Tiedän kyllä että ne kuuntelee jotain punkkia, mutta mikä punkkareiden aate ja elämäntapa on?
mikä on punkkari?
7
4975
Vastaukset
- kamppihengaaja
Punkkarit ovat liberaalia, vapaata, villiä, outoa, mutta myös oikeudenmukaista ja ystävällistä porukkaa. Monilla on tapana olla anarkistejä, tai pitävät poliiseja "natseina"\epäoikeudenmukaistaporukkaa. He ovat aikamoisia juoppoja, ellei sitten ole jokin absolutisti. Punkkarien "kansallisjuomaksi" on tullut Kilju niminen viina. Suurin osa punkkareista polttaa, 3\100 heistä narkkaa. He kuuntelevat punk rockia ja kuvittelevat olevansa 70-80 luvulla koska silloin punk oli suosituinta. suosittuja punk yhtyeitä ovat sex pistols, rancid, misfits.. suuri merkitys punk rockissa on sex pistolsin basisti sid vicious, joka kuoli heroiinin yliannostukseen vuonna 1979. Punkkarit ovat ehdottomasti antirasisteja ja antifasisteja. Punkkarit inhoavat natseja, ja suurimmalla osalla punkkareista on oma bändi. Punk on villi ja sekasortoinen kulttuuri ja se liitetään useimmiten kaaokseen. punkkareilla menee usein koulu kuuseen päin mutta he ovat hyvin edustavaa kansaa, ja heillä ei ole rajoja. he elävät vaikealla elämäntavalla ja he ovat liberaalia porukkaa. punkkareita on myös hyvä huumori ja he ovat kovaäänisiä ja hauskoja myös mutta myös pelottavia joidenkin ihmisten silmissä. punkkareita on helsingissä reilusti ja muissa paikoissa suomea. Jotkut väittävät että punk on kuollut mutta näin ei ole. iso osa punkkareita ovat 13 - 30 vuotiaita.
- MUSTAPUNKKARI
Ne näyttää ilkeiltä ja pahoilta todellisuudessa ne on eläin rakkaita
- Punx92
Nosto vanhaan. Ite oon 25v "punkkari". En pukeudu nahkarotsiin mut annan vaatteiden kulua päälle, kertakäyttökulttuuri on oksettavaa. Vihaan rasismia ja fasismia. Ajatus poliitikoista ja poliiseista muiden yläpuolella vituttaa. En läträä viinalla enkä käytä kamaa, enää. Anarkismi tarkoittaa mulle henkilönvapautta. Eläimet on parempaa seuraa ku ihmiset, ne näyttää tunteensa suoraa eikä kyräile seläntakana.
Ps. Perustakaa niitä bändejä ni ei tarvi kaduilla ja verkossa notkua 247!- Anonyymi
Vihaatko uskontoja, kuten Islamia ja niiden pohjalta tehtyjä tuoreita terroritekoja.
- Anonyymi
Oon 17v mies ja käyn amiskaa toinen vuosi meneillään. Ystävystyin parin kaverin kanssa jotka oll tyttöi yli 18v kaikki vaikutti kivoilta ja ulkomuoto oli punkkari meininkii sitten ne pyyti et tulisin niitte mukaa "ostoksille" ja olin et miks ei no seuraavana päivänä jäin työpaikan pihalle työn päätyttyä ja ne keräs mut talteen sitte siel niitten kanssa "ostoksilla" tajusin että niillä oli isompi porukkakin mukana ja kaikki poltti/joi no perus eikä ollu muuten pikku ryhmä oisko joku 20 hengen enemmänki. Hyvä juttu oli siinä että ne kaikki tyypit oli todellakin ystävällistä porukkaa. Ja ei siinä nuorin oli mun ikänen tyttö ja sekin ties kaiken tyylii tupakasta/alkoholista. Kiitos kun jaksoitte lukea tänne asti pahoittelen lauseitten pitkittämisistä.
- Anonyymi
Aikas mielenkiintoisia luonnehdintoja. Mietin vain jotta tarve olla jotain, kuulua johonkin suurempaan ryhmittymään on kai ihmisen perus-juttuja. Yksilön , siis perus-tyypin, ääni ei paljon kuulu eikä vaikuta , ja suurena vaarana on aina ollut joutua tallatuksi.
Ehkä ihmismielen herkkyys on omiaan aiheuttamaan ryhmäytymistä. Ollaan tietyillä linjoilla joita ei sitten rikota, ja joukkoon kuuluvana saat ymmärrystä teoille, mielipiteille ja kuulut sateenvarjon suojaan. Pukeutuminen ja muu ulkoinen olemus on sitten tunnusmerkkinä..... kenties joissain tapauksissa mukavuustekijäkin. Nahkarotsista on moneen keliin
Aina sopii toivoa, että siellä suurissa ja pienemmissäkin ryhmittymissä ovat kärjessä suunnannäyttäjinä tervepäiset tyypit. Pienissä kylissä ja joskus suurienkin valtakuntien hallituksissa on joukolla kuviteltu olleen oikealla tiellä ja tehty oikeusmurhia , kansanmurhaakin ja muita jälkikäteen käsittämättömiä juttuja.
Tiedonkulun itse tiedolle aiheuttama vääristymä on aina ollut väistämätöntä ja ihan inhimillistä, koska siihen liitty yksilön tunnepohjaista vaikuttamista. Sitten "esikunnan" saamansa tiedon pohjalta tehdyt ratkaisut eivät ihan aina osukaan maaliin.
Mutta ihan mielenkiintoista. Eihän kaiken pidäkään olla kuin samasta puusta veistetty.
Joskus ajelen täältä Pohjoisen erämaitten keskeltä Etelän kaupunkeihin ja venyttelen henkseleitäni jossain kadunkulmassa ihmetellen kaikenmaailman suuntauksia. Hyvähän niistä on jotakin tietääkin..... ettei tietämättään käytännön pukeutumisella ryhmäydy johonkin itselle ihan outoon kulttuuriin😊 Miettikkääpä ite....😆😆😆
Katselin kerran kiikarin lävitse tunteja, kun karhu aterioi hirven raadolla. Se oli sen amuyöstä tappanut jängän laitaan. Kärttynen vanha äijä. Mietin silloin, että siihen ei ole menemistä kellään omia asioitansa tuputtamaan. Se ei liittoudu kenenkään kanssa ja on omaa mieltänsä lähes kaikesta. Ehkä syys-puolella naaras saa sen hieman ottamaan joitain vaihtoaskeleita. Puhuvat, että susilauma saattaa ottaa karhulta raadon. Silloin, kun kysymyksesä on iso uros, ei ota. Mutta niitä on vaan niin harvassa.
Liitoutuminen on kultaa ja hurja perimä platinaa - Anonyymi
No ei kai silti kaikki punkkarit ole samanlaisia että heillä kaikilla on yhdistävänä tekijänä sama tyyli?? Muutenki on hiton absurdin lapsellista se, että kaikki matkii toisia kun loppupelissä punk aatteen idea on ihan jotakin muuta kuin joku tyyli. Voi olla mikä tahansa tyyli kunhan on punkkari ajatustavaltaan. Itse en ole siis punkkari.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628