Jokaisen ihmisen elämässä on päiviä, jolloin maailma näyttää harmaalta, vaellettavat taipaleet loputtoman pitkiltä, tiskaamattomien tiskien vuori ylitsepääsemättömältä jne.
Jokainen tietää sisimmässään, että tuollainen harmaa päivä on ohimenevä ilmestys, loppuu ennemmin tai myöhemmin, voi johtua hormonitasapainon muutoksesta, unirästeistä, ulkoilun puutteesta tai pienoisesta krapulasta... mistä milloinkin.
Kun mietitte itseänne, niin millaisten asioiden, koette muuttavan, tuollaisia harmaita päiviä siedettävimmiksi? Mitä mielenne silloin yleensä eniten kaipaa .... oletteko koskaan sitä miettineet?
Tänään kaipaisin kauniita sanoja...
21
1804
Vastaukset
- mirre
Silloin kun minulle tulee tuollaisia oloja niin minulla on tapana soittaa jollekkin hyvälle ystävälle, helpottaa kummasti, vaikka tiskivuori ei siitä vähenekkään, mutta saan voimia ottaa tiskiharjan käteen ja pistää työn alle koko vuoren.
- Rudi
Tsemppiä sulle ja koitas piristyä!
Mä saan tsemppiä siitä, että työnnän jonkun hyvän levyn paahtimeen, luurit päähän ja napit kaakkoon.
Sit vielä jalat rahille ja sihautan tumman huoneenlämpöisen oluen, ja se on siinä.
Toistaiseks on vielä auttanu moinen terapia =)- T.R.maalari.N
Saan kiksejä harmaista päivistä. Kontrastiaddikti olen. Kun sisällä on sopivasti ristiriitaa ja painetta syntyy myös koskettavia kuvia.
Ja se nautinto, mikä sellaisen tekemiseen liittyy, korvaa moninkerroin, tasaisen ja tasapainoisen olon mukanaantuoman elämän 'helppouden'.
...varmaan suurin osa, niistä musiikkikappaleista joita kuuntelet, on syntynyt samalla metodilla ?
*HYMY*
...voit varmaan kuvitella, että ei ole jokisella aina helppoa :))) - Rudi
T.R.maalari.N kirjoitti:
Saan kiksejä harmaista päivistä. Kontrastiaddikti olen. Kun sisällä on sopivasti ristiriitaa ja painetta syntyy myös koskettavia kuvia.
Ja se nautinto, mikä sellaisen tekemiseen liittyy, korvaa moninkerroin, tasaisen ja tasapainoisen olon mukanaantuoman elämän 'helppouden'.
...varmaan suurin osa, niistä musiikkikappaleista joita kuuntelet, on syntynyt samalla metodilla ?
*HYMY*
...voit varmaan kuvitella, että ei ole jokisella aina helppoa :)))Joskus, kun on oikeen hyvä fiilinki, sitä miettii, että kunpa ei koskaan joutuisi siihen tilanteeseen jossa aina olis mukavaa ja helppoa. Kaikki ns. kovat jutut kun syntyy kuitenkin aina jostain "taistelusta".
Ja ihan varmaa on niinku sanoit, että kuuntelemastani musasta varmaan kaikki on syntynyt kertomallasi metodilla. Ne jutut, ne jotka antaa jotain ja helpottaa, on ryvetty jo tehtäessä. Siks sellaissa on tilaa hyville fiiliksille sitten myöhemmin.
Jos tää Jokinen on hän joka taistelee sun kans nettivuoroista, niin ihan varmasti hän kyllä pärjää =))
- Pöljä
Kun taivas ja mieli roikkuvat matalalla, on vaikea nähdä ja tuntea mitään hyvää. Kaikki menneet ja nykyiset murheet painavat hartioita. Elämä ei tunnu elämisen arvoiselta. Kaikki on yhtä upottavaa suota, josta ei tunnu pääsevän ylös.
Minua on auttanut sellaisina päivinä paljon se, että yritän tarkkailla itseäni ja ympäristöäni ikään kuin "ulkopuolelta". Ajattelelen, että "jaaha, sitä ollaan taas masentuneita ja laahustetaan mieli mustana ja samanlaisia olentoja näyttää olevan lähipiirini täynnä". Alan tarkkailla sanomisiani ja tekemisiäni kuin katselisin vierasta ihmistä. Saan siten etäisyyttä nopeasti tilanteeseeni ja alkaa tuntua helpommalta.
Kohtalaisen rankka liikunta pienoisine hikineen nostaa mielialaa myös selkeästi ja nopeasti sekä tuo valtavasti energiaa.
Ystävien, varsinkin iloisten sellaisten, kanssa kommunikointi auttaa. Samassa jamassa olevien seura puolestaan voi vaikuttaa päinvastoin:he vetävät mielen vielä alemmas.
Jos sinulla on lemmikkieläin, olet onnellisessa asemassa. Lemmikkien seuran on ihan tieteellisestikin todettu vaikuttavan ihmisen psyykkiseen ja fyysiseen vointiin myönteisesti.
Tässä vain muutamia mainitakseni...
Tyytyväistä vuoden alkua kaikille! toivoopi eräs elämänopiskelija.- Iltatuli
Kauniit kiitokset viestistäsi,kirjoitit koskettavasti . Nämä on mieleen pantavia neuvoja,on kokemusta.
- Harmipahaisessa
päivälleni sopivat ohjeet, otan sanomastasi vaarin, kiitos.
- jääkarhuN
pyrin ottamaan itseäni ensin niskasta kiinni, kunnon lenkille ja sitten avantoon, saunan kautta, jos aikaa on. Siellä sitä rentoutuu ja hyväntuulista juttuseuraakin löytyy. Sen jälkeen sitten sohvalle, kirja käteen ja vaikka se tumma olut. Tiskit hoitaa kone.
- Tulee hätiin
Kaikilla meillä tulisi olla oma jokisemme, joka tulee hätiin ja rakastaa.
- yopollo
jonkun helpon tavan, olisin käyttänyt sitä itsekin. Aina kuitenkin on pitänyt ensin tehdä pois asia joka on vaivannut ja masentanut, vasta sitten on olo pysyvämmin keventynyt.
- jokinen
Nämä pikkuharmaat päivät pesivät meissä itsessämme; ne sanovat: tee tuo, hoida tämä tai katso muualle, jatka matkaa.
Minä jatkan matkaa, otan sinut syliini ja kuulen äänesi. Siinä on kaikki miljoona tapaa liukua pois harmaudesta. - aurinko paistaa risukasaankin
kun minulle iskee huonopäivä, kuuntelen musiikkia. omia cd levyjä.se on aina auttanut. suurin ilon nostattaja ja elämän eteenpäin työntävä voima on lastenilapset ja tietty lapset itse. aina en heitä näe enkä voi rutistella,mutta kuvat kertoo heiostä. myös ulkoilu auttaa pahimman yli. vaikka aina ei jaksaisikaan ulos. voimia meille.
- viisseiska
Monta päivää on ollut "harmaata".Mikään ei huvita,
ei saa unta,pyörii ja valvoo ja miettii kaiken maailman asioita.
Omat perheasiat ahdistaa,miehen kanssa suhde hiuskarvan varassa,tämä maailman tilanne,itkettää ja
masentaa.
Kasvot roikkuvat,silmäpussit,suu alaspäin,ei ole töitäkään tarpeeksi ja aika ei kulu.
Sitä vaan tuppaa miettimään lähes kuuskymppisenä elämänsä "saldoa"-missä mennään ja mitä on jäljellä.
Viimeiset kymmenen vuotta on ollut sopivasti vastoinkäymisiä.Kuin eräästä kirjassa oli-naiset putoavat ikäänkuin kaivoon mielialassaan,sopii mulle,putoan sinne usein.
Vaikka perusluonteeni on iloinen,optimisti,spontaani ja rempseä,se vaan katoaa aina.
Jotenkin saan koottua itseni,nousen sieltä ylös,musiikki on yks hyvä terapia,samoin ulkoilu,liikkeelle lähteminen.Tilanteen nollaaminen.
Tsemppiä vaan samoin kokeneille,uskotaan vielä tulevaisuuteen ja että aurinko paistaisi!! - matonen
viisseiska kirjoitti:
Monta päivää on ollut "harmaata".Mikään ei huvita,
ei saa unta,pyörii ja valvoo ja miettii kaiken maailman asioita.
Omat perheasiat ahdistaa,miehen kanssa suhde hiuskarvan varassa,tämä maailman tilanne,itkettää ja
masentaa.
Kasvot roikkuvat,silmäpussit,suu alaspäin,ei ole töitäkään tarpeeksi ja aika ei kulu.
Sitä vaan tuppaa miettimään lähes kuuskymppisenä elämänsä "saldoa"-missä mennään ja mitä on jäljellä.
Viimeiset kymmenen vuotta on ollut sopivasti vastoinkäymisiä.Kuin eräästä kirjassa oli-naiset putoavat ikäänkuin kaivoon mielialassaan,sopii mulle,putoan sinne usein.
Vaikka perusluonteeni on iloinen,optimisti,spontaani ja rempseä,se vaan katoaa aina.
Jotenkin saan koottua itseni,nousen sieltä ylös,musiikki on yks hyvä terapia,samoin ulkoilu,liikkeelle lähteminen.Tilanteen nollaaminen.
Tsemppiä vaan samoin kokeneille,uskotaan vielä tulevaisuuteen ja että aurinko paistaisi!!Huonotkin tunnetilat taitavat kuulua elämään. Eihän niissä hauskaa ole rypeä, sillä hetkellä vaan ei muuhun pysty. Hyvä asia on, että menee se paha olokin aikanaan pois. Eikä välttämättä tarvitse tehdä mitään asian eteen jos ei jaksa. Joskus tekee hyvää tuntea harmaita ja mustia tunteita, tuntuvat sitten ne hyvät asiat sitäkin paremmilta.
Kunnes taas alakulo iskee.
- T.R.maalari.N
harmaista päivistä. Minäkin ajattelen niin, että harmaat päivät ovat tärkeitä. Ne kirkastavat muiden päivien värejä ja auttavat näkemään asioita perspektiivissä joka saa elämän tuntumaan ...enemmältä.
Ohessa pieni tarina taivaanrannanmaalarin harmaasta päivästä:
*Nainen muisti, päivän jolloin väsyneenä kaikkeen, oli lähtenyt rannalle kävelemään. Silloin hän oli ajatellut, ettei selviäisi, ettei jaksaisi kantaa kaikkia niitä taakkoja joita koki harteilleen lasketuksi. Rantaviivaa kävellessään, hän oli törmännyt lokinpoikaan, tai tiiraan, mikä valkoinen lintu se sitten olikaan. Lintu oli maannut kivikossa, siivet avoinna, selällään ja vesi oli hitaasti keinutellut sen taakse kallistunutta päätä.
Nainen oli istahtanut viereiselle kivelle ja katsellut raatoa, muistanut miehen kuiskauksen, ’enkelini’, ja itkenyt. Hän oli kokenut olevansa kuin tuo veden tuudittama linnunraato rantakivikossa.
Nainen oli katsellut lintua kauan. Sitä miten tuulenvire oli heilutellut rintahöyheniä ja pienet kalanpojat käyneet varovasti näykkimässä ravintoa linnusta omaa kasvuaan varten. Smaragdinvihreä raatokärpänen oli laskeutunut koruksi linnun valkealle rinnalle.
Tuulenvire oli puhallellut naisen poskille valuneita kyyneleitä, lokit ja tiirat lennelleet ja torailleet, nappailleet kaloja auringon kirkastamasta rantavedestä.
Miten suuri ihme elämän kiertokulku olikaan. Miten rumuus ja kauneus sekoittuivat, kulkivat käsi kädessä, elämä ja kuolemakin. Miten harmaus ja synkät sävyt saivat valon ja värit hohtamaan, kun niitä vain uskalsi katsoa.
Hetken mielijohteesta, nainen oli kaivanut laukustaan yhden juuri ostamistaan, lasisista tuikkukynttilöistä. Hän oli asettanut sen kallionkoloon palamaan, paikkaan jossa he, äiti maan sylissä, olivat levänneet.
Seuraavana päivänä rannalle palatessaan, näki nainen linnun huuhtoutuneen mereen ja kynttilän sammuneen. Mutta, tuikun vieressä oli ollut appelsiininkuoresta muotoiltu sydän ja lasin alla pieni taitettu kirjelappu. Lapussa oli lukenut :’Minunkin oli ikävä ja tulin tänne, söin appelsiinin tässä kolossamme ja muistin miltä tuoksut, miltä ihosi käteni alla tuntuu.’ * - Pirre*
minun harmaat pilvet ovat unirästien aiheuttamia - nukun ne pois, krapulaa en pode -koska en ota liikaa, ulkoilun puutteen pyrin hoitamaan ulkoilemalla.
Mutta jos en tiedä miksi harmaat pilvet päivääni vaivaavat - minä kuuntelen musiikkia, soitan lapsilleni ja tarinoin siinä samalla pikkuisten kanssa, he osaavat olla tosi valopilkkuja - tai lukasen näitä sivuja, aina täällä joku repäisee jotain piristävää tai saa minut provosoitua kirjoittamaan.
Nyt on tosi mukava fiilis, kävin reippaalla hiihtolenkillä ja nautin siitä suunattomasti. - ellumari
silloin tällöin koettuna on mielestäni hyödyllinen ja tärkeä kokemus, sillä ilon ja tyytyväisyyden aika, joka on useimmille kuitenkin normaali mielentila, koetaan silloin voimakkaammin elämänhaluna.
Minulle tuli mieleeni sellaisen vanhan laulun sanat kuin riepumatto, missä sanotaan :'jos ne tummat raidat ottaisimme pois, ei niin kirkkaita, ne vaaleatkaan ois.'
Itse en surullinen ollessani kaipaa sanoja, enkä säveliä ja toivottavasti kukaan ei soita eikä tule käymäänkään.
Itseriittoisuudesta varmaan johtuu, että tahdon yleensä lievän alakulon vallassa olla ihan yksin.
Suuremman surun tai järkytyksen koettuani taas sellaisen seurassa joka on kokenut samaa, niinkuin esimerkiksi tuon Aasian luonnonkatastrofin jälkeen. välillä harmaita päiviä ...osaamme olla kiitollisia ja nauttia aurinkoisista päivistä.
- Pirre*
minua vaivaa kun haluan kuunnella tänään Jaihouse Rockin (Elvis)aina vain uudelleen:?
- Pirre*
miekkii ja huomenna ja ylihuomennakkii...
- sitten
ollaan mietitty että päivän väri muuttuisi vaikka oranssiksi ja tulisi sateenkaari, oikein kaunis, katsoisi sitä korkealta ja kauas ja kauan. Eiks se oo lupaus aina paremmasta. Olen kirjoittanut sateen kaaren innoittamana, no milloin mitäkin,pöytien laatikoihin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171