MIETTIMISTÄ ateisteille!

MietiKunnolla

Jos kaikki maailman suuret tiedemiehet kirjoittaisivat kirjoja, joihin he laittaisivat kaiken tietonsa, tietäisimmekö silloin enemmän kuin Jumala?
Kun näiden suurten tiedemiesten tulokset ovat ristiriidassa Jumalan kirjoitetun Sanan kanssa, kumpaa meidän tulisi uskoa?
Tietenkin aina Raamattuun.

79

96

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahvemeneeroskiin

Raamattu on paimentolaismiehen keksimää satua. Näkymätön mielikuvitusjumalasi ei todelliseksi muutu vaikka miten uskoisit :)

• MietiKunnolla

Vaihdossa voi tarjota katsastettua kuplaa.

• hgfdrtyuio

Uskomisessa ei ole kyse luulemisesta, evoluutio tarinat ovat järkijään luulemista.

• voi.hallelujaatia.sentäs
        hgfdrtyuio kirjoitti:

Uskomisessa ei ole kyse luulemisesta, evoluutio tarinat ovat järkijään luulemista.

Uskomisessa on kyse itsensä ja muiden huiputtamisesta. Sellainen on rikollista!

• MietiKunnolla

Tietenkin Raamatun Jumala ei auta ketään, paitsi terroristejä.

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2016032321314702_ul.shtml

Jeesus on heitettävä alas taivaasta ilman sääliä, ja maahantulo kuvattava polaroid-kameralla varoitukseksi muille saatananjumalille jotka tahtovat pahaa ihmisille.

Tietenkin Raamattuun hurahtaneen nettiterroristit levittävät sanaa sormet pallihiessä tajuamatta tän taivaallista omasta elämästään, jos sitä Lestanperseseksihomoilua voi edes elämäx kutsua

• RSLJ

Miten osuvasti Johanneksen Ilmestys sanookaan:
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        Tuo, mitä Johannes näki, lienee tulevaisuutta vielä. Mutta nykyäänkin pilkataan Jumalaa aina jos jotain tapahtuu. Siitä sinäkin olet esimerkki. Jos sen sijaan ihmiset tekisivät parannuksen, Jumala armahtaisi. Onhan hän ollut Suomellekin todella pitkämielinen. Mutta se, mitä Hän sanoi Israelille, voidaan varmaan soveltaa muihinkin kansoihin:
        8. Hän ei ole tajunnut, että minä olen hänelle antanut jyvät ja viinin ja öljyn, olen kartuttanut hänelle hopeata ja myös kultaa, joka on käytetty Baalin hyväksi.
        9. Sentähden minä otan takaisin jyväni ajallansa ja viinini määräaikanansa ja tempaan pois villani ja pellavani, jonka piti peittää hänen alastomuutensa.
        10. Nyt minä paljastan hänen häpynsä hänen rakastajainsa silmäin eteen, eikä kukaan ole pelastava häntä minun kädestäni.
        11. Minä teen lopun kaikesta hänen ilonpidostansa: hänen juhlistansa, uusistakuistansa ja sapateistansa ja kaikista hänen pyhäpäivistänsä.
        12. Ja minä hävitän hänen viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa, joista hän on sanonut: 'Ne ovat minun portonpalkkani, jonka rakastajani ovat minulle antaneet'. Minä teen ne metsäksi, ja metsän eläimet syövät niitä.
        13. Ja minä kostan hänelle baalien päivät, joina hän niille poltti uhreja, koristi itsensä renkaillaan ja kaulakäädyillään ja kulki rakastajainsa jäljessä, mutta unhotti minut, sanoo Herra.

• hgtrewr567890
        RSLJ kirjoitti:

Miten osuvasti Johanneksen Ilmestys sanookaan:
        8. Ja neljäs enkeli vuodatti maljansa aurinkoon, ja sille annettiin valta paahtaa ihmisiä tulella.
        9. Ja ihmiset paahtuivat kovassa helteessä ja pilkkasivat Jumalan nimeä, hänen, jolla on vallassaan nämä vitsaukset; mutta he eivät tehneet parannusta, niin että olisivat antaneet hänelle kunnian.
        Tuo, mitä Johannes näki, lienee tulevaisuutta vielä. Mutta nykyäänkin pilkataan Jumalaa aina jos jotain tapahtuu. Siitä sinäkin olet esimerkki. Jos sen sijaan ihmiset tekisivät parannuksen, Jumala armahtaisi. Onhan hän ollut Suomellekin todella pitkämielinen. Mutta se, mitä Hän sanoi Israelille, voidaan varmaan soveltaa muihinkin kansoihin:
        8. Hän ei ole tajunnut, että minä olen hänelle antanut jyvät ja viinin ja öljyn, olen kartuttanut hänelle hopeata ja myös kultaa, joka on käytetty Baalin hyväksi.
        9. Sentähden minä otan takaisin jyväni ajallansa ja viinini määräaikanansa ja tempaan pois villani ja pellavani, jonka piti peittää hänen alastomuutensa.
        10. Nyt minä paljastan hänen häpynsä hänen rakastajainsa silmäin eteen, eikä kukaan ole pelastava häntä minun kädestäni.
        11. Minä teen lopun kaikesta hänen ilonpidostansa: hänen juhlistansa, uusistakuistansa ja sapateistansa ja kaikista hänen pyhäpäivistänsä.
        12. Ja minä hävitän hänen viiniköynnöksensä ja viikunapuunsa, joista hän on sanonut: 'Ne ovat minun portonpalkkani, jonka rakastajani ovat minulle antaneet'. Minä teen ne metsäksi, ja metsän eläimet syövät niitä.
        13. Ja minä kostan hänelle baalien päivät, joina hän niille poltti uhreja, koristi itsensä renkaillaan ja kaulakäädyillään ja kulki rakastajainsa jäljessä, mutta unhotti minut, sanoo Herra.

Myös tämäkin osoittaa:
        24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
        1. Piet. 1:24-25

• Lokarit
        hgtrewr567890 kirjoitti:

Myös tämäkin osoittaa:
        24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
        25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
        1. Piet. 1:24-25

Kaikki liha tottelee kuria, vai?

• RSLJ
        Lokarit kirjoitti:

Kaikki liha tottelee kuria, vai?

Hallitsijat ja imperiumit vaihtuvat. Ihmiset vaipuvat unholaan, mutta Jumalan Sana on muuttumaton ja voimassa vuosisadasta toiseen.

• miksioletsokea

Muuttumaton?
        Se on täyttä paskaa väittää raamatun olevan muuttumaton. Ota nyt raukka asioista vähän selvää.
        Vihje. Googlaa codex sinaiticus

• MietiKunnolla

Jeesus olet täysi nolla mene hoitoon

• AatteleppaIte

Jumalan olemassaolo pitäisi ensin todistaa ennen aloittajan kysymykseen vastaamista.

• MietiKunnolla

Minkä Jumalan niistä monista ja ei Jeesus epäjumala terroristiensuojelija äpärän!

• hgrewqwe456789
        MietiKunnolla kirjoitti:

Minkä Jumalan niistä monista ja ei Jeesus epäjumala terroristiensuojelija äpärän!

Kaikkien suurten tiedemiesten tiedot yhteen laskettunakaan eivät ole Jumalan
        äärettömän viisauden veroisia.
        Koska Jumala tietää kaiken eikä tee koskaan virheitä, voimme luottaa täysin Hänen Sanaansa!
        Sitä ei voi koskaan sanoa ateistien tieteestä!

• hgrewqwe456789
        hgrewqwe456789 kirjoitti:

Koska Jumala tietää kaiken eikä tee koskaan virheitä, voimme luottaa täysin Hänen Sanaansa!

Jeesukseen usko on sitä epätiedettä - Katsokaa vaikka eilistpäivää. Jeesus ei auttanut! Kii!

• hgfdftyuio

Jeesukseen usko on sitä epätiedettä - Katsokaa vaikka eilistpäivää. Jeesus ei auttanut! Kii!

Ihmiset ovat perkeleen vallassa ja toimivat sen mukaan

• 98g39803980

Vai ettei Jumala koskaan tee virheitä? Hän loi ihmiset ja hukutti heidät, koska KATUI tehneensä heidät. Siinä yksi esimerkki.

hgfdftyuio kirjoitti:

Ihmiset ovat perkeleen vallassa ja toimivat sen mukaan

Ahaa! Olet lisäksi saatananpalvoja!

• "Jos kaikki maailman suuret tiedemiehet kirjoittaisivat kirjoja, joihin he laittaisivat kaiken tietonsa, tietäisimmekö silloin enemmän kuin Jumala?"

Meillä ei ole minkään tason luotettavaa tietoa siitä kuinka paljon Jumala tietää, joten asiaa on hyvin vaikea edes arvioida.

"Kun näiden suurten tiedemiesten tulokset ovat ristiriidassa Jumalan kirjoitetun Sanan kanssa, kumpaa meidän tulisi uskoa?"

Tiedemiesten tietenkin, tiede on pohjimmiltaan aina luotettavaa koska se ei voi koskaan olla ristiriidassa havaittujen asioiden kanssa kun Jumalan sana on aina epäluotettavaa koska meillä ei ole muuta mekanismia sen luotettavuuden todentamiseen kuin tiede ja havaitut asiat. Ilman tiedettä ei ole myöskään Jumalan sanan perusteltua luotettavuutta joten tieteen sanalla on aina ennemmän tiedollista valtaa.

• kjhgfrertyui

Samalla tavoin mekään emme voi tietää varmuudella tieteellisten testien perusteella, mitä on tapahtunut maapallon menneisyydessä, koska emme ole olleet
        paikalla.

• superluminal

Tietenkin voimme. Kun on selvillä luonnonlait, joiden mukaan kaikki toimii. Lait ovat järkähtämättömät ja ovat olleet olemassa jo ennen meitä ja ovat meidän jälkeemmekin. Ja kirjoista, Philosophical transactions, Royal society.

• jhgfdsrtyuio
        superluminal kirjoitti:

Tietenkin voimme. Kun on selvillä luonnonlait, joiden mukaan kaikki toimii. Lait ovat järkähtämättömät ja ovat olleet olemassa jo ennen meitä ja ovat meidän jälkeemmekin. Ja kirjoista, Philosophical transactions, Royal society.

Koska tiedämme, että Jumalan sana on ”kokonansa totuus” voimme luottaa Jumalaan, kun Hän sanoo luoneensa kaiken kuudessa tavallisessa Jumalan
        päivässä.
        Monet nykypäivän tiedemiehetkin ovat samaa mieltä.
        Mitä Raamattu sanoo:
        160. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
        Ps.119:160

• jhgfdsrtyuio kirjoitti:

Koska tiedämme, että Jumalan sana on ”kokonansa totuus” voimme luottaa Jumalaan, kun Hän sanoo luoneensa kaiken kuudessa tavallisessa Jumalan
        päivässä.
        Monet nykypäivän tiedemiehetkin ovat samaa mieltä.
        Mitä Raamattu sanoo:
        160. Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.
        Ps.119:160

Eli argumenttisi on se että Jumalan sana on totuus koska Raamattu sanoo sen olevan totuus? Mutta millä perusteella voit sanoa tietäväsi sen Raamatun sanan olevan kokonansa totuus?

• kämmääjät.pois

Vai tiedolllista valtaa.
        heh

Jatkuvasti tiede korjailee omia kämmiään.

Selliseenko tieteeseen pitäisi luottaa, ei kiitos.

• hgfdert67890
        shadowself kirjoitti:

Eli argumenttisi on se että Jumalan sana on totuus koska Raamattu sanoo sen olevan totuus? Mutta millä perusteella voit sanoa tietäväsi sen Raamatun sanan olevan kokonansa totuus?

Se miten ihmiset kohtelevat usein toisiaan selittyy paljolti laajalle levinneellä evoluutioopilla.

• käytäpä.järkeä

"Meillä ei ole minkään tason luotettavaa tietoa siitä kuinka paljon Jumala tietää, joten asiaa on hyvin vaikea edes arvioida."

Jumala on kaikkitietävä joten Jumalan tieto on 100 %. Kaikesta.

• käytäpä.järkeä kirjoitti:

"Meillä ei ole minkään tason luotettavaa tietoa siitä kuinka paljon Jumala tietää, joten asiaa on hyvin vaikea edes arvioida."

Jumala on kaikkitietävä joten Jumalan tieto on 100 %. Kaikesta.

"Jumala on kaikkitietävä joten Jumalan tieto on 100 %. Kaikesta"

Mutta miten perustelet voivasi tietää Jumalan olevan kaikkitietävä? Miten edes kuvittelet voivasi erottavan aidon kaikkitietävyyden pelkästä kaikkitietävyyden väittämisestä sikäli kuin väitteen esittäjä on kuitenkin ihmisiä tietäväisempi?

Mistä edes Jumala voi olla varma olevansa kaikkitietävä, mitäs jos on totuuksia jotka ovat piilotettuja jopa häneltä? Mitä perusteita meillä on uskoa että kaikkitietävyys olisi edes ylipäänsäkin mahdollinen asia? Kaikktietävyys vaatisi mekanismia joka keräisi kaiken jatkuvasti syntyvän uuden tiedon.

Ja näyttääkö teistä oikeasti Raamatun Jumalan amatöörimäinen maailmankaikkeuden pyöritys teistä kaikkitietävän tahon toimilta? Jos näyttää niin kyseenalaistan suuresti kykynne käsittää edes koko kaikkitietävyyden konseptia.

• hgfdert67890 kirjoitti:

Se miten ihmiset kohtelevat usein toisiaan selittyy paljolti laajalle levinneellä evoluutioopilla.

"Se miten ihmiset kohtelevat usein toisiaan selittyy paljolti laajalle levinneellä evoluutioopilla."

Itseasiassa enemmänkin siitä kuinka evoluutio-oppi ei mene perille, evoluutio nimittäin suosii ihmisyhteisössä nimenomaan muita hyvin kohtelevia. Sosiaalisuus osana ihmisluontoa katsos tarkoittaa että muiden kaltoinkohtelua tulisi välttää niin pitkälle kuin mahdollista.

Kyllä se on todellinen ongelma vaajaiset ja väärät käsitykset evoluutiosta ja luonnonvalinnasta jotka selittää miten monet kohtelevat muita kaltoin, ja tietenkin uskovana selvästikin olet osallistunut evoluutiosta väärien käsitysten levittämiseen ja se on nimenomaan sinun kädet uskovana tahriintuneet vereen asian takia, ei minun ateistina.

• hc-kristitty
        shadowself kirjoitti:

"Jumala on kaikkitietävä joten Jumalan tieto on 100 %. Kaikesta"

Mutta miten perustelet voivasi tietää Jumalan olevan kaikkitietävä? Miten edes kuvittelet voivasi erottavan aidon kaikkitietävyyden pelkästä kaikkitietävyyden väittämisestä sikäli kuin väitteen esittäjä on kuitenkin ihmisiä tietäväisempi?

Mistä edes Jumala voi olla varma olevansa kaikkitietävä, mitäs jos on totuuksia jotka ovat piilotettuja jopa häneltä? Mitä perusteita meillä on uskoa että kaikkitietävyys olisi edes ylipäänsäkin mahdollinen asia? Kaikktietävyys vaatisi mekanismia joka keräisi kaiken jatkuvasti syntyvän uuden tiedon.

Ja näyttääkö teistä oikeasti Raamatun Jumalan amatöörimäinen maailmankaikkeuden pyöritys teistä kaikkitietävän tahon toimilta? Jos näyttää niin kyseenalaistan suuresti kykynne käsittää edes koko kaikkitietävyyden konseptia.

Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on. Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa.

Mistä voidaan tietää että kyse on todellakin Jumalasta eikä jostain muuta, ihmistä ylivertaisesti tietävämmästä olennosta? Ei kai mistään. On vain sopimuksenvarainen asia, että nimitämme sitä ylivertaista kaikkitietävää Jumalaksi.

"Ja näyttääkö teistä oikeasti Raamatun Jumalan amatöörimäinen maailmankaikkeuden pyöritys teistä kaikkitietävän tahon toimilta?"

Mitä vikaa maailmankaikkeudessa on? Kaikkihan pyörii aivan mainiosti radoillaan.

• hc-kristitty kirjoitti:

Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on. Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa.

Mistä voidaan tietää että kyse on todellakin Jumalasta eikä jostain muuta, ihmistä ylivertaisesti tietävämmästä olennosta? Ei kai mistään. On vain sopimuksenvarainen asia, että nimitämme sitä ylivertaista kaikkitietävää Jumalaksi.

"Ja näyttääkö teistä oikeasti Raamatun Jumalan amatöörimäinen maailmankaikkeuden pyöritys teistä kaikkitietävän tahon toimilta?"

Mitä vikaa maailmankaikkeudessa on? Kaikkihan pyörii aivan mainiosti radoillaan.

"Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on. Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa."
        Suostuisitko siihen, että kaikki ihmisten kokemukset ja käsitykset jumalolennoista ja muista entiteeteistä otetaan tasavahvoiksi todisteiksi maailmastamme, perusteeksi riittää subjektiivisuus, tai vaaditko omalle kokemuksellesi jotain suurempaa todistusvoimaa, koska kysehän sentään on sinun sisäisestä kokemusmaailmasta? Annatko Johan af Grahnille myös oikeuden olla oikeassa vai onko hän todistukseltaan vähäisempi yksilö?

"Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on."

MIkä sinusta muka Jumalan Sanassa viittaa Jumalan kaikkitietävyyteen, siis tietenkin sen sisältämän väitteen Jumalan kaikkitietävyydestä lisäksi? En epäile hetkeäkään etteikö Jumala olisi helposti ihmisiä viisaampi mutta kaikkitietävyys menee jo liian kaukaa haetun vaihtoehdon puolelle. Jokainen toki uskokoon sellaiseen Jumalaan kuin haluaa mutta sikäli kun puhutaan millään tasolla varmasta tiedosta, meillä ei ole pohjaa olettaa Jumalan kaikkitietävyyttä tai edes että sellainen olisi edes mahdollista.

"Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa."

Miten Hän on tarkalleen ottaen sen sinulle henkiökohtaisesti osoittanut ja miksei tuo osoitus voisi olla väärennös? Myöskin, miksei Hän ole minulle kyseistä henkiökohtaista osoitusta koskaan antanut? Miksi en ylipäänsäkään kuulenut Hänestä pihaustaan 20 vuoden aikana jona vielä Häneen uskoin?

"Mitä vikaa maailmankaikkeudessa on? Kaikkihan pyörii aivan mainiosti radoillaan."

Niin pyöriikin ja on suuri osoitus siitä että Jumala ei sitä ole luonut. Jumalan historia ei pohjimmiltaan ole kuin joukko epäonnistumisia, mikään mihin Jumala on ryhtynyt ei ole toiminut Jumalan olettamalla tavalla.

Jumala loi enkelit ja Luciferin, johti kapinaan taivaassa ja saatanan syntyyn.

Jumala loi Aatamin ja Eevan, nämä lankesivat syntiin ja tämä päästi kuoleman maailmaan valtaan tavalla jota ei tulisi korjaantumaan tuhansiin vuosiin.

Jumala hääti Aatamin ja Eevan paratiisista joka ennen pitkään johti ensimmäiseen murhaan kun Kain tappoi veljensä Abelin josta alkoi kokonainen uudellainen verenvuodatuksen ja pahuuden aikakausi.

Jumala yritti korjata asiaa hukuttamalla kaiken lukuunottamatta Nooaa, tämän perhettä ja parin jokaista eläintä, ei ollut siitäkään oikeasti mitään hyötyä pitkällä tähtäimellä.

Jumala valitsee juutalaiset omaksi kansakseen, valitsee näistä Mooseksen johdattamaan heidät valittuun maahan, kerrankin joku tuntuu onnistuvan. Syntyy Mooseksen laki jota sitten lopulta juutalaiset eivät kykenekään noudattamaan Jumalalle mieleisellä tavalla.

Jumala lupaa heille tulossa olevan Messiaan joka tulisi heidän avukseen, mutta tuli sen sijaan Jeesus joka tarkoitti pohjimmiltaan sitä että Jumala olikin nyt hylännyt juutalaiset ja sen sijaan keskittynyt kristinuskon luomiseen ja Jeesuksen asemaan rituaalimaisena uhrina.

Jeesus kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista jonka jälkeen lupasi ennen taivaisiin nousemista palata vielä hyvin pian mutta Jeesuksesta ei koskaan palannut. Ja niistä päivistä asti kristityt ovat uskojen lopun aikojen ja Jeesuksen paluun olevan lähellä vaikkei nyt ne ole selvästikään yhtään lähempänä kuin silloinkaan.

Jeesus sanoi palaavansa vielä silloisen sukupolven eläessä ja Paavali vahvistaa tämän lupauksen:

1. Kor 7:
        26. Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
        27. Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
        28. Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
        29. Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
        30. ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
        31. ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

• hc-kristitty
        marathustra kirjoitti:

"Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on. Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa."
        Suostuisitko siihen, että kaikki ihmisten kokemukset ja käsitykset jumalolennoista ja muista entiteeteistä otetaan tasavahvoiksi todisteiksi maailmastamme, perusteeksi riittää subjektiivisuus, tai vaaditko omalle kokemuksellesi jotain suurempaa todistusvoimaa, koska kysehän sentään on sinun sisäisestä kokemusmaailmasta? Annatko Johan af Grahnille myös oikeuden olla oikeassa vai onko hän todistukseltaan vähäisempi yksilö?

Ei ole kyse siitä, kuka on oikeassa, vaan mikä on totta. Yksin Jumala on oikeassa eli totuus. Ihmisyksilöt ovat kaikki enemmän tai vähemmän väärässä.

On aivan väärä lähtökohta ajatella, että ihminen voisi olla jumalankuva siten että häntä tulisi pitää jumalana eli totuutena.

Jumalassa ei ole kyse ihmisyksilöstä, eikä ihmisyksilöiden ryhmistä. Jumala on yksi ja sama kaikille, sillä totuus on yksi ja sama kaikkialla ja aina. Osatotuudet tietenkin ovat niitä, joista ihmiset keskenään kiistelevät. Se ei ole yhtään mielenkiintoista.

• hc-kristitty
        shadowself kirjoitti:

"Miten voidaan perustella Jumalan olevan kaikkitietävä? Ensinnäkin on Jumalan Sana, että näin on."

MIkä sinusta muka Jumalan Sanassa viittaa Jumalan kaikkitietävyyteen, siis tietenkin sen sisältämän väitteen Jumalan kaikkitietävyydestä lisäksi? En epäile hetkeäkään etteikö Jumala olisi helposti ihmisiä viisaampi mutta kaikkitietävyys menee jo liian kaukaa haetun vaihtoehdon puolelle. Jokainen toki uskokoon sellaiseen Jumalaan kuin haluaa mutta sikäli kun puhutaan millään tasolla varmasta tiedosta, meillä ei ole pohjaa olettaa Jumalan kaikkitietävyyttä tai edes että sellainen olisi edes mahdollista.

"Toiseksi Jumala on osoittanut, esimerkiksi minulle ihan henkilökohtaisesti, että Hänen tietämänsä on todellakin kaikkinainen ja koskee koko historiaa."

Miten Hän on tarkalleen ottaen sen sinulle henkiökohtaisesti osoittanut ja miksei tuo osoitus voisi olla väärennös? Myöskin, miksei Hän ole minulle kyseistä henkiökohtaista osoitusta koskaan antanut? Miksi en ylipäänsäkään kuulenut Hänestä pihaustaan 20 vuoden aikana jona vielä Häneen uskoin?

"Mitä vikaa maailmankaikkeudessa on? Kaikkihan pyörii aivan mainiosti radoillaan."

Niin pyöriikin ja on suuri osoitus siitä että Jumala ei sitä ole luonut. Jumalan historia ei pohjimmiltaan ole kuin joukko epäonnistumisia, mikään mihin Jumala on ryhtynyt ei ole toiminut Jumalan olettamalla tavalla.

Jumala loi enkelit ja Luciferin, johti kapinaan taivaassa ja saatanan syntyyn.

Jumala loi Aatamin ja Eevan, nämä lankesivat syntiin ja tämä päästi kuoleman maailmaan valtaan tavalla jota ei tulisi korjaantumaan tuhansiin vuosiin.

Jumala hääti Aatamin ja Eevan paratiisista joka ennen pitkään johti ensimmäiseen murhaan kun Kain tappoi veljensä Abelin josta alkoi kokonainen uudellainen verenvuodatuksen ja pahuuden aikakausi.

Jumala yritti korjata asiaa hukuttamalla kaiken lukuunottamatta Nooaa, tämän perhettä ja parin jokaista eläintä, ei ollut siitäkään oikeasti mitään hyötyä pitkällä tähtäimellä.

Jumala valitsee juutalaiset omaksi kansakseen, valitsee näistä Mooseksen johdattamaan heidät valittuun maahan, kerrankin joku tuntuu onnistuvan. Syntyy Mooseksen laki jota sitten lopulta juutalaiset eivät kykenekään noudattamaan Jumalalle mieleisellä tavalla.

Jumala lupaa heille tulossa olevan Messiaan joka tulisi heidän avukseen, mutta tuli sen sijaan Jeesus joka tarkoitti pohjimmiltaan sitä että Jumala olikin nyt hylännyt juutalaiset ja sen sijaan keskittynyt kristinuskon luomiseen ja Jeesuksen asemaan rituaalimaisena uhrina.

Jeesus kuoli ja nousi kolmantena päivänä kuolleista jonka jälkeen lupasi ennen taivaisiin nousemista palata vielä hyvin pian mutta Jeesuksesta ei koskaan palannut. Ja niistä päivistä asti kristityt ovat uskojen lopun aikojen ja Jeesuksen paluun olevan lähellä vaikkei nyt ne ole selvästikään yhtään lähempänä kuin silloinkaan.

Jeesus sanoi palaavansa vielä silloisen sukupolven eläessä ja Paavali vahvistaa tämän lupauksen:

1. Kor 7:
        26. Olen siis sitä mieltä, että lähestyvän ahdingon tähden jokaisen on hyvä pysyä entisellään.
        27. Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa.
        28. Mutta jos menetkin naimisiin, et syntiä tee; ja jos neitsyt menee naimisiin, ei hänkään tee syntiä; mutta ne, jotka niin tekevät, joutuvat kärsimään ruumiillista vaivaa, ja siitä minä tahtoisin teidät säästää.
        29. Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan,
        30. ja ne, jotka itkevät, niinkuin eivät itkisi, ja ne, jotka iloitsevat, niinkuin eivät iloitsisi, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää,
        31. ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa.

Raamatun kertomuksia ei ole mielekästä uskoa, vaan niiden tarkoitus on opetus.

Ne ovat vertauskuvallisia tarinoita, jotka eivät ole aikaan sidottuja, ja ne on tarkoitus ymmärtää, ei opetella ja oppia. Tarinat sinänsä ovat yhdentekeviä, ja jos niihin kirjaimellisesti uskoo, on hakoteillä. Ei tietenkään ole Aatami ja Eeva ollut ihmiskunnan alussa, vaan kyse on vertauskuvasta, jonka tarkoitus on opettaa ihmistä, kuvata se tilanne, joka ihmisyydessä on. Syntiinlankeemus on ihmisessä oleva tosiasia, jonka voi ainoastaan voittaa kärsimyksen ja kuoleman kumoamalla, Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Jos Raamatun kertomukset kuvitetaan, kuten usein tehdään, opitaan kuvalliset kertomukset eikä opita itse asiaa. Valitettavasti uskontojen rooli on yleensä ollut sentapaista konservatiivisuutta. Jeesus on radikaali opettaja, eikä hänellä ole mitään tekemistä pappien käskyvallan kanssa.

Ei ole kyse siitä, kuka on oikeassa, vaan mikä on totta. Yksin Jumala on oikeassa eli totuus. Ihmisyksilöt ovat kaikki enemmän tai vähemmän väärässä.

On aivan väärä lähtökohta ajatella, että ihminen voisi olla jumalankuva siten että häntä tulisi pitää jumalana eli totuutena.

Jumalassa ei ole kyse ihmisyksilöstä, eikä ihmisyksilöiden ryhmistä. Jumala on yksi ja sama kaikille, sillä totuus on yksi ja sama kaikkialla ja aina. Osatotuudet tietenkin ovat niitä, joista ihmiset keskenään kiistelevät. Se ei ole yhtään mielenkiintoista.

No, vastasit mutkan kautta - ilmeisesti kuitenkin ymmärsit kysymykseni. Suoraan vastaaminen taitaa ottaa sinulla koville, mutta vastauksestasi päätellen et anna muille yksilöille kuin itsellesi mitään arvoa tässä maailmassa. Ja varmaan vingut tässä vaiheessa, mutta vastauksestasi ei kyllä voi päätellä mitään muita ihmisiä ja heidän vakaumustaan kunnioittavaa asennetta. Eikä siinä mitään, samoja itsekkäitä ajatuksia on maailma täynnä, viime aikoina Totuus on ollut useasti uutisissa.

Raamatun kertomuksia ei ole mielekästä uskoa, vaan niiden tarkoitus on opetus.

Ne ovat vertauskuvallisia tarinoita, jotka eivät ole aikaan sidottuja, ja ne on tarkoitus ymmärtää, ei opetella ja oppia. Tarinat sinänsä ovat yhdentekeviä, ja jos niihin kirjaimellisesti uskoo, on hakoteillä. Ei tietenkään ole Aatami ja Eeva ollut ihmiskunnan alussa, vaan kyse on vertauskuvasta, jonka tarkoitus on opettaa ihmistä, kuvata se tilanne, joka ihmisyydessä on. Syntiinlankeemus on ihmisessä oleva tosiasia, jonka voi ainoastaan voittaa kärsimyksen ja kuoleman kumoamalla, Jeesus on tie, totuus ja elämä.

Jos Raamatun kertomukset kuvitetaan, kuten usein tehdään, opitaan kuvalliset kertomukset eikä opita itse asiaa. Valitettavasti uskontojen rooli on yleensä ollut sentapaista konservatiivisuutta. Jeesus on radikaali opettaja, eikä hänellä ole mitään tekemistä pappien käskyvallan kanssa.

"Ne ovat vertauskuvallisia tarinoita, jotka eivät ole aikaan sidottuja, ja ne on tarkoitus ymmärtää, ei opetella ja oppia. "

Raamatun kertomusten kannalta sanan kirjain on aina hyvin merkityksellinen, olivat ne sitten faktaa tai vertauskuvallista fiktiota, Valitus sanat ja ilmaisumuodot ovat tärkeitä tapahtunutta kuvatessa mutta fiktion ja vertauskuvien kohdalla ne ovat vielä paljon enemmän tärkeitä.

Narratiivin, varsinkin vertauskuvallisen ja opettavaisen kohdalla on tärkeää kommunikoida erittäin tarkasti ja selkeästi, joka ikinen pienikin mainittu yksityiskohta pitää olla äärimmäisen tarkkaan harkittu ja varovaisesti muotoiltu juuri oikeanlaiseksi. Kun ei puhuta kirjaimellisesti vaan tekstin on tarkoitus olla abstraktimpaa, siihen ei saa jättää mitään mikä eksyttäisi lukijan kirjoittajan tarkoitusta sanomasta.

"Syntiinlankeemus on ihmisessä oleva tosiasia, jonka voi ainoastaan voittaa kärsimyksen ja kuoleman kumoamalla, Jeesus on tie, totuus ja elämä."

Ns. "syntiinlankeemus" edustaa ihmisen ja kaiken muunkin olemassaolevan alkuperäistä ja oikeaa tilaa, Elämään ja olemiseen kuuluu kärsimys ja kuolema ja kaikella on ylipäänsäkin kääntöpuolensa, kaikessa on hyvyyttä ja pahuutta.

Kristinusko uskoo virheellisesti ja jopa erittäin haitallisesti että asiat ovat hyvin absoluuttisia ja mustavalkoisia. Heidän mielestään Jumala edustaa maksimaalisesti kaikkea hyvää ja tavoiteltavaa olisi siksi päästä mahdollisimman lähelle Jumalaa.

Totuus on kuitenkin oikeasti se äärimmäinen hyvä ole yhtään sen parempi asia kuin äärimmäinen paha. Se missää totuus siitä mikä on tavoiteltavaa ja hyväksi on tasapaino niin hyvä kuin pahankin välillä.

Jos valoa on liian vähän niin ei voi nähdä mutta jos sitä on liikaa, se sokaisee eikä voi silloinkaan nähdä. Samoin myös rakkauden puute ei ole hyväksi mutta toisaalta äärimmäisiin viety rakkaus on vaarallista hulluutta. Ja esim. liaallinen itsekkyys on haitallista mutta niin myös liiallinen epäitsekkyys, se että uhraa kaiken muiden eteen, kaltoin kohdellen itseään.

Äärivoimat kuten valo tai pimeys, kylmä tai kuuma, sekä hyvä tai paha eivät ole hyväksi ihmiselle vaan ihmisen on hyvän nimenomaan mahdollisimman tasapainoisessa paikassa näiden välillä, aivan kuten maapallo kiertää aurinkoa juuri niin etäältä ettei ole liian kuuma mutta ei niin etäältä että olisi liian kylmä.

EIkä ihminen tule toimeen pelkällä tunteella muttei myöskään pelkällä järjellä, tasapaino on se universaali asia mitä ihmiset tavitsevat ja ääripäden tavoittelu, myös positiivisissa asioissa on hulluutta ja tulee koitumaan aina ihmisen tuhoksi.

• Kiinnnnostunuteikirj
        hgfdert67890 kirjoitti:

Totta, näinäpäivinä siellä missä koulutus on kohdallaan, ja asiat opetetaan ihmisille niinkuin ne on, on asiat paljon paremmin, vähemmän vakivaltaa, parempi elintaso jne. Siellä taas missä kreationismiä opetetaan totena, on väkivaltaa, nälänhätää jatkuvaa sotimista jne.

Kuka tahansa tietää enemän kuin Jumala. Jumala ei pärjää edes tietokilpailuissa. Kysy vaikka niin eipä vastaa mitään.

• jhgfrewqwe46789

Jos laiva törmäisi riuttaan ja alkaisi vuotaa, tai ehkäpä iso kala haukkasi siitä palasen.
        Tai ehkä laiva oli vain niin huonosti rakennettu.
        Koska et ollut paikalla, kun laiva alkoi upota, sinun on vaikea tietää tarkalleen mitä tapahtui.
        Ainoastaan silloin saisit tietää sen varmasti, jos joku olisi ollut silminnäkijänä ja kertoisi sinulle, kuinka kaikki tapahtui.
        Helppoa kuin heinän teko, eikö!

jhgfrewqwe46789 kirjoitti:

Jos laiva törmäisi riuttaan ja alkaisi vuotaa, tai ehkäpä iso kala haukkasi siitä palasen.
        Koska et ollut paikalla, kun laiva alkoi upota, sinun on vaikea tietää tarkalleen mitä tapahtui.
        Ainoastaan silloin saisit tietää sen varmasti, jos joku olisi ollut silminnäkijänä ja kertoisi sinulle, kuinka kaikki tapahtui.

Just joo! Mooseskin oli Aatamin ja Eevan kanssa lehtiöineen kirjoittamassa kaiken ylös puhuvan käärmeen (lue: vällykäärmeen) seikkauiluista. Lisäksi Mooses lenteli luudallaan Jumalan kanssa vetten päällä ennen luomishommien aloittamista. Siitäkin hän kirjoitteli myöhemmin, kun pääsi toimistolleen koneen ääreen.

• jhgfrewqwe46789 kirjoitti:

Onko sellainen käsite kuin todiste sinulle täysin vieras? Voimme tutkia tuota uponnutta laivaa, jos siinä näkyy reikä jossa on riutan palasia ja läheisessä riutassa on vaurioitunut kohta tai jos siinä reiässä näkyy hampaanjälkiä ja lähistöllä uiskentelee kala jonka hampaat sopivat ko. jälkiin, niin voimme hyvin suurella varmuudella päätellä mikä laivan upotti. Silminnäkijä taas ei välttämättä tiedä kumpi sen reiän teki riutta, kala vai rakennusvirhe, todisteet sen sijaan kertovat sen. Silminnäkijän todistus ei ole luotettava, objektiivinen todiste on. Meidän ei tarvitse olla paikalla jos meillä on todisteita jotka kertovat tapahtumasta. Rikostutkinnassakin luotetaan enemmän todisteisiin kuin silminnäkijöihin koska silminnäkijät voivat erehtyä tai valehdella, jos vaadittaisiin silminnäkijä niin suurin osa rikoksista ei ikinä selviäisi.

Oletko koskaan tehnyt heinää?

• EiKukaanItsekseen

Eipä yhtäkään keksintöä ole kokonaan keksinyt yksi ihminen, usein taustalla monien tiedemiesten yhteistyö.... vuosien tutkimus ja työ.

• pah.pah.pah.pah

Ja siltikin pieleen menee, pah, pah

pah.pah.pah.pah kirjoitti:

Ja siltikin pieleen menee, pah, pah

Niin, pieleen meni, koska kehittivät tuollaiselle tietokoneen käytettäväksi.

• ikiateisti40

Mee sinne omalle uskonpalstallesi riehumaan noiden satujesi kanssa.

Ottaa niin päähän se tuputtaminen. Uskovaisilla ei selkeästikään ole mitään käytöstapoja, vaan uskovat sen Jumalansa lisäksi siihen, että voivat sillä uskonnollaan häiritä muita miten haluaa. En arvosta koko hömppää, niin turha sitä on tänne tulla p**komaan.

• hgtrewe456789

Aadam, kapinoi Jumalan käskyä vastaan, jonka seurauksena kuolema, kärsimys ja ero Jumalasta tulivat maailmaan.
        Seuraukset näkyvät kaikkialla ympärillämme.
        Kaikki Aadamin jälkeläiset ovat syntisiä hedelmöittymisestään alkaen

• Hieno_aviorikos

Uskovainen laulajatähti ilakoi rannalla kurvikkaan ex-teinitähden kanssa – erosi vaimostaan vain pari viikkoa sitten.

Naida napsutella laulaen gospelia?

• älä-syyllistä-syyttömiä

Ei ole oikea kristitty, Raamattu kieltää aviorikokset!

älä-syyllistä-syyttömiä kirjoitti:

Ei ole oikea kristitty, Raamattu kieltää aviorikokset!

Ei kiellä. Jumalankin kerrotaan panneen toisen muijaa muina miehinä.

• jumalattomat.varsinkin
        voi.hallelujaatia.sentäs kirjoitti:

Ei kiellä. Jumalankin kerrotaan panneen toisen muijaa muina miehinä.

Hänellä oli hyvä syy, Hän tarvitsi Pojan, joka uhrattiin MEIDÄN syntiemme tähden. Eli me ihmiset olemme syyllisiä tähänkin.

• jumalattomat.varsinkin kirjoitti:

Hänellä oli hyvä syy, Hän tarvitsi Pojan, joka uhrattiin MEIDÄN syntiemme tähden. Eli me ihmiset olemme syyllisiä tähänkin.

Ai, eikö jumala enää osannut luoda ihmistä, tuliko Adam luotua vahingossa eikä jumala enää osannut toistaa sitä operaatiota Jeesuksen kanssa vaan oli pakko kiksauttaa toisen miehen naista(tyttöä).

Hyvä syy? Jumala siis tarvitsi uhrin uhrattavaksi itselleen jotta voisi antaa ihmisille anteeksi sen etteivät nämä kykene noudattamaan jumalan itsensä määräämiä sääntöjä jotka tämän olisi pitänyt tietää olevan mahdottomia ihmisten noudattaa. Eikä hän kyennyt antamaan anteeksi ilman että oli pakotettu vuodattamaan verta. Kaiken huipuksi mitään uhrausta ei edes tapahtunut vaan jumala sai 30 vuotta poissa olleen poikansa joka oli kuolematon jumalolento takaisin.
        Jos Jeesuksen uhri oli niin tärkeä niin miksi Juudasta ei kunnioiteta jumalan tahdon toteuttajana, ilman häntä ei koko uhrausta olisi edes tapahtunut.
        Se joka tuon uhraustarinan keksi ei ollut kovinkaan hyvillä älynlahjoilla varustettu, niin kuin ei muidenkaan raamatun tarinoiden keksijät.

jumalattomat.varsinkin kirjoitti:

"Jumala" on ihan itse syypää kaikkeen. Syyttäköön ihan itseään vaan. Surkea "luoja" ei pystynyt luomaan sellaista, joka olisi häntä itseään miellyttänyt. Kuulostaa ihmisten keksimältä potaskalta ja sellaistahan se onkin.

• yksi.ihmisääliö

Koko ihmiskunnan paraskaan tietämys ei ole kuin murto-osa Kaikkivaltiaan ja Kaikkitietävän Tietämyksestä. Tämähän on aivan päivänselvä asia.

Se että me ihmiset osaamme hyvin huonosti ottaa vastaan Jumalalta tietoa, ei tee meidän tilanteestamme yhtään parempaa.

• hgtrewe456789

Jumala on sokea kana joka ei kuule meitä. Heitetään Jumala paistinpannulle ja nälänhätä ja sodat loppuu! Eroon sotauskonnoista, amen!

• hgtrewer567890
        hgtrewe456789 kirjoitti:

Jumala on sokea kana joka ei kuule meitä. Heitetään Jumala paistinpannulle ja nälänhätä ja sodat loppuu! Eroon sotauskonnoista, amen!

Jeesus Kristus, täysin synnitön, kärsi ihmiskunnan puolesta synnin rangaistuksen, joka on kuolema ja ero Jumalasta.
        Hän teki tämän täyttääkseen Isänsä Jumalan vanhurskauden, pyhyyden ja oikeudenmukaisuuden vaatimukset.
        Jeesus oli täydellinen uhri, Hän kuoli ristillä, mutta voitti kuoleman nousemalla
        kolmantena päivänä kuolleista.
        Jokainen, joka todella uskoo Häneen, katuu syntejään ja luottaa Häneen,
        ennemmin kuin omiin ansioihinsa, saa tulla jälleen Jumalan luo ja elää
        iankaikkisesti Luojansa kanssa.

• hgtrewer567890
        hgtrewer567890 kirjoitti:

Jeesus Kristus, täysin synnitön, kärsi ihmiskunnan puolesta synnin rangaistuksen, joka on kuolema ja ero Jumalasta.
        Hän teki tämän täyttääkseen Isänsä Jumalan vanhurskauden, pyhyyden ja oikeudenmukaisuuden vaatimukset.
        Jeesus oli täydellinen uhri, Hän kuoli ristillä, mutta voitti kuoleman nousemalla
        kolmantena päivänä kuolleista.
        Jokainen, joka todella uskoo Häneen, katuu syntejään ja luottaa Häneen,
        ennemmin kuin omiin ansioihinsa, saa tulla jälleen Jumalan luo ja elää
        iankaikkisesti Luojansa kanssa.

Eli Jeesus on pelkurilesta jehova

• hgfdsertyui
        hgtrewer567890 kirjoitti:

Eli Jeesus on pelkurilesta jehova

Mitä kamaa vedät

• fda

"Jos kaikki maailman suuret tiedemiehet kirjoittaisivat kirjoja, joihin he laittaisivat kaiken tietonsa, tietäisimmekö silloin enemmän kuin Jumala?"

Koska jumalia on niin monia, ja ne eivät ole tähän mennessä pystyneet kertomaan tiedoistaan voimme vastata kysymykseen kyllä. Ehdottomasti.

• hgfdserty7u9

Jaahas, et silleen taas

• DRHouse

"Jos kaikki maailman suuret tiedemiehet kirjoittaisivat kirjoja, joihin he laittaisivat kaiken tietonsa, tietäisimmekö silloin enemmän kuin Jumala?"

Tietäisimme vaikka eivät laittaisikaan, koska jumalasi on fiktiivinen hahmo...

"Kun näiden suurten tiedemiesten tulokset ovat ristiriidassa Jumalan kirjoitetun Sanan kanssa, kumpaa meidän tulisi uskoa?

Tietenkin aina Raamattuun."

Syystä että?

• mjhgfdertyui

Se on ainoa totuus, ei tarvita massiivisia tieteilyä sen takia

mjhgfdertyui kirjoitti:

Se on ainoa totuus, ei tarvita massiivisia tieteilyä sen takia

Niin, kun tuudittautuu Raamatun satumailmaan, ei tarvitse tutkia yhtään mitään. Voi vain jatkaa yksinkertaista kamelinpaskan polttelijan elämäänsä siihen saakka, kunnes "Herra" on sinut viimeisenä päivänä pettävä.

• nyrjö

Tämä on helppo: Kuvittelet vain kuvittelemasi jumalan kuvitellun tietomäärän (jtm) suhteessa kaikkien tiedemiesten kuviteltuun yhteenlaskettuun tietomäärään (tmtm). Jos saat kuviteltua vaikkapa jtm = 2 * tmtm, niin kuvittelemasi jumalan tietomäärä rulettaa.

• bgfdsertyuio

Näin kommentoi ymmärtämätön moukka, aiotko loppuikäsi juosta tieteilijöitten perässä, jotka ei tee muuta kuin valehtelee ja miksi, koska on dollarin kiilto silmissä.

• bgfdsertyuio kirjoitti:

Näin kommentoi ymmärtämätön moukka, aiotko loppuikäsi juosta tieteilijöitten perässä, jotka ei tee muuta kuin valehtelee ja miksi, koska on dollarin kiilto silmissä.

Serty, aika huonosti sinä kommentotkin ja Jeesus ei palaa toisinkuin kirkot. Siksikö pistit pallisi pussiin ja lopetit julistamisen Herran suurimman Juhlan aikana?

• SaulShyypaska

jo oman paskan vaipastaan löytävä kokoomusnuorikin on älykkäämpi kuin jumalasi.

• Kaikki tiet on olemassa, mutta ei missään jumalassa vaan ajattomassa yhdessä elämässä, jonka osa me myös olemme, joten siihen väliin ei tarvita mitään jumalaa
      Ihminen joutuua vain hankkimaan tätä tietoa apuvälinein koska on menettänyt suoran yhteydensä , materiasta kehityksen kautta syntyneen egon sielun takia, joka on sitonut ihmismielen aikaan ja materiaan.

tUOTA SIELUA USKONTO PITÄÄ JUMALALLISENA alkuperältään , vaikka se on vain aijkaa ja materiaa
      Eläimt elävät ajattomassa nykyhetkessä ja saavat tieton suoraan ajattomasta elämäs, äärettömästä tietoisuudesta, kehirystasonsa mukaisesti

Ihminen sensijaan kehittyneipänä olentona joutuu käyttämään apuvälineitä saadakseen tietoa

Missä vaiheessa tapahtui se virhe joka vei ihmisen henkisen kehityksen väärille raiteilla
      Se tapahtui kun puhekielen syntyminen infornatio välineeki synnytti sen mukaisen ajatuksen , ja se oli materian korkein tuote.

Se oli hyvä asia,mutta kun ajatus alkoi toimia myös ihmisen henhisellä alueella, niin se tietämättään synnytti sinne ajallisen keskuksen ,egon sielun
      jonka takia se joutui myös henkisesti syyn ja seurauksen lain alaiseki

Valinnoillaan sitten loi tämän kaaosmaisen kärsimysten ja väkivallan täyttämän maailman
      Jos tuota ei olisi tapahtunut, niin ihminen saattaisi olla kehityksessään, jo paljon pitemmällä
      Tuo kehitys on johtanut ihmiskunnan kuilun partaalle

Palaaminen takaisin normaaliin maailmanjärjestykseen, joka voi pelastaa ihmiskunan siirymise takaisin kivikauteen, ja kehityksen jatkumiseen, jossain toisessa olennossa.

VAIKKA IHMINEN KATOAA, maailmasta niin hänen tekojensa seuraukset, sillä se on kuonnon laki, jolle ihmisen jumalatkaan ei voi mitään

Kiitos elämälle kaiken lähteelle, äärettömälle synty
      mättömälle ja kuolemattomalle tietoisuudellejonka osa myös me olemme

• gfdewqe456789

Jeesus elää!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• hgfdserty7u90

Tämä on totisesti totta!

• dingdongmykingkong
        hgfdserty7u90 kirjoitti:

Tämä on totisesti totta!

Jeesus kuten thor, joulupukki, allah, hammaskeiju jne elävät joidenkin ihmisten korvien välisessä mielikuvitusmaailmassa :)

Millä se Jeesus elää?

• näinseon

Tämmöiset kiekaisut jätän omaan arvoonsa.

• hgfdsaertyui9o
        dingdongmykingkong kirjoitti:

Jeesus kuten thor, joulupukki, allah, hammaskeiju jne elävät joidenkin ihmisten korvien välisessä mielikuvitusmaailmassa :)

Joulupukit tms elävät kirjojen lehdillä.
        Jeesus on kuolleista ylös nousut ja noussut taivaaseen

• nbfdsawertyu9o
        voi.hallelujaatia.sentäs kirjoitti:

Millä se Jeesus elää?

Ihminen joutuu syömään koska ihminen on luotu sellaiseksi.

• hgrewqwert6789

Valitse Jeesus!

• Hehhah

<< Kun näiden suurten tiedemiesten tulokset ovat ristiriidassa Jumalan kirjoitetun Sanan kanssa, kumpaa meidän tulisi uskoa?

Tietenkin aina Raamattuun. >>

Tämäpä se taitaa ollakin juuri se ero hihhulin ja rationaalisen ihmisen välillä: hihhuli uskoo aina Raamattua vaikka luonnosta nähtävät objektiiviset todisteet osoittaisivat toisin.

Hihhulin mielestä siis luonto on väärässä eikä Raamattu. Kun Raamatussa lukee, että on (ollut) olemassa niin korkea vuori, että sieltä näkee koko Maan ja kun pallon muotoisella planeetalla ei vaan loogisesti voi olla tällaista kukkulaa, niin hihhuli väittää, että matematiikka on väärässä ja unohtaa koko homman (lakaisee maton alle unohduksiin). Hänen pitää selittää tuollainen Raamatun ilmiselvä virhetieto pois - vaikkei se tietenkään sepitelmillä poistu.

Minä olen sitä mieltä, että jos meillä kerran on luonnosta havaittavia objekteja ja looginen kokonaisuus, Raamattu on alisteinen sille. Jos Raamatussa on tämän perusteella virheellistä julistusta, meidän tulee vaan tehdä se kylmä johtopäätelmä, että Raamattu ei ole virheetön.

• Herätyskaikki

Vain pelastuu Jeesuksen kautta!!!!!

• tervemenoahoitoon
        Herätyskaikki kirjoitti:

Ja keneltä pitää pelastua? Ainiin, siltä paimentolaismiehen keksimältä mielikuvitusjumalalta joka veti itkupotkuraivarit hedelmän syömisestä :D .. pelastu ihan rauhassa ihan niin monelta mielikuvitusolennolta kuin haluat keskenäsi :D

• Hehhah
        Herätyskaikki kirjoitti:

<< Vain pelastuu Jeesuksen kautta! >>

Tuollaiset pelastumiset on satuja.

Älä nyt aikuinen ihminen enää juttele mielikuvitusystävien kanssa. Tuollainen on noloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      62
      4489
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      159
      3378
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      58
      2697
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2604
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      138
      2570
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1903
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1741
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1636
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      174
      1600
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      40
      1311
    Aihe