juuri siksi ajaksi kun ITSE HALUAN oli se sit 2 viikkoo tai 1 viikko jos ei käy niin se on heidän henkilökohtainen voi voi. Oma vikani kun olin onnellinen vuoden duunista enkä ajatellut yhtään pidemmälle että se voikin kestää vaikka vaan viikon.Paljon varmaan hyvii kokemuksia ihmisillä mutta mulla täys kakka!!Mukavaa pääsiäistä vaan. Tyhmästä päästä saa kärsiä koko kylä heh!!

1

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmi22222

      Että näin!!! Huh!!!
      Nykyään työnantajat nauttii näistä vuokrafirma jutuista.Työntekijän voi ottaa ja potkasta pois....se siitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1683
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      174
      1320
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1118
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1108
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      946
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      46
      895
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      881
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      850
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      773
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe