Terve!
Olen reilu kolmekymppinen mies ja suunnitellut alan vaihtoa. Minua kiinnostaisi (edes kokeilumielessä) työskentely jossain tehtaassa, esim. tuotantohommissa tai prosessinhoitajana (vaatinee koulutuksen, oppisopimus?). Myös varastohommat kiinnostaa ja yleensäkin kaikki teollisuuden ja/tai logistiikan alaa läheltä liippaavat työt ja ammatit.
Kuten noista suurpiirteisistä "kriteereistä" voi päätellä, niin minkäänlaista kokemusta em. aloista minulla ei ole. Kaipaisin vain jotain nykyistä hieman fyysisempää ja itselleni uudenlaista työtä, johon ei välttämättä vaadita mitään erityistä koulutusta, vaan jonka voi oppia perehdytyksen ja tekemisen kautta.
Jos työskentelet jossakin tehtaassa, laitoksessa, varastossa, voimalassa tai vaikka kaatopaikalla, niin kuulisin mielelläni työstäsi. Otan myös mielelläni vastaan vinkkejä, että mistä paikoista pk-seudulla vastaavia töitä kannattaisi kysellä ja hakea. Vuokrafirmoihin olen ollut yhteydessä, mutta eipä niistä juuri mitään kuulu takaisin.
Kiitos paljon vastauksista!
Tuotanto-, ym tehdastyö + varastohommat.
5
4001
Vastaukset
- Keräilijäjumalanarmosta
Koff haki juuri isoa määrä kesätyöntekijöitä. Taisi vaan haku mennä kiinni. Siellähän on tarjolla töitä joihin ei vaadita koulutusta, mutta palkka on palkkaluokkien nousun jälkeen ihan ok.
Tehdastyö on monessa paikassa melko pitkälti samanlaista. Linjalla katsotaan kun kone tekee työt, joskus avitetaan vähän käsin. Varastossa ajetaan trukilla tai keräillään. Itse olen mm. keräillyt. Helppoa aivot narikkaan hommaa. Huonona puolena se, että työ on pidemmän päälle tylsää. Hyvänä puolena taas se, että kunto nousee laatikoita nostella. Itselläni myös paino tippui. Hyötyliikuntaa parhaasta päästä.
Jos näitä hommia suunnittelet niin kannattaa valita paikka jossa tehdään vuorotyötä. Niissä tienaa paljon paremmin kuin päivätöissä. Lisät kannattaa myös tarkastaa. Niissä on eroja.
Jos yksinkertainen, mutta kohtullisesti palkattu vuorotyö kiinnostaa niin katsopa mollista Fazerin työpaikat. Hakevat kesäksi 50 työntekijää pelkästään Vantaalle. Jos tuonne ei heti vakkariksi pääsisikään niin hyvälle työntekijälle on varmasti töitä joka kesä.- Etsikkoaikaa
Kiitos kattavasta vastauksesta!
Sen unohdin mainita, että terveydellisistä syistä 3-vuorotyö ei voi tulla kyseeseen ja sen vuoksi jouduin tuon Koffin työpaikkailmoituksen (jonka kyllä huomasin) ohittamaan. 2-vuorotyö sen sijaan käy.
Keräilyhommiin olen itseasiassa hakemuksia lähettänytkin (Transval, Kesko, Inex) ja uskon myös, että tuollainen vähän fyysisempi työ tekisi oikein hyvää tällaiselle muuten ei niin kovin urheilulliselle kaverille.
- Keräilijäjumalanarmosta
Joo tuollainen keskiraskas työ on juuri sopivaa ihmiselle joka ei muuten tykkää liikkua. Itse kuulun heihin. Kroppa saa liikettä ja paino pysyy kurissa.
Työn sopivuudesta sen verran, että esimerkiksi univaikeuksista kärsivien kannattaa unohtaa kolmivuoro. Myöskään esimerkiksi diabeteksestä kärsiville ei suositella kolmea vuoroa. Työkaverini tosin pystyy siihen ilman ongelmia. Varastoalalla on kuitenkin tarjolla paljon myös kaksivuorotyötä. Siitä ei vaan tienaa yhtä hyvin kolmi- tai viisivuorosta.
Yleensä elintarvikeala tai AKT:n alaiset alat ovat paremmin palkattuja kuin pamin alaiset paikat. Kaupan puolelta Keskolla vissiin paremmat liksat kuin Inexillä. - Anonyymi
Teollisuystyön huono puoli naisvaltaisissa paikoissa on todella matala palkkataso. Se on työn määrään nähden aivan älyttömän pieni.
- Anonyymi
tehdastyön ominaisuus on työn prosessiluonteisuus. Samanlaiset päivät seuraavat toisiansa. Sellaiseen voi jossain vaiheessa kyllästyä. Sopinee ihmiselle joka tykkää toistohommista ja tekemisen muuttumattomuudesta. Uuden luomisen alat kuten rakennushommat sopii ihan toisentyyppiselle ihmiselle. Raksahommissa uusi päivä tuo uudet kujeet. Raksahommissa talo valmistuu ajallansa ja siiirryt taas ihan jonnekin toisaalle rakentamaan uutta taloa tai remontoimaan vanhaa. Raksahommissa ihmisiä tulee ja menee. Tutut työkaveritkin vaihtuvat osittain toisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1175935Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453863Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503285Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4682719Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2681730Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321403- 871396
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151346Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1561272- 771268